Portál AbcLinuxu, 26. dubna 2024 07:18

Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)

1. 12. 2009 | David Kolibáč
Články - Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)  

Arora je jedním z mnoha lehkotonážních prohlížečů používajících jádro WebKit. Z šedého průměru ale vybočuje tím, že stojí nad knihovnou Qt4 a především již ve výchozí instalaci umožňuje blokování reklamních bannerů. Ke všemu už je docela stabilní…

Obsah

Webový prohlížeč Arora původně vznikl jako demonstrace komponenty QtWebKit z knihovny Qt. Dnes se již ale vyvíjí samostatně, mimo Qt. K dispozici je na všech platformách, na něž je portováno Qt, především tedy na GNU/Linuxu, MS Windows, Mac OS X, FreeBSD nebo třeba Haiku. Při psaní tohoto článku jsem vycházel z verze 0.10.1, přítomné v repozitářích Ubuntu 9.10 Karmic Koala. Právě Arora 0.10 přinesla mnoho nového.

arora vitejte

AdBlock

link

Jednoznačně nejvýznamnější novinkou je AdBlock, tedy blokování reklam na webu. Snad žádný jiný (současný) webový prohlížeč takovou již přednastavenou funkcí nedisponuje ve výchozím stavu. U Opery či Konqueroru je možné nastavit si blokování ručně, u Firefoxu či Chromia je nutná instalace doplňku – vzhledem k vazbě na Google je to i pochopitelné. V Aroře si tedy můžete jednak nastavit filtrování reklam ručně a jednak můžete využít již předchystaného seznamu pravidel (EasyList). Na českých webech jsem si úbytku reklam nějak nevšiml, ale na těch (převážně „pofidérnějších“) zahraničních už bylo blokování místy příjemně znát. Samozřejmostí je možnost nastavit si blokování vyskakovacích oken.

ClickToFlash

link

Krom toho mě ještě velmi příjemně překvapila možnost zapnout si (v Předvolby: Soukromí) funkci ClickToFlash, díky níž se objekty využívající Macromedia Flash nenačítají, místo nich se zobrazují rámečky s tlačítkem, na něž stačí kliknout a požadovaný applet se načte a zobrazí. Příjemný způsob, jak si nenásilně odepřít přísun těch nejkřiklavějších, na hardware nejnáročnějších reklam a přitom se neodříznout od videí na YouTube apod. V nastavovacím dialogu si lze také vypnout zobrazování obrázků, což ocení především lidé připojení pomalu a s nepříjemným FUP, tedy mobilně. Bohužel jsem ale v tomto kontextu postrádal možnost povolit si zobrazování pouze obrázků již stažených do mezipaměti.

arora adblock arora nastaveni

Web Inspector

link

Další velmi významnou funkcí je tzv. Web Inspector. Jedná se o dialog zobrazující detailní informace (v podobě grafů) o načtené stránce, tedy co se stahovalo, jak dlouho se to stahovalo, které všechny soubory jsou z toho současného odkazovány a tak dále. Nechybí ani detailní strom elementů na stránce, přičemž v bočním panelu jsou vždy uvedeny vlastnosti prvku, s prvkem související CSS vlastnosti a třeba i schematické znázornění velikosti objektu v rámci stránky (v pixelech). V této souvislosti musím zkritizovat prohlížeč zdrojového kódu stránky trošku podobný tomu ve Firefoxu. Je to osekané okno (nemaximalizovatelné), jediné, co umožňuje, je vyhledávání v textu. Krom toho tedy ještě zvýrazňuje syntaxi a to je tak všechno. Dokonce má potíže s (českou) diakritikou. Mnohem více bych ocenil otevření stránky v externím textovém editoru.

arora webinspector cas arora webinspector data arora webinspector prvky arora webinspector zdroje

arora zdroj

Soukromí

link

Ono vůbec docela mnoho funkcí připomíná Firefox, zvláště jeho předchozí verzí zavání dialog pro rychlé smazání soukromých dat (historie, mezipaměti, …). S tím vzdáleně souvisí to, že Arora si již (v dřívějších verzích tomu tak nebylo) pamatuje hesla a umí je i předvyplňovat do formulářů. A pokud udělám další skok týkající se bezpečnosti… Arora nabízí i populární „pornomód“ (Soukromé prohlížení), tedy režim, v němž se žádná soukromá data neukládají.

arora historie

Pokud jste obeznámeni s Firefoxem, nebude pro vás ani správce stahování ničím neobvyklým. Oproti tomu z rozšířenějšího prohlížeče má jen trošku jiný vzhled – funkčnost je stejná. Takže vyčistitelný seznam stahovaných souborů, možnost jednotlivá stahování pozastavovat a znovu spouštět…

arora stahovani

Další funkce

link

Samozřejmost jsou další, dosud nezmíněné, funkce. Tedy konkrétně podpora karet (panelů) pro prohlížení více webových stránek v jednom okně; vyhledávací políčko vedle adresního řádku (přičemž si lze přidávat další vyhledávače k použití, a to ze souborů OpenSearch); možnost zvětšovat či zmenšovat obsah stránky včetně obrázků, nebo bez nich; nebo záložky s jednoduchým správcem umožňujícím organizaci do složek. Právě u záložek se pozastavím. Do Arory si je lze importovat, a to ze souborů HTML (Firefox) a XBEL (Konqueror), druhý zmíněný formát se používá i k exportu záložek. Nutnost provádět import ze souborů sice nikterak zvláště nepřekáží (možná je to dokonce praktické), nicméně je to trošku nepohodlné – nejeden uživatel by jistě ocenil nabídnutí importu z již nainstalovaných prohlížečů v rámci jednoduchého dialogu.

arora zalozky

Čeština

link

Z hlediska českého uživatele jistě hraje nezanedbatelnou roli lokalizace. Inu, český překlad v Aroře obsažen je, ovšem k dokonalosti mu chybí mnoho. Není zcela kompletní, což by se dalo překousnout, avšak místy působí i vcelku amatérsky, čímž myslím především tykání uživateli, ignorování uživatelek nebo ignorování konvencí v oblasti termínů užívaných v českých lokalizacích. V některé z příštích verzí by se to mělo zlepšit, pracuji na tom.

Ovládání

link

Další v podstatě drobnost, která znesnadňuje používání Arory, je (aspoň pro mě) chování třetího tlačítka myši v rámci stránky. Není totiž žádné. Očekával bych jeho užití buď ke vkládání textu ze schránky nebo k aktivaci automatického posouvání (stránka se posouvá podle pohybu myši po obrazovce). Také klávesové zkratky jsou v do češtiny přeloženém programu poněkud obskurní. Ctrl + , pro Nastavení, Ctrl + {, resp. Ctrl + } pro přepínání karet atd. hovoří snad za vše.

Když už jsem u té kritiky… z jiných prohlížečů známé vyhledávání v historii prostřednictvím psaní v adresním řádku není implementováno, resp. vyhledává se pouze v navštívených adresách (URL). Také návyk psát fráze k vyhledání do adresního řádku je v případě Arory nevítaný – po stisknutí Enteru se nestane nic, stránka se nevyhledá ve vyhledávači (je nutno použít vyhledávací políčko), dokonce při pouhém jednom slovu ani neproběhne pokus doplnit k němu .com/.org/… a přejít na tu stránku.

Rychlost

link

Nyní pro změnu něco příjemnějšího: S rychlostí (a kvalitou) vykreslování jsem nadmíru spokojen. Podporou webových technologií… je to prostě WebKit. S rychlostí je to složitější, hodnocení je v zásadě subjektivní. Často jsem připojen přes GPRS, a tak taktiku při vykreslování stránek velice vnímám. Zatímco Firefox prakticky okamžitě po přechodu na stránku začne vykreslovat, a tak se obsah často mění (doplňuje), Arora se moment tváří, jakoby si ničeho nevšimla, pak ale načte velký kus stránky, případně stránku celou. Přitom se ve stavové liště zobrazuje informace o průběhu stahování stránky jednak v procentech a jednak v již stáhnutých kilobajtech. Současně adresní řádek obarvuje „modrá vlna“, čímž graficky znázorňuje probíhající načítání.

arora nacitani

Rychlost interpretace JavaScriptu jsem zkoušel změřit benchmarkem SunSpider, výsledkem byl čas zhruba 2200 ms, který se ukázal jako srovnatelný s Firefoxem 3.5 (~2300 ms), přičemž se ovšem výrazně lišily výsledky z různých oblastí. V souvislosti s tímto musím ještě zmínit debugger a profiler dostupný ve Web Inspectoru, nicméně tyto nástroje běžně nepoužívám, tudíž je raději ani nebudu hodnotit.

sunspider
Výsledky benchmarku SunSpider – vlevo Arora, vpravo Firefox

Co se stability týče, když jsem testoval dřívější verze, Arora padala docela hojně. Nyní je to výrazně lepší, funkci „Obnovit poslední relaci“ jsem využil jen zřídka. Obecně jsem měl potíže při zavírání otevřených webových stránek prostředním tlačítkem myši, někdy se toho zavřelo trošku více, konkrétně všechno.

Ohledně paměťové náročnosti, Arora si na mém systému vzala kolem 30 MB (toto číslo samozřejmě roste s dalšími otevřenými stránkami), což bych pochválil. Epiphany si totiž, pro srovnání, uzmulo o 12 MB více a Firefox o více než 15 MB větší kus paměti. Rychlost startu si příliš hodnotit netroufám, jde totiž o jedinou aplikaci používající Qt v mém systému, a tak se toho při startu musí načíst o mnoho více. Přesto je těch pár sekund lepších než start Firefoxu.

Závěr

link

Co napsat na závěr? Arora si jistě pozornost zaslouží. V současné verzi je sice stále místy nestabilní a tak trošku „neuhlazená“, nicméně na druhou stranu disponuje nejednou velmi pěknou vychytávkou a především se docela rychle vyvíjí. Dosud v nabídce webových prohlížečů chyběl prohlížeč, který by nebyl přehlcen funkcemi, používal knihovnu Qt, ale neměl vazby na KDE. Tato mezera může být velmi hbitě zaplněna, a proto Aroře dejte aspoň šanci, třeba i pomozte s vývojem a snad tu brzy budeme mít další skvělý prohlížeč!

Související články

Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
Chromium – rychlost k neuvěření
WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka
Grafické programy v Qt 4 - 6 (WebKit, Phonon, taby, modálnost oken)

Odkazy a zdroje

Arora

Další články z této rubriky

Týden na ITBiz: Svět IT a burzy, umělá inteligence, Nvidia a outsourcing
Linuxové foto novinky: pozvolná evoluce
PCLinuxOS 2017.2 MATE - tak trochu zvláštní linuxová distribuce
Krátký pohled na Fedoru 25, Wayland a GNOME 3.22
Naprosto ničím nezajímavé Lubuntu 16.10

Diskuse k tomuto článku

1.12.2009 01:13 Radek Hladik | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Doplním jen, že pro Firefox existuje Flashblock, který dělá přesně to zmíněné "click-to-flash". A prohlížení webu bez něj si málem ani nedovedu představit.
Fluttershy, yay! avatar 1.12.2009 05:38 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
No to jistě, jenže je potřeba ho instalovat... Blésmrt.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
1.12.2009 14:01 Radek Hladik | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Je fakt, že Arora se mi do počítače teleportovala :-)
Fluttershy, yay! avatar 1.12.2009 14:02 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Nevím, jak tobě, ale mně se neteleportovala, musel jsem ji nainstalovat. Ale pak jsem nemusel shánět X dalších věcí, abych ji vůbec mohl používat.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
1.12.2009 14:26 Radek Hladik | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Kde jenom už jsem tenhle přístup viděl.... :-)
1.12.2009 15:40 Andrej Herceg | skóre: 43
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Ten prístup mi pripomína milovníkov iPhone. Vlastnosti, čo má iPhone sú tie najdôležitejšie na svete a všetko ostatné je nepotrebné. ;)
Fluttershy, yay! avatar 1.12.2009 16:20 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
To bych si nedovolil tvrdit. Pouze se mi jeví, že Firefox je jako MS Windows -- po instalaci je do něj třeba narvat spoustu doplňků, aby byl použitelný.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
1.12.2009 18:20 Andrej Herceg | skóre: 43
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Použiteľný na čo? (keďže na prehliadanie webových stránok bez problémov stačí aj Firefox bez doplnkov)

Ja mám vo Firefox viac menej iba doplnky, ktoré pridávajú funkcie, ktoré nie sú ani v Arore a väčšina používateľov Firefox nepoužíva žiadne doplnky.
Fluttershy, yay! avatar 1.12.2009 21:16 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Třeba konkrétně to blokování Flashe považuji v dnešní době za naprostou nezbytnost, protože člověk sotva vleze na nějaký "mainstreamový"/podezřelý web a hned má zaseklý/spadlý prohlížeč, případně CPU zatížené na maximum.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
1.12.2009 23:47 Andrej Herceg | skóre: 43
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Pre mňa je (okrem iného) doležitá ochrana pred XSS a preto inštalujem NoScript a ten okrem iného vie blokovať Flash, Javu..., takže špeciálne kvôli blokovaniu Flash nepotrebujem nič inštalovať (a pochybujem, že Arora obsahuje niečo podobné ako je NoScript, teda aspoň v tej verzii, čo mám ja nič také nie je).
2.12.2009 06:18 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Lezu kamkoliv a zaseklý nebo spadlý prohlížeč nemám. Chybu tedy hledej jinde než ve Firefoxu. Kromě toho Firefox bez doplňků má více funcionality než Arora. Pokud jde například o správce stahování, lžeš o stejné funkcionalitě, Firefox umožňuje mezi staženými soubory i prohledávat atd.
Fluttershy, yay! avatar 2.12.2009 10:34 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)

Tys tady chyběl!

Lezu kamkoliv a zaseklý nebo spadlý prohlížeč nemám. Chybu tedy hledej jinde než ve Firefoxu.

To, že se nezasekává tobě ještě neznamená, že to platí u mně. Tady jsou pro změnu záseky Firefoxu na denním pořádku.

Kromě toho Firefox bez doplňků má více funcionality než Arora.

A tady lžeš pro změnu ty. Aspoň z mého pohledu, ovšem hádat se s tebou nehodlám -- že jsem krom jiného retardovaný už od tebe dávno vím.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
3.12.2009 14:23 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Velkou část snad i většinu popisovaných vlastností Arora prostě nemá. http://en.wikipedia.org/wiki/Features_of_Mozilla_Firefox http://www.mozilla.com/en-US/firefox/features/

Očekávám tedy, že se zastydíš a omluvíš.
Fluttershy, yay! avatar 3.12.2009 14:36 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Zase lžeš, jako když tiskne. Většina to určitě není. Ano, chybí rozšíření, to uznávám. Ale zahrnovat do toho seznamu podporu nějakých mikroformátů, které skoro nikdo nepoužívá, nebo třeba existenci nějakého tlačítka... to je špatný vtip.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
4.12.2009 09:30 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Z hlediska bezpečnosti a komfortu to může být absence ochrany před malwarem a phishingem či systém aktualizací. To si již nějakou dobu žádný aspoň trochu významnější prohlížeč nedovolí nemít a většina uživatelů to rozhodně ráda využije. Z hlediska soukromí třeba výběr období pro smazání soukromích dat. Nemá to ani zdaleka a komfort adresního řádku Firefoxu. Ve správci stahování nelze vyhledávat, to používám skoro pořád. Není to schopno ani ukázat, že daná stránka má rss kanály, natožpak je čitelně zobrazit a už vůbec ne formátovaně a dále s nimi pracovat. Při vyhledávání to neumí ani zobrazit všechny výskyty řetězce na dané stránce. Pro záložky nejde nastavit chytrá klíčová slova, kdy je pak stačí zadat do adresního řádku a příslušnou stránku to nabídne. Kontrolu pravopisu tam také čekat nelze. Rychlé přidání záložky z adresního řádku přes hěvzdičku, tagy pro záložky, chytré vyhledávací složky pro vyhledávání záložek to taky neumožní. Motivy vzhledu, personas, kontrola aktuálnosti používaných pluginů (Flash, atd.), anonymní prohlížení, informace o zabezepční stránky v adresním řádku, pokročilá knihovna navštívených stránek, chytré záložkování (například složka s posledně přidanými záložkami a tagy)? Ani náhodou! Mohl bych pokračovat ještě dlouho. Tak stydíš se, blbečku? Arora je zcela zjevně tupé ořezávátko a snad jen naprostý imbecil může tvrdit, že má víc funkcí/vlastností než Firefox.
Fluttershy, yay! avatar 4.12.2009 11:02 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)

Nebudu reagovat na všechno, ale...

...absence ochrany před malwarem a phishingem...

Já jsem nikdy žádný nepotkal. Počkat, cože je tohle za web?

...systém aktualizací.

Od toho je balíčkovací systém, aplikaci do toho nic není.

Z hlediska soukromí třeba výběr období pro smazání soukromých dat.

K čemu je to dobré?

...

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
4.12.2009 12:50 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
"Já jsem nikdy žádný nepotkal. Počkat, cože je tohle za web?" To, že si myslíš, žes nikdy žádný nepotkal neznamená, že to nejsou vážná rizika současného webu a že se s nima nepotkáš. Já se s nima potkávám a mockrát to již bylo užitečné. "Od toho je balíčkovací systém, aplikaci do toho nic není." Arora není jen pro linux. Zkoušel jsem jí na nejrozšířenějším operačním systému a není schopná se sama aktualizovat a přispívat tak ke své bezpečnosti. "K čemu je to dobré?" Třeba k tomu, když hledáš dárek k Vánocům, narozeninám atd. nebo chystáš jiné překvapení a zapomeneš zapnout anonymní režim prohlížení, tak nemusíš mazat vše nebo po jednotlivých položkách ale třeba jen příslušný den, týden atd.
Fluttershy, yay! avatar 4.12.2009 13:08 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
To, že si myslíš, žes nikdy žádný nepotkal neznamená, že to nejsou vážná rizika současného webu a že se s nima nepotkáš. Já se s nima potkávám a mockrát to již bylo užitečné.
Arora není jen pro linux. Zkoušel jsem jí na nejrozšířenějším operačním systému a není schopná se sama aktualizovat a přispívat tak ke své bezpečnosti.

Nevím, proč má mít webový prohlížeč funkcionalitu operačního systému. Neměl by tedy umět i vařit kafe? A pokud sis nevšiml, jsme na abclinuxu.cz, není-liž pravda?

Třeba k tomu, když hledáš dárek k Vánocům, narozeninám atd. nebo chystáš jiné překvapení a zapomeneš zapnout anonymní režim prohlížení, tak nemusíš mazat vše nebo po jednotlivých položkách ale třeba jen příslušný den, týden atd.

No to je opravdu problém vlézt do panelu historie, seřadit si položky podle data nebo podle serverů a smazat jen to, co chci...

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
5.12.2009 09:54 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
"A pokud sis nevšiml, jsme na abclinuxu.cz, není-liž pravda?" Pokud sis nevšiml, phishing se týká i linuxu. Vůbec se divím, že tě s tak elementární neznalostí pustí psát články.

"No to je opravdu problém vlézt do panelu historie, seřadit si položky podle data nebo podle serverů a smazat jen to, co chci..."

Jestli je něco problém nebo ne je v diskusi o větší funkcionalitě jednoho produktu oproti druhému irelevantní a i z tohoto pohledu je tato možnost bezesporu užitečná. Sám jsem ji už několikrát využil.
Fluttershy, yay! avatar 5.12.2009 16:25 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Pokud sis nevšiml, phishing se týká i linuxu.

Až na to, že lidé zde se budou asi chovat třeba opatrněji, není-liž pravda?

Jestli je něco problém nebo ne je v diskusi o větší funkcionalitě jednoho produktu oproti druhému irelevantní a i z tohoto pohledu je tato možnost bezesporu užitečná. Sám jsem ji už několikrát využil.

Jestliže je funkcionalita irelevantní (něco, co má řešit OS, jako již dost zmíněných věcí), je diskuze o její užitečnosti také irelevantní.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
9.12.2009 22:46 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
"Až na to, že lidé zde se budou asi chovat třeba opatrněji, není-liž pravda?" To bys musel dokázat a často si lidi myslí, že když jsou v Linuxu, že nemusí dávat pozor. Je to jako jezdit v autě s pásy a airbagy. Taky neklesl počet nehod po jejich zavedení.

"Jestliže je funkcionalita irelevantní (něco, co má řešit OS, jako již dost zmíněných věcí), je diskuze o její užitečnosti také irelevantní."

Já nepsal, že je funckionalita irelevantní, ale že to, že něco je možné dělat jako opička 10x složitěji je irelevantí argument v diskusi o tom, že jeden produkt tu rychlejší a efektivnější funckionalitu prostě nemá (stejně jako asi půlku ostatní funkcionality), takže je na tvém místě dost stupidní tvrdit, kterak je Arora jaksi funkčně srovnatelná s Firefoxem, kapišto?
Heron avatar 4.12.2009 18:42 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Já se s nima potkávám a mockrát to již bylo užitečné.

Ty při své inteligenci nedokážeš vyhodnotit, zda to pro tebe představuje ryziko a věříš systému, který alespoň tedy u mě vykazoval několik desítek procent failpositives a ještě víc failnegatives? Nutno přiznat napříč všemi prohlížeči. Chudák uživatel, který na toto spoléhá.

"K čemu je to dobré?" Třeba k tomu, když hledáš dárek k Vánocům, narozeninám atd. nebo chystáš jiné překvapení a zapomeneš zapnout anonymní režim prohlížení, tak nemusíš mazat vše nebo po jednotlivých položkách ale třeba jen příslušný den, týden atd.

Operační systémy na tohle mají již několik desetiletí takovou funkcionalitu. Říká se tomu více uživatelské prostředí a práva k souborům. Jinými slovy, uživatel se nemusí bát, že se mu bude v historii kdokoliv hrabat, protože se tam dotyčný prostě nedostane.

Fluttershy, yay! avatar 4.12.2009 18:54 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Ty při své inteligenci nedokážeš vyhodnotit, zda to pro tebe představuje ryziko...

A ryzoto? ^_^

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Heron avatar 4.12.2009 21:26 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Tak ty s tím nepřestaneš? :-D Si nechám napsat papíry na dis* a budeš mít po srandě. Pochopitelně za to může FF, protože mi to dost důrazně neoznačil :-D
Fluttershy, yay! avatar 4.12.2009 21:32 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
To nám včera v semináři z matiky říkal, že před nějakým vysvědčením, nebo tak něčím, si nějaký žáček sehnal papír od psychologa na dis* -- pak mu psali zadání písemek z matematiky většími písmenky.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Heron avatar 4.12.2009 21:46 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Ne, tohle je o něčem jiném. Při IM komunikaci odentruju kdejakou hrubku. Tam je cílem co nejrychlejší komunikace a když tomu druhá strana rozumí, tak je to OK. Komentáře na abc projdou silnější kontrolou, ještě pečlivěji kontroluju blogy a na diplomku jsem poštval korektorku. Takže ne, není to o dis*, vím jak se píše slovo riziko (a ty víš, že já vím) ale prostě to nekontroluju a kontrolovat nebudu. A ty jen rejpeš :-)

A pochopitelně poruchy dis* existují a postižené nelze snižovat stylem "většími písmenky".
Fluttershy, yay! avatar 4.12.2009 22:05 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Ne, tohle je o něčem jiném.

Ale že ty chyby vůbec děláš...

A pochopitelně poruchy dis* existují a postižené nelze snižovat stylem "většími písmenky".

Tak to bylo v návaznosti na ten nárazový problém.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Heron avatar 4.12.2009 22:17 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Ale že ty chyby vůbec děláš...

Rozumíš myšlence mého textu? Zdá se že ano. Tedy komunikace (a prostředkem je jazyk) funguje. To, že to zrovna teď není dle pravidel správně je sice podnět pro tvé rejpání, ovšem komunikaci samotné nijak nebrání. V mluveném slově to y stejně neslyšíš. Takže tak.

Fluttershy, yay! avatar 4.12.2009 22:20 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Akorát se pozastavuji nad tím, že automaticky píšeš "ryziko" apod., tzn. asi ti to připadá v pohodě, ne? Já jenom, že mně by to nepřelezlo přes prsty ani automaticky...
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Fluttershy, yay! avatar 4.12.2009 22:21 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Ale čím to je způsobeno?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Heron avatar 4.12.2009 22:34 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Co já vím? A není to jedno?
Heron avatar 4.12.2009 22:34 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
automaticky píšeš "ryziko"

Stejně jako pracuje NCQ v rámci disku nebo výběr disku pro čtení u mirroru, stejně tak můj mozek vybere nejbližší znak. Patří tam písmeno vyslovující se stejně jako jiné (i/y, s/z, x/ks - což je hodně zajímavé), tak ho tam prostě napíšu. Takže ryziko, rizyko atd. podle aktuální výhodnosti toho kterého znaku.

Stejně tak čtení. Čtu po celých slovech či skupinách slov, dvě velmi podobná slova s jiným významem vidím jako jedno a podle kontextu si tam doplním to správné (resp. utvoří se správná myšlenka, na slovech nezáleží). Tato chybová korekce je velmi rychlá, rozhodně rychlejší než čtení po písmenkách. Ovšem toto mě diskvalifikuje ve čtení nahlas, za což jsem si vysloužil hezkou řádku nepěkných známek. Atd. No každý máme něco.

5.12.2009 09:56 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Oba budete dysgrafici/dyslektici anebo prostě neinteligentní, když ani nevíte, jak se to slovo píše. :-)
Fluttershy, yay! avatar 5.12.2009 16:26 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
A nebo sis nevšiml minimálně obsahu mého komentáře. ~_^
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
5.12.2009 09:59 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Já to vyhodnotit dokážu, ale je to pomůcka, která slouží dobře. U méně pokročilých uživatelů je moc dobře, že něco takového je. Eliminace rizik a tím i přínos jsou v tomto ohledu nesporné, byť nic není a nemůže být dokonalé. Jinak jsou situace, kdy je prostě dost neohrabané pořád měnit uživatelské účty, někdy je třeba k dispozici jen jeden a přijde dotyčná návštěva, která chce něco vyřídit na internetu a velmi snadno může překvapení odhalit, a to je přece škoda, ne? Měl bys dohlédnout dál než za horizont údajně dokonalých uživatelských účtů, to znamená do reality.
Heron avatar 5.12.2009 10:28 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Neslouží dobře. Na "pomůcku", která více chybuje než se strefí je velmi nebezpečné se spoléhat. Daleko užitečnější je lidi naučit na webu pohybovat. Ale o tom se s tebou už hádám několik let.

Ty účty řeší daleko více věcí než jen potencionálně "nebezpečnou" historii v prohlížeči. Kdyby se někdo dostal do mého účtu, tak je historie asi tak to poslední na co pomyslím.
Fluttershy, yay! avatar 5.12.2009 16:27 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Ty účty řeší daleko více věcí než jen potencionálně "nebezpečnou" historii v prohlížeči. Kdyby se někdo dostal do mého účtu, tak je historie asi tak to poslední na co pomyslím.

Dětské porno!

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
9.12.2009 22:47 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Promiň, ale já Ti nevěřím, že chybuje více než se strefí. Analýzy a moje vlastní zkušenosti hovoří jinak.
Heron avatar 10.12.2009 09:52 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Věřit mi nemusíš.
10.12.2009 13:56 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Ale vše ukazuje na to, že tvůj názor je podezřelý nebo menšinový, a proto je divné na základě toho vyvozovat obecné závěry.
Heron avatar 10.12.2009 14:20 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Co konkrétně vše ukazuje?

Předpokládám, že ani seznam stránek (v zásadě jde o seznam URL z blacklistů se sekce porn), které jsou vyhodnoceny špatně, tě nepřesvědčí.
4.12.2009 12:51 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Nehledě na to, že argumenty toho, zda nějakou funkcionalitu ty nepotřebuješ/nechceš, jsou zcela irelevantní v diskusi o tom, že Arora má výrazně méně funkcionality než Firefox.
Fluttershy, yay! avatar 4.12.2009 13:09 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Taky se můžeme bavit o té funkcionalitě, která Firefoxu chybí, že? ~_^
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
5.12.2009 10:00 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Jistě. A až začnem, tak se budeš kvůli tomu porovnání muset stydět ještě mnohem víc než teď.
Fluttershy, yay! avatar 5.12.2009 16:28 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Za co bych se měl stydět?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
9.12.2009 22:49 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Za to, že ses snažil tvrdil něco v tom smyslu, že Arora je funkčně v zásadě srovnatelná s Firefoxem. Ale to ani náhodou, většina funkcionality Firefoxu v Aroře není a Arora toho nemá moc, co by Firefoxu chybělo.
Grunt avatar 4.12.2009 11:59 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Nemá to ani zdaleka a komfort adresního řádku Firefoxu. Ve správci stahování nelze vyhledávat, to používám skoro pořád. Není to schopno ani ukázat, že daná stránka má rss kanály, natožpak je čitelně zobrazit a už vůbec ne formátovaně a dále s nimi pracovat. Při vyhledávání to neumí ani zobrazit všechny výskyty řetězce na dané stránce. Pro záložky nejde nastavit chytrá klíčová slova, kdy je pak stačí zadat do adresního řádku a příslušnou stránku to nabídne. Kontrolu pravopisu tam také čekat nelze. Rychlé přidání záložky z adresního řádku přes hěvzdičku, tagy pro záložky, chytré vyhledávací složky pro vyhledávání záložek to taky neumožní. Motivy vzhledu, personas, kontrola aktuálnosti používaných pluginů (Flash, atd.), anonymní prohlížení, informace o zabezepční stránky v adresním řádku, pokročilá knihovna navštívených stránek, chytré záložkování (například složka s posledně přidanými záložkami a tagy)? Ani náhodou! Mohl bych pokračovat ještě dlouho.
A přesně z tohoto důvodu podobný prohlížeč používám místo Firefoxu.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Amarok avatar 4.12.2009 14:26 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)

+1

Pro nekoho se jednoduse FF stane interaktivnim centrem pro vetsinu cinnosti a zacne mit zachvat, kdyz nejakou ficurku jinde nenajde - takovym lidem vrele doporucuji ChromeOS (ale az tak za pul roku).

GNUniverse - May the source be with you...
5.12.2009 10:01 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Záchvat nemám, ale Kolibáčovy poznámky o údajně srovnatelné funkcionalitě Arory se ukázaly jako zcela pitomé. O nic jiného v této diskusi nešlo. Takže si tyhlety nepravdivé poznámky klidně můžete odpustit.
Fluttershy, yay! avatar 5.12.2009 16:29 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
...i vy nehodní plantážníci.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Amarok avatar 2.12.2009 08:58 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)

To ale patris jen asi k 1% lidi, ostatnich 99% flash vidi (viz nektere statistiky), vetsina lidi ani o te moznosti nevi (zaroven ani vetsina nevi, co je flash). FF je hlavne prohlizec pro BFU. A pridat si plugin pro blokaci je otazka 1 minuty, vic pro bezne surfovani nikdo nepotrebuje. (Mimochodem jsem taky naprosty odpurce flashe, jen abych neznel jako jeho zastance.)

GNUniverse - May the source be with you...
Fluttershy, yay! avatar 2.12.2009 10:38 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
To znamená, že stávající situace je v pořádku? IMHO vůbec ne. Například vzhledem k tomu, kolik lidí používá netbooky s mizerným výkonem CPU a požadavkem dlouhé výdrže na baterie.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Amarok avatar 2.12.2009 11:09 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)

Stavajici situace _vseobecne_ neni vubec v poradku, sam bych zvedl ruku pro povinnost "ridicaku" pro surfovani v internetu a nekterym lidem bych PC ani nepovoloval, nez se aspon nauci zaklady. To je boj proti vetrnym mlynum.

GNUniverse - May the source be with you...
Grunt avatar 2.12.2009 14:06 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)

Když si teda tak strašně nemocný a doma, tak ti doporučím jeden příkaz na efektivní zabíjení času:

info gdb
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
1.12.2009 18:37 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Tenhle přístup měli svýho času Slackwaristi. :-)
1.12.2009 09:19 leko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
+1
1.12.2009 21:34 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
A nebo stačí používat přehrávač SWF, který tuto funkci má už z výroby.
1.12.2009 01:48 Mr. Cidermaster
Rozbalit Rozbalit vše Klávesové zkratky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
K těm klávesovým zkratkám: ty pravděpodobně vycházejí z Mac OS X, neboť každý standardní Mac OS X program má klávesovou zkratku pro "Preferences" command+, a mezi "Taby" se přepíná command+{ a command+}.
1.12.2009 04:48 http://volani.webnode.cz/
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na win XP mi padá Arora při načítání stránky po přepnutí do anonymní režim. Anglicky moc neumím, tak jestli to někomu dělá taky tak nahlaste chybu i za mne :)
Amarok avatar 1.12.2009 08:11 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)

Na winXP v praci mi Arora uz nejde vubec, ani kdyz ji kompletne odinstaluju, nekde zrejme zustane neco ulozeno, uz jsem prosel i registry.

This application has failed to start because the application configuration is incorrect. Reinstalling might fix this problem.

Tolik k chybovym hlaskam a "jednoduchosti" Woken :D Zlaty gnu system...

GNUniverse - May the source be with you...
gtz avatar 1.12.2009 08:57 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Stará verze zde na firemním NTB s Vistama padala tato 0.10.0-1 celkem funguje. Stabilita se zlepšila i když to občas padne na nějaké DLL :)
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
1.12.2009 10:12 mikro
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Toto je klasicka hlaska (google by pomohol). Treba nainstaloval spravne Visual C++ redistributables (jasne, o toto by sa mal starat instalator, ale ako vidno, nestara sa).
Max avatar 1.12.2009 07:07 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mně by yajímalo, kdo vzvýjí ten "Web Inspector", jelikož úplně přesně stejný je součástí chromia. Že by byl součástí webkitu?
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Václav 1.12.2009 08:29 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Zdá se že ano.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
Grunt avatar 1.12.2009 11:59 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Nezdá. Je to skutečně funkce WebKitu, která by měla fungovat na všech WebKitových prohlížečích (Epiphany to má také).
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
1.12.2009 18:13 Boris Dušek | skóre: 22 | blog: everything
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
A pro úplnost Safari to má taky.
vim ~/.emacs
1.12.2009 08:21 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Bohužel, Midori stejně jako Arora padá. Padají oba dva - zdá se mi, že občas i zcela náhodně - ale vždy hlavně tehdy, když potřebuji něco důležitého odeslat. Podle mne to je ale vinou Webkitu, ne GUI.
Amarok avatar 1.12.2009 08:24 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)

Pockej na dalsi verzi. Mam spis opacny problem, po updatu mi Arora zacla padat, predtim v pohode.

GNUniverse - May the source be with you...
1.12.2009 09:58 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Tak to máš asi nějak rozbité. Mě se ještě nestalo aby mi Midori padlo. Používám ho teda spíš minoritně ( hlavním browser je Opera ) především kvůli kvalitnímu tiskovému výstupu.
Amarok avatar 1.12.2009 10:35 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)

Pouzivat urcity browser jen kvuli tomu, ze dobre tiskne, to jsou veci :) Stacilo by mit Operu proste nainstalovanou a otevrit tam jen stranku pro tisk.

Jinak programy nepadaji, protoze jsou rozbite (bugy jsou v kazdem programu), ale hlavne z duvodu, ze ma kazdy jiny HW (pokud teda hlaska "Tak to máš asi nějak rozbité" nemela byt ironicka narazka na ten vtip s autobusem z ustavu, jak ten jeden pacient stoji u porouchaneho autobusu a porad opakuje "ja vim, co s tim je...").

GNUniverse - May the source be with you...
1.12.2009 10:41 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Co se divíš? Vyzkoušej a uvidíš. Prohlížeče na gecku jsou s tiskem úplná katastrofa - je to dlouholetý problém, protože část která to převádí na tisk je z pravěku. Opera zas poslední dobou nějak divně pracuje s fonty. Kvůli konqueroru si nebudu instalovat molocha a Arora je padavá jak přezralá hruška.
Grunt avatar 1.12.2009 12:06 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Mně též Epiphany s WebKitem padá jako zralé hrušky. Hlavně když se snažím zavřít nějaké okno. Zatím jsem přišel na to, že v 99% případů je chyba ve sdílené knihovně libflashplayer.so. Myslím si, že bude právě nějaká chyba v navázání na Flash a chyba někde v rozhraní mezi knihovnou a prohlížečem. Doporučuji si též zapnout vytváření core files (třeba skrze Automatic Bug Reporting Tool). Já říkávám, že svět se dělí na dva druhy lidí, na ty kteří z pádu obviňují prohlížeč a na ty co už backtrace znají.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Stanislav Brabec avatar 1.12.2009 13:24 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
No ono Epiphany s WebKitem padá i bez Flashe. A i když zrovna nepadá, má do komfortního prohlížeče daleko – nefunguje paměť hesel, kopírování přes prostřední tlačítko, nejde zobrazit spousta stránek. Tak jsem si pro openSUSE 11.2 zabalil starší verzi, a je to bez problémů.

Flash odstiňuji od prohlížeče pomocí nspluginwrapperu, a to i na i586. Pak si Flash spokojeně shazuje npviewer, a na prohlížeč nemůže.
Grunt avatar 1.12.2009 13:29 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
No ono Epiphany s WebKitem padá i bez Flashe.
Dost záleží i na verzi. Starší ano, ale něco z GITu? Ještě se mi nestalo, že by za pádem stálo něco jiného než je Flash.
A i když zrovna nepadá, má do komfortního prohlížeče daleko
To přiznávám. Ba dokonce ani ještě FTP není implementováno.
nejde zobrazit spousta stránek.
Kupř.?
Flash odstiňuji od prohlížeče pomocí nspluginwrapperu, a to i na i586. Pak si Flash spokojeně shazuje npviewer, a na prohlížeč nemůže.
Já se divím, že v tom Eipihany flash vůbec funguje, ne jak do něj cpát nspluginwrapper.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Stanislav Brabec avatar 1.12.2009 14:03 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Viz tato openSUSE chyba.

Mezi nefunkčními stranami byl třeba archive.org, ale také třeba build.opensuse.org.
Grunt avatar 1.12.2009 12:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Epiphany si totiž, pro srovnání, uzmulo o 12 MB
Dost záleží, které Epiphany. Oni jsou totiž dvě. Jedno s XULrunnerem, což bych se vůbec nebál nazvat odlehčeným Firefoxem a druhé s WebKitem, které je to samé jako Arora jen v bleděmodrém GTK.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Fluttershy, yay! avatar 1.12.2009 14:01 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
S WebKitem, verze 2.28, balíček v KK.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Limoto avatar 1.12.2009 18:09 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Není zcela kompletní, což by se dalo překousnout, avšak místy působí i vcelku amatérsky
To bude tím, že jsem amatér :-D. Doufám, že v příští verzi Arory už bude tvůj :-)
Fluttershy, yay! avatar 1.12.2009 22:27 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Jsem nemocný doma, takže ti to hned zítra začnu cpát.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
1.12.2009 18:23 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Koukám, že množina povedených aplikací v čistém QT (bez závislosti na KDE) se docela utěšeně množí. Arora, VLC, SMPlayer, QMMP, Psi,...

Ten adblock vypadá dobře. Co se mi ale nezdařilo, je import záložek z Firefoxu přes HTML. Naprosto se rozhodila diakritika (locales mám cs_CZ.utf8).
1.12.2009 22:23 .
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
pouzivam midori. jede mi v nem i rb (ebanka), a to mi staci ke stesti.
belisarivs avatar 2.12.2009 10:47 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mne na Arore sere cestina.

Provedl jsem opravy a poslal autorovi. A hovno hovno zlata rybko. Prohlizec mi porad tyka, kartam se tam rika panely a dalsi.

Ano, cele KDE ma po dohode prekladatelu sjednoceno (nepopiram ze mi mohlo neco uniknout) nazvoslovi tohoto prvku GUI na "Karty". Chtel jsem to sjednotit aby i lightweight prohlizec pro Qt to takto mel a ani mi na mail s poslanym prekladem neodpovedeli. Docela skoda.
IRC is just multiplayer notepad.
Rezza avatar 2.12.2009 10:51 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Ha, vubec nemam v Arore cestinu. Nejjednodussi je udelat si na GitHubu fork, zmenit a pushnout do hlavniho stromu zpet. Ty patche prijimaji. Je otazka jak se maji ty zalozkopanelokarty jmenovat - KDE ma nejake nazvoslovi, ale netusim, jake ma Freedesktop pro tohle (jestli nejake). Tykani je urco lepsi :)
belisarivs avatar 2.12.2009 12:01 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
KDE ma oznaceni "Karty" jak jsem jiz rekl. GNOME to ma taky. Jenom prekladatele FF nas poslali do kelu.

Tykani bedu, ale ne od programu. Obecne by mel program vykat a nepouzivat rod.
IRC is just multiplayer notepad.
Fluttershy, yay! avatar 2.12.2009 11:00 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Kdy jsi to poslal?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
belisarivs avatar 2.12.2009 11:59 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
No, uz to nejaky ten mesic bude.
IRC is just multiplayer notepad.
Limoto avatar 2.12.2009 14:18 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Autorovi? Komu?
Fluttershy, yay! avatar 2.12.2009 14:22 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Autorovi.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Limoto avatar 2.12.2009 14:24 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
To si jako mám vybrat?
Fluttershy, yay! avatar 2.12.2009 14:27 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Tomu prvnímu.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
3.12.2009 09:30 nikdo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Někde na stránkách arory je sekce "jak přispívat". Ono to funguje, když se podle toho člověk řídí.
Amarok avatar 11.12.2009 08:31 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arora 0.10 (další odlehčený prohlížeč s WebKitem)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Vcera se mi do Archu dostala nova verze Arory pri updatu. Zkousel jsem ten zabudovany flash-block, ale jakmile kliknu pak na nejaky obsah s "click to flash", tak cela Arora spadne. Stava se to taky nekomu? Uz od minule verze mam problemy se stabilitou a porad cekam, az ten prohlizec budu moct zacit aktivne vyuzivat :-/ Zatim to spis vypada, ze casem prejdu na Chromium, podle toho co bude driv stabilni.

GNUniverse - May the source be with you...

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.