Portál AbcLinuxu, 23. května 2024 13:28

Co se děje v KDE - 106 (13. 4. 2008)

29. 5. 2008 | Michal Vyskočil
Články - Co se děje v KDE - 106 (13. 4. 2008)  

Luboš Luňák řeší problém s dekorací oken Oxygen, založil fork Oxygenu nazvaný Ozone, který umožňuje obarvení pruhu s titulkem okna. Robert Knight popisuje vylepšení, která budou v emulátoru terminálu Konsole v KDE 4.1. Peter Penz přibližuje nové vlastnosti a opravy ve správci souborů Dolphin.

Tento týden

Kompletní přepis zdrojáků společně s dalšími vylepšeními v KInfoCenter. Důležitá práce na Plasma apletech "Quick Launch", "Folder View" a "RSSNOW". Počáteční práce směrem k budoucí podpoře tooltipu se seznamem časových zón v plasmoidu digitální hodiny. KMoon byl nahrazen Plasma apletem "Luna". "Ozone", fork dekoračního stylu oken Oxygen, který respektuje systémové nastavení barev. Podpora Get Hot New Stuff pro témata ikon v KDE. Rozhraní KNotify nyní vyhovuje specifikaci Galago. Výběr obrazovky v prezentačním režimu pro Okular. Práce na tooltipech pro Dolphin. Vylepšení, včetně podpory témat, pro chybové stránky v KHTML (Konqueror). Úpravy WebKitu pro různé aplikace s widgety renderujícími HTML. Podpora pro zařízení "Space Navigator" v KOffice. Práce na podpoře duchain pro QMake v KDevelopu. Nový nástroj "PIMOShell" pro správu dat v NEPOMUKu. Podpora pro zálohování a práce na ovládací aplikaci (v systémové liště) v Akonadi. Počáteční import WordKubes a Parsek, hry implementující Thousand Parsec framework. Mnohá vylepšení v Kubrick, který se přesunul z kdereview do kdegames. Skanlite se přesunul z kdereview do extragear/graphics. KBoggle se přesunul do modulu "unmaintained". Amarok 1.4.9, opravné vydání spravující stahování obalů z Amazonu, je označen pro vydání.

Ozone vs Oxygen

Luboš Luňák informuje o "Ozone" a vývoji výchozích stylů pro KDE 4.1:

Někteří uživatelé mají problém s dekorací oken Oxygen, v níž je složitejší od sebe odlišit aktivní okno a okraj jiného, což je mimo jiné ukázáno v některých recenzích KDE 4. Celé to ještě zhoršuje fakt, že dekorace neakceptuje nastavení barev v příslušném konfiguračním modulu, takže uživatelé nemohou explicitně změnit barvu titulku tak, aby tento problém odstranili.

Argument lidí z Oxygenu v tomto případě říká, že ve skutečnosti neexistuje titulkový pruh a že dekorace má být vnímána jako součást okna - a jako taková akceptuje správné barvy (například komentáře #1, #36). V podstatě mám pocit, že staví umělecký vzhled výše než praktickou použitelnost, což mi připadá nepřijatelné pro výchozí dekoraci, stejně jako některé další jejich předpoklady: komentář #1 (jsou předpokládané stíny (t.j. podpora kompozitního desktopu), momentálně nereálné z technických důvodů); komentář #40 (očekává se, že uživatelé, kterým se to nelíbí, si přepnou na jinou dekoraci, přestože ve skutečnosti mnoho uživatelů nemění výchozí nastavení).

Bug #152030 byl především o dvou záležitostech, jmenovitě 1) Oxygen se neřídí nastavenými barvami pro titulkový pruh, 2) špatná viditelnost aktivního okna - to tam bylo zařazeno proto, že bod 1) vypadá jako jednoduché (přinejmenším dočasné) řešení bodu 2). Když po nějaké době začalo být zřejmé, že lidé z Oxygenu jsou velice silně proti jakémukoliv řešení 1), oddělil jsem 2) do bug #160117 pro samostatné vyřešení těchto dvou záležitostí. Co se týče 1), tak v diskusi bylo zmíněno, že Oxygen by měl být raději forknut, protože z jiné vývojové větve by stejně nebyl přijat patch pro umožnění obarvení titulku okna (například komentáře #57, #65). Neviděl jsem žádné další reálné řešení a rozhodl se jít touto cestou (komentář #70).

To znamená, že "Ozone" je prostě "Oxygen", který není označován jako "Oxygen" a má možnost použít barvu titulkového pruhu (takže si místo screenshotu představte Oxygen třeba s modrým titulkovým pruhem, to je celé) a je momentálně výchozí dekorací KWinu (takže souhlasím s odmítnutím požadavku pro Oxygen, protože volitelný styl nemusí splňovat tak náročné požadavky jako výchozí). Podle toho, jak zvládnou lidé z Oxygenu řešení chyby #160117 před KDE 4.1 (doposud žádný pokrok, o kterém bych věděl), nakonec možná budu nucen to vyřešit vydáním KDE 4.1, kde bude ve výchozím stavu tato možnost zapnuta. Osobně to nepovažuji za optimální stav (a už se objevily stížnosti, chyba #160627) a daleko raději bych dal přednost rozumnějšímu řešení, ale momentálně žádné nevidím.

Konsole

Robert Knight mluví o programu Konsole v KDE 4.1:

V poslední době jsem dostal několik e-mailů, které se dožadovaly shrnutí změn v Konsoli a zvláště "Send Input to All", což je funkce, která v KDE 4.0 chyběla. Takže zde jsou změny v 4.1, mimo mnoha oprav chyb a vylepšení:

Nic průlomového to není, ale mělo by to znamenat, že KDE 4.1 bude hezký pokrok od KDE 3.5 pro ty, kdo se drží dál od KDE 4.0.

106 konsole startup failure

106 konsole copy input to

Z ostatních novinek: podobně jako několik dalších vývojářů KDE jsem začal lokálně používat git a git-svn. Je to velké zlepšení oproti Subversion, zvláště v případě vývoje experimentálních vlastností, které zasahují do mnoha částí kódu těsně vedle oprav chyb do současného stromu. Pak se divíte, jak jste to byli schopni zvládnout předtím. Rychlý pohled na "git branch" v mojí lokální kopii ukazuje 10 větví (branches) s různými malými vlastnostmi ve vývoji, například:

Zajímavé a trochu paradoxní vzhledem k otevřené nátuře projektu je to, že jedna z největších předností je možnost vytvářet větve pro práci na nových funkcích, aniž byste to museli říci celému světu. Výhody inkrementálního vývoje jsou velmi zdůrazňovány, ale zároveň si myslím, že je důležité mít možnost dělat určité věci v soukromí, takže pak mohou dorazit na scénu s velkým haló a získat si pozornost. Compiz nebo git jsou dobré příklady.

Dolphin

Peter Penz představuje nové vlastnosti Dolphina pro KDE 4.1:

Mezní termín pro přidávání vlastností do KDE 4.1 je 20. dubna. To znamená, že seznam nových vlastností pro Dolphina je dokončen:

106 dolphin selection

106 dolphin tabs

106 dolphin tooltips

Mimo těchto vlastností bylo doposud vyřešeno 97 chyb a přání. Mezi některé zajímavé opravy patří:

106 dolphin tree view

Pořád zbývá spousta práce pro KDE 4.1 a já bych ocenil, kdyby lidé zkontrolovali poslední verzi a dojmy hlásili na bugs.kde.org :-). Děkuji!

KDE 4.1 se 20. dubna dostává do feature freeze stavu, s plánovaným vydáním 29. července 2008.

Statistiky

Commity: 2255 od 241 vývojářů, 4679 změněných řádek, 1102 nových souborů.
Otevřené chyby: 16505
Otevřené požadavky: 13929
Otevřených chyb: 239 za posledních 7 dní.
Zavřených chyb: 205 za posledních 7 dní.

Shrnutí commitů

Modul Commitů
/trunk/KDE
612
/trunk/l10n-kde4
550
/trunk/extragear
206
/trunk/playground
190
/branches/work
134
/branches/stable
98
/branches/extragear
92
/branches/KDE
63
/trunk/koffice
59
/trunk/www
46
Řádek Vývojář Commitů
190
Gilles Caulier
89
190
Laurent Montel
80
110
Albert Astals Cid
51
213
Jaroslaw Staniek
46
45
Khoem So
45
87
Joris Guisson
43
125
Richard Dale
39
59
Matthias Kretz
35
34
Andrew Walker
34
69
David Faure
33

Stav překladů (i18n)

Jazyk Hotovo procent
portugalština
99%
řečtina
97%
švédština
92%
japonština
92%
ukrajinština
88%
nizozemština
88%
němčina
86%
brazilská portugalština
85%
polština
85%
Low Saxon
84%

Lovci chyb

Lovec chyb Počet zavřených chyb
Bram Schoenmakers
31
Michael Leupold
21
Dominik Haumann
13
Luboš Luňák
12
Andriy Rysin
10
Thomas McGuire
9
Gilles Caulier
7
Pino Toscano
7
Jason Harris
7
Robert Knight
7

Program Cvrkot
Amarok
9815
K3b
4875
KMail
4840
Kopete
3320
KDevelop
2595
Plasma
2489
Kaffeine
2037
Kate
2001
Solid
1873
Kontact
1790


Osoba Cvrkot
David Faure
2110
Stephan Kulow
1749
Aaron Seigo
1390
Torsten Rahn
1367
Jonathan Riddell
1132
Laurent Montel
1030
Stephan Binner
782
Thiago Macieira
668
Zack Rusin
638
Adriaan de Groot
631

Článek je překladem č. 106 KDE Commit Digest. Původní autor Danny Allen.

Seriál Co se děje v KDE (dílů: 13)

První díl: Co se děje v KDE - 94 (20. 1. 2008), poslední díl: Co se děje v KDE - 108 (27. 4. 2008).
Předchozí díl: Co se děje v KDE - 105 (6. 4. 2008)
Následující díl: Co se děje v KDE - 107 (20. 4. 2008)

Související články

Jaké je KDE 4.0.0
Co přináší KDE 4 - (alfaverze, porty a D-BUS)
Co přináší KDE 4 - (technologie)
Novinky v KDE 4
KDE 4.0: Plasma

Odkazy a zdroje

KDE Commit-Digest 106

Další články z této rubriky

Týden na ITBiz: Polovina českých firem si není jistá blízkou budoucnosti svého oboru, většina ale počítá s velkým vlivem AI
Týden na ScienceMag.cz: Působivá simulace pádu do černé díry
Týden na ITBiz: Platby výkupného za ransomware vzrostly za poslední rok na pětinásobek
Týden na ScienceMag.cz: O krok blíže k molekulárním počítačům
Týden na ITBiz: Kvalita a přesnost dat generovaných AI rozhodne o důvěře zaměstnanců v umělou inteligenci

Diskuse k tomuto článku

belisarivs avatar 29.5.2008 08:25 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 106 (13. 4. 2008)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Delka prouzku u Commitu je u vsech stejna, ackoliv by nemela.
IRC is just multiplayer notepad.
29.5.2008 08:31 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 106 (13. 4. 2008)
No jo, Dannymu asi občas blbne skript, kterým to generuje. Často to musím opravovat, ale tentokrát jsem si toho nevšiml.
belisarivs avatar 29.5.2008 08:31 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 106 (13. 4. 2008)
Ale jinak dekuji za preklad.
IRC is just multiplayer notepad.
Prcek avatar 29.5.2008 11:55 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 106 (13. 4. 2008)
Oxygen se neřídí nastavenémi barvami
Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
Václav 29.5.2008 08:39 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 106 (13. 4. 2008)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pořád 155707 :( V práci musím jet na firefoxu,
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
29.5.2008 08:55 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 106 (13. 4. 2008)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Doporučuji pročíst ty bugy #152030 a #160627. Poučné. Zvláště pak v úvodu druhého jmenovaného perly typu:

By renaming the style and by encouraging/allowing users to change the color of the window decoration to something that will evidently look bad Lubos Lunak has shown utter disrespect for the work of the Oxygen artist team (probably due to lack of awareness). (Torsten Rahn)

nebo

The fact is that you are saying to me.... anything as long as its collorable... and cause i say that is ok but that is not oxygen, I must be a freaking asshole. (Nuno Pinheiro)
29.5.2008 09:27 Xerces
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 106 (13. 4. 2008)
Asi dobrý poznámky na Luboše, škoda jen že na to moje angličtina nestačí. P.S.: Dík za přehled o situaci v KDE.
29.5.2008 09:56 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 106 (13. 4. 2008)
Tím "perly" jsem myslel "blbosti". V podstatě Torsten, který ten "bug" reportoval, tvrdí, že je Luboš ignorant a nerespektuje umělecké cítění tvůrců Oxygenu, když uživatelům umožňuje nastavit barvu titulkového pruhu okna. Resp. poskytuje takovou dekoraci oken (Ozone), která respektuje uživatelské nastavení barvy tohoto prvku (klasická dekorace Oxygen to ignoruje).
29.5.2008 10:24 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 106 (13. 4. 2008)
[flame]Mozna mel byt Torsten vyvojarem u Gnome, kdyz vi lepe, co uzivatel potrebuje. :-D[/flame] Ne, vazne, ja jsem s GNOME spokojenej.
29.5.2008 10:26 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 106 (13. 4. 2008)
Tvůrci Oxygenu odvedli úžasnou práci a vůbec se jim nedivím, že jsou naštvaní, když přijde někdo a výsledek jejich práce (vlastně umělecké dílo) de facto "zprzní".

Jsem rozhodně pro to, ať dekorace Ozone existuje, podporuji možnost volby. Ale defaultní by měl být v KDE 4 rozhodně Oxygen. Když má dekorace oken jinou barvu než zbytek okna, vypadá to opravdu naprosto příšerně a tragicky (viz screenshoty z KDE 4 v připravovaném OpenSUSE 11) a totálně to k*rví dojem z Oxygenu jako celku.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
29.5.2008 11:00 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 106 (13. 4. 2008)
Tvůrci Oxygenu odvedli úžasnou práci a vůbec se jim nedivím, že jsou naštvaní, když přijde někdo a výsledek jejich práce (vlastně umělecké dílo) de facto "zprzní".
Je vidět, že ty jsi ty diskuze u bugů nečetl. Žádné prznění, jak tomu ty říkáš, by nebylo potřeba, kdyby tvůrci Oxygenu vyřešili problém s tím, že od sebe nejdou rozpoznat aktivní a neaktivní okna.

Nehledě na to, že sama o sobě by se dala dekorace, která ignoruje uživatelské nastavení barev, považovat za vadnou. Ale to už je jiná věc. Ten bug je půl roku starý a výsledek? Je označen jako WONTFIX. A i kdyby se hoši z Oxygenu ohrazovali, že nastavení barvy není správné řešení, tak bug 160117, který je čistě o tom, aby bylo rozeznatelné aktivní a neaktivní okno, také vyřešen není.
Jsem rozhodně pro to, ať dekorace Ozone existuje, podporuji možnost volby. Ale defaultní by měl být v KDE 4 rozhodně Oxygen.
Výchozí by měl být vzhled, který je dobře použitelný na všech konfiguracích. A to není Oxygen. Ozone je sice nouzový hack, který problém řeší tím nejjednodušším způsobem, ale ŘEŠÍ. Dokud nebude Oxygen opraven, je nutné používat Ozone.
Když má dekorace oken jinou barvu než zbytek okna, vypadá to opravdu naprosto příšerně a tragicky
To je věc názoru, že?
totálně to k*rví dojem z Oxygenu jako celku.
Což je dobře, protože primární dojem většiny uživatelů z Oxygenu je takový, že je to moc pěkné a zároveň nepoužitelné pro běžnou práci.
Václav 29.5.2008 12:28 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 106 (13. 4. 2008)
Příloha:
Kdyby tvůrci Oxygenu vyřešili problém s tím, že od sebe nejdou rozpoznat aktivní a neaktivní okna.
Tohle nestačí? Pokud to tedy není specifikem pouze Archovských buildů, ale myslím že ne..
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
stativ avatar 29.5.2008 13:13 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 106 (13. 4. 2008)
Až na to, že to funguje jedině s kompozitním desktopem.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
Václav 29.5.2008 14:35 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 106 (13. 4. 2008)
Mýlíš se. Teď jsem vypnul desktop effects a ty tři proužky to vykresluje stále.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
30.5.2008 09:04 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 106 (13. 4. 2008)
Mýlíš se. Teď jsem vypnul desktop effects a ty tři proužky to vykresluje stále.
tak to máš nějaký pokažený, protože správné chování je, že to nefunguje :-p (čti: mě to ty proužky taky nevykresluje)
30.5.2008 10:31 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 106 (13. 4. 2008)
Prouzky jsou novinka poslednich dni, po nekolikamesicnim usili :-/.
29.5.2008 13:35 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 106 (13. 4. 2008)
Je to mnohem lepší než nic, ale IMHO stále velmi málo. Když normálně pracuji, tak chci vidět i při letmém pohledu, které okno je aktivní (tj. že nebudu jabberovou zprávu psát do rozpracovaného článku). Co když je například ta část okna, kde jsou ty proužky, zakryta?
Václav 29.5.2008 14:34 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 106 (13. 4. 2008)
No, já to moc neřeším, protože mám focus follows mouse :) Takže opravdu nevím jestli je to dost výrazné.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
29.5.2008 16:25 JoHnY
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 106 (13. 4. 2008)
+1

5s jsem na ty dva terminaly koukal a hledal rozdil. To rozhodne neni ergonomicky reseni. Jak rikas, oxygen je sice krasnej a ucelenej, ale sakra spatne se s nim pracuje.
Václav 29.5.2008 18:16 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 106 (13. 4. 2008)
Mě ty proužky vyhovujou. Je fakt že když to máš před sebou a přeblikává ti to, je to jiné než na fotce. A vzhledem k tomu že okno nad kterým mám myš je vždy aktivní, je mi to tak nějak šumák :) Každopádně tím nechci nijak snižovat Lubošovu snahu. Oxygen jsou krásné dekorace a čím lepší konfigurovatelnost, tím líp.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
30.5.2008 08:18 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 106 (13. 4. 2008)
Tohle je ergonomie ala Gnome, ne? Je to ergonomické za předpokladu, že víš, co máš dělat/hledat. Dokud jsi nenapsal o těch proužcích, tak jsem aktivní okno prostě nepoznal. Prostě potřebuju, aby byl rozdíl mezi aktivním a nekativním oknem fakt výrazný a viditelný - podobně pitomý je stříbrný styl v XP.

Já naopak děkuji Lubošovi za Ozone, který sice vypadá hnusně, ale pro mě je použitelný, narozdíl od Oxygenu, jehož tvůrci až na velký nátlak přidávají maličkosti pro něco, co spousta uživatelů potřebuje výrazné a bez jakékoli diskuse o možnosti si něco upravit sám.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
31.5.2008 13:02 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 106 (13. 4. 2008)
Presne tak - Oxygen mi pripada ako GNOME. Postavit vzhlad na prve miesto pred pouzitelnost a konfigurovatelnost - FUJ, to je horsie ako M$. Este, ze medzi vyvojarmi KDE su aj rozumni ludia.
29.5.2008 09:14 HonzaRez | skóre: 19 | blog: Jsou_mezi_nami
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 106 (13. 4. 2008)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jak tak koukám na ty obrázky KDE 4.0 (a jsou všechny stejné), tak mě napadá jediná věc: bude možné použít mnou vytvořený styl z KDE 3.5.9? Protože tohleto fakt nechci...
http://bandzone.cz/_90972
Milan Vít avatar 29.5.2008 10:50 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 106 (13. 4. 2008)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To zmanená, že "Ozone" je prostě "Oxygen"
Jen drobný překlep… :-)
„There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
2.6.2008 19:36 kedlubacek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 106 (13. 4. 2008)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

tak vam nevim, co vsichni mate na kde4. zkusil sem si 4.0.1, par bugu, spatne vykreslovani (posunyte okraje oken, rozpadeni designu pri max/minimalizaci). kdyz sem si prohlizel screenshoty kde, a vubec vsemozne na webu - nic ohromneho sem nevidel. jen takovy decentnejsi cirkus barev, kristalku, neprehledne a ze screenshotu se mi zdalo, ze i ponekud funkce osizene, gui. nejsem ani zadny zastance gnome, ale prijde mi, ze 2.22 je mnohem funkce resene, na pohled jednodussi a ovladatelnejsi. samozrejme jde o vkus, ale prijde mi, ze v kde se vydali naprosto neznamou cestou od standartniho gui jako ho uzivatel zna z windows, macu nebo z gnome, ci z jinych - cde, xfce...

http://library.gnome.org/misc/release-notes/2.22/

http://www.kde.org/announcements/4.0/

stale jsem napriklad nepochopil v kde4 tu zlutou vec, nebo - jak je na screenshotu videt, jakesi dialogove (?) okno, bez ovladacich prvku.

Václav 3.6.2008 09:41 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 106 (13. 4. 2008)
Předpokládám že myslíš to na čem jsou informace o screenshotu - tak to je poznámkový štítek pro zapsání nějakých poznámek.. Osobně pro to ale preferuji knotes, popř. nějaký textový soubor...
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.