Portál AbcLinuxu, 8. května 2025 22:13

Chystáte se zapojit do Google Wave?

Ano
11% (123)
Ještě nevím.
10% (122)
Ne
12% (135)
Co je to?
67% (782)

Celkem 1162 hlasů
Vytvořeno: 20.8.2009 11:08

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

20.8.2009 11:29 cinan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chystáte se zapojit do Google Wave?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
co to je?
20.8.2009 11:34 Starejbar
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chystáte se zapojit do Google Wave?

Prej

"Google Wave is a new tool for communication and collaboration on the web, coming later this year."

Shadow avatar 20.8.2009 11:57 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chystáte se zapojit do Google Wave?
A prý má nahradit e-mail[citation needed].
If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
Shadow avatar 20.8.2009 11:56 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chystáte se zapojit do Google Wave?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Až bude zralý a bude k dispozici plnohodnotná FOSS implementace serveru i klienta (nejlépe přímo v repozitářích Debianu), zvážím jeho nasazení na některou z mých mašin pro experimentování, a pak se uvidí. Takže odpovídám "ne" - v tuto chvíli se opravdu k ničemu takovému nechystám.
If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
20.8.2009 14:45 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chystáte se zapojit do Google Wave?
Tak tohle asi znáte: http://code.google.com/p/wave-protocol/, a tohle mne docela překvapilo: http://code.google.com/p/pygowave-server/ :-)
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
Shadow avatar 21.8.2009 10:52 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chystáte se zapojit do Google Wave?
Znám (tedy to první zmíněné). A jak říkám, těším se, až bude _celá_ tato technologie zralá a FOSS.
If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
20.8.2009 13:16 Lliure Darcia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chystáte se zapojit do Google Wave?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Já se na to vyloženě těším. Bavili jsme se o tom se spolužáky (studuji teorii interaktivních médií) a tohle může být velký pokrok v internetové komunikaci a hlavně spolupráci. A ten přenos informací.. (příklad využítí online sportovní přenosy)

myslím, že týmy, které se naučí google wave využívat budou schopny pracovat efektivněji, než dnes....

samozřejmě, současná demoverza má ještě spoutu chybek... chtělo by to nějaký systém oprávnění.. a je toho pdostatně víc... ale věřím že to google všechno vychytá....

20.8.2009 22:50 Michal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chystáte se zapojit do Google Wave?

No kdyz studujete tu teorii interaktivnich medii, tak to tomu asi opravdu dobre rozumite...

21.8.2009 08:57 faha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chystáte se zapojit do Google Wave?

Tohle jste si mohl odpustit ...

20.8.2009 13:26 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chystáte se zapojit do Google Wave?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zcela jistě! Wave je něco, na co jsem dlouhou dobu čekal. Upřímně si myslím (doufám v to), že to bude revoluce.

A co je nejdůležitější - ten protokol je zcela otevřený a postavený nad XMPP. Má šanci svět zbavit všech možných uzavřených proprietárních komunikačních pastí jako jsou různé Facebooky, Twittery, ICQ, MSN, uzavřená webová fóra, atp. Veškerá komunikace se bude odehrávat zcela transparentně a pro člověka nesmírně přehledně na jednom místě.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
Ruža Becelin avatar 20.8.2009 16:51 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chystáte se zapojit do Google Wave?
Tomu se rika bezbreha naivita...
20.8.2009 17:14 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chystáte se zapojit do Google Wave?
Co je na tom podle vás neivního? Google má reálnou moc něco takového prosadit. A můžu si pak provozovat vlastní server (tak jako si provozuji třeba vlastní Jabber server). Wave je díky XMPP zcela decentralizovaný (že bude většina lidí používat servery od Googlu mi může být ukradené).
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
Ruža Becelin avatar 20.8.2009 17:19 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chystáte se zapojit do Google Wave?
Naivni je to si myslet, ze Google prijde s genialnim resenim (Wawe) a necha ostatni si hrat na svem pisecku. Viz ten jejich wave-protokol - joo, postavime to na XMMP, bude to otevreny, transparentni, ale bude tam podminecka, ze se budete synchronizovat s Google server (Google Federation Server)?
Uvidime, co z toho nakonec vyleze, urcite bych se do toho nehrnul hned od zacatku...
20.8.2009 17:29 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chystáte se zapojit do Google Wave?
Ale to Google udělal i v případě Talku :-) Spoléhá se prostě na to, že většina lidí bude používat jejich servery (a lákají je na to pohodlným a propracovaným AJAXovým rozhraním, atp.).

Btw. to co píšete je nesmysl, můžete si samozřejmě provozovat vlastní federation server (respektive jedná se jen o komponentu pro libovolný standarní XMPP server). A referenční implementace toho Wave serveru je opensource, přímo od Googlu.

Doporučuji také tenhle odkaz (nezávislá implementace Wave serveru včetně webového rozhraní): PyGoWave

Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
20.8.2009 22:59 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chystáte se zapojit do Google Wave?
ale bude tam podminecka, ze se budete synchronizovat s Google server
Jaká podmínka? Můžete si provozovat vlastní Wave síť zcela nezávislou na zbytku světa. A to už dneska (jako plugin do OpenFire). Sakra, pánové, tak se ukažte, kdo z vás implementoval Operational transformation? Já se přiznávám, že bych si na to netroufnul.
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
21.8.2009 10:24 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chystáte se zapojit do Google Wave?
Ještě jsem si uvědomil, tu závorku s Openfire ignorujte, to je technicky nesmysl a mělo by to jít s libovolným XMPP serverem, který podporuje XEP-0114.
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
20.8.2009 14:49 -
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chystáte se zapojit do Google Wave?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Spis by ze zajimalo, co z toho ma samotny Google...

20.8.2009 16:20 FSFmember
Rozbalit Rozbalit vše Absolutni kontrolu toku informaci
Co z toho ma samotny google? Mno, precteme si predchazejici prispevek a zamysleme se... "Veškerá komunikace se bude odehrávat zcela transparentně a pro člověka nesmírně přehledně na jednom místě. "

Valna vetsina lidi tobude pouzivat primona serverech google, tj. netransparentne, protoze nikdy nevi co se skutecne na serveru deje, i kdyz je verejne dostupny kod na serveru muze bezet jehomodifikovana verze.

V zasade jde o pokus mit absolutni monopol nad informacemijako takovymi, ziskat kompletni vzorce chovani celeho lidstva, s moznosti modifikaci jakekoliv informace a tim padem zmeny historie a zmeny vnimani lidstva ve prospech urcite skupinky.

pro inspiraci shlednete napriklad http://www.youtube.com/watch?v=RRj2HJx5Il0

Ale nevadi, jen dale pouzivejte sve gmaily a facebooky, a vyhledavani, a databazi knih ( proc ma google jako jediny pravo skanovat VSECHNY KNIHY NA SVETE a ukladat si je do SOUKROMYCH databazi? opravdu nikomu nedochazi moznost modifikace informaci?) A tak dale... Snad se nemusim rozepisovat o tom, kolik ma google vselijakych sluzeb...

ano, muzete si i nadale stale myslet ze to dela pro dobro lidstva ( ostatne jako kazda korporace, ze???)
20.8.2009 16:25 FSFmember
Rozbalit Rozbalit vše Re: Absolutni kontrolu toku informaci
mimochodem, to video jsem videl pred tremi mesici a melo pres 60 000 views... bezna praxe, snizovani poctu views jako napr u Zeitgeistu na video.google.com a prakticky vsech videi ktere nuti cloveka premyslet.
20.8.2009 16:43 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Absolutni kontrolu toku informaci
Zeitgeist nenutí člověka přemýšlet. Zeitgeist nutí přemýšlet jen o tom, o čem autoři chtějí. Snaží se šokovat a "otevírat oči", ale sám se chová podobně jako ti, které kritizuje. Polovinu věcí zamlčí, protože by výsledek nebyl tak škoující a "očiotvírající". Pravda neleží v extrémech, to už známe.

Ale jinak souhlasím - nesvěřoval bych googlu víc informací než je nezbytně nutné. Nebudu se připojovat do žádného stáda stylu facebook.
Pokud bude Wave fajn, budu jej využívat pod hostingem někoho jiného než google. Třeba pod svým vlastním...
Jendа avatar 20.8.2009 17:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Absolutni kontrolu toku informaci
Zeitgeist nenutí člověka přemýšlet. Zeitgeist nutí přemýšlet jen o tom, o čem autoři chtějí. Snaží se šokovat a "otevírat oči", ale sám se chová podobně jako ti, které kritizuje. Polovinu věcí zamlčí, protože by výsledek nebyl tak škoující a "očiotvírající". Pravda neleží v extrémech, to už známe.
Budiž. Ale skutečně je nutno mu kvůli tomu snižovat Views?
Ale jinak souhlasím - nesvěřoval bych googlu víc informací než je nezbytně nutné. Nebudu se připojovat do žádného stáda stylu facebook. Pokud bude Wave fajn, budu jej využívat pod hostingem někoho jiného než google. Třeba pod svým vlastním...
Nápodobně. Hostuju si mail, web, mám vlastní soukromý filehosting (hlavně pro přenos úkolů škola ←→ doma, protože na školních oknech se instaloval flashdisk deset minut), přemýšlím o provozu Jabber serveru a OpenID serveru. Nechápu, jak někdo může mít firemní(!) poštu na freemailu (a ani si ji přes IMAP nezálohuje).
20.8.2009 22:08 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Absolutni kontrolu toku informaci
Budiž. Ale skutečně je nutno mu kvůli tomu snižovat Views?
Jak již naznačil kyknos níže, zní to dost paranoidně. Jsem vůči těmhle osočením velmi skeptický. Dokud někdo nepřinese obejktivní důkaz se screenshoty, daty, URL atd., nebudu tomu věřit.
Nápodobně. Hostuju si mail, web, mám vlastní soukromý filehosting (hlavně pro přenos úkolů škola ←→ doma, protože na školních oknech se instaloval flashdisk deset minut), přemýšlím o provozu Jabber serveru a OpenID serveru. Nechápu, jak někdo může mít firemní(!) poštu na freemailu (a ani si ji přes IMAP nezálohuje).
To je rozumné. Bohužel ačkoli nejsem úplně prototypem chudého studenta, nemůžu si něco takového finančně dovolit. Možná s vpsFree by to šlo, no ale stejně... :/
Jendа avatar 20.8.2009 22:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Absolutni kontrolu toku informaci
Já mám VPSku u v-server.cz (a až mi vyprší smlouva, tak budu migrovat k VPSFree) a finančně se mi to vyplatí - mám pár klientů, kterým jsem dělal web, a tak je to levnější, než nákup více web (LAMP) + mail hostingů. A navíc si můžu zkonfigurovat co chci jak chci :-)
20.8.2009 22:40 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Absolutni kontrolu toku informaci
Hm, budu o vpsfree uvažovat, fakt se mi ty podmínky a featury líbí, a za tu cenu to je skvělý. No uvidim, jak na tom budu na vejšce s penězma no...
kyknos avatar 20.8.2009 18:15 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Absolutni kontrolu toku informaci
mimochodem, to video jsem videl pred tremi mesici a melo pres 60 000 views...
jses si 100% jisty? touhle paranoiou jsem trpel asi pul roku, ale pak jsem zjistil, ze proste spousta videi existuje ve vice kopiich a obcas si clovek nevsimne toho, ze kouka na jinou nez minule...
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
21.8.2009 10:58 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Absolutni kontrolu toku informaci

A neni to treba tak, ze ten pocet views je jenom za poslednich nekolik mesicu? Pak by takove zpravy davaly smysl.

 

20.8.2009 17:17 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Absolutni kontrolu toku informaci
Všechny tyhle konspirační teorie mě nikdy nepřestanou bavit :-D Ale tohle byla slabota, chyběli tam svobodní zednáři, NWO, "nevysvětlitelný" pád budovy WTC a nejlépe i nějaké to UFO a Oblast 51 ;-)
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
20.8.2009 17:21 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Absolutni kontrolu toku informaci
Kdyžtak se příště inspirujte od identity jménem TurZin, která tu občas přispívá. Ten to má opravdu zmáknuté ;-) I když mám občas trochu podezření, že to je jen nějaký primitivní bot :-)
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
20.8.2009 18:06 -
Rozbalit Rozbalit vše Re: Absolutni kontrolu toku informaci

Uprimne nenavidim takova eyecandy propagandisticka videa, jakkoliv jsou pravdiva. Oni nemuzou napsat normalni text / udelat graf, tabulku, pridat relevantni zdroje pokud jsou potreba, atd. Oni musi vymyslet ruzne graficke serepeticky... to cele mne znevazuje puvodni koncept. A na skenovani knih nevidim nic spatneho, prave naopak (autorske otazky ted neberu v potaz). A kdyby google chtel, aby Wave byl centralizovany u nich, tak by to implementovali jakou nejakou ficuru do existujici sluzby, whatever...nemyslis? Z meho pohledu uz na to pohlizis prilis vyhranene. At chces nebo ne, svoboda a soukromi bude cim dal vetsi utopie... Amen

20.8.2009 21:44 Ash | skóre: 53
Rozbalit Rozbalit vše Re: Absolutni kontrolu toku informaci
proc ma google jako jediny pravo skanovat VSECHNY KNIHY NA SVETE a ukladat si je do SOUKROMYCH databazi? Protože na to má peníze? :)
20.8.2009 22:20 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Absolutni kontrolu toku informaci
Je to ještě trochu jinak. Výrazně méně konspiračně. Google žádná taková práva nemá. Opakuji: Google NEMÁ práva skenovat všechny knihy na světě a ukládat si je do vlastní databáze. Dokonce byl kvůli takové snaze několikrát před soudem.
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
21.8.2009 08:50 Ash | skóre: 53
Rozbalit Rozbalit vše Re: Absolutni kontrolu toku informaci
Jasně.

Dokonce byl kvůli takové snaze několikrát před soudem.

Málo platil, popř. vůbec :) Chtěl jsem tím jen říct, že Google si to může dovolit, má na to peníze, kapacitu, a i dobrý důvod něco takového dělat. Ovšem stejně tak by to mohl dělat nějaký František Jelimánek z Plané pod Pařezem, nebo i FSFMember, stačí aby měl dost peněz. Asi by se našly nějaké knihy které by nebylo možné digitalizovat z různých důvodů, ale rozhodně by to byla menšina.

Samozřejmě názory jako "Google jako jediný má právo" vykvetly za takového prostoduchého čtení nějakých ještě prostodušších článků lidí ducha ještě prostšího než jejich články (paradox), kteří někde zaslechli že Google digitalizuje knihy, no a protože to je Google, tak proč by nedigitalizoval rovnou VŠECHNY KNIHY NA SVĚTĚ, a proč by nemohl být JEDINÝ KDO TO DĚLÁ, a NA TO POZOR, žejo :D :D
thingie avatar 21.8.2009 09:19 thingie | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Absolutni kontrolu toku informaci
Do vlastní soukromé databáze si může knihy skenovat v podstatě kdekdo. I kdyby se to teoreticky nesmělo, tak vám to stejně nikdo nezakáže, protože je to vaše databáze, a když někde splašíte ty knížky, tak se nedá říct ani popel. (Otázka, k čemu vám ta soukromá databáze bude…)
Růžové lži.
21.8.2009 10:17 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Absolutni kontrolu toku informaci
Já tu poslední větu napsal blbě. Google byl několikrát před soudem za zveřejňování naskenovaných knih, u kterých na to neměl právo. A ještě kdyby zveřejňovali ty knihy pozměněné…

Jinak skenovat knihy asi opravdu může kdekdo, ale jenom oni pro to vyvinuli nějaké vychytané mašiny. Určitě to mají patentované, hrr na ně! :-)
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
21.8.2009 11:04 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Absolutni kontrolu toku informaci
Jinak skenovat knihy asi opravdu může kdekdo, ale jenom oni pro to vyvinuli nějaké vychytané mašiny. Určitě to mají patentované, hrr na ně! :-)
Nemáte pravdu, knihy skenuje i Archive.org, konkrétně se jedná o projekt Open Library. A začali s tím jestli se nepletu už dlouho před Googlem (nicméně scanují jen knihy, které už jsou v public domain).
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
21.8.2009 12:05 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Absolutni kontrolu toku informaci
Zajímavé, to jsem neznal. Ale Google opravdu dost investoval do vývoje technologií pro rychlejší a šetrnější skenování knih. Možná v tom není jediný, nevím.
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
Jendа avatar 20.8.2009 14:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chystáte se zapojit do Google Wave?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ještě nevím, protože nevím, co to je :-P, ale podle komentářů výše to vypadá velmi zajímavě. Nu, uvidíme.
20.8.2009 16:53 stick | skóre: 10 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chystáte se zapojit do Google Wave?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Chyba tam moznost: "Uz som sa zapojil" :-)
0118 999 881 999 119 725 3
20.8.2009 21:44 Ash | skóre: 53
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chystáte se zapojit do Google Wave?
No a chystáte se teda nebo ne? :D
mkoubik avatar 21.8.2009 13:34 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chystáte se zapojit do Google Wave?
Tím pádem už se nechystáš, ne?
thingie avatar 21.8.2009 09:21 thingie | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chystáte se zapojit do Google Wave?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já nevim. Vám třeba přijde (jestli jste viděli to prezentační video z Google I/O, kde to prvně ukazovali) ta vlezlá realtimovost úplně všeho nějak sympatická? Mně to přijde naopak dost protivné. Asi to bude pěkný krám :o)
Růžové lži.
21.8.2009 09:52 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chystáte se zapojit do Google Wave?
Ano, příjde mi to praktické. Proto mám také radši IM než email, mám vcelku rád Facebook (i když tam mi šíleně vadí jeho uzavřenost, to je skutečně past na uživatelská data, na to je třeba dávat pozor - proto také doufám, že se Wave natolik rozšíří, abych mohl Facebook zlikvidovat), atp.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
24.8.2009 17:05 zdenek-hbr | skóre: 10 | blog: .
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chystáte se zapojit do Google Wave?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
kdyz to teda ma bejt ten nastupce mailu... jak to resi spam?
25.8.2009 08:55 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chystáte se zapojit do Google Wave?
Wave je nadstavba nad standardním XMPP protokolem. Tzn. lze se stejně tak zeptat, jak se řeší spam na Jabberu. Odpověď je např. zde, hlavně první 3 body (ty další body už se nadstavby jako je Wave týkat již asi nemusejí). XMPP/Jabber je proti spamu už od návrhu podstatně odolnější. A Google navíc tuto otázku už jednou musel řešit, když zaváděl Google Talk.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.