Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 17:33
Udělal jsem si malý průzkum. Moje nepoužitelná HD2600Pro mi ležela zabalená u postele a přemýšlel jsem co s ní. Ignor mě přivedl na zajímavou myšlenku. Co kdybych jí zkusil reklamovat? Podíval jsem se tedy na stráky ASUSu a hledal jsem system requirements. A ono NIC
Mezitím mi můj prodejce (znám ho osobně) oznámil, že možnost reklamace už zjišťoval u dodavatele a ten mu sdělil, že ho nezajímá co udává výrobce karty, pokud to jede pod Windows, tak to není důvod k reklamaci Nejdříve jsem nevěřil svým vlastním uším. Dodavatel, nikoli výrobce, určuje, k čemu se daný produkt má používat. Vypěnil Jsem!
Kamarád prodejce řekl: kašli na to, nech mi tady tu grafiku, a já ji znova prodám.
Můj problém zdá se býti vyřešen. Ale je tomu skutečně tak? Šlo mi primárně dostat zpět peníze, nebo zatopit arogantnímu blbcovi dodavateli? Jak se karta prodá, dostanu peníze zpět, ale teď nevím, zda bych měl být spokojen...
PS. ti hňupi nemají ani funkční web. S firefoxem mám problém: W3C
Tiskni
Sdílej:
Uprimne rikam ze na realizaci tohoto nemam momentalne prilis chut, v praci jsem velmi vytizen hned nekolika extremne dulezitymi projekty a svuj volny cas momentalne tristim mezi sve zaliby a kotata. Mozna nekdy v buducnu, nebo pokud se najde nekdo kdo by do toho chtel jit (jako sponzor), urcite bych do toho sel.
Takže podle tvé logiky nemám nárok, aby mi to fungovalo ve windows!
No v podstatě nemáš.
Nemůžu za to, že to nefunguje jak má.To je dost odvážné tvrzení.Myslím, že ses měl více pokusit. Bádat, psát na podporu. Koukám, že jsi se ani nezeptal v místní poradně (jak je to možné?).
Na té krabici, ani u produktu není napsáno: výhradní podpora pro Windows. Není tam ani napsáno system requirements: Windows 2000/XP/Vista. Prostě nic. Jinak výrobce (ASUS) rovněž neuvádí, jaké jsou systémové požadavky.Ale uvádí (v manuálu ke kartě), jen je třeba trochu hledat. http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/vga/Manual/e3325_vga_sw.pdf
Já tedy nevím, jak to má ASUS v případě této karty zařízeno, ale z mých dosavadních zkušeností vyplývá spíše to, že manuál bývá uvnitř krabice a před koupí ho nelze pročíst.Nemíním se v tom nějak zvlášť rýpat, ale "líná huba, holé neštěstí". Na ABC jsem několikrát četl nářky typu "koupil jsem XY a ono mi to v tom linuxu nefunguje". Téměř vždy bývá odpovědí "a prostudoval sis předem, to to je za zařízení a jakou má v linuxu podporu ?" Pokud kupující není mdlého ducha a úplný IT analfabet, tak ho musí buď před nebo při koupi zajímat, jestli daná věc pod linuxem pojede nebo ne. Tzn. pokud na krabici nejsou uvedeny syst. požadavky, tak se na ně buď zeptám a nebo si je zjistím. Autor blogu na tohle kašlal a podle toho to taky dopadlo. Že by ke všem prodávaným zařízením měla být dle českých zákonů dodána dokumentace v češtině je samozřejmě neoddiskutovatelný fakt, ale to by 99% IT obchodů muselo buď zavřít krám nebo citelně zdražit.
Dobrý den. Reklamuji u vás XXX. Na stránkách o produktu máte sice napsáno Požadavky: Windows 2000 a vyšší, ale mě nejede pod nejlepším OS na světě a na Windows vám seru.
Zkrátka a dobře, mám neodbytný pocit, že nadávat můžeš tak akorát sám sobě.
Jasně. Ale pokud by ji autor příspěvku v linuxu rozchodil, nikdy by ani nezačal hledat nějaké nápisy na krabici. Moje poznámka mířila právě přímo na autora, který (patrně díky své neschopnosti) hledá, koho by nyní obvinil.
PS: kdo vlastně v případě grafických karet poskytuje „oficiální“ podporu? Výrobce chipsetu, nebo ten, kdo s ním zbastlí kartu? Většina CD s ovladači spočívá v tom, že se na CD vylisují originální ovladače od ATi/nvidie/Intelu… Takže by se (z tohoto pohledu) dalo říct, že oficiální podpora této karty v Linuxu existuje.
--extract
. V Archu jsou na to hezky udělané PKGBUILDy.
napálen výrobcem ATI, který nabízí nikoli instalační skriptCo je potom na této stránce, v kolonce download link?
O tom, že fglrx 8.42.3 nefunguje, a to velké nezanedbatelné části uživatel (a to rozhodně té nadpoloviční) se tady snad ani nemusíme dohadovat!Dohadovat se nemusíme. Stačí uvést zdroj této informace.
Jen to nejde automaticky, což jsem čekal, a byl jsem zklamán.Myslím, že právě zde je jádro problému
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.