Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 14:11
Jak jsem sledoval dění v uplynulých letech, programy vypadají pěkně, jejich realizace je slabší. Už i kontrola měst prostřednictvím NKÚ, změna inicializovaná zřejmě ODS, ukáže, jak myslí boj s korupcí. A tedy jak je ODS důvěryhodná.
Tak jako tak hlas dávam v nejbližších volbách pirátům. Beru je tak, že země je potřebuje, aby se dostali do parlamentu. Jejich myšlenky možná přijmou i ostatní, k čemuž jejich volbní úspěch snad pomůže.
Přijde mi, že je u pirátů více technicky vzdělaných lidí a u nich očekávám, že umí mluvit na rovinu a k věci, méně okecávat. A pokud to maj v krvi, i to by mohlo být plus
Ježišmarja, proč? Copak se nestačí rozhlédnout tady okolo?Přijde mi, že je u pirátů více technicky vzdělaných lidí a u nich očekávám, že umí mluvit na rovinu a k věci, méně okecávat. A pokud to maj v krvi, i to by mohlo být plus
Mně přijde, že dost lidí tu k věci mluvit umí, akorát se občas baví a blbnou
Od doby co jsem se stal pirátem už tady toho tolik nenaplkám jako dřívJežišmarja, proč? Copak se nestačí rozhlédnout tady okolo?Přijde mi, že je u pirátů více technicky vzdělaných lidí a u nich očekávám, že umí mluvit na rovinu a k věci, méně okecávat. A pokud to maj v krvi, i to by mohlo být plus
Tyhle věci musí jít z daní.Nemusí. Úplně stejně nemusí, jako že na to může jít x Kč ročně, nebo 10x Kč ročně, anebo třeba 0,1x Kč ročně (kde x = nějaká částka, třeba 10 mld. Kč, to je jedno). Je to úplně totéž, jako jestli má být zdravotní daň 7 % HDP nebo třeba 20 % či 1 %. Pokud se to schválí demokratickým procesem, bude to zcela v pořádku, jakkoli s tím či oním nemusím souhlasit.
Musí, protože když nepůjdou, tak nebudou, nebo ne v žádoucí míře.Tímto celý problém jen posouváš k tomu, jak je definována ta "žádoucí míra". Je jedno, jestli se bavíme o nějaké konkrétní částce peněz (absolutní či relativní) nebo o definici žádoucí míry. Je to stále tatáž debata.
důchodyProč? Důchody (starobní) se klidně dají realizovat formou spoření. Já si spořím 1500 měsíčně, něco málo mi přispívá zaměstnavatel a něco málo stát, když mi stát přestane brát z výplaty tu nehoráznou sumu na sociální pojištění (nebo si bude brát jen polovinu pro případ toho, že bych byl invalida,.. a musel brát jiný důchod, ikdyž v mém oboru je velice nepravděpodobné, že bych opravdu nebyl schopný pracovat alespoň částečně) rád se vzdám státního důchodu i toho malého příspěvku co mi stát dává.
(nebo si bude brát jen polovinu pro případ toho, že bych byl invalida,.. a musel brát jiný důchod, ikdyž v mém oboru je velice nepravděpodobné, že bych opravdu nebyl schopný pracovat alespoň částečně)Syrotčí, vdovský a podobné můžeme vynechat, ten balík co si naspořím bude součástí dědického řízení, nebo předán někomu koho určím, ergo tito lidé budou po mé smrti zaopatřeni.
ten balík co si naspořím bude součástí dědického řízení,Pokud balík bude. ;) Privátní penzijní fondy jsou výborné. Vhodné přehazování vidlemi Vám se Vám peníze dokonce kouzelně namnoží... Akorát sem tam má někdo smůlu no (třeba před rokem tam, kde už tenhle výborný individuální systém důchodového zajištění mají). Správci fondů v postižených zemích říkají, nebojte.: - Teď možná máte jenom 50% toho, co jste za léta vložili, ale akciové trhy se tak za 15 let zvetí a Vaše úspory jsou zpátky. - Ehm, ale mě je 65-70 let... já možná nemám 15 let a co mám dělat mezi tím? - To nás vážně mrzí... Ale pan Stopka je jistě schopný a úspěšný člověk. Takovým se nikdy v životě přece nemůže stát nic špatného... dokud se to nedej bože nestane. Jinak jsem zvědavý, jestli až za těch pár desítek let přijdeme, jestli tam ty peníze budou... a jakou budou mít ve svém kontextu hodnotu. Můj zaměstnavatel není takový skrblík jako páně Stopkův a měsíčně na připisuji na důchodové spoření násobně více, ale (sociální ohledy, to, že ne každý má v životě takové štěstí stranou, a pocit společenské zodpovědnosti stranou) i čistě sobecky preferuji státem provozovaný a garantovaný systém důchodového zabezpečení. Když bych se náhodou na stará kolena ocitl bez prostředků nemusím hledat dobročinného právníka, který se se mnou pustí do banky... kde ty peníze stejně být ani nikde být nemusí. Je to OT ale je to pořád to samé (věda nebo důchody): "Já, já, já. Já jsem dobrý. Já dřu. Já vydělám. Já nedám. Jenom na to, co mě zajímá. Jenom na to, co se mě týká. Jenom na to, ze čeho se já mohu mít lépe." To vše navíc dost krátkozrace: "Tomu nerozumím, ergo to není nic pro mě. Tohle se mě teď netýká a tedy to není pro mě."
Já zapoměl, ono se státu, že nebude mít z čeho vyplácet důchody stát nemůže, že?Přece jenom má prostředky a metody, jak tomu snáze zabránit. Takže se cítím bezpečněji.
Povíme si za pár let pokud neproběhne nějaká ta důchodová reforma v ČR.Jj, to bude bžunda, až se nic nestane. ;) Je to teď populární mantra. Chápu, že laickou veřejnost straší kde kdo, kde čím, ale co bude vlastně nikdo neví (nebo kecá, nebo důchodovému systémy nerozumí... t.j. např. ekonom). A to ani v případ, že systém zůstane v podstatě zachován nebo bude od základu překopán. Bezpečnější varianta je nepřekopávat. Výsledky jsou nejisté, přechodné období problematické a změna přináší nová rizika. Aby bylo jasno. Já odborník na danou problematiku nejsem... na rozdíl od mé manželky. ;)
Jj, to bude bžunda, až se nic nestane. ;)Jasně, peníze se vezmou jinde, nebo se ještě víc zvýší daně, ale buď budou ty peníze někde chybět, nebo třeba budou lidé odcházet do jiných zemí, někde kde třeba jsou daně sice taky vysoké, ale alespoň to jde na těch veřejných službách vidět.
Já zapoměl, ono se státu, že nebude mít z čeho vyplácet důchody stát nemůže, že?Může. Ale o to víc se to může stát privátním penzijním fondům. Představte si, že byste si začal spořit v takovém privátním fondu v roce 1910, v roce 1975 byste odcházel do důchodu a teď by vám bylo v rámci oné hrozící dlouhověkosti 100 let. Mezitím se vystřídalo aspoň 7 státních forem včetně obrovských přesunů majetků a společenských převratů (Rakousko-Uherská monarchie, ČSR I (hosp. krize), ČSR II (pomnichovská oklešťená, majetkové zmatky), Protektorát Boehmen und Maehren (arizace), ČSR III (znárodňování), komunistický stát (ehm, měnová "reforma" 1953), postkomunistický kuponóvě privatizační ráj pro zloděje všeho druhu (včetně rozdělení státu na dva jiné). Zkuste si představit, jak by tyto dějinné a společenské převraty přečkaly vaše peníze v takovém soukromém penzijním fondu a jak by je vůbec přečkal onen penzijní fond. Průběžné financování penzí je naproti tomu relativně bezpečné, protože i důchodci jsou voliči anebo alespoň poddaní. Privátní penzijní pojištění vůbec ničemu nepomůže: připraví státní důchodový systém o prostředky, které ale bude stejně muset při známé úrovni právní jistoty a neměnnosti během dějin (ať už z morálních nebo sociálně solidárních důvodů) budoucí stát stejně vyplácet, nebudou-li důchodci hromadně likvidováni. Privátní spoření zajistí akorát tak královské důchody pro majitele těchto fondů, a to ne za 40-50 let, ale v těch prvních letech, než bude třeba penze skutečně vyplácet a ukáže se, že je výhodnější fond nechat zkrachovat a odjet na Bahamy (Seychely), pokud se odtud nebude fond řídit už od začátku. Jediné spoření na důchod odjakživa představovala investice do vlastní rodiny. To se ale dnešním hlasatelům individualismu a dravého egoismu (každý sám za sebe a pro sebe) nehodí do krámu.
Každý ať si sponzoruje ten druh kultury který ho zajímá, ne?Někdo má pocit, že by tomu tak být nemělo. Že by měl každý sponzorovat ty druhy kultury a v takovém objemu, jak o tom rozhodne nějaká hlava pomazaná. Takže teď se třeba ve středních Čechách bude masivně sponzorovat GASK, protože tak je to správně, tak o tom rozhodl vůdce.
Proč zrovna na tento film a ne na jiný?To už je detail.
Stát jsme my, není to nějaká vyšší, dokonalá a neomylná entita.Myslíš? Mně spíš přijde, že stát, to je (velmi zhruba) ČEZ, zkorumpovaní kamarádíčci napříč stranami, zahraniční investoři a justiční mafie.
Stát funguje prostřednictvím voleným zástupců, kteří jsou zcela stejně nedokonalí, jako je nedokonalé jejich voličstvo. Od toho se bude vždy odvíjet i nedokonalost rozhodování.To má být obhajoba korupce a zpronevěr?
To má být obhajoba korupce a zpronevěr?Ne to má být IMHO argument proto, proč by se co nejmenší část peněz měla rozdělovat prostřednictvím neúčelových a nevázaných veřejných rozpočtů.
A jak bys to teda udělal? Vrátil bys nás do středověku?Alespon danove bych si polepsil.
Ujišťuju tě, že na případnou složitou operaci nebo dlouhodobou léčbu si ušetřit sám nikdy nedokážeš. Solidarita je nutná, na tom stojí jakékoli pojištění.Já to vím. Ale kdo je mladý, zdravý & úspěšný, co zná doktora jenom jednou za rok ze preventivních závodních prohlídek si to může myslet. A takovému se přece nikdy nic stát nemůže. Já krom toho vím, že v r"rozumně" privatizovaném zdravotním průmyslu si dost dobře nelze ze svého běžně dovolit ani relativně triviální úkony (vlastní praktické zkušenosti).
Takže by podle tebe měli rodiče platit školné, když posílají děti na základku, nebo když pak jdou na střední školu? Nebo bys zavedl školné jenom na vysokých školách? Kolik?Má ironie zjevně navzdory kontextu ostatních příspěvků nebyla pochopena. Žádné. Já jsem pro rovné podmínky a start do života. Ať se každý ukáže, co se svým životem dokáže. Krom toho i kdybych byl pouze sobec, tak nemohu vyloučit, že tento nemajetný chlapec (děvče) mezitím po škole vymyslí lék na nemoc, která mě třeba za 30 let stihne. Placené školství je výborný způsob konzervace aktuálního třídního rozdělení. I hloupý synek bohatých rodičů není nijak obvykle v budoucím zaměstnání ohrožen talentovaným chudákem.
A co věda? Není akademie věd něco podobného jako ti hasiči nebo policie?AV, alespoň v současné podobě, to má s těmi nemovitostmi spočítané. Zájem "odnárodnit" tyto budovy musí být eminentní. A ono to půjde, protože dobře zpracovaný a úspěšný občan pochopí, že jedině aplikovaný výzkum má smysl... a ten si budou řešit korporace sami. Pointa mj. byla, že mnozí naši proponenti individualismu si neuvědomují, že chtějí, aby se všichni podíleli na tom, co se jim hodí (dálnice, policie), zatímco oni požadují individuální zodpovědnost pouze tam, kde mají pocit, že na to mají (to zdravotnictví je fakt jenom pocit). Ono docela stačí, aby se během následujících pár desítek let položili banky nebo jakkoliv znehodnotili úspory (ještě to někdo považuje za nepředstavitelné, když růst je věčný?)... a ani ty individualizované důchody nebudou vypadat tak optimisticky (zbude jen tem pocit). A existuje skupina obyvatel, která ničím z toho nebude nikdy postižena a s čímkoliv se vyrovnají. Ale střední třída to opravdu není.
AV, alespoň v současné podobě, to má s těmi nemovitostmi spočítané. Zájem "odnárodnit" tyto budovy musí být eminentní.Jenže, taky nevím proč by nějaká statní instituce měla sídlit v historické budově v centru Prahy (vynechme nějaké reprezentativní prostory, ty klidně), když by bylo ekonomicky výhodnější budovy pronajmout soukromému subjektu a samotnou práci přestěhovat do nějakého kancelářského parku, mimo centrum, kde bude cena nižší, z toho by třeba mohli páni vědci i trošku sponzorovat ten tvůj výzkum, nebo cesty na konference, ale to je na pány vědce asi moc komplikované uvažování... Tím že si chcou ty budovy držet a nepronajímají je sami si akorát říkají o to, aby je někdo rozpustil a pěkně je vytuneloval.
Jasně, ať státní instituce hezky vyklidí Prahu a přenechají své budovy soukromým subjektům. A totéž s UKčko. Proč by mělo sídlit na Ovocném trhu, že jo, a okupovat Carolinum? Ať vyklidí budovy všech fakult, kde by byly pěkné kanceláře, a vystěhuje se někam do polí za město.Pokud to znamená ušetření zajímavých finančních částek z veřejných rozpočtů, pak ano.
Nejsem si zcela jistý, že chápete "předmět podnikání" AV. Ale správa a pronájem nemovitostí to nebude. Silně pochybuji, že je právně možné aby udělali to, co říkáte.Jako vedlejsi cinnost skoro urcite muze, protoze treba CVUT to bezne dela.
Nicméně pokud jde o maximální efektivitu a chtěli bychom se poučit v korporátní sféře. AV by se měla transformovat na malé kšeftovací "sročko" a vlastní výrobu/výzkum "outsourcovat" do Indie nebo Číny. O moc levněji už to asi nepůjde.Pokud to opravdu bude znamenat vyšší efektivitu, tak samozřejmě ano. Ale efektivita není jen že to bude levnější, musí taky zachovat kvalitu služby. U té tranzice do Číny a Indie si nejsem jistý, ale jsem si jistý tím, že kdyby se přestěhovali o pár kilometrů za Prahu tak by to na efektivitu práce vědců nemělo téměř žádný vliv a úspory by to přineslo. A s těma korporacema to není tak žhavé, ony sice strašně hodně outsourcují třeba z Finska do ČR, ale pak pěkně tvrdě narazí a zjistí, že pokud chtějí poskytovat kvalitní službu musí pak toho Čecha (mě) přestěhovat do toho Finska, protože to co Finové říkají že nejde, on řekne, že když bude celý týden pracovat přesčasy, tak to do termínu stihne (a stihl
Pokud to znamená ušetření zajímavých finančních částek z veřejných rozpočtů, pak ano.Asi Vás zklamu ve Vašem vzdušném zámku, ale o veřejné peníze nejde... tedy vlastně taky jde, ale ne o jejich šetření.
A totéž s UKčko. Proč by mělo sídlit na Ovocném trhu, že jo, a okupovat Carolinum? Ať vyklidí budovy všech fakult, kde by byly pěkné kanceláře, a vystěhuje se někam do polí za městoZrovna tohle si myslim take. Ne primarne kvuli usporam na strane univerzity, ale kvuli usporam, ktere by to prineslo studentum a zamestnancum. V soucasne situaci musi kazdy poridit predrazene prazske bydleni a jeste travit denne minimalne hodinu cestou z periferie do centra. Takove male univerzitni mestecko, to by bylo mnohem zajimavejsi. Samozrejme, realizace neceho takoveho je zcela nerealna.
Ujišťuju tě, že na případnou složitou operaci nebo dlouhodobou léčbu si ušetřit sám nikdy nedokážeš.Faktem je, že drtivá většina lidí bude ve svém životě potřebovat některou z těch velmi drahých operací nebo jiných léčebných metod. Dříve či později. Čili ekonomická realita je taková, že si přímo nebo nepřímo na tu léčbu každý (zjednodušeně řečeno) bude muset ušetřit. Prvek náhodnosti, který je základní podstatou pojištění, se tu téměř vytrácí. Tím nechci říkat, že zdravotní pojištění je nesmysl, ale nejsme v situaci, že se drahá léčba týká jen menšiny populace - naopak, týká se naprosté většiny. Proto jsou v zásadě jen dvě možnosti: buď si každý na tu drahou léčbu zhruba ušetří, anebo se bude provádět drsná selekce (ta už se samozřejmě provádí dnes, protože nelze zaplatit vše - částečně probíhá podle nějakých definovaných kritérií, částečně "obálkovou metodou").
Faktem je, že drtivá většina lidí bude ve svém životě potřebovat některou z těch velmi drahých operací nebo jiných léčebných metod.Tohle je ale tvoje domněnka (imho mylná) a ne fakt. Jsou velmi drahé operace, veeeeeeeelmi drahé operace a VEEEEEEEEEEELMI drahé operace. Nejsem vůbec odborník na pojištění nebo zdravotnictví, ale kdyby to bylo tak jak říkáš, nemohlo by žádné zdravotní pojištění z principu fungovat. Jenže ono funguje a dokonce zbývá na masivní zisky pojišťoven.
Jsou velmi drahé operace, veeeeeeeelmi drahé operace a VEEEEEEEEEEELMI drahé operace.To sice jsou, ale už pokud se budeme pohybovat jen v rovině těch prvních (tj. řekněme výkony jako je srdeční bypass, transplantace ledvin, některé onkologické operace apod.), tedy v řádu stovek tisíc Kč, nastal by pro většinu lidí zásadní problém, jak takovou operaci najednou zaplatit.
Nejsem vůbec odborník na pojištění nebo zdravotnictví, ale kdyby to bylo tak jak říkáš, nemohlo by žádné zdravotní pojištění z principu fungovat.Zdravotní "pojištění" (ve skutečnosti daň, ale to teď nechme stranou) funguje na jednoduchém principu - zákonem se stanoví nějaká sazba pojistného, vyhláškami se nějak stanoví výše úhrad za jednotlivé výkony a pak se různými způsoby (vyhláškami, smlouvami o úhradách, rozhodnutím revizních lékařů) nadefinují limity pro počet výkonů. Takže je určeno, že se určitých výkonů provede jen určitý počet, resp. že jich pojišťovna jen určitý počet zaplatí. Většinou je to ještě horší, protože pro zásadní část péče jsou úhrady paušální, tedy nemocnice jako celek dostane peníze podle předchozího roku plus max. určité procento navíc, a šmitec. I kdyby bylo technicky a personálně možné (jako že většinou je) provést určitých výkonů podstatně víc, většinou se neprovádějí, protože je pojišťovny neuhradí - generovaly by pouze náklady na spotřebovaný materiál, energie, opotřebení přístrojů atd. Co z toho plyne? Tzv. "fungující" zdravotní pojištění znamená, že se dost zásadně omezuje přístup k péči. Lidé nedostávají nejlepší léky, nejsou jim prováděny nejlepší výkony, nejsou diagnostikováni nejlepšími metodami - prostě na to nejsou peníze. A výběr těch pacientů, kteří tu kterou péči dostanou či nedostanou, může být samozřejmě různý - například podle závažnosti stavu, šance na vyléčení, ale případně také podle toho, kolik lékař dostane do kapsy.
Jenže ono funguje a dokonce zbývá na masivní zisky pojišťoven."Masivní zisky pojišťoven" patří mezi oblíbená hesla některých politiků. Naletět na to ale může jen ten, kdo neví, jak finanční toky v pojišťovnách fungují. Každá zdravotní pojišťovna vybírá pojistné, to se následně přerozdějí (tak, aby na tom byly všechny pojišťovny stejně a nerozhodovalo, která má jakou strukturu pojištěnců) a z něj lze vyčlenit maximálně určité procento (teď přesně nevím, ale snad 3 nebo 4 %) na provoz pojišťovny. Všechno ostatní musí jít na úhradu péče. Každá pojišťovna by měla mít dostatečné rezervy (vybudované v "dobrých" letech), aby z nich mohla krýt úhrady péče v dobách, kdy je nižší výběr pojistného, a současně nemusela zásadním způsobem omezovat úhrady či se dostávat do prodlení s úhradami (stačí si vzpomenout, jaké to v některých letech bylo). Čili přebytek hospodaření pojišťovny se použije později na placení péče, něco jako "zisk" je v tomto kontextu zavádějící pojem.
Zdravotní "pojištění" (ve skutečnosti daň, ale to teď nechme stranou) funguje na jednoduchém principu - zákonem se stanoví nějaká sazba pojistného, vyhláškami se nějak stanoví výše úhrad za jednotlivé výkony a pak se různými způsoby...
"Masivní zisky pojišťoven" patří mezi oblíbená hesla některých politiků. Naletět na to ale může jen ten, kdo neví, jak finanční toky v pojišťovnách fungují...Možná nemá na mysli ty České? Kdyby měl pravdu Vy, tak se těžko vytvoří těžce ziskový zdravotní průmysl za mořem... a kapitáni našich financí se nesrovnají do řady připravení na okamžik, až to "rupne" u nás. Ale to se samozřejmě dostáváme k tomu, že velmi drahé (z pohledu středostavovského (v Praze tipuji tak příjmovou skupinu 30-100tis./měs.) pacienta) pak mohou být i celkem triviální úkony.
Co z toho plyne? Tzv. "fungující" zdravotní pojištění znamená, že se dost zásadně omezuje přístup k péči. Lidé nedostávají nejlepší léky, nejsou jim prováděny nejlepší výkony, nejsou diagnostikováni nejlepšími metodami - prostě na to nejsou peníze.Řeknu to stručně. Patří k folklóru, že každý si stěžuje na své zdravotnictví bez ohledu na to, kde žije. Ale oproti komerčně provozovanému korporatizovanému zdravotnímu průmyslu je náš systém opravdu fungující a hlavně výborný.
Každá pojišťovna by měla mít dostatečné rezervy (vybudované v "dobrých" letech), aby z nich mohla krýt úhrady péče v dobách, kdy je nižší výběr pojistného, a současně nemusela zásadním způsobem omezovat úhrady či se dostávat do prodlení s úhradami (stačí si vzpomenout, jaké to v některých letech bylo). Čili přebytek hospodaření pojišťovny se použije později na placení péče, něco jako "zisk" je v tomto kontextu zavádějící pojem.V kontextu ČR máte zhruba pravdu. Zdravotní pojišťovny ani ziskové být nemohou. Že tvoří rezervy je dobře (a zjevně jim to de lépe, než naší vládcům zleva i zprava). Průšvih nastane, "až to praskne" (jako, že jsem pesimista, ono to praskne... tipuji, že nejprve zdravotnictví, po něm půjde školství, minimálně vysoké), protože první věc bude vyvedení těch rezerv do patřičných kapes. A pak se bude řešit, jak to dostat k zisku (což u něčeho, co není zcela věcí osobní preference není až tak těžké: hmmm, mám si nechat ten život ohrožující tumor odstranit, nebo ne; bude mi ladit žloutenka k nové košili?)
Možná nemá na mysli ty České? Kdyby měl pravdu Vy, tak se těžko vytvoří těžce ziskový zdravotní průmysl za mořem... a kapitáni našich financí se nesrovnají do řady připravení na okamžik, až to "rupne" u nás.Popisoval jsem samozřejmě situaci u nás. Nicméně základní problémy jsou všude stejné (bez ohledu na to, jak ziskové to pro koho je) - možnosti lékařské péče vždy dalece přesahují možnosti tuto péči zaplatit. Čili vždy se musí hledat nějaký kompromis, nějaká definice standardu, co všechno se bude z pojištění hradit (a komu, i když stanovit kritéria je vždy obtížné); péče nad tuto úroveň prostě ze základního pojištění hrazena nebude.
Ale oproti komerčně provozovanému korporatizovanému zdravotnímu průmyslu je náš systém opravdu fungující a hlavně výborný.Fungující ani výborný není. Ten systém je strašlivě rigidní, neflexibilní, v řadě případů "funguje" jen proto, že se masivně porušují zákony (často přímo ze strany úřadů). Výborný je do určité míry jen pro zdravotnická zařízení (lékaře, nemocnice), kde nedochází k žádným změnám - anebo v případech, kdy se obejdou či poruší zákony a udělá se něco, co by jinak udělat nešlo. Jakkoli rozšiřovat péči, otevírat nové praxe apod. je nesmírně problematické, a to i v případech, kdy jde o návrat k původnímu stavu po předchozím omezení. Taktéž je velký problém, že nejsou definovány žádné standardy péče jako takové a že připlatit si na lepší materiál většinou legálně nelze (leda si zaplatit celý výkon). Obě dvě věci ohromně podporují korupci a současně podvazují významné zdroje, které by za transparentních podmínek do zdravotnictví tekly.
Průšvih nastane, "až to praskne" (jako, že jsem pesimista, ono to praskne... tipuji, že nejprve zdravotnictví, po něm půjde školství, minimálně vysoké), protože první věc bude vyvedení těch rezerv do patřičných kapes.Ony se peníze vyvádějí už teď, například prostřednictvím léků, krevních derivátů, zdravotnického materiálu apod. - i když to třeba nemusí být hned patrné. Protože např. o cenách léků rozhoduje úzká skupina lidí, lze do tohoto procesu velmi snadno zasáhnout. Mimochodem odlití rezerv pojišťoven "někam jinam" brzy hrozit nebude, protože už žádné rezervy nebudou, pojišťovny jsou teď vesměs ve značném deficitu. Obecně ale cest, jak lze na zdravotnictví vydělávat (když nepočítám "normální" vydělávání), je spousta, a neexistuje způsob, jak tomu zamezit. Tím neříkám, že nelze omezit úniky peněz, ale z důvodů, které jsem popsal, pro ně bude vždy poměrně velký prostor.
Čili vždy se musí hledat nějaký kompromis, nějaká definice standardu, co všechno se bude z pojištění hradit (a komu, i když stanovit kritéria je vždy obtížné); péče nad tuto úroveň prostě ze základního pojištění hrazena nebude.No, ještě to lze vyřešit tím, že ze systémy vyloučím příliš drahé pacienty. Pokud to nepovažujete za variaci téhož.
Fungující ani výborný není. Ten systém je strašlivě rigidní, neflexibilní, v řadě případů "funguje" jen proto, že se masivně porušují zákony (často přímo ze strany úřadů).Absolutně jako optimální zdravotní systém zdravotních systémů možná ne. Relativně, vůči jiným "systémům". Ano. A zejména relativně vůči vzorům, kterých se budeme snažit dosáhnout (a z obdivu ke kterým se nám svého času vyznával ex-ministr Julínek), si za tím rozhodně stojím. Neříkám, že by nešel zlepšit. To v každém případě ano.
Ony se peníze vyvádějí už teď, například prostřednictvím léků, krevních derivátů, zdravotnického materiálu apod. - i když to třeba nemusí být hned patrné.Ano, i když tohle je zrovna univerzální problém libovolného systému kdekoliv. Nicméně já měl na mysli aktiva (rezervy) hezky připravená k vyvedení. Něco jako kupní cena zpět a ještě zbude.
No, ještě to lze vyřešit tím, že ze systémy vyloučím příliš drahé pacienty. Pokud to nepovažujete za variaci téhož.Takto se to do určité míry také dělá - ne tedy způsobem, že kdo dosáhl určitý finanční limit, už nedostane péči; bývá ale třeba (už dnes) věkový limit na určité výkony (přestože pro něj není lékařské opodstatnění) nebo je omezena četnost výkonů u stejného člověka.
Takto se to do určité míry také dělá - ne tedy způsobem, že kdo dosáhl určitý finanční limit, už nedostane péči; bývá ale třeba (už dnes) věkový limit na určité výkony (přestože pro něj není lékařské opodstatnění) nebo je omezena četnost výkonů u stejného člověka.Což i může dávat smysl. Nám už taky přišla blbost do dědy v jeho věku nechat řezat, trápit ho chemoterapií, ozařováním... a ztěžovat mu to, co zbývá... a on s tím nádorem žil, aniž by ho nějak trápil, ještě dalších 10let do svých 86. Ale měl jsem na mysli jinou formu "řešení" vskutku "konečného". A opět jsem zrak upíral k zemi, jenž je zárukou světového míru a aktuálně našim vzorem na věčné časy a nikdy jinak. Prostě dostanete dopis z pojišťovny, že děkují za projevenou důvěru a dosud zaplacené peníze, ale že už nejste jejich klientem. Variantně ve státech, kde toto bylo postaveno mimo zákon, dostanete dopis s novým výměrem pojistného... a protože na to nemáte, tak tu pojistku vypovíte sám. V důsledku prašť nebo uhoď.
existují komerční zdravotní pojišťovny, které nevypadají na to, že brzo padnouAle i tyto pojišťovny mají různé limity plnění a další omezující podmínky.
Selský rozum mi říká, že čím je zákrok nebo léčba dražší, tím méně je pacientů, kteří ji pořebují. Je víc těch co mají hemeroidy než těch co potřebují transplantaci plic, ne? Stejně jako u povinného ručení. Je víc lidí co ťukne někomu blatník než těch co nárazem způsobí výbuch benzínky. Ne, prostě to tak je, většině lidí co znám nic vážného není, ale platí všichni.Většině lidí po většinu délky života opravdu nic není, problémy obvykle přicházejí až ve vyšším věku. A jedná se pak o vážné nemoci, nejčastěji srdce a cév (infarkt myokardu, mozková mrtvice, výdutě na cévách apod.) nebo nádory. U těchto nemocí je pak léčba obecně velmi drahá. A jak se lze přesvědčit ve statistikách, právě u nejvyšších věkových skupin velmi narůstají náklady (při meziročním srovnání). Tady srovnání s havarijním pojištěním pokulhává, vytrácí se prvek "náhodnosti".
měsíčně s ochotně odvádím nějakých 1400Ve skutečnosti trojnásobek (při zaměstnání), protože dalších 2800 platí ještě zaměstnavatel.
státní zdravotnictví sportovní kolena moc neřeší (vpodstatě člověku řeknou, když chodíš, tak ti nic není a na lyže a hory nezdit nemusíš), má dlouhé čekací lhůty a nemám známéTo je přesně to, o čem hovořím výše. Problém není v tom, že by ten zákrok nešel udělat (kapacitně), ale jsou tam ty limity, tak se jich dělá malý počet.
Všichni by měli přispět na silnice a jejich údržbu (ty přece já používám).Tvrdím tohle někde?
Všichni by měli přispět na policii a hasiče, kteří ochrání majetky (já mám o co přijít).Tvrdím tohle někde? Ok, tak co kdybychom společné vlastnictví zrušili úplně a všichni by přispívali všem an všechno a všechno by bylo všech, to je taky to správné, ne? To že nesouhlasím s tím jak je systém nastaven teď, automaticky neznamená, že bych chtěl jít do některého jiného extrému jako je nemít společný žádný budget, nebo mít naopak společné úplně všechno. Ale ano, myslím si, že prostředky vybrané protřednictvím poplatků spojených s automobilovou dopravou (daň z paliv a maziv, silniční daně, mýto, dálniční známky by měly být vázány účelově na rekonstrukci silnic (viděl někdo z vás někdy jak vypadají cesty ve Finsku? A to tady má většina lidí v pneumatikách hroty!) a výstavbu nových silničních tahů a pokud by balík vybraných peněz byl moc malý pak by se buďto zpomalila výstavba silniční sítě, nebo by se výběr peněz musel zvýšit,... pokud by se to provedlo například zvýšením spotřební daně z paliv pak by lidé kteří jezdí více autem přispívali více na obnovu silniční sítě kterou využívají, nebylo by to lepší, než když to sponzorují všichni, i ti co jezdí hlavně MHD a vlaky? Takhle fungují velké společnosti, když chce někdo od nás nějaký ten GB místa tak musí zaplatit za storage, když my chceme někomu (customer unit, jiné departmenty společnosti) nabízet NAS pak si buďto náš department (Storage and datacenters) musí postavit vlastní síť z vlastního budgetu, nebo říct síťařům, že potřebujeme nějaké síťové připojení. A dělá se to tak z jednoduchého důvodu, aby se právě vidělo co je ziskové a jak, naopak co je černá díra na peníze a mělo by se s tím něco dělat, zjistit jestli to vlastně potřebujeme a jestli je oprávněné, že daný department není v zisku, nebo jestli je chyba někde u nich. A pak je někde ve vzduchu v celé společnosti nějaký budget, který se přerozděluje mezi departmenty podle toho jak je třeba pro případ, že by přišel velký zákazník třeba, který by potřeboval tolik storage, že se naše celkové kapacity zdvojnásobí, na to samozřejmě v našem department budgetu peníze nejsou, ale návrat té investice bude třeba za 3 - 4 roky, pro to se vypracovává investment proposal a pokud ho CEO společnosti schválí, tak se nám peníze půjčí a my je potom někdy vrátíme. Jenže my jsme firma, my prostě nemůžeme jen vydat zákon, že se daň z paliv zvyšuje a naplnit si náš budget. A já si myslím, že na podobném principu by měly fungovat i jednotlivé složky státu, jednotlivá oddělení, která se vzájemně fakturují a peníze jsou jim přidělovány podle podle toho jak jsou od občanů vybírány, poté může být nějaký společný budget neúčelově vázaných daní, který by sloužil právě k pokrytí dlouhodobých strategických investic.
Tvrdím tohle někde?A tvrdíte někde opak? Ale aby mezi námi bylo jasno, můžete odpovědět přímo. Jste pro aby se individualizovalo důchodové zabezpečení (potažmo třeba zdravotnictví a školství)? Pokud ano, jste pro, aby se zastavila výstavba a údržba silnic? Potažmo se zavedlo mýtné na každé komunikaci v takové výši, aby byl pokryt jak jeho výběr, tak v plném rozsahu veškerá výstavba a údržba? Pokud jsou Vaše odpovědi ano a ne... jak si představujete spravedlivé a individuální systém silniční správy?
Tvrdím tohle někde?Opět kontrolní otázka. Takže pokud to netvrdíte, jste pro zrušení policie? Kdo to potřebuje, nechť si najme ochranku.
Ok, tak co kdybychom společné vlastnictví zrušili úplně a všichni by přispívali všem an všechno a všechno by bylo všech, to je taky to správné, ne?No, něco do sebe by to mělo. :)
To že nesouhlasím s tím jak je systém nastaven teď, automaticky neznamená, že bych chtěl jít do některého jiného extrému jako je nemít společný žádný budget, nebo mít naopak společné úplně všechno.Já vím. Vždyť to i píši. Chcete, aby se z eráru platilo to, co se Vám hodí (potažmo to, čemu rozumíte a jste schopen nahlédnou jako pro Vás (potenciálně) užitečné.
Takhle fungují velké společnosti,...Ale houby. Takhle fungují *některé* velké společnosti. Jiné mohou mít klidně desetitisíce lidí po celém světě a nepodlehnout kouzlu přeúčtovávání (pro Vás: cross-chargování). Ono to mimochodem taky něco stojí na byrokracii a pak se na tom přiživí celá řada nemálo placených borců s Excelem a PowerPointem. ;)
Jenže my jsme firma, my prostě nemůžeme jen vydat zákon...Vidíte, a přesto se mi smějete, když říkám, že mám větší důvěru v solventnost státu než banky. ;)
A já si myslím, že na podobném principu by měly fungovat i jednotlivé složky státu...Zřejmě neúmyslně, ale právě jste vymyslel zcela nový úřad... možná i ministerstvo a vytvořil stovky nových pracovních míst ve veřejné správě. Gratuluji. ;)
Ono to mimochodem taky něco stojí na byrokracii a pak se na tom přiživí celá řada nemálo placených borců s Excelem a PowerPointem. ;)Haha, jediné co sto stojí je timereporting zaměstnanců, který stejně všichni dělají tak jako tak a přestože pracuju na na moho projektech, tak mi timereporting nezabere víc jak pár (< 5) minut denně. A vyfakturovat customer unit za použitý storage, to je zase jen otázka skriptů, které to do toho ERP systému naházejí. Ano, je to hodně práce, pokud předtím než to zavedeš nepřemýšlíš, pokud navrhneš vhodný ERP systém, nebo použiješ už něco hotového tak to takový problém není.
Vidíte, a přesto se mi smějete, když říkám, že mám větší důvěru v solventnost státu než banky. ;)Ano, protože firmy musí své závazky vůči jiným fyzickým a právním subjektům plnit, stát si vydá zákon, řekne vyhulte mi prdel a pokud nejsi další (nejlépe větší) stát, tak můžeš akorát tak zkusit vzít vidle a udělat revoluci.
Haha, jediné co sto stojí je timereporting zaměstnancůHa, ha. Zase vedle. Časohlášení jak to nazýváte, stojí čas a tedy peníze. A není běžnou praxí všude. Naši inženýři Vás sežerou, když s něčím takovým přijdete. ;)
Ano, protože firmy musí své závazky vůči jiným fyzickým a právním subjektům plnit, stát si vydá zákon, řekne vyhulte mi prdel a pokud nejsi další (nejlépe větší) stát, tak můžeš akorát tak zkusit vzít vidle a udělat revoluci.Však to říkám, Neměl jsem sice na mysli plnění závazků... ale spíše tu možnost ovlivnit příjmy, jak jste popsal Vy předtím. Ale v tom je ta pointa. Jestli mám vsadit na to, kde za 40 let najdu peníze, tak to bude mnohem spíše stát než soukromá korporace. A Vy to zřejmě víte a stejně se mi vysmíváte. Jinak, když Vás vydrbe velká společnost, tak hodně štěstí, jak jako drobný střadatel budete v mnohem lepší pozici stran vymáhání závazků, než vůči státu. ;)
CU01 - Storage maintanance - 4h - bla bla bla CU02 - Storage maintanance - 4h - bla bla blaVšichni samozřejmě mají kód na interní práci bez refakturace a pokud dělají něco tak malého že se to nevyplatí refakturovat, tak prostě těch 15 minut nerefakturují a nechají to v tom kódu na interní práci.
To už je detail.Není. Pokud budu tvůrce (který to štěstí neměl a podporu nedostal) nebo konzument (který má zájem o něco, co podpořeno není, a současně se musí podílet na nákladech toho, co podpořeno je), tak ten "detail" bude zatraceně významný.
Myslíš? Mně spíš přijde, že stát, to je (velmi zhruba) ČEZ, zkorumpovaní kamarádíčci napříč stranami, zahraniční investoři a justiční mafie.A proč? Protože to lidé/voliči nechtějí řešit. Volí stále tytéž politiky, kteří zklamali; současně se ani nehrnou do kandidatury. To se pak není čemu divit.
To má být obhajoba korupce a zpronevěr?To má být vyjádření skutečného stavu.
Jak mi to zvysi kvalitu zivota?napr. kvalitu meho zivota to rozhodne zvysuje. Historii mam velmi rad a rad ctu ruzne knihy o hisrotii (ktere by asi stezi vznikly bez historickeho badani) a tak dale a tak podobne...
A poznal byste, kdyby ty knihy byly vymyslene? Proste by byly napsany na zaklade fiktivniho badani. Je to podstatne levnejsi a pobavite se u toho stejne.to se neodvazuji tvrdit, jestli bych to poznal nebo ne...asi by hodne zalezelo, jak moc dobre by to bylo vymyslene (a aby to bylo dobre vymyslene IMHO zas predpoklada solidni predchozi znalosti historie a nejak se zacnem tocit v kruhu
Tvého, souhlasíš s tím, aby se daně všech ostatních investovali do něčeho co zvýší kvalitu "jen" tvého života? :)absolutne nechapu tyto myslenkove pochody...ale budiz. rm-rf patrne prijde historie zbytecna a mysli si, ze nijak nezvysuje kvalitu zivota a proto by ji patrne zrusil. Ja se domnivam, ze kvalitu meho zivota zvysuje a jelikoz vyzkum je placen prevazne z dani a ja dane platim, mam plne pravo rict "me historicky vyzkum zvysuje kvalitu zivota a chci, aby byl podporovan". Jestli jsem jediny v republice nebo je nas zanedbatelne mnozstvi, pak nemam problem s tim, aby tento druh vyzkumu zrusen (sice z toho radost mit nebudu, ale neodvazoval bych se nekomu vnucovat, ze kdyz ja z toho neco mam/nemam, tak z toho neco maji/nemaji i ostatni, o coz tady asi rm-rf predvadi)
to se bohuzel myliteJelikož to co jste napsal dále platí přesně i pro ČSSD a KSČM (s drobnými korekcemi na levé straně implikací), tak jste vlastně dokázal že se nemýlí - tyto strany jsou si zcela rovné.
- zrus podporu vyzkumu => vsak oni si vedci uz sponzory najdouTo je sice možné, ale vědci buď mohou hledat sponzory nebo bádat, ale ne oboje dohromady.
V ODS jsou (ac to zni divne) lide, kteri jsou velmi prosti, verici na jednoducha reseni.Přesněji bych to napsal takhle: V každé politické straně jsou lidé, kteří jsou velmi prostí, věřící na jednoduchá řešení. (Toto neplatí snad jen pro ty strany, které mají počet členů nejvýše v řádu počtu sedadel v autobusu.)
Proto studuji takovi lide prava, ekonomii, jazykovou vedu a politologii.Jenže zrovna třeba práva nebo ekonomie jsou přesně ty oblasti, kde je chápání širších souvislostí extrémně nutné. Přinejmenším stejně jako v technických oborech.
Lide z ODS a jejich sympatizante by radi svet, ve kterem se pootoci jednim regulatorem a vse bude dobre. Jsou to prosti lide, kteri veri na zakon akce a reakce.Totéž jako v té větě nahoře.
dej zamestnavatelum vice penez => vzniknou pracovni mistaJsou i horší teze. Například: Seber zaměstnavatelům více peněz => vzniknou pracovní místa.
Přesněji bych to napsal takhle: V každé politické straně jsou lidé, kteří jsou velmi prostí, věřící na jednoduchá řešení.Ještě přesněji: Nejen v politické straně, ale ve společnosti vůbec. A podle toho, jak která strana dá tyto prostoduché ideje na vývěsky, získá prostoduchých hlasů
Jenže zrovna třeba práva nebo ekonomie jsou přesně ty oblasti, kde je chápání širších souvislostí extrémně nutné.Jenomže tak se to jeví jen těm, kteří tomu rozumějí. A ne těm, kteří to "vystudovali", například díky stranické knížce či všimnému. Z které sorty se asi tak rekrutuje většina politiků? A jak rádi pak zaměňují široké souvislosti za prostoduchá řešení? (Ostatně, jako by šlo politikům o nějaká řešení - to je maximálně v první naivní fázi. Hned jak se dostane kdokoliv k moci, tak se cílem stává moc udržet a posilovat - toť snad obecně lidská vlastnost, kterou lze regulovat pouze represí ze strany těch, kteří se takové moci nehodlají podvolit.)
Seber zaměstnavatelům více peněz => vzniknou pracovní místa.Na rozdíl od "té lepší" to takhle nikdo nikde neprezentuje. Deklarovaným účelem sebrání více peněz zaměstnavatelům obvykle bývá přerozdělit je těm, kteří práci nemají. Tím sice žádná pracovní místa nevzniknou, ale nezaměstnaní třeba nepomřou hlady (anebo nepověsí zaměstnavatele na lucerny v drsnějším případě). Ono pracovní místo, v němž si pracovník není schopen vydělat na živobytí, není až tak pracovní místo v pravém slova smyslu. A když necháte zaměstnavatelům více peněz, tak akorát jim zvýšíte profit, který sice mohou, ale vůbec nemusí investovat do rozšiřování podniku a už vůbec ne do podniku právě tam, kde jsou ti nezaměstnaní, kterým ty peníze nebudete přerozdělovat. Výsledek? Výbušná armáda hladových nezaměstnaných, zaměstnavatelé investují volné prostředky do výroby v Číně. A byli by špatní podnikatelé, kdyby to tak nedělali. Politici ale zůstanou tady. A když někdo nebude chtít podnikat v českých podmínkách, ale v čínských, tak ho nikdy nedonutíte zůstat, dokud se podmínky české nepřiblíží čínským. Žádnými úlevami. Možná kdybyste ho za to platil tak, že by mu nebylo líto "ušlého zisku" za podnikání jinde, tedy jakési výpalné. Takže jednoduché řešení skutečně neexistuje, budeme se muset vždycky rozhodovat podle úplně jiných než čistě účetních kritérií.
- dej zamestnavatelum vice penez => vzniknou pracovni mistaTa metoda caput canis se nám tu nějak rozmáhá. Tenhle jednoduchý princip je samozřejmě pitomost, jenže ODS nic takového nikdy netvrdila. Jediný, kdo tuhle hovadinu kdy aplikoval, byly vlády ČSSD. Ty ostatní body na tom jsou podobně.
To, ze 30% obcanu voli neco takoveho ovsem neprekvapuje, lide jsou vetsinou jednodussi.Děkujeme, že nám to názorně ukazuješ na sobě.
Doplňme skutočné fakty:
id: Prírodovedecká fakulta - Fyzikální ústav
akademických zamestnancov: 433 - 504
zvyšní zamestnanci: ~170 - 163
PhD študenti: ~270 - 105
zvyšní študenti: ~3700 - 0
dotácia na prevádzku: 0 - 310 mil CZK
dotácia na vzdelávanie: 177 mil CZK - 0
dotácia na výskum + granty: 230 mil CZK - 209 mil CZK
Počet pracovníkov FzÚ, ktorý sa podielajú na výuke na VŠ: 18 (samozrejme v tom okamihu si ich ráta aj VŠ)
---
Ak by boli náklady na prevádzku všetko to, čo dostane fakulta na prevádzku, aj tak FzÚ ostavá naviac 133 mil CZK. V tomto okamžiku mi 2.5x lepší výsledok v hodnotení príde rozumný - možno mierne nadpriemerný. Na druhej strane zaráža, prečo ak je FzÚ tak dokonalý, tak zdroje mimo ČR tvoria len 28 mil CZK :)
Zahraniční konkurence se s námi nedělí o peníze českých poplatníků. V tomto smyslu se o konkurenci nejedná.zcela urcite jedna. Pokud budete 100 let za zahranicni konkurenci, nikdo vam u nas neda ani korunu (tedy nemel by dat, ale u nas je mozne vse
Není možné se dělit o jednu laboratoř, když měření probíhá celé dny. Navíc každá skupina pracuje s jiným vybavením.pokud jsou to ruzne vybavene laboratore, pak se IMHO opet nejedna o prekryv. Pokud jsou dve temer stejne laboratore, pak by musely mit opravdu zcela mimoradne vysledky na mezinarodni urovni (obe skupiny), abych podporoval paralelni existenci dvou takovych laboratori. Jaka je presne situace v Olomouci nevim, takze je tezke se k tomu detailneji vyjadrovat. Chtel jsem rict, ze obecne nevidim zadny valny prinos v tom, aby v pripade nejakeho nakladnejsiho vyzkumu vedle sebe existovaly dve skupiny, ktere se budou zabyvat timtez (posuzoval bych to ale individualne, kdyz budou mit obe skupiny vyborne vysledky, pak s tim nemam problem).
Podle kafemlejnku se peníze rozdělují nezávisle na tom, jak dobrý je náš výzkum v mezinárodní konkurenci.kafemlejnek bezpochyby neni jediny zdroj penez ze ktereho dostavate penize a navic o vhodnosti prerozdelovani penez pres kafemlejnek by se dalo asi dlouhe hodiny diskutovat
Pořád nechápu, v čem by bylo vhodné nás sloučit.proto, ze usetrim naklady na vybudovani jedne laboratore, ktere asi nejsou uplne male (jestli uz jsou vybudovane, pak to pochopitelne nema smysl a bylo by naopak nesmyslne jednu z nich rusit). Ale kdyz zkratka v meste A budu mit laborator za XY milionu a prijde dalsi skupina vedcu z mesta A, ze chcou XY milionu na tu samou laborator, pak bych se velmi peclive zajimal, jestli je to potreba a k cemu to bude dobre. to je cele, co chci rict
Po ukončení Mgr. studia jsem se rozhodoval, kam jít na Ph.D. a jestli vůbec na Ph.D. někam jít. Porovnal jsem možnosti, které mi nabídla UP a FzÚ.no, tohle je IMHO mimo misu. Byl snad problem se sbalit a odejit napr. do Prahy nebo jeste lepe do zahranici? Zvlaste v pripade PhD (kdy se da cekat, ze clovek planuje delat vazne vedu) by se clovek mel asi porozhlidnout i jinde, nez v nejblizsim okoli
Co když jsem měl osobní důvody, které mě vedli k tomu zůstat v Olomouci? Já si jen pochvaluji možnost volbyjasne ze vic moznosti volny je, z pohledu toho, kdo vybira, vzdy lepsi. Moznosti je tady ale az az, z tohoto pohledu to neni relevatni argument. Osobni duvody clovek muze mit - ale v pripade PhD a nasledne vedecke kariery se moc neda pocitat s tim, ze by clovek zustal na stejnem miste, takze je to jen odsunuti problemu o nejake dva roky na pozdejsi dobu (a mozna je dobre si toto vyresit uz na zacatku)
Dostávat systematicky vědce do situace, kdy volí mezi osobním životem a kariérou mi nepřijde správné.bohuzel to k tomu asi patri... a nejde jenom o delsi staze.. ted jsem stravil dva roky na US univerzite a je docela problem vysvetlit, proc jsem se chtel vratit... na druhou stranu, kdyz jsem videl tabulkove platy na UP, tak se divim, ze tam vubec jeste nekdo pracuje...
Dobrá věda se dá dělat i v ČR.tomu (zatim) verim. i kdyz ohodnoceni neni casto optimalni...
Chápu stáže v délce třeba 1 rok, ale představa, že budu co 4 roky měnit místo je naprosto neslučitelná například se založením rodiny.ono to neni jenom o tom stehovani... je tu jeste ten klasicky pristup `publish or perish', coz taky docela slusne leze do osobniho zivota...
Ma to jednu chybu - de facto by to zahubilo jakykoliv primarni vyzkum v teto zemi.Nájde sa jeden reálny dovod? Univerzity nerobia základný výskum? Štáty bez AV nerobia základný výskum?
Korporace uz nedelaji zakl. vyzkum vubec.Řekni to IBM :)
Není náhodou preventivní vyšetření od poplatků osvobozeno?Zdravý rozum říká: Mělo by. Ale není. Tedy u těch dobře zorganizovaných zubařů. Leda se to změnilo během posledních pár měsíců. Osvobozena je až druhá preventivní prohlídka v roce.
To je ale chyba zubařů.To není chyba, to je záměr. Ukazuje, že ve skutečnosti zdravotní systém nestojí o případný tzv. regulační efekt, ale pouze o peníze, které poplatky přinášejí. Pro ně by bylo evidentně ideální, kdyby bylo pacientů neregulovaně čím dál víc, ale pěkně regulovaně platících.
To není chyba, to je záměr.To je zase ideologický blábol. Jestliže zákon říká, že za jednu preventivní prohlídku ročně neplatíš, tak není co řešit.
Jestliže zákon říká, že za jednu preventivní prohlídku ročně neplatíš, tak není co řešit.To nevykládejte mně, ale zubařské komoře.
Přijde mi docela síla, že před zavedením poplatků měla Česká republika nejvíce kontaktů s lékařem v EU.Protože např. i pro 1-denní neschopenku potřebujete holt štempl (paradoxně i teď, když za to nic nedostáváte). Stálo by za to vyzkoumat, jestli ty kontakty byly povahy ošetřující anebo spíš úřední. Podle statistik se spotřeba léků nesnížila, tzn. že nemocní prostě k lékaři nechodí (berou si dovolenou, kupují si volně prodejné léky). Nemůžou za to poplatky, ale zákon o nemocenské. Ten nepostihuje simulanty, postihuje nemocné. Poplatky samotné nic neregulují, snad jen peněžní hotovost těch, kteří k lékaři jdou. Ti poskytují dodatečný příjem zdravotnímu zařízení (ne těžce nemocným!) za ty, kteří tam teď nejdou a není možné na ně vykazovat výkony. Zájem lékařů ve skutečnosti je, aby k nim lidi chodili co nejvíc, ne naopak = čím víc návštěv, tím víc peněz (viz svérázný interní výklad zubařské komory, že preventivní prohlídka je až ta druhá v roce, nikoliv ta první, aby se platilo, případně vykazovaná neuskutečněná ošetření + zbytečná vyšetření, aby se zaplatilo laboratorní vybavení nebo rentgen). Když chodí míň lidí, budou to mít zkrátka dražší - známý model z privatizované ekonomiky s nezbytnými a víceméně monopolně poskytovanými statky (službami), která vyžaduje stabilní (lépe rostoucí) zisky i když spotřeba a tím pádem jejich výkony klesají (voda, elektřina, teplo, léčení...). Účelem privátního ziskového zdravotnického systému není zdraví obyvatelstva (co nejméně nemocných), ale co nejvíce platících nemocných, případně co nejvíce plateb za nemocné, každopádně buď co nejvíc nemocných anebo co nejdražší služby pro ty nemocné, kteří si to můžou dovolit zaplatit. To je ideál, ke kterému to zákonitě spěje. Nemocné můžou pohodlně nahradit pouze nemocemi vystrašení, tj. stačí když zaplatí a nečerpají (proto ty mediální chřipky, vlastně teroristická metoda, hrozbami donutit platit výpalné).
No ale když si koupím Paralen za vlastní peníze, tak zbude více peněz ve veřejném pojištění na hrazení nákladné péče pr ty, kteří je chtějí.Teoreticky ano. Prakticky to třeba není tolik, jak hlásá zdravotnickotunelářská propaganda ("za tyto banální léky asi něco kolem 4 promile z celkového objemu peněz utracených na léky. Něco kolem 6 procent utracených za cytostatika. A to většina z těchto peněz nešla cestou veřejnoprávního zdravotního pojištění" Zdroj). I tak ty peníze ale můžou jít třeba na část zbytečného rentgenového vyšetření. Anebo na tzv. rezervní účty přebytků za účelem zvyšování privatizační hodnoty pojišťovny... Ale stejně jsou peníze z "regulačních" poplatků příjem majitelů zdravotnického zařízení, nikoliv příspěvek těžce nemocným. Nevím, kde se pořád bere, že poplatky něco ušetří: "Zálohy pro rok 2010 se zdravotnickým zařízením poskytují na základě vyhlášky MZ č. 471/2009. Výše úhrad na rok 2010 vychází z vyúčtování roku 2008 x 1,052 a je platná pro celý rok. To znamená, že nemocnicím jsou stanoveny zálohy v podstatě ve stejné výši jako v roce 2009 s navýšením o kompenzaci platů zdravotních sester. Přitom rok 2009 byl rokem s nejvyšším navýšením výdajů VZP na zdravotní péči (ve srovnání s r. 2008 takřka o 10 %). Schopnost takto úspěšně financovat zdravotnictví v době ekonomické krize vyplývá z dobrého hospodaření VZP v uplynulých letech." (zdroj)
Schopnost takto úspěšně financovat zdravotnictví v době ekonomické krize vyplývá z dobrého hospodaření VZP v uplynulých letech."Další blábol. Schopnost takto úspěšně financovat zdravotnictví vychází jenom z toho, že má pojišťovna našetřeno z nekrizových let, kdy byly větší odvody za zdravotní pojištění. Za rok, maximálně dva uvidíme, jak VZP hospodaří. (Samozřejmě není potřeba čekat, současné financování zdravotnictví je výsledkem dobrého hospodaření VZP, kdežto zhoršené financování v příštích letech je důsledkem krize.)
Jestli si jako mladý a zdravý člověk chci přispívat do systému, který mi ve okamžiku stáří a nemoci bude ztěžovat čerpání naspořených prostředků je zase otázka veskrze praktická.Nechci. Stejně tak nechci přispívat do systému, kam odvádím spoustu peněz, ale nemám jistotu, že zdravotní péči obdržím v okamžiku mládí a nemoci*. Zákon mi nicméně jinou možnost nedává. * pokud teda někoho nepodplatím A ještě jedna věc - v tom systému žádné naspořené peníze nemáš. Nepleť si zdravotnictví s vkladní knížkou.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.