Portál AbcLinuxu, 26. dubna 2024 06:59


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Marián Kyral avatar 9.11.2012 09:06 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ono se o Gentoo tvrdí, že je složité:
emerge -1 =app-office/libreoffice-3.6.2.2
Akorát ta kompilace chvilku trvá ;-)

Jinak s 3.6.3 na Gentoo žádný problém nemám. Žádného zpomalení jsem si nevšiml.
Bedňa avatar 9.11.2012 09:47 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
V Debiane/Ubuntu je to tiež jednoduché
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Marián Kyral avatar 9.11.2012 12:28 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
NO já si říkal, že to přece není možné, aby to nešlo.
kotyz avatar 9.11.2012 15:32 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Nejsou na to nějaký generic/precompiled balíčky? Kdo to má kompilovat celý odpoledne a půlku večera?
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
Marián Kyral avatar 9.11.2012 16:45 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Ano. jsou. Je to libreoffice-bin, ale zatím jen verze 3.5.5.3.

Kompilace není až tak problém. Záleží na výkonu počítače. Ten můj to většinou stihne pod pět hodin. Více mě poslední dobou štve webkit-gtk. Ten se kompiluje skoro hodinu a půl.
9.11.2012 09:14 hanoj
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Synaptic umi vynutit verzi nejakeho baliku.
9.11.2012 09:14 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jak jsem pochopil, nepoužíváš oficiální repozitář, ale svůj vlastní. Chyba není v APTu, ale v tom, že pořádně nechápeš co a jak vlastně dělá.

A pokud jde o LibreOffice, tak verze z oficiálního debianího unstable funguje svižně.
pushkin avatar 9.11.2012 09:58 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
No, ona je to otázka. To, co nechápu je, proč se APT snaží používat balíčky, o kterých již musí vědět, že nejsou dostupné (k čemu by jinak bylo apt-get update?). To, že cesta k cíli může být i jiná je mi jasné, tak to prostě chodí :-)

Jinak vlastní repozitář používám z důvodů aktuálnosti software ... sám jistě dobře víš jaké má Debian dopravní zpoždění :-)
9.11.2012 10:21 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Apt se snaží nainstalovat vždy tu nejaktálnější verzi - bez ohledu na to, jestli je skutečně dostupná. Informace o ní má uložené. Příkaz apt-get update jenom stáhne informace o nových balících. Ty staré se souboru /var/lib/dpkg/available neodstraní. Pokud chceš provést downgrade, tak to musíš při instalaci říct.

O tom která verze je aktuální rozhoduje číslo verze balíku. Já kupř. u balíků které si rekompiluji sám navyšuji číslo subverze, aby mi to při aktualizaci nepřebil. Kupř. distribuční balík s verzí 1.6.0-1 zkompiluji jako 1.6.0-2. Kdybych mu číslo subverze ponechal stejné, tak ho apt přeplácne distribučním balíkem, který má větší prioritu. Na druhou stranu je-li distribuční verze navýšena, tak to má svůj důvod a tím pádem je pro mne žádoucí aby mnou kompilovaný balík přeplácnul.

Pokud jde o zpoždění, tak ono je to dost relativní. Balíkům, které jsem si dřív aktualizoval sám, protože je nikdo moc nepoužíval, se poslední dobou docela věnuje pozornost. Takže je neřeším. Typicky právě libreoffice je balík u kterého se to nevyplatí. Pro mé použití změny nejsou tak zásadní abych tím ztrácel čas.
pushkin avatar 9.11.2012 11:04 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Příkaz apt-get update jenom stáhne informace o nových balících. Ty staré se souboru /var/lib/dpkg/available neodstraní.
Aha, to je ono - otázka teď je, proč APT neodstraní informace o balících, které nejsou dostupné? Je to bug nebo fíčura, která může mít své využití? Za sebe bych právě považoval logické již nedostupnou verzi ze seznamu odebrat (tak, jak to řeší zypper).
9.11.2012 12:15 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Z jednoduchého důvodu. Debianí balíčkovací systém je navržen tak, že umožňuje zachovat x verzí balíku v rámci jedné repozitory. Dříve tomu tak i bylo, jenže při dnešním objemu dat v oficiální repozitory by to zbytečně komplikovalo replikaci. Takže tam najdeš jen balíky, které jsou nejčerstvější pro jednotlivé variace. Pokud si ale udržuješ repozitář sám, tak ti nic nebrání si tam ty balíky zachovat a pak se k nim podle potřeby moct vrátit.
9.11.2012 20:28 aaa
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Z jednoduchého důvodu. Debianí balíčkovací systém je navržen tak, že umožňuje zachovat x verzí balíku v rámci jedné repozitory.
WTF? Jak to souvisí s tím, že APT "instaluje" balík, který není dostupný - tedy není v seznamu?
pushkin avatar 10.11.2012 11:43 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Přesně tak. Při vytváření repozitáře se vytváří Packages.gz, ve kterém je seznam balíků v daném repozitáři. Když se APT neřídí tímto souborem, k čemu tam pak je?
10.11.2012 01:27 Matlák
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
O tom která verze je aktuální rozhoduje číslo verze balíku. Já kupř. u balíků které si rekompiluji sám navyšuji číslo subverze, aby mi to při aktualizaci nepřebil.

mno, to mi nepřipadá moc uživatelsky přívětivé.
Marián Kyral avatar 10.11.2012 07:16 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Na Gentoo má uživatelský overlay větší prioritu než systémový.
10.11.2012 12:16 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Kdybyste se obtěžovali pročíst tuhle diskuzi pořádně, tak byste se prolinkovali na stránku, kde se hovoří o tom jak to řešit přes priority.

Já to řeším tak jak mi to vyhovuje a nikomu to nevnucuji. APT je dobrý nástroj, jako nedostatečný se jeví především pokročilým uživatelům, kterým nestačí základní funkcionality, ale zároveň jsou příliš líní aby se s ním lépe obeznámili.

Padla tady také zmínka o aptitude. Je to už několik let co není pravda, že by to byl nástroj lepší než apt-get. Každý ale ať si používá co chce. A právě o tom je GNU/Linux.
Marián Kyral avatar 10.11.2012 12:57 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Tak nevím. Matlák jen zkonstatoval, že zvolený postup není právě nejpříjemnější. Já jen doplnil, že na Gentoo jsou priority. No a původní pisatel by si mohl říct: "Aha, třeba i v APT jsou priority". No a to je celé. Přece mu to nebudeme rovnou servírovat ;-)
pavlix avatar 11.11.2012 20:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Padla tady také zmínka o aptitude. Je to už několik let co není pravda, že by to byl nástroj lepší než apt-get. Každý ale ať si používá co chce. A právě o tom je GNU/Linux.
Nemyslím si, že by opensource, Linux, a už vůbec GNU, byly o úmyslně zbytečné duplikaci nástrojů.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
pavlix avatar 9.11.2012 13:17 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Chyba není v APTu, ale v tom, že pořádně nechápeš co a jak vlastně dělá.
Jeho popis mi přijde dostatečně jasný, abych se takovéhoto komentáře vyvaroval. Sice dělá jednoduchou věc složitě, zato APT reaguje zcela špatně a nesmyslně.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
9.11.2012 09:38 stps | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Slovo vul v titulku urcite neni urazka ani vulgarismus. Vzdyt sam apt-get o sobe tvrdi toto: "This APT has Super Cow Powers."

A umi i bucet:

apt-get moo
         (__)
         (oo)
   /------\/
  / |    ||
 *  /\---/\
    ~~   ~~
...."Have you mooed today?"...

pushkin avatar 9.11.2012 09:58 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Není, a ani to tak nebylo myšleno :-) Jde prostě o povzdechnutí :-)
AsciiWolf avatar 9.11.2012 11:58 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Takže "vůl" v článku znamená "vykastrovaný APT"? :-D
9.11.2012 12:10 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Ano. Ten se ovšem jmenuje apt4rpm ;-).
Josef Kufner avatar 9.11.2012 14:09 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No vidiš to. A kdybys nebyl vůl, tak bys použil Aptitude, zvolil si v nabídce, kterou verzi chceš a po instalaci zablokoval tu novější. A nebo bys tam pomocí dpkg rovnou nasypal konkrétní balíčky a nechal Aptitude jen opravit závislosti.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
9.11.2012 16:08 Smörgås | Warszawa
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Rád by som si prečítal, ako na Debiane postaviť slušný desktop. Normálne nejaké varianty na GNOME, KDE, light desktop prostredie, kanceláriu, multimédiá, odporúčané repozitáre, atď.
Lepší plný smörgås ako prázdny tanier.
9.11.2012 17:58 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Pouzivat testing/unstable a standardne repozitare s contrib a non-free. Externe repo staci Debian-multimedia.
11.11.2012 18:01 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Souhlasím s Smörgås, používam testing (doporučuju instalovat z neinstall obrazu), repozitář debian multimedia + KDE na notebooku a žádný problém (ani s drivery), subjektivně mi to přišlo méně problematické než různé ubuntu a podobně desktop friendly zaměřená distra (tedy žádné probděné noci s laděním konfiguráků se nekonaly, skoro vše fungovalo hned včetně webkamery).
Baník pyčo!
11.11.2012 21:40 depka | skóre: 20 | blog: eterity
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
imho ubuntu je na notebooku neprekonane (bohuzel)
11.11.2012 21:47 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Při vší úctě - překonaný názor.
gtz avatar 11.11.2012 22:34 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
a to proč? co je na něm tak vyjímečeného, že to ostatní nemají?
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
11.11.2012 22:43 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
že by ten ujetý přístup k tomu jak má vypadat pracovní prostředí? ;-)
gtz avatar 11.11.2012 22:48 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Určitě :-)
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
17.11.2012 12:50 depka | skóre: 20 | blog: eterity
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
uz jsem to tu parkrat zminoval, je to predevsim rychlost odezvy - pokud je to dnes jiz prekonany nazor, doporuc mi distribuci ktera je stejne svizna - budu jedine rad (na ubuntu se mi jinak vubec nic nelibi)

a ujetym pristupem k tomu jak ma vypada prostredi to neni - pouzivam klasicky panel
gtz avatar 23.11.2012 21:54 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Jak jsem zde párkrát zmiňoval OpenSuse má myslím hodně slušnou odezvu. Používám ho i na starších počítačích a rychlostně dostačuje. Jistě na starším železe používám Trinity popř. Xfce a zhruba před půl rokem když jsem se pro jednoho známého zamýšlel co dát na desku s Atomem tak nakonec volba padla stejně na OSS 12.1. Kdybych si musel něco vybrat z Buntu klonů tak bych asi zvolil LM, který je myslím lepší než samotné Buntu.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
24.11.2012 01:15 depka | skóre: 20 | blog: eterity
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
jeste jsem zapomel zminit ze bych preferoval "deb based" distribuce, takze asi zkusim linuxmint debian
Bedňa avatar 24.11.2012 14:38 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
LMDE je OK, ale u mňa nakoniec zas zvíťazil Debian testing, ale s minťáckym Mate.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
gtz avatar 9.11.2012 16:55 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Měl jsi zůstat u Suse. Zlatý zypper :-)
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
pushkin avatar 12.11.2012 19:46 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Však já ho používám dodnes :-) Jen mám doma openSUSE a v práci Debian (kvůli některým specifickým balíkům). Takže mám srovnání z první ruky :-)
gtz avatar 12.11.2012 20:09 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Tak to má být, tak je to správné :-)
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
9.11.2012 20:32 aaa
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
protože APT nepokládá "downgrade" jako relevantní možnost při řešení závislostí :-D

V podstatě je to mizerný správce balíků, ale Debianistům ani slovo....

pavlix avatar 9.11.2012 21:31 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
A pod tím je i oproti obyčejnému ošklivému RPM dost mizerný balíčkovací systém. Stačí se podívat na jednoduchý specfile versus hromadu souborů, které řídí build debianího balíku.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
9.11.2012 22:21 Martin Mareš
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Jednoduchý specfile je lákavý. Ale ledva potkáš nějaký trochu složitější specfile plný maker, chuť k jídlu Tě přejde ;) Hlavně jsem moc rád, že Debian nepoužívá obludy typu SRPM a balí zdrojáky úplně přímočaře.
pavlix avatar 9.11.2012 22:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Jednoduchý specfile je lákavý. Ale ledva potkáš nějaký trochu složitější specfile plný maker, chuť k jídlu Tě přejde ;)

Neříkám, že je to kdovíjaký ideál, ale zvykl jsem si :).
Hlavně jsem moc rád, že Debian nepoužívá obludy typu SRPM a balí zdrojáky úplně přímočaře.
Po odříznutí hlavičky je SRPM archiv, který obsahuje pouze archiv zdrojáků, patche a specfile. Nevím co bys chtěl více přímočarého, Debian mi zdaleka tak přímočarý nepřijde, to spíš třeba Gentoo.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
10.11.2012 15:07 Martin Mareš
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Po odříznutí hlavičky je SRPM archiv,
No právě: proč má sakryš nějakou proprietární hlavičku, místo aby to byl normální archiv?
11.11.2012 16:48 aaaa
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Ta hlavička je asi tak stejně "proprietární" jako má Debian "proprietární" balíky DEB.
11.11.2012 16:57 Martin Mareš
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Debianí balík lze rozbalit standardními Unixovými nástroji (ar, gzip, tar), RPM nikoliv. U binárního balíčku určeného k instalaci to tolik nevadí, u balíčku se zdrojáky, který je často potřeba rozbalovat i na jiných distribucích či dokonce jiných OS, to příjemné není.
gtz avatar 11.11.2012 20:15 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
RPM? na co máme mc? klepneš, rozbalíš co a jak kam chceš,
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
pavlix avatar 11.11.2012 20:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
U binárního balíčku určeného k instalaci to tolik nevadí, u balíčku se zdrojáky, který je často potřeba rozbalovat i na jiných distribucích či dokonce jiných OS, to příjemné není.
Já bych to osobně viděl stejně u zdrojových i binárních balíků. I ty binární může mít smysl auditovat za pomoci standardních nástrojů. Ono i to RPM se dá při troše snahy zpracovat standardními nástroji, i když už ne tak přímočaře. Já osobně bych neměl problém s přesunem metadat dovnitř archivu.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
12.11.2012 09:18 Tutor
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Debianí balík lze rozbalit standardními Unixovými nástroji (ar, gzip, tar).
To ještě neznamená, že je to automaticky po všech stránkách to nejlepší řešení. RPM je také jen variace na "standardní unixový nástroj" cpio, především je to otevřené, dobře dokumentované a snadno přenositelné řešení. Když si Debianí balík přenesu na Windows, tak ho tam standardními Windows nástroji neotevřu, to ještě neznamená, že je proprietární.
pavlix avatar 11.11.2012 20:24 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
No právě: proč má sakryš nějakou proprietární hlavičku, místo aby to byl normální archiv?
Mám na to stejný názor. Nicméně, v čem se názorově lišíme je, zda má toto kritérium větší váhu než redundantní bordel v archivu samotném, ve kterém se musí člověk při tvorbě deb balíčku vyznávat, oproti ebuildům, specfilům a podobným řešením založeným na formě „receptu“.

P.S.: Považuj označení „redundantní bordel“ za stejně subjektivní výraz odporu jako tvé „proprietární“ a „obluda“.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
11.11.2012 20:36 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Měl jsem za to, že se ve věci víc vyznáš, než tady předvádíš. Protože jinak bys věděl, že to je v zásadě stejné, jen s tím rozdílem, že u debianích zdrojových balíků se nepracuje s jendním óbr skriptem, ale je rozdělen na do více samostatných souborů, které hrají svou vlastní specifickou roli. Tím vlastním "receptem" pro sestavení balíku je soubor rules, závislosti řeší control a verze changelog. Zbytek už záleží na tom jak se má provést vlastní sestavení binárních balíků.
pavlix avatar 11.11.2012 20:44 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Protože jinak bys věděl, že to je v zásadě stejné, jen s tím rozdílem, že u debianích zdrojových balíků se nepracuje s jendním óbr skriptem, ale je rozdělen na do více samostatných souborů, které hrají svou vlastní specifickou roli.
To je hezká teorie. Nicméně při pohledu do skutečných deb balíků bylo vidět, kolik je tam řádků kódu, které v ebuildech vůbec nejsou potřeba. Přitom toho ve výsledku ebuildy umějí víc.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Jakub Lucký avatar 11.11.2012 21:25 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Talk is cheap, show us the code!

Prostě chci vidět konkrétně a na příkladech, o čem se tady mluví...
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
pavlix avatar 11.11.2012 21:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Připomeň se během týdne…
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
11.11.2012 21:45 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
To že je některý maintainer prase ještě neznamená, že je špatný systém a jeho nástroje. Trochu jsem do toho před lety nakouknul - když jsem lokalizoval Synaptic. Tehdy nějaké Ubuntu ještě neexistovalo a já ho používal v rámci Mandrake nad apt4rpm. Abych pochopil význam a smysl některých hlášek, tak jsem se musel podrobně seznámit jak s deb tak rpm.

Kdo hodnotí APT na základě zkušenosti s Ubuntu, neví o čem mluví, protože i když také používá deb balíky, teprve po přechodu na roll-on distribuci zjistíte v je APT a jeho nástroje lepší.

Jedna z velkých předností Debianu je, že pokud nejsem spokojen s kvalitou distribučních balíků, tak mi nic nebrání dělat si balíky vlastní, vyhovující mým představám a zároveň je i veřejně nabídnout.
pavlix avatar 11.11.2012 21:53 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
To že je některý maintainer prase ještě neznamená, že je špatný systém a jeho nástroje.
Tak to klidně může být. Ale já jsem osobně zatím nikdy nutně nepotřeboval udělat deb balíček. A když jsem to chtěl zkusit, vyplynulo z toho, že musím nechat vygenerovat tu strukturu a do ní porůznu doplňovat věci. Po stejné nebo delší době, jakou mi bez předchozích znalostí trvalo vyrobit první RPM balíček, jsem se rozhodl s DEBem přestat ztrácet čas.
Kdo hodnotí APT na základě zkušenosti s Ubuntu…
Nemám nejmenší tušení, co to má společného s Ubuntu.
Jedna z velkých předností Debianu je, že pokud nejsem spokojen s kvalitou distribučních balíků, tak mi nic nebrání dělat si balíky vlastní, vyhovující mým představám a zároveň je i veřejně nabídnout.
Pokud se to v rámci linuxového světa považuje za přednost Debianu, pak nejspíš budeš mít v zásobě mainstreamové distribuce, které toto narozdíl od Debianu neumožňují.

P.S.: Jak už jsem psal výše, nechuť k balíčkování ve stylu Debianu je subjektivní srovnání toho, co jsem viděl v návodu i v konkrétních balíčcích s tím, jak jednoduše se mi dařilo naložit s balíčky pro Gentoo a Fedoru.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
11.11.2012 22:41 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Ubuntu sice vzalo hodně z Debianu, bohužel zůsob tvorby release převzalo od RPM distribucí. Čímž z mého pohledu dost hodně pošramotilo pověst APTu.

Už jsem několikrát zmiňoval - každý ať si používá co mu vyhovuje. Mě nebaví neustále něco někde kompilovat. Spravuji několik strojů, a tak je pro mě jednodušší držet se v maximální míře distribučních verzí. Vlastní verzi dělám pouze pro ty balíky, kde to má svůj smysl. V poslední době se ale aktivita maintainerů balíků, které jsou pro mne důležité o dost zlepšila, takže kromě balíků s jádrem jsem dělal pouze vlastní verzi pro VDE2 a xNBD. A to jen proto, že jsem si k nim potřeboval přidat vlastní věci.

Tahle debata vznikla kolem balíků LibreOffice - používám distribuční. Žádné problémy s nimi nemám. Osobně mi přijde efektivnější a rychlejší upozornit na případný problém či chyby maintainery balíků, než dělat a udržovat vlastní repozitory.

Problém je, když maintaineři tyhle věci dál nepouští a problém řeší vlastním patchem. Je-li to tedy možné a žádoucí, snažím se komunikovat přímo s autorem aplikace.

pavlix avatar 12.11.2012 07:35 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Tahne diskuze vznikla tím, že si někdo rýpnul do APTu a já jsem si pod tím rýpnul i do DEBu. Není to nic závažného a není to ani nic o Ubuntu.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
12.11.2012 09:22 Tutor
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Ubuntu sice vzalo hodně z Debianu, bohužel zůsob tvorby release převzalo od RPM distribucí. Čímž z mého pohledu dost hodně pošramotilo pověst APTu.
Jinými slovy APT je skvělý nástroj jen, pokud má dokonale předžvýkané repozitáře ve stylu Debianu?

A není to spíš doklad toho, že je tento nástroj slabý, když si s větším chaosem neporadí? :-D
12.11.2012 11:37 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Srovnávat organizovaný bordel s chaosem je přinejmenším scestné.
12.11.2012 14:29 Tutor
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
Na základní myšlence to nic nemění. říkejte tomu jak chcete, ale sníží-li se objektivně "kvalita organizace" repozitáře, právě tehdy se projeví kvality správce balíků nejvíce.
10.11.2012 00:25 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
a balí zdrojáky úplně přímočaře
Už umí balit patche po jednom, nebo se z nich furt generuje ta obluda?
10.11.2012 01:08 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
Rozbalit Rozbalit vše Re: APT je ale vůl (downgrade LibreOffice s APTem)
roky

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.