Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 07:01
V davné době, kdy začali vznikat Tuxánci, jsem měl dojem, že Tuxánci jdou špatnou cestou v mnoha technických detailech. Tak jsem začal vyvýjet Lilánky.
Nicméně motivace ve stylu "já jim ukážu, že to neumí a jak se to má dělat" mi nevydržela dlouho, a tak, jak už to bývá, lilánci upadly v zapomnění a neudržování. Nicméně v poslední době mne nějak táhlo napsat nějakou hru, a tak jsem oprášil Lilánky a dostal je do fáze, kdy už by snad měly být zkompilovatelné na jiném, než mém stroji a snad i trochu hratelné (zatím pouze hotseat dvou hráčů).
Tuxánci jsou samozřejmě v současnosti poněkud jinde, než jejich původní počátky, a tak se stalo, že jsem i něco málo přispěl k jejich vývoji, ale co si budeme povídat, člověk si vždycky také rád hraje na svém píse-ehm projektu. Moji Lilánci nesnesou celkové srovnání s tuxánky, nicméně v některých ohledech jsou od tuxánků odlišné -- jinak řešený timing, renderování přes OpenGL, grafika v SVG, koliye přes konvexni polygony, nikoliv přes nenatočené obdelníky, particle efekty, chování projektilů, chování zbraní.
Pokud máte chuť, můžete si přečíst README a pustit se do stahování sourceballu, či prolízání repozitáře. Každopádně budu rád za každý ohlas, třeba i zda se povedlo zkompilovat a spustit, a na čem.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.