Portál AbcLinuxu, 5. května 2025 01:02

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Luk avatar 6.12.2012 18:41 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna pravidel registrace kontaktů v CZ.NIC - bordel^2
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Přestože CZ.NIC všude chválím, protože je v mnoha parametrech lepší než jiní správci TLD, zrovna MojeID mi jde dost na nervy. Ne svou existencí, ale tím, jak se všude cpe hlava nehlava. Navíc přestože to je implementace OpenID, e-shopy a další subjekty využívající MojeID jinou implementaci OpenID nepodporují, což je proti duchu původní myšlenky, proč ta technologie vznikla.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
Salamek avatar 6.12.2012 23:57 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna pravidel registrace kontaktů v CZ.NIC - bordel^2
+1
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
6.12.2012 21:54 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna pravidel registrace kontaktů v CZ.NIC - bordel^2
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Aby nalákali ovečky, tak slíbili, že kdo bude mít JejichID, tak mu laskavě skryjí osobní údaje v WHOIS.
7.12.2012 14:35 Franta
Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna pravidel registrace kontaktů v CZ.NIC - bordel^2
Hmm, takže reálná anonymita nulová (pokud bude někdo těm nahoře nepohodlný, tak si na něj skrze polici/soudy došlápnou). Takže je to služba dobrá tak pro nějaký SEO/MFA ksindl, který nechce, aby bylo na první pohled vidět, kdo to provozuje.
pavlix avatar 6.12.2012 23:56 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna pravidel registrace kontaktů v CZ.NIC - bordel^2
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Paralela s užitečností OpenCard by byla zřejmá.
Hlavní problém s Opencard není tak v její neužitečnosti, jako s vybrakováním městské pokladny.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
7.12.2012 00:32 Milan Beneš | skóre: 17 | blog: Kraft_durch_Freude
Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna pravidel registrace kontaktů v CZ.NIC - bordel^2
Jasně, ale nemůžu přece napsat, že CZ.NIC něco brakuje :-).
pavlix avatar 7.12.2012 02:51 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna pravidel registrace kontaktů v CZ.NIC - bordel^2
A proto můžu napsat totální blbost, jen abych si do někoho mohl lépe kopnout :).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
7.12.2012 03:05 Milan Beneš | skóre: 17 | blog: Kraft_durch_Freude
Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna pravidel registrace kontaktů v CZ.NIC - bordel^2
Jako sorry, blbost to není. Opencard v Praze existovala dávno před tím, než DPP, potažmo magorát nařídil, že to bude jediný způsob, kterak si pořídit tramvajenku. Problém byl, že na ni defekoval Bílý tesák. Za chvíli bude MojeID jediný způsob, jak si zaregistrovat doménu. A ano, do CZ.NIC a potažmo do zatím nejmenovaného registrátora budu chtít kopat ještě tak týden, protože to, co provedli, se opravdu nedělá.

Btw. rád bych se podržel tématu, v tomto světle to vypadá, že moje poznámka o OpenCard pouze odvedla diskusi od meritu věci.
7.12.2012 08:50 Vantomas | skóre: 32 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna pravidel registrace kontaktů v CZ.NIC - bordel^2
Za chvíli bude MojeID jediný způsob, jak si zaregistrovat doménu.
A jak to bude s registrací na firmu? A co chudák zahraniční společnost co chce českou doménu a díky potřebě MojeID nebude moct? Nebude to potom světový unikát, kdy registrace domény bude podmíněna registrací v nějaké další službě?
7.12.2012 09:46 Milan Beneš | skóre: 17 | blog: Kraft_durch_Freude
Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna pravidel registrace kontaktů v CZ.NIC - bordel^2
Takhle: je to moje divoká spekulace. Ale proč by jinak sjednocovali pravidla s MojeID? I když, těžko říct, jaké plány v plánech jiných plánů tím CZ.NIC sleduje.
7.12.2012 12:57 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna pravidel registrace kontaktů v CZ.NIC - bordel^2
A co chudák zahraniční společnost co chce českou doménu a díky potřebě MojeID nebude moct?

Zařadili bychom se po bok Slovenska a z nejlepšího fungování registrace národních domén ve Střední Evropě bychom se propadli na nejhorší.
Quando omni flunkus moritati
7.12.2012 14:39 Franta
Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna pravidel registrace kontaktů v CZ.NIC - bordel^2
V tomhle má CZ.NIC relativně čistý štít – lidi si .cz domény kupují dobrovolně a když se jim nebudou líbit praktiky CZ.NICu, pořídí si doménu jinde. Jasně, mít doménu svého státu je přirozené a jinou člověk spíš nepreferuje… ale pořád je to lepší, než stát/město, před kterým člověk tak snadno neuteče (emigrace je řádově náročnější než změnit koncovku domény).
Luk avatar 7.12.2012 17:03 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna pravidel registrace kontaktů v CZ.NIC - bordel^2
Jasně, mít doménu svého státu je přirozené a jinou člověk spíš nepreferuje…
Euroobčané preferují jednoznačně úplně jinou doménu - tu jedinou pravou evropskou, tedy .eu ;-)
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
xkucf03 avatar 7.12.2012 20:00 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna pravidel registrace kontaktů v CZ.NIC - bordel^2
Tak to jsem asi euroobčan :-D
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
7.12.2012 09:03 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna pravidel registrace kontaktů v CZ.NIC - bordel^2
Paralela s užitečností OpenCard by byla zřejmá.
Hlavní problém s Opencard není tak v její neužitečnosti, jako s vybrakováním městské pokladny.
což nic nemění na validitě příměru s tím, jak je cpána všem pod pohrůžkou odepření možnosti využívat jiné služby (resp. stejné služby jinak, bez oupnkrad)
7.12.2012 09:56 Martin Peterka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna pravidel registrace kontaktů v CZ.NIC - bordel^2
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dobrý den, je mi líto, ale všichni registrátoři měli tuto (i další informace o změnách) k dispozici s dostatečným předstihem. Nová schemata (i se souborem, obsahujícím podrobný popis konkrétních změn) jsem VŠEM registrátorům posílal měsíc před nasazením do ostrého provozu (31.10.), jak je ostatně naší smluvní povinností. 9. listopadu proběhl seminář, na kterém jsem měl prezentaci a v ní slide, který na tuto změnu upozorňoval. Tato prezentace byla následně registrátorům zaslána také. Kromě toho měli všichni k dispozici nový systém na testovací instanci a to týden před samotným nasazením.

Pokud jde o mojeID, v registru povinné není. Skrývání adresy umožňujeme OVĚŘENÝM kontaktům, což nemusí nutně znamenat pouze mojeID. Kontakty mouhou být ověřovány přímo registrátorem (také součást posledních změn). Martin Peterka, CZ.NIC
7.12.2012 10:16 Milan Beneš | skóre: 17 | blog: Kraft_durch_Freude
Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna pravidel registrace kontaktů v CZ.NIC - bordel^2
Ano, jedná se v první řadě o pochybení našeho registrátora, ovšem směrem k CZ.NIC směřuje výtka za zmatenou komunikaci, neaktuální dokumentaci na webu a hlavně za zavedení změny, která nám, jako koncovému klientovi zatím přinesla pouze problémy. Napadlo někoho, že na tom podtržítku může viset spousta věcí v interních systémech? A otázka stále trvá - proč je ve skutečnosti nutné měnit pravidla pro vytváření kontaktů?
pavlix avatar 7.12.2012 12:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna pravidel registrace kontaktů v CZ.NIC - bordel^2
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kolik dalších lidí si všimlo až teď, že MojeID mělo od začátku za cíl nahradit stávající způsoby autentizace kontaktů doménového registru?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
7.12.2012 13:48 Tutor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna pravidel registrace kontaktů v CZ.NIC - bordel^2
Do háje, tak bude OpenID pro registraci domén povinné nebo ne?

Jen tak mimochodem budu zrovna prodlužovat domény, tak bych se jich rovnou zbavil...
pavlix avatar 7.12.2012 14:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna pravidel registrace kontaktů v CZ.NIC - bordel^2
Nejsem autoritativní zdroj.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.