Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 14:30
Jejich systém totiž "divně" počítá alikvoty. Kladné částky, přestože zasahují do března, důsledně dělí měsíc na 28 dnů, aby vyšly co největší. Zvedne to obočí, ale možná jde jen o hloupou programátorskou chybu, protože začátek intervalu je opravdu v únoru. Odpočty jsou ale jiná káva. Přestože jde o únor, měsíc se najednou dělí na 31 dnů. To opravdu nebude ani chyba ani náhoda.
Dobře, potřebují doúčtovat část období. Tak ať doúčtují, a ať to klidně spočítají i krapet chybně. Ale proč tam bezdůvodně dají něco navíc a pak to zase odečítají, ovšem díky trapně průhledné fintě v nižší částce? Sice je vzniklý rozdíl méně než dvacka, ale tak mě to naštvalo že jsem podal rekalamci. Po 6 dnech a 4 emailech stále tvrdí že je všechno v pořádku.
Jsem zvědavý jak to dopadne. Rozdíl mezi 28 a 31 dny je 10% a UPC teoreticky nic nebrání v tom aby do účtu "přidala" a pak zase "kompenzovala" libovolný počet dnů a vyrobila tak navýšení dle libosti.
Přikládám výřez s relevantními řádky. Poslední sloupec ignorujte, to je jen průběžný součet. Měsiční cena první služby je 494.11 (inet), druhé pak 50.41 (telefon), z toho jednoznačně plyne že kladné částky byly počítány jako 16/28 a záporné jako 7/31.
Tiskni
Sdílej:
UPC je docela povestna s takovymato spekama. Skoro jako mobilni (vsichni) operatori.
Razim vuci takovymto podobnym spolkum jednoduchou filozofii: Budto date za rozumny pausal rozumne sluzby a nebo se dite vycpat.
Nejvic mne fascinuji ty jejich kretensky ceny treba za hovor 6,32 Kc a jeste jsou schopni se chlubit ze jsou o 19 haliru levnejsi jak konkurence.
Cim vetsi spolek tim vetsi diletanti.
Regionalni ci jen obecni/metropolitni internetovy provider vi kdo je zakaznik a jak se k nemu chovat.
Uz by se ti telefonni operateri sveta meli dohodnout a zavest konecne opravdovy pausal nejakych bratru 500 Kc / mesic a at si kazdy vola kam chce a kdy chce.
Jenze ty jejich archaicky GSM systemy z IT stredoveku by ten napor zadosti o spojeni a prenos hovoru nevydrzely.....
Jenomze se muzou jit vycpat s cenou. Navic mam stale pochybnosti zda se skutecne jedna o pausal.
Pro masove zavedeni pausalu by cena musela byt opravdu nekde kolem 500,- Kc /mesic.
Takovyto pausal by si poridilo tak cca 50 lidi ze sta.
Pausal za 2-3 tisice si poridi tak 1 ze sta.
Takovyto pausal by si poridilo tak cca 50 lidi ze sta. Pausal za 2-3 tisice si poridi tak 1 ze sta.Jenže to je právě ono. Většina lidí provolá nějaké 3-4 stovky, ale je dost těch, kteří provolají mnohem víc. Když bude paušál za 500 Kč, pořídí si ho všichni, kdo jinak provolají více, ale i většina těch, kdo provolají o něco méně (a ti pak budou volat mnohem víc). Výsledkem budou menší výnosy (od těch všech, kdo provolají více) a současně mnohem větší zátěž sítě. Operátor by na tom prodělal. Cílem jeho podnikání je zisk, proto se o něj dobrovolně nepřipraví.
>>>Cílem jeho podnikání je zisk, proto se o něj dobrovolně nepřipraví.
Taky mohou nedobrovolne skoncit s podilem na trhu.
>>>současně mnohem větší zátěž sítě
Sit je treba rozsirovat .... podivejte se na internet - taky se porad rozsiruje (vsichni jiste pamatujem dial-up semtambajt a dnes mame bezne 5 Mbit)
Mobilni operatori toto proste nezvladaji, a proto si nemohou dovolit vetsi zatizeni site.
Jake by to bylo jednoduche, kdyby existoval pausal.
To co v soucasnosti nabizeji jako pausal je jen jeho zkrypleny bratr jmenem pseudopausal - rozumej predplacene levnejsi volani.
Je hezke co jste hodil do sveho blogu, ale doplnte prosim i pisemne vyjadreni klientskeho centra. Jak si ma na tohle clovek udelat nazor?
Provedli jsme důkladnou kontrolu plateb na Vašem klientském účtu. Částka 740,-Kč je za období 23. 2. - 3. 4. 2010, tudíž odpovídá ceně 546,-Kč měsíčně. Vyúčtování je zcela v pořádku.První odpověď- zcela OT, můj mail si zřejmě vůbec nečetli, jen předpokládali že reklamuji delší účtované období, nikoliv způsob výpočtu.
V samostatném emailu Vás zasíláme podrobný výpis z Vašeho klientského účtu, v němž je patrné, jak probíhaly jednotlivé změny.Druhý mail, už trochu rozumější. PDF obsahuje to samé co výpis který přišel poštou, akorát u časových období je navíc uveden počet dnů. Odkazuji se tedy znovu na konkrétní řádky, které jsou spočteny chybně, a vysvětluji proč.
Změna účetního cyklu z 23. - 22. na 4. - 3. v měsíci byla provedena dne 16.2.2010. Období 16.2. - 22.2.2010 bylo odúčtováno částkou 122,97 Kč (7/28) a naúčtováno bylo období 16.2. - 3.3.2010 částkou 311,16 Kč (16/28).Paní vysvětluje že 7/28 z 546 je 122,97. Tak ji odkazuji na kalkulačku, a vyzvývám k zaslání opravené faktury.
Touto cestou bychom Vás chtěli informovat, že Vám zasíláme v samostatném emailu detailní souhrn platební historie k náhledu.Tohle došlo dnes, "samostatný mail" s nějakou přílohou ale zatím nikde. Ani bych se nedivil kdyby jen znovu poslali to samé PDF.
Tímto bychom Vás chtěli informovat, že odpočet poměrné části sazeb za období 16. - 22. 2. 2010 byl realizován následujícím způsobem: Odúčtováno bylo 7 dnů z účetního období již vystaveného únorového SIPO v celkové délce 31 dnů 23. 1. - 22. 2. 2010 (účetní cyklus SIPO je od 23. dne předešlého měsíce do 22. dne aktuálního měsíce). Vaše měsíční sazba činí 545,- Kč a poměrná část 7/31 činí tedy 123,- Kč. Dopočet období 16. 2. - 3. 3. 2010 byl realizován s jinou denní sazbou, neboť se jedná o poměrnou část účetního období od 4. dne aktuálního měsíce do 3. dne následného měsíce, tedy za období v celkové délce 28 dnů. Přijměte prosím naši omluvu za nepřesné a neúplné informace v předešlých e-mailech a věříme, že se záležitost brzy vyřeší k Vaší spokojenosti.
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.