Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 09:26
Docela by mně zajímalo, jaké možnosti zálohy má PostgreSQL.Kdysi jsem k tomu něco ublognul. (Určitě to není vyčerpávájící seznam.) U postgresu je mnohem menší tlak na vymýšlení kravin, protože na rozdíl od MySQL (pokud používá myisam) je ta dumpovaná databáze během zálohy plně funkční a dump je zcela konzistentní, takže odpadají hovadiny typu slave do ro a jeho dump (přičemž ten slave u mysql může obsahovat cokoliv, když se poštěstí, tak třeba i konzistentní data). U PG lze dělat dump, lze dělat online backup, zamozřejmně totéž i na replikách a taky lze vzít celý svazek (pokud je jeden) a udělat jeho snapshot (v tom blogu se na konci ptám, jestli někdo provozuje pg na cow, tehdy nikdo neodpověděl, tak to provozuju sám. Snapshot jsem naposledy použil před upgrade 9.4 na 9.5.).
A při troše štěstí půjde i použít.Dúfam že nie, je lepšie začať odznova a lepšie :) Toto osvetlí viac.
Docela by mně zajímalo, jaké možnosti zálohy má PostgreSQL.
PostgreSQL používá, stejně jako Firebird, MGA (MVCC), takže tam backup zaživa není problém.
napriklad takove ktere podporuji alespon ISO SQL92.A oracle uz ISO SQL umi? Kdyz jsem s nim naposledy prisel do styku, neumel EXCEPT.
... nema vlastnosti ktere zakaznici Oracle povazuji za naprosty zaklad (napr. online backup).xtrabackup, provozujem 200 databazovych stroju a nikdy s tim nebyl problem
MariaDB [xxx]> create table `join` (id int); Query OK, 0 rows affected (0.19 sec) MariaDB [xxx]> create table `create` (id int); Query OK, 0 rows affected (0.19 sec) MariaDB [xxx]> show tables; +---------------+ | Tables_in_xxx | +---------------+ | create | | join | +---------------+ 2 rows in set (0.00 sec)
A gramatika SQL se nezasira blbostma jen proto, ze to nekdo pridal do strandartu.To koukám platí i pro češtinu.
Před delší dobou bylo rozhodnuto přepsat systém do jiného jazyka. Tím se stal C# + IIS
Takže s vámi vyjebal jeden výrobce proprietárního softwaru a vy teď chcete změnu, tak se chystáte nakrmit dalšího (a ještě horšího) výrobce proprietárního softwaru? Sorry, ale jestli jste takhle nepoučitelní, tak si asi nic jiného nezasloužíte.
Mno a se C# už moc aplikačních serverů na výběr není :D.No, nové ASP .NET by teoreticky mělo jít rozběhat i na linuxu...
Sorry, ale jestli jste takhle nepoučitelní, tak si asi nic jiného nezasloužíte.Asi tak. Mě to lehce připomíná příběh, co mi říkal IT pracovník u policie. Že prý policie není spokojená se software co mají od dodavatelů, že když ten dodavatel přestane existovat, tak jsou v prd. (Prostě klasické problémy uzavřeného softu.) No, tak jsem mu začal vyprávět o OSS, on (kromě nějakých kravin že za OSS se taky musí platit licence a takových těch klasických blábolů) mi říkal, že policie k OSS stejně směřuje, protože si všechno píšou v C#... Jako fakt nevím odkud to má, jestli tam mají nějaký pravidelný brainwashing nebo MS jen pořádá pro policii dobré večírky (min o jednom říkal). Stejně tak příliš nechápu, proč je Max na abclinuxu (než že bych ho tady nechtěl), ale blogy o MS prostředí a na každou OSS technologii reaguje dost podobně, jako ten policajt. Tak nevím, jestli je to jen shoda, nebo je za tím nějaká pravidelná masáž.
včetně třeba různých podplacených neziskovek
Jo, to jsem na vlastní oči viděl taky. Neziskovka se nechala sbalit jak levná kurva. Tak jsem se s nimi rozloučil.
nějak takhle se vyvinula neziskovka "Člověk v tísni" ve firmu profíků.Ve firmu profíků, kteří jsou pro mě snad ještě víc nepřijatelní než katolická charita.
Ano, v některých případech máme rozdílné názory na nasazení některých produktů v komerčním prostředí, ale to je asi tak vše.Ne, problém je jinde. Nám různí dodavatelé nabízejí různé technologie. Já se zabývám ukládáním dat, takže pokud někdo nabízí "yet another" úžasný storage, tak si vezmu cenu té technologie, nabízený výkon, nabízené funkce a vždy jsem byl schopen navrhnout řešení, které toho umí víc, pořizovací náklady nula (no, můj čas) a za ty prachy se tomu ještě koupí lepší hw, tak výkonem je to taky jinde. (A jako fakt mě nezajímá, jestli to má nebo nemá grafy a u emailu je mi úplně jedno, jestli to má nebo nemá wysiwyg editor. Různý obchodníci s teplou vodu lákají nejvíc na funkce, které jsou v praxi nejvíc k ničemu.)
Chceš vědět, kde se ta nedůvěra bere?
No to mi to příliš nevysvětluje. Jasně, máš zkušenosti s nějakými produkty, tak při zkoumání nových zkontroluješ, jak to tam je. Ok, v pořádku, tak by to mělo být.
Já ale popisoval něco jiného. Jsou dva produkty A a B, A je komerční, druhý je free. Oba obsahují stejnou chybu. Nevím jak ty, ale já se často setkávám s tím, že si někdo řekne ok, B taky není bez chyby, tak dál zůstáváme u Áčka (a tedy dál platíme někomu). Zdá se, že pro spoustu lidí je default prostě komerční produkt a na free nepřejdou a ještě si to (nesmyslně) obhájí tak, že ten free taky není bez chyb.
Buď je daný člověk lenivý migrovat, nebo se bojí, že případný problém nebude mít na koho svést, což je tedy finálně problém s managementem firmy.Tohle bych na základě svých zkušeností vypíchnul jako klíčový faktor. Pokud totiž nějaké řešení existuje, tak i přes problémy s ním spojené se do změny nikomu nechce. Důvod je prostý - už ho znají a vědí i jaké má mouchy. U nového řešení se bojí nových, dosud neznámých problémů - a to i přes to, že mohou být zcela banálního charakteru, které by na základní funkcionalitu vůbec neměly vliv. V případě řešení, které neznají, jsou odkázáni na někoho kdo ho velmi dobře zná. A v tom je ten háček - za open source neplatí, a tak je přirozeně ani nenapadne kalkulovat s nějakými financemi za které by si poptali někoho, kdo se v problematice orientuje, aby jim dělal support - raději to hodí na krk svému ajťákovi ať se s tím nějak popasuje. No a ten to podle schých schopností nějak dá. A nebo nedá a v tom případě začne lobovat za komerční řešení, kde se jednak předpokládá nějaká záruka a případně i placený "next bussines day" support, atp. Ve skutečnosti to sice rovněž žádná sláva není, nicméně klient žije v iluzi, že někdo problém vyřeší. Když se pak skutečně objeví problém, tak začne dusit opět svého ajťáka, aby s tím něco udělal. Ten v případě koupeného řešení pak má v ruce alespoň pomyslnou páku a začne honit dodavatele - ten v lepším případě pošle svého supporťáka. Opravit banalitu, obzvláště pokud ji opakovaně řeší u různých klientů, je poměrně rychlé - už ví co a jak. Jenže pokud je problém mimo kompetenci supporťáka - způsobený dejme tomu chybou v aplikaci - tak se řešení natahuje a natahuje. A to do té doby, než si klient najde řešení jiné, vyprší smlouva, nebo já nevím co všechno. Ale za těch 20 let co se pohybuji v oboru jsem neslyšel o tom, že by skutečně někdy došlo na finanční plnění náhrady škody ze strany dodavatelské firmy! Pokud někdo tedy o takovém případu víte, tak to sem napište.
Ale za těch 20 let co se pohybuji v oboru jsem neslyšel o tom, že by skutečně někdy došlo na finanční plnění náhrady škody ze strany dodavatelské firmy! Pokud někdo tedy o takovém případu víte, tak to sem napište.Stava se to. Zadny dodavatel ale nevysoli cash. Pokud jde ale o veliky prusvih, tak dostanete "slevu". Takze nejdrive zaplatite hodne penez, pak platite cca 10% z ceny za rocni support a kdyz to nefunguje, tak vam tech 10% na rok odpusti.
Tuhle se mě ptal kámoš jak často ten linux padá a jestli už je to v pohodě. To je ing. studoval informatiku, potom si vzdělání dokončil v oboru elektroniky. Pravda je ta, že linux nepadá, v minulosti nepadal
Možná si ten člověk před lety vyzkoušel linux s KDE 4.0 a teď to zkusil znovu s KDE 5. Potom se mu nelze divit.
Na druhou stranu je to možná dáno dobou. Děsím se jakékoliv nutné opravy na domě, protože sehnat schopného opraváře čehokoliv začíná být nadlidský úkol (3/4 roku běžná čekací doba). Pokud je to havarijní oprava a je potřeba sehnat někoho hned, tak kvalita těch lidí je velmi nízká a kvalita práce je katastrofální (ok, vyřeší aktutní problém, ale celou věc zhorší natolik, že je stejně nutná rekonstrukce).Je to tak. Takže na jedné straně máme relativně malou skupinu lidí co umí všechno, protože je okolnosti donutily k tomu aby se to naučili. A ti neví co dřív. A na straně druhé zástup neumětelů co jsou naprosto v pohodě, protože ví, že těch co umí je jako šafránu a nestíhají, takže je absolutně nemohou ohrozit. A aby si někdo nemyslel - nemám v tuto chvíli na mysli svět počítačových technologií. Kamarád je středoškolský učitel. Učí IT a jako jeden z mála opravdu dobře. Rekonstruoval barák v jedné díře. Ve své naivitě a snaze ekonomicky pomoci místním řemeslníkům se je pokoušel upřednosťovat. Dopadlo to tak, že stejně si všechno nakonec musel udělat znovu a sám. Zvrzali na co sáhli. Jeden bezmozek vedle druhého. Takže si s postupující rekonstrukcí zvyšoval kvalikfikaci od kopáče, přes stavebního dělníka až po topenáře a elektrikáře.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.