Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 11:29

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
belisarivs avatar 11.1.2008 12:08 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mozna by stalo za to promazat konfiguraky z kde4. Jestli jsi zkousel RC, tak tam ted mohou byt nejake kolize.
IRC is just multiplayer notepad.
Rezza avatar 11.1.2008 12:10 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ikony ocekavam, ze jako plasmoidy budou uz navzdy a Amarok rozhodne jeste neni ani ctverkovy release!
11.1.2008 15:49 D-Evil | skóre: 25 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
Nebudou, ptal jsem se na to na IRC. Plasmoidy nejsou doimplementovaný (semi-implemented), proto to zatim vypadá jak to vypadá a proto se to zatim chová jak se to chová.
Rezza avatar 11.1.2008 16:11 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
Me se ty ikony jako plasmoidy prave libi! Jediny rozdil by byl, ze po najeti by se misto ikonek zvetsit/refresh atd. objevilo spustit, editovat... Pro bezneho smrtelnika lepsi nez prave kliknuti...
11.1.2008 12:17 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak nějak se to používat dá, ale stejně ještě mi většina aplikací jede z KDE3, protože na 4 mají asi tak 40% funkcionality. Plasma občas žuchne a občas nestíhá CPU. 4.1 už bude vládnoucí a chladná.

Mimochodem, rm ~/.kde4 je dobý nápad.
Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
Quimby avatar 11.1.2008 12:34 Quimby | skóre: 6 | blog: Quimby | Havířov / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
To /.kde4 jsem smazal už předtím než jste mi to poradili. Ale diky :)
Hlupáci jsou sebejistí a myslící lidé jsou plni pochybností. -- Russell
11.1.2008 12:19 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Proto se chci zeptat. Používáte někdo KDE 4?
Ano, střídám ho s OS X (který mám na Skype a Flash) a Openboxem (když chci klidné, pracovní prostředí).
Jste spokojeni?
To si piš, že ne. Ještě toho zbývá dost na doladění.
Funguje vám vše?
Viz výše. Funguje mi toho akorát málo na to, abych to mohl používat :o)
Nemyslíte,že bylo lepší ještě počkat a pořádně to doladit místo striktního dodržení termínu?
Ne. Release early, release often. Byl bych nerad, kdyby se z KDE4 stal další Hurd. Už takhle to odložili až až.
5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
11.1.2008 12:31 alvyn | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pro suse existuje o OneClick instalace viz http://www.kde.org/announcements/4.0/ dole. Zkusil bych to spíš přes to nežli jen aktualizací. (repektive vyzkouším až dorazím domů z práce).
Quimby avatar 11.1.2008 12:36 Quimby | skóre: 6 | blog: Quimby | Havířov / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
No tím 1-clik jsem si právě nainstaloval nějakou tu RC verzi. A teď se mi to aktualizovalo do finální verze.
Hlupáci jsou sebejistí a myslící lidé jsou plni pochybností. -- Russell
Quimby avatar 11.1.2008 12:54 Quimby | skóre: 6 | blog: Quimby | Havířov / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A víte někdo jak se dá zmenšit ten dolní panel? Nebo to prostě nejde?
Hlupáci jsou sebejistí a myslící lidé jsou plni pochybností. -- Russell
11.1.2008 13:24 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
Nebo ho úplně zahodit a použít klasický kicker. Ostatně pro mě by bylo úplně nejleší, kdby to šlo celé přepnout do vzhledu a chování KDE3, které mi vyhovuje a jsem na něj zvyklý. není mi moc jasné, co by mi mělo přinést kopírování prvků z Visty, který to zase zkopírovala kdoví odkud :/
11.1.2008 15:50 D-Evil | skóre: 25 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
Nejde. Panel je taky plasmoid a v implementaci zatim změna velikosti neni.
11.1.2008 13:19 sweto | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
KDE4 skusam ked mam cas. Vzdy skompilujem svn verziu (gentoo), pokukam co nove a necham tak. Verim ze na najblizsie vianoce to uz bude dost stabilne na to, aby to clovek zacal normalne pouzivat na kazdodennu pracu. Zatial vsak 3.5 neopusti moj desktop.
Co sa tyka nastaveni, tak mam pre kde4 samostatneho uzivatela, ktoremu po skompilovani novej verzie vzdy spravim rm ~/.kdesvn (pre istotu). Inak by ma zaujimalo, ako sa da napchat nejaky widget do toho spodneho panelu. Widget na ploche mi je totiz na dve veci, ked na ploche su okna roznych programov :) To je vlastne jedina vec co mi vadi na kde4 a to je absencia kickeru, pretoze v nom mam napchatych kopec (ne)uzitocnych veci, ktore potrebujem po ruke a moja pamat na klavesove skratky konci okolo cisla 30 co je sakra malo.
Quimby avatar 11.1.2008 16:31 Quimby | skóre: 6 | blog: Quimby | Havířov / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
Když máš ten widget na ploše, tak si to můžeš pomocí ctrl+F12 vyjet nahoru. Něco jako je u MacOS X Dashboard. Jinak co jsem zkoušel tak všechny widgety šly dát i do panelu, stačí když přidáváš widget tak tak ho pustit až nad panelem.
Hlupáci jsou sebejistí a myslící lidé jsou plni pochybností. -- Russell
11.1.2008 13:37 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na blogu jedneho z hlavnych vyvojarov/managerov (snad som ho velmi neurazil) KDE Aarona Seiga je vysvetlenie, co to znamena KDE 4.0.0. Podla neho uzivatelia zacinaju zabudat o com je vyvoj slobodneho softwaru. Ze ich uloha je nielen cakat na finalny vyvoja a pindat, ze to este nie je hotove, ale pomahat s testovanim. Tym, ze KDE4 prestali oznacovat ako RC dufaju, ze sa to dostane ku viac ludom, ktori to budu testovat a pomozu s vyvojom. (Nie je to podvod na uzivateloch, pretoze ti za to nic neplatia a je (aspon podla mna) celkom spravodlive delenie, ze kto vie programuje, kto nevie, tak aspon testuje, ale neparazituje.) Uvolnovanie KDE nie je "feature-based" ale "time-based". Inac povedane dalsia verzia sa neuvolnuje vtedy, ked sa dokonci veldielo, ale raz za cas sa do novej verize splachnu vsetky prirastky, ktore medzitym vznikli.

Ideovo spravne by mozno bolo pouzivat oznacenie KDE4 verzia 0.0. Pretoze sa jedna o nultu verziu noveho desktopu (KDE4 je dost zgruntu nove a znacne odlisne od KDE3). Takze ako skutocne finalna verzia (ak ma vyznam o niecom takom hovorit a neodporovat pri tom, predchadzajucemu odseku) sa mozno bude dat prehlasit KDE 4.1.0 = KDE4 verzia 1.0.
If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
11.1.2008 13:45 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
Nie je to podvod na uzivateloch, pretoze ti za to nic neplatia
bože, jak někdo může vypustit takovou kokotinu z klávesnice ... když někdo lže zadarmo, tak to znamená, že nelže?
11.1.2008 15:15 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
Je to zodpovědnost především distributorů, kdy a jak to svým uživatelům/zákazníkům nabídnou.
11.1.2008 15:56 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
nejsem si úplně jist, jak to souvisí s mým předchozím příspěvkem ... nicméně dovolil bych si poznamenat, že je spousta lidí, kteří používají software přímo od jeho autorů, mimo oficiální balíčky jednotlivých distribucí (tedy předpokládám, že míníš "distributory" coby balíčkovače v různých distribucích, nikoliv část KDE teamu zodpovědnou za Getting KDE a relevantní prostředky)
11.1.2008 16:53 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
Většina lidí používá to, co je v nějaké populární distribuci. Ti ostatní, co si to kompilují třeba z vývojového stromu, jsou zkušenější a vědí, co dělají. Nemusí to přece dělat a naříkat.
11.1.2008 17:27 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
dovolil bych si na to reagovat citací kolegy:

No já jsem se tak letmo podíval na stránky kde.org a tam teda nepíšou nic o tom, že KDE4 je nějaká zkušební verze. Naopak. Pokud kliknu na "stable version" vlevo v panelu tak na mě vykukne KDE4.

- tak tedy, vědí, že si instalují stabilní verzi prostředí KDE, což dělat nemusí, ale mohou, a když v ní narazí na chyby, tak na ně naříkat rovněž nemusí, ale mohou, a jejich naříkání bude oprávněné, jestliže "stabilní" verze obsahuje spoustu chyb, které se projevují i při běžném používání a ne pouze na nějaké obskurní systémové konfiguraci
12.1.2008 12:58 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
1) KDE 4.0 je zatím krůčkem, částí toho, v co se vyvine KDE 4.

2) KDE 4.0 není zkušební verze. Je to nová řada, tak jako nové řady jiného softwaru přichází s novými možnostmi a některé vlastnosti jsou změněny, některé záměrně odebrány a některé budou znovu vyvinuty. Rozhodnutí o tom náleží pouze těm lidem, kteří jsou za to zodpovědní. Podle nich je důvod to vydat teď v tomto stavu a já myslím, že je to dobré rozhodnutí. Kdo nechce, nemusí to používat.

3) "že si instalují stabilní verzi ***, což dělat nemusí, ale mohou, a když v ní narazí na chyby, tak na ně naříkat rovněž nemusí, ale mohou, a jejich naříkání bude oprávněné, jestliže "stabilní" verze obsahuje spoustu chyb, které se projevují i při běžném používání a ne pouze na nějaké obskurní systémové konfiguraci" Toto tvrzení je víceméně platné snad pro většinu SW a vůbec nechápu, proč tím argumentujete.
11.1.2008 15:49 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
Ach jo, tohle uz jsme tu meli. Kde kdo lze?
11.1.2008 16:04 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
jak tvůj komentář souvisí s mojí otázkou na zvrácenou "logiku" autora původního příspěvku?
msk avatar 11.1.2008 15:50 msk | skóre: 27 | blog: msk
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
Presne tak, je to KDE4 verzia 0.0. KDE4 je nazov, 0.0 je verzia. Od verzie 0.0 sa neda ocakavat funkcnost. Ja osobne release KDE4 v0.0 povazujem za zaciatok vyvoja kde4 a od tohoto momentu sa na nom zacina pracovat. Doteraz to bola hlavne migracia qt3->4 ( kde 3.9.x ) + do toho sa priplietli nejake featury a nove veci.

Inak s verzovanim kde4 som si uzil svoje, pretoze kazdy to nazyva inak. Vyvojari zacali na 3.9.x a skoncili na 4.0.0, ale co ma neskutocne dorazilo, to su nazvy debianovskych balikov. To musel vymyslat nejaky totalny ****. Vid:

kdelibs4c2a == kde3 3.5.5

kdelibs5 == kde4 4.0.0

Uzasne intuitivne. Najprv som mal pocit, ze je rok 2011 a na svete je uz kde5.
11.1.2008 16:09 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
Presne tak, je to KDE4 verzia 0.0. KDE4 je nazov, 0.0 je verzia.
vskutku originální interpretace ... a totéž platí i o KDE3, KDE2 a KDE1?
Inak s verzovanim kde4 som si uzil svoje, pretoze kazdy to nazyva inak. Vyvojari zacali na 3.9.x a skoncili na 4.0.0, ale co ma neskutocne dorazilo, to su nazvy debianovskych balikov. To musel vymyslat nejaky totalny ****. Vid:

kdelibs4c2a == kde3 3.5.5

kdelibs5 == kde4 4.0.0

Uzasne intuitivne. Najprv som mal pocit, ze je rok 2011 a na svete je uz kde5.
a proč to házíš na debianí balíčkáře? - kde 3.5 má opravdu libkdecore major verzi 4 a pro kde 4.0.0 má verzi 5
11.1.2008 13:42 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mam sice nastaveny 4 plochy, ale reálně funguje jen jedna.
můžeš to trošku rozvést, co to dělá nebo nedělá?
Špatné to je také se stabilitou programů pro KDE4. Např. Koffice 2 či Amarok pro KDE4 se mi pořádně ani nespustí.
jenomže KOffice tým má narozdíl od KDE týmu alespoň špetku soudnosti a současný stav označují za alfaverzi a ne final ... obdobně Amarok

takže sis vybral špatné příklady - nicméně mě padá i takový KRunner apod.
Používáte někdo KDE 4?
ano
Jste spokojeni?
ne
Funguje vám vše?
ne
Nemyslíte,že bylo lepší ještě počkat a pořádně to doladit místo striktního dodržení termínu?
ano
11.1.2008 14:07 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
jak bylo receno vyse ....testovat a testovat , kde3.0 take nebylo zadna vyhra a ted je kde3.5 celkem very good

zajimave zacne byt kde4.1 s qt 4.4+..
USE="-gnome -kde";turris
Milan Lajtoš avatar 11.1.2008 15:24 Milan Lajtoš | skóre: 22 | blog: /blog/babraq
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
+1

qt 4.4 bude mat hlavne vela performance hackov (myslim najma alien widgets), widgets v QGraphicView, poopravovane vsetky zname bugy, .. KDE 4.1 bude z toho velmi benefitovat..
“Every great achievement was once considered impossible.”
11.1.2008 15:29 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
plus phonom a webcore primo v qt ...
USE="-gnome -kde";turris
11.1.2008 15:47 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
jak bylo receno vyse ....testovat a testovat
v nějaké základní míře by to měli dělat přímo vývojáři ... kvalita výsledného produktu tomu ovšem neodpovídá

jestliže se jim bugzilla plní rychleji než stíhají opravovat, prohlášení, že to vydali jako final proto, aby přilákali více lidí k testování, zní při nejlepší vůli velmi směšně :-/
Quimby avatar 11.1.2008 16:49 Quimby | skóre: 6 | blog: Quimby | Havířov / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4

K těm 4 plochám... Podívej na ten druhý obrázek co jsem přiložil k blogu. Tam je vidět, že sice jsou čtyři plochy nastaveny, ale když je vzdálím abych je viděl všechny dohromady tak je vidět jen jedna vlevo nahoře (zbývající 3 jsou jen ta bílá plocha).

Za ty příklady programů se omlouvám. Moje chyba, měl jsem více koukat.

Hlupáci jsou sebejistí a myslící lidé jsou plni pochybností. -- Russell
11.1.2008 17:09 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
aha ... no ale podle mě to právěže nemá fungovat tak, jak si představuješ, že by mělo - ten zoom funguje na aktuální plochu, v (defaultním nastavení) KDE4 jde o čtyři nezávislé virtuální plochy, není to jako při použití Berylu(*), že by byla virtuální plocha jen jedna, ale o čtyřnásobné velikosti, a k tomu čtyři viewporty, tedy pohledy na různé části této velké plochy ... v tomto podání by dávalo smysl, že po odzoomování uvidíš všechny čtyři části pohromadě, ale tak to není

(*) jak se choval, když jsem si s ním hrál, v jiné verzi nemusí platit
Quimby avatar 11.1.2008 17:54 Quimby | skóre: 6 | blog: Quimby | Havířov / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
Promiň, ale moc jsem to nepochopil. Takže to nefunguje jako Expo (nebo jak se tomu říká), tedy že uvidím všechny virtuální plochy vedle sebe, ale funguje to tak, že když mam 4 obrazovky napojeny na jeden počítač tak je díky tomu uvidím na jedné obrazovce? K čemu mi to je? :) Tak to asi nebude že? Tak jak to teda je?
Hlupáci jsou sebejistí a myslící lidé jsou plni pochybností. -- Russell
Marián Kyral avatar 11.1.2008 22:25 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
Mrkni na "Desktop efect/Desktop Grid". To by mělo být to co hledáš.
13.1.2008 23:05 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
hm, promiň, nevím, jak jednodušeji to říct, neumím se vyjadřovat :-/

prostě "viewport" a "virtual desktop" není jedno a totéž, viz dokumentace
Quimby avatar 14.1.2008 17:19 Quimby | skóre: 6 | blog: Quimby | Havířov / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
Ok, mrknu na to. Díky
Hlupáci jsou sebejistí a myslící lidé jsou plni pochybností. -- Russell
Rezza avatar 11.1.2008 14:45 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Od te RC2+ verze v OSBS je to vyrazny pokrok, predevsim popravili Oxygen vzhled - menu ma ted okraje, i na mem spatnem LCD uz vypadaji tlacitka jako tlacitka. V Konqueroru jedou stranky (to je prekvapeni, ze?:D), zatim zkousim, jsem na tom pul hodky.
Marián Kyral avatar 11.1.2008 22:28 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
Trochu mě zarazilo, že se někam ztratil search bar a nenašel jsem to. Nakonec jsem musel potupně zadat google.com :-(
11.1.2008 16:06 D-Evil | skóre: 25 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nerad bych házel špínu, navíc autorovo zklamání celkem chápu, ovšem kdyby si zjistil informace (stačí k tomu elementární znalost angličtiny a IRC klient), tenhle zápisek by asi nenapsal (alespoň ne tak, jak ho teď vidíme). Vědel by totiž zhruba to, co jsem se dozvěděl já:

KDE 4.0.0 neni finální produkt, myšlenej tak zřejmě ani nikdy nebyl, protože neexistuje nikdo, kdo by moh tvrdit, že se to za požadovanej čas dá napsat. Mimochodem, to, co teď vylezlo jako KDE 4.0.0, je tušim už od 1. ledna starý (nutno ale podotknout, že na první pohled ve verzi z trunku v SVN nic novýho nenajdete). Distributoři dostali několik dní na přípravu balíčků, aby lačný uživatelé nezahltili mirrory KDE a SVN.

Teď k pár "vlastnostem" novýho KDE, který jsem se rovněž dozvěděl na IRC:

- Panel je plasmoid. A implementace plasmoidů neni kompletní, chybí mimo jiné právě změna velikosti. - Ikony jsou taky plasmoidy, čili platí totéž, co u panelu. Všechno bude, chce to několik člověkohodin a ani jednoho se projektu KDE nedostává tolik, aby se to dalo stihnout v rozumný době. - Rovněž widgety nemaj kompletní implementaci. Například počasí je silně provázaný s plasmou a weather engine, oboje ale neni hotový.

Co se týká stability a detailů jako jsou chybějící ikony, i to má samozřejmě svůj důvod. Cílem tohohle vydání (jak už tu zaznělo) nebylo přinést finální a téměř dokonalou verzi, ale ochutnávku, která přiláká k testování širší veřejnost. Mám sice jistý pochybnosti o tom, jestli je to efektivní řešení, protože problémů je docela dost, nicméně už teď se koukáme na něco, co má hlavu a patu. Co takhle přestat brblat, začít hlásit chyby a trošku tomu fandit?
11.1.2008 16:17 Ruda
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
Ale to je úplně jedno, jaký má co důvod. Když něco není betaverze atp., tak to musí být stabilní a to, co tam je, musí fungovat. Nikdo si nebude stěžovat, že tam něco chybí, to může přijít v další verzi. Ale když tam něco je, tak to musí "k něčemu být" a nejen "být".
11.1.2008 16:21 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
...tak to musí být stabilní...
Jinak zasáhne mocný Bůh (či Bill), země se otevře a mrtví programátoři znovu zasednou k počítačům, aby zlaté pravidlo, že to musí být stabilní, stále platilo.
5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
11.1.2008 16:38 Ruda
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
Pravidlo? Požadavek! A pokud se zněj sleví, tak se nelze divit, že uživatelé budou nasraní a raději si zaplatí za komerční produkt. Že s odcházejícím uživatelem mizí peníze, není sice vidět hned jako je tomu u komerční aplikace, ale je tomu tak.
atan avatar 11.1.2008 17:47 atan | skóre: 21 | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
Takovy uzivatele si at klidne jdou kam chteji.
11.1.2008 16:42 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
ne, jinak budou uživatelé naštvaní a budou oprávněně psát takovéto blogy a komentáře, neboť nemají čas/chuť/možnosti vysedávat na IRC, aby se dozvěděli, že zažité a drtivou většinou projektů respektované zvyklosti u KDE od verze 4 už neplatí, a že nyní má KDE tým vlastní newspeak ...
Quimby avatar 11.1.2008 16:45 Quimby | skóre: 6 | blog: Quimby | Havířov / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4

stačí k tomu elementární znalost angličtiny a IRC klient

No já jsem se tak letmo podíval na stránky kde.org a tam teda nepíšou nic o tom, že KDE4 je nějaká zkušební verze. Naopak. Pokud kliknu na "stable version" vlevo v panelu tak na mě vykukne KDE4. A že bych měl čas a chuť pročitat IRC diskuse, tak to fakt nemam.

Já jsem prostě do blogu napsal, že mě to zklamalo a že jsem čekal větší funkčnost a stabilitu..

Hlupáci jsou sebejistí a myslící lidé jsou plni pochybností. -- Russell
11.1.2008 18:31 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
kdyz se podiva clovek co se povazuje za stable verzi ted a co se povazovalo za stable pred nejakymi peti lety .... to je pekny rozdil ....

k tomu v distribucich kde4.0.0 urcite nebude ....
USE="-gnome -kde";turris
11.1.2008 18:38 D-Evil | skóre: 25 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
Ono nebylo nutný pro ty základní informace chodit ani na IRC. Přímo tady se o tom například objevila zprávička. A pročítat ty diskuse taky nebylo nutný, já ty informace měl během pěti minut, stačilo se v rozumnou hodinu zeptat přímo na kanále. Chápu, že odkaz na stabilní verzi z hlavní stránky projektu je pro neinformovaný lidi matoucí, nicméně tam bejt musí, pokud to vydání má splnit svůj účel. A pokud si člověk nepřečte dostupný informace, zklamanej bude asi vždycky.
11.1.2008 20:22 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
presne , a nebo trochu sledovat deni kolem kde .....
USE="-gnome -kde";turris
Quimby avatar 11.1.2008 21:33 Quimby | skóre: 6 | blog: Quimby | Havířov / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4

Ale jo, ja to samozřejmě věděl, že to nebude stoprocentní. Dokonce jsem KDE4 testoval už jako RC, což jsem taky v blogu psal. Jen jsem prostě doufal (naivně), že když teda chtějí vydat stable verzi tak jí aspoň nějak doladěj. Že to prostě bude fungovat. Že tam prostě bude pár bugů, ale jinak ok. Myslel jsem, že ty balíčky v openSUSE jsou třeba trochu starý a tak. Samozřejmě všude jem četl že KDE4 neni KDE4.0.0 apod.

Prostě jsem to vyzkoušel a řekl jsem si, že bych svůj "zážitek" mohl hodit na net. Říkal jsem si, že by to třeba někoho zajímalo. A taky mě zajímalo, jestli ty problémy nemam třeba jenom já, abych se je pokusil nějak řešit.

Hlupáci jsou sebejistí a myslící lidé jsou plni pochybností. -- Russell
12.1.2008 01:33 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
bylo celkem jasne ze nemaji sanci stihnout .....

ale nadeje umira posledni ze?

za tri mesice to bude uz dost o necem jinem ....
USE="-gnome -kde";turris
Quimby avatar 12.1.2008 11:31 Quimby | skóre: 6 | blog: Quimby | Havířov / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
Jo, já ten projekt vidím nadějně. Myslím, že pokud se KDE4 povede, tak by to mohla být jedna z věcí, která přitáhne více lidí k linuxu a to by bylo jenom dobře.
Hlupáci jsou sebejistí a myslící lidé jsou plni pochybností. -- Russell
12.1.2008 13:03 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
Nerozumím lidem, kteří si skoro v každé diskusi hrají na takové věštce, kteří přesně vědí, v jaké verzi a jaký měsíc už bude KDE 4.x.x použitelné. Vždyť takto to vůbec nejde tvrdit, záleží na mnoho okolnostech, způsobu a míře, jak se to posuzuje. Jde snad pouze reálně a logicky očekávat, že se další verze KDE 4.x budou postupně ubírat směrem k vyšší stabilitě i funkčnosti.
Quimby avatar 12.1.2008 13:39 Quimby | skóre: 6 | blog: Quimby | Havířov / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
Tady nikdo neřekl, který měsíc bude jaká verze. Nebo jsem to přehlédl? Tady bylo řečeno, že za pár měsíců bude KDE4 mnohem lepší a stabilnější a na tom žádnou blbost či provokaci nevidim..
Hlupáci jsou sebejistí a myslící lidé jsou plni pochybností. -- Russell
12.1.2008 20:57 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4
Jde snad pouze reálně a logicky očekávat, že se další verze KDE 4.x budou postupně ubírat směrem k vyšší stabilitě i funkčnosti.
No, ještě aby někdo očekával, že bude KDE4 stále horší a méně stabilní :-D
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.