Portál AbcLinuxu, 21. května 2025 09:43
Tento zápisek nebude asi příliš naučný, ale považuji za nutné vypustit do světa informaci, jací podvodníci pracují u Volného.
Asi před týdnem jsem přišel domů a táta (80letý pán, jako většina důchodců slyšící nekriticky na nabídky typu "sleva", "ušetříte" apod. a neschopný racionálně-logického myšlení) mi sdělil, že tu měl návštěvu a jak ušetřil. Zhrozil jsem se, komu se zase upsal, protože jeho myšlení je zcela nekritické a podvodníkovi by naletěl i kdyby zrovna nebyl ještě víc rozrušený tím, že jeden jeho kamarád před dvěma dny zemřel a druhý leží v nemocnici po infarktu a moc nekomunikuje.
Tohoto jeho stavu velice šikovně využila nějaká mladá slečna nabízející služby Volného. Je jasné, že pokud by smlouvu korektně uzavřel, byla by to jen jeho blbost (mimochodem proto bych zakázal domovní prodej u osob řekněme 75+ zcela, protože většina těchto případů končí podpisem nevyhovující smlouvy). Problém je ale jinde. Slečna mu namluvila, že je od O2 (ačkoliv byla od Volného) a že O2 je nucen kvůli stálému odlivu zákazníků, kteří si ruší pevnou linku, měnit ceny. Stačí prý podepsat nějaké lejstro a bude platit za telefon o dvě stovky míň. To brnkla na správnou strunu, na to táta slyší. Že je blbost, aby O2 posílal lidi po domech, když posílá každý měsíc výpis, že slovo "Volný" v záhlaví toho lejstra je název konkurenční firmy a že ke snížení ceny není třeba podpisu zákazníka tátovi nedošlo stejně jako to, že záhlaví toho papíru přeložené do normálního jazyka znamená "Změna operátora".
Pořád by se to zdálo beznadějné, protože bez audionahrávky těch lží, co slečna tátovi napovídala, nemáme důkaz a právo zrušit smlouvu podepsanou v bytě do 14 dnů je nanic, když manipulační poplatek za stornování tvoří sumu zřizovacího poplatku, jednoho měsíčního paušálu a nákladů na technické řešení přenosu čísla a přenastavení operátora (dvakrát). Podstatné ale je, že si slečna nevšimla, že táta je natolik sklerotický a nepraktický člověk, že vyplnil všechno až na podpis... Slečna si tedy odnesla smlouvu bez podpisu a měsíční vyúčtování od Telekomiky O2.
Asi si říkáte: "Tak kde je problém? Smlouva je neplatná...". Toho si slečna naštěstí všimla a tak volala. To už jsme jí s mámou důrazně vysvětlili, že se nic podepisovat nebude, protože o změnu oprátora nemáme zájem a ať ji ani nenapadne k nám ještě přijít. Slečna tedy prohlásila, že dobře, že to stornuje. Jenže dneska přišlo od O2, že nám na základě naší žádosti mění tarif. Jak je to možné? Volný zneužil naše referenční číslo, které je uvedené právě na měsíčním zůčtování od O2, které si slečna odnesla se slibem, že ho vrátí...
Máma zavolala na O2 a ti naštěstí provedli opětovné vrácení všeho do původního stavu. Problém ale je, že Volný teď vlastní naše referenční číslo, které má váhu hesla a tudíž může opět svévolně měnit nastavení našeho účtu u O2. Žádost o změnu posíláme zítra písemně.
Takže poučení? Nedávejte z ruky vyúčtování od O2, protože s údaji na něm lze bez podpisu měnit tarify apod. a vysvětlete to svým starším rodinným příslušníkům, aby se nedivili, až z dvousetkorunové slevy vznikne pětistovka stornopoplatků... Snad ta změna nebude placená...
Tiskni
Sdílej:
Snad ta změna nebude placená...No, ve státě, kde funguje efektivní vymáhání práva, je jasné, že bez podpisu neměl Volný žádné právo cokoliv měnit a všechny vzniklé škody musí nahradit. Jinak řečeno, doufej, že ta změna nebude placená...
Tak mne napadá ... až jednou u mne bude zvonit někde takovej, klidně ho pozvu dál, necham se skoro zlákat a pak ho pěkně v těch jeho lžích vykoupu ...
Jistě, že bys to vyhrál, jenže za dva roky a je otázka kdo by platil náklady řízení. Nakonec ti prodejci jsou určitě na živnosťák a tak firma za nic nemůže...
...a moje právem 'mít jednoduché, funkční a vymahatelné zákony'...Pokud bys chtěl tvrdit, že tohle platí o všech, tak ti doporučuju nastudovat daňové zákony; možná zjistíš, že první dva body neplatí vždy.
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.