Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 08:39

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
thingie avatar 13.3.2010 13:08 thingie | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život je zázrak
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ES499.1. To nejde vynechat, jinak je to víceznačné.
Růžové lži.
vencour avatar 13.3.2010 13:17 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život je zázrak

Dík. Opraveno. Pro laika to možná vyjde nastejno. Krásnej českej stroj.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
thingie avatar 13.3.2010 15:00 thingie | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život je zázrak
Ve skutečnosti velká část těch lokomotiv označení 499.1 v podstatě ani nikdy neměla, protože byly dodány až po opuštění starého Kryšpínova značení.
Růžové lži.
thingie avatar 13.3.2010 15:00 thingie | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život je zázrak
+ES, samozřejmě.
Růžové lži.
13.3.2010 13:41 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život je zázrak
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ach jo, někdy bych chtěl takový vláček řídit :))))
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
13.3.2010 15:28 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život je zázrak
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
zdravim,

tak to je boží.....

Chodim vcelku pravidelne na www.zelpage.cz . Ale toto jsem nevidel.

ESA si pamatuju, kdyz zacinaly na trati 010. To byly doby, kdyz jsem jeste chtel byt strojvedouci. Kdy jsem se koukal cele hodiny na prechodove lavce v Moravanech (uz neni), jak se rozjizdi, tak to byla nadhera (Os do/z Prahy okolo 15.hodiny - dle jizdniho radu). Semtam proletl nejaky rychlik (Express) .Z elektrik nebyly spatne jeste "banany".

Lepsi na koukani a poslech tedy byly spise "motory". A para to byla uplne trida.

Jinak neco mene dobreho (tusim stare zname sergeje T669 v Madarsku) je videl pred par dny zde - dole na strance:

http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/003444-M62-nesmrtelny-bohatier.asp

gf
13.3.2010 16:52 dolcieasa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život je zázrak
vencour avatar 13.3.2010 17:10 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život je zázrak

Dík. Na http://www.vlaksim.cz/ byly dost odkazy na youtube. V rámci pestrosti nám to zatim stačí.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
David Watzke avatar 13.3.2010 16:37 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život je zázrak
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vybaví se mi hláška: Nejvyšší formou života je člověk a nejnižší formou života je člověk, který si hraje s vláčky.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
vencour avatar 13.3.2010 16:51 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život je zázrak

Proč ne. Škola hrou, učení a poznávání světa taky. Ocaď pocaď.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
13.3.2010 17:58 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život je zázrak
Neco na tom bude.Pridam perlu:

Kdysi mi do hlavy narazila lokomotiva v plne rychlosti. Byla to pecka. Prezil jsem to. Byl z toho jenom slusny monokl a vykolejeni lokomotivy a jednoho vozu soupravy.

Dobre, bylo to na modelovem kolejisti velikosti TT ..... No, tak jsem se koukal jak ten express dobre jede a tu hlavu jsem nedal vcas pryc.
14.3.2010 00:48 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život je zázrak
To mi připomíná tento vtip (nazlezitelný třeba tady):
Přijde takhle chlápek k doktorovi a má hlavu málem na dvě půlky, krev z něj přímo crčí. Doktor, ačkoli je zvyklý vídat všelijaké věci, se zhrozí a ptá se: „Chlape, kdo vás takhle zřídil?!”

„Ale pane doktore, tomu nebudete věřit, ale mě přejelo letadlo...”

„Cože, to si ze mě děláte srandu, ne.”

„Ne, jak říkám, letadlo, pak ještě parník, helikoptéra, žirafa, kůň, labuť a pak teprve ty hovada ten kolotoč zastavili.”
13.3.2010 17:08 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život je zázrak
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
kdysi dávno jsem měl příležitost vlézt si do jakési sovětské dieselové. Tenkrát v místních novinách jakýsi notorický stěžovatel soustavně prudil se stížnostma že po místní trati jezdí jakýsi vrak s vykuchaným výfukem a hlukem obtěžuje okolí. Pak na místním nádraží byla taková malá slavnost k výročí založení trati. Potkal jsem tam kamaráda strojvedoucího který se zrovna chystal na jízdu a tak jsme s bráchou měli k vystaveným strojům odborný výklad. A tak jsem se zeptal i na tu problémovou lokomotivu. Po salvě nadávek na toho stěžovatele jsme byli přivedeni k opodál stojící mašině která se zrovna chystala na jízdu. Vlezli jsme do motorového prostoru a kamarádův komentář zněl asi takto: " Vidíš tady nějakej vejfuk? Nevidíš! Tady nikdy žádnej nebyl! Protože tohle je ruský!" A opravdu! Podél obrovitého dieselu se táhlo výfukové potrubí impozantní velikosti a bez jakéhokoliv tlumiče prostě vedlo střechou ven. Takže jsme si prohlédli strojovnu, povídáme, debatíme a najednou to nastartovalo! Zvuku velkoobjemového motoru se nic nevyrovná. Pět litrů u benzínu, deset litrů u dieselu. Cokoliv pod to je chrastítko. Tohle byl tak děsivej kravál že jsem to snad nezažil ani na letišti. No je teda fakt že u leteckého motoru se obvykle člověk nevyskytuje půl metru daleko v uzavřeném prostoru :-)
kotyz avatar 13.3.2010 18:36 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život je zázrak
neni nad poradne silny stroje :-D :-D :-D
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
13.3.2010 18:49 moira | skóre: 30 | blog: nesmysly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život je zázrak
Sergej? Jinak s tím objemem motoru jsi myslím tak o řád vedle :)
Překladač ti nikdy neřekne: "budeme kamarádi"
13.3.2010 19:55 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život je zázrak
teoreticky možná Sergej, už je to asi deset let. Našel jsem si ho na wikipedii, dokonce tam píšou o tom tlumení výfuku. Ten objem je samozřejmě obrovský. Já tím chtěl naznačit jak směšně zní proti skutečnému velkoobjemu třeba takový hustě vočipovaný tédéíčko s vejfukem laďákem.
13.3.2010 20:11 dolcieasa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život je zázrak
jo, byl to určitě sergej, protože další sovětský stroj byl už jen ragulin, ale ty tu byli jen dva a moc toho nenajezdili. jinak sergej měl dvoutaktní motor z ponorky, s jedním pomocným výfukovým ventilem. a na sibiři tlumič opravdu není potřeba, ale když pak takovej rambajz projel poprvý v noci tady v česku, tak lidé vybíhali z baráků, protože si mysleli, že je nálet :)
thingie avatar 13.3.2010 20:36 thingie | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život je zázrak
Ragulin je strašně lokální přezdívka, skoro nikdo to tak nezná. Němci tomu říkají Ludmilla. A provzoují jich stále strašně moc. Ale kompletně modernizovaných, s novým motorem. Pro sergeje je pak pěkná varianta Taigatrommel.
Růžové lži.
15.3.2010 00:10 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život je zázrak
To jsem slyšel vyprávět - když tahle lokomotiva jela kolem, třásly se okenní tabulky půl kilometru od kolejí.
Quando omni flunkus moritati
15.3.2010 15:14 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život je zázrak

BTW, Sergej byl dvoutaktní diesel, což je celkem vzácnost. Šlo o motor používaný taky v ponorkách. Pokud vím, musel mít dvoustupňové turbodmychadlo, aby celkový kompresní poměr aspoň vzdáleně připomínal diesel.

15.3.2010 16:55 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život je zázrak
myslím že tam ani tak nejde o kompresní poměr, na to se to vypočítá při konstrukci spalovacího prostoru. U dvoutaktního dieselu je přeplňování nutnost. Tady se totiž prolíná fáze plnění válce s fází výfuku. Spaliny jsou vytlačované z válce novým vzduchem. U benzinového dvoutaktu se válec plní přehnáním směsi z klikové skříně pohybem pístu. Zároveň se tou směsí klika maže, proto se do benzinu přidává olej. U dieselu to nejde protože se nasává jen vzduch a do něj se olej těžko dá přimíchat. Proto se maže klasicky olejovou soustavou. A vzduch se do válce tlačí nuceně turbodmychadlem nebo mechanickým kompresorem. Z obrázků vím že existují i motory bez přeplňování, s přeháněním spodkem pístu jak u benzínu ale komplikuje se to. Musí se oddělit kliková skříň od spodního prostoru válce, mazání je složité, prostě hrůza. To už je jednodušší to turbo, jednoduchý odstředivý kompresor nebo dmychadlo Roots a prostě tam hnát přebytek vzduchu. No a jako malý bonus nám to samozřejmě přidá ještě na výkonu.
15.3.2010 15:11 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život je zázrak

Deset litrů na jeden válec by byl realističtější odhad. (Deset litrů celkově má možná tak autobus nebo kamion, který vozí o řád až dva lehčí náklad.) Lokomotivy české výroby jsou zpravidla šestiválce nebo dvanáctiválce s jedním až dvěma turbodmychadly a zdvihový objem je mezi 50 až 150 litry.

Dalibor Smolík avatar 13.3.2010 17:11 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život je zázrak
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
+1 Tohle nemá chybu :-)
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
17.3.2010 00:14 zulu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život je zázrak
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak to je pěkně ujetý...

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.