Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 07:19
O tom, jak probíhala změna poskytovatele internetového připojení. Okořeněno četnými překvapeními. Konec je šťastný.
Tak se stalo, že jsem se přestěhoval a musel jsem změnit poskytovatele připojení. Dřív jsem měl UPC a pocity byly takové jemně smíšené. Většinou to fungovalo dobře, ale každých pár dní jsem narazil na výpadek v řádu deset až třicet minut. I přes opakované urgence mi neposílali faktury, načež mě jako neplatiče dokonce odpojili. A nejohavnější na tom bylo, že jsem se s nimi musel dohadovat na placené "zákaznické" lince, kde jsem značnou část času za své peníze jen poslouchal hudbu. K dobru je potřeba přičíst, že jsem mohl mít internet samostatně, žádnou blbou televizi mi nenutili.
V novém domě UPC nemají, dostupná je tu telefonní linka, šlo by použít i wifi, ale nemám náladu cokoliv kupovat, někam montovat a čekat, jak to bude zarušené. Takže jsem se dal k O2, z deště pod okap, dalo by se říct.
O této firmě jsem slyšel leccos. Existují spokojení zákazníci, ale i takoví, co firmě neřeknou jinak než "telekomunisti", nebo "nový prd v komunikaci". Sám jsem byl zvědav jak to bude fungovat, beru to jako dobrodružství. A Telefonica nezklamala, dobrodružství to je, ale žádný Jack London, spíš si připadám jako K. v Kafkově Zámku.
Telefonica mi nutí krom internetu i jakýsi, pro mě nepoužitelný, pevný telefon. Když dobrodružství, tak pořádné, objednal jsem si tedy O2 Duo Mobil, kde si za peníze, které bych jinak vyhodil oknem, dopřeju nějaké mobilní hlasové služby.
Po objednávce jsem pár dní čekal na slíbeného kurýra se smlouvou. Když přijel, byl jsem mírně v šoku - byl to jakýsi neupravený sociál z něhož táhly cigarety, přifrčel ve shnilém favoritu. Vím že nejsem zrovna IBM, pozvání na slavnostní recepci bych asi stejně odmítl, ale jednat s takovým člověkem mi moc příjemné nebylo a na to důvěře nepřidalo. Ať žije outsourcing!
Humusák mi vrazil smlouvu. Moje iniciály byly v pořádku (přítelkyně měla problém zaplatit Telefonice fakturu, protože nějaký tamější analfabet napsal "Praha 4 - Podolý"), ale to byla asi jediná věc. Smlouva měla podobu formuláře a mělo tam být zaškrtnuto, které služby mám objednané (Internet 8Mbit a tarif Simple 240). Jenže bylo zaškrtnuto všechno, takovým červeným křížkem: Internet 8Mbit i 16Mbit a všechny mobilní tarify. Evidentně to vzniklo vytištěním z MSIE a ten křížek byla ve skutečnosti ikonka chybějícího obrázku. Koukám na to, říkám, že je to celé nějak špatně, vracím humusákovi. Humusák na to kouká a pár minut mě přesvědčuje, že je to všechno v pořádku. Říkám, že něco takového nemůžu v žádném případě podepsat, píšeme poznámku o vadě, rozvrzaný Favorit odjíždí.
Turn-around Telefoniky ke znovuposlání humusáka s novou smlouvou trval necelé dva týdny, lhůta hodná RVHP. Mezitím mi párkrát volali přímo z O2, nechali si problém znovu vysvětlit, chybu uznali a dokonce se omluvili. Jenže já nechci omluvy, já chci připojení k internetu!
Taky mi přišla poštou nová "Smlouva o poskytování elektronických komunikací", tedy taková, kterou už jsem jednou podepsal a nechal odvézt humusákem. Volám tedy na infolinku a ptám se, jestli mnou podepsané smlouvy mají, samozřejmě v informačním systému nic nemají. (Telekomácký humusák si je odvezl ve čtvrtek, volal jsem v úterý.) Oni sice slibují aktivaci do pěti pracovních dnů od doručení, ale před tím to ten cigaretama páchnoucí vyslanec může vozit pár dní po Praze. Byl jsem ujištěn, že to nebude víc jak 21 dní. Bravo.
V to samé úterý mi volali přímo z prodejny, že má objednávka je ve stavu "zaparkováno", tedy se "asi čeká na smlouvy" a jestli nechci věc urychlit tím, že přijedu přímo na Brumlovku a podepíšu to znovu. To víte, že chci! Jenže je potřeba zrušit tu mou starou objednávku kterou jsem prováděl po telefonu, milý dealer z prodejny tedy zavolal dealerovi telefonickému, poté mi má telefonický dealer zavolat a já mu řeknu že objednávku ruším a vyrazím na prodejnu vstříc objednávce nové. Můj starý dealer mi opravdu zavolal (po hlase velmi sympatický pán) a tvrdil, že mnou podepsané smlouvy už mají, že je všechno v pořádku a že bych zrušením objednávky nic neurychlil. Uvěřil jsem, nic jsem nezrušil a na prodejnu jsem nejel. Potom ještě jednou volal dealer z prodejny, řekl něco ve stylu "hm.. no nevím, tak mu budeme věřit, pokud Vám to za týden nebude fungovat, ozvěte se."
Mimochodem jsem se dozvěděl, že aktivace probíhá sekvenčně, nejprve "Eurotel" aktivuje SIMku (má na to 5 dní) a poté objednávku přepošle "Telecomu", aby mi připíchli to ADSL.
Pak mi ale přišla na mysl čertovská myšlenka. Uvědomil jsem si, že zatímco mě Telefonica napíná a napíná, v médiích běží masáž "internet za 500 bez dalších nákladů." No a jestli objednávku lze pořád ještě zrušit (přestože jsem smlouvy podepsal), tak nevidím žádný důvod, proč bych si měl pořizovat "Duo Mobil", které stojí skoro tisícovku a obnáší peripetie se změnou telefonního čísla (nejsem zas takový dobrodruh, abych tohle všechno komplikoval přenášením mobilního čísla).
Takže znovu volám, objednávku ruším (stále to jde) a pořizuji internet v "akci". S tím kupodivu žádné komplikace nebyly, podepisovat jsem nemusel nic, za pár dní přišel modem a všechno funguje jak má.
Celé to trvalo asi měsíc, což mě rozladilo, nebo připojení potřebuji k práci (v mezičase jsem přečetl knížku o Haskellu. Kurýrní služba děs, špatně vytištěná smlouva ještě větší. Ale zase musím přiznat, že na jejich zákaznické lince se mnou vždy jednali dobře a snažili se pomoct.
Tiskni
Sdílej:
deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
Vázané na polohu to není, lze se pohybovat zcela volně.Děkuji pěkně.
3) ADSL 8MB na dobu 12 měsíců za 500Kč/měsíc.No to asi ne...
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.