Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 06:22

Aptitude implementuje SAT solver

9.2.2009 21:12 | Přečteno: 1245× | poslední úprava: 9.2.2009 21:14

Celý flame byl zbytečný. Nakonec jsem se odpovědi nedobral ani od mantainerů Debianu, přesto odpověď existuje a nakonec jsem ji po dlouhém hledání našel sám. I když jste mi tady vynadali do spousty škaredých věcí, přesto vám sem přidám rozřešení našeho sporu. Né proto, že jsem měl skutečně pravdu. Ale čistě proto, kdyby náhodou některého uživatele Debian/Ubuntu zajímalo, jak to stím Aptem, Aptitude a pokročilými Solvery do budoucna vypadá. Nemusíte tento zápisek číst, a nadávky si odpusťte. Není nad čím flamovat. Funkcionalita dependency solveru, který mi v Debianu chybí skutečně bude přidána. Asi to nebude tak růžově úžasné, ani totálně nepotřebné, jak mě zde mnozí s blbouni křikem přesvědčovali... Jako kdybych kritizoval je a né APT.

Experimentání verze Aptitude totiž implementuje prototyp pokročilého dependency solveru na bázi SAT. koho daný problém zajímá, může si přečíst velmi dobře popsaný problém Debianího package managementu, včetně nového řešení zde:

http://people.debian.org/~dburrows/model.pdf

Moje úvaha byla správná. Škoda, že ze mezi jedinými správnými Debianisty TM není nikdo, kdo by měl o těchto snahách potuchy, nebo si byl alespoň ochoten připustit, že APT/Aptitude zastarává a je dobré využít možnosti, které nám moderní metody nabízí. Úsilí vynaložené do nových možností Aptitude jsou toho přesvědčivým důkazem.

PS: škoda že si zdejší osazenstvo plete software s milenkou.

PPS: Teď můžete jít nadávat vývojářům Aptitude.

       

Hodnocení: 53 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

=^..^= AmigaPower® avatar 9.2.2009 21:15 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hele! Koukám, že ty už máš víc loginů než JiK! :-D :-D :-D
I♥DRX * www.KERNELULTRAS.org
9.2.2009 21:40 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver
A to i bez těch, co používal, když toho o linuxu ještě moc nevěděl. ;-)
=^..^= AmigaPower® avatar 9.2.2009 21:50 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver
Možná by to chtělo sepsat nějaký seznam... :-D
vlastikroot avatar 9.2.2009 22:24 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver
Blocklist doporucovany adminy serveru :-D
We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
9.2.2009 22:51 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver
Ignore, kde seš? :-D
unknown_ avatar 9.2.2009 21:22 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No, nenadavalo se ti proto, ze bys upozornil na problem, ale proto, jakym tonems to napsal, a ze sis kuli tomu zalozil dalsi nick a blog. Tecka. Jinej duvod to nadavani na tebe nemelo. Ale je dobre, ze se na apt pracuje.
9.2.2009 21:29 wire-64 | blog: bbb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver

Ano. A proto, že místo abych se na vás vysral, jsem se s vámi podělil, budu mít zase "hodnocení" hluboko pod bodem mrazu.

Asi proto, že jsem si změnil nick, tak cokoli napíšu je shit. :-D Gratuluji pánové.

9.2.2009 21:33 hruskin | skóre: 3 | blog: martaskuv_blogisek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver

Kdepak, seš nejlepší...

xxxs avatar 9.2.2009 21:42 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver
zatial mas vyssie hodnotenie ako zvycajne.
=^..^= AmigaPower® avatar 9.2.2009 21:49 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver
budu mít zase "hodnocení" hluboko pod bodem mrazu.

Asi proto, že jsem si změnil nick, tak cokoli napíšu je shit.
To, že jsi zase změnil nick mi přijde sice jako krajně úchylný, ale stejně jsem jako v minulém zápisku hodnotil "dobré", protože to je dobré. Nicméně ta tendence hodnocení podle sympatičnosti pisatele, nehledě na kvalitu příspěvku tady byla, je a bude, s tim nic nenaděláš...
AltOS avatar 9.2.2009 22:10 AltOS | Jizak
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver
Nicméně ta tendence hodnocení podle sympatičnosti pisatele, nehledě na kvalitu příspěvku tady byla, je a bude, s tim nic nenaděláš...

Tak jest.

On ten ton a zmena nicku asi namichla lidi natolik, ze se uz nesoustredili na vecnou stranku veci (krom Espinosy a mozna par dalsich).

Anebo jsem asi posledni podivin, co cte blogy primo ze stranky ABC a ne RSS, neb jasne vidim kdo je pisatelem blogu - tudiz si na to dle potreby vyhradim cas, je-li to skutecne nutne (Kde je vubec holoubek Phantom? Otaci ouska? :-) ).
=^..^= AmigaPower® avatar 9.2.2009 23:51 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver
Taky už se mi po jeho "atypickém stylu humoru" začíná stýskat :-D
AltOS avatar 10.2.2009 00:30 AltOS | Jizak
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver
Ve Statech byla na jedno jmenovane pivo (Samuel Adams) docela ok reklama - slogan byl prosty: All in due time.

Stejne jako asymetri...atypicky holub jmenem Phantom. Mozna si otocil kridelka nekde, bradac jeden!
kozzi avatar 9.2.2009 23:58 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver
Ja je ctu taky ze stranky AbcLinuxu.cz, ale vetsinou moc nesleduju kdo je pisatel
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
AltOS avatar 10.2.2009 00:25 AltOS | Jizak
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver
No budiz, ale ty budes urcite jeden z tech mistnich nacelniku mistniho kmene Kalicu, tudiz i konfrontace zvladas lepe, nez-li parta dotcenych muziku, khery sere, ze se nekdo "nabubruje" jak to jenom jde (zmena nicku, atd.).

Btw. Chybi ti tecka a tudiz vlastne tvuj argument postrada smysl, ha!
kozzi avatar 10.2.2009 00:31 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver
LOL :-D
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
AltOS avatar 10.2.2009 00:39 AltOS | Jizak
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver
No ty woe, a pak vsude poslouchej, jak jsou alkaci desny agresori a bijou kolemjdouci babicky a nevim co jeste... pche!

Jsem pro zalozeni noveho statu uprostred makoveho pole (jen pro to terno) s nazvem Alkoholistan!
=^..^= AmigaPower® avatar 10.2.2009 08:27 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver
Kde se mam stavit pro občanku? :-D
kozzi avatar 10.2.2009 20:40 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver
Občanky tam nebudou stejne by jsme se opili a ztratili je :-D
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
kozzi avatar 9.2.2009 21:50 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver
Ale mě nevadí že si člověk změní nick ;-)
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
kotyz avatar 10.2.2009 01:03 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver
Asi pro to ze sis tu vybudoval povest tezkyho provokatera a ta uz ti nejspis zustane naporad.
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
AltOS avatar 10.2.2009 01:07 AltOS | Jizak
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver
To jiste, ale co takhle jinak - aspon to reseni/odpoved sem flaknul. Kolik provokateru to vlastne dela? Jen se ptam...
10.2.2009 07:34 wire-64 | blog: bbb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver

Přece jenom někdo pochopil pointu :-)

9.2.2009 22:02 CET
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Heeeej, konecne skvelej zapisek!!:) Ano, cely flame byl zbytecny. Misto predchoziho zbytecneho nadavani jsi mohl zahledat, najit to, co jsi ted nasel a napsat tenhle blog. Tenhle je IMHO skvelej.

V tech predchozich jsi jenom nadaval, protoze zrovna tobe se nejaka funkce nelibila nebo chybela, nebo protoze sis rozhasil system, az jsi apt/aptitude tak zblbnul, ze si nevedelo rady.

Osobne pouzivam debian pres dva roky na asi 104 serverech a dvou stanicich a nikdy jsem s aptem/aptitude problem nemel, takze me namichlo, kdyz jsi nadaval na apt/aptitude a pritom ja jsem s nim zadne problemy nemel. Negeneralizuj - to je dost riskantni, pokud to nemas podlozeny opravdu dostatecnym mnozstvim pokusu a dukazu.

Tady jsi ale napsal, ze ani deb vyvojari ti neodpovedeli, ze TOBE chybi nejaka funkctionalita, ale ze bude pridana a uvadis i zdroj na dokumentaci. Zastaravani aptu je zrejme jenom tvuj nazor a podavas to relativne neutralne (zadne ostre urazky), me osobne nic opravdu nechybi.

Mimochodem, docela by me opravdu zajimalo, co presne ti v tom debianu nebezelo. Muzes sem hodit verzi ubuntu, ty repository, ktery jsi pouzival a jak jsi co instaloval? Docela bych si to chtel zkusit u sebe, abych videl, co je za problem.

10.2.2009 07:27 wire-64 | blog: bbb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver

1) Ubuntu 8.10.

2)  Nainstaluj KDE 4.1.3.

3) Následně přidej repozitář KDE 4.2 (viz - ) http://www.kubuntu.org/news/kde-4.2

4) upgraduj na KDE 4.2

5) vyber si nějaký balík z KDE 4.2 a klidně násilím jej smaž (nejlépe jen ten jeden)

6) zakaž KDE 4.2 repository.

7) Zkus opavit poškozeé závislosti APTem a Aptitude.

=> Jediné existující řešení je v tomto případě downgrade KDE na 4.1.3. APT ani Aptitude to nejajdou. Podle vysvětlení vývojářů je to prý proto, že APT považuje donwgrade za něco, co se nikdy nesmí udělat. :-D

Zypper to vyřeší okamižtě.

9.2.2009 22:08 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Celou dobu jsem říkal, že aptitude má jiný solver. Jestliže ho v roce 2005 mělo aptitude v experimentalu, tak jednoduchým nahlédnutím do changelogu zjistíme, že od prosince 2005 je v unstablu, takže nejspíš i ve všech distribucích na které tu nadáváš :-).
Weblate - překládání přes web | Gammu SMSD - posílání SMS | Blog
10.2.2009 07:32 wire-64 | blog: bbb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver

V roce 2005 tam byl prototyp. Podle mě zatím nikde nebyl implementován, což potvrzuje i mail, který jsem dnes dostal od D. Burrowse.

10.2.2009 08:43 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver
Jestli myslíš ten samý mail co šel na debian-devel, tak netuším, kde si to tam vyčetl. Jediné co říká, že solver v aptitude s tím teoretickým problémem na který si odkazoval nemá problémy a že je pořád co vylepšovat (což je ostatně vždy a všude).
10.2.2009 10:24 wire-64 | blog: bbb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver

Díval jsem se na ten mailing list a je tam totéž co mém mailu:

The one case I know of where aptitude can totally fail is when you have a large, complicated set of packages with interrelated dependencies and you're trying to make all the packages consistent with a single downgrade (it generally behaves OK if you have most of the packages at the right version to start). I doubt it would be hard too track this problem down, but it's an unusual edge case IMO, and I prefer to spend my scarce free time on parts of the program that are more deficient.
10.2.2009 15:24 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver
A kde tam je napsáno, že ten solver nebyl implementován?
10.2.2009 16:01 wire-64 | blog: bbb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver

Nejřív mě naženete, abych něco prostudoval, a pak kladete vašimi slovy řečeno pitomé otázky.  Nemám tě já teď poslat něco nastudovat?

Kdyby totiž ten solver využíval SAT, tento problém by neměl. Kromě teorie na to existuje přesvědčivý důkaz. Reálný funkční a existující SAT solve Libzypp s tím problém nemá.

10.2.2009 17:18 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver
Tobě se zdá SAT jako všespasitelná věc, že? :-)
10.2.2009 17:46 wire-64 | blog: bbb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver

ne. Ale aspoň něco. Rozhodně se mi zdá, že APT, na který se pořádně nešáhlo už 10 let by mohl někam pohnout.

10.2.2009 17:51 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver
Na RPM se taky už pořádnou dobu pořádně nešáhlo :-) Nepočítáme li slepou evoluční větev RPM5 :D
10.2.2009 18:43 wire-64 | blog: bbb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver

Na něj se šáhlo, ale zatuchliny typu RedHat a v návaznosti pak Novell jej odmítají. No třeba by možná novell chtěl, ale když nechce RedHat, tak nehce ani Novell, což ve výsledku nutí RPM4 použvat i Mandrivu. Přitom RPM5 by tochtělo jako sůl. Bohužel, tuhle nechuť jsem niky nepochopil a nevím jestli se pochopení dočkám. Bohužel Novell následuje příklad RedHatu a z Opensuse si dělá plaground, čímž hodí frantu instalatéra přes palubu Shuttleworthovi. Na tomhle pánovi je dobré, že když se mu něco v Debianu zdá zatuchlé, tak se to nebojí v Ubuntu změnit.

10.2.2009 20:01 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver
A co tak skvělého RPM5 nabízí oproti Novellímu RPM? :-)
# support for the old RPMv3 LSB package format was removed to cleanup and simplify the code base. RPM 5, with respect to RPM format packages, now supports RPMv4 format only.
Zrovna tohle určitě všechny Enterprise distributory potěší :D

RPM5 vyšlo před malou chviličkou a už teď je horší, než Novellí opatcvhované RPM4.
10.2.2009 21:07 wire-64 | blog: bbb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver

Například to, že vyházelo ten obrovský milionkrát opatchovaný bordel, který se v tom vašem RPM nahromadil. úplně mi uchází smysl RPM v3 v LSB. Je to snad ta najkonrtoverznější věc v LSB. Je tam vůbec DEB? Ono se taky může stát, že celý ten Hype kolem ubuntu, který už dostal i podstatné bussines rozměry rozšíří DEB do takové míry, že nějaký RPM v3 v LSB, který ani vy nepoužíváte bude směšný.

10.2.2009 21:23 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver
Jenže my jsem s RPMv3 kompatibilní... A ne, deb není součástí LSB.
10.2.2009 21:26 wire-64 | blog: bbb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver

to je pravda že jste. Ale skutečně to nějaký venor využívá? A co když bude mít ubuntu s Debianem 30% podíl na trhu? Vendora nebude zajímat nějaké LSB. Prostě vydá svůj produkt s DEB balíkem a hotovo. Pak přidá balík se SLES a RHEL a šmytec. A skutečně si musím ťukat na čelo, jak se komerční hráči používající RPM nedokáží domluvit.

10.2.2009 21:45 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver
Vendor který chce být v pohodě (např. Sun) si na čelo něťuká ;-)
10.2.2009 21:49 wire-64 | blog: bbb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver

co mu taky zbývá, že? :-)

9.2.2009 22:18 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Minus jsem ti dal ne za blogspot, ale za dalsi zmenu nicku.

To mas fakt tak velkou potrebu byt cteny, ze se musis vnucovat ostatnim? Kdyby sis nechal stary nick a zustal tak na blocklistech lidi, kteri tve vyplody nemaji zrovna v lasce, mozna bys nemel tolik flamu u svych prispevku (pokud ovsem toto neni to, co chces).

9.2.2009 22:49 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver
Ale teraz nick nezmenil: v zozname vpravo hore ma tento a minuly blog
Project Satan infects Calculon with Werecar virus
10.2.2009 08:14 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver
asi jen neni ve forme
9.2.2009 22:58 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
PS: škoda že si zdejší osazenstvo plete software s milenkou.
Porad lespi, nez si plest milenku se softwarem ;-)
10.2.2009 02:24 sheeryjay | skóre: 13 | Nové Město na Moravě
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Dnešní zápisek více-méně ok (až na opětovné napadání), nicméně všiml jste si že jste se často rozčiloval jak je APT hloupý a beznadějně zastaralý .. a nevšímal jste si příliš upozornění na to že by se měl používat aptitude či jiné backendy ... a nyní vpodstatě píšete že aptitude skutečně je lepší než apt .. tedy to co vám bylo říkáno již několikrát?

 

10.2.2009 07:33 wire-64 | blog: bbb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aptitude implementuje SAT solver

Verze, která je venku takto upravená není.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.