Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 15:15
Jako mnozí v Praze jsem uživatelem služeb firmy UPC - televize i internet. Patřím ke šťastlivcům, kterým to funguje velmi dobře - pravděpodobně to před pohlcením byla firma, jejíž zaměstnanci věděli, co dělají. (V jiných částech Prahy to neplatí.)
Užíval jsem toto připojení spokojeně, avšak před časem se mi stalo, že jsem něco hledal na stránkách UPC, tuším možnost připojení pro známého. Podívám se do ceníku, a ejhle: tarif, který jsem až dosud spokojeně používal (UPC Classic tuším), byl zařazen mezi ty, které již nejsou v nabídce. V nabídce zato byl takzvaný Fiber Power 30 s naprosto stejnými parametry, ale o stovku levnější. Porovnáním data na ceníku jsem zjistil, že už asi šest měsíců sponzoruji UPC zbytečnou platbou stovky. I zavolal jsem na centrálu a sdělil, že chci změnit tarif. Konverzace s jejich hotlajnou mě poněkud naprudila:
Hotlajna: Jistě, ale bude vás to stát dvě stě korun, protože přecházíte na nižší tarif.
Já: Jak to, nižší? Má stejné parametry!
Hotlajna (zcela nevinný tón): Ale je levnější...
Já (vrčení nasrané medvídkovité šelmy): To snad nemyslíte vážně!
Kupodivu, přestože mi hotlajna nic neslíbila, jsem nikdy složenku na 200 Kč neviděl. Buď zapomněli, nebo se lekli...
Dnes jsem prohlížel ceník UPC znovu, tentokrát úmyslně, a ejhle znovu: Fiber Power 30 již není v nabídce. Porovnejme ceny přímo z nabídky:
UPC Fiber Power 25 ... až 25 000 / 1 536 ... 599.00 Kč
UPC Fiber Power 50 ... až 50 000 / 5 000 ... 799.00 Kč
UPC Fiber Power 30 ... až 30 000 / 1 536 ... 857.14 Kč (!)
A pozor, můj původní, drahý (doslova) UPC Classic je v ceníku pořád také, tedy pořád ještě existují nešťastníci, kteří tuto firmu nevědomky sponzorují:
UPC Classic ... až 25 000 / 1 536 ... 1,249.41 Kč (!!)
Takže zítra další volání na hotlajnu a tentokrát budu opravdu sprostý.
Tiskni
Sdílej:
jako kdyby v obchodě platili staří víc než mladí - to by každý považoval za diskriminaciAle vždyť to tak je - obzvláště u různých vstupných. A bohužel i ve veřejném sektoru.
Vím, dobře to vím... jenže to jen díky tomu, že jsem měl štěstí a koupili jsme byt ve čtvrti, kde je jejich kvalita dobrá. V jiných čtvrtích Prahy, jak vím z důvěryhodných zdrojů (přímo od postižených), jsou služby UPC na mašli.No já nevím, Bohnice a kvalita dobrá? To to musí jinde vypadat...
hint, hint...tak to se zasmějem zejtra po "infolince"
Oproti tomu běžný občan nemá proti korporaci k dispozici nic víc, než svůj intelekt a nevymáchanou hubu; dost skromné zbraně.Kecy, má ještě takové pouzdro s barevnými papírky a kovovými kolečky (alternativně číslíčka v databázi). A když se mu chování nějaké firmy nelíbí, tak jí prostě ty papírky nedá/čísla v databázi nepřevede. Nevěřím tomu, že v místě tvého bydliště, které je v Praze, nejsou jiné firmy nabízející připojení k Internetu, které by o tvé barevné papírky stály.
Je normální zákazníkům se "starými" smlouvami účtovat několikanásobně vyšší ceny než se nabízí aktuálně, dokud se sami neozvou. Další věc je, že nabídková cena je korigována podle odhadu, kolik konkrétní zákazník "unese".Hehe, neni to sice o Novere, ale ja som zrovna tento mesiac vypovedal v jednej firme zmluvu na pripojenie do Internetu - 1Mbps za 7kKc, zmluva stara niekolko rokov, nikto ju nerevidoval. Chvilu sa krutili, nutne potrebovali kontakt na jednatela, asi ho chceli lamat lepsou cenou, neskoro. Zmluvu som zrusil, router odpojil, prehodil som to k inemu providerovi, 10 nasobok za 1/7 ceny, spokojnost. Za 2 roky zrevidujem znovu a takto dookola.
Ano, to by podle mne udělala slušná firma. Jinak se jí zákazníci rozdělí na skupiny, které platí za stejnou službu různé ceny, což je IMHO pěkné svinstvo.A co kdyby (treba kvuli rostoucim nakladum) musela firma nove tarify (u novych zakazniku) zdrazit? Povazoval bys taky za slusne, kdyby vypovedela stavajici smlouvy a nutila stavajici uzivatele k prechodu na novy tarif? Nebo v takovem pripade by ti deleni zakazniky na skupiny nevadilo?
I když se mi to zdá neuvěřitelné, považuješ mě za většího zmrda, než doopravdy jsem.Mozna to nebylo jasne, ale ty otazky byly minene ciste neutralne. Sam si nejsem zcela jist, ktery z tech postupu je lepsi.
Je to úplně stejné jako u telefonních operátorů.A proto je to uplne v poradku, ze. Podle me neni. Pokud ma ve smlouve neco jako, ze si muzou zmenit podminky jak chtej a kdy chtej a ty mas drzet hubu a krok, pak nevidim jinou motivaci pro takove jednani nez: 1) chtej me vomrdat a legalne 2) serou na me ani jeden z pristupu mi opravdu pochuti neni.
Prostě jednou za půl roku si udělám průzkum služeb, které používám, nebo nad nimi přemýšlím. Otázka 15minut.no tak tohle bych teda chtěl vidět ... za 15 minut jsme nebyli schopni se ženskou vyřešit její přechod na jiný tarif u Vodafone (a to jsme měli jasno, že nechce přecházet k jinému operátorovi, čili odpadlo zkoumání konkurenčních nabídek) když si představím, že bych to měl aplikovat na všechny služby, co používám, a jaké sáhodlouhé smluvní podmínky je vhodné si číst, tak to by bylo minimálně na celý víkend na to fakt nemám ... to "postarej se sám o sebe" je asi tak stejný argument, jakože když mi nechutná ze supermarketu, tak si můžu dojít na trh (což mám ovšem momentálně asi tak hodinku tam a hodinku zpátky, nemluvě o ceně za dopravu) anebo vypěstovat vlastní (hm, zahradu teď sice k dispozici mám, ale na podzim mi už nicmoc nevyroste, a vezmeme-li to na příští rok, tak to je zase spousta a spousta práce = času ...) a když všecko, oč bych se měl starat a co to stojí času, posčítáme, tak to aby člověk žil tak tři životy nejmíň :-/
Pokud smluvni partner muze zmenit libovolny bod smlouvy (nebo klidne vsechny, kdyz na to prijde) a ty tohle pravo nemas, pak to proste fair neni.A to nějaká firma probíraná v této diskuzi nebo v zápisku udělala?
Za snizeni se plati dle cenniku jednorazovy poplatek 100kc muzu vedet odkud jste vzal 200? Co se tyce druhe veci, informovat Vas muze obchodni zastupce ktery sepsal Vasi smlouvu (to jsou vetsinou takovi ti lidi kteri chodi po bytech a otravuji s letakama). Nebo jeste lepe se na to muzete informovat sam
Uff! To sú ceny! Ja mám Fiber Power 30 na Slovensku a platím 23 Euro (690 bývalých SK), čo je nejakých 570 Kč. Heh? A mám upload dvakrát rýchlejší, ako pozerám: 30720 kbit/s -- 3072 kbit/s. To sú veci...
Aha, tak české ceny Fiber Power 10, 25, 50, 100 sú "normálne". Len tých 857 Kč za tú už neexistujúcu 30 je akosi príliš moc.
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.