Portál AbcLinuxu, 31. října 2025 17:04
 26.4.2010 18:05
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
        26.4.2010 18:05
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
         
            Jako výkřik je podpora železnic fajn, ale pro rozhodování musíš mít prokazatelně zjištěné, že se investice vrátí,Stačí ti nepřímá návratnost přes pozitivní externality (mobilita, spotřeba energie), nebo požaduješ návratnost přímou, do posledního halíře vloženého do stavby?
 
            ale tam zase člověka buzerují s bezpečnostními kontrolamiNemyslíš, že tie bezpečnostné kontroly by boli aj na tej železnici? A vyradiť tú železnicu by bolo asi ešte jednoduchšie ako vyradiť lietadlo. Zvlášť ak by išla cez Pakistan, Afganistan, Irán a podobne. (Ak by išla severnejšie, tak by zasa mala menší ekonomický prínos.)
Nemyslíš, že tie bezpečnostné kontroly by boli aj na tej železnici?Ne. K čemu by tam byly (v rámci Schengenu) dobré? Vlak není letadlo, dá se kdykoliv zastavit, nedá se nasměrovat na vybraný cíl a sám o sobě není výbušný - Carlosova bomba na TGV nezvládla ani vlak vykolejit (dohromady s druhou bombou na nádraží v Marseille zabila 5 lidí). Vysokorychlostní vlaky jsou nevděčnej terč pro teroristy ve srovnání s metrem nebo přímestskou železnicí (viz Madrid 2004).
Zvlášť ak by išla cez Pakistan, Afganistan, Irán a podobne. (Ak by išla severnejšie, tak by zasa mala menší ekonomický prínos.)Podívej se na globus a srovnej si skutečné délky různých tras a délku úseků, kdy se vlaky musí škrábat do kopců.
 26.4.2010 15:07
Michal Fecko             | skóre: 31
             | blog: Poznámkový blog
        26.4.2010 15:07
Michal Fecko             | skóre: 31
             | blog: Poznámkový blog
            
         
             
             .
.
             
             28.4.2010 08:20
kyknos             | skóre: 18
             | blog: Quid novi?
             | Ranša Rosa
        28.4.2010 08:20
kyknos             | skóre: 18
             | blog: Quid novi?
             | Ranša Rosa
         
             28.4.2010 09:04
kyknos             | skóre: 18
             | blog: Quid novi?
             | Ranša Rosa
        28.4.2010 09:04
kyknos             | skóre: 18
             | blog: Quid novi?
             | Ranša Rosa
         29.4.2010 07:39
kyknos             | skóre: 18
             | blog: Quid novi?
             | Ranša Rosa
        29.4.2010 07:39
kyknos             | skóre: 18
             | blog: Quid novi?
             | Ranša Rosa
        To jako proč? Sice ušetříš za kartony do oken, ale zase neuvidíš holky v plavkách na pláži. Já mám v tomhle celkem jasnoJe pravda, že v roce 1815 toto dilema řešit nemuseli.
 26.4.2010 15:35
belisarivs             | skóre: 22
             | blog: Psychobláboly
        26.4.2010 15:35
belisarivs             | skóre: 22
             | blog: Psychobláboly
            
         27.4.2010 01:12
Dalibor Smolík             | skóre: 54
             | blog: Postrehy_ze_zivota
             | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
        27.4.2010 01:12
Dalibor Smolík             | skóre: 54
             | blog: Postrehy_ze_zivota
             | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
         
             26.4.2010 19:16
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
        26.4.2010 19:16
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
         
             
             
             Na Plzen se to vyresi tunelem, na Kralupy uplne novou trati, ktera bude mit mozna zastavku v Usti, pak az venku. A budou muset podvrtat Stredohori a Krusne hory.
 Na Plzen se to vyresi tunelem, na Kralupy uplne novou trati, ktera bude mit mozna zastavku v Usti, pak az venku. A budou muset podvrtat Stredohori a Krusne hory.
             
             
             
            
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                 
            
    
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.