Portál AbcLinuxu, 25. listopadu 2025 08:10
. OpenGL mi (zatím) přijde mnohem jednodušší než Direct3D.
Proč tedy skoro všichni vývojáři her pro Windows používají Direct3D? Použitím OpenGL by navíc umlčeli část linuxáků, kteří touží po portu hry pro Linux.
Nechápu je.
ID Software rulez
Tiskni
Sdílej:
Další důvod proč nepoužívat DirectX:
s každou novou verzí DirectX (alespoň částečně) překopou API.
2. Když to pochází od stejné firmy jako operační systém, bude si to s ním nejspíš rozumět lépe než nějaké podivné bastly třetích stran.
P.S. Aby nedošlo k nedorozumění: oba argumenty osobně považuji za naprosto pochybené. Ale občas se potkám s lidmi, kteří Windows používají nebo pro ně vyvíjejí software, a ti často přesně takto uvažují.
Taky by mě to zajímalo, tohle by nám možná mohl říct někdo, kdo se zajímá o Pixel a Vertex Shadery - tuším, že pokud bude OpenGL v něčem pokulhávat, tak je to jedině tohle.
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.