Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 12:51

Proč všichni používají Direct3D?

24.4.2005 23:09 | Linux

Začal jsem se zabývat programováním v OpenGL (rozuměj hrát si s OpenGL ;-). OpenGL mi (zatím) přijde mnohem jednodušší než Direct3D.

Proč tedy skoro všichni vývojáři her pro Windows používají Direct3D? Použitím OpenGL by navíc umlčeli část linuxáků, kteří touží po portu hry pro Linux.

Nechápu je.

ID Software rulez :-)        

Hodnocení: -

zatím nehodnoceno
        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

24.4.2005 23:16 Gustav | skóre: 23 | blog: Gustav I
Rozbalit Rozbalit vše OpenGL
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Linux? To je ten praci prasek?
Luboš Doležel (Doli) avatar 24.4.2005 23:22 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL
No jo, ale i tak zůstává to, že OpenGL je jednodušší.

No možná že ne na první pohled (na první pohled je OpenGL neorganizovaná kopice funkcí)....
24.4.2005 23:26 Gustav | skóre: 23 | blog: Gustav I
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL
Tomu ja nastesti nehovim. Co jsem kde videl (letak k MS Gaming zone), tak nejjednodusi je prece Microsoft DirectX (A). Coz ani nevim, jestli se od Direct3D (B) lisi.
Rekl bych, ze B je podmnozinou A, ale nekamenujte mne, prosim, mylim-li se.
Luboš Doležel (Doli) avatar 25.4.2005 16:33 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL
Jojo, Direct3D patří do skupiny DirectX.

Další důvod proč nepoužívat DirectX:
s každou novou verzí DirectX (alespoň částečně) překopou API.

24.4.2005 23:44 Michal Kubeček
Rozbalit Rozbalit vše pokus o vysvětlení
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
1. Protože ho přece používají všichni

2. Když to pochází od stejné firmy jako operační systém, bude si to s ním nejspíš rozumět lépe než nějaké podivné bastly třetích stran.

P.S. Aby nedošlo k nedorozumění: oba argumenty osobně považuji za naprosto pochybené. Ale občas se potkám s lidmi, kteří Windows používají nebo pro ně vyvíjejí software, a ti často přesně takto uvažují.

25.4.2005 00:48 Ladislav Thon
Rozbalit Rozbalit vše Vážně všichni?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No, máme tu ňákého Carmacka, ale to bude asi cvok... :)
25.4.2005 00:53 Ladislav Thon
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vážně všichni?
Heh, lehce jsem přehlédl tu větu o ID softu. Omlouvám se, to bude tou kurzivou (prosil bych nekamenovat) a pozdní hodina na to má taky svůj vliv :)
25.4.2005 06:59 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
Rozbalit Rozbalit vše opengl vs directx
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
opengl je jen o grafice, kdezto dirextx obsahuje komplet veci okolo grafiky, zvuku, pakovych ovladacu, sitovani atd... kdyz chcete delat portovatelnej projekt vetsinou pak pouzijete opengl + sdl a pripadne dalsi multiplatformni knihovny.
Luboš Doležel (Doli) avatar 25.4.2005 16:29 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: opengl vs directx
To já vím, že DirectX má v sobě Direct3D, DirectInput, DirectSound, DirectMusic, DirectPlay a DirectShow.

Jenže mi přijde (i u Win-only produktu) lepší kombinace OpenGL & DirectInput (a spol.) než to samé s Direct3D.
25.4.2005 17:40 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: opengl vs directx
a co OpenML?
USE="-gnome -kde";turris
25.4.2005 17:40 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: opengl vs directx
a co OpenML?
USE="-gnome -kde";turris
Luboš Doležel (Doli) avatar 25.4.2005 19:04 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: opengl vs directx
To vypadá taky zajímavě.

Akorát pokud se OpenML postará o zvuk, tak k čemu je nám pak OpenAL? :-D
25.4.2005 17:46 Ondřej Čečák | skóre: 33
Rozbalit Rozbalit vše OpenGL vs. DirectX
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Uz nevim kde to bylo, ale nekde jsem videl mensi diskuzi ohledne toho, jestli je OpenGL (ta verze, ktera je podporovana soucasnymi grafickymi kartami, operacnimi systemy) ekvivalentni DirectX (to same, co minula zavorka), tedy alespon co se tyce grafiky. Je to tedy tak?

Mimochodem, John Carmack z ID Softu pokud vim pouziva OpenGL spis kvuli rychlosti nez kvuli multiplatformnosti, ta je totiz pouze prijemny vedlejsi efekt.
-- "Ja vim, on vi, ty pico!"
Luboš Doležel (Doli) avatar 25.4.2005 19:02 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL vs. DirectX
NVidia (blbá nVidia) podporuje jen OpenGL 1.5, ale už vykřikuju na nvnews.net na fóru o Linuxu ;-)

Taky by mě to zajímalo, tohle by nám možná mohl říct někdo, kdo se zajímá o Pixel a Vertex Shadery - tuším, že pokud bude OpenGL v něčem pokulhávat, tak je to jedině tohle.
20.5.2005 21:45 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
Rozbalit Rozbalit vše DirectX
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
DirectX, potažmo Direct3D, umožňuje přístup k HW na nižší úrovni.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.