Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 05:39

Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování

12.2.2013 08:46 | Přečteno: 2659× | pekwm | poslední úprava: 12.2.2013 08:46

Už nějaký ten rok používám na svém PC i notebooku lehkotonážního správce oken -- pekwm. A tak bilancuju.

Od KDE, přes Gnome

V "dávné minulosti" jsem používal Ubuntu, Debian aj. Různě jsem střídal KDE a Gnome. Stále víc jsem ale viděl, že princip, který ctím, tedy KISS (Keep It Simple, Stupid) nesplňuje ani KDE, ani Gnome.

Arch Linux aneb přichází "touha" po KISS správci oken

Z Ubuntu (Debianu...) jsem přesedlal na Arch Linux. A s novou distribucí přišla i touha zkusit něco nového -- jiného správce oken. Ve "výběrovém řízení" u mě zvítězil pekwm, protože:

Mělo to (chvíli) i svá negativa

Už bych neměnil

Na pekwm jsem si zvyknul tak moc, že bych už asi neměnil. Vím, že WM existuje plejáda, ale já bych prostě neměnil. :-)

       

Hodnocení: 33 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

Max avatar 12.2.2013 09:16 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A pak člověk potřebuje nějakou aplikaci, co je součástí KDE, nebo Gnome a stejně se ti pak načítá půlka knihoven z toho, či oného.
Když člověk používá KDE a spouští KDE aplikace, tak jsou spuštěny relativně rychle, jelikož potřebné knihovny jsou již většionou načteny. Kdežto u lehkotonážního správce ne, tam se pokaždé vše spouští a vše z paměti uvolňuje.
Z toho důvodu nevidím takový přínos u lehkotonážních správců oken. Dřív jsem používal fluxbox, ale kvůli těmto věcem jsem ho opustil.
Samozřejmě existují tací, co používají takové aplikace, aby se těmto problémům vyhnuli. Jenomže já chci používat to nejlepší, co je k dispozici, tudíž se nevyhnu používáním aplikací jak z KDE, tak z GNOME.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
12.2.2013 09:37 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Niektoré "odľahčené" majú priamo v konfigurácii možnosť, ktorá povolí načítanie knižníc pre KDE prípadne nie je problém si tie knižníc načítať (či skôr spustiť tie správne programy) pomocou nejakého skriptu, takže neustále načítavanie nejakých knižníc problém určite nie je.
12.2.2013 10:16 mic448 | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Důvodem nemusí být jenom paměťová náročnost prostředí přeci jenom i3 mi poskytuje věci které mi KDE a GNOME nenabídnou a i když musím pro program načítat jeho knihovny tak mně to s ssd diskem až tak netrápí a současně mi na pozadí neběží x omalovánek jako je plasma a spol.
12.2.2013 10:32 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Samozřejmě existují tací, co používají takové aplikace, aby se těmto problémům vyhnuli.

Mně se to docela úspěšně daří.

pushkin avatar 12.2.2013 12:08 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Tak pod tohle se můžu jedině podepsat. Velká +1.
12.2.2013 14:46 lambdabot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
-1

Nevim co delam spatne, ale nepotrebuju jedinou KDE/GNOME aplikaci ani knihovnu (krome gnome-keyring kterou potrebuje evince). Vsechny GUI programy jsou z 99% Gtk+ only, zbytek nad cistymi X11 nebo ncurses a nemam pocit ze mi cokoliv z KDE nebo GNOME prostredi chybi.

Max avatar 12.2.2013 16:14 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
k3b (stále jednička ve vypalování), ksnapshot, krusader (stále nejlepší file manager pod linuxem, ano, mc je taky dobrý, ale...), yakuake, kteatime...
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
12.2.2013 16:57 lambdabot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
k3b ~ nero linux, dvd+rw tools
ksnapshot ~ scrot, import (z imagemagick tools)
krusader ~ mc, pripadne thunar
yakuake ~ nepotrebuju, staci uxterm nebo rxvt-unicode
kteatime ~ dtto, na takovou blbustku staci cron + notify-send
12.2.2013 17:02 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování

krusader ~ Worker file manager

Fluttershy, yay! avatar 15.2.2013 08:19 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
ksnapshot ~ scrot, import (z imagemagick tools)

Z hlediska pohodlí se to IMHO vůbec nedá srovnávat.

krusader ~ mc, pripadne thunar

LOL, srovnávat Krusader a Thunar... Přiznám se, že ovládání MC jsem nikdy nepochopil, byť ani jsem se moc nesnažil, ale o tom uživatelském rozhraní to něco říká. Že to je věc zvyku? To bych mohl rovnou používat TC ve Wine jako někteří. To je taky věc zvyku.

yakuake ~ nepotrebuju, staci uxterm nebo rxvt-unicode

No a pro mě je to zase killer app. Ty různé "odlehčené" terminály jsem několikrát zkoušel, nicméně přišlo mi to zbytečné a často na úkor funkcionality (dobrá polovina těch emulátorů ani neuměla zobrazit normální posuvník a nepamatovala si kompletní výpis, jen určitý (velmi omezený) počet řádků).

kteatime ~ dtto, na takovou blbustku staci cron + notify-send

Jo, místo dvou kliknutí budu masturbovat u cronu. Get a life.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
15.2.2013 13:51 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
To bych mohl rovnou používat TC ve Wine jako někteří.
To je asi o mně :-D Já TC ve wine používám, nicméně jen na FTP. Na FTP imho neexistuje lepší klient než TC. Jinak na file management obecně používám příkazovou řádku, případně občas dolphin, zejména na fotky (umí pěkný náhledy).

Jinak ještě k ksnaphost a kteatime: Podobná utilita jako je ksnapshot je součástí Qt Examples, ačkoli nemá všechy fíčury co ksnapshot (já osobně je ale stejně nevyužiju). Nebyl by problém tenhle exmaple zkompilovat & zabalit samostatně. A KTeaTime je natolik jednoduchej prográmek, že pokud by to někdo tak hrozně potřeboval a zároveň nechtěl KDE4, určitě by nebyl problém to napsat za chvilku...
pavlix avatar 15.2.2013 13:52 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Na FTP imho neexistuje lepší klient než TC.
WinSCP nevyhovuje?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
15.2.2013 13:59 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Leda by byla verze pro linux, to by znamenalo vylepšení oproti TC, ale jinak ne...
pavlix avatar 15.2.2013 14:01 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Umí to řádově víc protokolů než TC a je to open source, navíc prý funguje pod Wine.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
15.2.2013 14:40 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Umí to řádově víc protokolů než TC
Jestli koukám správně, tak jediný, který to umí oproti TC navíc, je SCP.
navíc prý funguje pod Wine.
To TC taky... Jinak bych ho nepoužíval ;-)
a je to open source
Ano, tohle se dá považovat za výhodu... TC je komerční. Nicméně mně TC vyhovuje, protože se dá hodně konfigurovat, dá se tam fakt nakonfigurovat první poslední.
pavlix avatar 15.2.2013 14:48 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Jestli koukám správně, tak jediný, který to umí oproti TC navíc, je SCP.

Počítáš to by default nebo po doinstalaci nějakých pluginů?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
15.2.2013 14:59 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Po doinstalaci pluginů/dll, samozřejmě.

Resp. já tohle neřešim, někdy od roku 2000nevimkolik mam sestavenej svůj balík TC, ve kterým je obsažena konfigurace, která mi vyhovuje (poměrně hodně práce, kdybych to měl konfigurovat od začátku), všechny pluginy a dll, který potřebuju, a jednoduchoučký loader (ten jsem napsal kdysi v delphi když jsem začínal programovat :-D), kterej řeší takovýto okno na začátku - "stistkněte 1/2/3, nebo zaplaťte".
pavlix avatar 15.2.2013 15:05 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Po doinstalaci pluginů/dll, samozřejmě.
Je hezké považovat něco takového za samozřejmé :D.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
15.2.2013 16:02 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Myslel jsem, že jsem vysvětlil dostatečně, proč to považuju za samozřejmé... Jinak pro nově příchozí to asi samozřejmé nebude (nevím, jak moc s tím má kdo problém...).
pavlix avatar 15.2.2013 21:19 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Myslel jsem, že jsem vysvětlil dostatečně, proč to považuju za samozřejmé...
Nejsem si vědom, že byses vůbec pokusil.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
15.2.2013 21:42 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
GOTO #82, druhý odstavec...
pavlix avatar 15.2.2013 21:44 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Opravdu nevidím, jak to souvisí s tím, že považuješ za samozřejmé, to nemůže jít bez pluginu.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
15.2.2013 22:01 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Sorry, ale v celým vlákně nevidím nic o "nemůže to jít bez pluginů", natož aby to někdo považoval za samozřejmé. Já považuju za samozřejmé, že můj balík TC už má všechno co potřebuju, ie ten plugin jsem instaloval jednou v životě, ie v podstatě jsem (až do téhle diskuse) zapomněl, že ta funkcionalita je implementována v pluginu.

No nic, já si du radši objednat tu křišťálovou kouli, vypadá to, že k diskusím bude nezbytná :-D
pavlix avatar 15.2.2013 22:17 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
kralyk: Po doinstalaci pluginů/dll, samozřejmě.

pavlix: Je hezké považovat něco takového za samozřejmé :D.

kralyk: Myslel jsem, že jsem vysvětlil dostatečně, proč to považuju za samozřejmé...

Mohl bys mi prosím taky jednu objednat, možná by mi pomohla z výše uvedeného vyčíst, že považuješ za samozřejmé úplně něco jiného než to, že je potřeba doinstalovat pluginy.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
15.2.2013 23:01 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Od toho tam byl ten další odstavec začínající ne nadarmo zkratkou resp. ;-)

No, hlavně že jsme si vyjasnili, co já považuju za samozřejmé. Jen ještě nevim, co ty myslíš tim "nemůže to jít bez pluginů". Pokud jde o konkrétně TC a konkrétně SFTP/FTPS, tak to já už za samozřejmé považuju, jak bylo vysvětleno. Pokud tím máš na mysli obecný princip neimplementování funkcionality v programu a místo toho spoléhání na pluginy, tak to taky nepovažuju za samozřejmé.
Mohl bys mi prosím taky jednu objednat
Jakožto dlouholetí uživatelé abclinuxu jsme stejně už dávno měli každej jednu mít :-D
Max avatar 15.2.2013 17:55 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Mně by zajímalo, zda máš TC koupený, nebo warezíš?
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
15.2.2013 19:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
warez, viz výše...
17.2.2013 13:49 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
V klidu, já ho mám zas koupený a nepoužívám ho, takže je to OK ;-)
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
Ruža Becelin avatar 19.2.2013 11:10 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
TC ma fajn nahodou licenci - staci koupit jednu a pak je mozne ji pouzit na vice PC s limitem jednoho spusteneho TC v jednu chvili, coz je akceptovatelne.
Fluttershy, yay! avatar 15.2.2013 14:14 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Nebyl by problém tenhle exmaple zkompilovat & zabalit samostatně. (...) určitě by nebyl problém to napsat za chvilku...

Kdyby byly v prdeli ryby...

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
15.2.2013 22:57 pako
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Na FTP imho neexistuje lepší klient než TC.
Asi věc vkusu. Mě vyhovuje lftp.
Bedňa avatar 12.2.2013 17:09 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
k3b (stále jednička ve vypalování), ksnapshot, krusader (stále nejlepší file manager pod linuxem, ano, mc je taky dobrý, ale...), yakuake, kteatime...
Zdar Max
Pod Linuxom nikdy napaľovanie spoľahlivo nefungovalo (neexistuje exclusívne používanie zariadenia), na to sa vykašľať, na zálohovanie, šírenie a bootovanie sa pekne dlho rotačné média už nepoužívajú.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
12.2.2013 17:12 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování

Asi jediný význam mají optická média ve spojení s live distribucemi. Ale USB flash disky už je vytlačují.

Bedňa avatar 12.2.2013 17:20 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Jasne narážal som na moderné technológie, nie že by sa c CD nedalo bootovať. Osobne som si pred rokmi kúpil napalovačku použil som ju pár krát a skapala, nejak mi nechýba, aj auto mi číta USB/SD karty, takže pre tento nespoľahlivý HW nevidím v dnešnej dobe opodstatnenie.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
12.2.2013 17:28 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování

Do nového PC, který plánuju za pár let, už optickou mechaniku taky nedám. Stačí úplně jedna externí, kterou může sdílet víc počítačů a pomocí které se udělá třeba ISO obraz a ten už se hodí na pevný disk... A tím její úloha skončila.

Bedňa avatar 12.2.2013 18:39 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Napaľovačky RIP, teda nevidím jediný rozumný dôvod na ich používanie, vo svojej dobe splnili účel, ale už to majú za sebou, hoci ako som písal spoľahlivo to pod Linuxom nikdy nešlo pretože "no IO exclusive". Mne sa osvedčilo napaľovanie cez príkazový riadok, ale aj tak nič nesmelo hrábnuť na sdX.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
12.2.2013 18:54 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování

Já si ještě pamatuju, jak jsem "vypaloval" na CD-R(W) pomocí cdrecord, resp. později pomocí wodim.

13.2.2013 22:42 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Já tak pálím furt (wodim), bo okýnka a K nebo G furt nějaké potíže a nesmyslné hlášky o neúspěchu při úspěchu…
A pálím proto, že (pro mě) neexistuje lepší médium na zálohy než CD.
Důvod prostý vydrží to několik let a je to (re)write-protected, kapacita na přírustek slušná, cena nízká (za jednotku, ne na MiB).
Nehledě na to, že jsem se i musel s PartedMagics-em vrátit i k CD, bo na některém HW (ojediněle) prostě z USB-stick-u nenajede.
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
14.2.2013 06:51 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování

Jasně. Já to myslel tak, že už jsem de facto nevypálil jediné CD už několik let.

Petr Tomášek avatar 14.2.2013 17:37 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Já vždycky pálil taky jenom v příkazové řádce a v současné době bych rád vyzkoušel DTD. Akorát sháním na to nějakou dobrou vypalovačklu...
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
Fluttershy, yay! avatar 15.2.2013 08:21 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Napaľovačky RIP

Rest In Pieces? Ani ne, jsou to dobrá těžítka, příp. se dají použít jako stojánky na hrnek s kafem^Wčajem.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
12.2.2013 17:29 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Souhlasim, že k3b je jednička ve vypalování. Ale ten zbytek... ksnapshot a kteatime jsou víceméně úplně minimální utility. Krusader a yakuake osobně nepoužívám, nevyhovují mi. Konsole je celkem dobrý, ale stejně dobře se většinou dají použít i ostatní emulátory terminálů...
12.2.2013 17:54 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Používatelia Xfce môžu namiesto Yakuake použiť novú verziu xfce4-terminal.
Fluttershy, yay! avatar 15.2.2013 08:24 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
To si děláš srandu? Vždyť se to ve spoustě případů chová úplně jinak, to je asi jako doporučovat Tildu.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
12.2.2013 10:21 WNJ
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kdyz uz lehkotonazni, tak to bych uz rovnou sel do awesome. Tiling wm je nejlepsi vynalez lidstva.
12.2.2013 10:28 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování

Díky za tip.

mirec avatar 12.2.2013 10:53 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Kiež by awesome 3.5 tak nerozbili v archu (normálne distribúcie napr. Gentoo sa držia 3.4). Pre tých, ktorí ešte neupdatovali tak dávam do pozornosti, že prestali fungovať drobnosti ako pustenie tlačidla myši (WM si jednoducho väčšinou nevšimne, že som skončil s presunom / resizom okna myšou a zostane akoby stlačené tlačidlo), celý WM je neskutočne pomalý (aj voči KDE) bez voľby --no-argb, widgety prestali fungovať, alebo privedú prostredie k segmentation fault, v pokojovom stave ak mám v lište čas updatovaný každú sekundu žerie prostredie 30% CPU ... ah zlaté Gentoo.
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
12.2.2013 10:59 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování

Nic ti nebrání napsat si/někde sehnat PKGBUILD pro verzi 3.4. Vytvoříš si vlastní balíček a hotovo.

12.2.2013 11:05 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování

Plus do /etc/pacman.conf přidat IgnorePkg = awesome

mirec avatar 12.2.2013 11:38 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Nič mi síce nebráni, ale písanie / zháňanie / kompilovanie príliš zdržiava pri práci. Hlavne keď tu bežím na HDD s priemernou rýchlosťou čítania 170kB/s (procesor s odrýpaným jadrom a časťou cache radšej ani nespomínam). Takže podľa možnosti kompilujem len najnutnejšie malé nástroje, napr. včera lftp.
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
12.2.2013 11:44 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování

Aha, to jsem nevěděl. Promiň. Já kompiluju poměrně často (věci z AURu).

mirec avatar 12.2.2013 14:13 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
V pohode, však aj šéf mi minule hovorí však tvoj v práci počítač musí stačiť :-D. Ah moja (teda technicky ju nevlastním, ale musím na nej pracovať v robote) stará 8-ročná šunka, ktorú vo všetkých benchmarkoch porazí môj 5-ročný thinkpad so starým core 2 duo s throttlingom na 100MHz :-D. Momentálne pri tom stroji musím kvôli hluku používať ochranu uší :-D
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
12.2.2013 14:28 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování

Seš fajn člověk. :-)

Max avatar 12.2.2013 13:05 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Tiling umí i KDE
Dokonce bych řekl, že KDE umí snad všechno. Chybí jen krůček k tomu, aby mi uvařil kafe. Navíc v KDE4.10 stoupla zase svižnost prostředí a musím říci, že to vypadá na nejlepší release řady KDE4.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
xxx avatar 12.2.2013 13:08 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Si akorat porad nejsem jistej, jestli releasy rady 4 vubec nekdy prekonaji ty z rady 3.
Please rise for the Futurama theme song.
12.2.2013 13:55 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Zrovna na něj nadáváme na G+ :-D Mně nefunguje zamykání obrazovky a přidávání widgetů na panel...
12.2.2013 15:11 lambdabot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Tiling umí i KDE
Ehm, ten tiling v KDE resp. kwinu se ale funkcionalitou vubec neda srovnavat s cistymi tiling WM. Libovolny pocet layoutu a prepinani mezi nimi, moznost nadefinovat si vlastni, oddelena tiling a floating vrstva ,prepinani mezi master a slaves okny, libovolne presuny a prepinani v ramci window stacku, definice umistovani na plochu/stack/vrstvu podle libovolne vlastnosti okna nebo jejich kombinace, individualni konfigurace pro plochy a layouty, neomezene moznosti nastavovani klavesovych zkratek a akci k nim, mysich udalosti (tlacitka, ukazatel, gesta) a prirazeni akci. Velka cast tiling manageru umoznuje hackovat nastaveni za behu. Tohle kwin ani vzdalene neumi.

Neni tiling jako tiling ;-)

12.2.2013 15:21 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování

Tééda, tys mě namlsal. :-) Díky!

Fluttershy, yay! avatar 15.2.2013 08:31 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování

Zhruba půlku z toho (pokud jsem je správně pochopil, protože mi dalo zabrat ten komentář vůbec přečíst) KWin ještě nedávno uměl, zbytek nepoužívám (teď vlastně vůbec nedláždím).

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
13.2.2013 19:52 mic448 | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Snažím se držet stejné prostředí na notebooku a netbooku a tam kde opravdu nemá šanci.
Fluttershy, yay! avatar 15.2.2013 08:25 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Dlaždicování má v dohledné době z KWinu zmizet, protože pro něj není správce, ale budeš si moct napsat skript v JS.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Bedňa avatar 12.2.2013 11:07 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Screenshot?
KERNEL ULTRAS video channel >>>
12.2.2013 11:15 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování

To půjde těžko, protože pekwm používám způsobem, že mám povoleno 12 worspaces, přičemž mám nakonfigurovány "rychlé klávesové zkratky" pro přepínání mezi nimi. Používám jich zatím asi 5 (workspaces). Na každé z nich mám jenom jednu aplikaci.

Bedňa avatar 12.2.2013 14:01 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Nevidím v tom žiadny problém.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
12.2.2013 14:30 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Přílohy:

Přikládám dva snímky.

Bedňa avatar 12.2.2013 15:00 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
To je fajn že nepoužívaš window dekoration, na opátku moje MATE.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
12.2.2013 15:08 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování

Co je to za font, který používáš ve Vimu, resp. terminálu? Je úžasný.

Bedňa avatar 12.2.2013 16:09 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Ten už nepoužívam, ale je to tuším ten, čo vydalo Ubuntu. Sorry fakt si prd pamätám :-)
KERNEL ULTRAS video channel >>>
12.2.2013 16:48 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování

I tak díky.

pavlix avatar 12.2.2013 11:13 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Začínám taky uvažovat o změně. Vývojáři Gnome se podle mě přestali soustředit na získávání nových uživatelů, a teď se naplno věnují odstranění těch starých.

Namátkou, odstranili možnost přepínat klávesnici pomocí alt+shift (opravitelné přes tweak tool), odstranili možnost hýbání okny přes alt+myš (opravitelné přes tweak tool), už nejde přepínat klávesnice pokud shell něco dělá (například ji potřebuju přepnout kvůli heslu).

Dlouho jsem se bránil si přiznat, že Gnome skutečně trpí pověstným:

If you think your users are idiots, only idiots will use it.

Ještě pár verzí a naserou se i ti, kteří Gnome tady v diskuzích vždy obhajují.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
12.2.2013 11:18 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování

Hezky napsáno.

12.2.2013 12:13 Rover623
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Hůř, už se stalo. Dlouho mi GNOME přišlo jako nejpoužitelnější, ale když jsem viděl jeho poslední verzi, měl jsem pocit, že čumím do omalovánkovejch Windows 3.11. Jediná aplikace z toho prostředí už se nedá používat.
12.2.2013 12:14 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
už nejde přepínat klávesnice pokud shell něco dělá (například ji potřebuju přepnout kvůli heslu)
To by mělo být opraveno ve verzi 3.8.
pavlix avatar 12.2.2013 12:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Ve verzi 3.8 to bylo rozbito.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
12.2.2013 12:54 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Jakmile potřebují lidi nějaký 3rd party "tweak-tool" na běžné věci, je něco špatně (podobně jako již od počátku na widlích).
12.2.2013 13:02 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování

Přesně tak. GNU/Linux nejsou widle. Konfiguraci programů formou editace konfiguračních plain text souborů považuju za jeden z pilířů vůbec Unixu a jemu podobných systémů.

pavlix avatar 12.2.2013 13:46 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
GNU/Linux nejsou widle.
To nic nemění na tom, jak moc velkou má kralyk pravdu.
Konfiguraci programů formou editace konfiguračních plain text souborů považuju za jeden z pilířů vůbec Unixu a jemu podobných systémů.
Tím tweak toolem je myšlen gnome-tweak-tool. Nehledě na to, že rozumná výchozí konfigurace pro praktickou použitelnost naprosto zásadní.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
12.2.2013 13:50 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování

Ano. Já už Gnome dlouho neviděl, takže díky za osvětlení.

Chtěl jsem jenom poznamenat, jak MOC je důležitá možnost se "vrtat" v konfiguračních souborech "ručně", tedy pomocí nějakého textového editoru.

Bedňa avatar 12.2.2013 13:54 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Paradoxne knižnice sú napísané kvalitne, je možné že to ako má Gnome ne-fungovať nevychádza od programátorov, ale niekde zhora?
KERNEL ULTRAS video channel >>>
regine2 avatar 12.2.2013 20:11 regine2 | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
přepínat klávesnici pomocí alt+shift
1. Musí se druhý jazyk nainstalovat. Standardně jen jeden.
2. System Settings -> Keyboard Layout -> Options -> Keys to Change Layout -> mark [alt]+[shift] (this step is optional, only if you want that custom keyboard shortcut) NECHCE SE MI PŘEKLÁ DAT
How to switch language keyboard combination?
Je to funkční, ale není přednastaveno. PROČ? Nevím.
Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
12.2.2013 12:12 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na pekwm jsem si zvyknul tak moc, že bych už asi neměnil. Vím, že WM existuje plejáda, ale já bych prostě neměnil. :-)
Taky jsem si to dlouhé roky říkal. Počkej až budeš mít více monitorů, to se na ty tiling WM ještě rád mrkneš. :-)
12.2.2013 12:20 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování

Díky :-)

12.2.2013 13:48 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
momentalne prochazim stadiem zjednodusovani celeho pracovaniho prostredi, z firefoxu jsem vyhodil uplne vsechno krome tabu a pridal jsem Pentadactyl, dalsi stadium bude likvidace KDE a prechod na Awesome nebo neco takoveho. Akorat nevyuziju dlazdicovani oken (na jedne plose nemam nikdy vic nez jedno okno) takze jeste zvazuju alternativy.
BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
12.2.2013 13:55 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování

Docela by mě zajímalo, co si nakonec vybereš.

12.2.2013 14:04 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
me taky :-D

Zkousel jsem fluxbox, s tim uz mam predchozi zkusenost (asi rok), ale nedarilo se me tam nakonfigurovat vsechno podle predstav.

Muj spolubydlici pouziva awesome takze mam slibene nejake konfiguraky a rady, urcite to vyzkousim a uvidim.
BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
12.2.2013 14:33 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Muj spolubydlici pouziva awesome

Jéé, to se máš. Já bohužel nikoho takového v blízkém okolí nemám.

bambas avatar 14.2.2013 15:08 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Na awesome vysle pekne clanky/navody na http://fastlinux.eu/about/
14.2.2013 16:49 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování

Nějak asi špatně hledám, ale nemůžu tam nic o awesome najít. I přesto díky.

19.2.2013 03:07 mseed | skóre: 21 | blog: FastLinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
19.2.2013 07:12 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování

Děkuju

Bedňa avatar 24.2.2013 18:02 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Je tam málo popiskov, ktorá časť nastavení čo vykonáva, tak napríklad som sa zasekol tu.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
13.2.2013 20:05 mic448 | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Taki mam po většinu času co plocha to jedna aplikace ale tiling tomu nijak nebrání. Celkem mi seděl scrotwm ale chyběl mi tam tray který sem řešil přes trayer ale nebylo to ono. V awesome mi neseděla konfigurace a měl jsem problémy s aplikace napsanými v javě. Momentálně jsem skončil u i3 které se dost podoba scrotu ale má tray a poměrně pohodovou konfiguraci.

Když pak člověk přidá druhý monitor je už tiling s dobře nakonfigurovanýma klávesovýma zkratkama celkem nutnost.
14.2.2013 10:53 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
i3 mne nadchnul. Opravdu minimalistický wm s minimem závislostí. Ideální pro systém který potřebuje opravdu jen wm.
gtz avatar 12.2.2013 20:39 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No používám již delší dobu kombinaci LXDE+ XFCE a jsem také spokojený.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
12.2.2013 22:57 Ondřej Kubečka | skóre: 29 | blog: datlovo | Ulm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na PekWM jsem si za ta léta hodně zvykl a velmi mi vyhovuje. Dle mého to může být rozumná volba. Používám/používal jsem ho prakticky všude (Slack, FreeBSD, Solaris) a nepochopil jsem zmínky výše, proč by na tom mělo více monitorů něco změnit? Nebo dva prostě ještě není dost, protože na to mi pořád vyhovuje. ;) Ale znáte to, proti gustu... každému sedí něco trochu jiného.
http://prirucka.ujc.cas.cz/?ref=785&id=790.
14.2.2013 12:41 psc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pokud nekdo rad hackuje v Pythonu, muzu doporucit Qtile WM. Sice neni jeste tak vyzraly jako XMonad, i3, Awesome nebo DWM, ale po pul roce pouzivani jsem nenarazil na zadny problemy. Je super jak se da do nejmensiho detailu nastavit podle potreb a jednoduse i rozsirovat - vlastne se vytvori vlastni wm, ktery ale prezije updaty pokud nedojde ke zmene API. Vsechny tyhle managery, kde konfigurace neni nejaka fixni sada pravidel ale je to primo zdrojak programovaciho jazyka, maji prakticky neomezene moznosti. Hodne navykova zalezitost.
14.2.2013 14:49 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování

To vypadá lákavě. Díky za tip!

Fluttershy, yay! avatar 15.2.2013 08:36 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
pekwm? Pche, to není cool. Správní hipsteři¹ používají dwm nebo správce oken, o kterém skoro nikdo neslyšel, třeba herbstluftwm.

¹ jak čtu ty požadavky typu KISS apod., jiné vysvětlení mě nenapadá
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
15.2.2013 19:27 Neel | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
Pekwm je floating window manager, takže můžete očekávat pouze něco lepšího než klasické wm v KDE a Gnome, ale bez extrémě cool kompozitních efektů. Dwm i herbstluftwm jsou dlaždicové wm (jeden dynamycký a druhý manuální).
Fluttershy, yay! avatar 15.2.2013 19:51 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
A...?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
vlastikroot avatar 20.2.2013 07:48 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár let s lehkotonážním správcem oken -- bilancování
DWM je super, sam jsem ho pouzival nekolik let (nez mi padl hdd a archlinux umrel, ted mam xubuntu). Nejvic killer je dmenu.
We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.