Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 15:47

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Ilfirin avatar 20.11.2007 23:04 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Díky za odkaz a sdílení, ale víš jak. Legální to moc není :-/
Michal Fecko avatar 20.11.2007 23:10 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist

I don't think so. Citujem: Zeitgeist was created as a not for profit expression... Viac hadam napovie toto...

Ilfirin avatar 21.11.2007 08:55 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
Dobře dobře. Já jsem rád. Děkuji tedy podruhé.
20.11.2007 23:06 helb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Díky. Mám už to tu pár dní stažené a zrovna jsem přemýšlel, jestli si to mám pustit. No a najednou v RSS vyskočí tohle, takže jdu nažhavit mplayer. :))
21.11.2007 04:50 Yorp
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nemám pocit, že bych žil v době ovládané strachem a penězi, naopak mám pocit, že žiji v době blahobytu a bezstarostnosti. Takový předek před tři sta lety měl více důvodů k strachu a byl více závislý na penězích než já, protože naprostá většina jeho rozpočtu byly položky, jejichž škrnutí by ohrožovalo jeho přežití, zatímco u mne je to naopak. On kdyby neušetřil na kabát, tak mu hrozilo v zimě umrznutí, já potkávám co půl roku nepříliš děravé kabáty ležet na popelnicích, takže neumrznu, i kdybych se o peníze nestaral. On měl mnoho důvodů ke strachu, takřka z první ruky věděl, co je válka, co je hladomor, co je morová rána. On věděl, čeho se má bát a tak měl důvod se bát. Já se ani epidemie nebo války bát nedokáži, protože si ji vůbec neumím představit.

Proti konspiračním teoriím ale nic nemám, pokud jsou trochu realistické a dráždí moji zvědavost. Takže pokud se mne to nebude snažit přesvědčit o dvoutisícileté skandální konspiraci se zcela chybějícím motivem jako ta nedávná populární slátanina zneužívající jméno renesančního génia, tak by mne to mohlo bavit.
Dalibor Smolík avatar 21.11.2007 08:33 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
On kdyby neušetřil na kabát, tak mu hrozilo v zimě umrznutí, já potkávám co půl roku nepříliš děravé kabáty ležet na popelnicích, takže neumrznu, i kdybych se o peníze nestaral.
Dneska je mnohem větší blahobyt a nikdo hlady netrpí (alespoň v těchto končinách). Na druhé straně nestarat se o peníze znamená v dnešní době skončit na ulici. (Exekutoři, vymáhači, atd.) Nikdo se s nikým nemazlí, každý se musí postarat sám. Znám ve svém okolí případ, komu se to stalo. A každou chvíli umrzne nebo jinak zemře nějaký bezdomovec. Takže tak ideální to zase není ani dneska :-)
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
kyknos avatar 21.11.2007 10:43 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
Pořád je ale daleko snazší přežít na dnes české ulici (či na nějaké jihoevropské, kde nemrzne, EU je dobrá i pro bezdomovce) než jako nějaký středověký chudák vystavený válkám, hladomoru, moru a církvi. Dostat se na ulici jistě není žádný komfort, ale přímé ohrožení života to jistě není.
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
21.11.2007 11:02 Yorp
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
Jasně, blbě jsem se vyjádřil. Umrznout bez starostí o peníze samozřejmě mohu. Ale je daleko jednodušší dnes přežít.

Nemám to nijak podloženo, ale slyšel jsem, že nejčastějším důvodem umrznutí bezdomovců je, že se jim podaří dostat se k alkoholu a ožrat se a vzhledem k tomu, z kolika z nich je ten alkohol skutečně cítit, tomu mám sklon věřit.
21.11.2007 09:13 CET
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
Ono to neni o tom, jestli se mas lip nez nejakej prapredek. Jde o to, jestli mas stejny prava jako ostatni nebo ne. Pak bychom se klidne mohli vratit do doby fedualni. Proste budeme mit nejakou elitu, na kterou budeme makat a oni nam za to budou davat nejaky privilegia a trosku tech penizku, ktery jim pak stejne vratime, kdyz si od nich budeme kupovat nutny veci k zivotu. No a navic jeste jejich naklady budeme platit taky z nasich penez. Pokud je ti tohle jedno, tak ses mel mozna narodit uz nekdy za otrokaru, pak bys nemusel resit vubec nic-makal bys od rana do vecera, dostal bys trochu jidla, nejakej ten hadr na sebe a misto na prespani-to by ti prece k zivotu taky stacilo.

Ale jestli mas pocit, ze je vsechno v poradku, tak to te asi nikdo nepresvedci. Je spousta lidi, ktery se chovaji jako stado-jdou slepe za tim, co jim rekne nekdo nahore a nezajimaji se o skutecnost a detaily.
21.11.2007 10:48 Yorp
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
I ohledně rovnosti práv jsem na tom podle mne z mých předků nejlépe. O jaké právo jsi přišel ty?

Kromě toho, že jsem členem (občanem) státu, s kterým zase tak extra spokojen nejsem, tak jsem členem několika zájmových sdružení, kde jsem s funkcí vydržované elity v podstatě spokojen -- za určité finanční ohodnocení se o nás výbor pěkně stará. Ani v případě státu si ovšem nemohu stěžovat moc, z knížek o historii mám pocit, že lépe bylo snad jen za končícího Rakouska-Uherska či za první republiky a i to může být iluze (nezažil jsem to, že jo). A

A my jsme na tom daleko lépe než za feudality, daleko víc peněz se vynakládá na věci k životu nepotřebné (ať už to je televizor, nebo bambusový výhonek přivezený sem z druhého konce planety).

Že je všechno v pořádku, to jsem netvrdil a netvrdím.
20.1.2012 00:50 jace
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
Jenže nežiješ před třemi sty léty. Bohužel takových sobeckých hlupáků jako ty je ještě většina...bohužel.Takto se lidstvo dále a k lepším zítřkům pro každého nedostane :-( Vem si kabát, venku fouká trumpeto......
21.11.2007 08:24 Robo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
tak ja patrim do tej skupiny ludi, pe ktorych je to zmes konspiracnych teorii; uz mi to niekto zo znamych posielal; videl som asi prvych 5 minut a stacilo mi :)
21.11.2007 09:10 CET
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
Tak mrkni na cely, mozna zmenis nazor.

Osobne by me fakt zajimalo, jestli je to pravda s tema danema, ktery v americe vsichni plati, ale pritom to neni nikde podlozeny v zakone.

A taky je hezky, jak tam ukazali, jak centralni banka pujcuje statu penize na uver, ale stat nema vlastne nikdy sanci ty penize vratit a splatit uroky, protoze tech penez v obehu proste vic neni a jediny dalsi penize muze dodat opet jenom centralni banka a samozrejme taky na uver:-) Fakt super reseni:-)
21.11.2007 10:01 boris
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
No hlavne si treba uvedomiť že americká centrálna banka FED je súkromná banka, takže vlastne amerika si pozičiava vlastne peniaze od súkromnej banky ktorá si ich vyrobí vytlačením na papier.
21.11.2007 12:33 Robo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
neviem, co je vo filme o tych daniach, ale zakony v USA na to su; AFAIK: DPH (VAT) je na urovni jednotlivych statov; dan z prijmu (income tax) je na federalnej urovni
k tomu o federalnej banke sa ani nevyjadrujem, ak je to tam tak ako si napisal, je to uplna chujovina - existuje statny rozpocet, ten ma svoje prijmy a vydavky
21.11.2007 11:43 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
Reagoval jsem podobně. Koukněte se raději na nějaké dokumenty Adama Curtise, to je IMHO rozuměji strávený čas- doporučuju zejména "The Trap". Včera s ním vyšel pěkný rozhovor na The Register.
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
LuFa avatar 21.11.2007 09:18 LuFa | blog: LuFa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Díky moc za zveřejnění linků na tento film. Zatím jsem shlédnul první dvě části. Pocity z filmu zatím rozpačité. Informace, s kterými film diváka seznamuje, jsou rozhodně zajímavé. Na druhou stranu není v mých silách si všechny, které mě zaujaly ověřit. Takže celý dokument, včetně vyvozených závěrů beru s velkou rezervou a nemohu napsat, že se závěry první a druhé části dokumentu ztotožňuji.
Domovská stránka: http://lukas.faltynek.com | Twitter: http://www.twitter.com/faltynek
21.11.2007 11:12 disorder | blog: weblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
to je samozrejme spravne (brat s rezervou), na to ten film apeloval. niektore veci co som zistoval su naozaj prehnane, ale zaklad maju naozaj podlozeny...
21.11.2007 11:21 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Celkom pekny rozhovor s architektom, ktory robil tesne po spadnuti WTC jeho model (a 3D model trosiek), aby sa dalo predvidat rozlozenie a pohyb trosiek pri zachrannych pracach. Zaroven sa tam vyjadruje ku samotnej konstrukcii a vyplodom o vybombeni. Zaroven popis toho, ako sa da pomahat pri podobnych veciach aj inak ako striekat vodu. A ze jeden clovek s dobrym napadom a zdravym rozumom tam moze byt uzitocnejsi ako 100 ludi prenasajucich kusy betonu.

citacia na navnadenie :-): "Ocel, když dosáhne určité teploty, něco přes 2000 stupňů Fahrenheita, ztratí svoji pevnou strukturu. A konstrukce WTC byla ocelová, žádný vyztužený beton nebo armabeton."

"Žár změkčil ocel ve středu, a tak tomu jádru jakoby poklesla kolena. A na každé straně měly nosníky pouze dva šrouby. Když jádro kleslo, dva šrouby nemohly novou váhu udržet, a tak se utrhly. Tím vznikla neúměrná zátěž i na spojník na druhé straně nosníku, a ten se utrhl také, takže celé podlaží spadlo o patro níž na to podlaží pod ním. Váha se sčítala a padalo jedno podlaží za druhým. Tím se vytvořil moment, jako když vedete úder pěstí kolmo dolů."

http://technet.idnes.cz/naraz-letadla-muze-mrakodrap-ustat-ale-wtc-nemelo-sanci-pim...
If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
21.11.2007 11:47 disorder | blog: weblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
toto je vazne kontroverzna tema, no ja by som skor veril tomu, ze teplota ktorou hori benzin nedokaze roztavit nosniky (ono sa to spomina v kazdej konspiracnej teorii :))

v kazdom pripade to co sa stalo, ako sa to stalo a co sa stalo potom vyrazne nahrava konspiracnym teoriam...
21.11.2007 12:08 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
a co sa stalo potom vyrazne nahrava konspiracnym teoriam...

Dobrý postřeh. Jsou dvě možnosti- šlo o teroristický útok, nebo konspiraci. Pokud by to udělali teroristé, jejich hlavní prioritou by bylo maximum obětí. Pokud šlo o konspiraci, bude tam jistá snaha o minimalizaci obětí na obyvatelstvu a současně maximální medializace s cílem vyvolání hysterické reakce.
Počet lidí ve WTC:  50 000
Počet obětí:  méně než 3 000
Takže buď měli teroristé výjimečnou smůlu, nebo to neudělali.
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
Dalibor Smolík avatar 21.11.2007 12:25 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
Teroristé neměli smůlu, ale asi jedinou šanci, jak skombinovat 4 letadla. A to vycházelo na ranní hodiny ... Také letadla naletěla poměrně vysoko. Kdyby letěla níže, bylo by obětí mnohem víc. První úder byl ještě před otevírací hodinou ve WTC, bylo to dost brzy. Dostával jsem hodně e-mailů od mých amerických přátel, kteří se zamýšleli nad tím, že v dané situaci nad nimi Bůh držel ochrannou ruku - obětí bylo snad nejméně, co mohlo být ..atd..
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
21.11.2007 12:53 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
> asi jedinou šanci, jak skombinovat 4 letadla.

Říká kdo? Měl jsem za to že vzdušný prostor ve větších uzlech je už dlouho prakticky saturován, takže hustota letadel ve vzduchu je v průběhu dne skoro konstantní, takže si dobu útoku mohli dost volně vybrat.

> Také letadla naletěla poměrně vysoko.

Proč? Před nárazem dělalo letadlo dosti ostré zatáčky, na které by si nezkušený pilot netroufl a pak se hloupě trefí do horní třetiny budovy? Proč by teroristé chtěli minimalizovat počet obětí?

> obětí bylo snad nejméně, co mohlo být

A vám to vůbec nepřijde podezřelé?
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
kyknos avatar 21.11.2007 14:18 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
jenze pro me je mnohem jednodussi uverit konspiracni teorii nez nejake pohadce o bohu drzicim ochrannou ruku :)

okolo 9/11 je ze strany americke vlady tolik lzi, nepravd ci nevysvetlenych zalezitosti, ze verit jejich verzi muze imho jen blazen
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
Dalibor Smolík avatar 21.11.2007 16:21 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
Na konspirační teorie moc nevěřím, realita bývá většinou mnohem prostší. Ale přesto má americká vláda máslo na hlavě a pořádné. Již třeba proto, že docházely jisté inidicie o připravovaných útocích a nikdo tomu nevěnoval pozornost. Již toto může být důvod, proč se spousta věcí zamlžuje a nevyjasní. Selhání armády, tajných služeb, nic nefungovalo, tak jak mělo. A s tím se nikdo nechlubí a vymýšlejí se různé báchorky.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
21.11.2007 16:34 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
> Na konspirační teorie moc nevěřím

Já na konspirace taky nevěřím. Když je nějaký podvod zcela zřejmý, už to není konspirace ale šaškárna, a na to zas věřím .-)

> Selhání armády, tajných služeb, nic nefungovalo, tak jak mělo.

Selhání? Kdepak! Vše fungovalo přesně tak jak mělo (tj jak bylo taháno za drátky).
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
21.11.2007 21:59 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
Někdo věří v boha, někdo věří v tajné všemocné organizace.

Nepřijde mi to jako podstatný rozdíl, já totiž věřím v lidskou neschopnost, lenost a hloupost. Na rozdíl od bohů, tajných organizací a úspěšně provedených vládních plánů totiž prokazatelně existují a ovlivňují svět.
21.11.2007 22:29 Yorp
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
Zajímavé, taky mne to v této souvislosti napadlo. Známé pravidlo:

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity.

se mi v praxi již mnohokrát potvrdilo.
Dalibor Smolík avatar 22.11.2007 01:28 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
Asi toto jsem chtěl jinými slovy vyjádřit taky.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
kyknos avatar 22.11.2007 08:10 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
coz ale neni argument proti konspiracnim teoriim - nemusi za nimi stat tajne organicace zloduchu nybrz jen spolceni blbu :)
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
Ilfirin avatar 22.11.2007 08:14 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
Čéče. Ve Windows ve Firefoxu 3 je v tvém profilu (sekce - patička) arabštiňa v pořádku, ale zde v patičce se objevují jako klasické čtverečky s čísly :-/
kyknos avatar 22.11.2007 08:21 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
Tak nepoužívej takovej divnej software :D
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
Ilfirin avatar 22.11.2007 08:25 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
No jo, i Internet Explorer to dá... :-O vida vida, Firefox3 zavádí opravdové novinky :-)
22.11.2007 17:37 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
No jistě, konspirace jako takové existují a občas se i povedou. Ale nikdy se to nepodaří moc utajit (a rozhodně ne moc dlouho).

V tomto konkrétním případě je ale ještě příliš brzo. Uvidíme za pár let.
Dalibor Smolík avatar 22.11.2007 18:20 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
V této souvislosti jsem si vzpomněl na konspirační teorii, že Američani věděli o útok na Pearl Harbor. Prý ponechali v přístavu jen staré lodě a bezvýznamnou techniku, útok se hodil jako záminka pro vstup do války.
Opět této teorii nevěřím, ale tehdy v USA byl "boj" mezi voliči o to, zda vstoupit či nikoliv, Roosevelt totiž kandidoval na presidenta se slibem, že nezavleče zemi do války. Útok Japonců byl skutečně nezbytný, aby mohli Američané oficiálně podpořit Brity ve válce.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
22.11.2007 22:20 Randy_Sh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
I když neexistuje 100% přímý důkaz, nejspíš to tak bylo. Američané četli japonské diplomatické depeše a věděli, co se chystá. Navíc Roosevelt úmyslně přitlačil Japonce ke zdi, aby je vyprovokoval k útoku a tím dostal USA do války. Samozřejmě se předpokládalo, že posádka v Pearl Harboru útok odrazí s mírnými ztrátami, což ovšem z různých důvodů nevyšlo.
21.11.2007 12:21 Robo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
blbost, nedaj sa zmagorit, su to vymysli ;) stale sa cudujem, ze tomu ludia este stale veria: http://www.debunking911.com
21.11.2007 13:59 boris
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
No existuju aj simulacie podla ktorych pad WTC nemohli sposobit tie lietadla a uz vobec nie aby padli takym sposobom ako padli. Keby doslo k roztaveniu alebo zmekceniu ocele tak sa tie vrchne podlazia predsa musia nahnut na stranu lebo tie lietadla nenarazily presne dostredu budov takze teplota nemohla byt na oboch stranach rovnaka. A tiez rychlost padu WTC je rovnaka rychlosti volneho padu, sak predsa tie nizsie poschodia by mali spomalovat ten pad ale tam akoby ziadny odpor tie poschodia nekladli pocas padania. A argumet v tom clanku ze pri navrhu WTC sa nepocitalo s takym mnozstvom benzinu tak to nieje pravda lebo pokial viem tak vypocty sa robili na Boeing 707-DC 8 a mnozstvo paliva 87k litrov lietadla ktore narazili do WTC mali priblizne 40k litrov beznizu.

Ale teoreticky som ochotny pripustit ze dvojicky padli bez detonacie ale ako sa da vysvetlit pad WTC 7 ta budova nebola takmer vobec poskodena len nejaky mensi poziar. A sposob ako zacala padat presne zodpoveda padu budovy po riadenom odstrele. Vo WTC 7 sa nachadzali dost dolezite dokumenty ohladne krachu Eneronu, WorldComu a dalsich podvodov v hodnote niekolych desiatok miliard dolarov.

A taka perlička na záver: "Faktom je, že Marvin Bush (brat prezidenta) and Wirt Walker III (bratranec) boli riaditeľmi spoločnosti, ktorá mala vo WTC na starosť bezpečnosť".
21.11.2007 16:36 Robo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
Pozri si tu stranku debunking911; najdes tam odpovede na svoje otazky; co sa tyka tej perlicky - nic to nedokazuje; vsetky tie konspiracne teorie o 9/11 stoja na vode
21.11.2007 20:57 boris
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
No na este vacsej vode stoji ta oficialna sprava.
22.11.2007 16:33 turzin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
benga chytli nakladak, kterej patril k zaloznimu teamu a mel najet pod budovy a odpalit to, kdyby to neslo dolu napoprvni, kdyz delaji velky veci tak maji zalozni teamy, jak s kenedym a tim letadlem, ktery bylo az 3 v poradi, kdyby nevysli ty dva prvni teamy, DEBUNKING911 muze verit jenom idiot... nejlepsi je ten mexikanec, kteryho se na chodniku zeptaji co videl a von jim reknej jak letadla udelalaly bum a ze je jasny ze to bylo "DUE TO STRUCTURAL COLLAPSE", jasne ocitej svedek uz chape jak benal roztavil ocel ;)), normalne v americe na chodniku potkate experty pady budov ;), jo urcite to nebyl zadnej agent, a to ze BBC hlasila pad WTC7 20 minut predem je prece jenom nahoda ;)) stejne jako utok na Pearl Harbor 1941, taky dvacet minut predem, kdyz jim tam Roosevelt poslal den pred tim tajnou sluzbu aby jim vyradila radar a ti japonci o kterejch vedeli uz mesic (toto uz je nastesti uz odtajneny, tak tady zadnej blbec nebude moc argumentovat nejakym DEBUNKING PEARL HARBOR ;) ), mohli udelat poradny skody, ktery by pak aktivizovali americky pitomce aby souhlasili s valkou, na ktere chteji vydelat jejich hospodarske elity. ok, dovolim si predpovedet dalsi kroky : ropa poroste nad 200$ za barel, irak bude cim dal tim destabilizovanejsi ( valka jakoze porad nepude vyhrat, coz je ale presne podle planu, bude navrzeno rozdeleni zeme, ktere uz je necekane pripravene - balkanizace iraku - 3 vysledny staty ) Hillary, ktera v zemi svobody NECEKANE - N:E:C:E:K:A:N:E: vyhraje volby po tom co ji nekdo odstreli senatora Ron Paula ( republ. kandidata na prezitenda, kterejch chce stahnout US waffen z iraku) Hitlery vlitne do Iranu po tom co CIA odpali nejakou kvazi nuklearni naloz v USA(koho bude po pul roce zajimat ze byla z americke laboratore, kdyz budou pul roku vysilat v ramci psychologikejch operaci kampan proti nejakymu fousatymu debilovi co z jeskyne z iranu ridil nejvetsi terroristickej utok v historii a prechcal americkou tajnoou sluzbu, ktera byla uplne nepripravena ;))) ), DOLAR pude uz jenom dolu a jako zachranu nabidnou hospodarske elity reseni, davno pripravene reseni, vznikne spolecna menou AMERO. Severni amerika, Mexico a Canada se slouci v jednu unii. Hitlery bude posledni americkej prezident, pak uz budou mit jenom prezidenta unie, stejna jak my tady budeme mit prezidnta EU. Budeme mit RFID CHIPY a budeme platit za to ze dychame, protoze AlGore rekl ze CO2 je BAD. Nikdo se nezepta proc roztal led na marsu a ty NASA druzice furt ukazuji, ze slunce nezvysuje svoji aktivitu, protoze bude kazdymu jasny, ze politik AlGore, kterymu ten film zaplatil britskej Roayal Dutch, ma pravdu a rozumi tomu lip nez rada klimatologu (i ceskej, (krome klausa)), kteri se z tech jeho kecu muzou zblaznit.
22.11.2007 17:29 Yorp
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
A to ještě nevíš, že CIA už v roce 1975 předpokládala, že lidem začne lézt na mozek proprietární software, takže uvolnila finance a najala jakéhosi Richarda Stallmana, aby naprogramoval rádoby "svobodný" kompiler, který do všech binárek umisťuje rafinované backdoory. A do kompilovaných kompilerů samozřejmě speciální virální kód, aby se to dál šířilo. Jistou omluvou jim je, že jim nic jiného nezbývalo, protože na výplatní pásce KGB byl z podobných důvodů jistý zneuznaný Dennis Ritchie....

A víš, že neexistují žádní Židé a Arabové jako soupeřící etnika? Je to jen jeden národ (tzv. Žirabové), který se v největší konspiraci všech dob rádoby rozdělil a v rámci lepšího ovládání svých i cizích oveček si hraje na konflikt (Je to tak očividné, jsou si tak podobní, mají podobné písmo, a stejně jim na to celý zbytek světa jako blbé stádo skočil).

A víš, proč se dává do vody chlór?
Dalibor Smolík avatar 22.11.2007 22:50 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
ROFL :-)
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
21.11.2007 22:24 imro | skóre: 19 | blog: hovado
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
Ono aj Titanic bol projektovany super, podla prepoctov ho nemalo nic potopit a vo vtedajsej dobe existovalo tiez dost konspiracnych teorii o jeho potopeni. Ale je pravda a historia nas tiez uci tomu, ze verit oficialnej verzii je ako verit na to,ze existuje Jezisko...
21.11.2007 16:17 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak jsem se na to dokoukal celý. Zbytek je mnohem lepší než začátek, ale české titulky jsou naprosto příšerné. Některé věty jsou dokonce přeloženy jako přesné negace originálu.
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
21.11.2007 16:35 _____ | skóre: 5 | blog: Poznámky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Pro ty, co to neviděli a chtějí vědět, o čem to je, bych doporučil heslo Zeitgeist The Movie na české Wikipedii.

11.2.2008 23:19 frantisek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co nám skutečně říká první část filmu Zeitgeist?

Filmový pseudodokument Zeitgeist hýbe v posledních měsících internetem. Patří mezi nejnavštěvovanější filmy na YouTube a Google Video, množí se okolo něj kontroverze a řada lidí mu bezvýhradně věří. Už po prvním shlédnutí jsem objevil celou řadu chyb a lží, které obsahuje, přičemž se pokusím odhalit ty nejmarkantnější a nejpodstatnější.

Film začíná popisem úlohy Slunce ve starověkých kultech a důvody jeho uctívání. Brzy však sklouzává na velmi tenký led, když se snaží ztotožnit Slunce-boha a syna boha na zkladě podobnosti slov God´s Sun a God´s Son. Tuto obdobu nalezneme kromě angličtiny pouze v němčině a severských jazycích, na starověkém Blízkém Východě a v Egyptě se však německy ani anglicky nemluvilo. V jiných jazycích je podobnost vzdálená nebo žádná (slunce – syn v češtině, sol – filius v latině).

Následuje pasáž, v které autoři představují mesiáše starověkých náboženství a hledají mezi nimi shodné znaky. Musím bohužel konstatovat, že tato část je prakticky celá vylhaná. Egyptský bůh Hor (v dokumentu je místo něj zobrazován Re) se narodil bohyni Eset, která jej zplodila se znovuoživeným bohem Usirem, který se následně odebral do podsvětí. Když Hor dospěl, předal mu bůh Anup odznaky faraonské moci a učinil jej prvním faraonem (pozdější faraoni se považovali za jeho vtělení). Není tedy pravda, že se narodil 25. prosince panně Meri (úmyslná podobnost s anglickým Mary – Marie), byl Anupem pokřtěn, později byl ukřižován a vzkříšen (nemohl být, byl nesmrtelný), jak tvrdí film. Frýgský bůh Attis, jehož kult převzali i Římané, se podle mytologie sám vykastroval a po smrti se jeho duch vtělil do stálezelené borovice. Není tedy pravda, že se narodil 25. prosince, byl ukřižován a vzkříšen. Krišna byl 8. synem Dévakí a 8. vtělením boha Višnua, nechoval se příliš příkladně (kradl, vraždil, podváděl, smilnil, měl 16000 manželek). V Mahábharatě ani jiných zdrojích není nic o jeho vzkříšení. Není také pravda, že se narodil z panny. Řecký Dionýsos se nenarodil z panny, ale z Diova boku, byl bohem, nemohl tedy zemřít a být vzkřísen. Zoroastriánský Mithra se nenarodil z panny, byl stvořen Ahura Mazdou, byl nesmrtelný a nemohl tedy být vzkříšen ani zemřít.

Co však je zcela zásadní a co si autoři filmu neuvědomili, je fakt, že církev netvrdí, že se Ježíš narodil 25. prosince. Na tento den pouze připadá oslava této události, není to však oslava výroční (tak je tomu u Velikonoc). Důvod, proč Vánoce slavíme v době krátce po zimním slunovratu je prostý- noc je v tu dobu nejdelší a tedy Ježíšovo symbolické narození v tento čas ukazuje na porážku tmy a příchod světla- tedy Mesiáše, Spasitele, Krista. Další aspekt, kde filmaři pochybyli, je aspekt vzkříšení. Jiní starověcí Bohové zpravidla ukončili své působení na zemi a často i se svým tělem se připojí k ostatním bohům (typické pro řeckou mytologii). Co je však podstatné, neumírají. Ježíš umírá, je sňat z kříže, uložen do hrobu a jeho duše sestoupí do předpeklí, aby odtud vyvedla všechny spravedlivé, kteří zemřeli před příchodem Krista. Po třech dnech Ježíš vstane z mrtvých, ale ve svém těle, které bylo tajemně proměněno a oslaveno... přesto je to stále Jeho tělo.

Osa Země se pohybuje zvěrokruhem stejně jako Slunce a její procházení konkrétními znameními označuje období dlouhá 2145 let- věky. Nyní se máme nacházet na konci věku Ryb, který začal okolo roku 1. Před ním byl věk Berana a ještě před ním věk Býka, atd. Autoři tvrdí, že když v Bibli čteme o sestoupení Mojžíše z hory, jak nalezne svůj lid uctívající zlatého býčka, že vlastně čteme o přechodu z věku Býka do věku Berana. Symbolika je to zajímavá, ale dle mého nepravděpodobná. Stejně tak, když čteme u Matouše 14:17 "Máme tu jen pět chlebů a dvě ryby.", tak to neodkazuje na začátek věku Ryb (znamení Ryb se znázorňuje jako dvě ryby nad sebou nebo proti sobě). Daleko důležitější je v tomto úryvku číselná symbolika. Dohromady měli apoštolové sedm kusů potravin a číslo sedm je v hebrejské kultuře číslem, které vyjadřuje mnohost... tedy už onen počet je jakýmsi předstupněm toho, aby Ježíš mohl chlebem a rybami nakrmit zástup. Podobně autoři filmu považují Lukáše 22:10 "Když vejdete do města, potkáte člověka, který nese džbán vody." za předobraz věku Vodnáře.

Jakoby chtěli jít filmaři až do krajnosti, uchylují se k popření existence Ježíše Krista. Tvrdí, že zmíňky v díle Plinia Mladšího a dalších jsou nevěrohodné a Josefa Flavia rovnou prohlásí za falzum (což je lež, dílo Josefa Flavia bylo v pozdější době výrazně upraveno, ale textovou kritikou se podařilo získat původní text, v němž zmínka o Ježíši je).

Konec první části filmu se pak už nese v duchu laciné protikřesťanské a proticírkevní agitky, kde je katolická církev zodpovědná snad i za svržení bomby na Hirošimu, popravu Marie Antoinetty, holocaust a nedostatek gumových medvídků na Novém Zélandu v roce 1896.

Závěrem si musím klást otázku, komu to vše vlastně slouží? Kdo chce podkopat základy křesťanství, narušit vnímání autorit (o to se snaží zbytek filmu) a vyvolat chaos? Když uvažím všechny odkazy na astrologii, přírodu, uctívání slunce, věky Vodnáře a postoj k autoritám, napadá mě jedině hnutí New Age. Je známo, že militantní část tohoto hnutí má v úmyslu vyvolat celosvětový chaos, který by zničil dosavadní jistoty a nastolil nový světový řád, který by měl být návratem k uctívání přírody a harmonie vesmíru (v praxi by to třeba vypadalo tak, že každému nově narozenému dítěti by byl zpracován horoskop a na jeho základě by mu byl vybrán vhodný životní partner).

Edit 1.2.2008: Další z vyložených lží je výklad, kdy Slunce má v době zimního slunovratu zastavit na tři dny své "ubývání"- přestane se zkracovat viditelný oblouk, který Slunce opisuje po obloze severní polokoule- a poté se opět posune k severu, tedy z hlediska pozorovatele se zdá, že se zvedlo výše. Filmaři z nějakého důvodu spojují pozici a pohyb Slunce se souhvězdím Jižního kříže a odvozují z toho, že Slunce "zemřelo na kříži a po třech dnech vstalo z mrtvých". Pravda je taková, že z žádného místa na Zemi se v době zimního slunovratu (a troufám si tvrdit, že ani nikdy jindy) Slunce k souhvězdí Jižního kříže vůbec nepřiblíží, natož aby s ním bylo v konjunkci. (lze si to snadno ověřit např. i v programu domácího planetária Stellarium).
12.2.2008 09:36 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
Ano, první část byla skutečně nejslabší. Jakožto duchovní ignorant jsem nesrovnalosti ohledně náboženské mytologie neregistroval, ale astronomii hovím trochu víc, a tam jsem alespoň ve třech případech také poznal faktické chyby.

Na rozdíl od vás si ovšem nemyslím že cílem filmu je programově "vyvolat chaos" a stojí za tím nějací militanti. Podle mě je to normální dokument, a autoři v něm popisují svět takový jaký jej opravdu vidí, a většinou mají pravdu.
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
4.11.2008 16:41 db
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
no oni si lidi zváží už sami v širším kontextu, co je a co není pravda...že šlo pouze o nástin věcí je naprosto jasné...důležité je myslet...stačí se trochu zamyslet a dohledat nějaký informace, aby si člověk sám udělal kompletnější obrázek... je fakt, že náboženství který štvou lidi proti sobě, a blbosti jako kristus a pod. nikdo nepotřebuje a jestli to byl RE nebo Hor a jestli slunce tohle a támhleto...je naprosto fuk... podstatou věci je, vymanit se z mašinerií
14.11.2008 17:44 Strasidlo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
tak třeba řecký bůh dionýsos se narodil Seleme (diova milenka), která při porodu zemřela a Zeus si nechal dítě zašít do boku a znovu poté ho potrodil.

Horus se narodil bohyni isis. Isis je to řecky a je to to samé jako Eset v češtině.

ad: Osa Země se pohybuje zvěrokruhem stejně jako Slunce a její procházení konkrétními znameními označuje období dlouhá 2145 let- věky. Nyní se máme nacházet na konci věku Ryb, který začal okolo roku 1. Před ním byl věk Berana a ještě před ním věk Býka, atd. Autoři tvrdí, že když v Bibli čteme o sestoupení Mojžíše z hory, jak nalezne svůj lid uctívající zlatého býčka, že vlastně čteme o přechodu z věku Býka do věku Berana. Symbolika je to zajímavá, ale dle mého nepravděpodobná.

nepravděpodobná? Proč neprvděpodobná. co je tedy pravděpodobnější. posloupnost býk - beran - ryby - vodnář vyškla jen tak náhodou? Jo možná jo, každopádně je to velmi zajímavý postřeh.

Jo je pravda, že s tím jinžím křížem jsem to taky asi nepobral a určitě to není úplně výstižný, nicméně všechno ostatní docela dobře sedí. m).
12.11.2008 13:36 Tomáš
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zeitgeist
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pro čiré přívržence vysvětlení 11. září jako ho podala US vláda: To, že se ocel může tavit při 2000 Celsia je sice pěkné, ale letecký benzín nedosáhne ani poloviny této teploty. Dále si všimněte, že současně při "pádu" první budovy jsou zřetelně vidět menší exploze v nižších patrech ještě mnohem dřív než se k ním dostal padající vršek věže, což naprosto odporuje jakémukoliv výmyslu co US vláda řekla nebo může říct.. to prostě jiné vysvětlení než že tam explodovalo něco jiného nemá (prostě pouze časový nesoulad vybuchujících náloží). Dále si vygooglujte náraz nákladního bombardéru do Empire state building před mnoha lety, který měl na svědomí 11 životů. Statika nebyla vůbec poškozena a opravy nepřesáhly 1 milion dolarů ! Vysvětlení, že zde bylo více benzínu je prostě komické. O tom, že hasiči, policisté, reportéři, zmíněný statik a mnoho mnoho dalších ihned po zřícení věží shodně mluvili o explozích určitě bude také náhoda či hromadná halucinace. Zřícení budovy č. 7 (kterou mimochodem využívala FBI, což se moc neříká) je už naprostá senzace. Pokud by všechny mrakodrapy "padaly" (lépe řečeno dokonale do sebe implodovali) potom co na ně spadne pár trosek a snad tam vznikne nikde nepotvrzený požár tak je v New Yorku touto dobou již pusto. Dále existující neexistující letadlo v Pentagonu atd atd... O tom kdo tuhle plánovanou vraždů mnoha lidí připravil nechci spekulovat.. jisté mi je jen to, že bez hromadné podpory US úřadů by to nemohl zvládnout.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.