Portál AbcLinuxu, 5. listopadu 2025 01:24
Častým důvodem je původní CLI rozhraní GDB, nicméně to není v současné době jediná možnost.U mě je důvodem to, že 1) je často příčinou pádu programu - při attachu se někdy začnou dít naprosto šílené věci 2) pád programu ho samotného zhavaruje 3) občas když pauznu ladění a chci pokračovat, tvrdí, že nemá proces 4) občas dokonce udělá SIGSTOP sám na sebe
Valgrind ma dva debugovaci moduly. Memcheck se stara o pamet a pak je tady jeste Helgrind, ktery hleda chyby pri praci s vlakny.Valgrind má ještě také cachegrind (využití cache), callgrind (profiling volání) a massif (profiling haldy). Kromě toho umožňuje přidat si vlastní modul. Mám ale pocit, že některé moduly v novějších verzích nefungují (snad helgrind?).
Dobry integrovany debuger ma napriklad Eclipse CDT, ale tam to zase narazi na to ze GDB ve standardu neumi STL.Debugger v Eclipse blbne, stejně tak v NetBeans a Sun Studiu. Občas podivně chcípne, jindy ani nechce spustit program, má problémy při ladění ve sdílených knihovnách atd. Často se musím uchýlit k ladění přímo pomocí gdb.
Valgrind má ještě také cachegrind (využití cache), callgrind (profiling volání) a massif (profiling haldy). Kromě toho umožňuje přidat si vlastní modul. Mám ale pocit, že některé moduly v novějších verzích nefungují (snad helgrind?).Tady se bavime o debugovani a debugovat cachegrindem, nebo massifem si nedokazu moc predstavit
A helgrind byl v posledni verzi opraven (massif kompletne prepracovan).
Tady se bavime o debugovani a debugovat cachegrindem, nebo massifem si nedokazu moc predstavitJá jsem to uvedl hlavně pro úplnost - nicméně například zbytečné zdlouhavé prodlévání ve funkcích může být způsobené nějakým bugem, proto je callgrind důležitým debugovacím modulem. Podobné příklady by se daly najít i u zbývajících modulů, byť u nich jde hlavně o výkon.
A helgrind byl v posledni verzi opraven (massif kompletne prepracovan)To je dobrá zpráva
Škoda, taky mi připadal dost dobrý, když jsem si ho zkoušel.
Ale hluboký přehled o nich nemám, to přiznávám.
) Každopádně to je asi sexy fíčura. Nenaportuje to někdo na AMD64?
Nenaportuje to někdo na AMD64?Třeba Kyosuke?
To už by možná mohlo být jenoddušší udělat jeden malý čistě 64b, ne abych se tohle snažil číst a upravovat. 64b ABI je hezky popsané, na DWARF-2 je taky nějaká dokumentace... Otázka ale je, jaký by to pro mě mělo smysl.
A už vůbec nepočítej s tím, že by to podporovalo C++. Asi bych se tím naučil hodně o střevech, ale nevím, co víc bych tím získal.
Navíc předmět "Psaní debuggerů 1" jsme ve škole neměli.
Hele, až jednou budu vědět, že příštích pár let nebudu mít nic lepšího na starosti, tak se ozvu.
Jak dlouho to tam je?
limit co unlimited (resp. aj cely nazov coredumpsize)
a dalsi frontend Grand Unified Debugger
a verze 1.5
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.