Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 22:46
(3) Znamení o změně směru jízdy se dává směrovými světly. Není-li jimi vozidlo vybaveno nebo při jejich poruše, dává se znamení upažením. Paží ohnutou v lokti nahoru se dává znamení o změně směru jízdy na opačnou stranu. Vyžadují-li to okolnosti, zejména není-li znamení dávané směrovými světly nebo paží dostatečně viditelné například pro šířku nákladu nebo za snížené viditelnosti, musí se dávat znamení jiným zřetelným způsobem, například způsobilou a náležitě poučenou osobou. Jinak smí řidič provést zamýšlený jízdní úkon jen tehdy a takovým způsobem, aby nebyli ohroženi ani omezeni ostatní účastníci provozu na pozemních komunikacích.
Jinak smí řidič provést zamýšlený jízdní úkon jen tehdy a takovým způsobem, aby nebyli ohroženi ani omezeni ostatní účastníci provozu na pozemních komunikacích.To myslím vysvětluje ledacos :).
a o tom, zda cyklisté mají nebo nemají povinné vybavení nedokážu nic říct, protože to prostě nebylo vidětTak to máte blbý, já to tam vidím. Tedy spíš právě u mnoha cyklistů nevidím…
Zato je to napsáno špatně hned v úvodním titulku, což svědčí spíš o tom, že autor videa neví, jak to správně má být.Co? Že jsem vynechal to o bocích kola, plášťů nebo oděvu cyklisty? Nepřišlo mi to příliš důležité, když to nikdo z účastníků neměl…
Jestli jste každého tak podrobně prohlížel…ROFL
Ta minimální plocha se vztahuje na odrazky, ne na reflexní materiály.a teď bych prosil link na relevantní soudní rozhodnutí ohledně správného výkladu
Viděl už jste někdy, jak ty reflexní materiály v noci po nasvícení „září“? Nějakou odrazku byste vedle nich vůbec neviděl.ano, viděl, a proto opět říkám: ROFL
Víte třeba o tom, že nově montované dopravní značky mají reflexní úpravu? A poznáte to na nich za dne?Zblízka to poznat jde.
tato odrazka může být nahrazena odrazovými materiály obdobných vlastnostíMezi vlastnosti snad nepatří velikost nebo odrazivost?
Jasně ... oni po něm házejí kamení, ale jeho zdviženej prostředníček, to je panečku problém ! Nechcete taky, aby vám někdo našel ve vyhlášce paragraf, podle kterýho se nesmí na účastníky silničního provozu házet kamení?
Taky by mě dost zajímalo, na co by mu asi ten blinkr byl, když jste v diskusi k jinému zápisku tvrdil, že cyklista nepotřebuje zpětná zrcátka?
No dobře, psal jste, že co se dějej vzadu je "doplňková informace". Nic to nemění na faktu, že i kdyby blikal do Vánoc, tak si toho ti dva nevšimnou. A hlupáka si příšte nechte od cesty.
problém by nemohl vzniknout, kdyby na obou stranách (ale na obou zároveň!) byla alespoň elementární slušnost a nesobectvíOK, co mám tedy dělat, když jedu v autě a potká mě něco podobného?
Ehm on ten zákon nějakým způsobem definuje maximální možnou dobu po kterou mohu klaksonem dávat zvukové znamení?Tak například lesní zákon (zmiňoval jste, že to bylo v lese, že?) zakazuje rušit lesní klid, což pokud dáváte zvukové znamení déle, než je potřeba, nejspíš děláte.
Já jsem se nechoval jako hovado, za tím si stojím, já jsem je svou jízdou nijak neohrozil ani neomezil.Troubením na lesy jste se na hovado kvalifikoval
Jsme tak jeli po lese, najednou za náma zpomalilo auto, nechápem proč nás nepředjel. Pak zatroubil, pořád nepředjížděl. Pak začal v kuse troubit, snažili jsme se ho ignorovat, ale když jsme se otočili, tak na nás ještě ukázal jedničku...Samožřejmě je to neopravňuje házet kameny, ani neútočím na Martina (skloňuje se to tak, žejo?), jen chci poukázat na to, že cyklisti sednou na kolo bez jakékoliv průpravy, a řidiči, kteří jsou zvyklí na aspoň základní pravidla, je pak fest nemají rádi (dovolím si takto kritizovat cyklisty, bo si pamatuju že před řidičákem jsem byl právě tento případ).
tato odrazka může být nahrazena odrazovými materiály obdobných vlastnostíJejich pohled takový samozřejmě být může, ale pokud nedávali na ZŠ pozor, když se probíraly úplné základy předpisů, a zároveň si nedokáží alespoň představit, že dva cyklisty vedle sebe lze na úzké klikaté cestě předjet dost blbě, tak nemají na silnici co dělat.
pokud dáváte zvukové znamení déle, než je potřebaAle on ho asi nedával déle, než je potřeba, protože ho druhá strana ani nestačila zaregistrovat
Michal Kubeček : Martin Petr 1 : 0
No troubit na někoho 50m a ukazovat fakáčka také není zrovna diplomatické chování, že.
Jel jsem autem po silnici, která vede lesem, je samá zatáčka, míst na předjíždění naprosté minimum.
Tohle se třeba v Alpách řeší tak, že auto jede poklidně za cyklistou. A tomu už je to třeba po chvíli blbé, tak zastaví a sleze s kolem za krajnici a nechá auto bezpečně projet.
U nás v Česku, obzvláště řidiči jistých aut a majitelé určitých spz projedou kolem cyklisty 90kmph ve vzdálenosti 30cm.
U nás v Česku... obzvláště jistý typ cyklistů nezastaví ani po dvaceti kilometrech.
Troubením jsem chtěl prostě docílit toho aby se zařadili za sebe a umožnili mi je bezpečně předjet...Což je od tebe ale naprosto neslušné, chtít po cyklistech, aby se chovali trochu ohleduplně a neporušovali zákon (nebo už snad můžou jezdit dva vedle sebe?)
To nejsi. Jenže. Například při jízdě do práce (cca 1800m) slyším 5x někoho zatroubit (no zrovna včera jednou oprávněně na mě) a pozoruji řidiče konající vážný dopravní přestupek (otáčení se na světelné křižovatce do protisměru -- no už si toho všimli i dopraváci, tak si tam chodí přivydělat -- a to na té křižovatce nejsem ani minutu).
Výstražné znamení se používá v případě ohrožení. Opravu se každý den na 1.8km úseku (tedy během 10 minut) někdo dostane do stavu, kdy musí 5x použít zvukové výstražné znamení?
Na předjíždění by se nemělo používat vůbec a už vůbec ne v lese.
Výstražné znamení se používá v případě ohrožení … Na předjíždění by se nemělo používat vůbec
Silniční zákon je jiného názoru a výslovně uvádí "upozornění řidiče předjížděného vozidla" jako správné použití (mimo město). Ve dne je to pak pro upozornění cyklisty bránícího předjetí vlastně i jediná možnost, protože blikání si nevšimne.
Abych to uvedl, tak doteď jsem nikdy neměl s cyklisty zásadní problémVždycky se najde výjimka. V tomhle případe bych na tvym místě volal policii, ohlásil přepadení a využil všech možností. Prakticky úplně stejně, jako bych to udělal s nebezpečným motoristou.
Spíš prasklé cyklozmrdění...Cykloprasení.
Ale o víkendu se mi stalo něco, co mě přesvědčilo k vykopání válečné sekery.Takže když mě teď někde potkáš, budeš se mnou jednat na základě nátla*kových skupin a cykloprasáků, kteří po tobě házeli šutry? Hmm…
Koukej kolem sebe, jeď po svý straně a nikdo na tebe nebude troubit.
Proč? Protože velkopán jede ve své plechovce? Jako by nemohl těch 10s počkat.
Proč? Protože velkopán jede ve své plechovce?Třeba protože podle zákona máš jet vpravo při pravém okraji vozovky? Nebo tuhle část jsi od autoškoly zapomněl taky?
Když už tak pořád píšete o tom, jak řidiči jezdí vzorně[ citation needed ]
...Když už tak pořád píšete o tom, jak řidiči jezdí vzorně[ citation needed ]
#88, #56, #62, #159.odpověď dementa, s prominutím (náhodní kolemjdoucí, schválně si to proklikejte než mě zas začnete odsuzovat, že já jsem ten neslušnej a chudáček kolega Jirsák ten ukřivděnej)
Oni to pak většinou ještě rozjedou a já zpomalím.V té chvíli bych si je nechal dojet těsně za zadek a pak dupnul na brzdu. Rozbili by si držku a ještě by byli viníky nehody...
Rozbili by si držku a ještě by byli viníky nehody...
To není tak jisté. Sice je známo, že ze strany PČR převládá úzus nekomplikovat si život a (aspoň při srážkách auto-auto) automaticky označit za viníka toho vzadu, ale silniční zákon výslovně zakazuje bezdůvodné prudké brždění, takže je možné, že by v takovém případě byl viníkem řidič.
A to samozřejmě nemluvím o morálním aspektu. Stejně jako je házení kamenů (značně) nepřiměřenou reakcí na vulgární posunky, je ohrožení cyklistů a způsobení nehody (značně) nepřiměřenou reakcí na úmyslné bránění v předjíždění.
ale silniční zákon výslovně zakazuje bezdůvodné prudké bržděníTo je sice pravda, nadruhou stranu tam taky je, že učástník provozu si má držet takový odstup, aby byl schopen zareagovat na nečekané pohyby vehiklu pře ním.
V té chvíli bych si je nechal dojet těsně za zadek a pak dupnul na brzdu.
To mi udělala jedna kráva před léty. No co, mě se nic nestalo a ona si zaplatí nový lak. (V ruce, kterou jsem se opřel o její lak, jsem měl klíče, kde mám připnutý i karbidový řezací nůž pro CNC stroje.)
zamysleli se nad tím co udělat pro to aby vás pedálisty neměli ostatní účastníci provozu za dobytekNad tím není potřeba přemýšlet, to je jasné – vrátit řidiče (kteří se neváhají pasovat do role veškerých ostatních účastníků provozu) z jejich rozletu zpátky na zem, aby se konečně začali chovat podle toho, že nejsou sami. Snad pak také přestanou každého, kdo nepovažuje automobilismus za modlu, považovat za dobytek.
Tisíc kilometrů většina cyklistů neujede ani za celý život.
Lol, to je pouhých 100 jízd do práce a zpět. To ujede každý cyklista za rok.
To ujede každý cyklista za rok.A cyklistu pro jistotu definuješ tak, aby vyhovoval tvému požadavku na počet najetých kilometrů. Nechci tě moc zklamat, ale ostatní lidi považují za cyklistu člověka, který jede na kole. Tečka.
Já osobně jsem toho názoru že třeba na silnici první třídy cyklista by neměl mít přístup, stejně jako traktor.Nesouhlas. Většina silnic první třídy má krajnici širokou půl metru a víc. Pro cyklistu to stačí (pokud není na sra*ky), auta tam nesmí, tudíž střet za normálního chování účastníků provozu nehrozí a předjíždění je bez problémů - narozdíl od předjíždění traktoru.
Anebo když už tak na kole s výbavou srovnatelnou s mopedem, tedy povinně přilbuVidíš, od tebe bych zrovna čekal volání po omezení povinné výbavy pro všechny účastníky provozu, nikoliv po jejím rozšíření. Ale klid, zrovna povinná přiblba se AFAIK chystá. Můžeš být spokojený. Teď by to zase chtělo přidat nějakou povinnou kravinu pro řidiče.
tak aspoň reflexní vestuA taky pro motorkáře. A možná i namalovat na auta. Takže na silnicích bude tak reflexno, až nám z toho budou přecházet oči. Pravda, kvůli těm jasným bodům při řízení všichni uvidíme hovno, ale čert to vem, hlavně že to bude bezpečné™
Tak mě napadá, my motoristi máme nařízeno povinné denní svícení. Proč nemají podobné opatření i cyklisté?Opět místo volání po zrušení té blbosti bys byl radši, aby se rozšiřovala? A k tomu proč - že by to souviselo s tím, že není technicky možné, aby na kole fungovalo světlo o dostatečném výkonu, aby mělo nějaký význam? Leda by si cyklista vezl na rámu dvě autobaterie. Sice by pak byl ještě pomalejší a (kvůli stabilitě) pravděpodobně i nebezpečnější, ale co, hlavně že by mu to uškodilo a že by se víc nadřel, viď? Když mi chcípla koza, tak ať sousedovi... A vůbec, i chodec je účastník provozu na pozemních komunikacích. Tudíž i chodec by měl mít nařízeno denní svícení. Hurá, chodci, jdem nakupovat baterie a budeme svítit na xichtů těm idiotům v autech a na kolech.
Opět místo volání po zrušení té blbosti bys byl radši, aby se rozšiřovala?
Můžeme se bavit o tom, zda zrušit pro všechny nebo přikázat všem, ale současný stav, kdy někteří svítí a někteří ne, považuji za úplně nejhorší, co může být.
U kola jde hlavně o to, aby bylo dobře vidět zezadu i v místech s horšími světelnými podmínkamiJsem pro, ale oproti povinnému svícení ve dne a všude (a i dopředu) je to trochu rozdíl.
Reflexní vestu motorkáři netřeba, on totiž povinně svítí narozdíl od kolaTvůj názor se neshoduje s názorem naší vlády.
Jestli to svícení k něčemu je, nevím.Se zavedením povinného celoročního svícení v Rakousku nehodovost vzrostla o nějaké desetiny procenta. Takže ne, není.
Se zavedením povinného celoročního svícení v Rakousku nehodovost vzrostla o nějaké desetiny procenta. Takže ne, není.Ale zase se s ním snížily daně a bylo hezčí počasí. Takže ve výsledku je to lepší. (Opravdu není dobré zaměňovat časovou souvislost se vztahem příčiny a následku.)
Opravdu není dobré zaměňovat časovou souvislost se vztahem příčiny a následku.To není dobré, souhlasím. Dobře, že to trekker.dk neudělal.
a nikdo už nezkoumá, co všechno ostatní se také změnilo a mělo na nehodovost vliv?Přesně tak. Nás totiž nezajímá svícení v labotatoři ale v reálném světě.
Jak se tedy podařilo očistit vliv svícení na nehodovost od všech ostatních vlivů?Zřejmě ti nedošlo, že to se nepodařilo. Jenže lepší údaje nemáme k dispozici. Nebo ty snad můžeš odkázat na nějaký laboratorní pokus? Existuje vůbec metodika, jak takový pokus provést? Jinými slovy, co chceš víc než meziroční statistiku?
Z té meziroční statistiky je vidět akorát to, že pravděpodobně nemá vliv na absolutní počet nehod.Jj, to jsem přesně chtěl říct...
Důležitá je ale třeba také...Jo, to je možné. To je ale na další diskusi. Takovýchhle vět začínajících na "Důležité je ale třeba také..." se dají říct stovky. Obávám se, že na všechny možnosti prostě nemáme prostor. A také se obávám, že otázka "Je celodenní svícení k něčemu dobré, nebo ne?" zůstává nadále nezodpovězena.
Někteří řidiči se chovají jako by na kole nikdy neseděli. Pak by si totiž nedovolili předjíždět cyklistu ve 30cm vzdálenosti a v 90kmph rychlosti apod.Jakože občas na kole jezdím i po silnicí první třídy (konkrétně E55), tak tohle jsem ještě v životě nezažil... nepřeháníte malinko, klucí?
A teď ty důležité otázky: kolikrát se ti to stalo?
Známý umřel přesně tak jak jsem popsal, vlna za skříňovým rychle jedoucím vozidlem ho hodila zpět* do silnice a auto za ním už nemělo šanci uhnout .
Já už jsem několikrát (když jsem viděl, kdo a jak kolem mě jede) raději zahnul do pole / příkopu. Je to bezpečnější.
*) Ty vlny jsou totiž dvě, přední směrem ven ze silnice, tu se cyklista snaží vyrovnat směrem zpět do silnice a v tom přijde ještě druhá a silnější vlna za vozidlem směrem také do silnice.
Což podporuje mé tvrzení, že pokud by opravdu auto předjelo cyklistu popisovaným způsobem (rychlost 90 km/h, boční odstup 30 cm), cyklista se skoro jistě neudrží a spadne. Podle toho, co tu píší někteří diskutující, mám ale pocit, že tak předjíždí přinejmenším každé desáté auto, což mi nějak nesouhlasí s realitou.
Kdybyste se radši přestali předhánět v siláckých kecech a zamysleli se nad tím co udělat pro to aby vás pedálisty neměli ostatní účastníci provozu za dobytek.
No pokud se nebudou jako dobytek chovat řidiči motorových vozidel bude to jedině dobře.
PS: ten nůž na klíčích skutečně mám.
Nikdo vás nevytlačuje a většinou ani nepředjíždí na těsno.
Bohužel nemáš pravdu. Řidičů co neumí bezpečně předjíždět není vůbec málo.
Neznám nikoho kdo by dobrovolně riskoval vyšetřování nehody a potíže z toho vyplývající.
Jo aha, potíže vyšetřování. Jeden by si myslel, že na prvním místě bude starost o život a zdraví toho druhého člověka.
jazdieval som tesne pri krajnici, tam kde je este zjazdna. teraz mam jazdnu stopu aspon 60 cm od okraja. ak sa na mna nejaky skurvysyn nalepi, mam sancu uhnut a nenechat sa zabit.To se musí každý naučit, dodržovat odstup od kraje, aby bylo kam uhnout, na zahradnim městě (praha) jezdit prostředkem v tunelu i přes zatroubení, protože jinak tě někdo předjede bez ohledu na to, jestli se vejde... jezdit středem pruhu před křižovatkou, aby tě v křižovatce nesestřelil odbočující... atd...
Prostě všeobecně prasit a pak plakat, jak jsou ti řidiči aut hrozní.Jinak řečeno chovat se co nejbezpečněji. Viz výše. Ještě mi řekni, že se mám nechat rozmáznout o stěnu tunelu. A já ti na to řeknu, ať skočíš z mostu :).
Nikdo vás nevytlačuje a většinou ani nepředjíždí na těsno."Nikdo" je velmi silné slovo.
Takže vlastně není důvod to nosit na klíčích.
Stejně jako není důvod na nich nosit logo výrobce automobilů .
jedinym - byt castecnym - resenim je mit v aute kameru.To samé se dá říct z druhé strany. Navíc případů vážného ohrožení cyklisty motoristou je podle mě (bez citace) řádově více, než vážného ohrožení motoristy cyklistu a to už z čistě praktických důvodů.
Až na to, že motorkáři jedou stejně rychle jako auta, zatímco cyklista se vleče nanejvýš dvacítkou ....
aby auta na silnici jely maximálně 20 kmh,To vidíte kde?
aby objížděly cyklistu s odstupem který na většině silnic nižších tříd je buď fyzikálně vyloučen nebo je to jen jiný výraz pro zákaz předjíždění cyklistůA tohle kde? Já jsem chtěl jen takovou „maličkost“, aby cyklisty předjížděli s bezpečným odstupem, tedy alespoň s takovým, s jakým běžně předjíždějí jiná auta.
nó někde kousek výš někdo psal cituji přibližně "vám nikdo nebrání jet taky dvacítkou, nikde není psáno že by auta měly jet rychleji". Kdo to asi byl?To ovšem neznamená, že auta mají jezdit dvacet.
Odstup už jsme probírali jinde.Ano, probírali. Já jsem tam o dvou metrech nepsal, naopak jsem psal, že když se auta míjejí s odstupem jednoho metru, bylo by vhodné alespoň tentýž odstup dodržovat i u cyklistů.
Omlouvám se, to byl příspěvek Trekkera.Ve kterém se ovšem také nic takového nepíše...
PepaSFI vám odpovedel dostatečně. Vy se samozřejmě chytnete dvou slov a všem vysvětlíte, že když se někdo nechce táhnout za cyklistou 15km/h aspoň 20 kilometrů, tak je silniční motoprase, zabírá moc místa a žere malé děti...
Akorát bych rád reagoval na "odpůrce cyklistů". Odpůrce cyklistů vidím velmi, velmi zřídka. Tím myslím lidi, kteří jsou opravdu z principu PROTI cyklistice a snaží se v ní seč jim síly stačí ostatní omezovat. Zato bojovníky proti automobilismu, kteří by nejradši všem žvanili do toho, čím mají kam jezdit .... ti jakoby se někde líhnuli ....
Akorát bych rád reagoval na "odpůrce cyklistů". Odpůrce cyklistů vidím velmi, velmi zřídka. Tím myslím lidi, kteří jsou opravdu z principu PROTI cyklistice a snaží se v ní seč jim síly stačí ostatní omezovat.Tady je jich zřejmě dostatek.
Zato bojovníky proti automobilismu, kteří by nejradši všem žvanili do toho, čím mají kam jezdit .... ti jakoby se někde líhnuli ....Věřím, že existují, nicméně osobně neznám ani jednoho.
A co extrémní varianta auta- autobus? Taky se svině jedna jen roztahuje?Pokud přepočítáš plochu na jednoho člověka, tak ten autobus zase nevyjde tak špatně…
Pokud někdo tu mouku chce, ať se vzdá části svého práva ve prospěch toho náklaďáku.Vy nepoužíváte mouku? Ani výrobky z ní? To se chodíte pást, nebo co?
Poměr počtu přepravených osob na zabranou plochu je u autobusu výrazně lepší, než u osobního auta.A z toho plyne co? Poměr počtu ubytovaných lidí na zabranou plochu je lepší u paneláku, než u rodiných domů - budete taky bojovat proti rodinným domům?
Vy nepoužíváte mouku? Ani výrobky z ní? To se chodíte pást, nebo co?Napsal jsem snad někde něco takového? Jenom se mi nelíbí zvýhodňování dopravy, aby se mohla přivézt kamionem, když by se mohla mnohem efektivněji přivézt vlakem, nebo dokonce vůbec nevozit přes půl světa a „vyrobit“ mnohem blíž.
A z toho plyne co? Poměr počtu ubytovaných lidí na zabranou plochu je lepší u paneláku, než u rodiných domů - budete taky bojovat proti rodinným domům?Pokud si majitelé rodinných domů budou činit čím dál větší nároky na to, že mají půdu pro svůj barák dostávat zdarma od státu a ostatní ať jim to místo laskavě vyklidí a odstěhujou se jinam, budu bojovat proti takovému bezohlednému a sobeckému chování – vůbec ne proti rodinným domům. Stejně jako nebojuju proti autům ani řidičům, ale proti bezohlednému rozpínání automobilové dopravy. Někteří řidiči si to ovšem berou osobně, protože si na ta privilegia zvykli (ostatně jako celá společnost, takže je tím sice postižen skoro každý, ale zároveň má spousta lidí pocit, že to tak musí být, protože si na to přece zvykli) a dobře vědí, že narovnání znamená, že o své výsady přijdou. To se ale holt stává, spousta otrokářů taky jistě nebyla ze zrušení otrokářského systéu nadšena, tvrdili, že to jinak nejde, a měli odpůrce otrokářství za nelidy, kteří chtějí otrokáře zničit.
ale zároveň má spousta lidí pocit, že to tak musí být, protože si na to přece zvykliNebo spíš protože jsou taky řidiči/uživatelé aut a vzhledem k tomu, že jich je většina, oprávněně se diví, proč v demokracii, kde by měla většina vládnout, hrozí, že je menšina ukřičí.
Demokracie není diktaturou většiny.S tím samozřejmě souhlasím, nicméně to v sobě zahrnuje velmi obtížný problém: Jak rozlišit, kdy už je něco respektování menšiny a kdy už diskriminace většiny? Protože určitě se mnou budeš souhlasit, že stejně jako demokracie není diktaturou většiny, není ani diktaturou menšiny. Jak tedy určit, kde je hranice?
V takovém případě to vaše pojetí hranice nedává smysl, protože to nejsou jedni proti druhým.Čti lépe: to není hranice mezi dvěma nebo více skupinami lidí, ale pomyslná hranice mezi různými scénáři, konkrétně mezi scénářem "Bylo vyhověno menšině, protože většina ji nemůže diskriminovat", který je v souladu s demokracií, a scénářem "Bylo vyhověno menšině, protože si to vydupala na úkor a navzdory přání většiny", který už v souladu s demokracií není.
Demokratické řešení je ale taková varianta, která vyhovuje oběma skupinám.No jo, to určitě ano, jenže v praxi na něco takového narazíme spíše výjimečně.
ale když to posoudíte objektivně (resp. se o to budete snažit)A jak se to dělá?
Uživatelů aut není většina ale velmi malá menšina.
Tak proč z těch pár aut děláte takový problém?
nevím, proč jenom tím, že si sedne do auta, by měl člověk získat právo na daleko víc prostoru, než když v autě nesedíNeplatí třeba spotřební daň z PHM?
S vlastnictvím auta a potažmo placením daně moc práv člověku nevzniká. To spíš povinnosti a nepřijemnosti, jako třeba poslouchat různé magory, demagogy a nezvané zachránce světa, kteří mu neustále vysvětlují, jaká je bezohledná svině, že si to auto pořídil ...
Lepší by to bylo, kdyby platila ekologickou daň za produkci škodlivých látek a hluku (nejspíš tedy za spotřebované palivo) plus mýtné, které by bylo stanoveno tak, aby pokrylo náklady na výstavbu, údržbu a provoz silnicNa spotřební dani a DPH z PHM se vybere přes 200mld korun ročně. Když se tyhle peníze nebudou prát přes rozpočet, ale dají se na údržbu, budování a provoz silnic, žádné mýto nebude potřeba a ještě pravděpodobně kus zbyde jako ekologická daň.
Spíš oblíbená obrana před útoky militantních cyklistů a podobných aktivistů. Jinak já jsem taky v žádné diskusi neviděl důkaz toho, že by byla zaplacena část údržby a výstavby a zbytek se nedostalo ...
Mimochodem obecně je zajímavé, že všechny náklady byste přičetl na účet osobní automobilové dopravy, ale po silnicích samozřejmě jezdí i nákladní doprava, nebo cyklisté. Ti jsou podle Vás rovnocenní účastnící provozu na silnicích, ale neplatí nic.
Ekologická daň je taky zajímavá ... každý človek slou existencí nějak znešiťuje a poškozuje přírodu. Kdybych si svařil auto z trubek a jezdil na mazut a starý penumatiky, tak chápu, že to jaksi zatežuje přírodu víc, než je zdrávo. Ale moje auto prošlo jako každé jiné měřením emisí, takže si s nějakou další ekologickou daní trhněte nohou.
Jinak já jsem taky v žádné diskusi neviděl důkaz toho, že by byla zaplacena část údržby a výstavby a zbytek se nedostalo ...Zavírat oči před tím, co vidět nechcete, je pohodlné.
Mimochodem obecně je zajímavé, že všechny náklady byste přičetl na účet osobní automobilové dopravyObecně je zajímavé, že snad v každém vašem komentáři reagujete na něco, co nikdo nikde nenapsal.
Ekologická daň je taky zajímavá ... každý človek slou existencí nějak znešiťuje a poškozuje přírodu.Někteří více a jiní méně. Takže by bylo spravedlivé, aby podle toho taky někteří více a jiní méně platili nějakou kompenzaci.
Ale moje auto prošlo jako každé jiné měřením emisí, takže si s nějakou další ekologickou daní trhněte nohou.Až bude mít nulové emise a nulový dopad na životní prostředí, tak klidně. Do té doby je ekologická daň řešením, protože je normální platit náklady toho, co o vlastní vůli dělám a z čeho mám prospěch.
Ten se nemá na čem učit protože favorita nebo uno za 7 tisíc na dotřískání už prostě nekoupí protože by k tomu zaplatil 10 tisíc.To je normální, že když na něco nemám, tak si to nekoupím. Nevidím jediný důvod, proč by to měli ostatní sponzorovat.
Kdo na ně přispívá víc? Cyklisti nebo motoristi?Ani jeden, ani druhý. Kolik kdo přispívá vůbec nezávisí na tom, zda je cyklista nebo motorista. Jinak nevím, co se vám na tom pořád nelíbí. Podle vás dnes automobilová doprava dotuje stát, tak když bude platit skutečné náklady, jen na tom vydělá, protože bude platit míň. Pro takovouhle úpravu byste měl být všema deseti. Pokud rád dotujete stát, mohl byste to dělat i nadále formou darů.
Něco konkrétnějšího tam nemáte?Jinak já jsem taky v žádné diskusi neviděl důkaz toho, že by byla zaplacena část údržby a výstavby a zbytek se nedostalo ...Zavírat oči před tím, co vidět nechcete, je pohodlné.
...a kdo má teda platit tu Vaší spásnou ekodaň?Mimochodem obecně je zajímavé, že všechny náklady byste přičetl na účet osobní automobilové dopravyObecně je zajímavé, že snad v každém vašem komentáři reagujete na něco, co nikdo nikde nenapsal.
By bylo spravedlivé ...? Kompenzaci komu? Té přírodě? Nebo škodlivé látky jsou míň škodlivé, když ten, kdo je vypouští zaplatí nějakou daň?Ekologická daň je taky zajímavá ... každý človek slou existencí nějak znešiťuje a poškozuje přírodu.Někteří více a jiní méně. Takže by bylo spravedlivé, aby podle toho taky někteří více a jiní méně platili nějakou kompenzaci.
Ekologická daň není řešením vůbec ničeho. Je to jenom další tahání peněz lidem z kaspy ... jestli ono by nebylo lepší jim je tam nechat, aby si za ně mohli koupit lepší, novější a ekologičtějsí auto. Ale to byl nebyl ten správný ekoboj proti těm strašným zlým autům ....Ale moje auto prošlo jako každé jiné měřením emisí, takže si s nějakou další ekologickou daní trhněte nohou.Až bude mít nulové emise a nulový dopad na životní prostředí, tak klidně. Do té doby je ekologická daň řešením, protože je normální platit náklady toho, co o vlastní vůli dělám a z čeho mám prospěch.
Spotřební daň 79,451 (dohromady i s železnicí; těch 100 mld z minulé diskuse byl dobrý odhad, 200 mld byl opravdu úlet) DPH 15,096 Silniční daň 4,803 Dálniční známky 2,900 Mýtné 5,440 Celkem 107,689Výdaje (v mld Kč):
Dálnice (SFDI) 9,550 Ost. sil. (SFDI) 18,735 Mýtné 4,743 Siln. okruh PHA 7,540 (údržba je další cca 2 mld, ale to vám odpustím, nechce se mi znova hledat zdroj) kraje 4,047 (Středočeský kraj cca 1,9 mld ročně, přepočteno na počet obyvatel ČR bez Prahy je to 4,047 mld Kč) EU – dál. a sil. v TEN-T 39,732 EU – silnice I. tř. mimo TEN-T 25,872To už jsme přes 10 mld v mínusu, prožrali jsme spotřební daň i DPH placenou železnicí, a pořád ještě nejsou započítané náklady na životní prostředí a na zdravotnictví. Zdroje: 1, 2, 3, 4
To jsem čekal, kdo přijde s tím, že řidiči jsou privilegovaná skupina a když platí DPH, je to něco úplně jiného, než když DPH platí někdo jiný.A asi budeš čekat ještě hodně dlouho, protože s tím nikdo nepřišel. To důležité, co ti zjevně uniklo, je, že to DPH se platí z pohonných hmot. Nebo ještě víc polopaticky, nezáleží na tom, kdo platí, ale za co.
Drobný rozdíl, na který jste v rámci svého myšlenkového veletoče zapomněl, je to, že když řidič přestane být řidičem, stále bude platit daň z příjmů a sociální i zdravotní pojištění. Těžko ale bude platit DPH z pohonných hmot, leda že by si kupoval benzín jen tak z legrace a lil ho za benzinkou do kanálu ...
Koneckonců jak sám píšete, daně jsou příjmem státu a sypou se na stejnou hromadu. DPH za benzín skončí tedy na stejně hromadě, jako spotřební daň a stejně jako spotřební daň je vázaná na nákup pohonných hmot.
A nohy má dokonce skoro každý, takže párů nohou bude tak 3–4krát víc než aut, ale plocha chodníků tomu jaksi neodpovídá.Což podle všeho té většině, co jezdí autem, nevadí. A btw. na chodnících se zácpa tvoří opravdu málokdy, takže se skoro zdá, že je jejich plocha dostatečná.
Každopádně bych z žádné takové akce neodvozoval nic o tom, jak se daná skupina účastníků provozu chová v normálním provozu.(poloironie) Samozřejmě chápu, že po cyklojízdě zase odrazky namontují, budou ukazovat a hezky předpisově se serializují. A teď vážně. Zápiskem jsem rozhodně nechtěl říct, že všichni cyklisté prasí. Sám nemám takové vztahování rád a štve mě i tady v diskuzi, když někdo na základě „k členů skupiny S se chovalo C“ (kde
0<k<1
) vyvozuje něco o celé skupině S. Zápisek měl vyjádřit pouze můj údiv. Na cyklojízdě, kterou já osobně chápu jako ukázku toho, že cyklisté chtějí jezdit po městě stejně jako auta, jsem totiž čekal spíše demonstrativně předpisové chování. Nic víc v tom nehledejte.
svatby obvykle troubí, netuším pročAby upozornili na dva lidi, co se budou za rok a půl rozvádět...
Ona taková masivní paralelizace ostatně asi není v pravidlech ani moc řešena, ne?Masivní paralelizací jsem myslel porušování
§ 57 (3) Cyklisté smějí jet jen jednotlivě za sebou.Ale jak jsem napsal, když jsou zastaveny ostatní druhy dopravy, tak mi to nepřijde závadné. Cyklozvonění jelo Jeremenkovou za plného provozu (auta, autobusy) a ještě dost pomalu kvůli dětem, jinak to z toho kopce cyklisté pustí třeba 30-35, takže ostatní neomezují (je tam 40).
To střihání protisměrem jsem viděl, to je prů..., za který by policisté měli ty lidi rovnou odvádět stranou a inkasovat.To už totiž není obyčejná bezohlednost, ale hazard. Nedivil bych se, kdyby je (bylo jich víc, asi tři, ale než jsem přibrzdil a vyfotil to, dva ujeli) někdo sundal. Hlavně když připočteme, že v docela prudkém kopci a ještě k tomu na vrstvě vody se dost blbě manévruje.
Jestli to byl někdo z organizátorů, tím je to smutnější, na druhou stranu ono vzít si reflexní vestu, tvářit se důležitě a občas někde stát, aby řidiči pochopili, že nemají do cyklistů vjíždět, to může udělat kdokoliv (a stát se tak samozvaným organizátorem).Přiznám se, že si teď nejsem jistý, jestli měl obyčejnou reflexní vestu, nebo tu organizátorskou (s logem Auto*matu).
Co osobně mne zklamalo, bylo uhýbání sanitce.To jsem bohužel neviděl, byl jsem pak spíš v přední části, tak jsem jenom slyšel, jak si to organizátoři předávají vysílačkou. Spíš mě napadlo - jak asi uhýbala zastavená auta, když obvykle stojí v koloně, který se nepohybuje, tak, že mají minimum manévrovacího prostoru?
že to při tomto počasí může být fiasko z hlediska účasti.No, přijel jsem domů poněkud mokrý
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.