Portál AbcLinuxu, 6. května 2025 18:12

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Heron avatar 18.8.2005 19:15 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše USA
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

No vono nejhorsi je, ze USA mely bombu jako prvni na svete, jako prvni (a zatim jedini) ji pouzili a ted chteji narizovat ostatnim co muzou a co ne.

Osobne si myslim, ze atomovy vyzkum by se omezovat nemel (no podle me by se zadny vyzkum omezovat nemel). Za par let to muze byt jediny zdroj paliva a bylo by dobre mit kvalitni reaktory a palivo -- k tomu je potreba jeste spousty let vyzkumu (soucastne reaktory palivem doslova plytvaji).

Heron
elviin avatar 18.8.2005 19:44 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
Rozbalit Rozbalit vše :)))
Atomovku do každé domácnosti!:)
18.8.2005 19:47 D-Evil | skóre: 25 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: :)))
Tak tak, správná hospodyňka pro bombu i přes plot skočí :)
Mikos avatar 18.8.2005 21:28 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA
Oni USA mají těch prvenství více - např. jaderný test, při kterém se (pokud se nepletu) uvolnilo do atmosféry mnohem větší množství jaderného odpadu než ze všech ostatních jaderných testů všech jaderných mocností za celou historii dohromady.

Konkrétně mam na mysli test "Castle Bravo", kde američani předpokládali výbuch o síle okolo 4 - 6 megatun TNT, ale výsledný výbuch měl ve skutečnosti 15 megatun a stal se tak největším jaderným testem jaký amíci kdy provedli ;-) Holt se hoši trošku přepočítali :-)

Navíc ty idioti to dělali jako pozemní test, takže výbuch nasál hromadu prachu, písku a zeminy a vyflusl to do vzduchu ve formě mnohem většího jaderného spadu (všechny ostatní státy se nikdy takový podobný test neodvážily udělat, protože věděli jaké zamoření by to způsobilo... i nejsilnější jaderný test v historii - ruská termonukleární bomba Tsar o síle 55 megatun TNT odpálená na Novaje Zemlje - byl proti tomu krásně čisťoučkej).
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
Luk avatar 18.8.2005 22:14 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA
Když už jsme u těch prvenství - výbuch první vodíkové bomby na Bikini. Byla tam rybářská loď, která tam neměla být. Rybáři tam schytali slušnou dávku záření (a podle toho také dopadli).

A když už jsme u těch ryb, Japonci museli po amerických podmořských jaderných pokusech zakopávat ulovené ryby - doslova svítily.

Jinak ruské pokusy bych nezlehčoval, o tom je hodně málo informací, takže hlavně v prvním jaderném období mohli taky pěkně naprasit. Rusové mají ještě jeden extrabuřt - nejhorší zacházení s palivovými články. Když je (kvůli porušení výrobní rozměrové tolerance) nebyli schopni zasunout do reaktoru v ponorce, použili ... KLADIVA. Prostě do těch tyčí mlátili ("nechce, piští, ale musí..."), až jim ty tyče popraskaly.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
Mikos avatar 19.8.2005 00:25 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA
Ano, ten test na Bikini (tedy presneji na ostrove Namu) je to o cem jsem psal (test "Castle Bravo"). I to s tema japonskyma rybarema je pravda, dokonce v prubehu toho testu (nebo nejak po nem) prisla do styku se spadem odtamtud nejaka japonska rybarska lod a cela posadka onemocnela nemoci z ozareni (a jeden snad dokonce na ni zemrel). Jinak nejednalo se ovsem o prvni termonuklearni (tedy fuzni) bombu, tou byl test "Ivy Mike" uskutecneny asi cca 2 roky pred "Castle Bravo" (byl to taktez americky test, sila okolo 10 MT).

Co se tyce tech rusaku tak jsem si jistej ze delali spoustu prasaren, nicmene na jadernem znecisteni atmosfery se celkove podileji rozhodne o dost mensi merou nez americane. Treba ten test Tzar bomby - puvodne mela plast z Uranu-238 (v kterem by vlivem zaplavy neutronu pri explozi doslo k rychlemu stepeni) a mela mit vykon neco pres 100 MT TNT. Nicmene takoveto stepeni je mnohem mene "ciste" nez samotna fuze a nastesti si to taktez uvedomili a pred testem ten uranovy plast vymenili za oloveny (cimz sice vykon klesl "jen" na 50MT, nicmene slo o opravdu velmi cisty vybuch ;-)). Kdyby to neudelali, podle predpokladu by celosvetove stouplo jaderne znecisteni v atmosfere o 25% (v porovnani s veskerym znecistenim ktere se kdy od vynalezu atomove bomby do vzduchu dostalo). Nicmene nedelam si iluze, vic jim urcite vadilo ze by spad zasahl cast ruska a staty Warsavské smlouvy :-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
19.8.2005 07:42 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Ruské jaderné testy
Já bych to s čistotou jaderných pokusů v SSSR neviděl tak žhavě. Pokud jsem o tom něco četl, tak se to za Stalina bralo jako testování na lidech, ani se neobtěžovali blízké vesnice vyklidit. Ale utajení měli lepší, to je pravda.
18.8.2005 19:54 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Ach jo :-)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No, určitě by nebylo od věci Iráncům ty jejich továrny a další pro tenhle účel důležitá zařízení srovnat se zemí. Otázka je jakou by to vyvolalo odezvu, veřejnost (hlavně v Evropě, samozřejmě) se jistě ozve. Přímá vojenská invaze je drahá věc, do toho se ani pan Bush nebude myslím chtít pouštět :-)

Jinak ty zmíněné země určitě nemají nějak přímou podporu ve věci svých jaderných programů. Určitě by v USA byli raději, kdyby ty země ty zbraně neměly.

Pan autor by se před tím než se pustí do rozborů zahraniční politiky měl zamyslet nad tím co dělá. Je jasné, že USA a NATO musí mít jiný přístup k Íránu a Severní Koreji, když jsou tam podmínky tak odlišné! Zatímco odstranění případných problémů v Íránu vojensky je ještě v teoretických možnostech, Severní Korea je jiný případ a vyžaduje jiné řešení. Občas by mě zajímalo, kde lidi nechávají hlavu když píší o takových věcech.
Copak toho není dost?
Luk avatar 18.8.2005 21:18 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach jo :-)
Určitě by v USA byli raději, kdyby ty země ty zbraně neměly.
Ano, nejlépe by bylo, kdyby ty zbraně byly jen v USA. To by Američané měli klidné spaní :-)
Je jasné, že USA a NATO musí mít jiný přístup k Íránu a Severní Koreji, když jsou tam podmínky tak odlišné!
Jsou tam odlišné podmínky, ale hrozba je to srovnatelná. A navíc, co třeba ten Pákistán? Sice to není "přímá podpora", ale nepřímá (poskytnutí know-how a některé techniky) ano. A co se týká Izraele, tam je to bez diskuze...
Severní Korea je jiný případ a vyžaduje jiné řešení.
V Koreji již Američané válčili. A myslím, že by se tam nechtěli vrátit. Stejně jako do Vietnamu, i když ten jaderné ambice nemá a trnem v oku může (nejen) Američanům být jen porušováním práv k ochranným známkám apod.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
19.8.2005 05:05 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach jo :-)
Upřímně, mně by taky moc nevadilo, kdyby jaderné zbraně měly třeba pouze státy NATO. Někomu tady ano? :-)

Co je na Izraeli bez diskuse? Ti také nedostali jaderné zbraně od USA, museli vyvinout své vlastní. A když se to ve Washingtonu dozvěděli, asi také nadšením nešíleli. Izrael je sice spojenec USA, ale to ještě neznamená, že si můžou jen tak říct o tři balení atomovek po pěti kusech :-) Pákistán se teď zdá se tváří jako spojenec, no, aby to nedopadlo jako s šáhem v té zemi vedle, o které je shodou okolností tenhle příspěvek (Írán taky dostával slušnou podporu USA, pokud jde o zbraně) :-/

V Koreji se válčilo a už tehdy to po ,,vstupu`` Číny do bojů vypadalo dost všelijak. Jak by to vypadalo dnes (plus to co má sama Severní Korea), to nevím… Vietnam je zase jiný případ, ale tam se ani nikdy válčit nemuselo.
Copak toho není dost?
Luk avatar 19.8.2005 09:04 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach jo :-)
Írán dostával podporu. Ale dostával ji např. také Afghánistán, ovšem jen do doby, kdy hnutí Talibán "utrhlo ze řetězu" a vyvrcholilo to teroristickými útoky. Pak se naopak Afghánistán stal terčem útoku.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
18.8.2005 23:40 deleted | skóre: 3 | blog: pnojmatika
Rozbalit Rozbalit vše COŽE?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Izrael? Izrael, že je rizikový stát? Vzít mu jadernou bombu (nebo dokázat, že ji ve skutečnosti nemá)? Čtu dobře? To zrovna není stát, který by měl moc v regionu moc přátel. Případný větší útok na Izrael by klidně mohl vyvolat opravdu velký konflikt. Jako první by mu přispěchalo napomoc USA, hbitě následováni Německem. Myslím, že je sakra dobře, že tenhle stát se může bránit sám.

Jinak k celému článku. Samozřejmě, že ideální stav pro USA, je stav kdy pouze oni mají atomovou bombu. Toho samozřejmě nelze docílit. Nejlepší strategie je snažit se současný stav zakonzervovat.
deleted
19.8.2005 01:31 balda
Rozbalit Rozbalit vše Re: COŽE?
ty ses jednoznacne srandista tydne...gratuluji:-)
Luk avatar 19.8.2005 09:07 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: COŽE?
Zakonzervování současného stavu je utopie. Zejména nedemokratické státy se budou snažit co nejintenzivněji vyvíjet své zbraně. Francie ještě za prezidenta Chiraca prováděla pokusné výbuchy, ovšem ani teď se vývoj nezastavil, jen se přesunul do počítačových simulátorů. Totéž v USA, prezident Bush dokonce deklaroval, že se vývoj (ve skutečnosti stále probíhající) opět oficiálně obnoví.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
19.8.2005 07:38 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše To myslíte vážně?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vážně by jste si přál aby islamistický stát Írán, nebo komunistická Korea měli funkční atomovou bombu? To není dvojí metr, to je pud sebezáchovy. Jsem docela rád že jí nemají, neboť představa, že se pomodlí k Alláhovi (nebo k Kim-Ir-Senovi nebo jak se jmenuje) a spustí svatou válku s takovouto výzbrojí se mi vůbec nelíbí. Stav není ideální, ale mohl by být i horší. Berte to jako můj osobní zaujatý názor.
Luk avatar 19.8.2005 09:04 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: To myslíte vážně?
Dvojí metr je to, že USA chtějí zasáhnout proti Íránu, ale nikoli proti Koreji. Nejlepší by samozřejmě bylo, aby jaderné zbraně neměl ani jeden z těchto států, resp. ani žádné jiné státy.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
19.8.2005 10:18 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: To myslíte vážně?
Takže když pavouka zašlápnu a před medvědem raději moudře ustoupím (;-)) tak vlastně měřím dvojím metrem.
Copak toho není dost?
19.8.2005 13:56 D-Evil | skóre: 25 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: To myslíte vážně?
Určitě, můžeš je přece oba zastřelit :)
Luk avatar 19.8.2005 13:57 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: To myslíte vážně?
USA samy sebe považují za nejvyspělejší a nejmocnější stát na světě. Takže tenhle příměr trochu kulhá - i když, takový komár dokáže medvěda taky pěkně potrápit :-)
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
19.8.2005 14:18 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: To myslíte vážně?
Ono, v regionu kde by proti tobě byly dvě armády z top 5 co do početnosti bych byl opatrnější než v nějaké díře na Středním východě :-) Samozřejmě, nemusíš to brát v úvahu, ale pak je otázka jak dlouho tu pak s námi ještě budeš ;-) Zajímalo by mě prostě, kde vidíš ten dvojí metr.
Copak toho není dost?

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.