Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 10:56

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
13.12.2006 16:15 lefti | skóre: 18 | blog: OneAndOnlyTrueBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč chtít v OpenOffice podporu OpenXML
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pokud ta podpora bude na stejny urovni jak v MSO, tak neni co resit.
13.12.2006 16:41 D-Evil | skóre: 25 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč chtít v OpenOffice podporu OpenXML
I kdyby byla na úrovni dnešní podpory binárních formátů, pořád je to lepší, než nesmyslná a umělá zeď, která v současnosti nic neřeší a pro budoucnost znamená návrat do minulosti.
13.12.2006 16:55 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč chtít v OpenOffice podporu OpenXML
Co že je tou zdí? (btw přirozená zeď je třeba co?) A do jaké minulosti se to budeme v budoucnosti vracet? Do té minulosti, co je minulostí dnes, nebo do minulosti, co je dnes přítomností, či snad do minulosti, která teprve vznikne v budoucnosti?
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
13.12.2006 18:54 D-Evil | skóre: 25 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč chtít v OpenOffice podporu OpenXML
Ale fuj, takhle mě tahat za slovíčka. Tou zdí je samozřejmě to, že se ty dva "světy" úplně oddělej a umělá je, protože nemá smysl, nebude z ní mít užitek vůbec nikdo. A tou minulostí jsem myslel dobu, kdy nebylo možný formáty MS Office otevřít v žádný jiný aplikaci.
13.12.2006 16:57 Christof | skóre: 22 | Havířov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč chtít v OpenOffice podporu OpenXML
Jeden z vývojářů MSO psal, že je skoro nemožné, aby někdo jiný dokázal implementovat úplně celý standard MSOpenXML...
Luk avatar 13.12.2006 17:05 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč chtít v OpenOffice podporu OpenXML
Ono implementovat úplně celý ODF také není zrovna triviální ;-)
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
14.12.2006 14:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč chtít v OpenOffice podporu OpenXML
Jste si jistý, že slovo jiný do té věty opravdu patří? :-)
13.12.2006 16:50 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč chtít v OpenOffice podporu OpenXML
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Souhlasim. Kdyz jsem zacinal koketovat s linuchem (asi RedHat 6.1), tak jsem provozoval NT4+MSO6. Prislo mi neco v Excelu, ale samozrejme verze 97. Pak mne napadlo prebootovat, zkusit StarOffice. Fungovalo to. Byl to prvni impuls k tomu, ze i jako obycejnemu BFU se mi vyplati obetovat cas na uceni neceho uplne jineho, co mi v budoucnu nescetnekrat ulehci praci (ale i samozrejme parkrat pripravi horke chvilky :-D ). Byt tam umela truczed, sel by RedHat brzo z kompu...
Zdenek.Z avatar 13.12.2006 17:04 Zdenek.Z | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč chtít v OpenOffice podporu OpenXML
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Naprostý souhlas. Navíc o co nám jde v první řadě je mít formát, který je otevřený a každý má přístup ke specifikacím a může ho implementovat, ne? Potom nám totiž bude moct být jedno, jestli mají OpenOffice 80 % trhu nebo 1 %, protože to, že ostatní budou používat něco jiného, přestane být tak omezující. Tak v čem je problém s OpenXML, když je teď standardizovaný? (Kromě toho, že má MS náskok v jeho implementaci.)
Luk avatar 13.12.2006 17:08 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč chtít v OpenOffice podporu OpenXML
Tak v čem je problém s OpenXML, když je teď standardizovaný?
Bohužel OpenXML znám jen z rychlíku, takže o jeho "zákoutích" nic moc nevím. Ale do určité míry se lze obávat toho, že tam bude nějaká věc krytá nějakým obskurním (a třeba 5 let starým) patentem, se kterým se vyrukuje v momentě, kdy bude formát dostatečně rozšířen.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
13.12.2006 18:15 Christof | skóre: 22 | Havířov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč chtít v OpenOffice podporu OpenXML
Problém je v tom, že OpenXML primárně vznikal jako nový formát MSOffice včetně toho, že musí být kompatibilní s chybami dřívějších formátů. Ale ODF vznikal jako univerzální a otevřený formát pro kancelářské aplikace, navíc kde to jde využívá už existující standardy (MathML, SVG, XHTML...). To je taky důvod, proč specifikace ODF má 700 stran, kdežte specifikace OpenXML má 6000 stran.

A tady je odhad vývojáře Mac MS Office, že implementace importu a exportu OpenXML zabere přibližně 8,5 člověkolet (a to jen Word, k tomu navíc Excel a Powerpoint, které zaberou o něco míň času).
kotyz avatar 13.12.2006 18:58 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč chtít v OpenOffice podporu OpenXML
... implementace importu a exportu OpenXML zabere přibližně 8,5 člověkolet (a to jen Word, k tomu navíc Excel a Powerpoint, které zaberou o něco míň času).

a to je hodne nebo malo? naky "normalni" cisla by nebyly?

Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
Zdenek.Z avatar 13.12.2006 19:32 Zdenek.Z | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč chtít v OpenOffice podporu OpenXML
Co chcete popisnějšího? Pokud budete mít 1 člověka bude dělat zhruba 8,5 roku, tým 10 lidí cca 0,85 roku atd. (Ono to samozřejmě takhle přesně neplatí, protože 10 lidí nepracuje 10x rychlej než 1, ale pro orientaci to je dobré.)
Zdenek.Z avatar 13.12.2006 19:34 Zdenek.Z | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč chtít v OpenOffice podporu OpenXML
Jinak na to, že se jedná pouze o import je to podle mě opravdu hodně.
13.12.2006 19:53 Christof | skóre: 22 | Havířov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč chtít v OpenOffice podporu OpenXML
je to import/export, ať jim zase nekřivdíme :)
Dalibor Smolík avatar 13.12.2006 17:10 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč chtít v OpenOffice podporu OpenXML
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jsem též pro podporu OpenXML v Open Office. Kdyby tam nebyla a ve světě MS Office se OpenXML mezi běžnými uživateli rozšířil, vyvstal by dost nepříjemný problém.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
stulda avatar 13.12.2006 17:28 stulda | skóre: 18 | Sokolov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč chtít v OpenOffice podporu OpenXML
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ja jsem taky pro porporu OpenXML. Je mi uplne jedno, jaky format se bude vic pouzivat, hlavne aby tu byl otevreny format, ktery bude mozne otevrit vsude. Jestli bude v novych Office format OpenXML defaultnim formatem, tak ma u me Microsoft velke plus,ale ODF tak zrejme skonci na druhy koleji.
xsubway avatar 13.12.2006 20:56 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč chtít v OpenOffice podporu OpenXML

Taky jsem pro podporu OpenXML v OOo. PDF se ve sve dobe tezce prosazovalo a dnes se celkem standardne pouziva. (pls nesrovnavat;O)

Samozrejme ze jediny otevreny format pro kancelarske aplikace typu OOo by byl nejlepsi ... ale to je asi utopie ...

14.12.2006 00:05 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč chtít v OpenOffice podporu OpenXML
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Taky to šlo to říct jednou větou: Slabší si nemůže dovolit ignorovat formát silnějšího ;-)
Luk avatar 14.12.2006 00:17 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč chtít v OpenOffice podporu OpenXML
Co by nemohl? Může, ale nic dobrého (snad kromě případného dobrého pocitu) mu to nepřinese.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
14.12.2006 11:01 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč chtít v OpenOffice podporu OpenXML
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jestli nebude ODF v MS Office, tak ať není OpenXML v OpenOffice, aspoň v oficiální větvi. OpenXML není v současnosti dominantí. Dominantní jsou binární formáty Microsoftu, které je třeba teprve nahradit. Že Novell podepsal dohodu, implementuje OpenXML a na oplátku nepožaduje ODF v produktech svého nového partnera je zrada. Že ECMA přijala OpenXML jako standard je mi divné (ani hlasování nebylo rozhodně jednomyslné), ale ISO má větší váhu. Pokud MS Office neumí otevírat ISO formát, neměl by být používán v institucích EU, která by Microsoft měla nějak donutit ODF plně podporovat (i třeba žalobami).
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
14.12.2006 15:06 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč chtít v OpenOffice podporu OpenXML
Že Novell podepsal dohodu, implementuje OpenXML a na oplátku nepožaduje ODF v produktech svého nového partnera je zrada.

Zrada? Novell moc dobře ví, že nejen jeho zákazníci, ale většina uživatelů vůbec, chtějí, aby interoperabilita mezi platformami byla co nejméně problémová. Proto udělal, co bylo v jeho silách, aby tomuto přání vyšel vstříc, protože přání uživatelů (a ano, v neposlední řadě jeho zákazníků - ti ho totiž živí) jsou pro něj důležitější než názory fundamentalistů (byť ti jsou hlasitější a viditelnější), kteří jsou opilí úspěchem, že byl ODF přijat jako ISO standard.

Vždy jsem považoval za výhodu linuxových řešení jejich univerzalitu - Linux (teď nemyslím jádro, ale i aplikace) byl schopen číst i cizí datové formáty, podporoval (většinou) cizí filesystémy a cizí síťové protokoly. Proto mi připadá absurdní, že se dnes někdo snaží z ideových důvodů tuto výhodu zlikvidovat tím, že dští oheň a síru na toho, kdo se snaží, aby tomu tak bylo i nadále.

14.12.2006 17:22 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč chtít v OpenOffice podporu OpenXML
Jo zrada, protože budou cpát podporu OpenXML do OpenOffice, ale v MS Office ODF nebude (maximálně jako nějaký volitelný plugin). Zákazníci Microsoftu většinou neví o nějakém formátu OpenXML. Pro ně má textový soubor koncovku doc a tabulka koncovku ... hmm ... já už ani nevím jakou. Co Novell podporuje je prosazení formátu Microsoftu na úkor ODF. To je zrada všech kteří věnují své úsilí pro plně svobodné formáty. Zmínce o nějakých fundamentalistech nerozumím, ale všímám si, že každý kdo se tady ostřeji ohradí proti nějaké nekalosti je paušálně označen za fundamentalistu. Asi je to módní. Jasně, že Linux má být univerzální co se týče užívání cizích filesystémů, protokolů a souborů, ale v tomto případě se bavíme o podpoře formátu, který není rozšířen a proto není třeba ho podporovat. Naproti tomu binární formáty Officu rozšířeny jsou a jejich podpora ve svobodných aplikacích je užitečná.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
14.12.2006 15:01 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč chtít v OpenOffice podporu OpenXML
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ale jiste, proc nemit podporu OpenXML v Ooooo. Ignorovat implementovatelny format by bylo hloupe. Snad se da Novellu verit, ze aspon do implementace nezahrne znalosti, ziskane skrze mozna NDAcka, prece jen je ted tak strasne excitovan tou smlouvou...

Rekl bych, ze problem neni v tom, ze Ooooo budou podporovat OpenXML, ale to, ze Novell odepsal ODF. V tom byla ta vlna kritiky. Ne v podpore OpenXML. A jak ho odepsal? Tak, jak uz jsem parkrat rekl - dal do rukou MS pravniku argument "Vidite, my take podporujeme ten ISO standard, dela to pro nas treti strana, vazana smlouvou a je to navic jeden z nasich konkurentu". Cimz vzal vitr z plachet vsem prosazovatelum otevrenych standardu ve statni sfere, protoze vystavet slozitejsi podminky, aby jimi OpenXML neproslo, to uz silne zavani. OpenXML, paskvil pod kontrolou MS, se timto stava opet neporazitelnym, defaultni ukladaci format majoritniho kancelarskeho baliku. ODF bude v majoritnim kancelarskem baliku trpeny stahnutelny doplnek, nic vic.
14.12.2006 15:26 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč chtít v OpenOffice podporu OpenXML
Jako uživateli by se mi ze všeho nejvíc líbilo, kdyby existoval pouze jeden formát a klidně by jím mohl být i Open XML, pokud to tedy není paskvil, jak tvrdíte. Je tu tedy možnost, že zvítězí uživatel, ale k té má klíč pouze open office, ale pochybuji, že udělá open xml výchozím formátem pro ukládání dokumentů... :-(
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
14.12.2006 16:34 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč chtít v OpenOffice podporu OpenXML
Ale jiste, at je to klidne OpenXML, je to "jen" format dat :-), ale to by musel byt skutecny standard, kde se vsechny strany budou snazit transparentne o jeho implementaci, bude jim to umozneno a zadna z nich jej nebude mit pod kontrolou. Veri nekdo snad, ze OpenXML to bude kdy splnovat?
14.12.2006 21:32 kerala
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč chtít v OpenOffice podporu OpenXML
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jenom bych chtěl poznamenat, že implementace formátu ODF není zatíženo licenčními poplatky. Kdežto implementace formátu OpenXML je zátížena licenčními poplatky, poněvadž je to intelektuální vlastnictví MS. Novell, který nyní integruje formát OpenXML do OpenOffice, bude svojí edici OpenOffice+OpenXML dodávat svým zákazníkům, tzn. bude inkasovat penízky. Ale stále to bude zlomek toho co MS bude dojit ze svých zákazníků.
Luk avatar 14.12.2006 23:11 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč chtít v OpenOffice podporu OpenXML
Kdežto implementace formátu OpenXML je zátížena licenčními poplatky, poněvadž je to intelektuální vlastnictví MS.
To je nesmysl, jak tvrdí i Brian Jones, program manager pro Microsoft Office.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.