Portál AbcLinuxu, 4. května 2025 14:06

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
11.7.2008 10:12 cthulhu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Blíží se soumrak virtualizačních bohů?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
diky za pekny zapisek, v soucasne dobe jsem "zakonzervovany" na Vmware Serveru 1.0.x, nemam moc casu na testovani novych virt. nastroju a na VM Serveru mi vzdycky Solaris fungoval a vubec mi to tak nejak vyhovuje (VirtualBox pry ma slozite nastavovani site nebo kyho certa, sice je ted Sunu takze by mohl mit podporu Solarisu lepsi, no uvidime). Mate nekdo prakticke zkusenosti s Vmware 2.0 beta?
xsubway avatar 11.7.2008 12:02 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
Rozbalit Rozbalit vše Re: Blíží se soumrak virtualizačních bohů?
... bežně používám VirtualBox a nikdy jsem v hostovaném OS nenastavoval síť, a funguje (pokud funguje i v hostitelském OS) ;-)
rincewind avatar 11.7.2008 17:20 rincewind | skóre: 14 | blog: Bloguji,_tedy_jsem? | Hermanova Hut
Rozbalit Rozbalit vše Re: Blíží se soumrak virtualizačních bohů?
Jo, funguje, ale jenom NAT. Jakmile chcete udelat "normalni" sit (rozumej bridge do fyzicky sitovky), tak je to horor, osobne se mi to nikdy nepodarilo rozchodit.
11.7.2008 17:25 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Blíží se soumrak virtualizačních bohů?
Ono to jde do fyzické síťovky? Já myslel, že to jde jenom pro virtuální karty (tap)
Quando omni flunkus moritati
pavlix avatar 17.7.2008 01:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Blíží se soumrak virtualizačních bohů?
A ty se dají bridgovat.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
12.7.2008 13:57 Raduz | skóre: 5
Rozbalit Rozbalit vše Re: Blíží se soumrak virtualizačních bohů?
Hmm, mě to funguje, postupoval jsem podle dokumentace, a nepamatuju si, že by tam byl nějaký extra zádrhel. vbox0 v bridge s eth0, a už dostávám IP adresu z DHCP, virtualní mašina je viditelná ze zbytku sítě, a ať se práší za kočárem...
11.7.2008 12:27 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Blíží se soumrak virtualizačních bohů?
Mate nekdo prakticke zkusenosti s Vmware 2.0 beta?

Co jsem zatím viděl, je to katastrofa. Autoři totiž rozhodli, že VMware Console je přežitek, takže je k dispozici pouze

  • webové UI (spolu s nějakým pluginem), nepříliš praktické a dost pomalé i na silném stroji
  • (údajně) nějaký klient z Infrastructure, který je ale jen pro Windows
  • VMware Player (verze 2.0), který se dá použít jako konzole pro zobrazení vzdáleného stroje - ale nic víc

Druhou možnost jsem nezkoušel (nemám nativní Windows), první a třetí jsou co do ovládání daleko horší než původní Console. Trochu mi to připadá, jako by se VMware zalekl toho, že Server je příliš dobrý a ohrožuje jim prodej Workstation, tak se rozhodli to ve verzi 2.0 změnit. :-(

11.7.2008 11:19 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Blíží se soumrak virtualizačních bohů?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Citrix a virtualizacni buh? LOL... Prectete si neco o VM. Jestli existuje virtualizacni buh, tak je to jednoznacne IBM.
Max avatar 11.7.2008 11:27 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Blíží se soumrak virtualizačních bohů?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pěkný článek. Díky. Co tak ještě přidat anketu, kdo co používá? Samozřejmě s checkboxy ;-).
Apropo, VirtualPC není produktem MS, ten ho jen koupil.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
22.7.2008 19:17 ivdo | skóre: 6 | blog: ivdo | Ostrava 49° 50' 52" N, 18° 17' 01" E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Blíží se soumrak virtualizačních bohů?
A od té doby (VirtualPC 2004) není verze pro linux, dokonce ani linux není mezi oficiálními hostovanými systémy pokud vím.
cezz avatar 11.7.2008 11:44 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Blíží se soumrak virtualizačních bohů?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No mozem porovnat skusenost s Xen-om a KVM:

XEN: Kopa dokumentacie, velke hype okolo, pomerne progresivny development. Pomerne problematicka implementacia, na Ubuntu 7.10 sa ukazoval pomerne nestabilny, HW podpora v CPU (testovane na inteli) dost problematicka, ale je mozne, ze uz je to lepsie. Paravirtualizacia celkom dobra a relativne svizna.

KVM: Instalacia (tiez Ubuntu 7.10) otazka par balickov, v novych jadrach ziadne specialne patche. Podpora HW virtualizacie celkom v pohode. (v pripade xenu bol problem bootnut niektore liveCD /par specialnych instrukcii isolinuxu/, s KVM je to o cosi lepsie) Virtualizacia samotna pomerne svizna (nerobil som ziadne specialne testy, ale bolo to near native) - islo vlastne o kombinaciu qemu a kvm pre hw virtualizaciu. Dokumentacia trosku chudobnejsia a AFAIK nieco ako paravirtualizacia nemozna.

Zaver: Na serveri ostalo KVM, bezi na nom cca 10 virtualnych serverov (do buducna ich bude urcite viac), bolo treba dopisat si par skriptov na vytvaranie/manazment virtualov.
Computers are not intelligent. They only think they are.
Nikola Ciprich avatar 11.7.2008 14:19 Nikola Ciprich | skóre: 23 | blog: NiX_blog | Palkovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Blíží se soumrak virtualizačních bohů?
jen drobna poznamka: nejaka paravirtualizace s KVM jiz JE mozna, posledni jadra uz obsahuji moznost zapnout optimalizaci behu pod KVM. i kdyz zatim to neni zrovna 100% stabilni.

jinak ja jsem z KVM naprosto unesen, po martyriu s XENem je to uplna krasa, ted uz nam v KVM bezi desitky stroju a ani se to neda srovnat...
Did you ever touch the starlight ? Dream for a thousand years? Have you ever seen the beauty Of a newborn century?
xkucf03 avatar 11.7.2008 15:58 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše VMWare Server
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
VMware je pokud jde o poskytování vzdáleného přístupu odkázán na prostředky nabízené hostovaným OS. V případě MS strojů tedy přes RDP protokol.
Doporučuji stáhnout a vyzkoušet VMWare server, je zadarmo a umožňuje vzdálený přístup k virtuálním počítačům - přes vlastní šifrovaný protokol, ne nějaké mizerné RDP poskytované vnitřním OS.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
11.7.2008 16:58 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: VMWare Server
Blázníte?! Dát uživateli přístup přímo ke konzoli?
xkucf03 avatar 11.7.2008 17:09 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: VMWare Server
Ne, u nás se část lidí stará o podkladové servery na kterých běží VMWare a jiní používají OS běžící uvnitř - ti si s ním mohou dělat, co chtějí, to je jejich věc.

Mě jen zarazilo, jak píšeš, že VMWare nemá vzdálený přístup, přitom tahle jeho vlastnost je úplně super, je to jako kdyby člověk u toho počítače seděl, může používat i místní CD-ROMku, takže se takhle dá i stroj nainstalovat.

Nevýhoda je "jen" v tom, že uživatel má v danou chvíli počítač jen pro sebe, resp. může jich tam být i víc, ale všichni vidí totéž.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
11.7.2008 17:22 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: VMWare Server
Správcovská konzole není totéž co terminálový přístup. A řešení přes VNC je v tomto případě spíše z nouze ctnost.
OndraZX avatar 12.7.2008 23:00 OndraZX | skóre: 27 | blog: OndraZX | Frydek-Mistek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Blíží se soumrak virtualizačních bohů?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pekny clanek, akorat si dovolim nesouhlasit s touto vetou:
VMware je pokud jde o poskytování vzdáleného přístupu odkázán na prostředky nabízené hostovaným OS. V případě MS strojů tedy přes RDP protokol. Jenže ten je naprosto strašný a MS vzhledem k partnerství s CITRIXem nemá nejmenší důvod jej nějak vylepšovat.
RDP protokol je naprosto bezproblemovy a rychly i na pomalejsich linkach navic v Windows Vista a 2008 serveru v novych verzich Prave takovy protokol v Linuxu chybi (ne VNC opravdu nepovazuji za pouzitelny pro beznou praci), mozna rychlosti ale ne kvalitou se blizi NX. Prave nova verze RDP protokolu v Windows 2008 serveru posila Citrix s ICA na smrt, protoze napr. seamless okna byly funkce pro ktere se Citrix reseni pouzivalo. Jak je na tom Citrix dnes je videt v dnesnich verzich - 2 nesourode konfiguracni nastroje, preplacanost, hnusne ikony :-), a prece jen se dnes vyplaci radeji desktopy virtualizovat, nez pouzivat vzdy omezenejsi (nekdy je to vyhoda) terminalove reseni. Taky proto Citrix XEN koupil, protoze si tento problem uvedomuje. V soucasne dobe ale porovnavat VMware s ESX a konkurenty nelze - VMware je mnohem dal, ale na druhou stranu, ne kazdy tak robusni reseni potrebuje (proto bude virtualizace ve Windows 2008 serveru trhakem - i kdyz technologicky to neni prave reseni) - proto i VMware uvolnilo VMware Server zdarma - konkurence funguje.
xkucf03 avatar 12.7.2008 23:15 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Blíží se soumrak virtualizačních bohů?
Prave takovy protokol v Linuxu chybi
Něco na tom je - na RDP můžeš nechar rozdělanou práci a klidně se přihlásit později odjinud a najdeš svoje programy tak, jak byly. Tohle umí NX, je i dost kvalitní a má výhodu, že všechno jde přes SSH, tudíž není potřeba povolovat další port.

Co se týče bezešvých (seamless) oken, tak to umí normální X tunelované přes SSH :-) Stačilo by jen trochu vylepšit kompresi (i když i teď si občas pustím nějaký program vzdáleně po ADSL spojení a dá se to).
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
OndraZX avatar 12.7.2008 23:23 OndraZX | skóre: 27 | blog: OndraZX | Frydek-Mistek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Blíží se soumrak virtualizačních bohů?
Něco na tom je - na RDP můžeš nechar rozdělanou práci a klidně se přihlásit později odjinud a najdeš svoje programy tak, jak byly. Tohle umí NX, je i dost kvalitní a má výhodu, že všechno jde přes SSH, tudíž není potřeba povolovat další port.
Ano NX to umi, ale dost blbe pokud mas jine rozliseni monitoru - Windows aktualizuje okna dle noveho rozliseni, NX zmensi obraz v pripade mensiho monitoru.
Co se týče bezešvých (seamless) oken, tak to umí normální X tunelované přes SSH :-) Stačilo by jen trochu vylepšit kompresi (i když i teď si občas pustím nějaký program vzdáleně po ADSL spojení a dá se to).
Ale prave Windows terminal server to neumel - proto se za nemale penize kupoval Citrix - samozdrejme ne jen kvuli tomu, tech "plus" bylo vice.
xkucf03 avatar 13.7.2008 10:46 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Blíží se soumrak virtualizačních bohů?
Ale prave Windows terminal server to neumel
jj, to je pravda.

Nejvíc by se mi líbilo: vylepšit kompresi u vzdálených X a udělat pro GUI aplikace něco jako je screen pro ty textové. Nějaké takové projekty už jsou, ale co jsem viděl naposledy, tak to ještě nebylo moc použitelné.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
frEon avatar 25.8.2008 20:52 frEon | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Blíží se soumrak virtualizačních bohů?
Něco na tom je - na RDP můžeš nechar rozdělanou práci a klidně se přihlásit později odjinud a najdeš svoje programy tak, jak byly. Tohle umí NX, je i dost kvalitní a má výhodu, že všechno jde přes SSH, tudíž není potřeba povolovat další port.
vnc, (vim ze je takove, no proste takove) to umi taky. A jeho implementace tightvnc umi tunelovani pres ssh taky (parametr -via)
Talking about music is like dancing to architecture.
13.7.2008 22:14 mAhdi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Blíží se soumrak virtualizačních bohů?
Jenze RDP nepodporuje 3D akceleraci, coz je pro nektery typy uziti zcela na nic ...
OndraZX avatar 14.7.2008 06:30 OndraZX | skóre: 27 | blog: OndraZX | Frydek-Mistek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Blíží se soumrak virtualizačních bohů?
Jenze RDP nepodporuje 3D akceleraci, coz je pro nektery typy uziti zcela na nic ...
I kdyby to slo,tak spoustet 3D aplikace na terminalovem serveru by asi nebyl dobry napad. :-)
13.7.2008 12:20 mAhdi
Rozbalit Rozbalit vše Win stroje nejsou odkazany jen na RDP
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
http://www.vmlogix.com/VMLogix-LabManager/ ... podporuje to NX pres VNC, je to mnohem rychlejsi nez RDP ;)

Ten NX je implementovanej tak, ze mas jednu malou virtualni masinu s linuxem ... jinak to implementovali za par dnu co sme je o to pozadali, takze to urcite zvladne i komunita, kdyby byla potreba ...
dmnc_net avatar 15.3.2009 23:08 dmnc_net | skóre: 12 | blog: dmnc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Blíží se soumrak virtualizačních bohů?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

sice uz je to pres pul roku stare, ale aby nekoho nezmatla hlaska o ICA clientovi pro Symbian, tak existuje a funguje:

http://www.citrix.com/English/ss/downloads/details.asp?downloadId=23674&productId=186&c1=ost12730

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.