Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 18:55
Kdyby byl tento výrok pravdivý, tak byste tenhle blog nečetli. Ve skutečnosti vítězí vstupní hodnota, která vyhoví podmínce. Bez ohledu na to, je-li pravdivá, nebo ne – záleží pouze na nastavení podmínky.Bez toho aniž bys řekl co nastavuje tu podmínku je to celé takové dost prázdné konstatování.
Obvykle se dává do protikladu vůči pravdě – lež.Protikladem pravdy je nepravda. Což není lež, tu zpravidla odlišuje od nepravdy záměr. Lež je navíc jen podskupinou nepravdy.
Obojí je tvrzení, které lze testovat podmínkami. A ty mohou být nastaveny tak, aby vítězila lež.V netriviálním systému skoro nelze nic jako „pravdu“ najít hlavně proto, že se snažíš hledat něco subjektivního objektivním způsobem. Pravda je konsenzus. Lidské mozky jsou evoluční bahno plné kognitivních biasů, kde samotné vnímání pravdy může být každého zúčastněného jiné a celé to podléhá zpětné racionalizaci a přizpůsobování si vzpomínek pohledu, který se zrovna hodí.
Na nepravdivost onoho výroku dojel i Hus. Podmínka byla nastavená. Kdyby jí vyhověl, tak by si zachránil kůži, ovšem to by musel svá tvrzení označit za nepravdivá. Ovšem tím by se stal lhářem, takže za kostnickým if následovalo i else …To je takové to populární zjednodušené vnímání, které bylo afaik vytvořeno někdy v době obrození, aby dalo lidem populární memy vytvářející koncept národa. Imho to celé bylo o ovlivňování mas. A v tom „vyhrál“, i když v předmětu sporu zdánlivě „prohrál“. Viz ostatně taky jeho závěrečná řeč:
Bůh jest mi svědek, že to, co se mi falešně připisuje a skrze falešné svědky přičítá, jsem ani neučil ani nekázal, nýbrž předním úmyslem mého kázání anem jiných mých skutků neb písem bylo, abych jen mohl odvrátit lidi od hříchu. V té pak pravdě evangelia, kterou jsem učil psal a kázal, ze slov a výkladů svatých doktorů, dnes vesele chci zemříti.
Pravda je konsenzus.Ovšem jen dle jedné z několika teorií pravdy. ;-P
To je takové to populární zjednodušené vnímání, které bylo afaik vytvořeno někdy v době obrození, aby dalo lidem populární memy vytvářející koncept národa.AFAIK to bylo dříve, AFAIK ta reakce ze strany Čechů byla víceméně takováhle v podstatě hned následně po upálení. Mně ta postava Husa přijde taková dost národně-memetická víceméně už z podstaty. Jako ano, obrozenci a posléze i komunisty si ho masivně brali do huby a využívali pro svoje účely, o tom žádná. Oboje skupiny se určitě při výkladu Husa dopustili nepřesností a idealizace, ale nepřijde mi, že by v nějaké velké míře nebo že by jeho působení zkreslili nějak opravdu masivně. Konekonců, když vystupuješ proti středověké církvi, její moci, nedemokratičnosti, monopolu na výklad písma a odpustkům ve formě jak finanční tak armádní pomoci, tak seš prostě Správňák™ a ani protežování ze strany obrozenců nebo komunistů s tím nic moc nenadělá
Mne ta postava Husa prijde takova dostA myslis si, ze je tomu u jinych narodu jinak? Ze ti ruzni Robinove Hoodove, Vilemove Tellove, Beowulfove a co ja vim jeste, se nejak zasadne odlisuji? To neni pokus o argument vy taky bijete cernochy, ale tim chci rict, ze je to uplne normalni a prirozene. No a prvopocatky vcech narodu jsou vicemene vsechny vybajene. Spatne je, je v soucasne jsou enormni tlaky z Rise ceskou historii od zakladu pozmenit. Dobrym prikladem budiz i pulnocni Kapicovo henleinovske rozjimani. Rissti hrdinove Konradove, Jindrove Ptacnikove,Karlici Veliky a dalsi se pochopitelne pozmenovat nebudou
Mne ta postava Husa prijde takova dostA myslis si, ze je tomu u jinych narodu jinak? Ze ti ruzni Robinove Hoodove, Vilemove Tellove, Beowulfove a co ja vim jeste, se nejak zasadne odlisuji?
A myslis si, ze je tomu u jinych narodu jinak? Ze ti ruzni Robinove Hoodove, Vilemove Tellove, Beowulfove a co ja vim jeste, se nejak zasadne odlisuji?Řekl bych že ano, a to minimálně z toho důvodu, že Hus je poměrně slušně zdokumentovaná historická postava. Každý národ si jistě rád zabájí, nicméně Hus jako takový není vybájený a mně v kontextu diskuse nepřijde ani to jeho pojetí nějak extra vybájené. Vilém Tell nebo Beowulf jsou řekl bych spíš na úrovni Horymíra nebo podobně.
Spatne je, je v soucasne jsou enormni tlaky z Rise ceskou historii od zakladu pozmenit. Dobrym prikladem budiz i pulnocni Kapicovo henleinovske rozjimani. Rissti hrdinove Konradove, Jindrove Ptacnikove,Karlici Veliky a dalsi se pochopitelne pozmenovat nebudouTy už musíš bejt z toho nedostatku flamewaru pod tvým blogem dost zoufalej, když se snažíš to téma protlačit i do téhle diskuse...
Ty už musíš bejt z toho nedostatku flamewaru
No neřikam že na tom něco nebude . Nemyslim, že bych nějak zásadně odbočil, Emanuel Moravec se zmiňuje v zápisku okrajově o národních hrdinech a já to stočil až k nadnárodním hrdinům. No a na pravdu můžeš napasovat prakticky cokoliv.
Asi bychom se shodli na tom, že hlavním nadnárodním hrdinou I. a hlavně IV. říše je zmíněný Karel Veliký. V počtu epických básní písní, v nichž vystupuje vždy jako správňák, se K. Veliký skoro vyrovná americkému sniperovi. Ne, proti K. Velkému celkem nic nemám. Ani proti tomu, že se EU papaláši ověšují každoročně metálem K. Velikého. To vždycky bylo a bude. Cena K. Velikého existuje i ve verzi Jugend.
Jen se obávám, že si eupapaláši vzali z odkazu K. Velikého vzali hlavně to, že vybudoval tááákovouhle óóbrovskou říši. Což by Emanuel s Adolfínou chtěli strááášně moc a teď hned. Podle mě spočívá hlavní přínos K.V. v tom, že zastavil všemi prostředky islámskou expanzi do Evropy. To byla zcela zásadní a klíčová událost, bez které by se kontinet ubíral úplně někam jinam. EUpapaláši dělají už delší dobu přesný opak. Tmelícím prvkem Franské říše bylo křesťanství. Protěžovanou ideologií IV. říše je multikurní genderomarxismus. To je značný odklon. Ale hlavně, že má metál K.V i takový velikán jako van Rompuy a soudruh knihkupec M. Schulz.
Takže klíčový epickolyrický říššký hrdina je Karl Veliký. Na druhém místě ho dotahuje a šlape mu na paty Karl Marx. Třetí nevim, asi panevropský utopista s hovadinama jako eunárod atp. hrabě Kalergi. Lenin se na přední příčky nevejde, neb byl pouhý Marxův žák a jen německý agent a hlavně nepochází ze vznešeného plemene, předurčeného k vládnutí Evropě.
Jasněže nečekám, že jako eufilní hujeroextrémista budeš sdílet mé postoje a nečekám, že zvedneš hozenou rukavici
multikurní genderomarxismus
Co to je?
No a na pravdu můžeš napasovat prakticky cokoliv.To každopádně
Tmelícím prvkem Franské říše bylo křesťanství.No jo, ale všimni si, že to je z pohledu správného uvědomělého anti-EU občana (řádně a svobodně čtoucího alternativní média) také špatně. Respektive události poslední ~dekády uvrhly do uvědomělé občany co se postoje ke křesťanství týče do svízelné schizofrenní situace, kde křesťanská církev je všeobecně špatná, KDU jsou černoprdelníci a blbí sluníčkáři Halík je debil atd., ale zároveň uvědomělý občan má potřebu zdůraznit, že jsme (údajně) křesťanská kultura (renesanci, osvícenství, VFR atd. zřejmě zcela ignorujeme nebo nevim) a dokonce začíná, zřejmě pod vlivem Myloše Lukoiloviče Zemana tak trochu vzhlížet ke slovutnému kardinálu Dukovi, který je sice církevní tradicionalista a čenoprdelník par excelence, zároveň ale začíná být tak trochu hrdina protestující pro neomarxismu EU. Opravdu nelehká situace
Jasněže nečekám, že jako eufilní hujeroextrémista budeš sdílet mé postoje a nečekám, že zvedneš hozenou rukaviciTvoje bába je hujeroextrémista. To, že jsem pro EU neznamená, že souhlasim s aktuální podobou EU a se všim co EU dělá. Já dokonce i s velkou částí té kritiky EU souhlasim, akorát mi nepřijde moc smysluplné se tou kritikou ze strany těchto lidí nějak víc zabývat, protože oni buď nenabízejí řešení vůbec žádné nebo prosazují vystoupení z EU, což už je vůbec k ničemu.
Tvoje bába je hujeroextrémista.
To teda nikdy nebyla. Tak tohle mě zrovna vůbec nebere, nějaký spory páter Hulík vs Duka. Někde jsem ale četl z konzervativních katolických kruhů, že je páter Hulík služebník Satanův . Prostě služebník Satanův je v roli podřízeného a tak musí kardinála poslechnout, tak to přeci v církvi chodí ne? Miloše rád nemám, je čim dál hnusnější. Pořád si ale myslim, že je to o fous lepší než profesor Nevím, poradím se s týmem v kombinaci s premiérem Ferim.
Třeba v otázce výstupu z Eurosojuzu jsem s vámi, euextrémisty, zajedno. Nemyslím si, že to je dobrý nápad. Multikulti genderobolševik by se krutě mstil a to by opravdu tak malá země jako my nemusela ustát. Mají spoustu pák. Jedna z největších je to, že by si odvezli volanty a česká ekonomika založená na montování by se zhroutila. I když těžko říct, zda by to doopravdy udělali. Levné vzorové kolonie za humny taky dost potřebují. Nyní se nacházíme ve fázi zastrašování neposlušných (brexit).
testovat a zřejmě to tu historicky nebyl samý Slovan.To taky patří do kategorie objevů jak noha. Etnicky čistý jsou možná tak Japonci nebo Eskymáci. Němci jsou taky možná víc slovanští, než by si mohli myslet. Polabských Slovanů bylo opravdu dost. A lužických Srbů bylo taky kdysi mnohem víc.
Rozjed se na svem superekologickem kole
No, to by nemuselo stacit, zalezelo by na okolnostech. Vhodnejsi by byl treba Isle of Man Moto GP na elektromotorkach. Kdybys trval na tech kolech, mohl by se zaradit do peletonu napr. i Fidel Castro (soudruh JS) na elekromopedu, nasledovan tim rudym chlapcem z CPS, princem se zlatou rudou hvezdou na cele, uz nevim jak se jmenuje, asi Camrda ci co. No a peleton, mirici na Kliniku by uzaviral soudruh dad na elektrosekacce s pojezdem a emisni normou euro 250.
Ty jsi zkratka neprejici egoista a nedopral bys mu ani aby z toho vyrostl a pred tim pripadne dostudoval VUML ve treti petiletce. Pockat, ted uz VUML neni, jsou fakulty socialnich ved, genderova studia a politicka geografie. Chybi proste vlidne lidske slovo. Misto squatu doporucit nejakou rudou squaw z Kliniky s drdama na hlave a afro upravou prirozeni. Treba. Nebo doporucit nejake pekne tricko s tulenem od National Geograohic, predniho globalneoteopleneckeho think-tanku. Na den tulenu a vlastne porad drou liberalne demokraticti aktiviste z Kliniky, aby bylo na duchody a na boj proti globalnimu otepleni, pod zastitou primatora Lysohlavka.
Nebo mu pochvalit hezkou bradku, jakou mel i Che Guevara v nejlepsich letech. Nebo aspon doporucit nejakou hezkou klavesnici s cervenym podsvicenim a hvezdickama, kdyz uz nic. No proste chci rict, ze chybi hrejive lidske slovo. Jo, Davko je Vinnetou rudy gentleman s progresivnimi postoji a na rozdil od toho chlapce s rudou hvezdou k tridnimu boji jeste nevyzyva.
Coze?
Nic překvapivého, reakcionáři mají plná ústa hodnot, práce a rodiny jen jako rétorické cvičení.
Toto pozorujem u tých dnešných mládežníkov, aj tých pokrvných: snahu dokazovať, že tu vlastne neboli žiadni Slovania, že sme - my aj vy - mix všetkého možného, Keltov, Germánov, my aj Avarov, Skýtov, len s tými Rusmi a s tými Srbmi nemáme nič spoločné... Ešte tak Slovincov s tým nemeckým kultúrnym vplyvom a génmi sú ochotní vziať na milosť.
Spíš už nefrčí obrozenecké panslovanské blouznění.
Biologicky kuknu na genetickou mapu a vidím. Co se kultury týče, laskavému čtenáři doporučím např. Obrazy z kulturních dějin Střední Evropy.
Ľudia sa v ňom budú deliť na niečo ako stavy - na uzavreté skupiny, hierarchicky usporiadané podľa výšky IQ, druhu schopností a predpokladám, že sa bude aj centrálne plánovať, koľko sa ich z ktorej sorty vyrobí, aby to bolo spoločensky účelné z hľadiska potrieb tých horných kást.
Jediný, u koho jsem takové nápady zaznamenal, jsou regulérní náckové, kteří ale za ty skupiny berou právě národ, rasu apod. (např. Stefan Molyneux)
BTW
Hej, a ešte sa rado podčiarkuje, že nacionalizmus zavinil vojny... A ak budú ľudia v globalizovanom svete rozdelení podľa iných kritérií než nacionálnych do oddelených "bublín", vojny to nezaviní?
za zmínku stojí rovněž Proč jdou chlapi do války od Radana Haluzíka.
Kruciální je pozorování, že nacionalistické ideologie cílí na emoce, nikoliv racionální diskuzi.
Mýty a legendy sú pre národ (ale napr. aj rodinu) veľmi dôležité, pretože majú stmeľujúci účinok...Nezlobte se, ale vzdyt musite i jen z teto diskuse videt, jaka je to blbost. Treba Odin tady je zastance "naroda", ale s kym se v praxi stmeluje nebo chce stmelovat? Naproti tomu David nebo ja tu vystupujeme proti sobeckemu individualismu, a jsme obvinovani z nedostatku narodniho citeni. Nebo to video, co jsem posilal vys - samotna britska kralovna, co ma byt reprezentaci sveho naroda, si uliva penize do danoveho raje, aby je ochranila pred danovym uradem, ktery nese jeji jmeno! Ano, ruzne skupiny lidi byly a budou a mozna mezi sebou budou vzdycky vest valky. V tom skutecne rozdil neni. Ale je rozdil, pokud lide maji svobodu si vybrat, ke ktere skupine se pridaji (treba za ucelem obhajoby svych zajmu, tedy, jak pise David, z racionalnich pohnutek), a nebo jestli jim to urci nejaky pan dulezity, co k tomu dosel na zaklade "legendy" (a ze pan dulezity ma zajem o nejakou vysokou rozhodovaci funkci ve stejnem kraji je ovsem jenom shoda okolnosti). Proc se mam stmelovat s Andrejem Babisem a ne treba George Monbiotem? To mi vysvetlete, proc ten prvni a ne ten druhy, co je na tom tak duleziteho.
Fajn je, když ty odlišné skupiny jsou sdruženy ve vyšším celku a pod nějakým vyšším cílem.S tim asi nesouhlasim. Podle me je podstatne, jaky ten cil je a kdo ho urcuje. Nejsem odpurce statu, ale myslim, ze proste stat (v praxi jeho predstavitele) ten cil urcovat nemuze. Ten (spolecny) cil by mel vychazet z toho, co chteji jednotlivci - a stat by mel jen poskytovat infrastrukturu, ktera umozni ten cil dosahnout. No a prave proto nemuzu souhlasit s tim, aby nekdo manipuloval ostatni pomoci narodnich mytu, jen za ucelem jakehosi (blize neurceneho) spolecneho cile. Je to nemoralni jednani, ktere opomiji (casto nevedome) sobecke motivy tech manipulatoru.
Lenže to, ako to funguje v ľudských skupinách, sú objektívne zákonitosti.No jo, to porad nekdo tvrdi. A ja to nerozporuji. Ma to jen jeden maly hacek - co chvili se objevi nekdo, kdo prijde na to, jak ten system nejak chytre obejit, aby se dosahlo uplne jineho vysledku. Pouziju analogii - gravitace je taky prirodni zakon, a voda (na Zemi) tece vzdy dolu. Tak jak je mozne, ze tady ve 3. patre na kopci otocim kohoutkem, a tece z nej voda? Muzeme to povazovat za socialni technologii. Uz jen fakt ze se delime na narodni staty a nikoli kraje indikuje, ze je to v podstate nase (kolektivni) volba. A eventualne to muzeme vztahnout na celou planetu. (Ja se treba citim vic Evropanem nez Cechem a o Slovanstvi nepremyslim.) Jiny priklad, treba se rika, ze mnoho mladych muzu nejak chce valku - myslim bojovat v ni, ne o ni mluvit. A ukazuje se, ze muzeme mit oboji - spolecnost zalozenou na miru, kde se nikdo bezne nevrazdi, a pritom lide uspokoji tyto sve touhy kazdy den ve Fortnite. Temer nikdo kdo ma rozum nechce dnes bojovat ve skutecne valce. Oproti pocitacove hre je to desny opruz. Totez se stalo s pornografii - v jejim dusledku masivne kleslo sexualni nasili a pritom frustrace je nizsi nez kdy v historii. Takze je to svym zpusobem win-win - uspokojeni nasich "primitivnich potreb" masivne vzrostlo, a pritom celkova situace ve spolecnosti se zmenila (a zda se k lepsimu). Cela civilizace (kdyz pomineme vesmes resitelne socialni problemy, a vazne hrozby jako AGW) dosla ve zjednodusovani lidskeho zivota tak daleko, ze dnes je nejobtiznejsi problem z hlediska jednotlivce casto udrzovani mezilidskych vztahu. A s tim vzrusta i socialni uzkost, fenomeny jako hikikomori apod. Ale to jsem trochu odbocil. Chci tim rict, ze chovani tech skupin neni zdaleka tak dane, jak se muze zdat. Neco podobneho ukazuje i Robert Sapolsky, napriklad. Je pravdepodobne, ze nasi po-potomci budou mit jine kulturni hodnoty nez my, stejne jako my mame jine kulturni hodnoty nez nasi prarodice. Nasi kulturu uplne neznici, spis ji daji nekam do muzea, kde bude postupne chatrat. Obcas se tedy najde nejaky silenec, ktery to bude restaurovat (ahoj mami), ale v podstate dost se toho poztraci.
Zjevně k žádné z posledních invazí nepotřebovali brannou povinnost. Ostatně velká část zátěže byla přesunuta do privátních rukou.
Tohle odvětví potřebuje dobré PR, které zábavní průmysl může poskytnout. Souvisí to také s tou estetikou hraní si na vojáky, o které píše Haluzík.
Souvislost mezi násilím a agresivitou, která je populární mezi některými laickými skupinami, zásadně nevidím (nad rámec otupení, to jednoznačně). Ale agresivita souvisí s toxickým prostředím řady kolektivních her (MOBA, Call of Duty).
s toxickým prostředímSrsly? Tuhle rétoriku tady chceš používat?
Tyhle Vase uzasne odkazy na historii, atd., uplne jako blesk odnikud prerylo globalni spojeni vsech na jednu sit. A bude preryvat dal, tohle, co pisete, zustava jen vzpominkou.Že je spojení možné, ještě neznamená, že se každý spojuje a že ti "net-native" na národy hrát nebudou...
Nikoliv, to spojeni se *stalo*, nebo snad Internet nebezi?Tak ještě jednou - to, že existuje komunikační kanál, ještě neznamená, že jej někdo využívá ke komunikaci. Já vím, že ti přijde naprosto běžné povídat si s lidmi přes půlku planety, protože s nima pravidelně řešíš kernel a ZoL a kontejnery a kdovíco ještě. Ale v tom jsi prostě výjimka - drtivá část populace i v tvojí věkové kategorii využívá internet téměř výhradně k tomu, aby komunikovali s lidmi, které znají osobně. A těm narozdíl od tebe koncept národa nic nesmazalo...
My, Slováci, hrdí na svoj národ sme preto, čo dokázal. Prekonať toľko ťažkých historických míľnikov...a ostať nažive.Hm, tak si to shrneme... národ do začátku dvacátého století dokázal být Horními Uhrami, k osamostatnění českých zemí se přifařil, protože Masaryk a spol. potřebovali mluvit za víc lidí, o dvacet let později dokázal ČSR zradit, načež se ukázalo, že válku Němcům vyhrát nedokáže, takže se zase přifařil zpátky. A o dalších čtyřicet let později - poté, co na Slovensko přiteklo z Čech ohromné množství prostředků, které z agrární zaostalé země udělaly něco, co se mohlo kvalifikovat do evropské země konce dvacátého století - se tomu národu povedlo znovu odtrhnout. Jj, jste dobrý...
Ste osamotení, izolovaní od seba, "za sklom"... Bojíte sa osobných kontaktov, vzťahov, neviete si s nimi rady. Maximálne zvládnete zraz "svojej skupiny" raz začas v nejakom neosobnom priestore. Budete o vzťahoch filozofovať, ale BOJÍTE sa zlyhania v nich... Bojíte sa zbytočnej záťaže, že vám uberú z času, resp. i z peňazí.K tomuhle drobná poznámka: Tohle je úplně mimo. Zcela mimo mísu. Ty máš asi o "ajťácích" představu z nějakého přiblblého televizního seriálu nebo filmu, kde má každý ajťák automaticky aspergera a koktá, když má promluvit na servírku nebo něco podobného. Tvoji charakteristiku >90% zdejších lidí nesplňuje. Nevíš kdo jsme v osobním životě, nevíš nebo neuvědomuješ si, že máme kamarády, přítelkyně, manželky, děti. (Případně u žen a jinak orientovaných si ta slůvka přechylte![]()
My, Slováci, hrdí na svoj národ sme preto, čo dokázal. Prekonať toľko ťažkých historických míľnikov...a ostať nažive. Že z doslova z ničoho vytvoril to čo vytvoril... krásnu kultúru, i ten charakter nie je na zahodenie. Slováci vždy mali všade dvere otvorené, lebo vedeli poctivo pracovať, boli učenliví a dokázali sa veľmi dobre prispôsobiť. A zároveň si tvrdohlavo trvať na svojom. Vďaka tomu nakoniec máme i ten svoj štát.Ano. Stejně jako ostatní národy okolo.
Lasku ke svobode, uctu k soukromi ... to jsou hodnoty, ktere mely byt preneseny, no nebyly.Zrovna na těchhle hodnotách totiž většina lidí moc nelpí. Aspoň dokud o ně sami nepřijdou.
a nemyslela som len "ajťákov"... ale všetkých, ktorí vyjadrujú Tvojím podobné postoje k "našim prežitkom" nevhodným do vášho sveta...Pokud vím o ničem jsem neřekl, že je to přežitek.
a mám deja keď pozorujem ten Tvoj pokrokový svet, ktorému ja už podľa Teba nerozumiemPokud vím neřekl jsem ani to, že dnešní svět je pokrokový, ani to, že mu nerozumíš. Nemyslim si ani jedno z toho. Chtěl jsem říct to, že nerozumíš lidem na abclinuxu, chápeš je/nás úplně špatně, neznáš nebo nechápeš motivace. Proč? Jestli za tim není tak popkultura tak nevim.
Bola reč o "ľuďoch z abc linuxu"?To nemůžu přesně vědět, ono to bylo takové hekzy neadresné to o těch nešťastnících za sklem
Je to záujmová skupina, ako taká má spoločný konkrétny záujem a účel (motivácia), za ním vyvíja(la) určité spoločné aktivity, spolupracovala, a pravdepodobne si vytvára aj akési spoločné postoje, názory, nejako sa vymedzuje voči iným (k tým, čo používajú Windows napr.), má nejaké spoločné symboly (tučniak) a aj sa vytvára nejakú štruktúru...prideľuje svojim členom určité pozície, statusy podľa toho, nakoľko sa odlišujú/neodlišujú od VZOROV správania, ktoré väčšina (autorita) pokladá za pre skupinu za žiadúce... Takže sú tu hviezdy, a sú tu aj outsideri, resp. +ahostajní resp. odmietaní...Ježišmarja, tohle prosím né! To je taková sbírka nicneříkajících frází z učebnice, které se dají říct o skoro jakékoli skupině (akorát se tučňák nahradí jiným maskotem), kdekoli a v jakékoli historické době. Jestli chceš dojít k nečemu trochu konkrétnějšímu, zkus se zamyslet nad otázkou, proč by někdo trávil dlouhý večer třeba portováním nějakého prográmku z Linuxu na FreeBSD nebo se hrabal v nastaveních firewallowvých pravidel nebo debatoval o (ne)výhodách funkcionálního programování nebo něco podobného, přetože to třeba kolikrát je dost ubíjející a člověk nemůže přijít na to, jak něco funguje nebo proč to nefunguje nebo jak problém vyřešit za těch několik málo hodin, které tomu sotva může věnovat atd.
A už si vravím, že je čas skončiť. Všetko bolo povedané.Ok, dobře, já už tě tedy nebudu kvůli tomu popotahovat
to nie sú frázy... ale to, čím je aj táto vaša skupina definovanáNezlob se, ale jsou to naprosto povrchní fráze. "Akési společné postoje." Jediné konkrétní věci tam jsou ten tučňák a ty Windows, přičemž tučňák si myslim nijak moc důležitý pro nikoho není a vymezení proti většině uživatelů Windows v zásadě nejsme, jde tam trochu o něco jiného.
a nevytrhnuté z kontextu,najdôležitejšia veta: Len potiaľ ma táto skupina zaujíma. (T.j. jej odborné problémy nie.)Jenže to není oddělitelné. Za těmi diskusemi o odborných problémech jsou ty reálné motivace a postoje. Chápu, že pro ne-odborníka zvenku to asi je dost nepřístupné, ale ty základní věci se dají pochopit i bez PhD v počítačové vědě, zejména třeba licencování je spíše záležitost společensko-politická. Pokud cokoli co zavání odborností prostě odignoruješ, pak nemůžeš porozumět, o co tu lidem jde. A samozřejmě, že potom budou působit, jako když jsou za sklem.
Ja som len zhrnula, ktorými znakmi skupiny sa vyznačuje(-te).Nezhrnula, ty jsi pouze napsala, že ty znaky asi existují a asi nějaké jsou.
A navyše je tá vaša skupina ešte virtuálna, takže v reálnom živote by bolo otázne, či by jedinci, ktorí sa k nej hlásia, vôbec dokázali spolu vychádzať a spolupracovať (pretože virtuálny vzťah je oproti reálnemu veľmi pohodlnýNa tomhle je opět vidět, jak moc to nechápeš. To, že tahle kecárna je do značné míry oddělená od reálného života, je záměr, a to, že řada lidí odtud by spolu nemohla/nechtěla spolupracovat, je celkem očividné, to není žádné tajemství. Nicméně někteří zase naopak ano, spolupracují a dělají různé věci, o kterých ty nemáš vůbec šajn (a tím nemyslím odborné věci). Ten profesní či osobní život se zdejšími diskusemi obvykle souvisí jen velmi málo. Ty na základě toho zdejšího vystupování máš pocit, že máš dostatek informací, a vyvozuješ nějaké závěry o těch lidech nebo o jejich životě, ale ty závěry jsou úplně mimo, protože ve skutečnosti máš tak nanejvíš 10%, spíš míň.)
keď sa vrátime k deleniu ľudí na skupiny: o čo je lepšie to bublinkovanie, než delenie na národy, keď to zgrupovanie funguje vlastne veľmi podobne a tie negatíva obojého sú spoločné tiež?Z mého pohledu to +/- o nic lepší není a ty negativa tam jsou taky. Například diskuse na Hacker News se občas skoro nedají číst, je to hrozný echo-chamber (tj. jak píšeš, vzájemné potvrzování názorů). Tady asi ten efekt bude taky, ačkoli zase asi trochu jinak. Na druhou stranu, je pěkné, když se třeba svobodnému softwaru daří propojovat lidi z různých koutů světa a umožňuje jim svobodně (nebo řekněme svobodněji) spolupracovat na něčem přínosném - to je z mého pohledu velmi pěkná idea která i v praxi docela často pěkně funguje. Co se týče těch národů, nic proti tomu nemám, pokud ta negativa nepřeváží. Národy, jejich jazyky a historie mi připadají velmi zajímavé, zejména menší, méně známé národy mě občas fascinují
Co že to jsou ty zájmy arbitrárně zvolené skupiny? Resp. v čem se liší od libovolné jiné arbitrárně zvolené skupiny?Viděl bych to na zajistit si naplnění potřeb (viz třeba Maslowova pyramida nebo podobně). A to, že je ta skupina arbitrární na věci celkem nic nemění, prostě Slováci chtěj někde slovákovat... Ty seš taky arbitrární člověk, ale přitom to neznamená, že by ses měl vzdávat svojí identity nebo něco...
Řada jiných skupin právě není zvolena arbitrárně, nýbrž jejich členové sdílejí společné rysy biologické, společenské postavení, nebo třeba zájmy a aktivity.No jo, ale to je dané taky tím, že tyhle skupiny jsou typicky zaměřené jen na nějakou určitou oblast života. Třeba jen na nějakou volnočasovou aktivitu, což je hodně úzké zaměření v porovnání s národem. Samozřejmě jsou i případy, kdy ta skupina řeší veškeré oblasti života (klášter, kibuc, ...), ale to jsou spíš výjimky a je otázka, jestli i v těch případech to je skutečně méně arbitrární než národ, mně přijde, že kolikrát ani ne.
Ale hranice moderních států tomu ne zrovna odpovídají a zvlášť dnes vytvářejí další arbitrární bariéry, ať už jde o hranice (těch před národy taky takhle nebylo), legislativu,…Jj, to vnímám taky jako negativní, často (zejména v Evropě, ale i jinde) jsou ty hranice víceméně jen za účelem rozděl a panuj. Je poměrně blbý, že blbouni z SPD a podobně mají pocit, že ty hranice definujou národ.
Je poměrně blbý, že blbouni z SPD a podobně mají pocit, že ty hranice definujou národ.A nedefinují? Když vezmeš jeden národ, ať už jakkoliv definovaný, a rozdělíš ho ve dví hranicí, která mírou větší než zanedbatelnou ztižuje přechod lidí, zboží a informací, nutně přece postupným působením času vzniknou dva příbuzné a libovolně blízké, ale přece odlišné národy.
Proto tvrdím, že hranice jsou jedna z věcí, které národ definují.
A pak se podíváš na Blízký východ nebo bývalé kolonie třeba v Africe (nebo koneckonců státy v Americe).
Tenhle článek bere tvoji definici, a pak rozebírá problémy s hranicemi.
To jsou jenom geografické hranice. V subsaharské Africe, zvlášť tam, kde byl vliv kolonialismu jen velmi hrubý, to je ještě divočejší, protože i v rámci jedné vesnice může být několik skupin s výrazně vymezenou identitou, vlastním jazykem (který se liší řádově asi jako čeština od bulharštiny) atd., a sice v závislosti na řekněme společenské roli.
Nevím, jak jsi to myslel, ale v podstatě bych s jejich voliči asi souhlasil v tom, že současná společensko-politická situace vede (a mohla by snadno vést daleko radikálněji) k mizení národních tradic, jazyků apod.Já jsem měl na mysli jen tu fyzickou hranici, ačkoli je pravda, že ono mnohé z toho plyne.
Do diskuze, zda je to dobře nebo špatně, tím spíše, když třeba český jazyk neovládají často – a snad nejčastěji – právě ani ti, kteří po jeho ochraně nejhlasitěji volají, bych se ovšem raději nepouštěl.U voličů SPD je to IMHO jen taková rétorika, které sice mnozí asi věří, ale reálně je to nejspíše ruskem ko-sponzorovaná snaha o přeorientování ČR na východ. Čiliže se zachováním našich národních tradic to má pramálo co společného. Jinými slovy, na tom, že mizí národní tradice vlivem globalizace ze západu jim nevadí ani tak to "mizí národní tradice", ale hlavně to "ze západu". Například si umim přdstavit, že Skauta by klidně začali potlačovat stejně jako dříve komouši, koneckonců, už dnes se proti nim celkem vymezují.
Řada jiných skupin právě není zvolena arbitrárně, nýbrž jejich členové sdílejí společné rysy biologické, společenské postavení, nebo třeba zájmy a aktivity.No jo, ale to je dané taky tím, že tyhle skupiny jsou typicky zaměřené jen na nějakou určitou oblast života. Třeba jen na nějakou volnočasovou aktivitu, což je hodně úzké zaměření v porovnání s národem. Samozřejmě jsou i případy, kdy ta skupina řeší veškeré oblasti života (klášter, kibuc, ...), ale to jsou spíš výjimky a je otázka, jestli i v těch případech to je skutečně méně arbitrární než národ, mně přijde, že kolikrát ani ne.
Vezmi si např. Iry. Mají společnou historii, a to včetně útlaku ze strany Angličanů. Z toho plynou společné problémy – teprve nedávno uzavřeli „IQ gap“ oproti právě Angličanům.
Dá se říct, že to je národ, ale proč je pak Irsko rozdělené mezi dva státy?
Jj, to vnímám taky jako negativní, často (zejména v Evropě, ale i jinde) jsou ty hranice víceméně jen za účelem rozděl a panuj.
Bingo.
to, že už som dosť skeptická a pri každej peknej myšlienke mi vždy napadne, ako sa jej niekto zmocní a zneužije ju, alebo inak pokazí, je asi tým vekomJó, tak mě ty možné špatné důsledky taky napadnou, to je asi normální. Třeba ekonomicko-sociální situace v San Franciscu je poměrně slušně negativní případ, případně najdou se jiný. Ale snažim se vnímat to pozitivní...
súčasne rusofóbiu, založenú na tvrdení, že si Rusi brúsia zuby na ovládnutie slovanského svetaTak zaprvé, odpor vůči ruské politické garnituře != rusofobie. To jsou dvě různé věci. Přijde mi, že tohle neustále mícháš dohromady a nejsi nějak schopna odlišit od sebe vztah k národu a vztah k jeho politickému zastoupení. Kdyby to bylo tak, jak říkáš, tak by Češi byli celkem odpornej národ, soudě podle naší politiky. Doufám ale, že národ není definován pouze svými politiky. A stejnětak to vidím i u toho Ruska: To, že nesnáším jejich politiky, nemá celkem vůbec nic společného s mým vztahem k jejich kultuře. Jinak ano, Rusko (pozn.: myšleno jako stát, mocnost, nikoli jako národ, bežní lidé) si skutečně brousí zuby na kde koho okolo sebe (nejen slovanské země), to je zjevné a jasné úplně stejně jako to, že si USA brousí zuby na jakýkoli stát s ropou.
Pritom to teritoriálne spoločenstvo so spoločnou kultúrou a povedomím sa formovali po stáročia a je to práve tá kultúra, to spoločne prežité, ktoré ich spájajú... A stále ešte aj s tými, s ktorými majú spoločné kultúrne korene a pôvod.Ano, souhlasím, ale, zaprvé opět není důvod tohle mixovat dohromady s politikou a vyvozovat z toho nějaké politické závěry, jakože nesmíme kritizovat ruskou politiku a podobné hovadiny, zadruhé "Slovan" je z mého pohledu moc nespecifické na národní identitu. Pokud chceš říct, že všechny slovanské národy sdílí kulturu a historii i relativně nedávno (nejen v prvních několika staletích existence Slovanů) a že by měly být jednotnější, pak jsi skutečně panslavista, ne z nějakého nařčení, ale čistě z definice... Jinými slovy, nejsem (pouze) Slovan, ale především Čech, stejně jako ty nejsi (pouze) Slovan, ale především Slovák. Jsem případně ochoten přitoupit na to, že jsme oba Čechoslováci, koneckonců, oba jsme se narodili v Československu
Ruskí politici (koho poznáš okrem Putina, Medvedeva, Žirinovského...) nie sú lepší ani horší než politici kdekoľvek inde.
Ne, nejsou.
Lidé jsou formování v závislosti na prostředí různě a různě se potom navigují.
V Rusku z toho plyne, když si vypůjčím termíny Timothyho Snydera, politika věčnosti konfúzní a cynické fašistické oligarchie.
Druhým typem antihistorického pohledu na minulost je politika věčnosti. Také ona – stejně jako politika nevyhnutelnosti – přetváří dějiny v průvod maškar, i když odlišného typu. Minulostí se zabývá, ale činí tak zahleděna do sebe a bez skutečného zájmu o fakta. Setrvává v touze po imaginárních dobách, které byly ve skutečnosti katastrofální. Zastánci politiky věčnosti nám předvádějí historickou minulost jako ohromnou zšeřelou dvoranu nesrozumitelných památníků národních obětí, vzdálených od současnosti a snadno manipulovatelných. Vzniká tu dojem, že každá částečka minulosti v sobě obnáší zmínku o tom, jak nějaký vnější nepřítel zaútočil na národní čistotu.
Politika věčnosti nás svádí mytizovanou minulostí, která nám brání uvažovat o možných variantách budoucnosti. Dumáním o vlastních obětech se otupuje instinkt pro to, co je nutné opravit a změnit. Jakmile je národ definován svou vnitřní silou a krásou, nikoli budoucím potenciálem, mění se politika z diskuse o možných řešeních reálných problémů v diskurs o dobru a zlu. A jelikož krize je permanentní, přetrvává i neustálá atmosféra výjimečného stavu: plánovat budoucnost je vyloučeno, je to dokonce zrada. Jak bychom mohli uvažovat o reformě, když se nepřítel houfuje u bran?
Pokud politika nevyhnutelnosti připomíná kóma, pak politika věčnosti se podobá hypnóze: zíráme na točící se vír cyklického mýtu, až nakonec upadneme do transu – a pak na cizí rozkaz uděláme něco nepředstavitelného.
—Tyranie
Ruská garnitura se aktivně věnuje sadopopulistické politice: ostatně proto eskaluje rétoriku v zahraniční politice, vnitřní nepřátele – zatímco životní úroveň, sociální mobilita atd. váznou.
a životnú úroveň, sociálnu mobilitu v RSFR hodnotíte podľa čoho?Za mě: 1. statistiky a různé indexy, 2. osobní zkušenost. Předpokládám, že ale budeš tvrdit, že statistiky a indexy jsou všechny neobjektivní a zmanipulované v neprospěch Ruska a osobní zkušenost je taky mimo z nějakého důvodu. Důvod se dá vždycky najít.
rozhodne od Jeľcina urobili veľký pokrok vo všetkých smeroch, ale Jeľcin, ktorý viedol Rusko k úpadku, vyhovoval...keď sa Rusku darí, treba sankcieAch jo, už jsme zas u toho. Hrdinný ruský národ se zvedá z Jelcinem způsobené bídy a prohnilý konzumní západ, když vidí, že se mu daří, zase to chce zkazit, chudáka Rusa zas podrazit, a kvůli tomu tedy jsou ty sankce. A pak se strašně divíš, když tě někdo považuje za rusofila nebo pomäteného pansláva...![]()
To neni nijak specificke pro Rusko, je to obecny problem jakekoli rozvijejici se zeme.Souvisí to, ale nemyslim si, že je to takhle jednoznačné. Dost v tomhle ohledu vzpomínám na Gruzii - taky dosti chudá/nerozvinutá země (snažim se nepoužít výraz shithole, jde to blbě), ale přitom lidé neuvěřitelné milí a přívětiví, a to zdaleka ne jen v turistických oblastech (vlastně v těch turistických ani tak milí nebyli). Jednou jsme museli i nějaké místní náhodné mládežníky požádat, jestli by nám nemohli na chvíli přestat pomáhat s naší prací, protože měli moc entuziasmu a hrozilo poničení materiálu. V tom Rusku to asi bude tou historickou zátěží, která je oproti jiným národům IMHO výjimečně drsná. Bylo by zajímavé v tomhle ohledu porovnat dojem z běžných Rusů s pokudmožno 'nezúčastněnými' minoritami v Rusku, jako např. Mordvinci nebo podobně. (Rád bych se s takovými lidmi někdy setkal, ale život na to asi není dost dlouhej...)
Můžeme se podívat např. na ekonomickou nerovnost.Kampááááň! Může za ni
Ale ptám se: co kde je vidět (ve velkém) ruského? Čím zaplavují Rusové trh?Nikoliv:
Jaký má atomová technologie vedlejší efekt, dá se považovat za politickou zbraň, jak je to s odpadem, morálkou, vlivem na politický systém, ale i jaký má politický systém vliv na atomovou technologii, jak se s tím vyrovnávají libertariáni, humanismus, a multikulturalismus ..Jako já nemám nic moc proti zajímavému offtopicu, ale poslední dobou si všímám, že skoro v libovolné diskuzi se ten offtopic stáčí pořád tím samým směrem, což už je nuda do míry kde lze s použitelnou pravděpodobností říct „hele, teď přijde kolibáč a načne filosofii a morálku“. A vážně mi to občas někdo na IRC napíše a ty tam fakt přijdeš. A skoro vždycky je to „tak široký pohled na svět, až přes něj není vidět původní diskuze“.
Pořídil by sis stavbu reaktoru z Ruska?Pořídil bych si ruský TEG do sklepa.
Tak řeč byla o životní úrovni. Mně není úplně jasné, co z toho reaktoru má Rus někde v zemljance. Jasně, kdyby ten průmysl vedli jako Norsko ropu, prosím, ale oni to nevedou jako Norsko.
Pořídil bych si ruský TEG do sklepa.
Koukám, že tou narážkou na libertariány jsem se neminul.
v Olomouci dělá něco PlatoniX
V Olomouci jsou hlavně chemici, mj. Haná.
ČVUT tuším dělá něco pro NATO
Pořídil by sis stavbu reaktoru z Ruska?Pokud by to bylo skutečné pořízení, s důsledky obdobnými jako u našich běžících reaktorů, tj. úplné vlastnictví stavby (převážně) státní korporací, dostupnost úplné dokumentace pro provozovatele, a plné zajištění provozu a údržby zaměstnanci provozovatele popř. s přispěním subdodavatelů s faktickým místem činnosti v ČR, pak bych s tím neměl problém. Otázka je, zda dnešní dodavatelé něco takového chtějí nabídnout a zda je státní provozovatel schopen to v tomto režimu provést. Vzhledem k cca tímto způsobem provozovaným 6 blokům bych to nevylučoval. Závislost na původním dodavateli _rekatoru_ je u těchto bloků mnohem menší než se může zdát. Např. temelínské bloky byly za provozu přeprojektovány a převedeny silami ČEZu a místních dodavatelů z amerického na ruské palivo. Unikátní modernizace řídicích systémů dukovanských bloků v průběhu běžných odstávek na výměnu paliva byla realizována čistě místním dodavatelem na nový systém jeho vlastního designu nahrazující původní ruské systémy. Samozřejmě zdaleka ne vše je aplikovatelné na nový projekt, ale když už je blok v provozu, může být při vhodném nastavení podmínek závislost na generálním dodavateli mnohem menší než si mnozí představů.
Když se člověk ptá na to, proč nezná spotřební produkci z Ruska, jestli to nebude tím, že tamní zaměření společnosti není založeno primárně na věci lidské osobní spotřeby, pro nějaké potěšení.To si myslim, že opravdu nebude, to by neměly takovej problém s alkoholismem.
I když tohle v kontextu debaty je mimo, protože se bavíme o státu a ne jednotlivcích?Z mého pohledu to není jen o jednotlivcích a počítá se to. Můžem zmínit taky třeba JetBrains. Případně ještě mě napadá nginx, ale tam je to takové nejisté - letmý pohled na wiki říká, že autor je původem Kazach, žije dlouhodobě v Moskvě, firma sídlí v Kalifornii a daně šmelí na Britských panenských ostrovech, takže tam úplně nevim, co si z toho odnést
Do armády se investuje, ale kde jsou investice do infrastruktury, železnice, silnice, rychlostní vlaky, průmysl, technologie? Rusko zaostává nejméně o jednu generaci.Když mluvíte o té infrastruktuře, tak se podívejme do jiné země, třeba do USA... investice do silnic a zejména železnic jsou mizivé, prakticky neexistují. Ono to souvisí s tím, že USA jsou velké jako kráva a postavit (zejména rychlostní) železnice by stálo neuvěřitelné částky. To je jednodušší lítat... a nákladům to, že jedou tejden, zase až tak nevadí. S Ruskem to bude dost podobné a krom toho mám za to, že se tam do železnic zase tak málo neinvestuje... Číňany už nebaví náklady do Evropy tahat lodí, když to jde i po souši (dokonce se kdysi uvažovalo prodloužení širokorozchodné železnice do ČR, ale to zablokovali Poláci, protože nechtěli přijít o kšeft.) IMO tohle není moc relevantní měřítko. Jinak je potřeba mít na paměti, že Rusko bylo před sto lety z velké části prakticky středověká země, co se životní úrovně týče. Pak následovalo sedmdesát let budování míru, kdy se téměř veškerý výzkum a vývoj orientoval na zbraně. Za třicet let se tohle všechno z ničeho nic dohnat nedá (rozhodně ne bez japonské mentality)
Výsledkem práce Putina je zvýšené sebevědomí ruského národa, až potud je to v pořádku. Ale to sebevědomí je závislé na tom, jak se svět Ruska bojí.Když si to porovnáme s předchozím stavem a výsledky práce Jelcina, tak Rusko byla země pro smích, odkud utíkaly talenty. Životní úroveň stála úplně stejně za nic. Současný stav je o něco lepší v tom, že centrální vláda má aspoň nějakou moc a lidé mají o něco větší sebevědomí. Pro nějakou změnu ekonomiky nebo společenské změny je to o něco lepší výchozí bod než předtím.
Ale ruská cesta budoucnost neukazuje, ona ani ta západní, abychom byli objektivní.Tady bych řekl, že Rusko, ze kterého jde strach, je k tomu západu užitečná protiváha. Když si vezmu, co za bordel stihly USA napáchat za dobu, kdy nebyl nikdo, kdo by jim oponoval - určitě se hodí, že se najde někdo, kdo je bude omezovat v rozletu...
Ruskí politici (koho poznáš okrem Putina, Medvedeva, Žirinovského...) nie sú lepší ani horší než politici kdekoľvek inde.Ano, to už jsem si všiml, že je zakázáno naší 'alternativou' se vymezit proti ruské politice, aniž by člověk dodal tu magickou morálně-relativistickou formuli, že to je vlastně všude stejné
A nijaké voľby to nevyriešia, pretože celá politická scéna je prerastená korupčnými a klientelistickými vzťahmi.No, a teď si to celé vynásob třeba 10× a máš Rusko. Např. na hrách v Soči 2014 prokorumpovali částku vyšší (pravděpodobně, případně srovnatelnou) než byly veškeré příjmy vaší republiky za ten rok. A vy máte alespoň na příští rok vyrovnaný rozpočet, u nás zas deficit jak u blbečků na dvorečku.
deficit jak u blbečků na dvorečku
Deficit by nevadil, kdyby neplynul z blbostí, nýbrž by to rvali inovací, infrastruktury atd. (Mezitím na D1…)
infovojna.sk
Podobnost s InfoWars Alexe Jonese čistě náhodná?
No tak hlavni je, ze jste si hezky popovidali, kluci, a to je dobre. Rekl bych, ze komunisti notne zprofanovali hlavne obdobi, ktere nasledovalo po Husovi, udelali z husitu prvni komunisty atp., Husa tak moc ne. Hus byl o svoji pravde skalopevne presvedcen, rekl bych.V dnesni dobe jsou ty pohnutky skoro az nepochopitelne a malicherne, zvlast v nasem vetsinove ateistickem prostoru. Pro stredovekeho cloveka, ktery mel priority uplne nekde jinde, byla pravda samosebou taky uplne nekde jinde.
Jinak koukam a vidim, ze henleinovcum musi lezet prvni republika asi poradne v zaludku, kdyz lezou po pulnoci Krystlikovi z prdele a zacinaji „demystifikovat” moderni ceskou historii. A Karl Hermann K. to pojal dokonce hloubave a emotivne, tu svou moderni krystlikovskou „historii”, stala se z nej panna Maria Sedmibolestna.
Ten jen spoléhal na to, že se jednou ukáže že nelhal. A to se také ukázalo.A jsme zase u té bolševické doktríny. Hus nelhal™ a kdo tvrdí, že je to jinak, tak má v lepším případě potíže s pochopením textu, v horším s ním rovnou zatočíme po bolševicku.
O Husa tu vůbec nejde. Ten jen spoléhal na to, že se jednou ukáže že nelhal. A to se také ukázalo. Nicméně dané podmínce tehdy nevyhověl, proto i přes to shořel.Moc nechápu, co tímhle myslíš. Nelhal ohledně čeho? Hus byl odsouzen IMHO vícméně čistě z politických důvodů. Je klidně možné, že se v tom případu řešily otázky víry a výkladu písma atd. atd., ale primárně šlo prostě o politiku a nějaké otázky výkladu písma byly víceméně zástupné. Hus prostě představoval nebezpečí pro politickou kontrolu nad běžnou populací, to je celé. S nějakou pravdou nebo nepravdou moc nevidim souvislost.
V naší zemi je zvykem, že čas od času vykročí zpitomělé davy do ulic v domnění, že tvoří dějiny, a zatím jen vytváří kulisu pro ty, co chtějí nahoru aniž by ztráceli čas budováním svého renomé.Co je ale problem tych davov. Akurat pred par dnami som cital pekny komentar k neuspokojivym vysledkom revolucii
Hlavní příčinou je, že mechanismus explozivních vzpour, jehož základem jsou vášně, obvykle cílí jen na svrchní vrstvy systému. Nevidí, jelikož často ani nechce vidět hlouběji skryté hybné páky procesů. Dav se v podobných situacích většinou omezuje na vášnivý pokřik, ať už někdo přijde a něco udělá. Všimněme si, že za touto logikou se skrývá dramatická podstata, v jejímž duchu by se věci měly změnit způsobem a směrem, jenž je pro mě příhodný, ovšem tak, abych se já sám měnit nemusel, ba dokonce abych nemusel vůbec nic dělat. Přitom tím nejhlubším, a zároveň nejožehavějším poznáním, ke kterému může člověk dospět, právě je, že svět je ve skutečnosti vždy odrazem nás samotných. Je-li špatný, ničivý, zlý a odpudivý, pak je to proto, že přinejmenším dopustíme, aby takový byl, anebo což je ještě horší, my sami prostřednictvím svých cynických každodenních obchodů a ústupků přispíváme k tomu, aby byl právě takový.
To znamená přejít na úvahu, že mentalita většiny jednotlivců v populaci je skutečně tak pokřivená, jak to můžeme pozorovat např. u AB.To ti jako dela problem prijmout ten prosty fakt ze 5.5M (1.5M za AB, a dalsi 4M nevolicu) ma jiny hodnotovy zebricek?
OVB wtf? S tim opravdu nemam nic spolecneho. To je zase nejaka lez.Já neřekl, že s tím máš něco společného, jen mi to prostě přijde podobné co se nějakého morálního standardu týče (respektive spíše absence morálního standardu).
Lide mi plati za sluzby, ktere poskytuji. Na tom neni nic spatneho.Vzhledem k tomu, že tenhle popis splňuje i nájemný vrah, tak to asi těžko může posloužit jako kritérium poctivé práce.
Dá se říct, že (političtí) představitelé skutečně vzešli z lidu a jedná se o reprezentativní vzorek.S prvou castou suhlasim, z druhou nie. V politike sa nepresadzuje reprezentativna vzorka populacie. Schopnosti popularne sa prepasirovat celym politicko-kariernym sitom su vlastne len tej najagresivnejsej a najpsychopatickej (v medicinskom zmysle, nie ako automaticka urazka) casti spolocnosti. Myslim si, ze skutocny priemer populacie ja moralnejsi a dusevne zdravsi ako priemer vysokych politikov. Ale ti "lepsi" tam z roznych dovodov ist nechcu a preto nasa populacia prefiltrovana vyssie uvedenym sitom generuje to, co za poslednych 30 rokov vygenerovala. Rovnake sito je podla mna aktivne aj v statocha vychod aj na zapad od nas. Vstup do toho filtru (populacia) sa o nieco od nasej lisi.
No potěš koště, ty ses stal úplný liberálně demokratický guru. Co doporučíš, webovky nebo fejsbuček sociálního fetcentra Klinika (volič. základny ČPS)? On asi málokdo ze zde přítomných velevážených analytiků zaznamenal, že Babiš byl dlouho ministrem financí v předchozí vládě. To žádný problém (alespoň ne na úrovni EU) s dotacemi nebyl.
Pak se jako premiér poplácal po zádech s Orbánem a označil ho za přítele, vyprdnul se na "sirotky", pokritizoval taxislužbu pro sirotky Frontex a rázem je z toho celospolečenský problém. Tím samozřejmě neobhajuju Bureše a zrůdnost dotací (miliardář musí brát dotace). Bureš není v žádném případě v žádném střetu zájmů, ale naopak v dokonalém souladu. A byl by i nadále, pokud by byl hodný.
Pak se jako premiér poplácal po zádech s Orbánem a označil ho za přítele, vyprdnul se na "sirotky", pokritizoval taxislužbu pro sirotky Frontex a rázem je z toho celospolečenský problém.Tak a teď jsi teda tu záludnou konspiraci odhalil. Protože Bureš a ČR celkově je pro podporu imigrace zcela klíčová, narozdíl od Itálie, Španělska, Řecka, Maďarska apod. Navíc ČR je znatelně větší než zmiňované státy, takže to dává smysl
Pak se jako premiér poplácal po zádech s Orbánem a označil ho za příteleJá bych to takhle konspiračně nebral. Prostě političtí oponenti/pravdoláskaři zjistili, že narozdíl od Bureše nemají voličům co nabídnout, tak se ho pokouší zlikvidovat způsobem, který je u nás v Čechách tradiční: nahlásit ho vrchnosti.
Mistr Marek z Hradce napsal Husovi v osobním dopise, že chce soudit živé i mrtvé, ale sám nechce být nikým souzen a všechny poučuje, ale sám být poučen nechce.https://jaroslavkonas2.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=672436
Historik Jiří Kejř k tomu dodává:"Husova doktrína o Božím zákonu jako absolutním kritériu.....je ve skutečnosti popřením závaznosti práva."
Také Husův kolega a souputník Páleč namítá, že tímto požadavkem by Hus odmítl pravomoc nejen církve, ale jakéhokoliv pozemského soudce.
S pravdou měl potíže Hus i koncil a má ji i dnešní historik. Pokud sám Hus několikrát popírá svá vlastní slova z dob kázání v Betlémě a prohlašuje je za překroucená, není tato jeho obrana příliš účinná.https://jaroslavkonas2.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=672359
S kázáním proti zkaženému kněžstvu to zkrátka v dobách Husových bylo podobné, jako dnes s řečněním proti korupci. Ujímá se ho kdekdo, včetně těch, kdo jsou občas dopadeni se sedmi miliony v krabici od vína.
Pokud věřící s oblibou navštěvovali některé vyhlášené kazatele, rozhodně to nebylo kvůli "odvážné" kritice kléru, která zněla odevšad. Kněz tehdy nebyl duchovním, jak je známe dnes, ale slučoval ve své osobě hned tři funkce. Kromě svého kněžství byl i čímsi jako, moderně řečeno, "investigativním publicistou". Právě kazatelna byla často místem, odkud se věřící dovídali různé zajímavé, ba i zákulisní, informace, leckdy i velmi pikantní. A zároveň byl kněz i bavičem přesně v tom smyslu, jak to dnes chápeme i my - různé skryté i otevřené narážky a vtipy působily, že kostel často bouřil smíchem a výklad některých biblických událostí a jejich srovnávání se současností se často podobal spíše výstupům Felixe Holzmanna. Na některé módní kazatele se zkrátka chodilo podobně, jako se dnes chodí do divadla na Bartošku, Trojana nebo Kaisera.
Pokud si tedy Hus stěžuje, že je pronásledován za svou kritiku církve, nemluví pravdu. Ještě před odjezdem do Kostnice kazatel Beneš z Ostroměře odmítá Husovo tvrzení, že byl odsouzen pro kázání o hříšném kněžstvu a připomíná mu, že se to stalo pro jeho obhajobu odsouzeného heretika Wycliffa. Stejnou výtku adresuje Husovi i jiný jeho kolega, kazatel Ondřej z Brodu. Nemohu se zde nezmínit o tom, že Ondřej , ač v české historické literatuře vykreslován jako fanatický nepřítel Husův a mefistofelský intrikán bojující bez oddechu za Husovo upálení, byl ve skutečnosti sám exkomunikován za to, že se s Husem stýkal i v době klatby.
Právě kazatelna byla často místem, odkud se věřící dovídali různé zajímavé, ba i zákulisní, informace, leckdy i velmi pikantní. A zároveň byl kněz i bavičem přesně v tom smyslu, jak to dnes chápeme i my - různé skryté i otevřené narážky a vtipy působily, že kostel často bouřil smíchem a výklad některých biblických událostí a jejich srovnávání se současností se často podobal spíše výstupům Felixe Holzmanna. Na některé módní kazatele se zkrátka chodilo podobně, jako se dnes chodí do divadla na Bartošku, Trojana nebo Kaisera.Jo. To sedí.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.