Portál AbcLinuxu, 20. srpna 2025 23:17


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
dnes 11:22 Avi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No tak chlastej katalyzator.
dnes 11:50 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo

No tak u mne ta expirace až do roku 1996 nebyla tak velká, takže se mi mozek vyvinul poměrně dobře, ale od roku 2008 jsem v Praze a posledních 10 let na sobě příznaky intoxikace pozoruji. Ale doposud za tím žádný felčar otravu olovem nehledal. A po pravdě ani já ne, protože jsem se až do dnešního dne o projevy intoxikace olovem nezajímal.

dnes 12:32 pavele
Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
Podle tohoto odkazu:

https://dspace.tul.cz/server/api/core/bitstreams/d7805250-93cc-4d63-b5e0-c66120b26dea/content

to je kolem 0,1 g / litr paliva = 1 kg olova na 10 000 litrů spáleného paliva.

10 000 litrů je při spotřebě kolem 7 l / 100 km je kolem 15 km /l = 150 000 km / 1 kg olova

U bezolovnatého benzínu je uveden obsah olova ve výše uvedeném zdroji max. 0,01 g / litr paliva, to je 1 kg olova na 100 000 l bezolovnatého paliva.
dnes 14:02 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo

Vycházel jsem z této informace. Z uvedeného vychází na 700 litrů 0.84 kg tetraethylolova (to je těch 0,15% z 560 kg benzínu), z kteréžto cca 2/3 hmotnosti připadá na olovo. Takže výsledek pro jeden tisíc litrů olovnatého benzínu vychází v kilogramech na…

>>> (1000 / 700) * 0.84 / 3 * 2
0.7999999999999999

A bezolovnatý benzín, u kterého je uveden obsah olova ve výši max. 0,01 g / litr paliva (sic!), je s odpuštěním: protimluv. Každopádně olovnatý benzín se stále používá, byť ne v tak masovém měřítku, jako do roku 2021.

dnes 13:03 Isthvan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
Asi myslis expozice. Kazdopadne, felcary vzdy upozorni na svuj blog. Jak jinak maji poznat, ze je zasazen i mozek?
dnes 14:05 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
Ano, měl jsem na mysli expozici, při zběžném čtení jsem se přehlédl. Pokud jde o mozek, tak ten už je dost vyvinutý na to, aby i po intoxikaci fungoval líp než ten tvůj.
dnes 18:11 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
nechci ti kazit radost ze sebe sama, ale pokud si netrávil dětství a mládí někde v hloubi boubína, tak si sraček snědl, vypil a nadýchal u nás v čssr až až
Max avatar dnes 12:24 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A tak se zdá, že zaostalost a rozlehlost zemí jako je Rusko, je dnes výhodou.

S tím se nedá moc souhlasit. Sice mají menší počet aut per člověk, ale zaostalé země si vybírají daň zase někde jinde. Trpí pak jinými ekologickými katastrofami, chybí dodržování, kontrola a vymáhání ekologie apod. Takže např. netřídí odpad, nevhodně ho uchovávají, mají problémy s radioaktivní i chemickou kontaminací odpadu atd. A to není to jediné, viz třeba největší ekologická katastrofa v arktidě, kterou udělali Rusové v roce 2020, což je relativně včera a člověk by řekl, že takové banální věci, jako stojící nádrž, jsou dávno podchyceny. Navíc se to úřady dozvěděli až za dva dny po katastrofě, a to z internetu.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
dnes 12:42 pavele
Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
Tak třeba katastrofa v Mexickém zálivu od společnosti BP - to nevypadá na zaostalou zemi... :-)

A co se týče odpadu, zaostalé země ho budou produkovat násobně méně než tzv. "bohaté" země.

Co se týče třídění odpadu, jsme na špici, ovšem už se nemluví o následném zpracování. :-(

Ještě pořád se házejí odpadky v Řecku do místních strží v horách?
Max avatar dnes 14:09 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
BP udělala velký průser, ale minul tě point, nepíši o tom, kdo udělal větší katastrofu, píši o tom, že v zaostalé zemi dojde ke katastrofě zjevně už jen při banálních věcech.
Řecko někdy házelo radioaktivní i chemicky kontaminovaný odpad do nějakých strží? Já se jen ujišťuji, zda se bavíme o stejné věci.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
dnes 14:13 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo

Promiň Maxi, ale to co píšeš je pitomost. Vývěry surové ropy, nebo asfaltu jsou a byly v přírodě běžná věc. Stejně jako výskyt radioaktivního materiálu. Běžná nebyla jeho koncentrace a množství soustředěné do hustě obydlených oblastí ve formě, kterou denodenně inhaluješ, ať chceš, nebo nechceš.

dnes 14:34 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
Tak ono se to v hustě zabydlených oblastech chová stejně. Třeba zrovna to Rusko má spoustu měst a aglomerací. Odhadem dle Wiki žije ve 309 městech nad 50.000 lidí v Rusku 85 miliónů lidí, cože je víc než půlka populace. A polovina z této skupiny dokonce žije ve městech nad půl miliónu obyvatel. Ten zbytek je sice rozhozený v obrovské ploše, ale to těm prvním lepší vzduch ve městech nedělá.
dnes 17:31 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
Taková banální věc, jako rentgenování svárů trubek ve Three Mile Islandu? ;-)
dnes 14:10 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo

Řeč je o olovu a jeho vlivu na lidské zdraví.

A po nedávné havárii u Hustopečí máme právo akorát skromně šoupat nohama, protože v porovnání velikosti území per capita, jsou ekologické škody mnohem větší.

Max avatar dnes 14:26 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
Schválně se nezaměřuješ na velikost ekologické katastrofy jako takové (ani na rychlost řešení, informovanost, komplikovanost, příčiny apod.), ale nesmyslně to přepočítáváš na hustotu obyvatelstva a víc tě nezajímá. Kdyby v Číně někdo vylil území velikosti ČR ropou, a bylo to v místě s téměř nulovým osídlením, tak prohlásíš, že se nic neděje. Definoval jsi si nesmyslná kritéria a na těch pak stavíš argumentaci.
Chápu, že mluvíš jen o olovu, ale svět není černobílý a ono vyzdvihování zemí třetího světa je nesmysl, protože prostě sice nemají auta, ale mají tunu závažnějších věcí.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
dnes 16:05 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo

Maxi, tobě fakt nedochází jaký objem toho olova byl za těch 100 let vypuštěn do ovzduší ve formě, která se jen tak neusadí?

Je přeci logické, že tam, kde byla hustě obydlená aglomerace, s hustým provozem je kontaminace mnohonásobně vyšší, než tam, kde projelo auto jednou za uherský rok a navíc je všude kolem nějaký porost, na který ten prach sedne a podkud ho vítr znovu nesfoukne, tak ho déšť jednou za čas spláchne na zem, odkud ho nazpátek jen tak nevyfouká.

Letos jsme v Americe svědky rozsáhlých lesních požárů. A hoří i v místech, co během té stovky let fungovaly jako ten přírodní filtr. Teď je to všechno zase v luftě a putuje světem – včetně toho olova. Situace je tedy zcela odlišná, než když v minulosti bouchla nějaká sopka, nebo shořel les či savana.

My dva ale žijeme v Praze. Já na rozdíl od tebe nejsem motorista, pracuji v centru a chodím pěšky. Nejčastěji tou nejhorší trasou Mírák-Karlák, ráno tam a večer zpět. A zhruba po 8 letech jsem začal mít pocit, že je něco divně. Jako by mi občas docházel kyslík. Ne v plicích, ale ve svalech. Řešil jsem to, ale nikdy nic nenašli a rentgen ok. Jednou mi předepsali Ventolin, aby se neřeklo že s tím nic nedělají, ale ten ty stavy spíše zhoršoval. Ale jakmile vypadnu na delší dobu z Prahy do OV, nebo do Jeseníků, je situace výrazně lepší. Což asi nebude náhoda. Mimochodem, ve stejnou dobu mi také diagnostikovali tu steatózu, kterou se podařilo zlepšit až loni. Tak jsem se kousnul na rok do zadku a jsem tak zvědav, co ukáže přeměření teď, protože váha je víceméně stejná, ale připadám si, jako bych měl zas o těch 10 kilo víc a do toho ještě piriformis z těch pitomých činek. Počátkem září jdu do trouby.

dnes 12:38 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A to nevíš, že v pístových leteckých motorech se pořád olovo do benzínu přidává...
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
dnes 14:07 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
Vím. A právě proto jsem zmínil i ty piloty, aby si náhodou někdo nemyslel, že je cílem blogu prezentovat jako ty zlé jen „motoristy”.
xkucf03 avatar dnes 16:19 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Sláva motorismu!
Ono obecně to dělení na „motoristy“ a „nemotoristy“ je poněkud nesmyslné, protože na motoristech (ať už automobilových, leteckých nebo jiných) jsou závislí prakticky všichni. Jestli dotyčný sedává za volantem nebo ne, je úplně jedno.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
dnes 15:53 Valgrind
Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ano, muze byt. Avsak nedeje se, ze by zde bylo nejak hodne lidi otravenych olovem, ze? Spise naopak... A dale mi nesedi to, ze 1kg olova se uvolni po spaeni 1000 l paliva...
vlastikroot avatar dnes 16:10 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
Na wiki uvadej 0.4g/L, tzn. to je 400g TEL na 1000L benzinu. A v tom TEL je cca 40% to olovo. Takze to vychazi na cca 160g kovovyho olova v 1000L paliva.
We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
Dekuji.
dnes 16:16 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
Pavelemu to nesedělo taky, ale jak jsem našel, tak to asi je. Ovšem i kdyby to číslo bylo o řád menší, na věci to nic nemění, protože toho olova vyletěly do luftu tuny. Našel jsem, že jen Bitterfeldu za války vyráběli němci ročně 5 milionů tun syntetického benzínu ročně a do toho se to rvalo taky. Takže i kdyby to číslo bylo desetkrát menší, pořád toho olova byly mraky.
Dekuji. Bylo mi to divne. Stale souhlasim s tim, ze olova je hodne a ze je to humus. Neni to vsak nic akutniho.
dnes 17:07 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
Neni to vsak nic akutniho.

To jsem si myslel taky, dokud jsem si nepřečetl jak se ta otrava projevuje. Lidi mají všeobecně hledat tendenci hledat jiné příčiny svých trablů, než ty, které to opravdu jsou.

Pointou toho blogpostu mělo být původně to, že se tu řeší rybářská olůvka, co váží nula nula prd, ale kolik toho olova v mnohem horší podobě lítá po venku o tom nikde ani muk.

dnes 16:08 Tom K | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Olovnatý benzín bylo zakázáno prodávat od 1.1.2001, takže 24 let a nikoli 15.
Intoxikace olovem je snadno diagnostikovatelná, takže by mělo stačit říct doktorovi.
echo -n "u48" | sha1sum | head -c3; echo
dnes 17:10 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo

Oficiální zákaz a realita jsou dvě zcela rozdílné, vzájemně nesouvisející entity. V tomhle případě totiž nelze ukázat prstem na konkrétního viníka, kterého by dav mohl zlynčovat. A i kdyby to udělal, na realitě se tím nic nezmění.

dnes 17:12 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
Ale buď bez obav. Laboratorní vyšetření na těžké kovy nestojí ani dva litry.
dnes 17:21 Tom K | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
Jsem bez obav a držím ti palce. Ale sebelepší myšlenka nesmí být prosazovaná pomocí neplatných argumentů a důkazů. Protože pak ji někdo zpochybní. Ikdyž většina zemí omezovala olovnaté přísady do benzínu dávno před rokem 2000, furt šlo do vzduchu příliš olova na to aby se nad tím dalo mávnout rukou.
echo -n "u48" | sha1sum | head -c3; echo
dnes 21:21 michal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
Nebo z vlasu zde https://www.lifelinediag.eu/cs/objednavka/
dnes 17:39 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Olovo není výsada střelců z palných zbraní, už ve starověku z něj munici dělali průmyslově. Dodnes se nachází v celkem neporušeném stavu, což je důkaz, že ojrozákaz olověných střel je blbost, protože přes povrchovou vrstvu oxidu se olovo do přírody nedostane. Jak se jednou zapouzdří, zůstane po tisíciletí.
dnes 22:52 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Olovo
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já se divil, že zrovna autor si stěžuje na zamořování životního prostředí, ale pak mi došlo, že to má být patrně v jeho uvažování argument proč jako teď na to už můžeme srát a zamořovat dál. (předpokládám, to už mě to přestalo bavit číst, takže teoreticky na konci mohl být nějej twist a já tomu křivdím)

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.