Portál AbcLinuxu, 4. května 2025 15:41

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
11.2.2009 19:12 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad charakterem zkouškového období
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No... Jak to čtu, začínám si rozmýšlet, jestli vážně na MFF :) Vypadá to fakt docela tvrdě... I když, z ČVUT FELu vyrazí údajně taky v prváku přes polovinu lidí...
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
11.2.2009 19:17 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad charakterem zkouškového období
Ber to jako zamyšlení člověka, který prvák přežil, a navíc od školy chce hodně :o) Pokud Ti nevadí držet se studijního plánu, pak Ti vychází 4-5 zkoušek na semestr, což jistě zvládneš.
5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
11.2.2009 19:48 michal | skóre: 24 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad charakterem zkouškového období

Zkus FJFI tam nevyhodili nikoho, všichni odešli po pár přednáškách sami a dobrovolně :)

21.2.2009 13:08 tomáš
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad charakterem zkouškového období

jen počkej dočkáš se.

11.2.2009 19:20 Miloš Kozák | skóre: 18 | blog: jentak
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad charakterem zkouškového období
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Tohle je celkem komplikovaný problém... Každému prostě vyhovuje něco jiného a na škole se prostě drží starého, dobrého, léty osvědčeného modelu...

Prostě bych to následoval.. Na ČVUT to máme asi lepší, jelikož je více termínů na zkoušku v jednom týdnu.. v nižších ročnících, co si vzpomínám, měl předmět termín někdy i co den... ale to byla matika, kterou měli všichni povinně=mraky studentů.

Studoval jsem i v cizině, kde prostě byly jen dva termíny na zkoušku, fakticky jen jeden a druhý byl, když ti ten první nesedl.. Trochu se mi to tím tenkrát zkomplikovalo, když jsem měl více předmětů a rázem jsem měl příliš blízko i termíny zkoušek.. ale to je vždycky riziko, když studuješ nad rámec....

Takže moje rada :) asi žádná není... :) Dle mého názoru, by byla konzultace s vyučujícím a ústně se domluvit na termíny vždy pro více studentů... Prostě to co by vyhovovalo většině..

11.2.2009 19:24 vorner (Michal Vaner)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad charakterem zkouškového období
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

No, původní myšlenka byla jednoduchá. Každý student (skoro) nadává na zkouškové období. Jak problém se zkouškovým obdobím zrušit? Nejjednodušším způsobem. Prostě zrušit, studenti nebudou mít na co nadávat, tudíž jim nezbude, než být spokojení.

Ale když už mám to řešení vymyslet i do technických detailů, jako kam se zkouškami, no tak samozřejmě do semestru. Stejně jako si stěžují studenti, učitelé nemají rádi, když se jim studenti neučí průběžně. Mimo to, spoustu lidí se buď učí den dopředu, pak zkouškové nepotřebují, nebo to za zkouškové stejně nestihnou, tak chodí na zkoušky v průběhu semestru.

Také je zde spousta předmětů, kde stejně nikdo nechodí na přednášky a pak se to jen naučí a jde na zkoušku. Taková zkouška by mohla být bez dané přednášky a řekněme první termín už v říjnu, aby se toho člověk mohl zbavit, než bude dělat ty zkoušky, na které je přednáška potřeba. Šlo by to tak rovnoměrně rozložit po semestru, na některé předměty by mohl být jiný povinný počet zkoušek (místo analýzy v zimním a v letním semestru třeba 3 nebo 4, trochu průběžněji rozdělit, aby každý student věděl, co se učit musí a co už je zcela zbytečné).

11.2.2009 19:28 Stevko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad charakterem zkouškového období
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Pri odporúčaných 60 kreditoch za rok (čo je 30 za semester) a väčšine predmetov za tri kredity to vychádza až na tých 9 skúšok. (chceme ostro viac ako 30 a máme dva predmety za 5 kreditov -> potrebujeme 7 ďalších predmetov za 3 kredity).

 

11.2.2009 19:36 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad charakterem zkouškového období
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Nevidel bych to tak kriticky. Krome stredne obtiznych predmetu (na ne jsem se vetsinou ucil tak tyden) byly ve studijnich planech i velmi lehke predmety, na ktere se nebylo treba ucit skoro vubec.

Z predmetu ze zimnoho semestru se daji delat zkousky i v letnim zkouskovem. Obvykle se da nejaka zkouska delat i v zari. Na vyberovych predmetech obvykle neni problem se domluvit na individualnim terminu, treba i behem letniho semestru (pro zkousku ze zimniho) nebo behem prazdnin. No a behem prazdnin je dost casu i na velke mnozstvi zkousek :-) .

11.2.2009 22:10 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad charakterem zkouškového období
Neviděl bych to tak optimisticky :o) Možná, že když si to vydupeš, tak Ti to dovolí, ale u těch nevýběrových předmětů, kde jsou termíny safra potřeba (kromě analýzy mne napadá v zimním bakalářském semestru třeba Výroková logika, tak tam můžeš počítat leda s jedním extra termínem mimo standardní zkouškové, a i v něm je těch termínu poskrovnu. Měl jsem teď zapsané dva matematické předměty (právě Algebru a Míru), a počet termínů na oba z nich byl relativně nízký. Chudáci matematici.

Na výběrových předmětech je to určitě lepší, ale myslím si, že kdyby učitelé nedělali drahoty a rovnou uvedli, že termíny během semestru, v letním zkouškovém nebo v září budou, spalo by se mi v noci lépe. Bohužel, až na jednoho to nikdo z nich neudělal.

Vydupávání si individuálních termínů je sice možnost, ale nemyslím si, že jsem jediný, kdo by je potřeboval. Problém není v tom, že to u některých předmětů nelze. Hm, jak nad tím uvažuji, tak by se možná našla souvislost mezi přístupností vyučujícího k vícero termínům a věkem, resp. titulem :o)
5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
11.2.2009 23:10 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad charakterem zkouškového období
kdyby učitelé nedělali drahoty a rovnou uvedli, že termíny během semestru, v letním zkouškovém nebo v září budou, spalo by se mi v noci lépe.
Je problém se vyučujícího na pozdější termíny přímo zeptat? Většina z těch, se kterými jsem měl doteď tu čest, vypisuje i nějaké mimořádné termíny, jen je nijak nevytrubuje do světa. Kdyby to udělali, tak se jim do nich nahrne spousta lidí a první termíny by byly poloprázdné.

Co mě víc sejří je, když někdo během zkouškového vypisuje zkoušky po jednom termínu. Což ve spojení s tím, když mu ještě opravení písemky trvá dva týdny (zdravím doktora Žemličku), opravdu nepotěší, protože to naprosto rozbíjí možnost si zkoušky rozumně rozvrhnout.
Hm, jak nad tím uvažuji, tak by se možná našla souvislost mezi přístupností vyučujícího k vícero termínům a věkem, resp. titulem
Huh? To snad nemyslíš vážně. Tohle je totiž naprostej nesmysl. :)
12.2.2009 05:23 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad charakterem zkouškového období
Hm, jak nad tím uvažuji, tak by se možná našla souvislost mezi přístupností vyučujícího k vícero termínům a věkem, resp. titulem
Huh? To snad nemyslíš vážně. Tohle je totiž naprostej nesmysl. :)
Samozřejmě, že to nemyslím vážně, proč myslíš, že tam je ten smajlík? Tys ho při té citaci usekl jak Blesk :o)
5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
12.2.2009 10:41 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad charakterem zkouškového období
No já jen, že jsem podobný názor slyšel už od více lidí a to ne jenom u nás na MFF. A někteří to vážně mysleli. :) Vždycky si při tom vzpoměnu na paní docentku Starou, která termín z analýzy II vypsala ještě nějak předposlední den v září (za což jí nikdy nepřestanu být vděčný :)) a trochu se rozohním.
11.2.2009 20:00 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad charakterem zkouškového období
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
jelikoz nejsi na VS asi prvni den a dobrovolne sis vybral dalsi davku predmetu, tak bys asi mohl mit odhad, co jde _realne_ zvladnout a co ne... nerikam, ze na ty zkousky nemas... ale prece jen jsou tu urcite limitujici faktory se kteryma nelze pohnout... jako, ze den ma 24 hodin (za beznych okolnosti)

jinak na univerzite, co ted su, prakticky ,,zkouskove'' neexistuje... tlaci se na to, aby se pracovalo pres rok... kazdopadne maji tu vcelku zajimavy institut: ,,take home examination'', tzn. profesor rozda zadani ,,domaci ulohy'' a je tyden/ctrnactdni na jeji vypracovani... takove ulohy jsou dve/tri v prubehu semestru... + je k tomu jeste potreba vypracovat nejaky ,,projekt''... vysledna znamka je pak vazeny prumer...
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
11.2.2009 20:16 Roger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad charakterem zkouškového období

A jak se to lisi od existujicich semestralek/zapoctovych uloh, ktere nekteri (vice ci mene) pouzivaji pro vypocet znamky (napr. OSy nebo prekladace, co me ted tak napadlo)?

11.2.2009 20:56 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad charakterem zkouškového období
hlavne v rozsahu... na semestr tu je 30 prednasek a jedna uloha tak pokryva cca pulku semestru... takze takove zadani ulohy ma bez problemu tri strany + limit tyden na vypracovanim a predpokladane dochazenim do skoly...

jinak nevim, pouzivani semestralek/zapoctovych uloh jako hodnoceni nas zkusebni rad neumoznova(l/je), tak s tim zkusenosti nemam... ale v ceskem systemu zkouseni mne takove hodnoceni prijde divne... na zkousku ma obvykle clovek tri pokusy, ale pokud se do zkousky pocita i hodnoceni v prubehu roku, tak jej v jednotlivych pokusech uz nelze ovlivnit...
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
11.2.2009 21:40 Roger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad charakterem zkouškového období

Treba v tech prekladacich to fungovalo tak, ze za kazdy ukol (byly zhruba 4) byl nejaky pocet bodu (minusy za chyby atp.). Byl nastaven limit pro ziskani zapoctu (treba pulka moznych bodu, nepamatuji se) a pak byly limity na znamky - kdo zvladl dobre ukoly, nemusel na zkousku (prip. pokud mu stacila horsi znamka, kdyz nemel body na lepsi).

Tohle umoznuje lidem ziskat dost bodu, aby nemuseli na zkousku, uz behem semestru (i kdyz osobne jsem dosel k nazoru, ze se radeji budu dva dny ucit, nez dva tydny matlat s poslednim ukolem :) ), ale zaroven to nijak definitivne neurcuje vyslednou znamku a v kombinaci s podminkami pro zapocet zarucuje, ze clovek behem semestru neco dela.

Ten prvni odstavec jsem, priznam se, nejak nepochopil, ale doufam, ze to neni moc dulezite :)

11.2.2009 23:01 r0b0t
Rozbalit Rozbalit vše k čemu zkoušky?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Hlavní otázkou, kterou by ses měl zabývat je proč vlastně na ty zkoušky vůbec chodit. Pokud se opravdu nejsi schopný přinutit ke studiu jinak než zkouškou, pak doporučuji optimalizovat. Minimálně v retrospektivě ztrácí spousta zajímavých pohledů svou přitažlivost. Doporučuji se profilovat jedním směrem a studovat ho do hloubky, výběrovky nechat na pozdější ročníky, kdy bude času více.

12.2.2009 05:37 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
Rozbalit Rozbalit vše Re: k čemu zkoušky?
Přinutit ke studiu jinak než zkouškou? Inu, někdy je třeba rozlišovat studium a studium. Nevidím příliš dobrý důvod, proč si memorovat důkaz "A->A" ve výrokové logice z jiného důvodu než za účelem složení zkoušky. (V tomto ilustrativním případě si to zapamatovat není nijak složité.)

Navíc doporučujete profilovat se jedním směrem a zároveň výběrové přednášky (které k profilaci pomohou) odkládat, čemuž příliš nerozumím.
5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
11.2.2009 23:02 HS | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad charakterem zkouškového období
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Planovani studijniho planu neni rocnikova zalezitost. Je zapotrebi se rozhodnout, co by clovek chtel absolvovat a co nikoliv.

Dale je zapotrebi se rozhodnout, kdy se co absolvuje.  Nema cenu si vse zajimave zapsat hned do druhaku a pak nestihat plnit povinnosti. Navic drtiva vetsina veci se opaku s periodou 1 roku. Dale je zapotrebi vedet, co z odbornych zajmu ozelet, tedy, co by te zajimalo a z duvodu, ze toho uz mas hodne, si to nezapises. Ja uz jsem tak nekolik veci ozelel, ted mam klid na to, cemu se doopravdy chci venovat.

Dale je tva skola docela benevolentni k plneni povinnosti mimo zkouskove obdobi, takze zde neni problem. Navic, pokud-li je mi znamo, je to docela bezne zvladnutelne. Takze zde by nemel byt problem.

Take bych ti doporucoval prestat fnuka a postavit se k problemu jako chlap. Jinak akorat sam sobe ublizujes.

 

parazit
12.2.2009 09:56 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad charakterem zkouškového období
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ač nejsem úplný ňouma, takto rychle se nejsem schopný učit.
Njn, tohle mi doslo az na navazujicim Mgr. studiu. Proste to chce se ucit v prubehu roku.
Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
18.2.2009 22:06 Jakub Krtek Novák
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad charakterem zkouškového období
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

No Martine, tak timhle jsi mě úplně dostal... Já nikdy netušil, že to může být až tak hrozný, když člověk chce jen 4-5 zkoušek nad rámec... :D

Z vlastní zkušenosti (mluvím tu o studiu na FBMI ČVUT) mohu říci, že veškeré - ač zábavné - předměty, které jsem si napsal nad rámec a dělal jsem z nich zkoušku popř. klasák, mi ve výsledku uškodily horší známkou do průměru (prostě proto, že učitel neměl náladu).

Považuji proto veškeré takto zkoušené předměty za zbytečné. Ano, chodit na ně to jo, aby ses něco zajímavého dozvěděl, ale dělat z nich zkoušku je k ničemu. Krájí ti to čas z potenciálního volna, za které - doufám, že mluvím za většinu studentů - jsme jen vděční.

Ale abych se taky trochu účastnil diskuze na téma termínů... Je pravda, že nejvíce mě štvou termíny vypisované postupně - člověk prostě neví až do té doby, kdy je většinou pozdě. S tím poté přichází spousta problémů, pokud člověk měl v plánu si některou z nevydařených zkoušek opravit. Dále tu pak máme předmět, který vypíše třeba 3 termíny po 3 týdny v počtu 100 studentů na jeden. A je to předmět těžký - alespoň pro mě. Mluvím zde o Pravděpodobnosti a mat. statistice. Byli tací, kteří museli kvůli tomuto předmětu obětovat jiné, protože se ještě zábavně kryl s jinými zkouškami...

Abych to ale zkrátil... :D Závěrem bych rád řekl, že učitel i kdyby chtěl, tak se stejně nezavděčí všem. Proto musíme být trpěliví a zatrvrzelí a doufat... :)

...a má rada na závěr: Nedávejte si zbytečne tolik předmětů navíc, když se po vás bude chtít zkouška!!!

21.2.2009 13:07 tomáš
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad charakterem zkouškového období
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Pár jednoduchých zkoušek jde stihnou v předtermínu, některé (méně důležité, ne matematika) jdou dohodnout a skládat v průběhu letního semestru a případně až v letním zkouškovém. 

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.