Portál AbcLinuxu, 4. května 2025 15:41
Tohle je celkem komplikovaný problém... Každému prostě vyhovuje něco jiného a na škole se prostě drží starého, dobrého, léty osvědčeného modelu...
Prostě bych to následoval.. Na ČVUT to máme asi lepší, jelikož je více termínů na zkoušku v jednom týdnu.. v nižších ročnících, co si vzpomínám, měl předmět termín někdy i co den... ale to byla matika, kterou měli všichni povinně=mraky studentů.
Studoval jsem i v cizině, kde prostě byly jen dva termíny na zkoušku, fakticky jen jeden a druhý byl, když ti ten první nesedl.. Trochu se mi to tím tenkrát zkomplikovalo, když jsem měl více předmětů a rázem jsem měl příliš blízko i termíny zkoušek.. ale to je vždycky riziko, když studuješ nad rámec....
Takže moje rada :) asi žádná není... :) Dle mého názoru, by byla konzultace s vyučujícím a ústně se domluvit na termíny vždy pro více studentů... Prostě to co by vyhovovalo většině..
No, původní myšlenka byla jednoduchá. Každý student (skoro) nadává na zkouškové období. Jak problém se zkouškovým obdobím zrušit? Nejjednodušším způsobem. Prostě zrušit, studenti nebudou mít na co nadávat, tudíž jim nezbude, než být spokojení.
Ale když už mám to řešení vymyslet i do technických detailů, jako kam se zkouškami, no tak samozřejmě do semestru. Stejně jako si stěžují studenti, učitelé nemají rádi, když se jim studenti neučí průběžně. Mimo to, spoustu lidí se buď učí den dopředu, pak zkouškové nepotřebují, nebo to za zkouškové stejně nestihnou, tak chodí na zkoušky v průběhu semestru.
Také je zde spousta předmětů, kde stejně nikdo nechodí na přednášky a pak se to jen naučí a jde na zkoušku. Taková zkouška by mohla být bez dané přednášky a řekněme první termín už v říjnu, aby se toho člověk mohl zbavit, než bude dělat ty zkoušky, na které je přednáška potřeba. Šlo by to tak rovnoměrně rozložit po semestru, na některé předměty by mohl být jiný povinný počet zkoušek (místo analýzy v zimním a v letním semestru třeba 3 nebo 4, trochu průběžněji rozdělit, aby každý student věděl, co se učit musí a co už je zcela zbytečné).
Pri odporúčaných 60 kreditoch za rok (čo je 30 za semester) a väčšine predmetov za tri kredity to vychádza až na tých 9 skúšok. (chceme ostro viac ako 30 a máme dva predmety za 5 kreditov -> potrebujeme 7 ďalších predmetov za 3 kredity).
Nevidel bych to tak kriticky. Krome stredne obtiznych predmetu (na ne jsem se vetsinou ucil tak tyden) byly ve studijnich planech i velmi lehke predmety, na ktere se nebylo treba ucit skoro vubec.
Z predmetu ze zimnoho semestru se daji delat zkousky i v letnim zkouskovem. Obvykle se da nejaka zkouska delat i v zari. Na vyberovych predmetech obvykle neni problem se domluvit na individualnim terminu, treba i behem letniho semestru (pro zkousku ze zimniho) nebo behem prazdnin. No a behem prazdnin je dost casu i na velke mnozstvi zkousek .
kdyby učitelé nedělali drahoty a rovnou uvedli, že termíny během semestru, v letním zkouškovém nebo v září budou, spalo by se mi v noci lépe.Je problém se vyučujícího na pozdější termíny přímo zeptat? Většina z těch, se kterými jsem měl doteď tu čest, vypisuje i nějaké mimořádné termíny, jen je nijak nevytrubuje do světa. Kdyby to udělali, tak se jim do nich nahrne spousta lidí a první termíny by byly poloprázdné. Co mě víc sejří je, když někdo během zkouškového vypisuje zkoušky po jednom termínu. Což ve spojení s tím, když mu ještě opravení písemky trvá dva týdny (zdravím doktora Žemličku), opravdu nepotěší, protože to naprosto rozbíjí možnost si zkoušky rozumně rozvrhnout.
Hm, jak nad tím uvažuji, tak by se možná našla souvislost mezi přístupností vyučujícího k vícero termínům a věkem, resp. titulemHuh? To snad nemyslíš vážně. Tohle je totiž naprostej nesmysl. :)
Samozřejmě, že to nemyslím vážně, proč myslíš, že tam je ten smajlík? Tys ho při té citaci usekl jak Blesk :o)Hm, jak nad tím uvažuji, tak by se možná našla souvislost mezi přístupností vyučujícího k vícero termínům a věkem, resp. titulemHuh? To snad nemyslíš vážně. Tohle je totiž naprostej nesmysl. :)
A jak se to lisi od existujicich semestralek/zapoctovych uloh, ktere nekteri (vice ci mene) pouzivaji pro vypocet znamky (napr. OSy nebo prekladace, co me ted tak napadlo)?
Treba v tech prekladacich to fungovalo tak, ze za kazdy ukol (byly zhruba 4) byl nejaky pocet bodu (minusy za chyby atp.). Byl nastaven limit pro ziskani zapoctu (treba pulka moznych bodu, nepamatuji se) a pak byly limity na znamky - kdo zvladl dobre ukoly, nemusel na zkousku (prip. pokud mu stacila horsi znamka, kdyz nemel body na lepsi).
Tohle umoznuje lidem ziskat dost bodu, aby nemuseli na zkousku, uz behem semestru (i kdyz osobne jsem dosel k nazoru, ze se radeji budu dva dny ucit, nez dva tydny matlat s poslednim ukolem :) ), ale zaroven to nijak definitivne neurcuje vyslednou znamku a v kombinaci s podminkami pro zapocet zarucuje, ze clovek behem semestru neco dela.
Ten prvni odstavec jsem, priznam se, nejak nepochopil, ale doufam, ze to neni moc dulezite :)
Hlavní otázkou, kterou by ses měl zabývat je proč vlastně na ty zkoušky vůbec chodit. Pokud se opravdu nejsi schopný přinutit ke studiu jinak než zkouškou, pak doporučuji optimalizovat. Minimálně v retrospektivě ztrácí spousta zajímavých pohledů svou přitažlivost. Doporučuji se profilovat jedním směrem a studovat ho do hloubky, výběrovky nechat na pozdější ročníky, kdy bude času více.
Planovani studijniho planu neni rocnikova zalezitost. Je zapotrebi se rozhodnout, co by clovek chtel absolvovat a co nikoliv.
Dale je zapotrebi se rozhodnout, kdy se co absolvuje. Nema cenu si vse zajimave zapsat hned do druhaku a pak nestihat plnit povinnosti. Navic drtiva vetsina veci se opaku s periodou 1 roku. Dale je zapotrebi vedet, co z odbornych zajmu ozelet, tedy, co by te zajimalo a z duvodu, ze toho uz mas hodne, si to nezapises. Ja uz jsem tak nekolik veci ozelel, ted mam klid na to, cemu se doopravdy chci venovat.
Dale je tva skola docela benevolentni k plneni povinnosti mimo zkouskove obdobi, takze zde neni problem. Navic, pokud-li je mi znamo, je to docela bezne zvladnutelne. Takze zde by nemel byt problem.
Take bych ti doporucoval prestat fnuka a postavit se k problemu jako chlap. Jinak akorat sam sobe ublizujes.
Ač nejsem úplný ňouma, takto rychle se nejsem schopný učit.Njn, tohle mi doslo az na navazujicim Mgr. studiu. Proste to chce se ucit v prubehu roku.
No Martine, tak timhle jsi mě úplně dostal... Já nikdy netušil, že to může být až tak hrozný, když člověk chce jen 4-5 zkoušek nad rámec... :D
Z vlastní zkušenosti (mluvím tu o studiu na FBMI ČVUT) mohu říci, že veškeré - ač zábavné - předměty, které jsem si napsal nad rámec a dělal jsem z nich zkoušku popř. klasák, mi ve výsledku uškodily horší známkou do průměru (prostě proto, že učitel neměl náladu).
Považuji proto veškeré takto zkoušené předměty za zbytečné. Ano, chodit na ně to jo, aby ses něco zajímavého dozvěděl, ale dělat z nich zkoušku je k ničemu. Krájí ti to čas z potenciálního volna, za které - doufám, že mluvím za většinu studentů - jsme jen vděční.
Ale abych se taky trochu účastnil diskuze na téma termínů... Je pravda, že nejvíce mě štvou termíny vypisované postupně - člověk prostě neví až do té doby, kdy je většinou pozdě. S tím poté přichází spousta problémů, pokud člověk měl v plánu si některou z nevydařených zkoušek opravit. Dále tu pak máme předmět, který vypíše třeba 3 termíny po 3 týdny v počtu 100 studentů na jeden. A je to předmět těžký - alespoň pro mě. Mluvím zde o Pravděpodobnosti a mat. statistice. Byli tací, kteří museli kvůli tomuto předmětu obětovat jiné, protože se ještě zábavně kryl s jinými zkouškami...
Abych to ale zkrátil... :D Závěrem bych rád řekl, že učitel i kdyby chtěl, tak se stejně nezavděčí všem. Proto musíme být trpěliví a zatrvrzelí a doufat... :)
...a má rada na závěr: Nedávejte si zbytečne tolik předmětů navíc, když se po vás bude chtít zkouška!!!
Pár jednoduchých zkoušek jde stihnou v předtermínu, některé (méně důležité, ne matematika) jdou dohodnout a skládat v průběhu letního semestru a případně až v letním zkouškovém.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.