Portál AbcLinuxu, 25. dubna 2024 11:33

Synka mi vzali na vysokou :-)

4.7.2007 19:44 | Přečteno: 1434× | blbinky

A tatíkovi začaly starosti. Nic hrozného, ale vypadá to že budu muset koupit notebook a něco tam budeme muset nacpat aby to ukazovalo taky nějaké obrázky. Zatím se mi tak nejvíc líbí HP 510, na kluka je vcelku spolehnutí ale cpát mu věc dražší než 15000 mi nepřijde moc chytré. Teď spíš jenom čekám až lidi vyplácají prašule za dovolené a ceny snad ještě slezou víc dolu.

Hlavní problém je pro nás jaký systém a to je vlastně důvod proč jsem se tu rozepsal. Stačí na Plzeňském FELu pro prváka linux nebo to udělat jako dualboot s XP nebo pro věci only windows dát XP do Virualboxu? Uvítám komentáře studentů této nebo podobné školy, protože opravdu nemám šajn jak to na VŠ vypadá.

Nakonec drobný joke: Ráno mi kluk vrazil pár věcí k placení z účtu a abych nezůstal nic dlužný své pracně budované pověsti rejpala pronesl jsem asi toto: No hochu co tak hodláš celý den dělat? Nemáš chuť se zeptat v nemocnici kolik platí za litr krve a hned jim tam nějakou nechat? Odpovědi se směju celý den, hezky jsem si naběhl. S kamenným ksichtem prohlásil: to se hned zeptám jestli berou i sperma, když budu mít levačku napíchlou aby pravačka nezahálela. No má být rošták po kom. :-)

       

Hodnocení: 91 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

4.7.2007 19:53 ---
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Cele to jde vystudovat bez pocitace... Vsude jsou verejne ucebny... Jinak bohate staci Linux... Ted zalezi jeste jaka kolej...
21.10.2008 06:35 AZOR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Jsi pako, ano ... jak správně někdo uvedl, tak do ruska se dá jít také pěšky, ale neni to idální. O tom, že jsou všude učebny bych drzel usta ... jestli chces aby nekdo o zkouskové dodelával semesttrálky zavrenej do 3 do rána ve skole, tak prosim ... naprostej nesmysl, jestli jsi nekdy studoval na skole .. a co prihlasovani se na ZK, KDYZ JE nebitej termin? tam to clovek musi refreshovat porad .. sedat si takhle na "čekanou" do školy je nesmysl .. brrr

A jeste si neodpustim jeden komentar :-) "Re: Synka mi vzali na vysokou :-)" / tož o to, oni berou, ale pak z toho 80% vychcipa a nechci bejt zlej, ale statisticky to budou spíše lidi, co maj z přijímaček radost a neberou to jako samozřejmost, že se tam dostali...

Linux teoreticky stačí, prakticky NE, než se narazí na ču/ráka, co to chce ve svém oblíbeném formátu a k linuxu nejsou alternativy, já jsem na FELu v praze a věřim, že linuxáci maji s některjma semestrálkma mnohem větší probnlémy než my ... ale pravda, už jsem zažil předměty, kde to bylo opačně (Operační systémy - tam zase opěvovali linux a o win dělali, že jako neexistuhou,)
freshmouse avatar 4.7.2007 19:58 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já si notebook kupuju sám, grr. Rodiče mě tedy vykořisťují! No, vrazím do toho 25 tisíc, ale fakt nevím jakou značku, typ atd. O HW nic moc nevím, o noteboocích ještě míň. Samozřejmě na tom musí bez jakýchkoli problémů jet tučňák... Nějaké nápady?

S tím odběrem tekutin je to super nápad. Zatím tedy odebírám jen já, a to pivo v pivovaru, kde si nyní ničím záda. Ale za dost peněz. :-)
4.7.2007 20:10 Martin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
IBM/LENOVO. Konkrétní typ ti, ale neporadím ;-)
4.7.2007 20:20 ---
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
3000 N100 - to mam pred sebou... celkem dostacujici na praci...
freshmouse avatar 4.7.2007 20:53 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Hmm, koukám na ceny a tenhle už je přeci jen dost nad limit (našel jsem ho za 36 na Alza.cz)... Já se v cenách nevyznám vůbec, ale co jsem tak koukal, tak za 25 000 už jde podle mě koupit něco, co není šmejd. Je jasné, že čím víc peněz, tím lepší stroj (teoreticky), ale já jsem počítal, že za těch 25 už by to mělo stačit. Mýlím se? Nehodlám na tom stříhat video; chci si tam prohlížet web, pouštět hudbu, filmy... Prostě běžný multimediálně-kancelářský počítač.
4.7.2007 20:57 disorder | blog: weblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
cena dost zavisi od toho co to ma pod kapotou (procesor, RAM, disk). toto je zbytocne drahe, na alza.sk je TP R60 (ziadne economy) za 34k skk
freshmouse avatar 4.7.2007 21:01 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Hmm, RAM 512 MB a víc, disk 40 GB a víc, procesor nevím a nemám představu o typu atd. Zajímá mě, aby to nebyl konstrukčně šmejd (jsem na věci opatrnej, ale některé se rozpadají i při opatrném používání), a aby alespoň nějakou dobu vydržela baterka...
4.7.2007 21:07 disorder | blog: weblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
v tomto ohlade by som veril thinkpadom. myslim, ze R60e by bol vhodny, skus najst na cz tento. splna to tvoje poziadavky a v CZK to moze odpovedat cene (pamat sa teda da pripadne rozsirit neskor).
4.7.2007 21:09 disorder | blog: weblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
kto by to bol povedal, staci prepisat sk na cz :) 24 036,81 Kč
freshmouse avatar 4.7.2007 21:11 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Jo, přesně něco takového jsem si představoval. Už jen našetřit. :-) Díky.
4.7.2007 21:24 Martin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Mě se třeba líbí tenhle má lepší výbavu ;-) Hewlett-Packard dv6319
freshmouse avatar 4.7.2007 21:27 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
No, radíte mi hezky, ale co takhle mi pomoci i vydělávat? :-P
4.7.2007 21:54 Martin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Já mám co dělat sám se sebou :-) Měl jsem pracovní úraz a jsem na nemocenské :-(
vencour avatar 4.7.2007 21:15 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)

Taky jsem kupoval IBM se 40GB diskem, výměna za větší je práce na minutu, tu 40GB mam teď v usb šuplíku na zálohy. Tedy přijde mi, že jsem udělal dobře. Paměti bych časem přidal na 1.5GB, je to pak celé pěkně svižné.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
vencour avatar 4.7.2007 20:57 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)

To už bych šel do toho IBM T42 (?) repas z Ameriky za 25k ... o dost větší užitná hodnota.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
4.7.2007 20:26 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Mám Z60m a pod Linuxem žádný problém.
Pochybnost, nejistota - základ poznání
4.7.2007 21:12 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Né snad že by mi do toho něco bylo, ale k čemu je čvuťákovy z Prahy laptop?
freshmouse avatar 4.7.2007 21:15 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
No, zaprvé jsem stejně chtěl vlastní počítač (takhle tu čekám frontu) -- ať už stolní, nebo notebook, a zadruhé bych ho mohl použít i do té školy, takže jen notebook...
vencour avatar 4.7.2007 21:18 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)

Přesně tak, líbí se mi s sebou tahat vlastní "úřad".

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
freshmouse avatar 4.7.2007 21:21 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Doba zkracování. :-)
4.7.2007 21:23 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Tak snad víš, co děláš. Ale já jsem si ho nekupoval v prváku a stejně jsem pak zjistil, že to byl omyl. Ve škole jsem ho měl snad dvakrát, nechtělo se mi s tím tahat. Vyhodil jsem peníze :-(
freshmouse avatar 4.7.2007 21:26 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Abych řekl pravdu, tak nevím, co dělám. Ta mobilita se mi líbí, ale jelikož jsem notebook nikdy v životě snad ani nepoužil, tak nevím, jak to bude nakonec výhodné...
4.7.2007 21:29 Martin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Je levnější i když si ho necháš poslat :-) HP - HP Pavilion dv6319
4.7.2007 21:44 disorder | blog: weblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
osobne by som sa mal na pozore pred lacnymi a naoko dobre vybavenymi nb. toto mi pripomina napr. fs amilo a acery... a podla mna bohate staci intel grafika. ta vydrz je tiez horsia (imo asi neprimerane k velkosti displaya oproti vyssie spominanemu).
4.7.2007 21:50 thingie
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Šmarjá, už to čtu jako čurákovi z Prahy. Zastřelit usámu či jak se tenhle den menuje.
freshmouse avatar 4.7.2007 21:52 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Tohle jsem zase četl jako "jak se ten dement jmenuje". :-)
4.7.2007 21:56 thingie
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
No, taky možnost. Ale tak, to vim.
4.7.2007 22:02 MyDahoo_ | blog: Great_Ideas
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
No představa, že pořád hniju ve škole a dělám tam protokoly na obvody, fyziku, nebo semestrálku z programování v javě, že se ve škole učim po nocích ze slidů nebo pdf, že díky absenci IM nemám spojení na kamarády, že mi nikdo nepošle mailem zadání minulé písemky, že se nedostanu na dotuduj k aktuálním věcem den před zkouškou, že musim běhat kvůli kadždý blbosti (přihlašování zkoušek, předběžnej zápis, zápis, tvorba rozvrhu) do školy, že nemůžu koukat na filmy, pouštět si hudbu, psát dopisy (objenávky, reklamace, stížnosti) a vůbec, že si nemůžu vydělávat - programování, stránky atd... Tak šlo by to, ale asi bych umřel :)
Tak ale okamžitě dolů!
freshmouse avatar 4.7.2007 22:04 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Ale my máme doma počítač (stolní). Jedná se o to, jestli si dál koupit notebook, nebo další stolní.
4.7.2007 23:00 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Však se můžeš rozhodnout až na tý škole budeš, to určitě budeš vědět líp, co potřebuješ a do čeho dávat peníze. Koupě notebooku i desktopu je přece otázka dní.
freshmouse avatar 4.7.2007 23:02 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Máš pravdu.
5.7.2007 00:48 MyDahoo_ | blog: Great_Ideas
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Já jsem jenom kouknul o příspěvek výš, víc jsem moc nečetl, omlouvám se.
Tak ale okamžitě dolů!
5.7.2007 11:23 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Jo, v tomhle s Ignorem souhlasím. Kupodivu, protože před rokem jsem se s ním o tomhle dohadoval, když mi říkal totéž :-) Myslel jsem si, že budu notebook potřebovat ve škole, že ho budu s sebou různě tahat... vůbec :-) Jediný důvod, proč jsem ho nakonec potřeboval byl, že to mám do Prahy daleko, takže jsem ho bral každé dva týdny domů (i s případnou prací nebo učením), což by jinak nešlo. Kdybych byl býval z Prahy, tak bych si rozhodně notebook nekoupil a pořídil si radši desktop.

Takže radím s nakupováním počkat a nehrnout se do něčeho jen kvůli tomu, že to budeš možná potřebovat do školy. Nebudeš ;-)
freshmouse avatar 5.7.2007 11:55 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Já s nákupem nespěchám, jsem švorc. ;-)
4.7.2007 20:09 SADAM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ty voe, vysoká! Bože toho chlastu, fetu, a kurev, no paráda! :-)))
5.7.2007 22:18 Pavel
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Jaaaaaaaaa
Max avatar 4.7.2007 20:19 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Osobně jsem vždy přemýšlel o Lenovo. HPéčka by měly být taky ok.
Jinak klidně jen linux ;-). Programuje se tam v javě a Céčku na solarisu ;-). Kreslí se v autocadu na dvoutísícovkách, nebo co tam je. Kdyby náhodou na něco potřeboval win, tak bych volil vmware-server + image xpéček do toho ;-). Vmware-server je zcela zdarma i ke komerčním účelům a myslím, že je v současnosti nej věc v tomhle zaměření.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
4.7.2007 20:26 ---
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
asi jsem studoval jinou FEL v Plzni protoze jsem tam neprogramoval v Jave... Pouze v C. Kdo nic neumel nevadilo stejne to udelal. Cvicici neumel skoro nic... Kreslilo se tam ve Formice (schemata), kdo nechtel tak si kreslil v cem chtel (eagle atd.). AutoCAD jsem nevidel ani jednou... C se delalo pod cim clovek chtel... Solaris je v ucebne CIVu, takze to je take blbost co pises...
Max avatar 5.7.2007 01:13 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Jak blbost? Nechápu ...
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
vencour avatar 4.7.2007 20:24 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Šel bych do něčeho, co vydrží, ať nemusí řešit za půl roku rzovrzané panty apod. Tedy IBM. Neboli pokud nechcete riskovat za dva tři roky další hledání, tak bych neváhal.

Osobně bych byl pro ryzí linux. Ovšem nevíte, co bude vše potřeba za soft, zda vše pojede pod linuxem. když jsem slídil na MIT, tak tam měli doporučené Apply a nějaké Delly s woknama, linux nic. Určitě použije noťas na zpracovávání laborek, případně programování, sosání okopírovaných přednášek apod. O sosání z kolejní sítě tu snad nepochybuje nikdo :-)

Stejně si snad synátor udělá s vybavením noťasu, co bude chtít, ne? Takže je to už na něm?

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
4.7.2007 20:36 jarda | skóre: 22 | blog: nadoraz | Chomutov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Notebook bude asi hlavně na psaní, mladej je dislektik a moc nevěřím tomu, že to co napíše rukou po sobě taky za čas přečte. Tohle je spíš nutnost, s tím taky souvisí volba systému protože taky je důležité co jednou napíše aby v počítači vydrželo a tady víc věřím linuxu. Navíc je to pecivál a přijde mu k duhu když nemusí kvůli počítači nikam chodit. :-)
Připíjím na krásu našich koní a rychlost našich žen.
vencour avatar 4.7.2007 20:56 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)

Nezapomeňte na kvalitní batoh, nepromokavý a slušně velký, jeho zásluhou bude moci noťas sloužit slušně dlouho, vydržet. Případně neopren, ať ho má v čem větším převážet, cestou domů a tak.

Na zápisky, poznámky, mi noťas moc vhodný nepřijde. Možná v kombinaci s dobrým digitálním foťákem, pro zachycení schémat nebo popsaných tabulí. Je toho moc ... ale je pravda, že je ve skriptech by toho měl najít dost. Je na mladém, jak si to zařídí, poznámky a tak. Jako vyjukanej na matalýze jsem vždy popsal tak 4 A4. I z toho se bude učit.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
4.7.2007 20:28 Elvis | blog: ItsNowOrNever
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Prej se FEL přestěhoval z Pětatřicátníků na Zelený trojúhelník?

Elvis to byl král :-)
4.7.2007 20:30 ---
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
nova budova na trojuhelniku
4.7.2007 20:55 disorder | blog: weblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
udelujem cenu za najlepsi blogpost (minimalne desatrocia). :D

a gratulujem :)

v takych lacnych nb nemam predstavu, ale pokial mozno vyberat centrino a ziaden celeron.
4.7.2007 21:03 Standa | skóre: 21 | blog: Linux prakticky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Notebook za 15000,- je leda pro deti na piskoviste! Ja pred dvema lety koupil high-end a dneska je to dobre tak do kanclu, nove programy na tom sotva bezi.

Pro slusnou praci a vydrz bych zacal u FS, ten ma 2disky (v notebooku to uzasnym zpusobem pomaha), 2GHz/2GB/2core a to je opravdu pomocnik. Zkusil jsem a od te doby mi zadny notebook nepripada jako "slusny" :)

Standa

p.s. ale cert vi zda dneska nekdo jeste programy optimalizuje a mozna za rok bude potreba Quad na email, hlavne ze tam bude sponka a bude umet vic animaci :S
vencour avatar 4.7.2007 21:16 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)

Fakt se bavíme o linuxu při takovémhle nárůstu potřeby výkonu?

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
4.7.2007 21:31 Standa | skóre: 21 | blog: Linux prakticky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Myslim ze to neni ani tak vec OS jako prace samotne. GIMP spolkne slusnou davku pameti i CPU, vyvojove nastroje take, java, eye-candy (rad mlsam :) ) a to uz vubec nemluvim o hrach ;) Ale musi kazdy vedet co vyuzije. Osobne si stojim za tim, ze notebook za 15000,- brzy prestane stacit. Nejde jen o tech par cisel pamet/cpu/disk. Take bych vzal v potaz kvalitu zpracovani HW. Pri dennim noseni do skoly vydrzi i maloktery notebook za mnohem vic penez.

Standa
vencour avatar 4.7.2007 23:53 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)

Z her teď občas jen poškádlím glest, je to tak na hranici hratelnosti (Celer1500MHz/1.5GB RAM), jinak si nestěžuju.

Časté používání - mám teď jen noťas a zatím drží, 15 měsíců.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
4.7.2007 21:39 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
:-D Heh, tomu říkám pohotová reakce. To se hoch neztratí, jestli dokáže takhle bystře reagovat :-D. Jinak moje osobní zkušenost s notebookem (ovšem na FI MUNI) je, že to akorát odvádí pozornost od přednášek. Chce to disciplínu, jinak je to spíš na škodu. Ale je pravda, že občas se hodí. Někdy je lepší, dělat úkoly na svém stroji, než vysedávat v počítačových učebnách do 11 večer ;-)...
θηριον ειμι
freshmouse avatar 4.7.2007 21:41 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
A ty úkoly nemůžeš dělat doma na stolním počítači?
4.7.2007 21:46 disorder | blog: weblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
ale mozes si v skole precitat abicko a doma sa skor ucit :D
freshmouse avatar 4.7.2007 21:46 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
))))
5.7.2007 07:41 nobuo | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Přesně tak, stejná zkušenost. Brát noťas na přednášky je jako tam nebýt. Představy o tom, že si to aspoň hned člověk zkusí, že si nemusí tisknout slajdy, že o přestávkách alespoň něco málo udělá.... jsou mylné. Už jej s sebou beru jen ve dnech, kdy mám víc jak hodinové volno či potřebujeme něco prodiskutovat nad projekty. S děláním úkolů v počítačových učebnách zkušenosti nemám, každopádně by se mi to moc nezamlouvalo. Neustály ruch a hlavně člověk nemá tu pohodu jako doma.
Rezza avatar 5.7.2007 12:58 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Ze by muj jediny duvod proc chodit na prednasky - stahnout novy dil Stargate? Jinak to nema minimalni smysl...
5.7.2007 08:24 KaiSVK | blog: kaiov_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ja by som z vlastnej skusenosti poradil nejaky fujitsu-siemens - vela muziky za malo penazi a este su FS poskladane podla mna z velmi LINUX FRIENDLY komponentov...

Kaio
Changing mental contexts from one task to another wastes a lot of time. /Aaron Griffin/
5.7.2007 18:27 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
taky se pridavam s fujitsu siemens.... jeden me lezi na stole a vsechny komponenty jedou s linuxem bez problemu, navic jde koupit bez OS -- v cene kolem 20k je i prijemny pomer cena vykon.
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
5.7.2007 09:53 jarda | skóre: 22 | blog: nadoraz | Chomutov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Přečetl jsem s si diskuzi a vcelku mi to vychází takhle:

Dost jsem se uklidnil :-), není kam pospíchat a to mi vyhovuje. Nechám to na klukovi, až se tam trochu zabydlí bude vědět co a jak a potom se nějak dohodneme. Možná budu vypadat jako lump který mu za maturitu, mimochodem hezké známky, nic hned nekoupil ale jak říká staré české přísloví "dvakrát měř a jednou řež" a než něco zvoslit tak radši počkám až budeme chytřejší. Každopádně má tu mašinku u mne už jenom za tu snahu s jakou dokončil maturu. Bude mít víc pohodlí a taky se přes počítače krásně komunikuje s okolím což určitě ocení moje starostlivá ženuška když bude mít kluka častěji na drátě. Dceři se taky bude líbit když bude mít stolní počítadlo jen pro sebe.

Jsem rád, že jsem vás zápiskem do blogu pobavil a váš zájem mne příjemně překvapil. Díky za rady a přeji příjemně strávené dlouhé volno. Tučňákům zdar :-)
Připíjím na krásu našich koní a rychlost našich žen.
5.7.2007 11:36 vagojan | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pokud se vybírá z notebooků HP (či lépe Compaq), pak mohu jen schválit. Dlouhodobé zkušenosti dobré, narozdíl od Acer, MSI, Umax,Prestigio které jsou mnohdy vyráběné ve stejné továrně a ze stejných "nic moc" komponent, je to případ i některých ASUSů. Kupříkladu baterie odcházejí u HP (Compaq) po 4 letech, u Umax a prestigio po 11 měsících. Acer cca 2 roky...

Má-li mít syn notebook co k čemu a píše jako prase, stejně jako já (taky mám papíry na nepsavost ;-) ), pak jedině notebook z bussines řady, tj řady nc nebo nx, které mají konektor na cestovní baterii, který si bude brát sebou na přednášky (se znalostí TeX nebo LyX potom bude stíhat poznáky stejně rychle jako rukou).

Doporučoval bych kupříkladu HP nx7400 který má sice jen celeron, ale posledních pár let mají celerony také vcelku slušný power management. Výkonově na psaní zcela stačí, jediné co trvá déle je start, ale stějně by byl jen uspávaný do paměti.

Pro celodenní sezení na přednáškách potom dokoupit 8 nebo 12ti článkovou baterii, přítulkyně má s 8 článkovou a starším Centrinem nc6120 výdrž cca 5-7 hodin s wifi, Já s turionem X2 na nx6325 s přídavnou 12tičlánkovou při použití wifi cca 6-11 hodin (dle podsvícení a aktivity (dvě jádra při 3 minutové kompilaci vcelku žerou - cca 9-12 bez WiFi s pouhým psaním). Výhodou té 12tičlánkové je druhý zdroj v ceně, tj jeden mám doma a druhý nosím v baťohu do práce, do školy.. a tak vůbec sebou. Pokud by celeron nestačil, pak CoreDuo v nx7300, které ale stojí cca 20 tisíc.

Důležité je také koupit pořádný baťoh, dobré zkušenosti máme s Dicotou (i když je to opět drahá záležitost - 2-4 tisíce).

Při slušném zacházení vydrží notebook dlouho, problémy ve škole s používáním notebooku při hodinách jsem měl jen do té doby, než jsem vyučujícím ukázal výstup (TeX sází fakt pěkně ;-) ). Od té doby žádný problém. (Pravda jsem dálkař).

Hodně štěstí při výběru a hlavně neštětřit na konto kvality, radši na konto výkonu.

5.7.2007 13:01 jarda | skóre: 22 | blog: nadoraz | Chomutov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
To co se tak nějak ušetří na notebooku to padne do pořádného příslušenství. 8 cell baterka nebo nějaká přídavná a pořádný batoh je jasná volba. Co je platný superstroj když po půl hodině chcípne a otlučený je ze všech stran. Počítám že v září budou ceny jak víno, zatím mi to vyšlo každý rok, když bylo potřeba něco doma obnovit byl konec prázdnin cenově nejrozumější. To HP 7400 se nám taky líbí ale radši pentium M, třeba je do té doby budou dělat i s ním.
Připíjím na krásu našich koní a rychlost našich žen.
5.7.2007 13:32 vagojan | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Obě zmiňované baterie jsou externí, Tj interní 6-cell, a externí buď hloupá a lehčí (8cell) nebo chytrá, schopná samostatného nabíjení s vlastním zdrojem 12-cell. Rozhodně ale koukat po bussines třídě notebooků, jsou doopravdy masivnější.
Rezza avatar 5.7.2007 13:01 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jinak lepsi je koupit i blby plastak od DELLu, co bude mit NBD! Posrat se muze kazdy notas, i ten DELL, ale pak cekat mesic nez ho vrati ze servisu neni prijemna vec... Me klekl nastesti jak jsem mel bakuli hotovou (o mesic mu to vyslo, jinak by nesel do servisu, ale letel z okna)...
21.10.2008 06:41 AZOR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synka mi vzali na vysokou :-)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je to sice staré, ale ted bych byl jednoznacne pro ASUS , NB za 15k déle než 2 roky nevydrží a to je záruční doba , tedy bych si vybral něco s poměrem cena / výkon a na značku bych nekoukal ..

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.