Portál AbcLinuxu, 4. května 2025 19:00
Heh, to je fakt dobré, evidentne tam tých docentov bolo viac.Diky za vysvetleni, bez ktereho by mi ten vtip vubec nedaval smysl.
Osobne som si na škole vzorce odvodzoval, kto by si to pamätal. No na fyzike som za to dostal padáka, hoci výsledok bol správne. Nepochopil som danú reakciu, keď ma fyzika bavila a aj profáka som mal rád, no bohužiaľ niekto lipne na memorovaní, to naše školstvo zabíja.Vetsina rozumnych ucitelu tohle uzna, pokud je dane odvozeni spravne. Casto to totiz muze vyjit spravne jenom nahodou, ackoliv ten odvozeny vzorec nedava smysl. Myslim, ze mi nejaky takovy vlastni vypocet napoprve neuznali jen jednou, ale pak jsem to reklamoval s vysvetlenim, co se tam deje (mel jsem to rozepsane pres celou stranku a zdanlive to vypadalo jako neco uplne jineho) a bylo to OK.
Linky, ktere nejsou rentabilni, maji skoncit.A lidi z řídce osídlených děr se naučí létat nebo dostanou nafasovanou limuzínu s řidičem?
studenti, duchodci, invalide, atd.To někomu vadí?
Proto by mě zajímalo jak si to tady mistr odin představuje, že by to mělo fungovat.
Zase představa že každá babka na vesnici dostane vyfasováno nějakou Babettu, ve stodole vezme šroubovák a gola sadu do ruk a sama si to zeservisujeNapříklad za cenu Blanky by se daly koupit dva miliony nových funkčních elektrokol, tj. zhruba pro každého v Praze a Středočeském kraji jedno.
Obvykle cyklofanatici vřískají kolik se nasypalo do dálnic a silnic ale že to jsou investice do dopravy na desítky let to je už moc složitý.A ještě jeden dodatek: Na desítky let určitě ne. Nevím jakou kdo má zkušenost, ale ve zdejším kraj prochází nákladní tepna směrem na Vídeň, nově vyasfaltovaná silnice vydrží pár let, deset určitě ne. Pak jsou v ní takové koleje že by se po nich dalo surfovat když by se pod surf přidělaly kolečka. Ale třeba někde kde mají dalnici (a nákladní doprava ji i využívá) mají lepší zkušenost… Co se mě týče, nákladní dopravu bych zdanil několikanásobně úměrně k běžné jiné dopravě.
Oblíbené je například nerozlišování dlouhodobých investic. Obvykle cyklofanatici vřískají kolik se nasypalo do dálnic a silnic ale že to jsou investice do dopravy na desítky let to je už moc složitý.A ono se čeká, že se teď udělá pár dlouhodobých investic a pak se na to sto let nesáhne?
Dopravní ifrastruktura je nezbytná pro fungování ekonomiky i běžného života státu.To jistě je, ale náklady na ni se odvíjejí od toho, jak moc a jak efektivně je používána…
My za svoje kilometry platíme a vůbec to nejsou malé částky. A ještě citelnější to mají dopravci.A už se vymyslelo jestli se z toho zaplatí ty náklady a externality(!)?
Jestli se něco dotuje a to zcela bez návratnosti a často i beze smyslu, pak jsou to cyklostezky.Souhlasím s tím, že velká část cyklostezek je vedená nesmyslně a cyklistům dokonce škodí (protože podle zákona jsou povinni ji použít, i když je navržena nekvalitně -- v praxi to tedy vypadá tak, že se jezdilo normálně po silnici, pak nějaký debil vedle postavil cyklostezku, která má nekvalitní povrch, vede zajížďkou, obsahuje obrubníky, pletou se na ni chodci a musí se na každém rohu dávat přednost, a já ji musím povinně použít). Na druhou stranu si myslím, že za některé cyklostezky bys měl být jako uživatel auta rád, protože díky tomu potkáváš na silnici méně cyklistů a nemusíš tak řešit předjíždění a podobně.
Na druhou stranu si myslím, že za některé cyklostezky bys měl být jako uživatel auta rád, protože díky tomu potkáváš na silnici méně cyklistů a nemusíš tak řešit předjíždění a podobně.Není absolutně problém má-li silnice dostatečně velkou a zpevněnou krajnici bez černých děr.
pletou se na ni chodci a musí se na každém rohu dávat přednostTy dáváš někomu přednost?
Není absolutně problém má-li silnice dostatečně velkou a zpevněnou krajnici bez černých děr.…ano, což v Praze třeba není nikde prostě proto, že na kraji je obrubník.
Ty dáváš někomu přednost?Neuvěřitelné, ale ano
…ano, což v Praze třeba není nikde prostě proto, že na kraji je obrubník.Vždyť vám je tam přímo dedikovaly.
Nechci, aby mě někdo převálcoval, že…Tip: Musíš být rychlejší.
Vždyť vám je tam přímo dedikovaly.A že tam nejsou ty fotky, kde je vidět, jak ty cyklopruhy po chvilce z ničeho nic skončí, vedou víkem kanálu, v případě chodníku sloupem, nebo vede podél zaparkovanýčh aut, kde se kdykoli může vynořit chodec nebo dveře auta. Osobně moc fanda polovičatých řešení ve městě nejsem. Beru řešení jako jsem viděl v Amsterdamu, kde je vidět koncepce a městská cyklodoprava skutečně funguje. Ale třeba cyklopruhy ve Vršovicích považuju za buzeraci místních, kteří přišli o už tak vzácná parkovací místa, které dokáže využít těch pár otrlých cyklistů se smrtí v očích.
Ale třeba cyklopruhy ve Vršovicích považuju za buzeraci místních, kteří přišli o už tak vzácná parkovací místaMně přijde, že podél cyklopruhů se normálně parkuje. A naopak že to vzniká tak, že se z dvoupruhové silnice udělá jeden pruh + cyklopruh + parkování, takže naopak parkování vznikne.
které dokáže využít těch pár otrlých cyklistů se smrtí v očíchProč mi všichni říkají jaký jsem otrlý a superman? Není to pravda.
Vždyť vám je tam přímo dedikovaly.Občas někde. Vlastně na svých nejčastějších cestách jich potkám přesně 0. (nestěžuju si, nemyslím, že by bylo potřeba vyhrazovat tolik místa pro dopravní prostředek, který skoro nikdo nepoužívá)
který skoro nikdo nepoužíváNo jestli můžeš Asiatky, tak bych ti doporučil emigraci do Číny či podobné Asijské země
Když ten trend bude pokračovat, příští rok už to bude jen pár šílených fanatiků co dělají ty šílený akce v Praze.FYI na kole plánuju jezdit pořád pokud se něco nečekaného nestane a teroristické akce (organizované převážně sdružením Auto*mat) nepodporuji.
Na cyklostezky se v žádném případě nepřesunuli, žádné pelotony šlapačů tam nevídámMohlo by to souviset s tím, že z auta na ty cyklostezky nevidíš. Mně se zdá, že na A1 a A2 je plno fest.
Museli by se na svém vlastním území porovnat sami se sebou a s realitou, zatímco na silnici si myslí že můžou všechno.WTF. Alespoň já tedy nic takového nepociťuji.
Jezdíme po silnicích co mají nekvalitní povrch, vedou zajížďkou, obsahují...no obrubníky ne ale retardéry, zpomalovací prahy, omezení rychlosti, zákazy a jiné podivnosti, pletou se na ní chodci a cyklisti a musí se na každém rohu dávat přednost a dodržovat spoustu jiných pravidel pod hrozbou postihu a ještě nám určujou kam máme jetPromiň, ale podle mě naprosto netušíš, o čem mluvíš (opět by to mohlo souviset s tím, že na kole asi nejezdíš). Já jezdím po silnici i po cyklostezkách a všechny tebou zmiňované problémy jsou prostě na silnicích v mnohem menší intenzitě a závažnosti.
ale tak nějak nemám pocit že by kvůli tomu motoristi zakládali nějaké militantní klany svatých bojovníků1 2
Ještě k těm investicím, když kdysi dávno sedlák stavěl cestu od stodoly do polí, počítal jestli se mu finančně vyplatí? Ne. Protože to by pak nestavěl nic, jen by se potom nedostal s vozem na pole.Což by asi znamenalo, že nemůže obdělávat a tak nebude mít prachy za pěstování. Ale nějak nechápu, jak to souvisí s tématem.
Jak už jsem napsal, cyklistika tady na venkově vychcípává, tím pádem mi přestává vadit a v Praze si hrajte dle libosti.Ono se dřív jezdilo na kole mezi vesnicema nějak výrazně víc?
Když teď stát investuje do stavby silnice, těžko můžem příští rok vzít výpis a hrozit prstíkem že jsme 10 miliard v mínusu a že se skoro nic nevrátilo. Ono se to finančně nevrátí asi nikdy ale máme něco co obecně slouží všem.Čemu přesně na
jsi nerozuměl?Dopravní ifrastruktura je nezbytná pro fungování ekonomiky i běžného života státu.To jistě je, ale náklady na ni se odvíjejí od toho, jak moc a jak efektivně je používána…
ale máme něco co obecně slouží všemMně Blanka teda určitě neslouží.
Dfens a OSBID nejsou militantní organizace hlásající nenávist a odpor vůči jiným druhům dopravy.Tak zrovna dfens - a jako že si docela vážím jeho boje proti úřednickým větrným mlýnům, aspoň někdo to nevzdal - podle vnějších projevů když někdo zmíní kolo, tak mu vypne mozek. S úžasem jsem koukal na jeho článek, ve kterém přemýšlel, že by si pořídil kolo (byla tam nějaká souvislost s dětmi), ale pak to neudělal, protože by se tím přiřadil k "Nim".
Dfens a OSBID nejsou militantní organizace hlásající nenávist a odpor vůči jiným druhům dopravy.Nééé, vůbec. A rozhodně tam nenajdeš žádné informace o kropení cyklistů ostřikovačem, nikdo nelobuje za protežování automobilů před ostatními zájmy atd.
Je to tragedie, ale nutno dodat, ze kdyby se tam o pul osme v listopadu nemotal na kole nic by se nestalo. Cyklisti na silnice nepatri. A kdo si mysli, ze ano musi ocekavat podobne riziko, nevime dne ani hodinu.
vsude tam, kde se pohybuji chodci!Jako třeba na silnici, tam jich potkávám hromadu.
Já idioty co nesledují provoz anebo dokonce úmyslně brání v předjíždění seřvávám hlásnou troubou ikdyž by asi zasloužili po hubě. Já jsem dobrák, já jim nechci ubližovat, mě stačí to vyděšený ohlížení a blesková klička na krajniciJasně, co na tom, že po krajnici nejel ne proto, aby vás naštval, ale protože je rozbitá, je tam bordel a tudíž je to riskantní. Lidi, jako jste vy, by měli dostat zákaz řízení. Všeho včetně kol, protože na kole byste se choval úplně stejně jako ti cyklisti, co vás tak štvou.
myslím že to dokážu rozlišit, obzvlášť když někdo zcela úmyslně brání v předjíždění a ještě to doprovází známým prstovým gestem. Takovému zbývá jen přát aby se setkal s někým méně tolerantním a dostal zcela po zásluze po hubě. Dokonce tady kdysi v jedné podobné debatě někdo hlásal že autům úmyslně brání v předjíždění aby si zjednal větší respekt. Onehdá kolovalo video kde cyklista jen tak pro své zvrhlé potěšení blokoval autobus. Řidič kupodivu nevylít a nezkopal ho do čtverečku ani mu neumístil přední nápravu na záda ale zcela chladnokrevně mu nárazníkem přimáčkl zadní kolo.Jenže ono jde furt o ty stejné lidi. V autě vytlačují jiné vozidla ze silnice, na kole zas blokují záměrně pro potěšení provoz. Někdy jsem si říkal jaké by to bylo když by všichni účastníci provozu měli nějaký interkom podobně jako kamioňáci mají CBčka, ale to by bylo pičí, kokotů a bůh ví ještě čeho… Buďme rádi že jsou od sebe účastníci provozu různýma rychlostma odizolovaní.
Bohužel, cyklisti obvykle netuší že za nima je kolona nebo to prostě ignorují. Žádná krajnice není tak rozbitá aby se na ni nedalo na pár metrů uhnout a umožnit předjetí.Kupodivu z nějakého mě neznámého důvodu má valná většina lidí s jízdou po krajnici nebo za ní nějaký psychologický problém.
Zkrátka jedu si tak nějak víceméně po své straně a ve své stopě pokud mi v tom nebrání jiné okolnosti a pokud to nezasahuje do provozu ostatních. Když potkám jiné vozidlo, uhýbám. když mě někdo rychlejší dojede zezadu, uhýbám. A pak si dál jedu po svém.Na vytížených silnicích docela problém, protože provoz je neustálý a tohle moc aplikovat nejde pokud nechceš permanentně jet po a nebo za krajnicí.
Bohužel, cyklisti obvykle netuší že za nima je kolona nebo to prostě ignorují. Žádná krajnice není tak rozbitá aby se na ni nedalo na pár metrů uhnout a umožnit předjetí.Váš optimismus bych chtěl mít. Je potřeba mít na paměti, že narozdíl od vícestopých dopravních prostředků, u kola je potřeba brát ohled i na rovnováhu, takže najet do nějakého bordelu na kraji silnice je dost riskantní - když vám to klouzne, tak jste pod autem. Pod autem, které se vám za tu dobu, co jste se odhodlával to risknout a uhnout, nejspíš už delší dobu lepí na zadek, takže řidič v takovém případě nebude mít nejmenší šanci zastavit. O to riskantnější je ta "blesková klička", která se vám tak líbí.
I když to některým asi nedochází jsem zastáncem všeobecné rovnosti a respektu na silnicích a úplně mi bude stačit když cyklisti pojedou tak jak to dělá valná většina aut.No, takový idealista nebudu, abych si myslel, že valná většina aut jezdí slušně narozdíl od valné většiny cyklistů. Ono to spíš bude nastejno...
Zkrátka jedu si tak nějak víceméně po své straně a ve své stopě pokud mi v tom nebrání jiné okolnosti a pokud to nezasahuje do provozu ostatních. Když potkám jiné vozidlo, uhýbám. když mě někdo rychlejší dojede zezadu, uhýbám. A pak si dál jedu po svém.Akorát si neuvědomujete, že ten cyklista - i když dělá to samé - vypadá o dost jinak. Vy máte v autě stabilní zrcátka, co se netřesou, takže když vás něco dojíždí, tak o tom víte. Kolo žádné zrcátko nemá (a když jo, tak si nedělám iluze, kolik je toho v něm na rozbité silnici vidět) a kolistovi okolo uší fouká vítr, takže toho ani moc neslyší. Takže se o vás realisticky může dozvědět, až když jste kousek za ním, o dost později oproti tomu, jak dlouho o něm víte vy a jak dlouho už brzdíte, protože ho nemůžete předjet. A pak ještě musí vymyslet, jak a kam se uhnout, aby to nedopadlo špatně. To je holt vlastnost kola, ne (nutně) zlý úmysl.
No, takový idealista nebudu, abych si myslel, že valná většina aut jezdí slušně narozdíl od valné většiny cyklistů. Ono to spíš bude nastejno...Hlavně stačí vyjít ven a člověk hned ví, že jsou to lži.
Vy máte v autě stabilní zrcátka, co se netřesou, takže když vás něco dojíždí, tak o tom víte. Kolo žádné zrcátko nemá (a když jo, tak si nedělám iluze, kolik je toho v něm na rozbité silnici vidět)Doporučuju tyhle parabolické zpětné zrcátka. Pokud se dobře utáhnou a dá se pod ně guma, tak se netřepou a je v nich vidět při správném nastavení komplet celá levá strana. Jsou však pouze levé. Na pravou stranu je pak potřeba dát ty rovné, které mají kloub a dají se předělat na libovolnou stranu.
Při jízdě na vytížené spojnici však v nich stejně není vidět nic jiného jen neustávající kolonu stíhajících reflektorů, ale bezpečnost je prostě bezpečnost.
Kdyz jdu pesky po krajnici, taky nemam zpetne zrcatkoProtože se snadno otočíš. Otoč se když sedíš na kole a jedeš třeba 30km/h.
Na kole jsem ho kdysi mel, ale krome odrazeni slunecnich paprsku do oci toho moc nedelalo.Ony asi budou existovat i zrcátka s filtry podobně jako to mají na autech.
Protože se snadno otočíš. Otoč se když sedíš na kole a jedeš třeba 30km/h.Zcela běžně.
A taky při chůzi se moc nezadýcháváš, nehučí ti vítr v uších a můžeš se ohlížet dle libosti bez rizika ztráty rovnováhy.
ITT volanti nechodí pěšky.
tak pořád platí že ani jeden z těch zmíněných nepořádá provokační blokádyMimochodem už se zmínil říkal, že nechodím srát na parkoviště? Budu sa to veleben podobně jako ti, co nepořádají blokády nebo musím přijít s nějakou lepší věcí, co nedělám? :D
jen tady byl pokus hodit do jednoho pytle Dfense a militantní, provokační a šikanující sebranky typu Auto-mat. Ne, Dfens opravdu není spolek který za veřejné peníze obtěžuje a šikanuje jiné účastníky provozu a ještě to vydává za přednost.To máš asi pravdu. Na druhou stranu to můj dojem z dfense nijak zvlášť nezlepšuje.
a musí se na každém rohu dávat přednostNe, pokud jsi na hlavní. Mluvil jsem o situaci, kdy je hlavní silnice, a najednou vedle ní někdo udělá z chodníku stezku pro chodce a cyklisty. Ovšem zatím snad ve všech případech co jsem viděl to vyznačí tak, že cyklisté musí dávat přednost ze všech vedlejších ulic. Zatímco když předtím jezdili po silnici, tak prostě jeli po hlavní.
pletou se na ní chodciNa skutečné silnici (jako tam kde se normálně jezdí, ne uličky mezi barákama) se mi skoro nestává, že by tam najednou bez rozhlédnutí úplně v pohodě nakráčel chodec, nebo že by třeba šli tři chodci vedle sebe tak, že za nima musím zpomalit na 5 km/h.
Proto je treba zajistit dozor a dohled nad lidskymi zdroji, ktere maji prirozenou tendenci flakat se.Lidské zdroje nemají přirozenou tendenci se flákat nýbrž adekvátně reagovat na situaci ve které se ocitnou.
ze je zaplacen kvalitni a nemilosrdny management.A jak se řeší to, že mají lidské zdroje přirozenou tendenci se flákat a čím větší tu tendenci mají, tím více tíhnou k práci v managementu?
lidskymi zdroji, ktere maji prirozenou tendenci flakat seTakže podle tebe kapitalismus taky jde proti přirozenému uspořadání.
musí se šetřitk tomu mám jen jeden komentář: Sralbotka
-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE----- Hash: SHA1 - -----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE----- Hash: SHA1 Tak teda nech sa ti v novej praci dari. - -----BEGIN PGP SIGNATURE----- Version: GnuPG v1 iQEcBAEBAgAGBQJYNvHMAAoJECEShFwx35OG/GsH/iLc0F7/Ag7+uncoLGRTEF6s 1aF5Dzl1wpf+sKEy784flcUGYQOo0jLJaDGpEMvJ8iceZsgaSOCP6TSNSCJTvRts 0i4u7veHA8v5DPKlJbHjXjC6EYzIhvza15adWepPrNqGkdDRUFM6LTXP5IGEMYPB vRMmYZv8U5gpmx+TwWHlVtnwbhGj4pQ4JWc/H9R2ELww/XpQFyxt6RJhlE4tGqZY Y43/2yIcEfX5qPtocAKv91ueXqMGBC8lsoAwVqVcNSvdv7FP3TEVwTzvv+pPJgzt z+Xq5j5BMd4g8Hdqzte99nCd/eDOKy/Mu7wGzBEHIh62oBwVykUPXWvUFapydDM= =sswr - -----END PGP SIGNATURE----- Nonce=19191 Difficulty=00000 SHA256 -----BEGIN PGP SIGNATURE----- Version: GnuPG v1 iQEcBAEBAgAGBQJYNvIXAAoJECEShFwx35OG9cUH/j8CiFvK+urlfnj6guvNDnMg mkctgXPr8lwfxMth2RKzk2nyeFN9+/FcNJlrmRPoh9k1JcIPiK9vXFbFkGC2210b cFb2u1CRQaSi5BVC6jLGkhB0EbkEkNNRKzEJB5zHBM7liuMjJf2fbpBeZNEFIIw7 L48y/VnXzsYKFfEuXDUhz6xgrfljIwIka00DAIgSMuer8YGHf9yf/z14z1Jm3LGl VikhMO1OHnpEXWr5pkyaVQ8N8of5RB9XQ268cs9kLxZQ392EFmrrCshd9S8Wyyi2 3IW82gyh0FZlcV/yJONiCg9TLP1oX3hkI3TkkZamlus4NcANrSOUeatszcL4VDc= =U9io -----END PGP SIGNATURE-----
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.