Portál AbcLinuxu, 14. května 2025 06:44
tim se preci lisi nabozensky fanatik od dusevne zdraveho cloveka. kdyby to nedelali, byli by normalniJsou i nenáboženští fanatici, ti jsou ještě mnohem horší.
Mně to teda nepřijde stejný. Ale rozhodně se mi zdá, že přesvědčení věřící (ať už katolíci, aštarovci, nebo kdokoliv jiný) uvažují o svém přesvědčení málo kriticky a namísto aby zkoumali jestli nemá nějakou trhlinu, čí přímo vážnou vadu, neustále se ve svém přesvědčení upevňují...No buď k nim trochu fér, samozřejmě, že jejich systém má trhlinky a vážné vady. Jenže to je obecná vlastnost. I matematikové přišli na to, že vybudovat vnitřně konzistentní, bezrozporný a logicky dokazatelný systém jednoduše nejde
To scházení je následek večeře. Jmenovitě poslední večeře.:) viz autor blogu výše
Pokud jde o zpověď a ostatní, podle nových výkladů je přípustná forma zpovědi bez asistence faráře, jako osobní dialog s B(b)ohem.Nevím odkdy podle tebe ty nové výklady platí, ale vím jistě, že toto je i věcí konkrétní církve. Některé zpovídají tak a některé onak. Ale zatím se ke mě nedostaly žádné informace, že by něco takového římskokatolická církev (u nás nejrozšířenější) běžně připouštěla.
Čaj.
Večeře Páně, tedy slavení eucharistie. Třeba to najde i google.(?)
Také nevím od kdy platí (?) a jestli jsou závazné, ale tvrdilo to nezávisle na sobě několik kněží a teologů od všech možný křesťanských církví. Ale třeba si děali legraci??? :))
Především nechápu, když už je teda Bůh všudypřítomný, proč se lidé "musí" scházet v kostelích?Nemusi, ale do hospody taky nemusis, kdyz budes mit chut na pivo, muzes doma chlemtat lahvace, ale jaksi to nebude ono, nebudou tam proste lide.
proč se teda každý nemůže vyzpovídat sám svému Bohu ale musí to šeptat do ouška "flanďákovi"?Nemusis, ke spovedi chodi napr. Katolici, spousta jinych nechodi, spovidaji se primo Bohu.
Jsem pravověrný ateista.Ano jsi. I ty jsi tedy verici, a i ty zaviras oci pri obhajobe sve viry a jsi ochoten pouzivat polopravdy (jak vidno z tveho prispevku).
Možná by to chtělo přesně definovat pojem ateista. Navrhuju takhle: ateista jsem, když nevěřím v: Aláha, Aštara ... - následuje abecední seznam všech světových b(B)ohů, svatých a cojávím ještě koho §=)Definice ateismu je obecně docela problém. Ještě to jde u křesťanských ateistů, ale v globálním měřítku máme problém minimálně u budhismu (a to je třetí největší světové náboženství). A pokud budhisty (zvláště Zen) nebudeme počítat mezi ateisty, proč by se měli za ateisty označovat marxisté? Definice výčtem je velmi nepraktická.
A navíc jsem už několikrát četl, že vášnivý ateismus je předstupeň víry.Doufám že ne, nerad bych se jednou stal "svíčkovým dědkem"
Já byl anarchista a nenáviděl počítače.A co že jsi tak radikálně změnil svůj životní postoj? :-o
Tohle vnucovani neci ideologie je velice smutne, jeste, ze od toho upustila vetsina statu a zustava(bohuzel) to uz jen u rodicu.Když se občas dívám na zprávy, co se děje třeba v Polsku, nestačím se divit. Ale i u nás, třeba při projednávání registrovaného partnerství. Docela se bojím aby se jednou nevrátily doby, kdy bude mít církev prsty všude...
Jestliže někdo má potřebu racionalisovat všechny ty rituály, všechnu tu víru, být bezvěrec má na to samozřejmě právo. Já zase mám právo věřit tomu, že když třeba na Vánoce a Velikonoce, což je největší křesťanský svátek udělám to čemu se říká zpověď (správný název je Svátost pokání) prospěji sobě samému, své duši i svému tělu. A pokud někdo má představu, že je to otázka ... několika Otčenášků.. klidně ho nechám si to myslet.
to jen pro pana Jílka: pokání dvakrát do roka?Vánoce?! Svátky falešného proroka!!! Ale jinak není nad vánoční zamyšlení...
A pokud někdo má představu, že je to otázka ... několika Otčenášků.. klidně ho nechám si to myslet.problém je, že touto představou trpí i většina "věřících"
No to je jen představa těch co ty věřící znají jen z doslechu a znovin.no, jak jinak než z doslechu, když jsem nevěřící pes
Pokud je někdo Katolík v tom celém slova smyslu ...to je zbytečné rozebírat; proto jsem použil uvozovky a myslím tím všechny, kteří se prohlašují za křesťany
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.