Portál AbcLinuxu, 4. května 2025 13:42

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
31.10.2006 01:14 h.xman | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Defective By Design
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pamatuju si, ze kdyz jsem kdyzi jezdival na kole kolem Namesti nad Oslavou, tak tam byvala takova zatacka smrti - extremne prudke klesani nasledovane zatackou doprava, ktera byla velmi vyrazne vyklopena smerem ven(!) ze zatacky a nasledovana strmym stoupanim. Navic se tam asfalt nasledkem casteho zoufaleho brzdeni shrnul do paradni "rolety" - ta zatacka byla naprosto idealni na to aby vas vyhodila primo do protismeru, pod kola kamionu frciciho z kopce na druhe strane. Sam jsem tam parkrat vyvazl jen tak tak a to jsem o tom vedel a jel jsem hode opatrne - ta zatacka byla fakt "by design" nebezpecna - odklopeni fakt silne natlacovalo do protismeru a v nejkritictejsim miste, kdyz jste nejvic potreboval brzdit, tak bum-bum-bum jak jste vlitl na roletu a uz jste leteli jako prosta hricka fyzikalnich sil uplne bez vlastni kontroly... rad bych vedel, jestlipak uz to predelali...

Nicmene si porad myslim, ze hlavni pricina vetsiny nehod je v lidech - jejich neopatrnosti a pocitu "me se tohle nemuze stat", pripadne "ja jsem v poho, dyt to bylo jen 5 piv". Samozrejme ze chybu muze udelat kazdy, uplne nehodam zabranit nejde. Ale je tolik zbytecnych nehod... vzdycky jsem se jako cyklista na silnicich pohyboval hodne, a v cesku mi bohuzel opravdu uz pripada, ze to je "o zivot" - tolik agresivnich, totalne bezohlednych a nesmyslne sebejistych "ridicu" clovek potka... a mrzi me to tim vic, kdyz vidim jak je to zbytecne a jak to jde i jinak - ziju druhym rokem v anglii, a to je tak obrovsky rozdil! A moc me to mrzi, protoze cechy jsem mival moc rad - rad bych se asi jednou vratil, ale to jak se cesi chovaji na silnicich je jeden z duvodu, proc s tim asi jeste par let pockam.
Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
clipper avatar 31.10.2006 08:03 clipper | skóre: 23 | blog: Nic než tohle
Rozbalit Rozbalit vše Re: Defective By Design
Ta zatáčka tady pořád je tzv. spáleňák mezi Kralicemi a Rapoticemi, jen v ní už není ta roleta. Faktem je, že tahle silnice vznikala v dobách, kdy se o nějakých automobilech nikomu ani nezdálo, takže původnímu projektantovi asi nemá cenu spílat :-)

I když nejsem nadšený ze zadlužování našeho kraje (momentálně Vysočina) jsem rád, že se konečně dostalo peněz alespoň na opravy silnic I.třídy, které se tady začali podobat spíš tankodromům. Kdy se dostane peněz na opravy dezolátních silnic nižších tříd, to je otázka.
Když selžou všechny pokusy uvést zařízení do provozu, je dobré přečíst si návod.
31.10.2006 08:57 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Defective By Design
Ta zatáčka tady pořád je tzv. spáleňák mezi Kralicemi a Rapoticemi, jen v ní už není ta roleta.
nevím, jak to vypadalo dřív, nicméně teď mi to tak tragické jak popisuje kolega výše nepřipadá - vyklopená ven není, bez protisměru (vidět tam je) se dá na suchu projet s feldou 80
Faktem je, že tahle silnice vznikala v dobách, kdy se o nějakých automobilech nikomu ani nezdálo, takže původnímu projektantovi asi nemá cenu spílat :-)
no, to je věc, kterou nechápu ... za minulého režimu údajně nebyl problém cokoliv vyvlastnit a tak, přesto spousta (tehdy) nově zbudovaných silnic se naprosto nesmyslně klikatí po trase starých cest a mezí; kdyby se narovnaly, ušetřilo by se řidičům nejen kroucení volantem (a potenciál k nehodě), ale i asfalt, benzín ... no a v dnešní době k nějakému vylepšování a vyrovnávání není vůle už vůbec :-/
I když nejsem nadšený ze zadlužování našeho kraje (momentálně Vysočina) jsem rád, že se konečně dostalo peněz alespoň na opravy silnic I.třídy, které se tady začali podobat spíš tankodromům. Kdy se dostane peněz na opravy dezolátních silnic nižších tříd, to je otázka.
vidíš, a zrovna tohle mě teda nijak netěší, protože ty peníze de facto padly do černé díry - zrovna ve zmiňovaném kopci byla silnice ve slušném stavu, nemusela by se předělávat, přesto tam byl položen nový povrch, a to dokonce asi o půl roku dřív než se spravil tankodrom nad Náměští; nemluvě o tom, že třeba za Popovicemi byl sice taky položen nový povrch, nicméně rozdíl je bohužel takový, že zatímco dříve měl člověk pocit, že jede po tankodromu, nyní se ho zmocňuje mořská nemoc ...

a bavit se v této souvislosti o vyhození peněz na "obchvat" Třebíč - Meziříčí, to už je pomalu na kudlu :-/

(pro nezasvěcené: asi největší perlou na tom "obchvatu" je v Meziříčí cesta Třebíč - Praha ... nad Meziříčím je křižovatka staré silnice, která vede víceméně přímo dolů, přes řeku a na západním konci Meziříčí ven k dálničnímu sjezdu, nicméně Praha je tam značena po obchvatu, který vede na východní konec Meziříčí, pak je třeba vrátit se přes celé město na západ, kde se připojí stará silnice, a dále ven ke sjezdu ... takže člověk najede o nějakých šest-sedm kilometrů víc a doba, kterou jede mezi domy, je větší, když jede po "obchvatu" ... v opačném směru z dálnice je to značeno po stejné cestě, tedy ještě s tím detailem, že Třebíč je poprvé značena už o exit dříve na Měřín, kudy je to sice možná o kousek kratší, leč podstatně horší silnice a samozřejmě zcela mimo celý slavný nový obchvat)
clipper avatar 31.10.2006 10:55 clipper | skóre: 23 | blog: Nic než tohle
Rozbalit Rozbalit vše Re: Defective By Design
no, to je věc, kterou nechápu ... za minulého režimu údajně nebyl problém cokoliv vyvlastnit a tak, přesto spousta (tehdy) nově zbudovaných silnic se naprosto nesmyslně klikatí po trase starých cest a mezí; kdyby se narovnaly, ušetřilo by se řidičům nejen kroucení volantem (a potenciál k nehodě), ale i asfalt, benzín ... no a v dnešní době k nějakému vylepšování a vyrovnávání není vůle už vůbec :-/
No, já jsem nemyslel minulý režim, ale dobu kdy vůbec tyhle cesty vznikaly - tedy režimy ještě o nějaké to století dřív.
vidíš, a zrovna tohle mě teda nijak netěší, protože ty peníze de facto padly do černé díry - zrovna ve zmiňovaném kopci byla silnice ve slušném stavu, nemusela by se předělávat, přesto tam byl položen nový povrch, a to dokonce asi o půl roku dřív než se spravil tankodrom nad Náměští; nemluvě o tom, že třeba za Popovicemi byl sice taky položen nový povrch, nicméně rozdíl je bohužel takový, že zatímco dříve měl člověk pocit, že jede po tankodromu, nyní se ho zmocňuje mořská nemoc ...
Jistě, ale nemyslel sem jen tento konkrétní úsek, ale protože hodně jezdím i kolem Žďáru, Velmezu, apod. všímám si silnic i tam a opravdu jsem rád, že se to opravuje i tam. Otázka je kolik peněz se ztratí a jak dlouho to budeme splácet. Na druhou stranu, kvalita opravy úseku např. mezi Radostín n.Osl - Ostrovem n.O na Žďársku a Vysoké Popovice - Zastávka u B. to je doslova "nebe a dudy". Ten druhý jmenovaný úsek je fakt hrůůza.
a bavit se v této souvislosti o vyhození peněz na "obchvat" Třebíč - Meziříčí, to už je pomalu na kudlu :-/
No, ona už ta výpadovka v Třebíči je perla.
Když selžou všechny pokusy uvést zařízení do provozu, je dobré přečíst si návod.
31.10.2006 12:17 h.xman | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Defective By Design
Ta zatáčka tady pořád je tzv. spáleňák mezi Kralicemi a Rapoticemi, jen v ní už není ta roleta.
nevím, jak to vypadalo dřív, nicméně teď mi to tak tragické jak popisuje kolega výše nepřipadá - vyklopená ven není, bez protisměru (vidět tam je) se dá na suchu projet s feldou 80

Bohuzel si presne nepamatuju, kde ta zatacka je/byla, a nazvy vesnic kolem Nameste si uz nevybavuju (jen jsem tam jezdival na leto a uz je to tak 15 let zpatky (smarja, to uz jsem tak starej?), ale jsem si jisty ze tohle neni ona - popis absolutne nesedi - ta o ktere pisu byla nejvic "vyklopena" co jsem kdy kde videl, ostra a neprehledna (v lese), s protismerem do ktereho vas vytlacovala. Nikterak nezpochybnuju vase ridicske schopnosti, ale vzhledem k prostym fyzikalnim zakonum povazuju za absolutne vyloucene vjet do mnou zminene zatacky osmdesatkou a zustat na silnici. Ale rekl bych ze mluvime o jine zatacce a ta "moje" tam mozna uz ani neni.
Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
2.11.2006 11:41 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Defective By Design
popis "z obou stran prudký kopec" mi na nic jiného v okolí nesedí ... mohlo se to tam za ty roky změnit, před 15 lety jsem řidičák neměl :-)

navíc ten náhled je relativní ... 80 znamená u feldy reálně něco málo přes 70, bavíme se o "zůstat na silnici" nebo "zůstat ve svém pruhu"? (směrem do je výhodné Brna si najet z protisměru a "utáhnout" to zpět, směrem z Brna střihnout oblouk a zpátky se nechat vynést), s tou viditelností - je třeba se včas podívat nahoru na kopec, zda se něco neblíží, přímo při nájezdu už není vidět úplně ideálně ...
31.10.2006 08:14 tezkatlipoka | skóre: 35
Rozbalit Rozbalit vše Re: Defective By Design
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
kruhak v koline (ten o kterem pises) neni na miste puvodni krizovatky, tak nikdy krizovatka nebyla, kruhak byl postaven na miste kde proste byla rovna, dvouprouda silnice, a podle toho to vypada. Postaven byl v podstaten jen proto aby se dalo zajet k Lidlu. Nesnasim Lidl, ten kruhak je opravdu o smrt.
Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
31.10.2006 08:16 tezkatlipoka | skóre: 35
Rozbalit Rozbalit vše Re: Defective By Design
oprava, rovna dvouprouda -> rovna, dva pruhy v kazdem smeru
Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
Luk avatar 31.10.2006 10:55 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Defective By Design
Pokud mě paměť neklame, není tomu tak. Kruhák vznikl až o nějakou dobu později, než tam ten Lidl postavili.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
31.10.2006 11:16 tezkatlipoka | skóre: 35
Rozbalit Rozbalit vše Re: Defective By Design
ano, protoze se k lidlu dalo zajet jen z jedne strany. Byla k nemu jen odbocka kdyz clovek vjizdel do kolina. Krizovatka tem predtim nebyla.
Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
xvasek avatar 31.10.2006 09:15 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Defective By Design
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No zrovna silnice u Slušovic je defective by design už od svého vzniku. Tady se jí říká "Gorbačovka" a je to živoucí pomník komunistického režimu. Když byl na státní návštěvě v Českoskovensku někde v sedumdesátých letech Michail Gorbačov, chtěli mu ukázat vzornou socialistickou vesnici Slušovice, pýchu zdejšího komunismu. A co by to bylo za vesnici, kdyby do ní nevedla čtyřproudá komunikace, že tam projede asi jedno auto za deset minut vůbec nevadí. Inu strana rozhodla a vzniklo asi 10 kilometrů čtyřproudé silnice třetí třídy - máme ještě někde takovou raritku? Pravá betonová, jak to měli komunisti vždycky rádi.

Dál se osud silnice vyvíjel jako všude jinde - peněz na opravy bylo málo i tak a navíc je to silnice třetí třídy, která je stavěná původní dálniční betonovou technologií, což jí ovšem peněz nepřidá. Panely se časem rozjely a silnice je velmi hrbatá. Do původních dálnic se po převratu nalily stovky milionů do oprav a jejich stav se dá považovat za mírně uspokojivý (dá se po nich jezdit :), ale co s těmi pár tisíci, na které má nárok naše Gorbačovka, silnice třetí třídy?

Gorbačovka se donedávna snažila vypadat jako dálnice, která svádí ke zmáčknutí plynu až na podlahu. Vznikalo tak spousta velmi nebezpečných situací (často vedoucích k nehodě), protože okolní komunikace nemají přípojné pruhy a bylo možno z nich odbočovat i doleva přes dva pruhy, ve kterých se dobrodruzi proháněli značně nad rychlostní limit. Když navíc z vedlejší silnice odbočuje Trambus s vlečkou... Já sám jsem měl loni nehodu na konci Gorbačovky, kdy mě srazil člověk, který se domníval, že když sjíždí ze čtyřproudé komunikace (třetí třídy!) na dvouproudou komunikaci (první třídy!), tak by mohl mít přednost.

Rozhodnutí radních uzavřít dva pruhy není v tomto případě nesmyslmé, mělo naopak přijít už dávno. Neobhajuji způsob, jakým to bylo technicky provedeno, ale o tom těžko rozhodoval Petr Hradecký, kterého (ač vůbec nevím o koho jde) bych se tímto chtěl zastat.
xvasek avatar 31.10.2006 09:20 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Defective By Design
Pardon, Gorbačovka je druhá třída.
Luk avatar 31.10.2006 10:57 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Defective By Design
Petra Hradeckého jsem si vzal "do huby" proto, že je radní zodpovědný za dopravu. Nese za to tedy politickou odpovědnost. I když souhlasím s tím, že technické provedení nejspíš nevymyslel.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
Jiří Poláček avatar 31.10.2006 14:51 Jiří Poláček | skóre: 47 | blog: naopak | Sivice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Defective By Design
Děkuji za vyprávění, zrovna nedávno jsem po té silnici jel poprvé v životě a hodně mi vrtalo hlavou, kde se tam taková hájvej vzala.
Sudoku omrzelo? Zkuste bobblemaze! | Statistiky jsou jak bikiny. Napoví hodně, všechno ale neukážou.
31.10.2006 09:32 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Defective By Design
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Byl jsem na jedné konferenci, kde byli většinou lidi z univerzit nebo výzkumní pracovníci v dopravě. Zatímco v zahraničí se zabývají myšlenkou, že by bylo pěkné, aby 3. derivace osy silnice byla spojitá ve všech směrech a měla nějakou rozumnou maximální hodnotu (laicky řečeno, všechny síly, které na auto působí by se měnily spojitě. Například při přechodu z rovného úseku do oblouku s pevným poloměrem, by se dostředivá síla měnila skoekm, pokud by řidič jel přesně po krajnici nebo jiné čáře, v praxi samozřejmě kousek vybočí), my zápasíme s otázkou, jak to udělat, aby se silnice nevydrolila po každé zimě na tom stejném místě. Nějaké Defective by Design je mimo rozhled ,,profesionálů''.
31.10.2006 13:05 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Defective By Design
Všechny úseky, které jsou stavěny zhruba od 60. let se tohoto drží*. Průšvih je, že velká část dnešních silnic I. třídy jsou jenom vyasfaltované císařské silnice.

Příklady:
Luk avatar 31.10.2006 13:40 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Defective By Design
Ještě k těm obloukům. Měly by být klopené tak, aby při jízdě návrhovou rychlostí autem s neutrální charakteristikou (ne přetáčivé, ne nedotáčivé) v podstatě nebylo potřeba sahat na volant. Jinými slovy, aby odstředivá síla kompenzovala sílu tíhovou.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
1.11.2006 09:53 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Defective By Design
To možná platí pro teplé kraje, ale u nás to dost dobře nejde kvůli maximálním sklonům (nejvyšší běžně používaný příčný sklon u nás jsou 4 %, tam, kde nemají sníh se běžně používá až 10 %). Navíc nám tvrdí, že řidiči kroutící volantem se víc soustředí než ti, co jedou rovně ;-) (mohu sám za sebe potvrdit :-)).
Luk avatar 1.11.2006 12:10 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Defective By Design
Při dostatečně velkém poloměru nemusí být ten sklon nijak velký.
Navíc nám tvrdí, že řidiči kroutící volantem se víc soustředí než ti, co jedou rovně (mohu sám za sebe potvrdit ).
Vzhledem k tomu, že neutrální auto je pouze teorie, takový stav stejně nenastane. Tím spíš, že drtivá většina osobáků se chová nedotáčivě a volantem se musí kroutit víc, než by odpovídalo poloměru.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
Luk avatar 31.10.2006 13:48 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Defective By Design
my zápasíme s otázkou, jak to udělat, aby se silnice nevydrolila po každé zimě na tom stejném místě
Například tady se to zjevně nepovedlo. Po poslední zimě byla tato silnice opravena stylem, že je plná záplat vyčuhujících 1-2 cm nad povrch. Navíc ty záplaty zjevně nejsou příliš spojeny s původním kobercem a zatéká pod ně voda. Takže za pár měsíců se utrhnou a máme to tu znovu, a v mnohem horší podobě.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.