Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 13:47

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
15.6.2008 20:42 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
Rozbalit Rozbalit vše Re: Simpleton GUI
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak tohle jsem fakt nečet :-)
THIS IS SPARTA!
15.6.2008 20:48 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Simpleton GUI
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mě se ty obrázky nezobrazují...
Intel meltdown a = arr[x[0]&1]; karma | 帮帮我,我被锁在中国房
Daniel Kvasnička ml. avatar 15.6.2008 23:22 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Simpleton GUI
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Priznam se bez muceni, ze text jsem necetl... ale tu absolutne necitelnou zmet zelene barvy v horni casti obrazovky (asi pokus o nejaky panel), to myslis vazne? :-)
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
16.6.2008 12:49 petrvinar | skóre: 5 | blog: peteblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Simpleton GUI
Ano. Pokud ještě čteš dál, není to pro PDA, ale pro monitor - ve skutečné velikosti to přečtu i já.
S vyjímkou orálního sexu se hubou moc práce neudělá.
16.6.2008 00:03 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Simpleton GUI
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Cetl jsem pouze zacatek a absolutne nechapu co na tom jako ma byt noveho (behem 5 minut takhle nastavim Windows, Gnome i KDE).
Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
tsLnox avatar 16.6.2008 07:50 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
Rozbalit Rozbalit vše Re: Simpleton GUI
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
hm, ten panel se mi taky nelíbí.. PS taky sem to nečetl...
Amest I bovvered, forsooth?
16.6.2008 08:12 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Simpleton GUI
Ano, také jsem po prvním odstavci přes nejlepší vůli odpadl..
16.6.2008 08:15 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Simpleton GUI
Možná by stálo za to, aby si autor uvědomil, že takové věci jako návrh gui mají své prakořeny v přehledném a správně strukturovaném textu.
17.6.2008 11:12 martyone | skóre: 18
Rozbalit Rozbalit vše Re: Simpleton GUI
Tak tak, zápisek si velice rád přečtu – nové myšlenky tohoto druhu mě zajímají – ale předtím musí být řádně strukturován. Jinak do toho nejdu ;-)
16.6.2008 09:58 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Simpleton GUI
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Podobne jako autor pouzivam vsechna okna maximalizovana. A v zasade by mi velmi vyhovovalo, kdyby nejaky mainstreamovy window manager (KDE nebo Gnome) umel tiling desktop, neco ve stylu GUI co ma Eclipse nebo Blender (tam je to tilovani na urovni aplikace).

Take by bylo hezke, aby tam byla funkce - to, to a to okno chci mit spolecne vedle sebe, tak mi je poskladej. Idealne, mohl bych si je nechat poskladat do konkretniho podokna celeho desktopu. A samozrejme, byla by uzitecna moznost, podobne jako to ma Eclipse nebo Blender, ulozit aktualni nastaveni oken.
Václav 16.6.2008 10:43 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Simpleton GUI
wmii, dwm, awesome, ion, popř. ratpoison.

Sice je těžší zvyknout si na jejich ovládání, ale pokud pracuješ tak jak říkáš, bohatě se ti to vrátí.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
16.6.2008 12:10 freshmouse
Rozbalit Rozbalit vše Re: Simpleton GUI
kdyby nejaky mainstreamovy window manager (KDE nebo Gnome)
To nejsou žádní správci oken, to jsou pracovní prostředí, takže lze "problém"
umel tiling desktop, neco ve stylu GUI co ma Eclipse nebo Blender (tam je to tilovani na urovni aplikace).
vyřešit způsobem, že se výchozí správci oken (u GNOME Metacity, u KDE KWin, nebo co) nahradí těmi, kteří požadovanou funkci zvládají.

Ovšem nijak nechápu myšlenku těch dlaždicových potvor. K čemu je dobré, když se mi na celou plochu vedle sebe roztáhnou např. seznam kontaktů (v aplikaci jako Pidgin) a dialog hledání souborů?
Václav 16.6.2008 14:40 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Simpleton GUI
Jde o to že máš

1) prakticky neomezený počet ploch (tedy, věštšinou spíš tagů), což ti dovoluje velice efektivně dělit jednotlivé "plochy" (pohledy na tagy) podle jejich účelu.

2) Dialogová okna a podobné, přechodně zobrazované věci se často nastavují tak, že jsou mimo tiled vrstvu - v tzv. plovoucí vrstvě kde se chovají jako klasické okno.

Výhodu tiled WM je vidět nejvíc v případě, kdy používáš víc menších aplikací (xtermy), aplikací s rozhozeným GUI do víc oken (GIMP, Gajim/pidgin)...

Osobně jsem měl cca 10 tagů, jeden z nich byl samostatný pro browser (případně několik browserů v tabech, tj. vidět byl vždy jeden maximalizovaný), jeden pro gajim a weechat, jeden pro přehrávač (jeden sloupec - 2X ncmpc ve dvou různých pohledech pod sebou, druhý sloupec - alsamixer) a zbytek byl podle potřeby... Přepínání mezi tagy je bleskové a práce když to zvládneš velmi efektivní.

Ovšem pak mě chytla provázanost aplikací v KDE a s větší plochou už dlaždice nebylo potřeba řešit...
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
16.6.2008 20:21 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Simpleton GUI
Takhle, ja ten smysl taky moc nejdriv nechapal, ale pak jsem chvili pouzival Blender a Eclipse, a je to mnohem lepsi nez klasicka okna. Zkuste si je schvalne pustit, a uvidite, proc je to pekne (a jak to funguje). Samozrejme, u vsech oken nema smysl zvetsovani, a ty pak zustavaji jak jsou.

No a k tomu KWin a Metacity - tim jsem spis myslel, ze bych rad, aby ta moznost byla v mainstream distribucich (konkretne pouzivam Ubuntu). Dokud to nebude, vrtat se v tom nebudu, protoze za rozvrtany system to nestoji, prece jenom chci si tim praci zjednodusit.

Proste to, ze tiling manazery prokazatelne zjednodusuji praci, je jasne z toho, ze je pouzivaji aplikace jako Blender, Eclipse a urcite spousta dalsich (dokovatelna okna nastroju ve Photoshopu jsou dalsi priklad urciteho primitivniho pristupu tohoto druhu). Bohuzel, zda se mi, ze vyvoj treba KDE jde spis opacnym smerem. K cemu mi napriklad v KDE 4 je, kdyz muzu otacet ikonky na desktopu? To je asi jako nastavovat se rucne s okraji oken, kdyz chci dve vedle sebe.
Václav 16.6.2008 22:11 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Simpleton GUI
Jakožto člověk holdující KDE4 i tiling manažerům ti snadno odpovím – otáčení plasmoidů je až na pár výjimek na*ovno (rozuměj – eyecandy only záležitost…). Já ho osobně používám na přikrášlení wallpaperu plasmoidem se zarámovaným, pravidelně se měnícím obrázkem. Tomu naklonění lehce na bok vyloženě sluší. Jasně, pro funkci a ergonomičnost desktopu je to na dvě věci, ale co :)

Pro mě by bylo dokonalé kdyby měl Kwin defaultně okna v plovoucí vrstvě, ale uměl některé virtuální plochy přepnout do tiled módu.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
17.6.2008 01:13 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Simpleton GUI
No, popravde, ja jsem si s KDE 4 poustel jenom nejakou RC verzi 4.0 pred tak pul rokem, tak nevim, jestli to zatim nezmenili, ale z toho, jak to fungovalo, jsem mel pocit, ze bych ztratil spoustu casu spravnym natacenim veci (napriklad ikon), co jsem si omylem otocil. Takze mi prislo, ze to otaceni pro me ma spis zaporne dusledky. Jinak proti eye-candy nic nemam, ale nemelo by prekazet a zbytecne se mi plest pod nohy.
Václav 17.6.2008 09:05 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Simpleton GUI
Ikonky už nejsou samostatné plasmoidy, nahradil je jeden plasmoid - Folder View. K náhodnému otočení/posunutí plasmoidů navíc nedochází, pokud si je uživatel po nastavení zamkne. (obdoba zamčení panelu, odemyká se přes right-click roletové menu, nebo přes ten jánevimjaksemunadává bazmecht v pravém horním rohu.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
17.6.2008 09:49 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Simpleton GUI
Ok, tak to beru zpatky, to uz zni celkem rozumne. :)
hikikomori82 avatar 16.6.2008 11:02 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Simpleton GUI
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Prečítal som to celé.

Jak to ze sa KCharSelect nezobrazuje na celu obrazovku?
Slobodný font na technické kreslenie
16.6.2008 12:39 petrvinar | skóre: 5 | blog: peteblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Simpleton GUI
KCharSelect je spouštěn pomocí ikony Menu nástrojů, která je na panelu úplně vpravo. Jejím smyslem je spouštět různé pomocné krátkodobě využitelné programy. Pokud do něčeho, co píšu, potřebuji zapsat výsledek nějakého výpočtu, mohu si spustit Kalkulačku bez přechodu na jinou plochu, z které bych se potom musel vracet. Zrovna tak pokud chci do textu přidat nějaký znak, který není na klávesnici, nebo když chci přeložit některé slovo. KSnapShot pro snímání obrazovky je také vhodné mít k dispozici na kterékoli ploše, stejně jako třeba Poznámky, Kalendář a různé další. Máte u mě bod za trpělivost a další za to, že nad tím i přemýšlíte.
S vyjímkou orálního sexu se hubou moc práce neudělá.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.