Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 12:43

Nástroje: Začni sledovat (3) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Michal Fecko avatar 31.8.2008 11:07 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Budúcnosť KDE4 je pevne verím v KDE5 - a vo vrátení sa od eye candy dristov k starému dobrému funkcionálnemu, jednoducho vyzerajúcemu a ľahko ovladateľnému štandardu. Tak ako najuspešnejšie medzi Windowsami je Windows 2000 tak medzi KDEčkami je to KDE3 - vidíte tu podobnosť? P.S. Není nutné a už vôbec nieje žiadúce sa vyrovnávať eye candy dristom z Visty ako to predvádza KDE4 teraz - lepšie by bolo venovať sa vývoju nových, kvalitnejších a rychlejších aplikácii pre KDE3 a nie prechádzať silou mocou na niečo nové, na starších strojoch obrovsky pomalé, bez 3D grafiky nepoužiteľné, s KDE3 nekompatibilné....
31.8.2008 13:59 Boogie
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
2000 ? snad XP :)
Michal Fecko avatar 31.8.2008 14:39 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
XP prinieslo ako prvy Windows eye candy a citelne spomalenie na strojoch kde behala 2000ka svizne - PC museli na XP dorast rovnako ako dorastu pocitace na Vistu za par rokov. Ale tento princip je zli - nikdy nesmie HW dobiehat SW... SW musi bezat svizne na aktualnom HW - inac je SW zle navrhnuty!
31.8.2008 14:49 Septyk | skóre: 2 | Teplice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Jako věřím že ty máš s tím KDE4 problémy, ale já mám doma taky prehistorické PC, AthloXP 2200+, 512RAM a GF MX 400 a KDE4 je na něm stejně svižné jako trojka. Na mém relativně novém laptopu přímo sviští :) , nikdy žádné záseky jak popisuješ např s Krunnerem. Akorát na svojí ATI v laptopu zlobí efekty přes openGL(seká se video a web), xRender je pak pomalejší,ale OK.
...
Michal Fecko avatar 31.8.2008 14:50 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
??? Ja KDE4 nepouzivam...
31.8.2008 15:01 Septyk | skóre: 2 | Teplice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Sory :) Já tak nějak klepnul na blbý "odpovědět" :-D
...
Grunt avatar 31.8.2008 14:56 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
a vo vrátení sa od eye candy dristov k starému dobrému funkcionálnemu, jednoducho vyzerajúcemu a ľahko ovladateľnému štandardu.
Nemluvíte náhodou od přechodu KDEčkaře na GNOME?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
2.9.2008 08:46 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Nie.
mirec avatar 31.8.2008 11:07 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Prepínanie plôch
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To prepínanie plôch beriem späť, nevšimol som si, že už funguje.
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
Josef Kufner avatar 31.8.2008 19:21 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prepínanie plôch
Na přepínání ploch je úžasný Desktop Grid (vyžaduje akceleraci, XRandr stačí). Je to takový pager ve fullscreenu. Jedna z nejlepších věcí, co jsem kdy za poslední dobu viděl.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
2.9.2008 11:43 Septyk | skóre: 2 | Teplice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prepínanie plôch
Jenom doplním že třeba Compiz má plugin Expo, který udělá prakticky totéž.
...
Milan Lajtoš avatar 2.9.2008 17:22 Milan Lajtoš | skóre: 22 | blog: /blog/babraq
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prepínanie plôch
Ja len doplním, že sa jedná o XRender, nie XRandr.. ;)
“Every great achievement was once considered impossible.”
belisarivs avatar 31.8.2008 11:09 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No, co jsem tak cetl, tak prechod z KDE2 na KDE3 byl jednodussi nez z KDE3 na KDE4.

Proto mozna chybi ficury a vyvoj kupredu neni tak moc videt. Pockejme na dalsi verze. Pak muzeme soudit.

Jinak, to zpomaleni, ktere popisujes jsem nepozoroval. S efekty i bez mi vse jede svizne.

A to nemam hyper stroj. Core Duo, 2GB RAM (kdyz byly tak levne) a GMA 950.

To vse na notesu HP530, ktery loni stal ~15k.
IRC is just multiplayer notepad.
mirec avatar 31.8.2008 11:15 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Intel je práve grafika ktorá funguje s KDE4 najlepšie. Ja som písal o AMD barton 2500+, nvidia 5200, 1GB RAM. O niečo rýchlejšie to ide na SiS (bez 3D) na inteli celeron 1.6GHz. Ešte lepšie ale stále nie moc použiteľne mi to ide na intel core 2 duo 2.4GHz, 4GB RAM a nejaká Ati grafika. No a samozrejme na thinkpade s intel grafikou sa to dá skutočne používať.
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
belisarivs avatar 31.8.2008 14:26 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Ale to je chyba spatne implementace d2 akcelerace v driverech nvidie. To, ze tu akceleraci KDE4 vyuziva je jenom dobre.

Tohle proste neni chyba KDE4 ale Nvidia.
IRC is just multiplayer notepad.
mirec avatar 31.8.2008 14:36 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
No že to je také dobré by som zase netvrdil. Stále sú stroje ktoré majú zlú alebo žiadnu grafickú akceleráciu. Nehovorím teraz len o štandardných desktopoch, ale napríklad aj tablety od Nokie. Ak Qt3 dokáže omnoho rýchlejšie softwarovo renderovať to čo Qt4 renderuje "hardwarovo" tak som za to aby v Qt4 bola možnosť prepnúť na softwarové renderovanie. Zvaľovať vinu na nvidiu nie je moc férové keď je to pomalé na takmer všetkých grafických kartách.
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
xxx avatar 31.8.2008 11:14 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Naprosto souhlasim. Na P-M@1.6GHz s integrovanou grafarnou od Intelu hruza.

Asi pred tydnem jsem zkusil nainstalovat KDE4 na cisty Debian (Kde 4 z experimental, Debian unstable) na PIII@800Mhz, Ati Radeon 9250, 512MB ram a je to pomale (ale jen o trochu min nez na P-M). Asi bych rekl, ze se to po malych kruckach stava pouzitelnejsi, ale mozna to bylo tim, ze jsem tentokrat instaloval na uplne cisty system (takze nic nepadalo, i ten K-Mail uz byl pouzitelny).

Co se ale napriklad nezmenilo je skrolovani v Konqueroru, ktere je zakonceno random skokem ve smeru skrolovani o dopredu neznamy pocet radek. Celkem vzato KDE4 bych i nadale hodnotil jako nepouzitelne pro normalni praci (=neco vic nez jen cist maily).

Please rise for the Futurama theme song.
31.8.2008 11:29 marek_hb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
souhlas - celkově KDE 4.1 (taky ho zkouším z experimentalu) není moc použitelné, ale některé jednotlivé jsou ok - vyměnil jsem např. pidgina za Kopete 0.50.80 a nemůžu si ho vynachválit. Jen mě nefunguje pořádně modul statistika.

stejně tak Ktorrent.
31.8.2008 11:30 marek_hb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
ops - některé jednotlivé části - nějak mi to vypadlo
belisarivs avatar 31.8.2008 14:28 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Opravdu? Ja ted jedu v KDE4 na Intelu (viz muj prispevek vyse) a bez problemu.

Konqueror sice nepouzival, ale i tak nemam problem.
IRC is just multiplayer notepad.
31.8.2008 19:24 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
radeon R2XX rady a procesor stary skoro desetileti .......

a zkouset na tom nejnovejsi veci ....... ... tady je nekdo pomalejsi ..... bud vyvojar nebo uzivatel .....,

jinak hw dohani software uy X let ... rekl bych od doby Quake1 ... a her od Originu
USE="-gnome -kde";turris
2.9.2008 08:49 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Na tej karte sa da v pohode hrat UT2004...
xxx avatar 2.9.2008 10:31 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Jenze desktopove prostredi snad neni hra. Takhle bych mohl mit nadupanej pocitac a dozvedet se, ze si mam na praci koupit jeste jeden, kdyz na jednom mi prece uz bezi desktopove prostredi.
Please rise for the Futurama theme song.
David Watzke avatar 31.8.2008 11:29 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No, já si počkám až budou v nvidia driverech opravený všechny ty výkonnostní trable co se tam projevujou a potom to možná zkusím (KDE 4.2 nebo 4.3). Rozhodně nijak nespěchám, s KDE 3.5 jsem spokojenej a všechno mi tu funguje skvěle.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
mirec avatar 31.8.2008 11:49 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Ja sa obávam práve toho, že výkon nie je zlý kvôli nvidii pretože aj na inteli je Qt4 min. 10x pomalšie. Hovorím teda o vykresľovaní widgetov, nie canvas a podobné veci. Trolltech síce tvrdí, že príčinou je nvidia ale nespoliehal by som sa na to.
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
Michal Fecko avatar 31.8.2008 11:51 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Trolltech síce tvrdí, že príčinou je nvidia ale nespoliehal by som sa na to.
Príčinou je jednoznačne nejaký troll v nvidii...
David Watzke avatar 31.8.2008 11:53 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Qt 4.5 má bejt *mnohem* rychlejší, bude používat OpenGL.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
Michal Fecko avatar 31.8.2008 11:55 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Qt 4.5 má bejt *mnohem* rychlejší, bude používat OpenGL.
<joke>Doteraz používali DirectX, čo? :-)</joke>
David Watzke avatar 31.8.2008 14:32 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Co jinýho? A celý to běží přes Wine!
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
mirec avatar 31.8.2008 11:57 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Veď práve toho OpenGL sa obávam. Neschopnosť napísať niečo čo bude rýchle aj bez opengl (ako Qt3) riešiť týmto .. mám 1 notebook kde mám SiS grafiku bez 3D akcelerácie. Nechcem vedieť ako to tam pôjde.
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
Fluttershy, yay! avatar 31.8.2008 12:00 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Nechcem vedieť ako to tam pôjde.

Nijak. ^_^

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
David Watzke avatar 31.8.2008 14:28 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Ale jo, prostě to bude počítat CPU :-)
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
31.8.2008 13:40 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Takže pokud teď mohu hodit kde3 na počítač bez 3D/2D akcelerace, u KDE4 to není možné? Ono že to bude akcelerované 3D je skvělé, efekty budou rychlejší (2D akcelerace u nvidie zlobí), ovšem aplikace by měly (samozřejmě bez efektů, které by měli jít v konfiguraci v každém případě vypnout!) běžet i na CPU bez jakéhokoliv akcelelátoru, jinak mi to prostě smrdí... (ale chápu, že tady je spíše problém KDE, než QT)...
Baník pyčo!
David Watzke avatar 31.8.2008 14:29 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Znova: OpenGL nemusí nutně řešit GPU... je to na tobě.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
mirec avatar 31.8.2008 14:32 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
No mám grafiku kde OpenGL nerieši GPU (SiS) a aj tak to po pár minútach spôsobí pád X. Jeden z dôvodov prečo nepoužívam žiadne OpenGL aplikácie.
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
David Watzke avatar 31.8.2008 14:34 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
No, jednak si budeš moct vybrat co se má použít a navíc driver je open-source, ne? Někdo by to snad opravil, kdyby to padalo. Viz ten blogpost.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
31.8.2008 14:38 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Ano, to samozřejmě chápu... Nemyslel jsem to tak, že to vůbec nepojede, ale spíše - mělo by to fungovat nenáročně i na počítačích co nemají akcelerátor. Pokud to nebude mít mód - zobrazíme statické widgety bez efektů - a bude se to renderovat třeba přes CPU mesu, fungovat to na PC bez GPU bude, ovšem nechutně pomalu (v porovnání s GTK, QT3, atd...). Samozřejmě jinak se mi ta myšlenka líbí, na PC s grafárnou to poběží rychle a CPU to nezatíží, ale doufám že tam bude i ten bezefektový mód co se nebude snažit nic akcelerovat pro stroje co nemají hw akcelerátor (softwarová CPU akcelerace je HORŠÍ než žádná).
Baník pyčo!
Jan Drábek avatar 31.8.2008 11:52 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Provozuju na dvou počítačích (nvidia a intel videokarta) a kromě malých drobností si nemůžu na nic stěžovat.
01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
Fluttershy, yay! avatar 31.8.2008 11:59 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na Dellu Latitude D400 (P-M@1.7GHz; 512MB; problémový Intel 855) mi to běží v pohodě i s kompozitorem (průhledné přepínání oken). Doufám, že to půjde na ThinkPadu s ATi (7500) a 1GB stejně, nebo lépe.

BTW v Japonsku je čtyřka číslem smrti, proto není Canon S4 IS nebo Palm Tungsten T4. U KDE to měli udělat podobně.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
multi avatar 31.8.2008 13:41 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Taky jsem z KDE4 v rozpacich, desktop musi byt jedna z nestabilnejsich veci hned po kernelu.

Posledni dobou mam dobry pocit z programu, ktere nemaji vubec GUI, a ty graficke nejak preslapuji okolo windous a max os x.
Fitness ajťák: kutilův web; bezdrátová čidla teploty vývoj softwaru linux server
31.8.2008 15:04 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No já už jsem dávno zjistil, že nějaké prostředí typu KDE nebo GNOME bůbec nepotřebuju. Ke spokojenosti mi stačí panel pro přepínání oken, desktopů, na kterém je něco na ovládání hlasitosti, indikátor rozložení klávesnice, hodiny, "start" menu, dají se tam dát ikonky na spuštění programů, a pak taky nějaký správce oken. Z lenosti ale používám gnome, ikdyž ty fíčury, co má navíc vůbec nepoužívám (vlastně kecám, používám gnome terminal). Paměti mám dost, takže ani nepátrám po nějaké lehčí variatně, která by uměla to, co jsem popsal. Spíš bych chtěl něčím nahradit metacity (gnoumí správce oken), potřeboval bych něco jako kwin, ale nezávislého na KDE a stejně dobře klikáním konfigurovatelného. Nebo bych aspoň potřeboval doplnit do metacity _tlačítko_ "always on top" (vedle close, min, restore/max) - kwin to umí stanaklikat*. Tak kdyby byly nápady.. ;-)

* v gnome to jde asi přes gconf, přidáním "above" do /apps/metacity/button_layout (viz http://www.gnome.org/~tthurman/docs/metacity/prefs_8c-source.html), ale ještě jsem se nedokopal k tomu to vyzkoušet, někde kliknout je tak nějak jednodušší

A vůbec mi titulkový pruh přijde dost nevyužitej - vrazil bych tam ještě tlačítka na poslání okna na plochu, vertikální/horizontální maximalizaci, indikátor rozložení klávesnice (pokud můžou mít různý okna různý rozložení) a další blbiny, který se tam vůbec nehoděj, ale zužitkovaly by to místo :-)
THIS IS SPARTA!
31.8.2008 16:13 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Paměti mám dost, takže ani nepátrám po nějaké lehčí variatně, která by uměla to, co jsem popsal. Spíš bych chtěl něčím nahradit metacity (gnoumí správce oken), potřeboval bych něco jako kwin, ale nezávislého na KDE a stejně dobře klikáním konfigurovatelného.
No jo, život je těžký, když si ho člověk musí komplikovat, co?

(Nebo je dneska jenom nějaký svátek plácání o věcech, o kterých se nemusí nic vědět, a má to znamenat, že to jakože nejde?)
31.8.2008 19:38 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Ten odkaz jsem nečetl, takže spíš rozeberu, co z mých tvrzení by mohl napadat.

a) kwin není závislý na KDE - je, je závislý na jeho knihovnách (zde jsou závislosti kde4-kwin v openSUSE: libqt4-qt3support libqt4 libqt4-dbus-1 libqt4-sql libqt4-x11 libkde4 kdelibs4-core libkdecore4 kdelibs4 clucene-core kde4-kdialog kde4-kwin kdebase4-runtime kdebase4-workspace kdepimlibs4 libgpgme11 libkdepimlibs4 libsoprano3 strigi kde4-filesystem oxygen-icon-theme oxygen-icon-theme-scalable).

b) metacity není dobře konfigurovatelný klikáním = sám o sobě není, je sice dost možné, že existují nějaké aplikace, které usnadní konfiguraci a otevřou další možnosti, ty ale nebudou tak dobře integrované a nebude to teda obdoba kwin

c) metacity je správce oken v gnome - je, je to defaultní volba v gnome od dob zavrhnutí sawfishe

Nic jiného jsem netvrdil (když vynechám to, že něco chci nebo že po něčem nepátrám, což nějaký odkaz může těžko vyvracet), např. jsem netvrdil, že kwin nejde použít v Gnome, to samozřejmě jde.

Sečteno a podtrženo: proč se obtěžuju s reakcí?
THIS IS SPARTA!
mirec avatar 31.8.2008 17:15 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše taka blbosť ..
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Příloha:

Ešte ma napadla taká blbosť ... ktorú by som v KDE4 mierne vylepšil. V prvom rade musím povedať, že mám rád svetlé farebné schémy ale v noci mam tendenciu prepínať na tmavé. Lenže konqueror automaticky používa farby danej farebnej schémy aj na internetových stránkach. Preto by sa mi celkom páčila možnosť definovať vlastné css tak aby bolo pripojené k štandardnému css (teda nie ako náhrada). Dosť by to vylepšilo čitateľnosť pri tmavých farebných schémach ;)

Ďalej by sa mi páčila možnosť asociovať farby z katepart s farebnou schémou. Proste nastavil by som farebnú schému v katepart a klikol by som v nastaveniach farieb na "priradiť katepart nastavenia" alebo niečo podobné. Ak by k farebnej schéme nebola priradená žiadna katepart farebná schéma tak by pri zmene farebnej schémy samozrejme nedošlo k zmene farieb v katepart.

Ešte posledná vec ktorá sa týka farieb .. do dialógu na výber farieb by som pridal možnosť vybrať špeciálne farby (teda napríklad farba popredia, farba pozadia, farba buttonu). Samozrejme za predpokladu, že to aplikácia ktorá volá dialóg farieb vie použiť.

LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
Fluttershy, yay! avatar 31.8.2008 18:39 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: taka blbosť ..
Bugzilla?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
mirec avatar 31.8.2008 19:27 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: taka blbosť ..
Ledva to viem formulovať slovensky. Neviem si predstaviť aby som to písal česky, hodil do prekladača (keďže nepoznám žiaden rozumný slovenský) a to čo z toho vylezie dať do bugzilly ..
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
31.8.2008 18:46 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nu, opet se tedy potvrzuje stara pravda, ze rychlost software zavisi predevsim na dobe jeho vzniku, a ze opensource na tom neni o mnoho lepe nez closed source. Kdyby slo v KDE4 opravdu o pokrok v rychlosti a setreni zdroji, melo by behat svizne i na strojich 800MHz procesorem (a jenom jednim jadrem!), 128MB RAM a bez 3D graficke akcelerace. Protoze tohle jsou _stare_ stroje, ne silene konfigurace s dvoujadry a pul giga pameti, co tu nekteri uvadeji.
Jardík avatar 31.8.2008 18:52 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ať tam klidně jsou eye-candy, ale ať to není tak debilně pomalé. Mám Athlon 64 X2 5200+ @ 2,6GHz, 8GB RAM, 2xGF8600GT v SLi a kde se seká úplně neskutečně. Je to nepoužitelné. Otevřu okno, chvilku to dělá fade-in, pak zásek, fade-in, zásek, fade-in a pak teprv můžu něco dělat. Zavřu okno - zásek, fade-out, zásek, fade-out, zásek a pak teprv můžu něco dělat. Najedu myšítkem na "plazma ikonu" či "folderview ikonu" .. zásek. Přesunu ikonu - zásek. Přesouvám folderview ... zásek, označuji ve folderview ... ještě delší zásek. Otevřu menu ... zásek. Kliknu pravým myšítkem na "plazma plochu", než se objeví obsah menu, hraje ta plocha barvičkami od červené, zelené, modré až po černou a bílou. KDE 4 je šmejd, kde 4.1 není o nic lepší a kde 4.2 nebude také. Možná tak kde 4.99.99.99.9
Věřím v jednoho Boha.
Grunt avatar 31.8.2008 18:54 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Mám Athlon 64 X2 5200+ @ 2,6GHz, 8GB RAM, 2xGF8600GT v SLi
A disky?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
frEon avatar 31.8.2008 19:16 frEon | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
diky k fadeoutu nepotrebujes.
Talking about music is like dancing to architecture.
frEon avatar 31.8.2008 19:16 frEon | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
trpis na bug v ovladacich od nvidie
Talking about music is like dancing to architecture.
Jardík avatar 31.8.2008 21:19 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
To je možné. Četl jsem tu zprávičku o beta ovladači 177.70, kde údajně to přesouvání mělo být spraveno ... jenže není, mně to dělá stále.
Věřím v jednoho Boha.
31.8.2008 21:56 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Hm, ale zní to děsivě, na takové sestavě není důvod aby se to sekalo ani kdyby měl v xorgu nastavenou vesu (tedy žádná 2D akcelerace!). KDE3 se dá spokojeně používat na 1,2 GHZ atlon, 196 MB ram, kde4 pro to asi není že?
Baník pyčo!
Grunt avatar 31.8.2008 22:00 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
A to je přesně ten důvod proč jsem se ptal na disky.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
mirec avatar 31.8.2008 22:16 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
KDE3 sa dá používať pohodlne na 400MHz celerone so 192MB RAM.
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
Michal Fecko avatar 31.8.2008 22:33 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
KDE3 sa dá používať pohodlne na 400MHz celerone so 192MB RAM.
KDE4 je na tom podobne akurat tie konstanty treba vynasobit aspon 10 + 3D karta s pamatou ako je ta uz spominana RAM :-D
mirec avatar 31.8.2008 22:42 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Asi tak. Spomínam si ešte na pár ľudí, ktorí tvrdili, že KDE4 je menej náročné na RAM než KDE3. Zabudli na jednú drobnosť - double buffering, takže síce KDE možno potrebuje menej RAM, ale nikto nemeral o koľko RAM viac spotrebuje Xorg. Takže aj tieto kecy sú zhruba rovnako pravdivé ako kecy o tom, že KDE4 bude rýchlejšie než KDE3 pretože Qt4 je rýchlejšie.
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
Jan Drábek avatar 5.9.2008 23:02 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Tohle bude problém jen některých NVIDII, protože já s Athlonem 64 X2 5400+, 2 GB paměti a 7050PV NVIDII mám problém akorát s překreslováním panelu.
01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
1.9.2008 01:50 Pietro | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Si príliš netrpezlivý. Ja stále používam 3.5, pretože v 4 zatiaľ nefunguje KHotKeys a plno ďalších vecí, ale čas KDE4 ešte príde: http://www.undefinedfire.com/kde/new-desktop-grid/.
1.9.2008 07:39 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
KDE3 a KDE4 jde michat, neni problem mit KWin z KDE4 v KDE3 nebo KHotKeys z KDE3 v KDE4.
1.9.2008 09:11 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Já myslel, že míchat to jde jenom někde.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
Marián Kyral avatar 1.9.2008 20:28 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
A tady taky :-D
Marián Kyral avatar 1.9.2008 20:30 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Tak ještě jednou :-(
2.9.2008 00:26 Pietro | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
To znie dobre, tie KHotKeys by sa mi hodili. Čo treba mať spustené v KDE4, aby fungovali?
2.9.2008 10:09 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Mělo by stačit 'kdeinit && dcop kded kded loadModule khotkeys', dat to treba do khotkeys.sh do $KDEHOME/Autostart by melo fungovat.
2.9.2008 15:20 Pietro | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Ide to. Ďakujem za pomoc.
mirec avatar 1.9.2008 08:38 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
No ja zatiaľ KDE 3 tiež neplánujem opustiť, teda aspoň do doby kým KDE4 nebude bez problémov fungovať na 600MHz celerone (KDE3 mi ide bez toho aby som videl spomalenie na 200MHz, takže KDE4 dovolím aby bolo 3x pomalšie).
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
Fluttershy, yay! avatar 1.9.2008 11:19 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Když se vám, lidi, nelíbí, že se KDE snaží využívat možností současného hardware, můžete používat Xfce, Fluxbox,...
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
1.9.2008 13:22 Matlák
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
+1 Zlatej Fluxbox. Najedou Xka, a i s "eye-candy" kompozitorem mám z 1024MB volných celých 820MB, a to 128M žere grafika, tedy využitelné RAM je pouhých 894MB. Terminály se automaticky spustí na svých plochách, všechny důležité funkce namapuju na klávesové zkratky.. Jediný žrout paměti je Firefox2, který mě občas donutí restartovat bobtnající Xka, ovšem většinu práce mám stejně rozházenou po screenách, takže mě to netíží
1.9.2008 13:38 disorder | blog: weblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
na co pouziva grafika tolko pamate?
1.9.2008 13:46 Matlák
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Většinu času na nic. Občas si zahraju nějakou tu starší 3D gamesu, ovšem na to by stačilo i 64M... Ale co, já mám paměti dost, Eclipse, Virtualbox nebo jiné žrouty pouštím zřídka a málokdy je mám zapnuté všechny najednou - ostatně i když se tak výjimečně stane, pár mega na diskovou cache v RAMce zbude...
Bluebear avatar 1.9.2008 21:00 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Když se vám, lidi, nelíbí, že se KDE snaží využívat možností současného hardware

Nelíbí a dokonce to považuju za poněkud obscénní. KDE je přece desktopové prostředí - jeho úkolem je spravovat desktop, ikony, okna a podobně, tedy umožnit uživateli co nejsnazší práci s aplikacemi. Cílem uživatelovy práce jsou ty aplikace, ne to prostředí. Z toho plyne, že desktopové prostředí by mělo ponechat maximum zdrojů pro aplikace a samo být co nejúspornější, aby nezhoršovalo výkon počítače.

Jestliže mi desktopové prostředí využije možností mého hardwaru na maximum, takže spotřebuje většinu výkonu procesoru a grafiky na vykreslování sebe sama a na aplikace už skoro nic nezbyde, tak je to, omlouvám se za svou klačtinu, na nakopání do řiti.
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
Fluttershy, yay! avatar 1.9.2008 21:53 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Jenže ten desktop, ikony, okna,... spravuje uživatelsky přirozenějším způsobem (podle Aarona Seiga: v přírodě nejsou hrany apod.). A k tomu potřebuje výkon. Když není výkon, je tu možnost používat něco jiného (to je ta krása OSS). A fork ti přece nikdo nebrání udělat.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Bluebear avatar 1.9.2008 22:12 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
spravuje uživatelsky přirozenějším způsobem

Mnjo... zrovna ty "zásady pro tvorbu uživatelského rozhraní", které byly publikovány s KDE4, mi připadají hodně na hlavu. Zdá se, že jejich autor (autoři) patří k lidem, co mají pod postelí komentované zdrojové kódy člověka - jinak nechápu, odkud vědí, co je a co není pro člověka přirozené.

Hrany se v přírodě vyskytují, například kámen na lomu, okraj listu či nehtu, okraj stínu za jasného slunce, obzor nad mořem za jasného dne - o některé se lze škrábnout, o jiné ne (jeden z argumentů proti hranám byl ten, že člověk má tendenci podvědomě předpokládat, že co je hranaté, to je nebezpečné - taky pěkná pitomost, šavlozubý medvěd hranatý není).
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
Fluttershy, yay! avatar 1.9.2008 22:24 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
No jo, no.

Mně přijde spousta těch myšlenek (widgety, svg,...) téměř revolučních (v dobrém slova smyslu).
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
mirec avatar 1.9.2008 22:22 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
No najprirodzenejšie by bolo asi spravovať okna v 3D (myslím virtuálnu realitu, nič na spôsob compizu). Takéto ovládanie môže byť prirodzené ale v žiadnom prípade nie pohodlné a efektívne. Na pohodlnú a efektívnu prácu potrebujem skôr desktop s perfektnými možnosťami nastavenia, klávesové skratky, windowmanager ako kwin ... Toto mi žiaľ ľahké prostredia neposkytujú a KDE4 má úbohý výkon :( Ešte, že zatiaľ sa bugy v KDE3 opravujú a dá sa to používať.
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
Fluttershy, yay! avatar 1.9.2008 22:26 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Takéto ovládanie môže byť prirodzené ale v žiadnom prípade nie pohodlné a efektívne.

GITS: SAC

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
1.9.2008 22:15 petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Musite mit nekde neco pokazene, ja si KDE4 nedavno vyzkousel na TP X41 (Pentium-M 1.6GHz) a prekvapilo me, jak to beha vsechno svizne. Menu a ostatni se otvira okamzite.

Nakonec jsem se ale vratil ke KDE3, vadilo mi, ze nejde nastavit panel uloh na dva radky, plytvani mistem ve vsech stylech, co jsem zkusil, a nefunkcni podpora rotace obrazovky (po rotaci jsem videl vysec desktopu a neslo klikat mysi).
xxx avatar 2.9.2008 10:32 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Taky bych chtel mit moznost tohle napsat.
Please rise for the Futurama theme song.
mirec avatar 2.9.2008 12:49 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Videl som pár ľudí ktorí toto tvrdili. Relatívne rýchlo som im to vyvrátil. Je ale fakt, že na inteli moc veľké spomalenie nevidieť.
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
2.9.2008 13:42 petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Kdyby to nebylo konfliktni s KDE3, tak ho klidne nainstaluji zpatky a natocim Vam to na video. Verim ale, ze treba na youtube se Vam povede najit video, kde to nekdo ukazuje na srovnatelnem hw.
David Watzke avatar 2.9.2008 14:05 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Není to konfliktní s KDE3 a je bez problémů možný mít je vedle sebe. Co máš za distro?
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
mirec avatar 2.9.2008 14:19 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
My gentoo-isti to máme super ;) Ku KDE4 .. nevyzerá to až také pomalé keď v tom človek pracuje s grafickou kartou ktorá nie je strašne pomalá. Ale keď dám vedľa seba KDE3 a KDE4 aplikáciu tak je to brutálny rozdiel. I keď .. minule ma na inteli prekvapilo, že renderovanie khtml je v KDE4 o niečo rýchlejšie. Widgety sú ale stále viditeľne pomalšie.
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
2.9.2008 14:26 petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Je to konfliktni, protoze distribuce presla na KDE4 a ja si buildnul puvodni balicky. Kdyz nainstaluju KDE4, tak mi to ty puvodni odinstaluje a nemam v umyslu to buildit znovu.
Josef Kufner avatar 2.9.2008 18:01 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budúcnosť KDE4
Neni to konfliktní, protože jsem si nainstaloval oboji.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.