Portál AbcLinuxu, 20. dubna 2024 02:16


Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
multi avatar 22.8.2010 12:29 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
krasa, takovou knizku, s tim obsahem, solidne vysazenou a v poradnych deskach bych chtel mit take v me knihovnicce :-)
Fitness ajťák: kutilův web; bezdrátová čidla teploty vývoj softwaru linux server
22.8.2010 13:37 Woknař
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ano, bug UŽ na přebalu. Jak typické pro většinu "svobodného" ....
Aleš Janda avatar 22.8.2010 13:50 Aleš Janda | skóre: 23 | blog: kýblův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
Ale no tak, nedělej ostudu woknařům, všichni nejsou takoví :-)

Tohle se prostě stane. A jestli tě to potěší, tak to knihařství je normálně komerční, takže bug je zrovna na nejnesvobodnější části té knihy ;-)
22.8.2010 15:01 Woknař
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
Stát by se to nemělo. Jsem schopen tolerovat překlep na str. 127, ale tohle je opravdu úsměvné. To je jako kdyby prezident USA na návštěvě oslovil anglickou královnu "paní premiérko" ... Ale opakuji, mám za sebou používání spousty svobodného softu a na většině z něj bylo patrné, že tvůrci jde o dílo jako opus, jen aby něco vydal, a nikoli o takové podružnosti jako bezchybnost a funkčnost. Čest výjimkám; samozřejmě.
Aleš Janda avatar 22.8.2010 15:26 Aleš Janda | skóre: 23 | blog: kýblův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
Ano, stát by se to nemělo, ale u kusové výroby kamarádovi na tom fakt nezáleží. Už jsem ale viděl i horší věci - v jedné učebnici PHP 4 dali na všechny stránky ze strany efektní nápis „učebince PHP 4“, nebo třeba zkažený nadpis CSS od Pixyho. A to je průšvih. Ta moje knížka je víceméně jen taková sběratelská rarita a nástroj pro pohodlné čtení :-)

Svobodné programy vznikly proto, aby pomohly vyřešit nějaký problém nebo usnadnily práci. Nesvobodné programy zpravidla vznikají proto, aby se prodaly. Což je naprosto výrazný rozdíl i s důsledky z toho plynoucími. Ovšem v kontextu s přebalem knihy považuju tuto debatu za nesmyslnou a zcela off-topic. Tvůj druhý příspěvek beru, ale ten první je prostě zbytečný rejp.

Jendа avatar 22.8.2010 15:42 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
Zdá se mi, že chyby v tomto jsou nějak extrémně časté. Máma dělá v knihovně a mohla by vyprávět…
22.8.2010 22:22 M-train | blog: finance
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
Kamarád dělá počítačový edice knížek - říkal, že to je docela hukot to všechno vyčistit před puštěním k tisku. I dopisovat odstavce či věty musí, aby to správně vyšlo na stránku, apod.
Nobody can give you as much as I can promise you
Jendа avatar 22.8.2010 23:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
Hlavně poslední dobou to za moc nestojí. Linuxová literatura je na tom velmi dobře (obvykle díky TEXu), ale ostatní díla, která vychází, nejsou obvykle vysázená zrovna nejlépe.
22.8.2010 13:50 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
Líbí se mi jak ta kniha udělána, a nevěděl jsme o ní, ale ted si ji čtu a musím říct, že ji dočtu. I přes monitor. :-)
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
belisarivs avatar 22.8.2010 15:28 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
Myslite jako kdyz MS vydal knihu s rokem vydani 1900?

Ale jinak, je zabavne, ze o chybach mluvi zrovna fanda Bugsoftu.
IRC is just multiplayer notepad.
22.8.2010 21:54 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
Nebyl to dokonce katalog produktů na rok 1900? Všechny určitě ošetřené proti Y2K :-D
22.8.2010 17:23 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
Ano, bug UŽ na přebalu. Jak typické pro většinu "svobodného" ....
No ty máš co říkat s Microsoftem. Ten je shopen udělat bug v "lákavém" banneru, který říká "build bug free applications" :-D ... viz tady.

A taky vzpomeň na ten banner, kde vybělili toho černocha... až na ruku :-D
22.8.2010 13:57 Robo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
hmm, preco je v ankete iba PDF? Ved na citanie elektronickych knih je mnozstvo lepsich formatov, napr.. Inak knizku som este necital, no chystam sa; ale urcite budem citat v originale a v elektronickej podobe na PDA a urcite nie vo formate PDF :-)
Aleš Janda avatar 22.8.2010 14:08 Aleš Janda | skóre: 23 | blog: kýblův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
Je to pravda, napadlo mě to až později a už to nemůžu upravit. Berte tedy PDF jako „jakkoli elektronicky“ :-) Kdybych to elektronicky četl já, tak asi na mobilu v nějakém mobilním formátu.
22.8.2010 15:09 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Oficiální knižní vydání se plánuje, ale napřed je potřeba dokončit korekturu textu.
Aleš Janda avatar 22.8.2010 15:28 Aleš Janda | skóre: 23 | blog: kýblův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
Vida, to jsem ani nevěděl, že se skutečně plánuje oficiální tisk :-) A na koho ta korektura čeká, nebo kde se na ní pracuje?
22.8.2010 15:52 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
Aktuálně čeká na mě, až si na to zase najdu čas, a pracuje se na ní pořád na wiki Rootu, kde se překládalo. Korektura chybí od kapitoly 13 dál.
22.8.2010 15:47 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pěkný. Mám kopr, takže si to zkusím LaTeXem taky vyjet, ale s pomocí KOMAscriptu a v Palatinu s microtypem. Tuhle knížku bychom na katedře měli mít.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
Aleš Janda avatar 22.8.2010 17:15 Aleš Janda | skóre: 23 | blog: kýblův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
Pokud je to možné, mohl bys pak LaTeXový zdroják někam upnout? Celkem rád bych viděl, jak to dělají jiní, a něco se možná přiučil. A ostatním by se to třeba taky šiklo. Samozřejmě jen jestli chceš.
22.8.2010 17:49 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
Samozřejmě. Teď si s tím hraju, aby to lahodilo mýmu oku (což vůbec neznamená, že se to bude líbit jiným). Mám totiž plno jiných povinností, které strašně hoří a sázení textu, se kterým nemám vůbec nic společnýho je výborná přeskoková činnost.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
Aleš Janda avatar 22.8.2010 17:56 Aleš Janda | skóre: 23 | blog: kýblův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
Mám totiž plno jiných povinností, které strašně hoří a sázení textu, se kterým nemám vůbec nic společnýho je výborná přeskoková činnost.

Tohle tak znám! :-D Ta vrcholná díla vznikají právě v době, kdy bych měl dělat něco úplně jiného :-D
22.8.2010 18:00 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
Jsem rád, že se naučím používat xelatex. Doteď jsem všechno dělal pdflatexem.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
22.8.2010 18:09 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
Aha, tak xelatex neumí microtype, to mě docela mrzí. Takže jsem zpátky u pdflatexu.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
22.8.2010 20:20 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
Příloha:
Tady je moje (pre-alfa) verze. Má to ještě plno typografických problémů a chybí tam obrázky, například. Tady je PDFko. Myslím, že si to v tomto duchu dodělám.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
Aleš Janda avatar 23.8.2010 20:17 Aleš Janda | skóre: 23 | blog: kýblův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
Díky, pěkné, zejména čísla kapitol vypadají super.

Má-li se to tisknout, udělal bych ale styl zvlášť pro liché a sudé stránky - aby text nebyl moc u hřbetu knihy.
23.8.2010 20:46 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
On si to KOMAscript šéfuje sám, jenom je potřeba vyladit parametry. Použil jsem část záhlaví z diplomky, která byla na jinej formát papíru. Až budu spokojenější, poustnu další verzi.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
22.8.2010 16:36 06078 | skóre: 15 | blog: 06078
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Tiše závidím ;-) Mám pár knih, které bych také rád vytiskl (Svobodná kultura je mezi nimi), protože na monitoru se mi čte špatně. Bohužel cena za výtisk jedné knihy je dost vysoká.

Hodil by se link na tu kamarádovu tiskárnu, abych mohl srovnat (zdali tiskne i kusově).

Aleš Janda avatar 22.8.2010 17:21 Aleš Janda | skóre: 23 | blog: kýblův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
Odkaz tady, a není to zas až tak drahé; resp. o něco levnější než kdyby se to prodávalo v obchodě. Když k tomu ale přidáš i tisk, tak to bude tak srovnatelné :-) (důkaz, že se kopírovat knihy nevyplácí ;-))
22.8.2010 19:34 06078 | skóre: 15 | blog: 06078
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně

Díky, kdysi jsem měl návod na tvorbu vlastních desek i slepení hřbetu apod. tak to možná risknu doma.

pek avatar 23.8.2010 11:22 pek | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
23.8.2010 14:22 06078 | skóre: 15 | blog: 06078
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně

Super, to je ono díky :-)

24.8.2010 18:28 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
hledej na youtube, je tam spousta videonávodů které jsou podrobnější.
otasomil avatar 22.8.2010 17:04 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Pekne.

V ankete chybi moznost: Rad bych si knihu precetl, (v jakekoli podobe) ale nemam na to cas.

K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
22.8.2010 17:24 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já chci taky! ;-) Bylo by to možné?
What Big Oil knew about climate change
Aleš Janda avatar 22.8.2010 17:47 Aleš Janda | skóre: 23 | blog: kýblův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
Pro mě to byla jenom taková zakázka ze známosti, ale jinak to samozřejmě možné je:
  1. stáhni si PDF (nebo jinou verzi)
  2. pokud můžeš, vytiskni ji, ideálně na A5, tj. 2 stránky na A4. Já to tiskl jako knížečku (že se to teoreticky dalo hned svázat), nicméně z nějakých technických důvodů (moc tlustý svazek?) se to pak stejně v knihárně muselo stříhat, takže stačí tisknout nějak, aby po rozstřižení byly naproti sobě o 1 vyšší stránky. Radši se ale poptej v knihárně ;-)
    Pokud tiskárnu nemáš (nebo se ti s tím nechce dělat), v knihařstvích to často udělají za tebe (za nějaký příplatek)
  3. najdi v okolí nějakou knihárnu, kde ti to svážou (já to měl tady, ale jinde to bude podobné)
  4. Dej to tam, zaplať, čekej
  5. Máš knihu :-)
22.8.2010 19:38 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
22.8.2010 20:57 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
ideální to je vytisknout to jako tenké sešitky po několika dvojlistech, stačí si prohlédnout jak je dělaná nějaká starší kniha. z toho se pak dá udělat vázaná kniha ve které jde listovat a ne lepená cihla. Nejlíp asi bude předem se informovat v tiskárně jak to připravit.
22.8.2010 20:41 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
já to zrovna čtu, v PDB na stařičkém palmovi Treo. Pokud jde o vázání knih, jde to i amatérsky a není to příliš složité. Spíš jde o zručnost a pečlivost. Návody se dají najít na netu. Já si kdysi svázal nějaké časopisy, bylo to v době předinternetové, návod tenkrát vyšel v časopise Udělej si sám.
25.8.2010 08:53 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodná kultura knižně
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na dotaz "vydej knihu" jsem našel hodně firem, které nabízejí tisk od jednoho kusu. Asi není nutné to tisknou na koleně a shánět kamaráda kamaráda...
Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.