Portál AbcLinuxu, 25. dubna 2024 08:36


Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
3.11.2012 15:37 arch_way
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To s grafickým ovladačem se dalo docela čekat. Desktopové Trinity tu není moc dlouho a všichni víme, jak na tom je AMD s ovladači ke grafikám. Jen mě docela překvapilo to pozorovatelné zpomalení běhu aplikací/OS.
jiri.one avatar 3.11.2012 15:39 jiri.one | skóre: 19 | blog: Jiriho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
Jo, to mě taky.
www.jiri.one - Můj blog o Linuxu, hrách, životě, ...
3.11.2012 17:09 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
Podle mě to má rozbité a navíc Suse.. 8-P
gtz avatar 4.11.2012 00:18 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
Furt Suse lepší než ubonzované Ubuntu ;-)
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
5.11.2012 08:48 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
Obojí mi přijde jako z deště pod okap.
11.11.2012 11:37 unreal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
kto cakal nieco ine ako fiasko? :D AMD je fiasko samo o sebe :D
xkucf03 avatar 11.11.2012 11:44 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
Zrovna si tu hraji s 8350 a líbí se mi to :-) rozhodně bych o tom nemluvil jako o fiasku ;-)
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
xxxs avatar 3.11.2012 16:01 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ten procesorovy prepad si aj meral, alebo baj oko? take pomalsie animacie kvoli zlym ovaldacom grafiky mozu cloveka pomylit.

jadro bolo pre amd?

viac jadier, vyssie takty a pomalsie? nejako sa mi nechce verit.
jiri.one avatar 3.11.2012 16:13 jiri.one | skóre: 19 | blog: Jiriho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
Neměřil jsem to, prostě systém nabíhal o pár vteřin déle (bylo to stejné i na nové instalaci, kterou jsem zkusil), Chrome nabíhalo také mnohem déle (předtím ta skákající ikonka u kurzoru udělala tak dva tři skoky, s AMD jich udělala tak 6 nebo spíš 7) a zypper byl taky rozhodně pomalejší. Jádro bylo normálně distribuční z OpenSuse 12.2. Taky jsem tomu nechtěl věřit, ale moje reálná zkušenost je taková.
www.jiri.one - Můj blog o Linuxu, hrách, životě, ...
3.11.2012 18:13 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
To ze system nabihal o par vterin dele je dost mozna nejlepe vysvetlitelne odlisnou ACPI tabulkou daneho mainboardu a ACPI ovladaci (a vubec to nemusi souviset s procesorem). U mne natahovani ACPI ovladacu zabere pomalu tretinu bootu.
3.11.2012 19:10 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
Chápu to dobře, že 80 procent času u počítače trávíte bootováním, že vás zajímá jen to, jak dlouho trvá boot, a vůbec ne to, jak rychle fungují věci, které opravdu závisejí na rychlosti procesoru? (Ne, zypper ani start chrome to rozhodně nejsou.)
Dreit avatar 3.11.2012 16:18 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Taková drobnost, co jsi použil za RAM? Z vlastní zkušenosti vím, že na RAM záleží víc než dost, u DDR1 jsem místo tří modulů 333MHz dal dva lepší 400MHz a lítalo to doslova jako blesk! Navíc co jsem slyšel, tak u nových NTB s novými AMD procesory je vřele doporučeno použít dva moduly jako dualchannel, s jedním je to prý krok zpět.

 

Jinak gratulace k binárním ovladačům, mě to vždycky rozes*ralo Debian tak, že jsem musel dát reinstall (Xserver nenaskočil vůbec a po hromadě pokusů o vyřešení jsem se dostal nejvíc na 320x240).

Nope
3.11.2012 16:36 arch_way
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
Dual-channel u Trinity se doporučuje spíše kvůli integrované grafice v CPU, než kvůli samotnému CPU. A v RAMce to zpomalení opravdu nebude, protože C2D (pokud vím) používá DDR2 a Trinity DDR3. Tady bude důvodem selhání spíš nedodělaná podpora v jádře, protože jinde (Windows) si vede Trinity opravdu dobře.

Mimochodem, bylo to testované na čisté instalaci?
Dreit avatar 3.11.2012 16:50 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel

Jestli se nepletu, tak nemusí nutně platit, že DDR3>DDR2, i když do toho moc nevidím (a ani nechci).

To s dualchannel pamětmi bylo myslím na Windows.

 

Binární ovladače jsem testoval na třech čistých instalacích (na dvou různých PC) a vždycky to dopadlo špatně :-(

Nope
3.11.2012 17:11 arch_way
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
Tady určitě platí DDR2 < DDR3. A ano asi máš pravdu, že nějaký dualchannel nemá cenu řešit jinde než na Windows, protože na Linuxu je největším úspěchem rozchodit efekty na ploše...
Dreit avatar 3.11.2012 17:36 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel

To jsem neříkal, RAM je potřeba na víc, než jen vykreslování grafiky ;-)

Nope
jiri.one avatar 3.11.2012 17:03 jiri.one | skóre: 19 | blog: Jiriho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
Reaguji jak na tvůj, tak na Dreitův příspěvek výše: mám 4GB DDR3 pamětí, dokonce solidní A-Data Gaming series s taktem až 1866Mhz, je to dodáváno jako 2x2GB moduly. Tyto paměti používám jak s C2D (takže C2D může používat i C2D), tak jsem je měl s Trinity. A jedou v dual channel.
www.jiri.one - Můj blog o Linuxu, hrách, životě, ...
3.11.2012 19:16 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
Marně se snažím přijít na to, proč by si dnes, kdy pod 2000 Kč včetně DPH pořídím kit 2x8 GB, někdo dával do nové sestavy 4 GB paměti.
xkucf03 avatar 3.11.2012 20:04 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
+1 – do mojí nové sestavy půjde 2×8 GB (a budou tam ještě dva volné sloty na budoucí upgrade na 32 GB). Taky nevidím důvod, proč si to nekoupit, když je to tak levné.

Ale na druhou stranu mi to přijde dost šílená doba – není to tak dávno, kdy stačilo pár GB… V současném notebooku mám 4 GB a na vyhození ještě není – ale pokud se budou aplikace psát s tím, že každý má 16 nebo 32 GB RAM, tak asi brzo bude nepoužitelný s aktuálním softwarem (dnes je to tak na hraně).
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Tomáš Bžatek avatar 5.11.2012 20:39 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
Simte, vis kolik lidi jeste pouziva 32-bit veci? Nektere komercni treba ani 64-bit nejsou. A lidi s tim limitem zijou spokojene dal :-)
Koupim litajiciho tucnaka
6.11.2012 17:36 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel

a vis kkolik lidi nemusi?

USE="-gnome -kde";turris
pushkin avatar 6.11.2012 19:09 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
Tenhle názor doporučuji prezentovat ve firmě, která používá nějaký proprietární 32-bit software...
6.11.2012 22:41 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
A on je s 32-bitovým software na 64bitovém stroji s 64bitovým OS nějaký problém?
jiri.one avatar 3.11.2012 20:12 jiri.one | skóre: 19 | blog: Jiriho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
Já už ty paměti mám druhým rokem, já je teď nekupoval. Kdybych teď kupoval nové, tak to by bylo něco jiného ...
www.jiri.one - Můj blog o Linuxu, hrách, životě, ...
3.11.2012 22:59 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
No třeba do desek s Atomy víc než 4GB (2x2GB) nacpat nejde. Nicméně na to, co jde s takovou deskou provozovat, to stačí bohatě.
3.11.2012 23:03 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
Některé Atomy stejně víc než 2 GB ani nezvládnou. Ale dát si do počítače Atom a pak si stěžovat na výkon procesoru mi připadá ještě ujetější než dávat dnes do nového desktopu 4 GB paměti. :-)
3.11.2012 19:13 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
Navíc co jsem slyšel, tak u nových NTB s novými AMD procesory je vřele doporučeno použít dva moduly jako dualchannel, s jedním je to prý krok zpět.

To je pravda - tedy pokud výrazem "novými" rozumíte jakýkoli 64-bitový procesor od AMD.

3.11.2012 17:10 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Po precteni komentaru sazim na nejaky problem s radicem disku a ovladaci souvisejicimi s I/O. Strcim ruku do ohne za to, ze to nebylo pomalosti CPU.

Tzn. nejspis nejaky problem s kernelem - zkousel sis kompilovat vlastni? Zkousel jsi nejak hybat s nastavenim chipsetu apod. v (U)EFI/BIOSu?
jiri.one avatar 3.11.2012 17:15 jiri.one | skóre: 19 | blog: Jiriho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
Vlastni kernel jsem naposledy kompiloval pred .... sakra uz ani nevim kolik je to let :). Proste uz pouzivam pouze distribucni kernely. Zkousel jsem jak kernely ze zakladnich repozitaru OpenSuse, tak nejnovejsi stable kernel 3.6.3 z repozitare kernel-stable. S UEFI jsem si samozrejme hral, ale nenasel jsem tam nic zasadniho, co by ovlivnilo rychlost priznivym zpusobem. Disk jsem zkousel nastavit na AHCI nebo na IDE a vysledek byl stale stejny.
www.jiri.one - Můj blog o Linuxu, hrách, životě, ...
coder avatar 3.11.2012 17:23 coder | skóre: 4 | blog: lINUKS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel

Jsem take toho nazoru. Prece jenom, jestli se nepletu, posledni stabilni OpenSuse je z jara, takze tam je tak max. 3.3 kernel?

Jinak tady se taky ukazuje, jak si kdo vazi zakazniku... Jelikoz vyvoj kernelu ma nejaky harmonogram a taky trva, nez se dostane distribucnim kanalem az na uzivateluv disk, tak Intel zacina pracovat 1 rok dopredu na podpore svych CPU i GPU. Podle vseho jadro 3.7, ktere vyjde nekdy na konci listopadu, bude mit kompletni podporu hardwaru, co se predstavi v lednu :-) .

Takze: Zkouset AMD hardware uvedeny v lete s kernelem z jara neni moudre. AMD v porovnani s Intel na linux tezce hazi bobek...

jiri.one avatar 3.11.2012 17:40 jiri.one | skóre: 19 | blog: Jiriho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
Jak uz jsem psal, tak jsem zkousel i temer aktual kernel - konkretne 3.6.3.
www.jiri.one - Můj blog o Linuxu, hrách, životě, ...
3.11.2012 19:18 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
Verze 12.2 vyšla začátkem září, je tam 3.4 (aktuálně 3.4.11).
4.11.2012 17:51 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel

haswel bude podporovan az v 3.8 ... intel priznal ze tam vyvoj celkem posrali ....

 

jakykoliv HW novejsi nez SW je celkem problem ... Ja si vzdy od uvedeni 2-3 mesice pockam .. a dalsi vec u me dost resi ze jedu na Gentoo ~amd64

USE="-gnome -kde";turris
3.11.2012 23:39 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
Zkusil bych porovnat čísla, co vylezou z "testu" hdparmu (hdparm -tT /dev/sd[něco]) s výsledkem čení souboru na ůrovni souboriového systému (kopírování něčeho velkého do /dev/nul, např. pomocí pv) Pokud se to bude zásadně lišit, je něco špatného na úrovbni souborového systému, jinak je to nejspíš v ovladači.

PS: Nejlepší je to provádět v runlevelu 1 (single), aby se do toho nepletlo GUI, případně rozliční démoni sahající na disk.
coder avatar 3.11.2012 17:11 coder | skóre: 4 | blog: lINUKS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak snad jsi u toho zazil i nejakou zabavu a nebyla to jenom otrava. (Pisi jako spokojeny uzivatel sandy bridge Pentia, intel HD grafiky... prave jsem dokoukal 720p .mkv video, ani jednou se nezapnul vetracek na ntbuku, jelikoz vaapi... :-) )
These kids won't have to remember passwords or obsess about security because these kids will grow up with Windows 10!
jiri.one avatar 3.11.2012 17:22 jiri.one | skóre: 19 | blog: Jiriho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
A tak zabavu jsem si ani moc neuzil, bylo to spis same zklamani. Nicmene to bylo zase trochu poucne a ja si alespon vyzkousel poradne luxusni desku v praxi - PURE PLATINUM A85XT. Jinak gratuluju k peknemu notasu :).
www.jiri.one - Můj blog o Linuxu, hrách, životě, ...
David Ježek avatar 3.11.2012 18:44 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Achjo, občas bych si přál, aby byl v trestním zákoníku paragraf na "vlastní blbost".

Pokud na základě této tvé zkušenosti s trinity odsuzuješ celé amd, tak jsi hluppák. měl sis koupit fx-8350 a k tomu tu tvoji geforce a nestačil by ses divi, jak obrovské, až nevyužitelné množství cpu výkonu máš k dispozici. je už po léta obecně platné, že grafiky ati/amd nemají příliš dobré linuxové ovladače od výrobce a že jejich podpora v opensource ovladači je běh na dlouhou trať.

A vůbec , tvoje hlavní blbost je následující: řešíš upgrade v absolutně nevhodnou dobu. během dvou-tří měsíců bude na trhu haswell, kde počáteční vyšší investice vydrží zase po mnoho let. takže zatím dál v klidu funguj na 650ti a příští rok jí přidej pana haswella a amd tedy klidně dál několik let ignoruj. ale není správné jej pomlouvat na základě vlastních neznalostí. PS: tohle píšu z intel/nvidia stroje, který používám již pár let, takže ne, nejsem amd-fanatik

3.11.2012 19:28 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
měl sis koupit fx-8350 a k tomu tu tvoji geforce a nestačil by ses divi, jak obrovské, až nevyužitelné množství cpu výkonu máš k dispozici

Ač jsem sám spokojeným uživatelm FX-8150, myslím, že FX-8350 pro drtivou většinu domácích uživatelů nemá smysl. Těch osm jader většina uživatelů využije jen zřídka, takže bych (z nabídky AMD) spíš doporučil sáhnout po FX-4170 (4x4.2) nebo počkat, co bude k dispozici v řadě FX-43xx.

4.11.2012 17:53 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel

ve widlich urcite ... na systemu z sourcebased distribuce je to nadhera ..

USE="-gnome -kde";turris
3.11.2012 19:45 Ovocníček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
Je jisté, že Haswell bude za dva tři měsíce (= leden)? Co já vím, tak při vyhlášení výsledků za Q3 řekli, že ho budou mít připravený k uvedení v březnu, ale poměrně jasně naznačili, že uvedení samé nastane až později, a v březnu to rozhodně nebude. IMHO to vyjde přesně po roce od IVB, to jest konec dubna nebo začátek května.
jiri.one avatar 3.11.2012 20:07 jiri.one | skóre: 19 | blog: Jiriho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
Mno Davide, vidím, že jsi si z toho mého zápisku vzal jen to, co se ti hodilo nebo řekněme nelíbilo a prostě jsi si to nějak, evidentně negativně a nesprávně, přebral. Krátce moje reakce:
  • Ad blbost #1: jasně tam říkám, že to Trinity odpouštím a uvádím i stejný důvod, který píšeš ty. Je to prostě konstatování stávajícího stavu. Takže blbost #1 je tvoje :).
  • Ad blbost #2: asi fakt moje blbost. Ale i podle diskusí je evidentní, že nejsem sám, že? Prostě to asi předpokládá každý.
  • Ad hlupák: koupil jsem věci od AMD, které kombinují jak jejich procesory, tak jejich grafiky, tak jejich chipset, .... a nepřesvědčily mě. Takže jsem logiciky zkonstatoval to, co jsem zkonstatoval. Neurážej prosím, pak tvůj komentář úplně ztrácí na významu.
  • Ad moje hlavní blbost: budu dál fungovat na svojí 650Ti a ano, zřejmě počkám na Haswella (ten teda podle mě přijde až cca za půl roku). Nicméně teď jsem chtěl zkusit AMD a taky jsem ho zkusil. No a to, že jsem napsal svoji reálnou zkušenost, neznamená, že bych AMD pomlouval. Prostě tohle je moje zkušenost a podělil jsem se o ni.
  • Ad celý tvůj komentář: až budu chtít poradit, tak se na tebe rozhodně obrátím, jednoznačně mi poskytneš jiný úhel pohledu :).
www.jiri.one - Můj blog o Linuxu, hrách, životě, ...
xxxs avatar 3.11.2012 20:09 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
autor blogu rychlo kupil a rychlo odsudil, ale ty ako autor clankov abc by si sa mohol trochu s tymi hlupakmi a blbostami krotit.
3.11.2012 22:36 asdf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
nemáš kernel bez podpory multithreadu? wtf? hovno!
3.11.2012 22:46 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
taky se chystam upgradovat. Uvazuju i o AMD, ale odrazuje me ze vsechny desky pro FX8350 co jsem nasel podporuji max 32 GB pameti... Teda az na nejaky serverovy kam se zase neda dat vykonna grafika...
xkucf03 avatar 3.11.2012 22:53 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
Já jsem sice taky trochu megaloman :-) ale: 32 GB RAM je ti na desktopu málo?
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
3.11.2012 23:00 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
Je otázka, jestli ta deska opravdu víc podporovat nemůže nebo jestli to do parametrů píší proto, že jsou tam čtyři sloty a větší než 8GB moduly se (zatím?) nevyrábějí. Dohledat nějaké podrobnější informace ale bohužel bývá dost obtížné (až nemožné).
jiri.one avatar 3.11.2012 23:14 jiri.one | skóre: 19 | blog: Jiriho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
A na co ti nestaci 32GB pameti?
www.jiri.one - Můj blog o Linuxu, hrách, životě, ...
4.11.2012 17:15 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
na programovani ve vimu predevsim :-)

ne, myslim ze dneska je 32 tak akorat, ale chcu aby me ten pocitac vydrzel tak 2-3 roky...
xkucf03 avatar 4.11.2012 17:49 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
Dneska se dá vystačit se 4 GB – a mít v tom notebooku SSD, rychlejší CPU a rychlejší paměti, tak mi nic nechybí. Dá se tom provozovat nejnovější jádro, nejnovější KDE, programovat v Javě v Netbeansech, kdo tomu si klidně pustit ještě Eclipse…

Co by se během těch 2-3 let muselo stát, aby člověku nestačilo 32 GB RAM? Ano, můžeš si tam pustit několik virtuálů nebo třeba databázi, která drží všechna data v RAM… tam se takové množství paměti využije – ale to už bych moc nepovažoval za desktop.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
4.11.2012 09:38 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak som tiež spravil upgrade. Tiež trinity.

Hm. skúsil som UT2004. Ide v pohode.

Len farby niesu bohvieaké a hlavne červená nesedí na mojom S-IPS monitore. Ani senzory pre Hudson čipset ešte niesu hotové. Pravdepodobne to spraví až nový kernel. Ináč všetko ide v poriadku (žiadne trhanie).

Tiež rozmýšľam či vrátiť alebo nie. Ale skôr nie.

Popis softvéru: Mag2 + update + stiahnuté Catalisty zo stránky AMD.

http://distrowatch.com/table.php?distribution=mageia

Ovládače xorg+mesa nefungovali a ani distribučné balíčky fglrx z nonfree. Fungoval len vesa ovládač.

pushkin avatar 4.11.2012 10:20 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hele, a nezkoušel jsi místo pláče nad rozlitym mlíkem zkusit ty problémy řešit? Rozhodně by stálo za to trochu podráždit BOIS, zjistit, jak je to s konfigurací Xek a podobně. Už třeba kvůli tomu, že mám jedno z papírově nejslabších APU od AMD (E-350ku) a ani jeden z popisovaných problémů nepozoruji. Známým jsem stavěl počítače s A4kami a také jsou spokojeni...
🇺🇦 Pomoc pro obranu Ukrajiny | SOS Ukrajina | Web4Ukrajina | Web4Ukraine 🇺🇦
4.11.2012 11:39 misace
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
SSD disk po instalaci(velkých zápisech dat) je nějakou dobu pomalejší, CPU výkon trinity je slabší. (výkon clock to clock oproti Phenom II a Core2 - pokud tedy ten váš CPU berete jako 4jádro ne jako 2jádro s HT) Ale ani jedna věc nemůže být poznat na délce bootování. To musí být SW záležitost.
4.11.2012 15:38 hmm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Takovou zkusenost mam se vsemi grafikami od ATI/AMD, proste to nikdy nejede tak jako s nvidii. Takove veci jako zamrzani desktopu, padani aplikaci, artefakty, atd .. se nedaji odpustit a je to na vyhozeni. Opravdu, zlata nvidia.
4.11.2012 17:54 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel

zajimave ... ja mam ati od 9700Pro .. a nejak problemy nemam ... I kdyz pravda je ze prece jen pouzivam dva roky strarou grafiku + OSS ovladace ..

USE="-gnome -kde";turris
5.11.2012 08:52 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
To je individuální. Někdy mám pocit, že je hardware počítače ovlivňován osobní aurou, protože v mé přítomnosti takto reagují výrobky od firem WD a Nvidia. A občas i Intel. AMD aka ATI plus Seagate bez problémů.
5.11.2012 12:26 pedro
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fiasko s AMD, bohuzel
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A to jsi cekal neco jineho? Ten procesor byl jeden z tech supervykonnych, co Intel do uvedeni Sandy Bridge neprodaval pod 4kKč a pak je radsi ukoncil, ne? Ze ta integrovana grafika nebude nic moc, to te asi taky nemohlo az tak prekvapit, ne?

Cely mi to pripada jako provokace. Ty mas doma NVidia grafiku za 4kKc, sahnes po uspornem reseni od AMD a divis se, ze je spatny vykon. Dost divny.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.