Portál AbcLinuxu, 12. června 2024 11:16


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
kozzi avatar 4.2.2009 20:19 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce Softwaru: RPM nebo DEB
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak s DEB sem měl vždy lepší zkušenost. Ale jakmile se mi jednou rozpadly závislosti, tak už to nešlo spravit. Raději sem zbaběle reinstaloval. Toto se mi zase u RPM dister netsalo, ale zase se mi tam hůře sháněly potřebné balíčky. Nějlepší je pro mě pacman :-D, ale na ten se nepráš. Takže za mě volím DEB
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
Jakub Lucký avatar 5.2.2009 11:17 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce Softwaru: RPM nebo DEB
Když už mi DEBy rozbijou (obvykle mým vlastním přičiněním), tak je to trošku boj, ale dá se to... Tak 30 minut...
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
Dalibor Smolík avatar 5.2.2009 16:27 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce Softwaru: RPM nebo DEB

určitě se to dá. Různou kombinací aptitude upgrade, dist-upgrade, install -f, odinstalací balíčků  a podobně ... je to porod, ale většinou se povede.

Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
5.2.2009 21:19 ugly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce Softwaru: RPM nebo DEB

můžete mi vysvětlit proč je rozbitý systém závislostí s DEB problém?

Je to proto, že APT není nijak zvlášť výkoný solver? Zazněl tady názor, že u RPM to takový problém nebývá, což mě vede k doměnce, že systém APT/DEB staví na perfektní propracovanosti vztahů mezi balíky a kdžy se něco pohnojí tak neví co s tím.

Jakub Lucký avatar 5.2.2009 21:48 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce Softwaru: RPM nebo DEB
Obvykle si ho člověk rozbije sám... Nějakým chybně umístěným forcem, nechtěným rebootem, špatné Ctrl+C
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
5.2.2009 22:01 ugly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce Softwaru: RPM nebo DEB

A proč je to problém pro Apt to vyřešit? Já to zažil asi 3x u rpm a solver mi dal na výběr jak to chci řešit, a prostě to dal dokupy. moc nerozumím tomu, jak seto může"rozbít" do stavu, že to nejde opravit.

Jakub Lucký avatar 5.2.2009 22:51 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce Softwaru: RPM nebo DEB
No, to se nestane... Akorát je někdo líný to řešit (u aptu a dpkg je to pár voleb, které obvykle stačí projít)
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
6.2.2009 08:14 James_Blond
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce Softwaru: RPM nebo DEB

problém bude v tom, že DeltaRPM používá IMHO pouze Suse a to jenom pro balíky z repozitáře "updates". Takže se jedná o tak málo dat, že je to výhoda jen na papíře.

6.2.2009 08:15 James_Blond
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce Softwaru: RPM nebo DEB
6.2.2009 08:17 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce Softwaru: RPM nebo DEB
Myslím, že jedna aktualizace systému měsíc po vydání nové verze pomocí deltarpm ti ušetří víc dat, než činí rozdíl mezi množstvím metadat pro N balíčků u Debianu s openSUSE. Kde N je konstantní pro obě distribuce (abychom byli spravedliví k debianu a zahrnuli fakt, že má řádově více balíčků v repu).
5.2.2009 12:32 zajca | skóre: 2 | blog: zajca
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce Softwaru: RPM nebo DEB
+1 taky bych bral spíš DEB (ale pacman vyhrál)
dycky si říkám, proboha proč lidi píšete tak dlůhé blogy a pak neco začnu psat a nakonci si říkám k*rva to je dlůhé.
5.2.2009 13:30 miro | skóre: 19 | blog: miro
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce Softwaru: RPM nebo DEB
Pouzival som vyse roka RPM, teraz uz tretim rokom DEB a doporucujem. Vacsi pocet balickov, osobne nemam problem so zavislostami (zatial sa mi v debiane nerozpadli ani raz, pouzivam debian testing + nejake externe repozitare) Prvy roky som fical na Fedore (RPM), 2x som presiel cez distroupgrade, ale zakazdym boli problemy ktore som musel rucne riesit. Potom prislo Ubuntu (DEB), tam bol asi 2x distroupgrade, viac-menej hladko. Az sa nakoniec konecne aj debian dostal do stavu ze na notase mi funguje vsetko dolezite out-of-box, tak posledne dva roky uz idem na nom. Omnoho vacsi pocet balickov ako u vsetkych doteraz pouzivanych distribucii (potreboval som nejake menej rozsirene matematicke kniznice, v debianich repozitaroch som to vsetko nasiel)
Jardík avatar 4.2.2009 20:48 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce Softwaru: RPM nebo DEB
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já nevím, např. když mám Qt zkompilované bez podpory stl a pak si stáhnu např FatRat, tak i když závislost na Qt splním, program stejně nefunguje, protože počítá s Qt s podporou stl (asi blbý příklad, když stl je inline?) a podobně na tom jsou/můžou být další věci ... a proto je závislost na souborech plus.
Věřím v jednoho Boha.
4.2.2009 20:54 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce Softwaru: RPM nebo DEB
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co do toho RPM všichni taháte závislosti na souborech? Víte jak málo balíčků (alespoň v openSUSE) něco takového využívá? :-) Většinou se závisí na jaderných symbolech u kernelových modulů, nebo na nějakých so souborech v případě normálních binárek. :-) Zbytek závislostí nebývá většinou registrován automaticky. Nehledě na to, že se automatická registrace závislostí dá úplně vypnout :-)
4.2.2009 21:03 James_Blond
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce Softwaru: RPM nebo DEB

a proč teda řešení závisostí v opensuse je tak náročné a tahá s takové obrovské kvantum dat? Apt co se týče schopností řešit asi nebude žádná sláva, ale když se podívám na debian, tak se z internetu stahuje úplné minium. IMHO na Apt nejsou kladeny žádné výkonostní nároky, a velmi mu poháhá koncepce DEB balíků a repozitářů.

4.2.2009 21:12 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce Softwaru: RPM nebo DEB
Například protože v metadatech jsou summaries i descriptiony, kdežto u debianu afaik jen summaries?
4.2.2009 21:22 James_Blond
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce Softwaru: RPM nebo DEB

to je vše?

4.2.2009 21:25 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce Softwaru: RPM nebo DEB
Při tom počtu balíčků ti asi nedochází kolik je to dat na stažení navíc, že? :-)
Jardík avatar 4.2.2009 22:48 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce Softwaru: RPM nebo DEB
Ubuntu zase nemá DeltaDEB, tak taháš zase kraviny při instalaci balíčků.
Věřím v jednoho Boha.
Jardík avatar 6.2.2009 02:28 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce Softwaru: RPM nebo DEB
Mě fascinuje, jak vždycky někdo někoho utře a ten už radši drží klapačku :-)
Věřím v jednoho Boha.
6.2.2009 08:14 James_Blond
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce Softwaru: RPM nebo DEB

problém bude v tom, že DeltaRPM používá IMHO pouze Suse a to jenom pro balíky z repozitáře "updates". Takže se jedná o tak málo dat, že je to výhoda jen na papíře.

6.2.2009 08:18 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce Softwaru: RPM nebo DEB
Myslím, že jedna aktualizace systému měsíc po vydání nové verze pomocí deltarpm ti ušetří víc dat, než činí rozdíl mezi množstvím metadat pro N balíčků u Debianu s openSUSE. Kde N je konstantní pro obě distribuce (abychom byli spravedliví k debianu a zahrnuli fakt, že má řádově více balíčků v repu).
6.2.2009 09:35 James_Blond
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce Softwaru: RPM nebo DEB

můžu mít OT:

Co používáš na serveru (pokud nějaký máš) ?

6.2.2009 09:46 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce Softwaru: RPM nebo DEB
Nemám žádný vlastní server v produkci, ale na mém serveru "na hraní" běží oS a nějaké další systémy (FreeBSD a OpenSolaris) ve virtuálních mašinách. Proč?
6.2.2009 10:28 ugly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce Softwaru: RPM nebo DEB

No testuju pro svůj komunitní server různé distribuce a rozhoduju se co na to nasadím.  Zatím mi na každé něco nesedí. Co za verzi Opensuse tam máš a jsou nějaké problémy se serverovým nasazením?

6.2.2009 10:31 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce Softwaru: RPM nebo DEB
openSUSE 11.0 a žádného problému si nejsem vědom, ale je fakt, že když mi prostě něco nevyhovuje, tak si překompiluju balík... :-)
6.2.2009 10:39 ugly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce Softwaru: RPM nebo DEB

používáš dm RAID? a které partitions?

David Šmíd avatar 6.2.2009 13:23 David Šmíd | skóre: 10 | blog: dsmid
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce Softwaru: RPM nebo DEB

DM raid ? Proboha proč ? To je jenom zoufalý způsob, jak se dostat k datům na Windows-only fake RAIDu.

Proč nepoužít léty ověřený softwarový RAID (md) ?

 


Jediné "intuitivní" rozhraní je bradavka. Všechno ostatní se musíte naučit. -- Bruce Ediger, o uživatelském rozhraní
4.2.2009 22:45 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce Softwaru: RPM nebo DEB
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

 ebuild ......

USE="-gnome -kde";turris
5.2.2009 00:35 žold | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce Softwaru: RPM nebo DEB
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Radsi nepouzivam distribuci rizene zavislosti.... nikdy jsem s nimi nesouhlasil a veskery soft si kontroluju podle sveho.... (ale je pravda ze instaluju jen na jeden pocitac)

David Šmíd avatar 5.2.2009 07:23 David Šmíd | skóre: 10 | blog: dsmid
Rozbalit Rozbalit vše To zas bude flame ...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Kdy už vám dojde, že je úplně jedno, jestli to je DEB  nebo RPM, že záleží jenom na tom, jestli se ten balík udělá dobře nebo špatně ?

Ani RPM, ani DEB nechybí žádná kritická vlastnost, která by zabraňovala vytvořit dobrý balíček, který bude radost instalovat. Já používám RPM distribuci, vytvářím RPM balíky, s DEB moc zkušeností nemám, ale nedovolil bych si tvrdit, že je horší než RPM. Je prostě jiný.

Nezáleží na tom čím se to udělá, ale jak se to udělá.

 


Jediné "intuitivní" rozhraní je bradavka. Všechno ostatní se musíte naučit. -- Bruce Ediger, o uživatelském rozhraní
5.2.2009 09:24 ugly
Rozbalit Rozbalit vše Re: To zas bude flame ...

Mě šlo spíše o stav, kdy RPM má spoustu repozitářů, a když si jich člověk přidá tolik kolik potřebuje, tak jsou mnohdy v konfliktu. DEB mívá jeden velký a občas nějaký doplněk.

David Šmíd avatar 5.2.2009 10:53 David Šmíd | skóre: 10 | blog: dsmid
Rozbalit Rozbalit vše Re: To zas bude flame ...

Ale to nemá nic společného s RPM nebo DEB. Moje distro třeba používá RPM a má jeden jediný repozitář s různými sekcemi.
Určitě existují i DEB distribuce, které mají spoustu repozitářů. Nezáleží na formátu balíčků, záleží na distribuci.

 


Jediné "intuitivní" rozhraní je bradavka. Všechno ostatní se musíte naučit. -- Bruce Ediger, o uživatelském rozhraní
5.2.2009 13:31 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
Rozbalit Rozbalit vše Re: To zas bude flame ...

Máte naprostou pravdu. Formát balíčku je podružná záležitost, důležitá je *kvalita* balíčků (aktuálnost balíčků, závislosti, patch politika, možnost paticipace, build service, contrib repoziáře, korektní popisky, smyslupné pojmenovávání a třídění,..).

Já bych si dokonce dovolil tvrdit, že rpm a deb svými vlastnostmi z pohledu uživatele moc neliší. Pravda, deb má například suggested packages (něco jako nepovinné závislosti) ale to by asi nebyl problém doimplementovat do rpm a tak to bude podobně s osotatními drobnými featurami.

Skoro zbytečný luxus mít dva tak velmi podobné formáty pro binární distribuce.

5.2.2009 13:43 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: To zas bude flame ...
Pravda, deb má například suggested packages (něco jako nepovinné závislosti) ale to by asi nebyl problém doimplementovat do rpm a tak to bude podobně s osotatními drobnými featurami.
Ale to v RPM je samozřejmě také... minimálně v tom susím.
5.2.2009 14:19 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
Rozbalit Rozbalit vše Re: To zas bude flame ...

Vida jak se to vše vyvíjí že to ani nestačí jeden sledovat! Jakou verzi RPM má Suse? 4.x nebo 5? Podporuje tuhle vlastnost nějaký klient, Yast? Něco ve smyslu kliknu na balíček A a nabídne mi to, že by možná bylo přínosné nainstalovat i B, C a D ať si vyberu které? Synaptic a Apt (pro RPM) tedy ne (PCLinux a hádám ani Mandriva).

 

5.2.2009 15:07 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: To zas bude flame ...
marek@ww010757:~> rpm -qv rpm
rpm-4.4.2.3-20.3
marek@ww010757:~>
David Šmíd avatar 5.2.2009 15:42 David Šmíd | skóre: 10 | blog: dsmid
Rozbalit Rozbalit vše Re: To zas bude flame ...

apt v PCLOSu navrhované balíčky nabídne (zmíní se o nich), v Synapticu je volba "Instalovat automaticky navrhované balíky", ale aby to bylo funkční, musel jsem ho trochu upravit.

Jiná věc je, že v repozitáři není jediný balíček, který by obsahoval tagy "Suggests" nebo "Recommends".

 


Jediné "intuitivní" rozhraní je bradavka. Všechno ostatní se musíte naučit. -- Bruce Ediger, o uživatelském rozhraní
5.2.2009 15:47 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: To zas bude flame ...
V suse takové balíčky IMHO jsou :-)
6.2.2009 10:18 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: To zas bude flame ...
Wiki máme momentálně rozbitou, ale něco je v Google cache: http://en.opensuse.org/Software_Management/Dependencies
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
5.2.2009 10:35 jimi | skóre: 14 | blog: linuxnazs
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce Softwaru: RPM nebo DEB
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Když je tu už taková pěkná diskuze o balíčcích, tak se zeptám. Používám Ubuntu a když si nainstaluji nějaký program, tak si zjistí podle závislostí, co je zapotřebí a nainstaluje to. Problém je v odinstalování. Odinstaluje se jen program, ale ostatní knihovny (které už nepotřebuju) tam zůstávají. Dá se s tím něco dělat?

5.2.2009 10:45 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce Softwaru: RPM nebo DEB
apt-get autoremove?
       autoremove
           autoremove is used to remove packages that were automatically installed to satisfy dependencies for some package and that
           are no more needed.
5.2.2009 11:30 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce Softwaru: RPM nebo DEB
A jeste je tu deborphan, viz uryvek z jeho man stranky:
deborphan finds packages that have no packages depending on them. The default operation is to search only within the libs and oldlibs sections to hunt down unused libraries.
Vetsinou staci pouzit apt-get delete `deborphan` a je to.
5.2.2009 11:33 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce Softwaru: RPM nebo DEB
Samozdrejme je tam remove, ne delete
Jakub Lucký avatar 5.2.2009 12:39 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce Softwaru: RPM nebo DEB
Pak je tu ještě jednoduchý příkaz na zbavení se všech přebytečných konfiguračních souborů
dpkg -l | awk '$1 == "rc" {print $2 " purge"}' | dpkg --set-selections
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
5.2.2009 18:37 Mimi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce Softwaru: RPM nebo DEB

Samozřejmě

5.2.2009 14:07 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
Rozbalit Rozbalit vše Minimalistické závislosti - opravdu výhoda?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Jestli jsem to správně pochopil tak vy i někteří komentátoři vyzdvyhujete minimalistické závislosti jako výhodu. Opravdu je tomu tak?

Ponechám stranou technicky nesprávné tvrzení, že samotný deb systém nějak ovlivňuje jestli bude mít bohaté nebo minimalistické závislosti, budu to číst jako „správci repozitářů distibucí založených na systému DEB inklinují spíše k minimalistickým závislostem“ s tímto výrokem už souhlasit lze.

A teď k pointě. Minimalistické závislosti ale nemusí být výhodou! Příklad z nedávné

Updatoval jsem u kamaráda nedávno jeho Knoppix, což je distribuce založená na deb a používající balíčky z Debianu. Nebyl čas updatovat všechno hromadně, tak jsem zvolil jen pár balíčků co jsme v tu chvíli potřebovali, mezi nimi i udev a dbus. Bohužel jsem zapomněl na hal. Po rebootu okamžitě pád do příkazové řádky, skoro nic nenaběhlo, zejména ne desktop a internet. Stará verze halu zjevně nespolupracovala s novějším udev a-nebo dbus. Užil jsem si pernou hodinu vzpomínání na ruční příkazy k nahození wireless internetu a práce s apt. Pak ještě ten detail najít co to vlastně způsobilo, naštěstí jak mnoholetý uživatel internetu mě hal napadl poměrně záhy. Pro začátečníka nebo méně poročilého by tohle byl konec a linux by se asi stěhoval z disku úplně.

Nevím, jestli to byl jen bug Knoppixu a tu závislost tam jen zapoměli, chyba se může stát každému v každé distribuci, ale po zběžném prozkoumání několika dalších balíčků Knoppixu bych skoro řekl, že je to projev systematické politiky této distribuce.

Závislosti mají být hlavně *správně*, tj. všechny potřebné aby se neopakovala situace výše popsaná.

Osobně zastávám názor, že raději o něco víc než míň, v dnešní době disků o stovkách GB nemá cenu meditovat nad několika možná zbytečně ztacenými MB. Můj čas je mnohem dražší než místo na mém disku. Programy i tak zaberou jen zlomek toho co data, zvlášť pokud pracujete s fotkami nebo videem.

Jakub Lucký avatar 5.2.2009 18:50 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Minimalistické závislosti - opravdu výhoda?
Nebyl čas updatovat všechno hromadně, tak jsem zvolil jen pár balíčků co jsme v tu chvíli potřebovali, mezi nimi i udev a dbus. Bohužel jsem zapomněl na hal.
Tak tohle je pochopitelně bug... Pokud daná aplikace nefunguje se svými závislostmi, pak je problém u maintainera...

Pokud to takhle Knoppix dělá všude, tak Debian ne...
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
Daniel Kvasnička ml. avatar 5.2.2009 20:17 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce Softwaru: RPM nebo DEB
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co takhle GoboLinux nebo PC-BSD? :-)
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
5.2.2009 21:13 Ladislav Hagara | skóre: 102 | blog: Ride the Raven
Rozbalit Rozbalit vše tar.gz, tar.bz2, ...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

A co klasika tar.gz, tar.bz2, ...?

V poslední době narážím u některých aplikací na problém, že jejich zdrojové kódy jsou poskytovány pouze jako zdrojový rpm nebo deb balíček. Klasika jako tar.gz je zcela ignorována. Proč si mám doinstalovávat rpm, deb nebo další pomocné nástroje jenom proto, abych se dostal ke zdrojovým kódům? Samozřejmě to platí i u binárních archivů. Závislosti může pohlídat nejenom rpm nebo deb. Například sorcery.

David Šmíd avatar 6.2.2009 07:41 David Šmíd | skóre: 10 | blog: dsmid
Rozbalit Rozbalit vše Re: tar.gz, tar.bz2, ...

Je to od nich ošklivé, ale v SRPM ten tar.gz uvnitř nakonec je, a aby ses k němu dostal, postačí ti jednoduchá utilitka jako rpm2cpio. I tak je to opruz, ale kdyby všechno mělo takhle jednoduché řešení ...

 


Jediné "intuitivní" rozhraní je bradavka. Všechno ostatní se musíte naučit. -- Bruce Ediger, o uživatelském rozhraní
6.2.2009 09:25 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: tar.gz, tar.bz2, ...
jako zdrojový rpm nebo deb balíček. Klasika jako tar.gz je zcela ignorována.
Jen pro zajímavost. Co je poskytováno pouze jako zdrojový rpm, nebo deb balíček? Tu první variantu si dokážu představit, protože rpm2cpio je potřeba, ale u zdrojového Debianího balíčku snad žádné zpeciální nástroje potřeba nejsou, ne?
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
Jakub Lucký avatar 6.2.2009 23:17 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: tar.gz, tar.bz2, ...
ar a tar
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
7.2.2009 10:43 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: tar.gz, tar.bz2, ...
A gzip nic? ;-)
Jakub Lucký avatar 7.2.2009 21:30 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: tar.gz, tar.bz2, ...
Jo, ten ještě :)
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
7.2.2009 23:30 Martin Mareš
Rozbalit Rozbalit vše Re: tar.gz, tar.bz2, ...
Co je poskytováno pouze jako zdrojový rpm, nebo deb balíček?
Zdrojový DEB balíček? To někdo na světě používá? Debian odjakživa zdrojáky distribuuje jako .tar.gz + diff + dsc.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.