Portál AbcLinuxu, 29. dubna 2024 01:03


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
2.9.2008 11:57 Martin Baleja | skóre: 13 | blog: Segmentation_Fault
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA jedná, zatímco EU sepisuje nejostřejší protestní nótu...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No jo, no. Amíci hodí pár bombiček, možná u toho zařve pár nezainteresovaných lidí, ale co už. EU se mezitím dostane k osmé revizi třetí přílohy dokumentu Cé, může dojít i na masivní letákovou kampaň a trička s nápisy a skončí to uvalením embarga na manžetové knoflíčky.
Why are hemorrhoids called "hemorrhoids" instead of "assteroids"?
2.9.2008 12:12 disorder | blog: weblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA jedná, zatímco EU sepisuje nejostřejší protestní nótu...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
benzin macht frei

btw este nepohrozili gruzinsku
2.9.2008 13:06 Sinuhet | skóre: 31
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA jedná, zatímco EU sepisuje nejostřejší protestní nótu...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Ze jsem tak smely, kde prosim vas ten poradek jako vznikl?

A muzete uvest, jak USA v teto nejaktualnejsi eskapade (na jejiz vyrobe, jak jinak, se vyznamne podileli) akcne jednaji, narozdil od staticke nejednotne EU?

2.9.2008 13:28 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA jedná, zatímco EU sepisuje nejostřejší protestní nótu...
Ze jsem tak smely, kde prosim vas ten poradek jako vznikl?
Např. v Panamě? V Evropě po světové válce (kterékoliv)?
Užívej dne – možná je tvůj poslední.
2.9.2008 14:43 Sinuhet | skóre: 31
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA jedná, zatímco EU sepisuje nejostřejší protestní nótu...

Po prvni svetove se ten poradek moc nepovedl, jinak by asi vzapeti nebyla ta druha. Ale tohle bych na Amiky nehazel, tehdy se jeste v usporadani Evropy primo moc nerejpali a Velkou hospodarskou krizi si pravdepodobne taky nevymysleli kvuli nam. U te druhe uz bych souhlasil, ale protoze Nemecko a Japonsko jsou vlastne jedinym a uz sedesat let starym prikladem ve velmi dlouhe rade, tak cloveka napada, jestli spis nejde o statistickou chybu.

A s tou Panamou jiste zertujete. Respektive mozna zalezi na tom, co si pod poradkem predstavujete. Co SSSR, taky u nas zavedl poradek?

2.9.2008 18:03 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA jedná, zatímco EU sepisuje nejostřejší protestní nótu...
Srovnávat invazi vojsk zemí Varšavské smlouvy do ČSSR s odstraněním diktátora napojeného na drogové kartely mi přijde dost ujeté.
Užívej dne – možná je tvůj poslední.
2.9.2008 21:11 Sinuhet | skóre: 31
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA jedná, zatímco EU sepisuje nejostřejší protestní nótu...

To mate furt neco: revoluce, kontrarevoluce, teroristi, islamisti, diktatori... Ta historka s drogama by byla o trochu uveritelnejsi, kdyby si americti soudruzi pred tim pana Noriegu sami nevypestovali, nenainstalovali a pak se s nim ty roky nekamaradili.

Ale mate pravdu, to srovnani neni uplne presne, napr. SSSR nas pri osvobozovani v roce 68 nebombardoval, pocty mrtvejch cechoslovaku taky nesly do tisicu... Inu, kazda analogie trochu kulha.

Dalibor Smolík avatar 2.9.2008 23:16 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA jedná, zatímco EU sepisuje nejostřejší protestní nótu...
napr. SSSR nas pri osvobozovani v roce 68 nebombardoval
Tak to je pravda. Ale po 20 letech působení režimu, který na tancích obnovili to u nás jako po bombardování vypadalo.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
Dalibor Smolík avatar 2.9.2008 13:42 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA jedná, zatímco EU sepisuje nejostřejší protestní nótu...
Všude, mimo zemí s Islámem. Tam nedokázal udělat pořádek ani Sovětský Svaz, když se tyto země kamarádily :-)
Vietnam a jeho výsledek byla dohoda mezi velmocemi.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
2.9.2008 13:51 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA jedná, zatímco EU sepisuje nejostřejší protestní nótu...
Opravdu? Nebo jsme se o tom jenom nedozvedeli? A svest vsechno na islam je strasne jednoduche... Ale treba Haiti, Kolumbie nebo Chile nejsou zeme zpod pulmesice. Dalibore, to, ze to zmizelo z nasich obrazovek neznamena, ze je tam klid...
2.9.2008 14:39 Marek 'marx' Grác | skóre: 21 | blog: Paralelný blog | Brno / Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA jedná, zatímco EU sepisuje nejostřejší protestní nótu...
Na Haiti je bordel, ale v Kolumbii?
2.9.2008 14:41 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA jedná, zatímco EU sepisuje nejostřejší protestní nótu...
No, hledej :-)

Krome toho, kdyz vpadnu do hospody a vyvolam rvacku, tak to, ze se to potom uklidni je taky moje zasluha? Zajimava logika.
2.9.2008 13:28 CEST
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA jedná, zatímco EU sepisuje nejostřejší protestní nótu...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zobrazuje se to i v RSS, proste pred break, takze si to neodpustim.

KDYZ UZ CHCETE PSAT BLOGY, TAK SE KRUCI NUCTE ASPON TECH PAR ZAKLADNICH VYJMENOVANYCH SLOVICEK. A KDYZ UZ NEJSTE SCHOPNY SI TECH PAR SLOVICEK ZAPAMATOVAT, TAK SI TO RADSI VYHLEDAVEJTE NA INTERNETU. I BLBEJ GOOGLE TI UKAZE, ZE STRANEK SE SLOVEM "SLISEL" SE VYSKYTUJE JENOM 10000, KDEZTO SE SLOVEM "SLYSEL" NECO KOLEM 1800000. ALE MUZES POUZIT I CIZOJAZYCNY SLOVNIKY, IKDYZ SAMOZREJME EXISTUJOU I PRIMO CESKY SLOVNIKY.

SLYSEL SLYSEL SLYSEL SLYSEL

A je mi u zadku, jestli tady nekdo bude oponovat ustanovenim psani jenom mekkeho "I" neho tvrdeho "Y". Pak budete urcite cestinu komolit jeste vic, nakonec se bude komolit i anglictina. Naucte se aspon zaklady jazyka.
2.9.2008 13:34 Zdeněk
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA jedná, zatímco EU sepisuje nejostřejší protestní nótu...
DOPORUČUJI SI ZJISIT CO ZNAMENAJÍ DIAKRITICKÁ ZNAMÉNKA!

Když už chcete ventilovat svoje názory, naučte se aspoň jak ten jazyk vypadá. A je mi u zadku, jestli nemáte vhodné vstupní zařízení.
2.9.2008 13:55 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA jedná, zatímco EU sepisuje nejostřejší protestní nótu...
KDYŽ UŽ CHCEŠ PSÁT BLOGY, TAK SE KRUCI NAUČ ASPOŇ TĚCH PÁR ZÁKLADNÍCH VYJMENOVANÝCH SLOVÍČEK. a KDYŽ UŽ NEJSI SCHOPNÝ SI TĚCH PÁR SLOVÍČEK ZAPAMATOVAT, TAK SI TO RADŠI VYHLEDEJ NA INTERNETU. I BLBEJ GOOGLE TI UKÁŽE, ŽE STRÁNEK SE SLOVEM "SLIŠEL" SE VYSKYTUJE JENOM 10000 KDEŽTO SE SLOVEM "SLYŠEL" NĚCO KOLEM 1800000. ALE MŮŽEŠ POUŽÍT I CIZOJAZYČNÝ SLOVNÍKY, I KDYŽ SAMOZŘEJMĚ EXISTUJOU I PŘÍMO ČESKÝ SLOVNÍKY

SLYŠEL SLYŠEL SLYŠEL SLYŠEL

Jinak řečeno: máš v blogu hrubici jako prase, takže místo rozkřikování se na někoho, kdo tě na ni upozornil, bys ji měl opravit a šoupat nohama...
Quando omni flunkus moritati
2.9.2008 14:18 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA jedná, zatímco EU sepisuje nejostřejší protestní nótu...
místo rozkřikování se na někoho, kdo tě na ni upozornil
Oprava: místo rozkřikování se na někoho, kdo se na tebe rozkřikuje… Hmm, už to tak nezní, co?
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
2.9.2008 14:40 CEST
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA jedná, zatímco EU sepisuje nejostřejší protestní nótu...
Oprava: místo rozkřikování se na někoho, kdo se na tebe rozkřikuje... Hmm, už to tak nezní, co?
Ale ne, klidne to tak mohl napsat. Ano, fakt jsem rval. Je mi jasny, ze nektery veci jsou obcas trosku tezsi v cestine a nekdy s nima mam problem i ja (napr. kterykoliv nebo kterykoli taky presne netusim, co je cesky opravdu spravne, a strilim od boku) - tohle dokazu prejit, protoze sam nedokazu rozlisit. Chybejici diakritika mi v dizkuzi nevadi, v delsim blogu je to uz trosku horsi, ale porad se to da skousnout. Spatne umistene nebo chybejici carky obcas ztezuji cteni, ale budiz, nekdy je tezke je spravne umistit. Koncova "i" a "y" uz me rozladi, ale vyjmenovany slova, to je fakt negramotnost. BTW: V jakej tride se uci vyjmenovany slova? To ten clovek neudelal ani tuhle tridu?
2.9.2008 15:03 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA jedná, zatímco EU sepisuje nejostřejší protestní nótu...
Pokud jde o slovo slišel, mám podobný názor. Ale kdybych se měl rozhodnout, jestli ztěžuje čtení chybné i/y nebo celý odstavec napsaný verzálkami, dlouho bych se rozmýšlel ;-)
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
2.9.2008 15:26 CEST
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA jedná, zatímco EU sepisuje nejostřejší protestní nótu...
Ale kdybych se měl rozhodnout, jestli ztěžuje čtení chybné i/y
Prestoze nektere spatne umistene nebo vynechane carky ve vete muzou ztezovat cteni textu, u hrubek to tak casto neni, ikdyz spatne napsane koncove i/y muze obcas mast. Ale v tomhle pripade je to fakt prasarna a prestoze nejsem zadnej silenej nacionalista a obcas me taky toci, ze se cestina tak hodne lisi (napr. slovenske mesice jsou podobne jako EN/DE, ale nase jsou uplne jinak), tohle przneni mi fakt hodne vadi.
2.9.2008 15:57 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA jedná, zatímco EU sepisuje nejostřejší protestní nótu...
Jo, zapomněl jsem na slůvko víc. Jo, je to prasárna. Jo, celý odstavec velkými písmeny je taky prasárna. Abys upozornil na jednu, dopustíš se druhé, za našich mladých let jsme tomu říkali kontraproduktivní, případně jsme mluvili o kázání vody a pití vína ;-)
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
2.9.2008 14:59 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA jedná, zatímco EU sepisuje nejostřejší protestní nótu...
Jinak řečeno: máš v blogu hrubici jako prase, takže místo rozkřikování se na někoho, kdo tě na ni upozornil, bys ji měl opravit a šoupat nohama...
Pozor, pletes si me s nekym jinym!

Panu hulvatovi co se mu zaseknul capslock dekuji za upozorneni, chybu snad najdu a opravim.

www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
2.9.2008 15:38 CEST
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA jedná, zatímco EU sepisuje nejostřejší protestní nótu...
Panu hulvatovi co se mu zaseknul capslock dekuji za upozorneni, chybu snad najdu a opravim.
Takze:

1) klavesnici pouzivat umim, takze trapne poznamky o zaseknutem capslocku si muzes odpustit

2) Oprava
Panu hulvatovi, co se mu zaseknul capslock, dekuji za upozorneni, chybu snad najdu a opravim.
Jedna veta, dve carky.

3) super, chybu uz jsi nasel

4) kdyz se odesila zprava do diskuze, tak pri nahledu se zobrazi
Zkontrolujte pravopis, obsah i tón vašeho textu. Někdy to vážně chce chladnou hlavu.
Mozna by se melo neco psat i pri pridavani zapisku do blogu a nejlepsi jeste vynutit dvakrat nahled, aby si to po sobe pisatel opravdu poradne zkontroloval.

5) A pokud vidim takovouhle hrubku a to jeste primo v uvodniku, kterej se zobrazuje v RSS i na seznamu blogu, tak je to opravdu hrozny. A ten ton je proto, ze uz jsem proste vytek, protoze pisatelu s podobnou znalosti cestiny je v posledni dobe opravdu hodne.
2.9.2008 16:11 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA jedná, zatímco EU sepisuje nejostřejší protestní nótu...
Pozor, pletes si me s nekym jinym!
Ej, sorry.
Quando omni flunkus moritati
2.9.2008 14:50 CEST
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA jedná, zatímco EU sepisuje nejostřejší protestní nótu...
Vstupní zařízení mám, akorát primárně píšu v EN v konzoli, takže jsem prostě zvyklej psát bez háčků a čárek, ale když ti to udělá radost, tak prosím.

Hele, mě nevadí, že sebe děláš debila, kterej nedokončil ani základní školu. Klidně si piš blog s hrubkama, jak chceš, ale piš takový blogy na nějakej jinej server. Pak sem někdo přijde a bude se divit, že ti linuxáci jsou nějaký blbci, když ani neumí vyjmenovaný slova.

BTW: Přeříkat vyjmenovaný slova už taky všechny neumim, ale některý ty slova se špatným i/y prostě bijou do očí. Tebe ne? Možná bys měl číst nějakou českou literaturu, abys viděl ty slova napsaný.

BTW2: Nemusís rejpat kvůli hovorým slovům, např. "ty slova napsaný". To vím, že neni spisovně, ale tak se mluví, proto tak i píšu.

BTW3:
Když už chcete ventilovat svoje názory, naučte se aspoň jak ten jazyk vypadá
má být správně
Když už chcete ventilovat svoje názory, naučte se aspoň, jak ten jazyk vypadá
Ale jak jsem psal níže, čárky jsou už složitější a podle neznalosti vyjmenovaných slov jsi se tak daleko ve škole nedostal, takže to dokážu respektovat.

BTW4: To není můj názor, že máš hrubku ve vyjmenovaným slově. To je fakt. A opravdu si nedokážu představit, kdybych měl číst noviny, knížku nebo i články na root.cz nebo abclinuxu.cz s podobnýma hrubkama. To by mi fakt bylo asi zle.
2.9.2008 14:53 CEST
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA jedná, zatímco EU sepisuje nejostřejší protestní nótu...
A ještě jsem zapmněl,
DOPORUČUJI SI ZJISIT CO ZNAMENAJÍ DIAKRITICKÁ ZNAMÉNKA!
má být správně
DOPORUČUJI SI ZJISIT, CO ZNAMENAJÍ DIAKRITICKÁ ZNAMÉNKA!
No, opravdu jsi v té škole měl dávat pozor. A prosím, raději už nepiš - čím víc toho napíšeš, tím víc chyb uděláš. Kdyby nepsal tenhle komentář, tak bys neudělal další dvě chyby.
2.9.2008 19:43 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA jedná, zatímco EU sepisuje nejostřejší protestní nótu...
chlapce, neuvazovals o navsteve psichiatricke lecebny ?? protoze tohle fakt neni normalni...
2.9.2008 13:36 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA jedná, zatímco EU sepisuje nejostřejší protestní nótu...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Když se děje ve světě něco zlého (tedy zlého z pohledu USA a EU). Tak amici buď nehnou ani brvou a nebo vezmou do ruky zbraně a udělají vetší čí menší bordel z něhož více či méně později vznikne alespoň podle mne pořádek.

Aha, takze kdyz se domnivam, ze soused dela neco, co se mi nelibi, je v poradku mu zapalit dum, az dohori bude klid. Mrtvolny. Jsem sam, komu to prijde ujety?
Dalibor Smolík avatar 2.9.2008 13:54 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA jedná, zatímco EU sepisuje nejostřejší protestní nótu...
Když budu vidět, že soused střílí obyvatele domu jednoho po druhém, tak zasáhnu a zavolám mírové jednotky, pardon - policii :-)
Při zásahu, pokud se bude bránit, může dojít i k zapálení domu.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
2.9.2008 14:06 ivdo | skóre: 6 | blog: ivdo | Ostrava 49° 50' 52" N, 18° 17' 01" E
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA jedná, zatímco EU sepisuje nejostřejší protestní nótu...
Nechtělo by to napřed zjistit proč po nich střílí? Otázkou totiž zůstává, proč se k tomu sousedovi do baráku nastěhovali samí kamarádi těch mírových sil a chodí mu vyžírat špajz (neboli proč amíci uklízí po světě bordel jenom tam kde je ropa, případně jiné suroviny)
2.9.2008 14:18 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA jedná, zatímco EU sepisuje nejostřejší protestní nótu...
Zavolam policii nebo tam vtrhnu sam?

Vis, Dalibore vsechny tyhle primery jsou v podstate nesmyslne, protoze vychazeji z toho, ze nejaky stat dba o poradek na svete. To je nesmysl. Staty nemaji pratele, jen zajmy, jak pravil jeden moudry muz. Vsechny jejich akce totiz vede jejich vlastni prospech, nikoliv blaho souseda. Kdyz mu to prospeje, tak klidne udela z poradku bordel. To je naprosto normalni.

A to srovnani ukecane Evropy a akcnich USA... rozdil je dan v podminkach, ve kterych ty staty existuji. USA vznikly za ojedinelych podminek, velky, neporuseny, necivilizovany kontnent s obyvatelstvem, ktere nemohlo vzdorovat technicke prevaze Evropanu. Stat zalozeny na takovych zakladech, ze umoznovaly doplnovani naroda zvenci. Jednotna vlada, jednotlive staty nemaji pravomoce smerujici ven. Porovnejte laskave s Evropou. Taky jsme tu meli staty a vladce co, meli na vsechno jasna a razna reseni. Na pamatku te doby mame celkem solidni pocet pamatniku a hrobu. Proto to Evropa zkusila jinak. Jenze je na puli cesty. Kdyby se nekdo pokusil o to same, co delaji Americane, to jest jednotna vlada, jeden, dva uredni jazyky, jednotna armada a kdesi cosi, tak budou ti, co dnes povykuji o nerozhodne a neakcni EU povykovat jak podsvincata o fasisticke EU, ktera potlacuje rozdily do jednotlite masy... etc etc.

Smirme se proste s tim, ze jsme v pozici antickeho Recka a USA v pozici Rima. Laskave si doplnme dejepis, abychom vedeli co bude nasledovat.
xsubway avatar 2.9.2008 14:23 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA jedná, zatímco EU sepisuje nejostřejší protestní nótu...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
... hlavně, že jsme všichni (do jednoho) experti na mezinarodní vztahy a vojensko-geo-politicko-rasově-nábožensky motivovanou težbu surovin, jeden všeználek vedle druhýho :-D tím nechci říct že jeden nemůže mít názor ;-) ... a jeden takový pěkný názor je taky presentovaný ve filmu Vrtěti psem ... zábava: nic proti ničemu :-)
2.9.2008 14:48 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA jedná, zatímco EU sepisuje nejostřejší protestní nótu...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zdravím.

Už jsem to párkrát slyšel odjinud, a až teď se to ukázalo v praxi.

Když se děje ve světě něco zlého (tedy zlého z pohledu USA a EU), tak Amíci buď nehnou ani brvou, a nebo vezmou do ruky zbraně a udělají vetší čí menší bordel, z něhož více či méně později vznikne – alespoň podle mne – pořádek. Alespoň toť můj názor na zahraniční vojenskou politiku USA. Nesouhlasím slepě se vším, co si Bush vymyslí, ale někdy je vojenská intervence nejvhodnější řešení.

A co na to EU? No začne to tak, že se vyčkává, co se bude dít. Mezitím si každý stát udělá vlastní názor a začne ho ventilovat, čímž vznikne několik názorů pocházejících z EU, které jaksi spolu neladí. Agresor se tomu v mezičase směje. Následně se zase všichni sjedou někam do Bruselu nebo kamkoliv jinam, jednaj, rokujou a přemejšlej jak by sladili ty protichůdné názory. Výsledkem je NIC, na ničem se neshodnou, nic nevymyslí a výsledkem je dětinské ty-ty-ty, ještě ti dáme jednu šanci, a pokud ne, tak si nás nepřej. Agresor se již směje nejen v mezičase, ale pořád.
Co třeba takhle? Možná jsem něco přehlédl, a chtělo by to také stylistické úpravy.
Ale zajímalo by mne, co má znamenat slovo neschodnou ve slovníku Firefoxu…
2.9.2008 19:28 Robo
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA jedná, zatímco EU sepisuje nejostřejší protestní nótu...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
zatahovat obyvatelov EU do tohto konfliktu (navyse na stranu Gruzinska) je nezmysel; Saakashvili dostal, co si zasluzil, posledne roky mu prilis stupla moc do hlavy, umrtia opozicnych politikov, krvave potlacenie demonstracii a vybombardovanie S. Osetska bolo asi vyvrcholenie jeho psychopatizmu aj ked to kedysi mohol byt inteligentny clovek; a podporovat agresivnu politiku USA po celom svete nepotrebujeme; ked sledujem aky brainwashing existuje v mediach v USA, som rad, ze tam nezijem
2.9.2008 21:43 disorder | blog: weblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA jedná, zatímco EU sepisuje nejostřejší protestní nótu...
a k tomu world of warcraft
2.9.2008 19:31 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA jedná, zatímco EU sepisuje nejostřejší protestní nótu...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Existuji jenom 3 strategie uspesnych statu:

1. Dobyvatelska - velke zdaneni, silny stat podporujici zbrojni vyrobu, silna armada, velka potreba surovin, dobyvatelske ambice.

2. Socialni - velke zdaneni, silna stredni vrstva, socialni stat, obcanska spolecnost, duraz na vyzkum, vyvoj a obchod, tendence k mezinarodni spolupraci.

3. Obchodni - nizke zdaneni, lakajici velke firmy a bohate jednotlivce, kteri na sluzbach uzivi nepocetnou domaci populaci.

(Trochu to odpovida rozdeleni v prirodni risi - 1-strategove jsou dravci, 2-strategove jsou bylozravci a 3-strategove jsou parazite.)

Volba optimalni strategie zavisi na velikosti zeme, jak se lze snadno presvedcit pohledem na mapu. Napriklad, USA, Rusko a Cina jsou cisti 1-strategove. Staty Evropy jako Anglie, Francie, Nemecko byly pred pul stoletim 1-strategove, ale pak presli na 2-strategii, Britanie je stale smiseny 1,2-strateg. Svedsko je cisty 2-strateg. Svycarsko, Irsko, Estonsko, Slovensko, Lucembursko jsou smiseni 2,3-strategove. Monako, San Marino, Bahamy jsou cisti 3-strategove.

Takze, pokud chcete, aby Evropa stala 1-strategem, meli byste byt pro dalsi sjednocovani EU, ktera je dost velka na to, aby si mohla dovolit byt 1-strategem, misto uskupeni 2-strategu. Ale dobre si to rozmyslete, jestli to opravdu jako jednotlivci chcete - ja bych napriklad daleko radeji zil v zemi, ktera je 2-strategem nez 1-strategem. Podobne, nemuzete cekat nizsi dane nez mame, protoze Cesko je a vzdy bude optimalne 2-strategem (velke zeme nemohou byt 3-strategy, protoze jejich obyvatel je prilis mnoho a bohatych je prilis malo, aby se ti obyvatele uzivili na jejich sluzbach).

Takze tolik na vysvetlenou, proc se EU, Rusko a USA chovaji, jak se chovaji.
3.9.2008 00:15 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA jedná, zatímco EU sepisuje nejostřejší protestní nótu...
Zajimave rozdeleni. Mozna by se jeste dal pridat ctvrty typ, kde by byly rozvojove zeme, ktere funguji jako zdroj levnych surovin a prace (v prirode by to nejspis byly rostliny) a vetsinu jsou vubec rady, ze jakst-takz funguji a ze v nich zrovna nezuri obcanska valka nebo hladomor. Ty se mohou (toreticky) stat typem 2 nebo 3, naopak valka nebo jine stradani mohou z stratega typu 2 nebo 3 udelat typ 4.

Jeste jsem si vzpomel na jedno rozdeleni, pouzite v jednom dilu Enderovske serie od O. S. Carda, ve ktere se narody deli na "narody stredu" a "narody okraje" (doufam, ze si to jeste pamatuju spravne). V tomto rozdeleni maji narody stredu vlastni velkou kulturu, narodni hrdost a povysenecke chovani vuci ostanim, zatimco narody okraje si svoje misto na slunci musi budto vydobit, nebo zustanou ve stinu narodu stredu. Typickym narodem stredu je Cina a USA (paradoxne vznikle z prislusniku z narodu okraje), v historii to byla Perska rise, Egypt a Recko.

Narody stredu si nemusi dokazovat "my jsme velky narod", oni proste velkym narodem jsou. Pokud stredovy narod valci, nedela to kvuli tomu, aby se stal velkym, ale aby zustal, popripade udrzel se velkym (posilovani vlivu, viz Klausewitz a Sun'C). Nebo proste potrebuji vic penez, surovin, otroku ...

Ale vyhodou je, ze narody stredu maji tendenci udrzovat status qou (pax sinica, dnes pax americana), i kdyz obcas dost drastickym zpusobem (viz dnesni zahranicni politika USA). A hlavne se domnivaji, ze vsechny ostani narody chteji byt jako oni a tak jim siri (nekdy az vnucuji) svou vlasni kulturu. Vetsina vychodni Asie byla nebo je pod kulturnim vlivem Ciny, Evropa dodnes stavi na zakladech Stareho Recka (rozvinutem Rimem, coz ale byl jen nadod okraje, i kdyz si udrzel sve imperium docela dlouho). A dnes je vetsina sveta pod vlivem USA. Vcetne Evropy.

Bohuzel, Evropa je slozena temer ze samych narodu okraje (dnesni Reckou uz davno neni to, co kdysi). Nektere z nich se pokusily ze sebe udelat stredove narody dobyvanim okoli - prvni byla Rise rimska, ktera vetsinu sve kultury vzala od Reku (a Egyptanu). Ve stredoveku vetsinou vsichni valcili mezi sebou, pripadne s Araby (tem ostatne pokusy udelat ze sebe udelat narod stredu, postaveny na muslimske vire, vydrzely dodnes). Az v novoveku se to nekolika z nim podarilo - napoleonske Francii, britskemu imperiu a naposledy nacistickemu Nemecku. Ale zadna z techo risi nevydrzela, i Britove nakonec sve 'Imperium, nad kterym slunce nezapada' rozpustili.

Takze: Muze se z Evropy nekdy stat narod stredu, stejne jako se stal z USA? Obavam se, ze ne, nebo alspon en v nejblizsich nekolika generacich. Jednim z dulezitych predpokladu je podle mne spolecny jazyk (viz tento zapis) a spolecna kultura. Je jedno, jesli je to umela "hamburgrova" kultura dnesniho USA, nebo jestli ma zaklady nekolik tisic let do minulosti, jako v dnesni Cine, hlavne musi byt spolecna.

Sice uz jsme dosahly nektere z predpokladu "stredovosti" - jednotna vlada (tedy zatim spis parodie na ni), jednota mena, relativni volnost pohybu po celem uzemi (v USA na to potrebovali zeleznici), ale dokud se neoslabi narodni citeni, tj. dokud budeme Cechy, Nemci, Francouzi, Anglicany a pod. a ne Evropany, zustanem narody okraje. Ale, opravdu chcete byt soucasti stredoveho naroda?

3.9.2008 11:15 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA jedná, zatímco EU sepisuje nejostřejší protestní nótu...
Zajimave rozdeleni. Mozna by se jeste dal pridat ctvrty typ, kde by byly rozvojove zeme, ktere funguji jako zdroj levnych surovin a prace (v prirode by to nejspis byly rostliny) a vetsinu jsou vubec rady, ze jakst-takz funguji a ze v nich zrovna nezuri obcanska valka nebo hladomor.
Dovolím si ocitovat z předchozího příspěvku"
Existuji jenom 3 strategie uspesnych statu
Existuje mnoho "strategií" neúspěšných států...

Jinak s oběma příspěvky se dá jen souhlasit, nastiňují velmi pragmatický pohled (to je něco co se tady moc nevidí).
2.9.2008 20:22 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
Rozbalit Rozbalit vše Re: USA jedná, zatímco EU sepisuje nejostřejší protestní nótu...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Chceš mít jednoho Super Euro Prezidenta, který bude tvým jménem rozhodovat? Pokud ano, bude EU akceschopná.

Pokud ne, je zbytečné takto srovnávat. EU není jeden stát.
Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.