Portál AbcLinuxu, 26. dubna 2024 17:10

Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita

28.11.2010 20:37 | Přečteno: 1828×

Tohle téma jsem si původně chystal na později ale protože to vypadá že se na nás sype kupa toho studeného bílého, tak je asi nejvyšší čas.

Takže stručně: Nikam nejezdit! Hmm ale když ono to jinak nejde. Taky zítra musím, sice to mám do práce jen pár kilometrů ale vůbec si nedělám iluze že by to prohrnuli.

Výbava. Kdo nemá lopatu a řetězy ten to asi teď nepoběží shánět. Zkontrolujte si jestli máte v autě tažné lano. Když zapadnete, je lepší mít svoje než doufat že ho má ten druhý.

Pořádná baterka a reflexní vesta. Účel snad netřeba popisovat.

Něco na sebe. Nejezdit jen tak v saku nebo lehké bundě. Kdyby se cokoliv stalo tak kurevsky vymrznete. Hoďte třeba do kufru nějakou starou bundu nebo kabát, nebo třeba jen nějakou deku. Může se stát že uváznate v koloně na pár hodin a pěkně vymrznout. Auto sice topí ale někdy to nejde protože topení může nasávat výfukové plyny aut co stojí kolem nebo bude motor mimo provoz po jinak banální nehodě. Pokud už máte novou lékárničku, tak v ní je tepelná fólie proti prochladnutí. Není to nic moc ale zabrání nejhoršímu.

Dostatek paliva. Jednak kvůli topení a taky nikdy nevíte na jaké objížky se můžete dostat.

Něco k jídlu. Jistě, za pár hodin nikdo hladem neumře ale nějaká ta energie neuškodí. Stačí čokoláda, balíček sušenek, aspoň se huba něčím zaměstná při tom čekání. Taky pití je důležité. Pokud je někdo třeba diabetik tak to platí obzvlášť.

Při stání v koloně nemačkat auta těsně na sebe. Jednak kvůli výfukovým plynům a taky kdyby někdo do kolony narazil tak se ta energie má kde rozptýlit a nedojde k slisování aut mezi sebou.

Pokud to jde, vypadnout z dálnice. Buď na místní komunikace a jet jinudy nebo na odpočívadlo, k benzince a v klidu u kafe přečkat nejhorší.

Když dojíždíte ke koloně nebo zácpě, zapněte výstražné blikače. Zmenšíte riziko že do vás někdo najede zezadu. Pokud už stojíte hluboko v koloně, blikače vypněte, je to nepříjemné tak proč zvyšovat všeobecnou nervozitu blikáním do očí. Hlavní světla taky podle situace přepněte na parkovačky.

Při stání v koloně se nechává uprostřed volný pruh pro průjezd záchranky.

Sledujte kamiony. Většina z nich používá CB vysílačky a tak mají mnohem lepší přehled o situaci mnoho kilometrů dopředu. Občas se jim lecos vyčítá ale jsou to lidi co hodně zažili. Když někde na benzince kamioňák prohlásí "seru na to, nejedu" tak to znamená že to fakt nejde.

Tak na sebe dávejte pozor a dobře dojeďte.        

Hodnocení: 92 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

Jan Drábek avatar 28.11.2010 20:42 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pruh pro záchranku se nevytváří uprostřed, ale mezi 1 a 2 pruhem zprava.
01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
Jan Drábek avatar 28.11.2010 20:43 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
A za 1 a 2 se píše tečka ;-)
01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
28.11.2010 20:47 fred
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
coz je na bezne dalnici uprostred
PepaSFI avatar 28.11.2010 21:11 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
přesně řečeno na té věci kterou u nás mají odvahu nazývat dálnicí. Bráno z prava, odstavný pruh volný pro odstavení nepojízdných vozidel. Vozidla v pravém jízdním pruhu stojí u pravého okraje pruhu. Pak je volný prostor pro průjezd záchranky. Vozidla v levém jízdním pruhu a případných dalších pruzích stojí vlevo. Na silnici s jedním pruhem pro každý směr se uhýbá vpravo.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
28.11.2010 21:27 fred
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
dálnice jsou u nás uplně v pohodě, možná D1 je taková nemocná, ale ta stejně slouží jen pro spojení pražáků s brňákama, takže žádnej stres.

jediný co je akutně potřeba, je dálnice/rychlovka brno-svitavy a mohelnice-hradubicko. ale to je tak dvacet let minimum :(
28.11.2010 21:43 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Souhlasím. Jen k té aktuální potřebě - ještě by to chtělo myslící řidiče. Ne jako toho debila co jsem dnes potkal na benzince, auto měl jak sněhovou kouli, jen vyhrábnutý průzor v předním skle. Jinak nebyly vidět žádná světla a ani on nemohl vidět do stran. Na mé upozornění, že by si to mohl lehce očistit abysme ho viděli jsem se o sobě dověděl dost zajímavých věcí. Měl jsem chuť mu jednu fláknout, debilovi.
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
29.11.2010 09:26 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Bohužel právě těm lidem, kteří by potřebovali vysvětlit takové věci jako že obrysovka neprosvítí pět centimetrů sněhu, mlhovky jsou určeny do mlhy a podobných podmínek, deset metrů není bezpečná vzdálenost na namrzlé dálnici nebo že není dobrý nápad najíždět z nájezdu rovnou do levého pruhu, nemá smysl nic vysvětlovat, protože se to u nich míjí účinkem. Tedy v lepším případě, v horším to odnesete nadávkou nebo fyzickým napadením (v mém případě naštěstí většinou zůstává jen u výhrůžek).
29.11.2010 09:48 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
mlhovky jsou určeny do mlhy a podobných podmínek
Už si začínám na silnici připadat poněkud nepatřičně, když za normální jasné noci nesvítím mlhovkami. A na sněhu zřejmě auto s rozsvícenými mlhovkami líp brzdí nebo co, nebo ty mlhovky sníh před autem rozpouští – fakt by mě zajímalo, jak si někteří řidiči vykládají, proč se těm světlům říká zrovna „mlhovky“. Ale aspoň člověk na první pohled pozná, s kým má tu čest – nálepku „blbec v autě“ by si na auto asi nikdo dobrovolně nevylepil, navíc ty mlhovky jsou vidět z mnohem větší dálky. Akorát by takové nálepka umístěná vzadu neoslňovala za ním jedoucí řidiče…
29.11.2010 09:59 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Na druhou stranu jsou i situace, kdy mlha není, ale zadní mlhovka se hodí, např. ve dne na mokré dálnici, kdy se za autem tvoří oblak drobných kapiček, které obrysovky neprosvítí. Proto mne docela štve, že u Focusu nejde zapnout samotná zadní mlhovka - jen přední nebo obě. Asi je zkusím při první garančce ukecat, jestli by mi to nepřepojili. V každém případě souhlasím, že mlhovky - a hlavně přední - se užívají příliš často i v situacích, kdy k tomu není absolutně žádný důvod, přestože to silniční zákon výslovně zakazuje (na rozdíl od zadních).
29.11.2010 10:10 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
u Focusu nejde zapnout samotná zadní mlhovka - jen přední nebo obě
... to je dost postavené na hlavu, vzhledem k tomu, že zákon umožňuje zadní mlhovky použít kdykoliv, ale přední jenom za určitých okolností.
Quando omni flunkus moritati
29.11.2010 10:15 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Dokonce jsou tam vyjmenované určité situace, kdy se zadní mlhovka použít musí, a pak přesně tytéž situace s tím, že jindy se přední použít nesmí. Takže situace, kdy mi svítí přední mlhovky a zadní ne, by správně vůbec neměla nastat. Snad to půjde přepojit (a snad to budou ochotni udělat před skončením záruky).
29.11.2010 10:17 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Taky mi takovéhle zapojení mlhovek přišlo divné, ale pak jsem zjistil, že zadní mlhovka oslňuje mnohem víc, takže pokud už je důvod zapnout zadní, nemělo by současné rozsvícení předních ničemu vadit. Takže pak v normální mlze přední mlhovky nechávám rozsvícené (pokud teda je vidět, že mlhu lépe prosvítí), a zadní vypínám, jakmile mám nějaké auto za sebou.
29.11.2010 11:28 Magog | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Mondeo (r.v. 2002) je na tom s mlhovkama úplně stejně. Že by to byl problém Fordu obecně?
29.11.2010 11:43 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Asi ano, ale až od určité doby. U Escortů to ještě šlo zapínat odděleně. Snad je to zase přejde…
Ruža Becelin avatar 29.11.2010 15:54 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Divne, Fiesta V (2003) je ma oddelene...
29.11.2010 16:30 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Ono to asi nebude podle roku výroby konkrétního auta, ale podle toho, kdy se začal vyrábět daný model.
29.11.2010 17:42 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Tedy abych byl přesnější, tohle se týká Escortů, které měly oboje a měly na to i správný přepínač. Ten můj měl jen zadní mlhovku a nějaký inteligent do něj dal špatný přepínač, takže se choval opravdu pozoruhodně: mlhovka se přepínala při každém stisknutí tlačítka, zatímco kontrolka při každém druhém. Takže se střídaly čtyři stavy: nesvítí nic - svítí oboje - svítí kontrolka - svítí mlhovka. V servisu se tvářili, že jediný způsob, jak to opravit, je vyměnit ten přepínač (za nějakou mnou neakceptovatelnou částku), tak jsem se naučil při zapínání mačkat tlačítko jednou a při vypínání třikrát. :-)
=^..^= AmigaPower® avatar 29.11.2010 20:50 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Mam kombika 97', když zapnu mlhovky, zhasnou mi potkávačky, teď si nejsem jistej, jestli tam jdou dát dálkový...
gtz avatar 29.11.2010 21:00 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Co to je za haluz? neměly by zhasnout. Jen s mlhovkama se nedá moc jezdit, no nevím já třeba mlhovky nepustím když nezapnu potkávačky. Při dálkových by to mělo relé vypnout.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
=^..^= AmigaPower® avatar 29.11.2010 21:10 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
No, to je právě megahustý, no ne?! :-D
gtz avatar 29.11.2010 21:12 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
To snad ani nejde, myslím, že potkávačky musí svítit. Nedělal to nějaký home-elektrikář a nespletl si na relátku konektor?
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
=^..^= AmigaPower® avatar 29.11.2010 21:33 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Nevim, stejně mam zatim jen levou lampu a vejfuk v kufru, takže tim nejezdim... :-D
lucorp avatar 29.11.2010 14:01 lucorp | skóre: 3 | blog: Konverzia stavbára na ajťáka | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
peugeot 407 r.v 2005 to iste
"Vyčíslovať straty na predajoch za pirátske kópie je ako vyčíslovať o koľko deti prichádzame masturbáciou..."
gtz avatar 29.11.2010 16:56 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Astra-G 2003 / Zafira-B 2008 buď přední anebo zadní
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
29.11.2010 16:16 M-train | blog: finance
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Citroen totez - bud predni nebo oboje...
Nobody can give you as much as I can promise you
29.11.2010 18:28 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Renault Clio II taky.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
29.11.2010 10:13 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
deset metrů není bezpečná vzdálenost na namrzlé dálnici
teorie pěkná ...

praxe je taková, že jak byla před pár lety ta hezká řetězovka na D1, tak někdo spočítal, že tolik aut, co tam uvízlo, by se při dodržení vzdálenosti při oněch podmínkách bezpečné nevešlo ani kdyby byly roztahané ve všech použitlených pruzích od Prahy do Brna
29.11.2010 10:15 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Bezpečný rozestup by měl být odpovídající rychlosti. Pokud se na silnici má vejít víc aut, musí jet pomaleji...
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
29.11.2010 10:22 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
pokud pojedou pomaleji, tak situaci pouze převádíš na to, že se tam nevejdou v daném čase ...
29.11.2010 10:57 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
A to má být horší než když se vejdou, ale první malá nehoda vede na řetězovku 20 aut (takže se ta silnice/dálnice ucpe a stejně se nedá projet)?
Quando omni flunkus moritati
29.11.2010 12:58 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
řekl jsem něco takového?

mluvím pouze o tom, že tu teoretickou bezpečnou vzdálenost v praxi často dodržet nelze - nebo jak si to teda představuješ? - najedu někde na dálnici, budu vědět, že někde přede mnou je úsek, kde to strašlivě klouže a chtělo by to mít rozestup cca 300 m, pokud chci jet +- 100 km/h jako ostatní, tak na tom nájezdu přizastavím (zpomalím) tak, aby mi auto přede mnou o těch 300 m ujelo, a mezitím mě nejmíň 10 dalších aut předjede a nacpe se do té mezery, cool, výborná představa ...
29.11.2010 12:02 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
A co s tím?
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
29.11.2010 13:08 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
zkapacitnit nejexponovanější dálnice? (a dělat je kvalitně, aby se nemuselo pořád něco opravovat a nebyla půlka zavřená? - vloni při cestě přes Německo si nepamatuju jedinou uzávěrku, naopak na D1 si nepamatuju, kdy naposled se mi poštěstilo, aby nebyl ani kousek zavřený - naposled jsem si udělal vyhlídkovou jízdu kolem Velkého Meziříčí, neb jsem netrefil sjezd na Měřín, kterým jsem se chtěl vyhnout zavřenému VM-západ)

dobudovat konečně pořádně silniční síť tak, aby se dálnicím odlehčilo? (aby se kolegovi Kubečkovi při cestě do Brna nevyplatilo zajet si o 1/4 vzdálenosti dále přes Prahu?)
28.11.2010 22:45 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Dálnice jako takové jsou víceméně v pohodě. Horší je ta cena, za kterou byly postaveny.
28.11.2010 23:35 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Naše dálnice a v pohodě? Kde? Vždyť nikde není ani pět kilometrů bez děr, nerovností nebo louží. V Makedonii jsou na tom pomalu líp.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
28.11.2010 23:43 fred
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
zadnou diru jsem na cesky dalnici nevidel, a to sem po nich za posledni dva dny najel pres tisic km
28.11.2010 23:49 fred
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
pockat, jel jsem okolo olomouce, to se zda jako dira dostatecna :)
28.11.2010 23:49 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
He? WTF? Jezdím po nich sem a tam, tisícovky km nepočítám a děr je všude plno, vedle všelijakých nerovně poskládaných panelů, kolejí, skokánků a dalších překážek.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
28.11.2010 23:50 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Třeba konec D11 má opačný problém než jsou díry - pánům stavitelům se to poněkud zvlnilo. :-(
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
29.11.2010 18:10 Yokotashi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
D1, ccz 100-110 km, tesne za Jihlavou smer Praha. U vyjezdu z benzinky skupina der hlubokych cca 15 cm a sirokych 40-50cm, kratce pote primo na dalnici dalsi (o neco melci - asi 5cm - rana, jako krava).

Pokud to od Kvetna nahodou nestihli opravit.
29.11.2010 10:40 Tomáš
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Není to náhodou zleva? V levém pruhu se stáhnou doleva, ostatní doprava. Jinak by na křižovatkách nastal zmatek, jestli se připojovací pruh už považuje za regulérní pruh, nebo ještě ne (a někde se dálnice rozšiřuje tak, že se připojí pruh odjinud - D1 u Mirošovic).
Max avatar 28.11.2010 21:09 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nojo, ale já chci vzrůšo, takže klasika : prošlapané podrážky, krátké tričko, rozeplá letní bunda a nikdo mně nezastaví :). Na mínus dva stupínky stačí pomalu i topánky, obzvláště ve městě ...
Má napadnout nějakých slabých 15cm (když opomeneme pohoří) a lidi se můžou posrat. Kdyby napadlo minimálně 50cm v nížinách, tak bych nic neřekl a jen se těšil na zítřek, ale takto? Trubky to posolí a nic z toho nebude :(. I do té práce se dostanu včas, chjo ...
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Max avatar 29.11.2010 07:09 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Tak se musím označit za lehkého pokrytce :-/. Jelikož jsem šel nakonec spát až ve 3h ráno, tudíž jsem spal jen 3h, tak jsem si vzal ráno svetr. Když jsem brutálně nevyspaný, je mi zima pořád :-/.
Jinak přesně, jak jsem řekl, cesta byla ok, chlapci trochu posolili a busy neměli žádné zpoždění.
Ale věřím, že na dálnici to bude o něčem jiném a na horách asi také :).
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
28.11.2010 21:14 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hmm já potřebuju 100km do Prahy. Takže běžky? Chci to vidět :-D
What Big Oil knew about climate change
Jendа avatar 28.11.2010 22:11 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Když teď vyjedeš s ČD, máš docela velkou šanci, že dopoledne dorazíš :-).
28.11.2010 21:28 Atrament
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ve čtvrtek ráno jsme cestou do práce uvízli v sněhové kalamitě v kopcích mezi Saltash a St. Austell (jihozápad anglie), doteď mne štve že jsem sebou neměl foťák, protože to byste se nasmáli - kalamita způsobená cca 3mm snížku :)) Auto v příkopech, či marně se se snažící se hrabat do kopce a podobně. Sami jsme tam ztratili tak hodinku než jsme se z té oblasti dostali, angličani mi mezitím naslouchali pomalu v jakémsi náboženském transu když jsem jim vyprávěl o sněhu v ČR a zimních pneumatikách :) (půl metru sněhu bylo na jejich představivost moc)
28.11.2010 21:35 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
to byste se nasmáli - kalamita způsobená cca 3mm snížku :))
To bychom se nesmáli, protože nás to čeká zítra taky – alespoň ty, co jedou po silnici do Prahy. Na příjezdech do Prahy způsobuje kalamitu už silný déšť, natož sněžení… Teda ne že by to bylo úplně špatně, že když to neumí, jedou v takové situaci raději pomalu, ale kdyby do auta nesedali vůbec a jeli MHD, bylo by to pro všechny zúčastněné daleko lepší.
28.11.2010 21:43 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Znám jen příjezd od Černého mostu a tam je to na prd kdykoliv mezi 6:30 a 9:30 ráno. Není to o počasí. Štěrboholská se ucpe snadno a rychle v místě křížení s Průmyslovou nebo bobovou dráhou. Když chce člověk projet hladce, musí si přivstat nebo zaspat :-)
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
gtz avatar 28.11.2010 23:11 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Jak jsem se díval v Anglii taky celkem hodně padá a dokonce prý byli nějaké školy zavřené.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
29.11.2010 00:06 Atrament
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
na severu možná, u nás dole na jihu napadly na kopcích ty tři milimetry, které hned roztály a dneska bylo krásně slunečno okolo nuly a nikde ani stopy po sněhu. Jinak jestli někde jinde v anglii napadlo pár cenťáků tak je to samozřejmě největší kalamita a všechno se zastavuje :) první zimu co jsem tu trávil jsem v jeden takový den co napadlo trochu sněhu byl jediný kdo přišel do práce... Loni to taky napadlo něco málo, tak se zastavila celá země, to už jsem byl ale chytřejší a do práce jsem nešel. Byl jsem se projít po městě - úředníci se koulovali v ulicích a policajti sáňkovali na Armada Way...
gtz avatar 29.11.2010 00:13 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
napadlo toho celkem hodně, kdo ví co nám ta příroda zase nachystá. Loni kamarád jel do Istanbulu a mluvil jsem pak s ním přes Skype a prý stojí někde v koloně okolo tuny sněhu, nikdo neměl zimní. Cajti si prý hráli na koulovanou - jako malé děcka.

no ta anglie třeba zde
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
29.11.2010 00:38 Atrament
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
však to je článek právě z toho loňského roku :)
gtz avatar 29.11.2010 08:54 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Sakra měl jsem otevřených moc oken a uklepl jsem se. Zde je listopad 2010
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
29.11.2010 09:35 Atrament
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
slibujou v tom článku, že to mělo o víkendu dorazit k nám na jih, ale v Plymouth od toho čtvrtku ani vločka :( Já teda sníh nijak zvlášť v oblibě nemám, ale přece jenom aspoň trochu by ho tu být mohlo, když už je ta zima :)
29.11.2010 00:00 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
V Praze kalamita jako na Sibiři - tři centimetry sněhu...
... a u Muzea čtyři
Quando omni flunkus moritati
29.11.2010 13:20 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Werich: "Jeden chytrej to vymyslel a kazdej blbec to opakuje"
29.11.2010 17:12 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Předpokládám, že si uvědomuješ, že tohle se vztahuje i na tebe...
Quando omni flunkus moritati
28.11.2010 21:34 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Protože jezdím hodně a za každého počasí, pořídil jsem si vlastní CB, je to nenahraditelný pomocník. Od té doby také nečekám v zácpách, vím dopředu co se děje a sjedu včas z dálnice. Jen to chce vědět, kde se v daný okamžik nacházím a znát trošku cestu a okolí.

Co se týká výbavy do zimy tak bych přidal ještě pořádné boty na přezutí v případě nutnosti. Mám kanady hozené v kufru a v nich napěchované suché ponožky.
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
28.11.2010 21:47 Slayer
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Ja mam v kufri sneznice a 2 taznych psov... ;-)
28.11.2010 21:52 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Vtípky co? :-) Minulý rok jsem s sebou sněžnice vozil, když jsem si chtěl něco jít vyfotit, tak to bylo super, nebyl jsem vázaný jen na silnici.

Jinak s těma botama jsem to myslel vážně - hodně lidí vleze do auta v garáži v lehkých botách ve kterých pak sedí celý den v kanclu a když se pak něco semele na cestě (stačí třeba jen měnit kolo), tak mají velký problém.
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
28.11.2010 21:57 fred
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
na ceste se kolo zasadne nemeni!
28.11.2010 22:12 Slayer
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Presne treba s nim dojst az domov...
28.11.2010 23:45 fred
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
benzinka bo odstavny parkoviste na vymenu staci, ale nikdy ne na ceste v provozu, a kor ve srackach jako ted, v kterejch 90 procent ridicu neumi jezdit.
28.11.2010 23:49 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Myslel jsem cestu nikoliv jako pozemní komunikaci, ale prostě "výlet z bodu A do bodu B" :-)

Ale i v tom provozu je někdy nutné kolo vyměnit. Třeba když uděláš ráfek na nějaké díře v silnici a nemůžeš jet, protože je vyboulený a mlátí do brzdy (vlastní zkušenost).
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
vulgární Nick avatar 28.11.2010 22:42 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Když jsme u těch kanad, má někdo tip, kde se v Praze dají dobře nakoupit?
JSEM PRASE A HOVADO.
28.11.2010 22:55 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Protože jezdím hodně a za každého počasí, pořídil jsem si vlastní CB
CB? Cell Broadcast, nebo Citizens' Band?
28.11.2010 23:52 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
CB v autě = Citizens' Band.
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
29.11.2010 00:26 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Aha, ok, a předpokládám, že asi je lepší mít TRX než jen přijímač, že...
Hm no každopádně díky za info, na nějaké to cestování to je zajímavá možnost...
29.11.2010 06:22 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita

Jen přijímač na CB jsem nikdy neviděl, to existuje?

To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
29.11.2010 20:58 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
No tak technicky to jistě možné je :-D Ale jestli se to prodává, to nevim...
gtz avatar 29.11.2010 21:02 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Myslím, že by se to výrobcům nerentovalo a kdoví jak by to bylo s odbytem. Asi blbě.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
PepaSFI avatar 29.11.2010 21:26 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
nevím jestli se to prodává, naladit to jde na některých krátkovlnných přijímačích pokud mají rozsah kolem 27 MHz a současně modulaci FM, kterážto kombinace není obvyklá u běžných rádií. Obvykle se na krátkých vlnách pro rozhlas používá amplitudová modulace. Ale celkem není co řešit, nejjednoduší CB vysílačky stojí necelé dva tisíce, plus pár stovek za anténu. Bazarové věci na burzách a v inzercích vyjdou na pakatel. Já mám v autě populární a spolehlivou DNT Formel 1 z burzy v Holicích za pětibábu. Akorát teda podle našich skvělých předpisů se za jízdy nesmí držet mikrofon v ruce. No ale vzhledem k tomu že se to nedrží u ucha tak je celkem prd poznat.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
gtz avatar 29.11.2010 21:48 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Snad by to uměl nějaký přehledový přijímač. Ale ten je někdy o hodně dražší něž malá ručka. nějaké Alinco, Yaesu by to snad zvládlo.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
28.11.2010 21:46 SSDa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A ako to je ked idem po ceste a vletim do nafukaneho snehu na vozovke 10cm a viac (uhnut sa bezpecne nemozem) ? Co robit? Asi nebrzdit, ale co potom pridat, vytlacit spojku?
PepaSFI avatar 28.11.2010 21:59 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
to záleží na tom jaké máš auto a na praxi. Musíš prostě odhadnout jestli to půjde projet. Hlavní je najet do toho rovně a dobře zvolit směr aby tě to nestáhlo do příkopu nebo do stromu. Mírně přidat a držet to, ale přiměřeně aby to moc nehrabalo. Někdy je lepší zastavit a jít si to prohlédnout, otočit a jet jinudy, než v tom uváznout. Taky sněhové řetězy je lepší nasadit včas. Když auto zůstane viset na spodku tak někdy pomůže pořádně s ním zahoupat. Sníh pod spodkem se stlačí a kola dosednou na pevnější povrch.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
Max avatar 28.11.2010 22:02 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
To spíš záleží na tom, jaký auto máš. Už ani nevím, jakýma fičurkama dnes auta disponují.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
28.11.2010 22:06 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Posledním hitem co jsem si tak všiml je speciální volant umožňující držení zápěstím jedné ruky, nejčastěji levé. Druháruka je opřená o opěrku mezi sedadly. Obávám se, že tento model ale na průjezd sněhovým jazykem není moc vhodný.
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
28.11.2010 22:09 Slayer
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
nema take nieco uz aj BVPcko? :-D
29.11.2010 19:32 Yokotashi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Brzdit dokud tam nevlitnes, tesne pred tim pustit brzdu a vlitnout tam pod takovym uhlem, abys mohl pokracovat co nejdal rovne. Trosku trakce ziskas tim, ze velmi jemne pridas plyn (!!! cokoliv jineho, nez trabant na 4. kvalt a wartburg se zapnutou volnobezkou pri pusteni plynu brzdi motorem - fakt vopruz v techto podminkach - takze ti stejne nezbyva, nez mit nohu na pedalu - vyradit je o hubu). No a pak uz jenom jemnymi korekcemi volantem trefit smer a neztratit rychlost.

Zahrabes-li se, couvej co nejdal ve svych stopach, rozjed to jak to pujde (upto 20-40km/h, vic ne) a naraz do toho snehu, ktery nesel projet. Netoc kola na miste, uklouzes to a pak uz to nepujde dopradu, ani dozadu.

Nejdulezitejsi rada - nauc se se svym autem bruslit nekde na bezpecnem miste, kde nikoho neohrozis. Smyk neni zly, ale musis vedet, co se deje a co s nim. Doporucuju zkusit to se svym autem, beznym rozlozenim hmotnosti a gumami, na kterych budes jezdit.
=^..^= AmigaPower® avatar 28.11.2010 22:10 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Seru na to, zimáky mám stále na balkóně, nějak do práce dokloužu :-D
I♥DRX * www.KERNELULTRAS.org
28.11.2010 22:13 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Doufám, že začneš klouzat až po půl sedmé, to už bych měl být bezpečně v kanclu :-)
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
=^..^= AmigaPower® avatar 28.11.2010 22:15 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
...začnu v 7:15 Lhotka-Jesenice-Říčany. :-D
28.11.2010 22:17 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Super, tam mi to nevadí ani kdybys začal v půl šesté :-)
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
Jendа avatar 28.11.2010 22:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Tak to si dej pozor, abys nezačal ze Lhotky klouzat na druhou stranu, protože by ses pod Jižní spojkou katapultoval na Pankrác a zabil mě.
Max avatar 28.11.2010 22:34 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Ty bydlíš na Lhotce? Praha 4?
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Jendа avatar 28.11.2010 22:53 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
whois devonrex.cz | grep -iE "^(name|address):"
Max avatar 28.11.2010 23:18 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Hmm, takovou souhru jsem nečekal, bydlí skoro naproti :D.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
=^..^= AmigaPower® avatar 29.11.2010 06:45 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Darm taky... ;-)
29.11.2010 16:20 M-train | blog: finance
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Proboha, dyt to je jeste tma v tu dobu!!!
Nobody can give you as much as I can promise you
28.11.2010 22:15 Slayer
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
PepaSFI avatar 28.11.2010 22:20 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
tohle je snad ještě lepší
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
28.11.2010 22:38 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Nosit sebou kotvu a vcas ju vyhodit.
If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
Jendа avatar 28.11.2010 22:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Taky zítra musím, sice to mám do práce jen pár kilometrů ale vůbec si nedělám iluze že by to prohrnuli.
Co jít těch pár kilometrů pěšky, než ometat a pak někde klouzat, vyhrabávat a zatuhnout v koloně? Jak tak koukám z okna, tak asi taky zítra provedu radši transport zufuß…
Já to s tou denacifikací Slovenska myslel vážně.
PepaSFI avatar 28.11.2010 22:27 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
no jo jenže já to nemám někde kousek na metro, já bych to šel asi hodinu přes les a musel bych vyrazit tak v půl pátý ráno. navíc nejde jen o mě, my jezdíme vytížení na plný auto. A taky pak musím v práci něco dělat a ne se vzpamatovávat z polární výpravy.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
28.11.2010 22:28 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
To chce běžky nebo sněžnice a pojmout to jako rozcvičku :-)
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
29.11.2010 07:47 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
To jsem udelal letos dvakrat (vickrat to bohuzel nevyslo). Osm kilometru se startem v sest rano a trvalo to hodinu a neco (na rovine bez proslaplejch stop to neni uplne ono). Ale ten pocit byl bombovej :-)
Jendа avatar 30.11.2010 05:43 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Včera jsem propásl jedinečnou příležitost použít sáně. Asi kilometr a půl cesty (Jezerka) nebyl vůbec neprohrnutý.

A dole v Kloboučnické nějací metaři odhrnovali smetáky čerstvě napadaný prašan, aby odkryli a vyleštili dokonale hladkou vrstvu ušlapaných zmrazků…
30.11.2010 07:51 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Podle mých zkušeností je čistý led pořád o něco lepší než led pokrytý vrstvou suchého prašanu.
vulgární Nick avatar 28.11.2010 22:34 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Mašírovat nemusí být optimální - snadno se vám namočí nohavice, zpotíte se atd. Při cestě domů to tolik nevadí, ale není příjemné v tom mokrém prádle být celý den v práci, škole atd.
JSEM PRASE A HOVADO.
28.11.2010 22:45 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
hmm zacinam si myslet ze jet zitra rano autem do brna(70km) neni az tak dobry napad, mozna sem fakt mel jet radsi dneska busem :-)
BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
gtz avatar 28.11.2010 23:08 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Brno - Venkov padá a padá. Státní jak se dívám je celkem mokrá, prosolená, ale stále ten bílý nesmysl padá.

Jak se dívám, starší verze dopravních informací není dostupná - kamery fungují jen 2, nová verze zde funguje spolehlivě.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
29.11.2010 09:39 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
pres brno se jede celkem v pohode. sice to porad pada, ale protoze poradne nemrzne a urcite to i nasolili, na frekventovanych silnicich je z toho jen voda. kamionaci si do vysilacek taky nijak vyrazne nestezovali. proste houby kalamita; ve zpravach strasili jako by mel prijit temer konec sveta. mozna tady toho napadlo z patku na sobotu, nez uplynulou noc.
gtz avatar 29.11.2010 11:46 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Ráno u nás bylo skoro 15 cm, státní byla prosolená u nás nic moc. Jinak po Brně se jezdilo v pohodě, v Brně i tak moc sněhu nebylo.

Nad náma tedy Náměšť apod. tam nějak silničáři nic moc, a jak mi říkal známý co jel z UH tak Buchlovské kopce celkem hodně hustý.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
29.11.2010 11:52 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Na zaPrazi predtim nebylo skoro nic, sem tam poprasek. Pozde v noci se to spustilo a v pul sedmy jsem odmetal asi tak pet cisel, ale bylo to docela mokry, na to, ze byly minus tri. Asi jeste neni zeme promrzla. jinak chumeli porad a ted je odhadem tak deset a porad huste snezi.

Ze prekazej kamiony na silnici jsem si uz zvykl, ale rano mne pobavila zprava o jedne lokalni trati, ktera nejezdi. Na prejezdu stoji porouchany kamion :-)
gtz avatar 29.11.2010 12:14 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
U nás začalo cca kolem 20:00 a než jsem šel spát tak tam mohlo být těch 5cm. A večer chumelilo celkem hodně. Ráno již nic moc i teď padá, ale je to takové malé sněžení. Ale je nad nulou tak to nebude zase tak hrozný. Auto jak jsem se na něj díval je celé od té solné břečky, ale s tím se nedá nic moc dělat.

Akorát u nás musím odklízet vjezd a ten bordel co mi tam nahrnul pluh ze silnice. Chodníky u nás se nedělají, má to pod trikem obec a ta na to prdí (udělal jsem chodník jen na hrablo, aby se tam dalo chodit).
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
28.11.2010 23:21 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Při stání v koloně se nechává uprostřed volný pruh pro průjezd záchranky.
jo, pěknou pikačovinu nám to vymysleli ... na co je kurnik odstavnej pruh?

to se zákonodárci bojí, že v odstavným pruhu bude stát jedno auto za druhým, aby tam záchranka neprojela?
28.11.2010 23:45 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Odstavný pruh není na velkém množství silnic pro motorová vozidla, vícepruhových silnicích první třídy nebo třeba ve městech. Pravidlo o místě mezi pruhy je univerzální.
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
29.11.2010 10:15 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
no a co to má co dělat s tím, kde ten pruh je?

- zakaž diakritiku, 7bit ASCII je univerzální :-)
29.11.2010 11:02 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Navic tam, kde byl ho blokovali ti, kteri spechali vic nez ostatni :-)
28.11.2010 23:47 fred
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
na co je kurnik odstavnej pruh?

zeby na odstavovani?
gtz avatar 29.11.2010 00:08 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
aby tam mohli jet Ti kteří spěchají :) hodněkrát jsem viděl jak tudy jezdí samé audiny,bmw apod.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
29.11.2010 10:19 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
na co je kurnik odstavnej pruh?

zeby na odstavovani?
goto 44 - to se zákonodárci bojí, že v odstavným pruhu bude stát jedno auto za druhým, aby tam záchranka neprojela?

- ještě nikdy jsem nepotkal situaci, kdy by tam auto triviálně neprojelo(*), naopak párkrát jsem viděl, že to dělání prostoru mezi pruhy je dost problematické

(*) pokud nepočítám, jak píše kolega, když tam projíždí nějací spěchavci, a někdo je začne blokovat, nicméně předpokládám, že záchranářům by uhnul
29.11.2010 10:28 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
V odstavném pruhu ale může být různé smetí, navíc také není všude – prostředkem by záchranka měla projet rychleji. Dělání prostoru mezi pruhy je co vím problematické jen kvůli řidičům, kteří tam to místo nedělají – o jiném problému jsem neslyšel ani ho neviděl.
29.11.2010 10:32 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Tak. A taky můžou být v odstavném pruhu, světe div se, odstavená vozidla.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
29.11.2010 13:33 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Tak. A taky můžou být v odstavném pruhu, světe div se, odstavená vozidla.
goto 44 - to se zákonodárci bojí, že v odstavným pruhu bude stát jedno auto za druhým, aby tam záchranka neprojela?

(nezacyklili jsme se trošku?)
30.11.2010 10:32 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Stačí jedno auto/kamion, aby neprojela.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
29.11.2010 11:45 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Také by se nemělo zapomínat na to, že sanitka bývá o dost širší než běžný osobák. Takže normální auto bez hladce projede, ale sanitka už může mít problém.
29.11.2010 13:37 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
a co teprv různá hasičská auta ...

- neplatí totéž ovšem i o tom prostoru mezi pruhy? (není v tom případě nešikovné spoléhat se na odhad řidičů, kolik stačí?)

jinak pochybuju, že sanitka je širší než kamion, kteréžto se v odstavných pruzích vyskytují často (mj. ze spousty odstavných pruhů se nadělaly pruhy pro pomalá vozidla)

nebo jsem špatně pochopil, na kterou stranu tato připomínka směřovala?
29.11.2010 14:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Chtěl jsem jen upozornit, že nelze automaticky z "je tam (prázdný) odstavný pruh" automaticky vyvozovat "sanitka projede". Jakmile auta vědomě nechávají místo, tak už je samozřejmě jedno, jestli ho nechávají uprostřed nebo na kraji (pokud ho tedy nechávají všichni stejně).
29.11.2010 17:12 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Chtěl jsem jen upozornit, že nelze automaticky z "je tam (prázdný) odstavný pruh" automaticky vyvozovat "sanitka projede".
já bych řekl, že lze, neboť ten odstavný pruh má nějakou předepsanou šířku - tedy míval, aktuální znění silničního zákona pojem odstavný pruh nezná, už je to jen krajnice ...
Jakmile auta vědomě nechávají místo, tak už je samozřejmě jedno, jestli ho nechávají uprostřed nebo na kraji (pokud ho tedy nechávají všichni stejně).
tak úplně jedno to není, neb ten odstavný pruh je oddělený čárou, zatímco místo mezi pruhy je čistě na odhadu řidičů
29.11.2010 13:30 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
navíc také není všude
goto 79
prostředkem by záchranka měla projet rychleji.
[citation needed]
Dělání prostoru mezi pruhy je co vím problematické jen kvůli řidičům, kteří tam to místo nedělají – o jiném problému jsem neslyšel ani ho neviděl.
jistěže není problém udělat prostor uprostřed, když řidiči z pravého pruhu najedou do toho odstavného ...

jinak řekl bych, že to je krásná tautologie - když řidiči nedělají místo, tak tam místo není :-) ... ovšem otázka je spíš proč to místo nedělají

jsou i různé technické důvody, ale asi nejčastějš jsem potkal situaci, že normálně jedu, zahušťuje se to, ale jedu, to žádnou povinnost dělat místo nemám, a najednou kolona stojí, a už nemám prostor do toho kraje vymanévrovat - jestli ty s sebou vozíš křišťálovou kouli a víš přesně kdy se to úplně zasekne, abys mohl zavčasu preventivně uhnout, a ještě navíc na to vždy myslíš, že máš uhnout, cool, to seš dobrej, ale jestli (stejně jako ti zákonodárci) předpokládáš, že každej z těch milionů řidičů tady má tu křišťálovou kouli taky a taky furt myslí jen na to, aby nechal průjezd mezi pruhama, tak to seš teda pěknej vůl, s prominutím - já teda tu křišťálovou kouli nemám, a dost často mám o hodně jiný starosti než myslet na to, že mám zajet k čáře ... a to se prosím považuju za řidiče nadprůměrně zákona znalého a dbalého
29.11.2010 13:46 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
prostředkem by záchranka měla projet rychleji.
[citation needed]

Není tam to smetí a odstavená auta, takže může jet řidič rychleji. Zkuste si to sám představit – 130 km/h jízdními pruhy asi běžně jezdíte, dovedete si představit, že byste jel stejně rychle odstavným pruhem?

To úplné zaseknutí se málokdy děje z plné rychlosti, většinou se to postupně zahušťuje a zpomaluje, takže se to předvídat dá a můžete se třeba držet blíž tomu správnému kraji. I když se to pak úplně zastaví, nestojí se nárazníkem na nárazník, takže se pořád manévrovat dá. Já se spíš setkávám s tím, že se kolona opakovaně zastavuje a rozjíždí krokem, ale prostřední pruh řidiči stejně volný nenechávají – a v takovém okamžik k tomu opravdu není potřeba křišťálová koule.
29.11.2010 15:59 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Není tam to smetí a odstavená auta, takže může jet řidič rychleji. Zkuste si to sám představit – 130 km/h jízdními pruhy asi běžně jezdíte, dovedete si představit, že byste jel stejně rychle odstavným pruhem?
ano, dovedu, dokonce jsem tak již několikrát učinil

takže ... stále čekám nějaký důkaz toho tvrzení, že mezerou mezi autama v pruzích se dá jet rychleji než odstavným pruhem - důkaz, ne zase něco ve stylu "já to nedělám ani si to neumím představit, tak to nejde"
To úplné zaseknutí se málokdy děje z plné rychlosti,
hm, zrovna při výše zmíněné cestě s Great Betweenrivers sightseeing tour se mi to stalo - tedy ze skoro plné rychlosti, cca 90 na dálnici, preventivně jsem sundal nohu z plynu, bylo vidět, že vpředu se to nějak štosuje, ale jede, a najednou auta přede mnou vyhodily blikačky a už to stálo, měl jsem plný ruce a nohy práce to plynule dobrzdit, nepřehnat to aby do mě nenapálilo auto zezadu, a ještě mrkat do zrcátka, že do boku uhnout nemůžu, neb se tam nějakej exot hrne jak velká voda ...

ale to není statisticky významný vzorek
většinou se to postupně zahušťuje a zpomaluje, takže se to předvídat dá
sorry, ale v naprostý většině případů nedokážu předvídat, jestli když jsem zpomalil na 20 km/h, tak zda v příštích 10 sekundách budu stát úplně nebo se naopak zas rozjedu třeba na 40 ... zvlášť v takovejch hezkejch případech, kdy člověk sjíždí do údolí, vidí na protějším kopci koncovky, jak se celkem slušně hejbou, a najednou stojí, a fakt neví proč, když kus před ním to zjevně jelo ...
a můžete se třeba držet blíž tomu správnému kraji.
jistě, a taky se dá preventivně jezdit 20 km/h všude, co kdyby tam skočil chodec, atd., že?
I když se to pak úplně zastaví, nestojí se nárazníkem na nárazník, takže se pořád manévrovat dá.
jak říkám jinde, asi řídím v nějaké paralelní realitě, na jiných dálnicích (a jiná auta, co se týče potřebného prostoru na manévrování) než někteří zde přispívající ...
Já se spíš setkávám s tím, že se kolona opakovaně zastavuje a rozjíždí krokem, ale prostřední pruh řidiči stejně volný nenechávají – a v takovém okamžik k tomu opravdu není potřeba křišťálová koule.
ono to chce taky nevynechávat z příspěvku, na kterej se reaguje, to podstatné ... mluvil jsem též o ukázněnosti řidičů, a když to vypadá, jak vypadá, tak opravdu považuju za pikatchovinu se na tu ukázněnost spoléhat a prosazovat způsob, kterej funguje jen když na to řidiči neserou, a naopak vyřadit způsob původní, kterej funguje vcelku nezávisle na tom, jestli si řidič vzpomene nebo nevzpomene na ustanovení o tom, jak má uhnout ...
29.11.2010 16:18 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
takže ... stále čekám nějaký důkaz toho tvrzení, že mezerou mezi autama v pruzích se dá jet rychleji než odstavným pruhem - důkaz, ne zase něco ve stylu "já to nedělám ani si to neumím představit, tak to nejde"
Důkaz můžete mít asi jedině v podobě vyšetřovacího pokusu, a to by vám asi stejně nestačilo. Všem ostatním stačí vědět, že když mají v jízdní dráze překážky, které musí sledovat a vyhýbat se jim, pojedou pomaleji, než když tam ty překážky nejsou.
sorry, ale v naprostý většině případů nedokážu předvídat, jestli když jsem zpomalil na 20 km/h, tak zda v příštích 10 sekundách budu stát úplně nebo se naopak zas rozjedu třeba na 40
A když uhnete ke kraji, a ono se to pak nezastaví, ale naopak rozjede, bude to problém?
prosazovat způsob, kterej funguje jen když na to řidiči neserou, a naopak vyřadit způsob původní, kterej funguje vcelku nezávisle na tom, jestli si řidič vzpomene nebo nevzpomene na ustanovení o tom, jak má uhnout ...
Ten „původní“ způsob nikdy nefungoval lépe, než ten současný – nebyl nikde definován, každý řidič mohl dělat místo někde jinde. Dříve se prostě sanitka musela prodírat, kde bylo zrovna místo, dnes je řečeno, kde by to místo mělo být. Navíc je trochu nereálné, aby v celé kontinentální Evropě platila nějaká silniční pravidla, a jenom tady v ČR jsme se to pokoušeli dělat jinak.

29.11.2010 16:33 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Navíc je trochu nereálné, aby v celé kontinentální Evropě platila nějaká silniční pravidla, a jenom tady v ČR jsme se to pokoušeli dělat jinak.

No, nereálné… to je trochu přehnaný optimismus. Řekněme raději nepraktické nebo nešťastné.

29.11.2010 17:53 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
a tak mimochodem, mně to hlavně přijde jako argument pro argument - pročpak z toho byly vynechány ostrovy?

vcelku zajímavý příklad s těmi ostrovy (analogicky k jakémukoliv pravidlu, které by v ČR být mělo/nemělo, jen protože "celá kontinentální Evropa"): asi se shodneme na tom, že by bylo lepší jezdit po stejné straně všude - ale to, že na kontinentě se jezdí vpravo, zatímco na ostrovech vlevo, podle páně Jirsáka implikuje, že jezdit vpravo je nějak technicky lepší?

(jinak fascinuje mě ten všeobecný rozhled - já teda nevím, ani jestli maj nějaký takovýto ustanovení na sousedním Slovensku, kam relativně často jezdím, a který si v právním řádu částečně ještě nese společný dědictví Československa, natožpak že bych to tušil pro zbývajících skoro 50 států, abych mohl tvrdit "v celé kontinentální Evropě" ... nebo to tak rychle vygooglil?)
29.11.2010 17:39 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Důkaz můžete mít asi jedině v podobě vyšetřovacího pokusu, a to by vám asi stejně nestačilo.
ó nikoliv, tolik já nepotřebuju, já jsem nenáročný, mně by stačila pouze korektní argumentace, namísto různé demagogie a vymýšlení si nastrčených argumentů, jako např. tohoto:
Všem ostatním stačí vědět, že když mají v jízdní dráze překážky, které musí sledovat a vyhýbat se jim, pojedou pomaleji, než když tam ty překážky nejsou.
a jak toto tvrzení, které v žádném případě nezpochybňuju, souvisí s tvrzením "prostředkem by záchranka měla projet rychleji [než odstavným pruhem]"?
sorry, ale v naprostý většině případů nedokážu předvídat, jestli když jsem zpomalil na 20 km/h, tak zda v příštích 10 sekundách budu stát úplně nebo se naopak zas rozjedu třeba na 40
A když uhnete ke kraji, a ono se to pak nezastaví, ale naopak rozjede, bude to problém?
goto 108 - jistě, a taky se dá preventivně jezdit 20 km/h všude, co kdyby tam skočil chodec, atd., že?
Ten „původní“ způsob nikdy nefungoval lépe, než ten současný
opět - důkaz by nebyl?
– nebyl nikde definován,
neříkám že byl, popravdě, nepamatuju se, co všechno tehdá platilo ve vyhlášce, každopádně zcela jistě tehdy neplatilo, že se to má dělat jinak, tohlento si zrovinka pamatuju, že když se z vyhlášky udělal zákon, musel jsem se tohle jako nové pravidlo naučit
každý řidič mohl dělat místo někde jinde.
ale kulový s přehazovačkou, po odstavným pruhu nikdo jezdit nesměl, ergo tam to místo muselo bejt (s vyjímkou odstavených aut, kterých je dle mojich zkušeností minimum - a jestli mi tu furt někdo bude omílat, jak tam stojí jedno za druhým, tak si na cestu zpátky snad půjčím kameru a zdokumentuju ty vaše nezvratné pravdy)
Dříve se prostě sanitka musela prodírat, kde bylo zrovna místo,
ano, zatímco dnes se prostě musí prodírat, kde je zrovna místo ...
dnes je řečeno, kde by to místo mělo být.
"mělo být" na úkor toho, kde skutečně je ... achjo
Navíc je trochu nereálné, aby v celé kontinentální Evropě platila nějaká silniční pravidla, a jenom tady v ČR jsme se to pokoušeli dělat jinak.
ROFL :-D

... ale na to už reagoval kolega
29.11.2010 17:54 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
a jak toto tvrzení, které v žádném případě nezpochybňuju, souvisí s tvrzením "prostředkem by záchranka měla projet rychleji [než odstavným pruhem]"?
Už vám zde bylo několikrát vysvětleno, že v odstavném pruhu ty překážky jsou, zatímco v tom prostředním prakticky ne.
A když uhnete ke kraji, a ono se to pak nezastaví, ale naopak rozjede, bude to problém?
goto 108 - jistě, a taky se dá preventivně jezdit 20 km/h všude, co kdyby tam skočil chodec, atd., že?
A když uhnete ke kraji, a ono se to pak nezastaví, ale naopak rozjede, bude to problém?
ano, zatímco dnes se prostě musí prodírat, kde je zrovna místo ...
Jen pokud řidiči porušují předpisy. Dříve to platilo vždy, pokud náhodou všichni řidiči neměli stejný nápad.
"mělo být" na úkor toho, kde skutečně je ... achjo
Ne, nemělo. To pravidlo platí i na silnicích bez odstavných pruhů. Na víceproudých silnicích jsou jízdní pruhy tak široké, že není problém uprostřed vytvořit místo jenom tak, že se najede na kraj příslušného pruhu.
ROFL :-D
Je od vás hezké, že vždy před cestou do zahraničí pečlivě nastudujete tamní pravidla silničního provozu a všechno si pamatujete pro několik zemí, přes které jedete. Bohužel to tak nedělá každý, takže když v celé Evropě bude platit pravidlo, že průjezd pro záchranku je uprostřed, budou cizinci u nás tvořit průjezd pro záchranku uprostřed, i kdybychom si my do zákona dali, že záchranka jede s trakařem a pozpátku.

29.11.2010 23:58 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
a jak toto tvrzení, které v žádném případě nezpochybňuju, souvisí s tvrzením "prostředkem by záchranka měla projet rychleji [než odstavným pruhem]"?
Už vám zde bylo několikrát vysvětleno, že v odstavném pruhu ty překážky jsou, zatímco v tom prostředním prakticky ne.
a já jsem několikrát zopakoval, že toto "vysvětlení" (sic!) je v příkrém rozporu s mojí zkušeností, jak to na našich dálnicích obvykle vypadá ...

a nic to nemění na tom, že je to argumentačně naprosto mimo - mohli bychom se tak nanejvýše bavit o implikaci:

A = čím víc překážek je v jízdní dráze, tím je třeba jet pomaleji

B = v odstavném pruhu je více překážek

A & B => C = v odstavném pruhu je třeba jet pomaleji

ovšem založit argumentaci na tom, že C platí samo o sobě, a když to zpochybním, tak naznačovat, že nesouhlasím s A ("Všem ostatním stačí vědět, ..."), když ve skutečnosti nesouhlasím s B, je mírně řečeno podlé

a ještě se vrátím: "... ty překážky jsou, zatímco v tom prostředním prakticky ne"

hm, a co znamená "prakticky"? - takže tam nějaké jsou, takže je třeba jet stejně obezřetně, jako v tom odstavném pruhu, čili na dohled a spolehlivé dobrždění? - no tak to se nám ale ten rozdíl stírá, oproti tomu, že by se prostředkem šlo řítit bezhlavě či co bylo míněno tím "pojedou pomaleji, než když tam ty překážky nejsou", ne?

krom toho, zopakoval bych, že bych si stále dovolil trvat na svých zkušenostech, že těch "překážek" mezi pruhy, tj. neukázněných řidičů neuvolňujících prostor, je typicky řádově víc, než těch překážek v odstavných pruzích
A když uhnete ke kraji, a ono se to pak nezastaví, ale naopak rozjede, bude to problém?
goto 108 - jistě, a taky se dá preventivně jezdit 20 km/h všude, co kdyby tam skočil chodec, atd., že?
A když uhnete ke kraji, a ono se to pak nezastaví, ale naopak rozjede, bude to problém?
goto 108 - jistě, a taky se dá preventivně jezdit 20 km/h všude, co kdyby tam skočil chodec, atd., že?

(ano, jako je reálný problém jezdit 20 km/h, tak je reálný problém vybočovat z proudu aut k pravé straně, např. se tím omezí výhled)
ano, zatímco dnes se prostě musí prodírat, kde je zrovna místo ...
Jen pokud řidiči porušují předpisy. Dříve to platilo vždy, pokud náhodou všichni řidiči neměli stejný nápad.
stejný nápad nevjíždět do odstavného pruhu? - hm, tak to by ovšem byl trošku spor s tím prodíráním ... tak stejný nápad tam vjet? - ale, ale, už to vidím, všichni nacpaní na odstavném pruhu, a jízdní pruhy volné :-)
To pravidlo platí i na silnicích bez odstavných pruhů.
... o kterých se tu vůbec nebavím

red herring
ROFL :-D
Je od vás hezké, že vždy před cestou do zahraničí pečlivě nastudujete tamní pravidla silničního provozu a všechno si pamatujete pro několik zemí, přes které jedete. Bohužel to tak nedělá každý, takže když v celé Evropě bude platit pravidlo, že průjezd pro záchranku je uprostřed, budou cizinci u nás tvořit průjezd pro záchranku uprostřed, i kdybychom si my do zákona dali, že záchranka jede s trakařem a pozpátku.
mno, já jsem se smál té naivní představě, že by v současnosti byla silniční pravidla stejná po celé kontinentální Evropě - co třebas takové svícení ve dne?

jinak ovšem, jak již jsem říkal, mně prozměnu fascinuje, že máš pravidla všech 50 Evropských států nastudována nejen před cestou, nýbrž už jen tak preventivně do diskuse zde :-D
30.11.2010 08:12 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
a já jsem několikrát zopakoval, že toto "vysvětlení" (sic!) je v příkrém rozporu s mojí zkušeností, jak to na našich dálnicích obvykle vypadá ...
Takže vy potkáváte spoustu smetí v jízdních pruzích, a odstavný pruh je čistý? To podle vás ŘSD zaměstnává četu špiničů, kteří to smetí, které auta svým průjezdem z jízdních pruhů odhazují na kraje, tahají zpátky z odstavných pruhů a hází do jízdních?
ovšem založit argumentaci na tom, že C platí samo o sobě
Tím nikdo neargumentoval. Akorát jsem A pokládal za samozřejmé.
A když uhnete ke kraji, a ono se to pak nezastaví, ale naopak rozjede, bude to problém?
goto 108 - jistě, a taky se dá preventivně jezdit 20 km/h všude, co kdyby tam skočil chodec, atd., že?
Ani na dvakrát jste nebyl schopen napsat, o jaký problém půjde. Takže mi dáváte za pravdu, že o žádný problém ve skutečnosti nejde. Jenom prostě nesnesete pomyšlení, že byste sám dobrovolně udělal něco, z čeho nebudete mít prospěch vy, ale možná někdo jiný. To radši někoho na silnici zabijete nebo zmrzačíte, než abyste udělal něco, co vás sice nijak neomezí, ale ztratíte pocit, že jste pán silnic.
tak stejný nápad tam vjet? - ale, ale, už to vidím, všichni nacpaní na odstavném pruhu, a jízdní pruhy volné :-)
Jste na dobré cestě, třeba to jednou pochopíte. Ano, řidiči opravdu neměli stejný nápad, takže jeden zajel blíž ke středu, druhý blíž ke kraji a třetí do odstavného pruhu (třeba proto, že už tam stejně kvůli pozdní reakci a vyhýbání se byl). Výsledkem bylo, že se nedalo projet nikudy.
... o kterých se tu vůbec nebavím
To je možná ten důvod, proč vám unikají některé souvislosti.
mno, já jsem se smál té naivní představě, že by v současnosti byla silniční pravidla stejná po celé kontinentální Evropě - co třebas takové svícení ve dne?
Svícení ve dne se dá snadno odpozorovat, ostatně když všichni kolem vás svítí, je rozumné rozsvítit také, i když to třeba pravidla nepřikazují. Když budete svítit pořád, ničemu to taky vadit nebude.
30.11.2010 19:54 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Ani na dvakrát jste nebyl schopen napsat, o jaký problém půjde.
ano, jako je reálný problém jezdit 20 km/h, tak je reálný problém vybočovat z proudu aut k pravé straně, např. se tím omezí výhled

končím, nebaví mě to, jdi doprdele lháři!
30.11.2010 21:01 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Svícení ve dne se dá snadno odpozorovat, ostatně když všichni kolem vás svítí, je rozumné rozsvítit také, i když to třeba pravidla nepřikazují. Když budete svítit pořád, ničemu to taky vadit nebude.
Muhah, teď jsem si představil cizince, jak přijede k nám a odpozoruje následující pravidla: V obci se jede 50~90 km/h (ano, i policie). Předjíždí se bez ohledu na čáru/čáry. Chodec má přednost jen v úterý v době od 03:00~04:00. Na světlech oranžová = zelená. Atd. Apod...
PepaSFI avatar 29.11.2010 17:42 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
když jedeš 20 km/h tak ti nestačí 10 sekund reakci? Na zjištění jestli zrychlovat nebo zastavit? To není pravda že ne? To je pětinásobek času který se obvykle udává jako dostatečný i s jistou rezervou. Kolik máš promile v krvi? Proč je mezera uprostřed výhodnější než odstavný pruh? Co je na tom k nepochopení? Mezera uprostřed nefunguje jen díky neukázněnosti řidičů. Její vytvoření se dá vynutit, zeptej se někoho kdo byl v USA co to obnáší neuhnout hasičům. Stačí jen chtít. Manévrovat se dá s osobákem vždycky, kdo si nenechá před sebou dva metry místa je vůl. Původní způsob s odstavným pruhem je mnohem méně spolehlivý. Problém první- neukáznění řidiči. Myslí si že odstavným pruhem kolonu předjede. Ale dojede jen k problému který zácpu způsobil, za ním dvacet stejných chytráků a sanitka je sto metrů vzadu bez možnosti cestu uvolnit. Druhý problém je primární určení odstavného pruhu, totiž odstavení nepojízdných vozidel. Co když tam prostě stojí auto s poruchou, auto nepojízdné po jiné nehodě, kamion co mění kolo? Jak projede sanitka odstavným pruhem? Třetí problém je menší prostor. Normy pro rozměry silnic tady nebudu opisovat, koho to zajímá ať si to najde.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
29.11.2010 18:13 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
když jedeš 20 km/h tak ti nestačí 10 sekund reakci? Na zjištění jestli zrychlovat nebo zastavit? To není pravda že ne? To je pětinásobek času který se obvykle udává jako dostatečný i s jistou rezervou. Kolik máš promile v krvi?
co prosím?

nějak nerozumím, o čem mluvíš - já jsem říkal, že nemám křišťálovou kouli, abych věděl, co se stane v příštích 10 sekundách, nikoliv že za 10 s neumím přesunout nohu z plynu na brzdu či naopak
Proč je mezera uprostřed výhodnější než odstavný pruh?
ehm, to je otázka, na kterou by mě zajímala odpověď, takže se mě na ní neptej ...
Co je na tom k nepochopení?
hm ... všechno?

- zatím mi na to nikdo rozumně neodpověděl, jenom kolega Jirsák blekotal cosi o tom, že odstavným pruhem se prý nedá jet 130 km/h (zatímco mezerou mezi auty za stejných podmínek patrně ano, jak z jeho pseudoargumentu implicitně vyplývá)
Mezera uprostřed nefunguje jen díky neukázněnosti řidičů. Její vytvoření se dá vynutit, zeptej se někoho kdo byl v USA co to obnáší neuhnout hasičům. Stačí jen chtít.
tady jsme ovšem v ČR, nikoliv v USA
Manévrovat se dá s osobákem vždycky, kdo si nenechá před sebou dva metry místa je vůl.
jsem pevně přesvědčen o tom, že sám dobře víš, že české silnice jsou volů plné

a mezi námi děvčaty, s tím mým krámem, když stojím uprostřed pruhu, tak 2 m před čumákem mi opravdu nestačí k tomu, abych se posunul o metr blíž ke kraji - tedy, stačí, pokud mi dáš tak minutku-dvě času na manévrování jako když parkuju do řady aut
Původní způsob s odstavným pruhem je mnohem méně spolehlivý. Problém první- neukáznění řidiči. Myslí si že odstavným pruhem kolonu předjede. Ale dojede jen k problému který zácpu způsobil, za ním dvacet stejných chytráků
mno, a neříkal jsi před chvilkou něco o "snadném" vynucování ukázněnosti, akorát jako argument na přesně opačnou stranu?

akorát mi přijde jako o něco menší problém "dvacet chytráků", než třeba tříkilometrová kolona volů
a sanitka je sto metrů vzadu bez možnosti cestu uvolnit.
hm, opět, neprotiřečíš si, neříkal jsi o něco výše, jak je snadné v koloně manévrovat a cestu uvolnit?
Druhý problém je primární určení odstavného pruhu, totiž odstavení nepojízdných vozidel. Co když tam prostě stojí auto s poruchou, auto nepojízdné po jiné nehodě, kamion co mění kolo? Jak projede sanitka odstavným pruhem?
nijak, prostě překážku objede, například tak, že jí uvolní místo auta v koloně

- stejně jako výše, považuju za jednodušší řešit 30 m na objetí kamionu, nežli 3 km "volů"
Třetí problém je menší prostor. Normy pro rozměry silnic tady nebudu opisovat, koho to zajímá ať si to najde.
no vidíš, a já bych teda byl neskutečně rád, kdybys mi tu normu, podle které se sanitka nevejde do šířky, do které se vejde kamion, opsal, protože sám fakt nevím, kde si takovou mám najít ...
PepaSFI avatar 29.11.2010 19:14 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
nejsi taky cyklista? Pseudoargumenty za každou cenu? Ano, české silnice jsou volů plné. Ale proč rozšiřovat jejich řady? Mě stačí dva metry na to abych uhnul o metr. Pokud máš větší auto, nech si větší odstup, místo vpředu je tvoje volba. Nebo uhni včas. Těch deset sekund, měl jsem pocit že to je pro tebe nějaký nepřekonatelný problém. pokud není tak to tady nemusíš hlásit páč to je vo ničem. Nejsme v USA. Položme si otázku proč u nás nemají hasiči pravomoc v zájmu záchrany životů použít všech prostředlů. Proč by sanitka překážku objížděla když může jet tudy kde překážka není? A neprotiřečím si s tím uvolněním cesty v koloně. Když budou kolonu tvořit dvě řady aut tak mají při manévrování možnost uhnout do třetího pruhu, toho odstavného, aby rozšířili prostřední cestu pro záchranku. Pokud budou auta v odstavném a sanitka je bude muset objet tak to znamená že auta v pravém normálním pruhu budou muset uhnout výrazně doleva a vytvořit tak vlastně další pruh pro sanitku. Anebo ti z odstavného pruhu se budou muset nějak vecpat zpátky na dálnici, to teda nevím kam se tam vejdou. A že řidiči nedělají pruh pro sanitku? O těch volech už jsme se bavili. Pokud máš k věci přístup "ostatní nedělají tak já taky nebudu" tak pozdravuj stádo.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
gtz avatar 29.11.2010 20:40 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
nejsi taky cyklista?

Dnes v Brně byla hlášená nehoda nějakého .... co jel na kole v tom počasí ..
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Jendа avatar 30.11.2010 06:06 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Dnes v Praze byla hlášená nehoda nějakého .... co jel v autě v tom počasí ..
30.11.2010 00:14 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
hele víš co? - zkus to ještě jednou, až budeš střízlivej při plným vědomí ...

například: "Mě stačí dva metry na to abych uhnul o metr." - tak si to nakresli, můj krám má průměr otočení asi 11 m při rozvoru asi 2,5 m a rozchodu asi 1,4 m, dýlka necelý 4 m
30.11.2010 08:52 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
tak si to nakresli, můj krám má průměr otočení asi 11 m při rozvoru asi 2,5 m a rozchodu asi 1,4 m, dýlka necelý 4 m
Možná proto tam byla ta věta: "Pokud máš větší auto, nech si větší odstup, místo vpředu je tvoje volba."
Quando omni flunkus moritati
PepaSFI avatar 30.11.2010 17:04 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
jo jo, je takové přísloví, myslím že jsem je pochytil tady u linuxáků: Kdo chce, hledá způsob. Kdo nechce, hledá důvod.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
30.11.2010 20:05 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
jojo, fascinuje mě, jak tady řada lidí úpěnlivě hledá důvody, proč průjezd odstavným pruhem (tam kde je!) není jednodušší než nutit stádo volů, ať se rozestoupí :-D

p.s. dneska ráno od Říčan do Brna v tomhle směru D1 nestálo odstavený ani jedno auto!
6.12.2010 14:04 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
dneska ráno od Říčan do Brna v tomhle směru D1 nestálo odstavený ani jedno auto!
Zkoušel jste to třeba dneska ráno? Nebo minulou středu či čtvrtek? Auta v odstavných pruzích možná nestála, ale ležel tam neodhrnutý sníh (protože se překvapivě prohrnují jen jízdní a odbočovací pruhy).
6.12.2010 16:16 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
A ani ty ne vždy celé. Levý bývá často výrazně zúžený, což je docela problém, když předjíždíte někoho, kdo je levou stranou nalepený na čáře a odmítá uhnout.
30.11.2010 20:00 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
hm, až na to, že nemám "větší auto" :-p

(pokud ovšem nepovažuješ za standardní velikost něco jako Smart apod.)

nebo bylo míněno porovnání přímo s automobilem kolegou vlastněným, jakože moje Felda je větší než ten jeho Smart nebo co teda za miniprdítko je menší? - jenže to se nám teda pak nějak ztrácí kontext, protože původně mluvil obecně o tom, že 640 Kb, ehm, totiž 2 m musí stačit každému: Manévrovat se dá s osobákem vždycky, kdo si nenechá před sebou dva metry místa je vůl.
PepaSFI avatar 30.11.2010 21:21 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
tak je pravda že moje auto je menší než felda ale jen o kousíček. Průměrně inteligentní internetista by si je dávno našel. S feldou ti nestačí dva metry na uhnutí? a jak zajíždíš na parkoviště? Jistě, pohodlné to není, chce to trošku víc snahy než jen sedět a civět ale řek bych že to patří k základním řidičským dovednostem. A vždycky zbývá možnost uhnout včas, třeba v té chvíli kdy se kolona výrazně zpomalí. Kousek výš operuješ tím že když uhneš doprava ztratíš výhled. Hmm a kam chceš vyhlížet když to stejně stojí? Z toho vyplývá že asi nejradši vyčuhuješ doleva abys měl výhled. Když to samé udělá ten za tebou a pak ještě dva tak jste právě zatarasili celou vozovku a ti vzadu výhled už nemají. Jak k tomu chudáci přijdou?

Ještě se s dovolením vrátím k tomu odstavnému pruhu. Představme si ideální situaci kdy jsou řidiči uvědomělí. Moje dálnice, nehoda, kolona, sanitka prostředkem. Tvoje dálnice, nehoda, kolona, sanitka odstavným pruhem. Doteď všechno funguje. A teď se v té koloně jednomu kamionu kousne brzda u návěsu nebo odejde guma. Co se stane? Odšourá se do odstavného pruhu, kam taky jinam a řeší závadu. A teď to přijde a bude to jednoduchý a srozumitelný. Na mojí dálnici sanitka jede dál, za ní hasiči s malým autem, velkým autem, jeřábem, záložní cisternou, konečně se dostaví taky policejní nehodovka a všichni projedou tím špalírem jak na přehlídce. na té tvé dálnici sanitka jede odstavným pruhem a najednou tam stojí kamion a kouří se mu od zadní nápravy. Ták a jsme v gébišu. Nastane organizování, pobíhání, chaos. Jsme v situaci kdy jsou řidiči uvědomělí, drží si rozestupy a jsou ochotní uhnout, takže se auta začnou posouvat až se udělá místo pro sanitku. sanitka prokličkuje, s ní malé hasičské auto a... a problém. Pro velké hasičské auto je mezera malá. A zas přesouvání aut a tak dále. Pokud se pohybujeme ve stádu volů tak to znamená průser automaticky v obou případech. O tom nemá smysl diskutovat. Jo a ten pruh se má vytvářet ještě před zastavením čímž debata o dostačujících dvou metrech ztrácí smysl, to by měli zvládnout i ti co neumí zatáčet.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
30.11.2010 22:03 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
tak je pravda že moje auto je menší než felda ale jen o kousíček. Průměrně inteligentní internetista by si je dávno našel.
naprosto zbytečný výpad ... já nemám potřebu hledat, co máš za auto, jestliže se tu mluví obecně - nadhodil jsi číslo, o kterém jsem si představil, že má reprezentovat jakýsi průměr; anebo se teď budeme bavit o tom, že kamion na totéž nepotřebuje 2 m ale 50 m, tak si tam má nechat 50? - je to reálné?
S feldou ti nestačí dva metry na uhnutí? a jak zajíždíš na parkoviště? Jistě, pohodlné to není, chce to trošku víc snahy než jen sedět a civět ale řek bych že to patří k základním řidičským dovednostem.
tak já si taky rýpnu - průměrně inteligentní internetista aspoň umí číst ...

já jsem neřekl, že 2 m mi nestačí, ba právě naopak, přiznal jsem, že za určitých okolností stačí, dokonce jsem sám to parkování, nad kterým se tady tak podivuješ, zmínil:

a mezi námi děvčaty, s tím mým krámem, když stojím uprostřed pruhu, tak 2 m před čumákem mi opravdu nestačí k tomu, abych se posunul o metr blíž ke kraji - tedy, stačí, pokud mi dáš tak minutku-dvě času na manévrování jako když parkuju do řady aut
A vždycky zbývá možnost uhnout včas, třeba v té chvíli kdy se kolona výrazně zpomalí.
již bylo diskutováno výše, mám se neustále opakovat?
Kousek výš operuješ tím že když uhneš doprava ztratíš výhled. Hmm a kam chceš vyhlížet když to stejně stojí?
třeba se rád kochám?
Z toho vyplývá že asi nejradši vyčuhuješ doleva abys měl výhled. Když to samé udělá ten za tebou a pak ještě dva tak jste právě zatarasili celou vozovku a ti vzadu výhled už nemají. Jak k tomu chudáci přijdou?
naprosto zcestná dedukce, mně ku kochání bohatě stačí stát v lajně s předchozím autem, nepotřebuju nikam vyčuhovat (ale pokud už mám, tak vzhledem k řízení vlevo raději vlevo než vpravo)
Ještě se s dovolením vrátím k tomu odstavnému pruhu. Představme si ideální situaci kdy jsou řidiči uvědomělí.
stop, netřeba pokračovat

já mluvím o reálné situaci v ČR

až budem v těch tvých USA, tak si vymýšlej ideální situace jak chceš
PepaSFI avatar 30.11.2010 22:29 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
podtrženo sečteno: nechce se mi a tak na to kašlu. No můžem o tom diskutovat, můžeš s tím nesouhlasit, ale stejně to bude jedno, v zákoně to je. Opakuju že pruh se tvoří před zastavením, kdybys to hledal je to §41, a tak debata o dvou metrech vážně nemá smysl. Až se jednou někde stane zas velký průser a sanitka neprojede, třeba některá naše senzační televize nebude mít co rozpatlávat a nastane hon na čarodějnice.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
29.11.2010 12:05 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Asi málo jezdíš.
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
29.11.2010 13:39 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
asi ano, nebo spíše asi jezdím v nějaké paralelní realitě, neb odstavné pruhy zaskládané jedním autem za druhým při svých cestách nepotkávám ...
PepaSFI avatar 29.11.2010 17:47 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
stačí jedno auto. Kudy je sanitka objede když vedle stojí kolona?
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
29.11.2010 18:20 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
zodpovězeno výše, opakováním téhož mě možná unavíš, ale nepřesvědčíš :-p
29.11.2010 00:02 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Když dojíždíte ke koloně nebo zácpě, zapněte výstražné blikače. Zmenšíte riziko že do vás někdo najede zezadu.
AFAIK je to dokonce povinné podle silničního zákona.
Quando omni flunkus moritati
29.11.2010 07:51 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hlavne premejslet... Ted jsem rano jel do krizovatky, kde hlavni ohnu doleva. Kdyz jsem byl kousek pred krizovatkou, profrcel zleva idiot v malym aute a jel rovne. Kdybych byl o neco rychlejsi, sestreli mne zleva, protoze ve chvili, kdy by mne uvdeil uz by s tim na te brecce nic neudelal. Fakt by mne zajimalo, jestli ho to nenanpadlo nebo jestli jezdi s moznosti, ze kdyby to nevyslo, tak proste nekoho nebo sebe zabije. On jsem tam nemusel jet ja, ale cyklista nebo tatra...
29.11.2010 13:00 pan Klobouk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
U nás je přesně taková křižovatka. hlavní jde doprava, já odbočuju z hlavní doleva a pravidelně mi nedávají přednost ty co jedou naproti z vedlejší a rovně. Kdybych chtěl, můžu mít pravidelně jednou dvakrát týdně nový blatník a nárazník.
29.11.2010 09:21 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak to nakonec bylo výrazně lepší než jsem čekal, vyjížděl jsem od nás v 6:20 a v 7:13 už jsem byl v Naganu na parkovišti, to je v podstatě stejně rychlé jako kterékoli jiné pondělí ráno.
29.11.2010 10:10 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Zjevně záleží na tom, z které strany tam jedeš ;-)
Quando omni flunkus moritati
bambas avatar 30.11.2010 08:01 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kurva jaka kalamita? Uplne normalne snezi. Napadne par centaku snehu a lidi se muzou posrat (protoze spousta kokotu ma jeste letni gumy). Navic do toho idioti s mlhovkama, kdyz mlha neni. Bejsbolku a ty svetla jim rozmlatit nebi jim ti posvitit rovnou do xichtu. Kalamita bude, az napadne aspon metr snehu a na technickejch jim zmrzne nafta.
Cowboys from Hell
30.11.2010 08:19 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Kdyby jenom letní gumy. Hlavně si spousta řidičů bůhvíproč myslí, že sníh na silnici se „řeší“ tak, že se podstatně sníží průměrná cestovní rychlost, a o to víc se prasí na kritických místech. Takže na přehledné rovné silnici, kde to neklouže, jedou jak s hnojem, ale před nebezpečnými místy (která jsou vidět dlouho dopředu) pak brzdí na poslední chvíli (takže je to po průjezdu pár takových inteligentů pěkně uklouzané), rozjíždí se s hrabáním kol atd.
30.11.2010 09:39 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Takže na přehledné rovné silnici, kde to neklouže,
Tak takovou jsem videl naposledy v nedeli...
30.11.2010 08:30 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Kalamita je "vyhlašována" kdykoliv kdy padá nějaký sníh v Praze. Je jedno kolik ho je, prostě je kalamita. Zrovna včera jsem si říkal co by novináři psali kdyby začal skutečně padat sníh :-)
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
30.11.2010 09:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Cynik by asi poznamenal, že v ranní špičce (a obzvlášť pondělní) není k tomu, aby bylo možno použít označení "kalamita", potřeba vůbec žádný sníh…
30.11.2010 20:21 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky, zvláštní vydání- kalamita
Kalamita je "vyhlašována" kdykoliv kdy padá nějaký sníh v Praze.
což mi přijde jako docela srandovní ... když jsem bydlel za Brnem, při prvním sněhu jsem viděl na silnicích jeden průser za druhým; co jsem se včera a dnes ráno motal okolo Prahy, tak vše v pohodě (jsem zvědav, až budu mít větší statistický vzorek ...)

a btw, zatímco v Kuřimi byl sebemenší sněhový poprašek důvodem k rozhazování megatun štěrku, včera i dnes jsem s povděkem kvitoval čerstvě prohrnuté, ovšem nikoliv posypané, ulice v té naší "vesničce"

možná je to trošku podivínské, ale ten štěrk v Kuřimi mě neskutečně sral, protože se nedalo jít nikam se psem se sáněma, a běžky se musely nasazovat daleko za městem, přičemž jako motoristovi mi to bylo k hovnu, opravdu nepotřebuju mít na rovině posypáno, přičemž odletující kamínky mi narušujou antikorozní vrstvy na podvozku (nemluvě o tom, když něco odstřelí líp, třeba do skla ...) a ještě je z toho neskutečnej bordel a prach, kterej se uklízel až kdovíkdy v půlce roku ...

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.