Portál AbcLinuxu, 6. května 2025 07:25

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
9.8.2007 07:12 pet
Rozbalit Rozbalit vše Diky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kdyz uz jsem prvni ;-), tak bych chtel autorovi vyjadrit diky za jeho vytrvalou praci. Bez nej bych s mou anglictinou o novinkach v kernelu nic nevedel.

Jeste jednou: DIKY
9.8.2007 07:52 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diky
Tez se pripojuji, je to skvele cteni !
Pavel Půlpán avatar 9.8.2007 09:31 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diky
+1 Obzvlast jsem si s chuti precetl sekci o sjednocovani i386 s x86_64. :-)
An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
Honza Balák avatar 9.8.2007 10:48 Honza Balák | skóre: 23 | blog: Jaxův linuxový zápisník | Předklášteří
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diky
JJ, velmi zajímavé čtení.
<null>
Limoto avatar 9.8.2007 15:23 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diky
+10 ;-)
xsubway avatar 9.8.2007 09:03 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 1. 8. 2007
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
... Pokud Linux nedokáže poskytnout STR (Suspend-to-RAM, uspání do RAM), které by bylo funkční, běžně nasazované a ve výchozím nastavení zapnuté, tak budou mít naše plány na ovládnutí světa vážnou trhlinu.

-- Len Brown
Asi je to pravda, ale ta formulace je jak z 007 :-D
12.8.2007 02:05 Olsen
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 1. 8. 2007
No, špíš než 007 bych řekl EXCEL SAGA...
9.8.2007 09:07 Peto_MiG
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 1. 8. 2007
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Celkom vtipné.. že staré stromy sú zaujímavé len z archeologického hľadiska.. a začlenené sú jadrá od verzie 2.5.0 :-) Nie je to tak dávno čo 2.5.0 štartovalo novú éru jadra, a ja stále ešte považujem 2.6 za "nový" kernel.

Vtipné :-)
9.8.2007 11:34 Michal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 1. 8. 2007
+1 Na 90% serveru u nas si spokojene brouka 2.4
mkoubik avatar 9.8.2007 11:47 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 1. 8. 2007
Nedávno jsem si stáhnul freex 0.1.0, nebo jak se tenkrát linux jmenoval, a je to zajímavé čtení. Má to pár kB a je tam jenom to, co v jádře musí být.
10.8.2007 12:51 Michal Ludvig | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 1. 8. 2007
9.8.2007 16:06 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 1. 8. 2007

Jak dlouho jste byl v komatu? :-)

Nie je to tak dávno čo 2.5.0 štartovalo novú éru jadra…

…něco přes šest let…

…a ja stále ešte považujem 2.6 za "nový" kernel

Po téměř třech a půl letech?. Pro srovnání: nejdelší interval mezi dvěma stabilními řadami ve starém modelu číslování byl dva a půl roku…

Limoto avatar 9.8.2007 15:22 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 1. 8. 2007
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Až by to bylo hotové, měli bych novou a naleštěnou sloučenou architekturu bez duplicitního kódu a všichni by se mohli radovat.
Luboš Doležel (Doli) avatar 9.8.2007 16:21 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 1. 8. 2007
Díky, opraveno.
10.8.2007 11:00 valesek | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 1. 8. 2007
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Me se libil tento text k x86_64 a i386: "Nejpodstatnější však je, že ještě neproběhla skutečná diskuze o sloučení. Přepracovat dvě architektury do jedné přes stížnosti jejich správce by hraničilo s nepřátelským převzetím kódu. Správci nemají absolutní vetovací pravomoce, ale ignorovat správce při začleňování takhle velkého patche by nemělo být tak snadné. Takže vývojáře sjednocené architektury x86 čeká ještě jeden velký problém: hezky vyřešili technické otázky a přesvědčili většinu vývojářské komunity, ale je v zájmu všech, aby našli způsob, jak přesvědčit i správce kódu, se kterým pracují."

A pripomelo mi to par slov ministra Hackera ze serialu "Jiste, pane ministre" : "Kdysi jeden poradce prezidenta Nixona rekl : Podrzte je pod krkem a srdce i rozum se jiz pridaji"

:)))
10.8.2007 11:04 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 1. 8. 2007
V Pratchettově verzi tam bylo něco jiného než krk…
David Heidelberg avatar 10.8.2007 16:44 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 1. 8. 2007
10.8.2007 14:54 Jiri
Rozbalit Rozbalit vše IDE se vytrati...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na to, ze USB 1.1 je uz beznadejne out, jsem si uz zvykl. Na to, ze moje analogova TV karta bude sama o sobe brzo k nicemu, taky. A ted se mam dost rychle smirovat i s tim, ze mi zmizi IDE? Kam ten svet speje? Pripojim vubec nejaky muj ted uz pet let stary HW ke stroji, ktery si za tri roky koupim?
10.8.2007 18:48 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: IDE se vytrati...
Kde jsi přišel na to, že ti zmizí IDE? IDE bude v jádře ještě hodně dlouho (vzpomeňme, jak dlouho mizel DevFS, který měl být jenom dočasné řešení)
Quando omni flunkus moritati
10.8.2007 19:14 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: IDE se vytrati...
Já to pochopil spíš tak, že se bojí, že nebude podporované na základních deskách. Na druhou stranu, proč dělat takovou tragédii z toho, že do nového počítače nebude moci dát pět let starý disk?
10.8.2007 20:09 thingie
Rozbalit Rozbalit vše Re: IDE se vytrati...
Když ho mam ve skříni, jsou v něm nějaká data a co pak s nimi? Jistě, on by možná byl mrtvý, ale ztěžovat si to ještě tímhle...
10.8.2007 22:19 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: IDE se vytrati...
To je pak ovšem moje blbost. Když si nechám data, která bych mohl potřebovat, na 5¼-palcové disketě (nebo zipce, ať nechodíme tak daleko do historie) a zahodím poslední mechaniku, na které bych je mohl přečíst, taky to bude především můj problém a ne nepodpory staršího hardware ze strany výrobců.
10.8.2007 21:28 Petr Pluháček | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: IDE se vytrati...
Protoze zatimco nekteri 5let stary hardware povazuji za srot, nekde jinde (prispevkove organizace, atp.) muze byt povazovan za vykrik moderni techniky. Nejsem sice zastancem tahani historie za kazdou cenu, ale dokud se IDE disky vyrabeji, tak historii zdaleka nejsou. ;-) A Linux si vzdy drzel kredo, ze ma co nabidout i dychavicnejsim pocitacum :-)
10.8.2007 22:16 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: IDE se vytrati...
Protoze zatimco nekteri 5let stary hardware povazuji za srot, nekde jinde (prispevkove organizace, atp.) muze byt povazovan za vykrik moderni techniky.

To je sice hezké, ale opravdu vám připadá pravděpodobné, že někdo, kdo je na tom tak špatně, si pořídí tak moderní desku, že na ní nebude IDE řadič?

ale dokud se IDE disky vyrabeji, tak historii zdaleka nejsou.

Dodnes se vyrábějí disketové jednotky a diskety a přesto spousta počítačů disketovou mechaniku nemá. PS/2 klávesnice a myši se také pořád vyrábějí (dokonce bych řekl, že jsou stále většinové) a přesto ve spoustě počítačů (i klasických PC, nejen notebooků) není PS/2 port. A tak by se dalo pokračovat.

A Linux si vzdy drzel kredo, ze ma co nabidout i dychavicnejsim pocitacum

Tak to zkusím to speciálně pro vás napsat ještě jednou ještě srozumitelněji. Tady nejde o to, co bude nebo nebude podporovat Linux, ten samozřejmě IDE disky ještě hodně dlouho podporovat bude. Jde o to, že není moc daleko doba, kdy většina nových základních desek nebude na sobě mít IDE řadič, ale pouze SATA. A moje poznámka zněla, že to není zase taková tragédie, protože považuji za krajně nepravděpodobné, že někdo bude chtít do počítače s takto moderní základní deskou dávat pět let starý disk (jednak kvůli velikosti, jednak kvůli spolehlivosti).

13.8.2007 15:37 Jiri
Rozbalit Rozbalit vše Re: IDE se vytrati...
Ano, mas pravdu, pochopil jsi to spravne. A souhlasim s Tebou. Ale ja mam ted dva IDE disky, z nichz jeden je pomerne novy a velky. Zaroven premyslim o koupi noveho stroje, nebot ten stavajici uz pomalu zacina nevyhovovat (ale mozna to budu resit koupi vice pameti a karty s USB 2.0 porty - opet asi zbytecna investice do stareho kramu), takze bych byl dost nerad, kdybych ty disky nemohl pripojit.
Luboš Doležel (Doli) avatar 13.8.2007 20:28 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: IDE se vytrati...
Pokud vám o ten disk tak jde, tak si kupte SATA - PATA redukci.
Limoto avatar 13.8.2007 22:19 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: IDE se vytrati...
a nebo rovnou PATA řadič ;-)
14.8.2007 01:00 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: IDE se vytrati...
Myslím, že v tuto chvíli se ještě není čeho bát, většina současných desek má na sobě pořád ještě jeden IDE řadič (i když obvykle už jen s jedním kanálem, tedy teoreticky na dva disky). A jak už podotkli kolegové, pořád je tu možnost si tam dát IDE řadič jako samostatnou kartu.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.