Portál AbcLinuxu, 5. května 2025 18:48

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
15.11.2005 00:30 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace ovladačů ATI
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Už někdo přišel na to jak rozchodit po obnovení ze spánku overlay? Poslední ovladače se normálně probudí, i akcelerace jede, jen overlay nefunguje.

Jinak ATI dělá poslední dobou aspoň něco, zdá se mi že ovladače začínají být konečně použitelné. Ale nechápu proč soubory umísťuje tak pitomě oproti nvidii a proč mi stále nefunguje korektně akcelerace v E17, výkon je sice taky slabší než ve windows, obzvláště pak u her poslední generace, ale není to tak hrozné.

Hry chodí skvěle, až na posledního Quake IV, který se mi nepochopitelně začal po cca 30 minutách hraní neuvěřitelně sekat, jiná hra mi to nedělala, ale nevím jak je na tom s podorou cedegy, tam to asi bude ještě stále dost bledé...

Článek se určitě hodí, jen v něm měly být i problémy se kterými jsem se už setkal hodněkrát, jako je například nenaběhnutí xek pokud je v konfiguráku více režimů pro monitor, nebo instalace na systém kde už jsou nvidia ovladače, manuální nakopírování souborů, popis příkazů pro konfiguráky xek, omlouvám se jestli jsem něco zmínil a je to tam, podrobně jsem si to nečetl :)
15.11.2005 01:32 D-Evil | skóre: 25 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace ovladačů ATI
Vy hrajete Quaka 4 pod Cedegou?
15.11.2005 10:04 alex
Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace ovladačů ATI
To je teda opravdu narez. Zajimalo by me kolik fps mate predtim nez "se hra zacne sekat".
15.11.2005 13:47 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace ovladačů ATI
Quake IV jde hrát nativně, pod cedegou nehraju nic, ani se mi jí pořádně nepodařilo rozchodit :)
15.11.2005 11:21 Michal Švanda | skóre: 19 | blog: vlkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace ovladačů ATI
Na obnoveni overlaye staci po probuzeni nastartovat dalsi X (a pak je klidne shodit). Napr. ja to delam ve skriptu volajicim hibernate tak, aby se po probuzeni stalo:
/usr/X11R6/bin/X :1 &
DRUHAX=$!
sleep 5
kill $DRUHAX
Overlay se pak znovu inicializuje a je to.
15.11.2005 15:25 Dr. Tič
Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace ovladačů ATI
Mate na mysli uspani do pameti nebo na disk? Uspani do pameti mi nikdy nefungovalo. Mam neco spatne?

A jak funguje otevreni vicero X? Pokud se pokusim spustit 2. X-y, tak se mi na nich zobrazi jenom rozsypany caj. Drivejsi verze ovladace to nedelaly (ted mam 8.16.20-r1). Mam neco spatne nastavene?
15.11.2005 10:37 erchamion
Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace ovladačů ATI
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Fajn clanek, jen bych se rad zeptal na jednu vec: pokud by muj system nebyl "zraly" na instalaci ovladacu kvuli spatne zkompilovanemu jadru, instalace ovladacu "systemovym zpusobem" (u me konkretne pomoci yum na FC4) se nezdari nebo to ten instalator nejak obejde? Predpokladam spis to prvni, ale rad bych se ujistil... O co mi konkretne jde: mam ATI X800GT, nainstalil jsem ovladace pres yum, ale stejne mi nechodi TV-Out (S-video konektor). Tak jestli by instalace dle clanku nemohla v tomto pomoct. I kdyz dle napr. tohoto clanku asi nebudu s podobnym problemem sam a mozna neni chyba na mem prijimaci...
15.11.2005 10:52 erchamion
Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace ovladačů ATI
Jeste bych doplnil: ta karta je PCI-E v desce Abit AN8 Ultra.
15.11.2005 11:01 ZS-Man | skóre: 31 | blog: B26
Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace ovladačů ATI
Jestlize bude jadro spatne nastavene, ovladac nebude funkncni. Koukni na to glxinfo, pripadne fglrxinfo, uvidis jestli ovladac jede nebo ne. Kdyz budes postupovat podle clanku, budes v zasade delat podobne veci jako ten yum, ale alespon hned budes videt, kde je asi chyba. jestlize ovladace pojedou OK, veskere dalsi nastaveni se provadi uz jenom v /etc/X11/xorg.conf . Zazalohuj ho, a skus ho znova vygenerovat pomoci fglrxconfig.
15.11.2005 11:14 erchamion
Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace ovladačů ATI
Diky za odpoved, to glxinfo zkusim vecer, az se dostanu k predmetnemu PC. IMHO mi ovladace jedou, instalace probehla bez jakekoliv hlasky, xorg.conf jsem pomoci fglrxconfig po instalaci vygeneroval, nastavil jsem tam parametry TV-Out, ale stejne nejede... Otazka je, jestli je vubec nejaka sance to rozjet, kdyz se to nepovedlo ani tem lidickam na linuxhardware.com, kteri tomu asi rozumi prece jen o dost vic nez ja... Kazdopadne jeste jednou diky.
15.11.2005 18:06 Martinus | skóre: 21 | blog: martinus
Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace ovladačů ATI
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nenechávat v blogu, chtělo by to přidat do FAQ nebo z toho udělat normální článek/návod na ábíčku!

Jinak úplně skvělej článek.
Free your mind and the ass will follow...
15.11.2005 18:13 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace ovladačů ATI
Nenechávat v blogu
Však ono to není v blogu :-).
Luboš Doležel (Doli) avatar 15.11.2005 19:41 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Pro nVidia
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Něco podobného, akorát že pro nVidia, jsem před časem sepsal tady.

Podporuje fglrx vůbec rozšíření RENDER?
15.11.2005 20:05 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pro nVidia
Něco podobného, akorát že pro nVidia, jsem před časem sepsal tady.
Tak to musím upozornit i na článek Grafické karty nVIDIA na abíčku :-).
Luboš Doležel (Doli) avatar 15.11.2005 20:16 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pro nVidia
Ten jsem neznal. Ale i tak tam mám něco navíc ;-)
15.11.2005 20:55 faugusztin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pro nVidia
Composite rozsirenia (co vy nazyvate RENDER) ovladace ATI nepodporuju. A zatial sa ich podpora ani neplanuje, v ramci vyvoja ovladacov ATI nie su prioritou.
Luboš Doležel (Doli) avatar 15.11.2005 21:08 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pro nVidia
Hmm, tak proč když mám vypnuté Composite, ale zapnutou akceleraci RENDER (RenderAccel), tak to akceleruje. Composite != Render.

Myslel jsem si, že ovladače Composite podporovat nemusí, že to jen pojede neakcelerovaně?!
15.11.2005 21:18 Michal Růžička (ruzicka.mich@tiscali.cz)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace ovladačů ATI
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Rád bych upozornil ještě na tyto dvě HOWTO:
ATI karty
nVidia karty

Osobně používám ATI kartu na SUSE LINUXu 9.3. Podle tohoto návodu by se měl dát z instalátoru generovat balíček pro různé distribuce. Osobně se mi to nepovedlo, kvůli nějaké nespecifikované chybě při kopírování (cp hlásí, že mu chybí nějaký sufix, či co. Samotný instalátor ale nic nehlásí, jen balíček nevytvoří. :-( ) Používám starší ovladače instalované z RPM balíčku pro SUSE, který jsem našel dříve. Nezkoušeli jste to někdo? Nevíte, v čem by mohl být problém? Bylo by to asi nejlepší a nejčistější řešení, vygenerovat si z originálního balíčku s ovladačem nativní balíček pro distribuci.

15.11.2005 21:26 Michal Růžička (ruzicka.mich@tiscali.cz)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace ovladačů ATI
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ještě bych měl dodat, že výše uvedené je určené pro uživatele SUSE LINUXu. Nicméně instalátor ATI dovede generovat balíčky i pro mnoho jiných distribucí, které ve výše zmíněném HOWTO uvedeny nejsou (viz `ati-driver-installer-8.18.8-i386.run --get-supported', respektive `ati-driver-installer-8.18.8-x86_64.run --get-supported').
15.11.2005 22:21 Martin
Rozbalit Rozbalit vše Preklad a zavedeni modulu fglrx
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Podle tohoto navodu sem se bohuzel dostal pouze k nasledujici chybe. # sh make.sh .... Warning: could not find /lib/modules/fglrx/build_mod/2.6.x/.libfglrx_ip.a.GCC4.cmd for /lib/modules/fglrx/build_mod/2.6.x/libfglrx_ip.a.GCC4 *** Warning: "verify_area" [/lib/modules/fglrx/build_mod/2.6.x/fglrx.ko] undefined! build succeeded with return value 0 duplicating results into driver repository... done.

# sh make_install.sh - creating symlink - recreating module dependency list - trying a sample load of the kernel module FATAL: Error inserting fglrx (/lib/modules/2.6.14-AGPTEST/kernel/drivers/char/drm/fglrx.ko): Unknown symbol in module, or unknown parameter (see dmesg) failed.

A dmesg vypise nasledujici: fglrx: module license 'Proprietary. (C) 2002 - ATI Technologies, Starnberg, GERMANY' taints kernel. fglrx: Unknown symbol verify_area

Tim pro me instalace bohuzel konci:( Muzete poradit? Dekuju. (Fedora Core4, Kernel 2.6.14, fglrx_6_8_0-8.18.8-1)
16.11.2005 02:47 ZS-Man | skóre: 31 | blog: B26
Rozbalit Rozbalit vše Re: Preklad a zavedeni modulu fglrx
Hmm, gcc4. Je fakt, ze tohle jsem delal s gcc (GCC) 3.3.6, a co jsem ted koukal ruzne do diskuzi, melo by se na kompilaci pouzivat gcc3.3. Takze bud nejaky fix pro ovladace nebo gcc4.

ad Michal Růžička)

Podle tohodle navodu si prece vubec negenerujes balicek pro svoji distribuci. timhle primo obchazis jakykoliv balickovaci system. Pouze rozbalis balicek ktery je dostupny ze stranek vyrobce. A kopirujes to rucne.Podle toho vypisu se proste novy modul nezkompiloval a snazil se natahnout nejaky nekompatibilni, treba ty ovladace uz nejaky modul obsahuji( to nevim, ted u ATIny nesedim) a samozrejme ho menuzou nahrat. Spis by to chtelo napsat jak to kopirujes a co presne to nahlasi.

A konverze balicku je prece dostupna. Pokud vim, tak alien by mohl byt dostatecne univerzalni.
16.11.2005 09:56 Michal Růžička
Rozbalit Rozbalit vše Re: Preklad a zavedeni modulu fglrx
Cituji z toho HOWTO pro ATI karty, které jsem odkazoval výše: "The postinstall script of this RPM will try to compile the required kernel module." Skutečně to tedy generuje balíček na míru distribuci.

A já pochopil, že návod v tomto článku na ABC Linuxu je o ruční instaltaci. Jenže tomu jsem se právě chtěl vyhnout. Vždy je lepší použít balíčkovací systém nativní pro tu kterou distribuci. A to vygenerování balíčku z instaltátoru ATI právě umožňuje. Tedy mělo by, pokud by to fungovalo. (Momentálně nejsem u svého počítače, takže přesný popis chyby dodat nemůžu.)
17.11.2005 17:34 JirkaK | skóre: 15 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Preklad a zavedeni modulu fglrx
Ehm... kernel module != balicek. Tady je rec o tom, ze se pokusi zkompilovat dany modul (tj. "ovladac"), nikoliv generovat balicek, ktery by se posleze instaloval (jestli Vas dobre chapu).
** Počítač bez window$, to je jako ryba bez bicyklu... ** echo 'Kdo neskáče, není Čech!'|sed s/Čech/cvičená\ opice/
17.11.2005 22:03 Michal Růžička (ruzicka.mich@tiscali.cz)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Preklad a zavedeni modulu fglrx
Tak ještě jednou:
V tomto HOWTO se píše o instalátoru s oficiálním ovladačem ATI. Buď se může přímo spustit, a pak pracuje "na vlastní pěst". Pokusí se skopilovat modul, vygeneruje konfigurák Xek atd.
Nebo se může spustit s parametrem --get-supported, pak vám vypíše seznam distribucí a jejich verzí, pro které je schopen vygenerovat nativní balíček (příkazem --buildpkg <označení_distribuce>). A nativní balíček se pak pochopitelně dá instalovat nativně. S tím, že postinstalační skript tohoto balíčku pak provádí překlad jaderného modulu přímo pro kernel, na kterém ten systém běží.
17.11.2005 10:43 ytre | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Preklad a zavedeni modulu fglrx
gcc4 nejde zkompilovat tusim zadne jadro, tak nevim proc to zkouset na modulech... leda aby se rozbilo binarni rozhranni modulu a jadra a poradne to havarovalo pokud to nespadne jeste pri kompilaci...
17.11.2005 13:29 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Preklad a zavedeni modulu fglrx
gcc4 nejde zkompilovat tusim zadne jadro
$ cat /proc/version
Linux version 2.6.14-ck3 (robert@deb) (gcc version 4.0.3 20051023 (prerelease) (Debian 4.0.2-3))
5.7.2006 00:10 ytre | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Preklad a zavedeni modulu fglrx
> -ck3

> 4.0.3

Dobre. Melo tam byt zrejme z linus vetve bez dalsich cisticich zaplat. A pokud se to povede tak stejne nikdo nerucil za vysledek... I kdyz 3ti patch level na kompilatoru uz by podle drivejsich zkusenosti mel produkovat hodne pouzitelny kod.
17.11.2005 16:06 MartinK. | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Preklad a zavedeni modulu fglrx
Tak už jsem to vyřešil. V GCC4 nebyl žádný problém. Problém byl v tom, že novější jádra (2.6.14) si nerozumí s ovladači od ATI (ATI zaspalo) a je nutné stáhnout patch do jádra. Víc v diskuzi
18.11.2005 23:34 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Preklad a zavedeni modulu fglrx
Respektive je nutné udělat patch do ati-fglrx. To je myslím jednodušší :-) Nové ati drivery(8.19?) ale myslím už 2.6.14 jádro podporují.
Only Sith deals in absolutes.
19.11.2005 09:16 MartinK. | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Preklad a zavedeni modulu fglrx
To je mozne. Ja to zprovoznoval s ovladaci 8.18. Ty 8.19 musi byt stare par dnu:(
3.12.2005 12:44 ondrej | skóre: 7 | blog: zvast
Rozbalit Rozbalit vše Re: Preklad a zavedeni modulu fglrx
díky moc, vďaka tomu patchu a horeuvedenému článku my konečne funguje 3d.
18.11.2005 13:28 Radek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Preklad a zavedeni modulu fglrx
verify_area byl odstraněn z kernelu řady 2.6.14. "Berličku", která Vám může pomoci najdete například na adrese verify_area.tar.gz
16.11.2005 07:59 petr_p
Rozbalit Rozbalit vše Prava k DRI
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Proc nechavat pristup k videopameti kazdemu? Lepsi je vytvorit skupinu (napr. video:28) a pridat do ni lokalni uzivatele, kteri to potrebuji a v konfiguraci X serveru pouzit:
Section "dri"
    Group 28    # video
    Mode 0660
EndSection 
16.11.2005 12:59 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace ovladačů ATI
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zdravím. Vlastníkem karty ATI nejsem, ale je dost možné, že brzy budu. Jak jsem pochopil nejen z tohoto článku, jsou tyto oficiální ovladače od ATI těžce proprietární. A existuje i free (GPL?) ovladač, jednoduše "radeon", ten se pro ATI používá v řadě distribucí jako výchozí (to je ten řádek v xorg.conf, co se mění po instalaci ofic. driverů). Na ten se chci právě zeptat. Jak fungují ATI karty s free ovladačem? Dá se to používat? Je to o hodně horší, než s těmi oficiálními? Díky.
PB
16.11.2005 13:22 ZS-Man | skóre: 31 | blog: B26
Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace ovladačů ATI
Jaderny ovladac radeon jsem drive (hoodne drive :-) ) take pouzival, ale delal problemy pri hrani nekterych her, takze jsem ho opustil. Jak funguje ted , to netusim. Ale 3D akceleraci podporuje a na 2D bude urcite uplne v poradku. Na to 3D bude ale asi lepsi ten od ATI. Jestlize planujes hrat Win hry pres Cedegu, doporucuju si nejdruve prohlednout databazi podporovanych her a jake jsou s nima problemy. Zda se mi ze prave ATIny maji s Cedegou mnohem vetsi problemy nez nVidia.
Max avatar 16.11.2005 13:23 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace ovladačů ATI
Ne, je to uplne v pohode, jen to ma malou chybku(pokud se bavime o novejsich typech R9700 =>), 3D akcelerace nejede ;-)
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Luboš Doležel (Doli) avatar 16.11.2005 21:25 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace ovladačů ATI
ATI kartám se, pokud možno, vyhněte.
20.11.2005 16:40 em
Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace ovladačů ATI
gatos.sf.net a jestli je to horsi nez s temi oficialnimi. tezko rict. nejede 3D akcelerace (hry nehraju a 3d nepouzivam, tak mi to nevadi), ale za to mi funguje TV tunner, protoze mam ATI Radeon AIW 9000 Pro 64MB.
17.11.2005 12:59 @pretorian | skóre: 14 | blog: @pretorianův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace ovladačů ATI
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mam problem - vcera jsem to takto instaloval na svem pocitaci s debianem a vse probehlo v naprostem poradku. PC jsem ale pres noc zformatoval, nainstaloval znovu debiany a nyni se mi to nedari nainstalovat. Drzim se stejneho postupu. Problem je, ze predtim mi po prikazu
sh make_install.sh
vypsalo plno radku. Nyni se mi vypise jen
pejsanek:/lib/modules/fglrx# sh make_install.sh
- creating symlink
- recreating module dependency list
- trying a sample load of the kernel module
done.
X server nabehne v poradku, ve logu nejsou zadne chyby. Ale 3D akcelerace nefunguje a hlavne tam nejsou zadne nainstalovane programy - fgl_glxgears, glxinfo. Jinak modul fglrx v lsmod je.
V pozadí každého velkého majetku je zločin.
17.11.2005 13:16 @pretorian | skóre: 14 | blog: @pretorianův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace ovladačů ATI
mno tak
direct rendering: Yes
, ale jeste mi stale nejde ATI control panel z KDE-menu nabidky.
V pozadí každého velkého majetku je zločin.
17.11.2005 13:30 @pretorian | skóre: 14 | blog: @pretorianův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace ovladačů ATI
mno, tak stacilo zmenit prava u /usr/X11R6/bin/fglrx*... ; a zda se, ze vse funguje - ale nevim proc to za me instalace predtim udelala a ted jsem si to musel udelat sam.
V pozadí každého velkého majetku je zločin.
19.11.2005 12:12 Krakonoš | skóre: 17 | Nová Ves v Horách
Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace ovladačů ATI
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tady bych chtel podotknout, ze instalovat ovladace od ATI, pokud mate desku s chipsetem nForce(2) je temer (neli uplne) nemozne. Neznam snad nikoho, komu by se podarilo to rozchodit, ja sam jsem kvuli tomu upravoval jadro i modul od ATI, ale bez uspechu (dostal jsem se daleko - Xka se zacala spoustet, avsak temer pred spustenim xinitrc, tj. tesne pred koncem inicializace zatuhla a pomohl vzdy az tvrdy reset). Pokud se toto nekomu povedlo, tak bych byl rad kdyby mi poslal vse co o tom vi a vse o sve desce, Xkach, grafice, verzich jadra a ovladacu, abych se poucil kde jsem udelal chybu (nebo kde soudruzi z NDR udelali chybu :)).

Moc diky. Mimochodem - docela dobry clanek.
21.11.2005 11:12 Q
Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace ovladačů ATI
Hm, tak to asi patrim do "rodiny". Mam Athlon64, desku s nForce 4 Ultra, grafiku ATi Radeon X800GTO (R480, PCIe) a zkousel jsem Gentoo (jadro 2.6.13). Dospel jsem k tomuto:

* Posledni ovladace ATi (tusim 8.19.10) + Xorg 6.8.2: cerna obrazovka, tuhy system, nutny restart. V Xorg.0.log je posledni radek (II) fglrx(0): [DRI] installation complete

Kdyz se v xorg.conf v sekci karty nastavi Option "no_accel" "yes" Tak X nabehnou. Ale samozrejme nejede akcelerace.

V obou pripadech probehne Xorg -probeonly, ale uplne se rozsype znakova konzola, tzv. rozsypany caj, neumim to opravit.

* Stabilni ovladace Gentoo (pro 64bit) ATi 8.14.13: Xorg nabehne (ale ten srafovany podklad je rozsypany), pustim i xterm, kdyz dam glxinfo, tak vidim, ze je to akcelerovane, ale v okamziku, kdy to ma odrolovat obsah terminalu X vytuhnou a opet reboot :-( Pri vypnute akceleraci (no_accel) se zda, ze to bezi normalne, textove terminaly zustanou v poradku.

Nastaveni jadra mam podle HOWTO, takze kde je zakopany pes? Jeste musim podotknout, ze ten starsi ATi ovladac pri konfiguraci moji kartu nevypisuje, ale normalne ji detekuje pri startu X, akorat divne, jako X850XT. Novy ovladac ji umi uz zkonfigurovat (vypise ji v podporovanych), X opet ale hlasi, ze je to X850XT.

Protoze jsem v Linuxu uplny amater, tak si naprosto nevim rady, co dal. Kde je problem? V ovladaci? V jadre? V konfiguraci jadra? V konfiguraci ovladace?

Neni tu nekdo s podobnou konfiguraci, komu to chodi?
6.12.2005 15:08 Q
Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace ovladačů ATI

Hurrra! Fungujici kombinace:

gentoo
ati-drivers: 8.18.8-r2
kernel: 2.6.14
Xorg: 6.8.2

COMPOSITE extension funguje velice spatne, navic v pripade, ze je zapnuty, tak se vypne DRI - cili je to o nicem. Taky mi to vytuhne, kdyz spustim 2 X servery najednou, ale to mne uz tolik nepali. Hlavne, ze to jede, zbyva jen udelat nejaky poradny benchmark, asi UT2004 ;-)

22.11.2005 21:50 Danhien
Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace ovladačů ATI
Zdravim. Me osobne se nekolikrat po sobe podarilo nainstalovat ATInu na MSI K7N2 Delta-L tedy desku s nForce2 chipsetem.
Nejdulezitejsi poznatek je ten, ze novejsi ovladace (8.16 a 8.18) mi delaly chyby toho typu ze mi vytuhl pocitac pri ukoncovani X serveru. S drivery 8.14.13-r2 mi funguje s ATI R9550 vsechno bez problemu a s ATI R9800 Pro se mi rozsype grafika pokud ukoncim UT2004. Zadny jiny problem jsem zatim nenasel.
Ted par nudnych udaju:
Mainboard - MSI K7N2 Delta-L FSB400
Procesor - AMD Athlon XP 1800+
Graficka karta - ATI R9550 / ATI R9800 Pro (konfiguraky se tykaji R9800)
Distribuce linuxu - Gentoo 2005.1
Verze jadra - 2.6.13-gentoo-r3
Verze ati-drivers - 8.14.13-r2
Verze xorg-x11 - 6.8.2-r4

xorg.conf
Section "dri"
    Mode 0666
EndSection

Section "Module"
    Load        "dbe"   # Double buffer extension
    SubSection  "extmod"
      Option    "omit xfree86-dga"   # don't initialise the DGA extension
    EndSubSection
    Load        "type1"
    Load        "freetype"
    Load        "glx"   # libglx.a
    Load        "dri"   # libdri.a
EndSection
Section "Device"
    Identifier                          "ATI Graphics Adapter"
    Driver                              "fglrx"
    #Option                              "NoDDC"
    Option "no_accel"                   "no"
    Option "no_dri"                     "no"
    Option "mtrr"                       "off" # disable DRI mtrr mapper, driver has its own code for mtrr
    Option "DesktopSetup"               "0x00000000" 
    Option "MonitorLayout"              "AUTO, AUTO"
    Option "IgnoreEDID"                 "off"
    Option "HSync2"                     "unspecified" 
    Option "VRefresh2"                  "unspecified" 
    Option "ScreenOverlap"              "0" 
    Option "NoTV"                       "yes"     
    Option "TVStandard"                 "NTSC-M"    
    Option "TVHSizeAdj"                 "0"     
    Option "TVVSizeAdj"                 "0"   
    Option "TVHPosAdj"                  "0"   
    Option "TVVPosAdj"                  "0"   
    Option "TVHStartAdj"                "0"   
    Option "TVColorAdj"                 "0"  
    Option "GammaCorrectionI"           "0x00000000"
    Option "GammaCorrectionII"          "0x00000000"
    Option "Capabilities"               "0x00000000"
    Option "VideoOverlay"               "on"
    Option "OpenGLOverlay"              "off"
    Option "CenterMode"                 "off"
    Option "PseudoColorVisuals"         "off"
    Option "Stereo"                     "off"
    Option "StereoSyncEnable"           "1"
    Option "FSAAEnable"                 "no"
    Option "FSAAScale"                  "1"
    Option "FSAADisableGamma"           "yes"
    Option "FSAACustomizeMSPos"         "no"
    Option "FSAAMSPosX0"                "0.000000"
    Option "FSAAMSPosY0"                "0.000000"
    Option "FSAAMSPosX1"                "0.000000"
    Option "FSAAMSPosY1"                "0.000000"
    Option "FSAAMSPosX2"                "0.000000"
    Option "FSAAMSPosY2"                "0.000000"
    Option "FSAAMSPosX3"                "0.000000"
    Option "FSAAMSPosY3"                "0.000000"
    Option "FSAAMSPosX4"                "0.000000"
    Option "FSAAMSPosY4"                "0.000000"
    Option "FSAAMSPosX5"                "0.000000"
    Option "FSAAMSPosY5"                "0.000000"
    Option "UseFastTLS"                 "2"
    Option "BlockSignalsOnLock"         "on"
    Option "UseInternalAGPGART"         "yes"
    Option "ForceGenericCPU"            "no"
    BusID "PCI:2:0:0"    # vendor=1002, device=4e48
    Screen 0
EndSection
Section "Screen"
    Identifier  "Screen0"
    Device      "ATI Graphics Adapter"
    Monitor     "Monitor0"
    DefaultDepth 24
    #Option "backingstore"

    Subsection "Display"
        Depth       24
        Modes       "1280x1024" "1024x768" "800x600"
        ViewPort    0 0  # initial origin if mode is smaller than desktop
    EndSubsection
EndSection
Jadro
Nevim co vsechno je dulezity z .configu, ale tady je par veci.
CONFIG_AGP=y
CONFIG_AGP_NVIDIA=y
# CONFIG_DRM is not set
CONFIG_TMPFS=y
# CONFIG_TMPFS_XATTR is not set

25.12.2005 13:11 MartinK. | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace ovladačů ATI
Moje funkcni konfigurace musi obsahovat take:

CONFIG_AGP_AMD64=m
19.11.2005 23:53 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace ovladačů ATI
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nestává se vám někomu že by se overlay (tvtime, nebo xine a video out xv) rozpůlil? Našel jsem ten problém popsaný jako že je to nedostatkem grafické paměti, ale je to podle mě pitomost. Používám rozlišení 1400x1050@100Hz a někdy se mi stane (skoro vždy po probuzení pc), že mi tvtime rozpůlí obraz, jakmile přepnu na nižší rozlišení pustím tvtime tak je vše ok, vrátím zpět původní rozlišení a je to taky ok. S Dri driverem to nedělá, ale je to fakt k naštvání...
21.11.2005 07:59 Slavomir Hrbal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace ovladačů ATI
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A co video vystup na TV... u ATI kariet uz sa tym niekdo zaoberal alebo ma s tym niekto skusenost?
21.11.2005 16:52 erchamion
Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace ovladačů ATI
Jo, ja - dva tydny jsem se s tim drbal, prolejzal inet, nasel tuny navodu, clanku, rad, vyzkousel jsem kde co, vcetne nekoliak riznych distribuci - vysledek nulovy, TV OUt na me X800GT jsem proste nerozchodil. Tak jsem se na to vybod a misto tehle zabavy jsem radsi zacal vydelavat penize ;-)
3.4.2006 16:47 MAR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace ovladačů ATI
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
JEDEN DOTAZ V NÁVODU SE MLUVÍ O AGP, ZAJÍMALO BY MĚ, JESTLI TEN NÁVOD PLATÍ I KDYŽ JE GRAFIKA V SOKLU PCI-EXPRES. JESTLI V TOM NEBUDOU NĚJAKÉ ROZDÍLY. DÍKY
17.5.2006 21:09 webblaster
Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace ovladačů ATI
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
toto sa mi stalo pri sh make.sh

Error: kernel includes at /usr/src/linux/include do not match current kernel. they are versioned as "2.6.13-15-default" instead of "2.6.13-15.8-default". you might need to adjust your symlinks: - /usr/include - /usr/src/linux

viete mi s tym poradit? som zaciatocnik
17.5.2006 21:13 webblaster
Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace ovladačů ATI
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
toto sa mi stalo pri sh make.sh

Error: kernel includes at /usr/src/linux/include do not match current kernel. they are versioned as "2.6.13-15-default" instead of "2.6.13-15.8-default". you might need to adjust your symlinks: - /usr/include - /usr/src/linux

viete mi s tym poradit? som zaciatocnik mam SuSE 10.0
5.12.2006 16:14 illi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace ovladačů ATI
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
mam mensi problem. postupoval sem presne podle tohoto navodu...ale nejede to. :( jedina zmena je v tom ze mam XFree86 takze sem menil jiny soubor (/etc/X11/XF86Config-4) ale to by melo byt jedno, ne? ale kdyz pak startuju Xka tak to vyhodi error ze to nemohlo nacist modul fglrx... nevite kde je chubka?

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.