Portál AbcLinuxu, 5. května 2025 10:38

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Jardík avatar 17.2.2009 01:17 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Předpokládám, že ten open broadcom firmware neumí enko? Ještě, že výrobce dodává kvalitní ovladač. Nevidím jediný důvod, proč se tím zabývat, ztráta času, který můžou věnovat např. vývoji intel ovladače, který je nepoužitelný (pomalé composite/RGBA, nefunkční HDMI).
Věřím v jednoho Boha.
17.2.2009 07:15 Zdenek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
Vyborne, muzete zasednout a napsat ten Intel ovladac. Nebo jim zaplatit at Vam ho napisou. Nebo blbe kecat. Mate svobodnou volbu, akorat jste zapomel ze oni take.
Jardík avatar 17.2.2009 10:07 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
By stačilo, kdyby ho napsal intel, třeba i uzavřený. Pro Windows ho také píšou, proč né pro Linux a musejí si to psát sami "Linuxáci"? Je sice hezké, že dají specifikace, ale to je k ničemu. Umožní to sice vznik "něčeho" ale to "něco" tak úplně nefunguje. To samé je i s AMD/ATI, vydala specifikace a dodnes není nic použitelného. Ještě že vydávají uzavřené ovladače, které jsou mnohem lepší a funkčnější.
Věřím v jednoho Boha.
17.2.2009 13:58 Mordae
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009

Mno, ja narozdil od vas pouzival fglrx od ATI/AMD, radeonhd od Novellu a radeon od X.org a musim vam rict, za zatim si vede nejlepe ten "nejopensourceovejsi", posledni jmenovany. Ta sracka od ATI (a ne, nvidia neni o nic lepsi) absolutne nema sanci konkurovat.

Jardík avatar 17.2.2009 14:20 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
Ano, jak plynule vám s použitím radeonhd běží Quake4? Jak hezky vám radeonhd renderuje jiné 3d aplikace (tím nemyslím hry), jak rychle vám běží s radeonhd composite, jak hezky vám radeonhd akceleruje video? Mě nvidia akceleruje video jak o závod, fullhd, které mi procesor nestíhá (Athlon X2 5200+ EE), zřejmě i kvůli nutnosti škálovat 1080p na 720p, mi s akcelerací běží naprosto plynule. 3d aplikace plynule, composite plynule (až na debilní implementaci v kwinu, s kterým je to slideshow).
Věřím v jednoho Boha.
kozzi avatar 17.2.2009 15:41 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
no tak vše co tu píšeš mi na catalyst(fglrx) nefunguje :-D. Takže to že AMD/ATI vydává ovladače je sice hezké. Jen by mohli vyrábět funkční ovladače, to by potom bylo hezčí.
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
17.2.2009 16:16 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
Mě nvidia akceleruje video jak o závod, fullhd, které mi procesor nestíhá

V tej súvislosti ma napadá otázka: Ako rozoznať či je bottleneck-om jadro, ovládač grafiky, CPU alebo GPU?
17.2.2009 09:58 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
Ti lidi nedělali firmware pro vaše nebo moje potěšení a už vůbec ne kvůli tomu, aby byl otevřený. Oni ho napsali, protože se věnují vývoji 802.11, o kterém si myslí, že v určitých situacích je prostě špatný a že dokážou vyvinout efektivnější protokol.
17.2.2009 08:35 Tom.š Ze.le.in | skóre: 21 | blog: tz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dobře, jdu si obléct své azbestové spodní prádlo, jen tak bez důvodu.

Nechápu přesně co se tím chce říct, protože ani po následování linku mi kontext není úplně jasný - ale nebyl by adekvátnější překlad "To jsem si bral své azbestové prádlo zbytečně"?

Vojtěch Trefný avatar 17.2.2009 08:41 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
Já bych si tipnul, že to bude hláška z nějakého filmu nebo něco takového...
17.2.2009 08:56 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
Podle mě tím chce naznačit, že očekává hořlavou diskuzi.
Quando omni flunkus moritati
17.2.2009 09:21 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
Je to odkaz na Linusův mail z roku 2003:
Subj.: Flame Linus to a crisp!

Ok, 
 there's no way to do this gracefully, so I won't even try. I'm going to 
just hunker down for some really impressive extended flaming, and my 
asbestos underwear is firmly in place, and extremely uncomfortable.

  I want to make it clear that DRM is perfectly ok with Linux!

[snip]
17.2.2009 09:41 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009

Jo, byl. Pisatel podle všeho očekával pořádný flame o mutexech a žádný se nekonal.

Další nesmysl v překladu hlášek je to "indiánské tajemství". Podle mě by to mělo být spíš "indický mudrc," ale v angličtině je občas problém poznat indiána od inda a naopak, takže za toho inda ruku do ohně nedám.

17.2.2009 09:57 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
Dík, máš pravdu v obou případech - nepodíval jsem se na originál.
stativ avatar 17.2.2009 09:54 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To zmrazení souborového systému vypadá jako sympatická fičura…

Jinak k tomu SUNRPC – nějaké změny na GPL only exporty jsou už i v 2.6.28.1, ale je to na houby. Abych zprovoznil OpenAFS tak jsem musel porušit GPL i licenci samotného OpenAFS, protože jsem musel nahradit všechny informace o licenci OpenAFS na GPL.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
17.2.2009 16:03 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009

Vtip je v tom,  že ty jsi žádnou licenci neporušil pokud jsi ten modifikovaný kód někomu nedistribuoval. Prostě to co si ty děláš na svém počítači a jestli si tam provozuješ jádro třeba s vypnutými GPL only exporty je čistě tvoje věc. Dokonce si nejsem jistý jestli by vůbec něco nadělali jaderní vývojáři s tím, když by jsi pravidelně vydával zdrojáky jádra bez těchto omezení. Bylo by to morálně pochybné, ale právně naprosto v pořádku. Vzal by jsi GPL kód, zmodifikoval a vydal zase pod GPL. GPL by jsi nijak neporušil. Jen by jsi to myslím nemohl vydávat za Linux (ochranná známka spravovaná nadací založenou Linusem). Dokonce by jsi mohl vydávat i takovou binárku jádra. Opět GPL by nebyla nijak porušena. Jen by se na tebe sesypaly sprosté nadávky, vyzývali by k tvému bojkotu, pokoušeli by se tě zažalovat (zbytečně) a je otázka kdo by tomu tvému jádru věřil a používal ho. Ta ochrana je tam víceméně jako upozornění pro dodavatele binárních ne GPL ovladačů ve smyslu: "Když potřebujete tenhle symbol a vydáte binárku pod jinou licencí než GPL, tak jste s GPL s největší pravděpodobností porušili."

XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
17.2.2009 18:56 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
Vtip je v tom, že ty jsi žádnou licenci neporušil pokud jsi ten modifikovaný kód někomu nedistribuoval.
To by platilo pouze v případě, kdy ta licence připouští jakýkoli způsob "osobního" použití programu a řeší jen distribuci (taková je např. GPL). Ale jinak i k úpravě autorského díla je třeba mít licenci, i když upravené dílo nebudete distribuovat. Kdyby tomu tak nebylo, je třeba možné beztrestně provádět jakékoli reverzní inženýrství -- tak tomu ale není, v (českém) AZ jsou na to přísné podmínky.
Fluttershy, yay! avatar 17.2.2009 19:03 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
Aha a když to nikomu nijak nedistribuuji, nikdo neví, že to mám upravené. ^_^
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
17.2.2009 11:05 Pavel
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

GEM uz v jadre je od minule verze, ale nevite, jak to vypada s kernel mode setting? Melo se dostat do 2.6.29.

17.2.2009 12:27 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
Dostalo se v -rc1, viz minulé JN.
Quando omni flunkus moritati
Jardík avatar 17.2.2009 12:51 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
GEM stejně nebude funguvat, dokud distribuce neaktualizujou intel ovladače, půlka z nich je má 100 let starý, např ArchLinux, který má snad všechno aktuální má pořád 2.4, stejně jako ostatní. Snad jen vývojová verze Ubuntu 9.04 má 2.6 a ten stejně funguje jako když nefunguje a je ještě pomalejší než 2.4. A nejhorší na tom je, že si ten ovladač uživatel nemůže jednoduchým způsobem aktualizovat - pro instalaci musíte kompilovat drm, intelý ovladač, jádro a jánevímco. Dokonce i v několik let starém Windows XP se dá nainstalovat nejnovější ovladač na grafiku bez kompilace a aktualizace 30 věcí a spočívá v 5 kliknutí. Fakt demence, že vyjde distribuce s ovladačem xx a i když vyjde zz, tak ho tam nedají a musí tam být pořád xx. Ať tam xx nechají, ale ať umožní nainstalovat zz. Ale to se nikdy nezmění, protože jsou linuxový vývojáři natvrdlí a nepochopí, že by to někomu mohlo vyhovovat. Stejně tak výměnná média. Když nechci používat KDE ani GNOME, tak prostě musím jak dement lézt do konzole a růčo to všechno připojovat. A dneska to musím dělat ručně i v KDE, protože zasranej policykit v archlinuxu je totálně zkurvenej a i když se naserete do skupin kam máte, tak to nejde. Pak je super práce s sítí, která spočívá ve spuštění nm-appletu a hlášky, že se nelze připojit kvůli oprávnění, i když v požadované skupině jste. A když dáte dotaz do fóra, tak se na vás každej vysere, protože oni networkmanager nepotřebují, oni si totiž pustí v konzoli příkaz tenaten a pak támhletenatámhleten, upraví routovací tabulku, napevno si ve wifi accesspointu nastaví ip, aby jim to jelo, vypnou wpa2, aby nemuseli spouštět příkaz tenaten. Prostě čím víc linux používám, tím víc věcí mi tam přijde nahovno. A dneska mi přijde nahovno i ta Vista, protože mi dneska nebyla schopná na 4GB flashku s FATkou nakopírovat 1,5GB soubor - nejdřív se zeptala, jestli ho chci zkopírovat bez práv (měl nastavené ACL) a když jsem dal ano, tak se to celý zaseklo a hovno. Dnešní OS jsou prostě nahovno, jediný OS, který se mi ještě nezhnusil je MacOS, ale s tím musíte koupit HW a platit za každou dementní aplikaci, protože ty zdarma jsou nahovno (koukněte např. na nabídku vypalovacích programů, které je tedy dementní i na Linuxu, k3b se muselo zkurvit kvůli KDE4 a debilní brasero nic neumí a kurví CéDéčka a neumí smazat DVD-RW).
Věřím v jednoho Boha.
michich avatar 17.2.2009 13:07 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
Fakt demence, že vyjde distribuce s ovladačem xx a i když vyjde zz, tak ho tam nedají a musí tam být pořád xx.
Minimálně pro Fedoru tohle neplatí. Např. xorg-x11-drv-ati, který používám, vyšel ve Fedoře 10 ve verzi 6.9.0 a v updatech pak vyšel 6.10.0.

Dál už jsem nečetl, vypadalo to už moc jako zbytečné stěžování si.
17.2.2009 13:53 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
Stejně tak výměnná média. Když nechci používat KDE ani GNOME, tak prostě musím jak dement lézt do konzole a růčo to všechno připojovat.

To je fakt hrozné. Raději použijeme sadu skriptů, které nejprve budou půl minuty médium ošahávat, aby zjistili, že cédéčko je prázné, a pak automagicky uhádnou, který uživatel si ho tam strčil, a podle toho nastaví přístupová práva k zařízení, takže síťový uživatel, co ho tam dal, protože nemá ve své stanici vypalovačku, se k němu nedostane.

17.2.2009 14:51 Roger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009

No trolleni je to vydarene... Debian ma 1.6 RC, 2.6.1, 7.4 uz celkem dlouho (=od te doby, co vysly).

A musim rict, ze to funguje skvele :)

17.2.2009 16:22 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
Musim bohuzel potvrdit, ze intel driver z experimental debian baliku s 2.6.29-pre jadry nefunguje a stary (balik z unstable) nema podporu pro KMS.
18.2.2009 11:05 Roger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009

Byla rec o GEMu, ne KMS. 2.6.29 jeste neni ani vydane, takze bych to neresil. Ovladac z experimentalu mi s 2.6.28 snapshoty funguje skvele, vcetne UXA - takhle rychla KDEcka jsem nemel uz dlouho :)

On ma teda Intel 2.6.1 dost vlastnich problemu i s GEMem, ale o tom puvodni trolleni nebylo.

17.2.2009 15:30 to jsem prece ja
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009

k tomu ArchLinuxu: v AUR je xf86-video-intel 2.6.1 ... networkmanager + nm-applet mi funguje na trech instalacich bez problemu ... pouzivat FATku (FAT16 ?) je debilita ... a ano, policykit je fakt "totalne zkurvenej"

Jardík avatar 17.2.2009 22:09 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
networkmanager a nm-applet mám z repozitáŕe (extra, community či co), funguje jen pod rootem kvůli policykitu. intel ovladač kompilovat nebudu, protože to má minimálně 5 dalších věcí jako závislosti a akorát se rozprasí systém.
Věřím v jednoho Boha.
17.2.2009 22:46 to jsem zase ja
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009

networkmanager mam taky z extra a funguje naprosto bezne a bez problemu i bez roota. xf-86-video-intel-newest 2.6.1-2 z AUR ma vsechny zavislosti v extra a pokud pouzivate xf86-video-intel 2.4, mate je uz beztak vsechny nainstalovane (krome automake). Pokud je v PKGBUILDu v AUR spravne popsany konflikt s puvodnim balikem xf86-video-intel, rozhodne se nic "nerozprasi".

Jardík avatar 18.2.2009 16:02 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
Tak tos asi ještě neaktualizoval, protože packagekit to zničí. A jestli ano, tak je ArchLinux zvláštní distribuce, když to napůl nefunguje. Mi řekni, co mám kde nastavit. Jsem ve skupině network a nejde to.

A co intel-dri a mesa, to přece také musím překompilovat(?).
Věřím v jednoho Boha.
Jardík avatar 17.2.2009 22:10 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
A co mám použít na flashku s 4GB? soubory větší jak 2GB tam nenahrávám, důležitá je pro mě přenositelnost Windows-Mac-Linux a to splňuje FATka naprosto dokonale.
Věřím v jednoho Boha.
Fluttershy, yay! avatar 17.2.2009 18:08 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pro lidi, kteří si chtějí s Btrfs hrát - obzvláště ti, kteří chtějí hlásit chyby či zasílat vylepšení - nyní je pro to skvělý čas.

Ta věta je nějaká divná.

A to s ručníky: ROFL!

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Jardík avatar 15.7.2010 00:34 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
typedef void (async_func_ptr) (void *data, async_cookie_t cookie);
Nechybí tam hvězdička?
typedef void (*async_func_ptr) (void *data, async_cookie_t cookie);
Věřím v jednoho Boha.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.