Portál AbcLinuxu, 26. dubna 2024 10:58


CleanIT: unijní internetová totalita

Podařilo se získat materiály s návrhy v projektu Evropské komise zvaném CleanIT. Plány popsané v tomto projektu je možné popsat jen jako internetovou totalitu: odstranění legislativy bránící filtrování a sledování provozu, odstranění právních formalit kolem odstraňování obsahu, omezení online anonymity, aktivní monitorování "teroristické aktivity" ze strany ISP, zodpovědnost ISP za obsah, podpora firmám na základě toho, jak dobře "spolupracují", postavení odkazování na teroristický obsah mimo zákon nebo blacklisty domén, které se nesmějí registrovat.

25.9.2012 13:09 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý článek


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

25.9.2012 13:21 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nightmare
andree avatar 25.9.2012 13:42 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ja si snad kupim letenku a pojdem tych panakov do Brusselu prefackat, jedneho za druhym. To ako budu skusat kazdy mesiac podobnu ***cku pretlacit? Nestaci uz asi luxusny plat co maju od obcanov EU, ze musia brat este prachy od neviem-ktoreho-zoskupenia-firiem, aby mohli produkovat toto. Najviac by prospelo keby za podobne navrhy dostavali politici par rokov natvrdo :-/
25.9.2012 17:14 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
Pred EU-bashingem si je dobre uvedomit, ze v tomto pripade se nejedna o navrh EK, ten projekt jako celek zrejme EK plati, ale primarnimi aktery projektu/navrhu jsou ministerstva Nizozemi, Nemecka, UK, Belgie a Spanelska (a nekolika dalsich statu).
25.9.2012 14:02 Franta
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
EU nemá Íránu a podobným zemím vůbec co vyčítat.
25.9.2012 14:12 GAZDOWN | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
No pomalu ani ne..
25.9.2012 16:34 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
Ale hovno. To co se tam popisuje je spíš společnost dohledu, která je celkem normální věcí (kamery na ulicí pro prevenci zločinu, ne-anonymita v reálném životě, různá zákonná omezení). Tohle se ve skutečnosti za totalitu nedá označit, je to spíš odstranění předešlého stavu který byl téměř anarchií.

Líbit se nám to nemusí, ale "totalita" a podobně je sakra přemrštěné označení. Ale holt týpci na internetu jsou od podstaty rozmazlené attention whores :)

A zvlášť takový, co začnou vytahovat Irán nebo severní Koreu a plácat, jak u nás nebo v USA není žádná demokracie... Huš, paka! Totalita, to byl terror za třetí říše, rudí Khmérové v Kambodži, nebo Stalinská hrůzovláda za třetí říše. nebo si vzpomeňte na všechny ty gilotiny v době teroru za Francouzské revoluce, a pak mudrujte, hipsteři.
25.9.2012 16:35 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
oprava: *stalinská krutovláda v třicátých až padesátých letech (ačkoliv v Svazu to bylo kruté i předtím, i potom).
25.9.2012 17:23 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
Je pravda, ze oznacneni 'totalita' se casto naduziva, nicmene spojovat to s intenzitou nasili a terroru take neni v poradku. Totalitni rezim je proste takovy rezim, ktery chce podridit prakticky veskere deni ve spolecnosti jedne ideologii. Mnohe totalitni rezimy byly spojene s brutalnim terorem, nicmene to i mnohe netotalitni diktatury. Totalita 1984 je srovnatelna s totalitou Brave New World, i kdyz ta druha je nepomerne mene brutalni.
25.9.2012 17:35 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
Ale ani jednu nelze srovnávat s tímhle :)
25.9.2012 17:48 Franta
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
Totalitni rezim je proste takovy rezim, ktery chce podridit prakticky veskere deni ve spolecnosti jedne ideologii.
+1 (nebo prostě řídit podle svého, ani v tom nemusí být moc ideologie) Máš bod -- moc lidí bohužel nedokáže rozlišit mezi totalitou a diktaturou (nebo násilím).
25.9.2012 18:12 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
V mých příkladech bylo to násilí projevem a dopadem totality. V tomhle CleanIT není ani ten projev, ani ta totalita.
25.9.2012 21:03 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
Povedz mi, čo by povedal Stalin, Hitler, Caucescu, Mussolini, Mao Tse-tung - keby si za nimi prišiel a povedal: Pane, gratulujem vám k nástupu do funkcie. Som bývalý pracovník telekomunikačnej spoločnosti a chcem vám porozprávať o niečom, čo asi nepoznáte: existuje jedna nenápadná budova a v nej je výpočtové centrum, kde sa môžete dozvedieť o každom človeku v tomto štáte. S kým a kedy sa schádza, kedy a kam cestuje, ako sa vyjadruje v internetových diskusiách, akú počúva hudbu, a aké kupuje knižky, kedy a kam chodí na dovolenku, či hrá hazard online, či má dlhy, alebo zahýba manželke manželovi, kde sú jeho deti ... všetko. Čo len budete chcieť o všetkých vašich politických partneroch, <tuto stíši hlas> protivníkoch, politickej opozícii, ilegálnom odboji, ... Váš ponížený služobník.

Čo by povedali? A čo by s takými informáciami spravili? Myslíš, že budúcnosť nám už neprinesie psychopatických diktátorov?
25.9.2012 22:21 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
Blbost. S touhle argumentací byste mohl zrušit matriky, policii, zdravotní pojišťovny, ba i školy (tam nás můžou indoktrinovat!). Možnost zneužití je hloupý argument. Nezapomeňte taky zakázat jaderné elektrárny - jo a lopaty, aby nemohl zamaskovat masové hroby.
Kingskid avatar 26.9.2012 08:37 Kingskid | skóre: 4 | blog: GBY
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
Pane, vy působíte jako zanícený agitátor. Možná tomu doopravdy i věříte. Já nevidím důvod, proč by měl stát, potažmo EU, všechno regulovat, sledovat a chránit. Stát má vytvořit podmínky (řekněme legální rámec) a nechat občany žít. Když někdo žije jako hovado, bude mít život jako hovado - ale je to jeho volba. Zamyslete se, zda váš nick nemá jedno "o" navíc.
Kolikrát vám má vysvětlovat, že poloviny jsou stejné? Jak se tak na vás dívám, větší půlka z vás to stejně nechápe.
26.9.2012 09:35 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
Keď ja sám komunikujem s matrikou či políciou tak z princípu komunikujem so štátnym orgánom - teda so štátom samotným. A teda štát má tie informácie, ktoré mu poskytnem a nemá tie, ktoré mu neposkytnem.

Ak komunikujem so zdravotnou poisťovňou tak má len tie informácie, ktoré jej poskytnem ja (resp. môj lekár alebo lekárnik) ale ich rozsah je obmedzený. Ak budem kde-kade rozhlasovať, že chcem zrušiť zdravotnú poisťovňu, prejsť do inej, alebo spáchať atentát na predsedu vlády, tak mi zdravotná poisťovňa neodmietne preplatiť operáciu alebo očkovanie proti chrípke.

Obrana proti indoktrinácii v škole je jednoduchá: každý rodič môže svoje svetonázor odovzdať deťom účinnejšie ako škola. Stačí s ním tráviť čas a rozprávať sa s ním.

To o čom rozprávam, je situácia, kedy sa ty chceš zo svojimi priateľmi a známymi dohodnúť a zorganizovať štrajk/demonštráciu/petíciu/puč alebo vydať satirický článok alebo "blow a whistle". Situácie, kedy ty chceš urobiť niečo, čo štát môže vnímať ako svoje ohrozenie. Rozsah sledovania tak, ako je navrhovaný v Clean IT, je hrozbou nielen pre ochranu súkromia, ale aj pre slobodu prejavu, slobodu zhromažďovania - pre demokraciu ako takú.

What good is a freedom of speech if you can't advocate overthrowing your government?
25.9.2012 19:22 Alan
Rozbalit Rozbalit vše unijní internetová totalita
přečti si celý titulek, chytrolíne, prostě se státy/EU cpou kam nemají a internetová totalita - filtrování veškerého obsahu - je jejich cíl
25.9.2012 22:24 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: unijní internetová totalita
Nejdřív si ty zjisti, co je společnost dohledu a zamysli se, jestli to náhodou neodpovídá situaci.

"Filtrování veškerého obsahu" -- chápu, ještírci a zednáři chcou cenzurovat *všechno*. Jediné co bude dovoleno je kočička Hello Kitty a reklamy na čipové karty, kterými nás zotročí.
AsciiWolf avatar 25.9.2012 18:13 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
+1
30.9.2012 23:28 linux_enthusiast
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
Čím dlhšie nad tým rozmášľam, tým viac sa mi zdá, že máš pravdu. Ak sa dobre pamätám, tak niečo podobné tu len nedávno bolo a zámienka tuším bola filtrovanie/obmedzovanie pirátskeho obsahu. Povedal by som, že akcia trvá, len vymenili masku. Celé mi to pripadá ako Fantomas, ktorý robí stále to isté, len vždy pod inou maskou.
25.9.2012 14:26 anonymator | skóre: 3 | blog: anonymator
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pri troche snahy to prejde. Vyhovuje to drvivej väčšine politikov, vyhovuje to veľkej časti voličstva, vyhovuje to zamestnancom štátu, vyhovuje to veľkým ISP a SW korporáciám, vyhovuje to novým firmám v sektore cenzúry a filtrovania.

Win, win, win, win, win, win situácia.

A ak mám byť úprimný, som na vážkach, či to náhodou nevyhovuje aj mne (nemám na mysli žiaden ekonomický záujem).
The newcomer's guide to anonymous communication on Freenet
25.9.2012 14:46 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Cleanternet. Ani se moc nenamáhali změnit jméno projektu. Nebo jim jen nedochází sarkasmus?
What Big Oil knew about climate change
25.9.2012 15:23 qpal
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
Grafika je pekna, ja myslim ze to nepochopili a obslehli to. Prece jenom nepovysujme politika nad prumerneho joudu, jsou akorat vetsi svine hrabive, ale to je tak nejak vse.
pavlix avatar 26.9.2012 02:26 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
Tys mě předběhl!
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Kingskid avatar 26.9.2012 08:52 Kingskid | skóre: 4 | blog: GBY
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
U toho videa je poměrně zajímavé, jak značky stop postupně zakrývají různé pojmy. Zpočátku je tam terorismus a podobné a později následuje svoboda projevu a demokracie. Že by nás už předem upozorňovali, co všechno jejich systém zruší?
Kolikrát vám má vysvětlovat, že poloviny jsou stejné? Jak se tak na vás dívám, větší půlka z vás to stejně nechápe.
Kingskid avatar 26.9.2012 08:55 Kingskid | skóre: 4 | blog: GBY
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
A výzva k následování Číny, Iránu a Korei do budoucnosti, protože dané země již úspěšně filtrují internet, aby si chránili svojí svobodu a demokracii - to je krutý bulsh*t...
Kolikrát vám má vysvětlovat, že poloviny jsou stejné? Jak se tak na vás dívám, větší půlka z vás to stejně nechápe.
AsciiWolf avatar 26.9.2012 10:42 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
Doporučuji modprobe irony. ;-)
25.9.2012 16:20 Aragorn
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Slovo Freedom-svoboda neni od slova Free-zadarmo. Svoboda se dost často platila galony krve vojáku kteří za svobodu bojovali. Nebuťme hloupí natolik že si tak drahou svobodu necháme před nosem vyfouknout. Jen je to frustrující, vyhodíš je s ACTA oknem, a oni příjdou s CleanIT dveřma. Bojím se že je to nikdy neomrzí. Vždycky bude někdo chtít větší moc, a větší kontrolu.
25.9.2012 19:27 Klon
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
jo to máš pravdu, jen je potřeba pochopit že hlava to jsou korporace a ne ti podplacení tajtrlíci v EK nebo parlamentu. O to víc to bude bolet a boj už začal. Začal bych přemýšlet nad slovy Ebena Moglena-EFF a jako první krok bych zahodil iPhone.
25.9.2012 16:24 Eugenio
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Někdo by se měl naučit anglicky a udělat si 20 minut čas na přečtení onoho uniklého dokumentu. Pak by nemohl psát takové bláboly, jako že z něj vyplývá odpovědnost ISP za obsah.

Nejsem zastánce podobných pokusů o regulaci ze strany státu či EU, ale bytostně nesnáším hysterické reakce na základě bludů či polopravd. protože přesně takováto pitomá reakce velice ztěžuje pozici těm, co chtějí vznášet věcné a podložené argumenty proti takovýmto návrhům.
25.9.2012 17:10 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
Ale ono to tam je, viz strana 5 bod 6:
Legislation must make clear Internet companies are obliged to try and detect to a reasonable degree (costs of and availability of technology for detection) terrorist use of the infrastructure and can be held responsible for not·removing (user generated) content they host/have users posted on their platforms if they do not make reasonable effort in detection;
Kingskid avatar 26.9.2012 08:44 Kingskid | skóre: 4 | blog: GBY
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
Docela mě pobavila obligátní formulka: "terrorist use". Komunisti už nikoho neděsí, tak teď máme všude teroristy...
Kolikrát vám má vysvětlovat, že poloviny jsou stejné? Jak se tak na vás dívám, větší půlka z vás to stejně nechápe.
D.A.Tiger avatar 26.9.2012 09:04 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
+1
Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
25.9.2012 19:31 Ervin
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
No nevím kdo tu trollováním co komplikuje.
25.9.2012 17:37 anonymator | skóre: 3 | blog: anonymator
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Other participants (civil society and industry)

These persons or organisations attended Clean IT events and/or exchanged views to contribute to the project. This does not implicate any commitment to temporary or future results from the individuals or their organization. The list is not complete, will be updated regularly, and only includes names from those who made pulbic their attendance or explicitely allowed us to mention their names.

Pirate Party Switzerland

http://www.cleanitproject.eu/partners-and-participants/
The newcomer's guide to anonymous communication on Freenet
Luboš Doležel (Doli) avatar 25.9.2012 17:55 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
Jo, ten konkrétní pirát si to dokonce vychvaluje na svým blogu.
25.9.2012 17:49 Delaunay | skóre: 17 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Když zcela pominu podstatu věci a její zjevnou nesmyslnost a neúčinnost, tak mám jednu takovou v dnešní době ne zcela úplně bezvýznamnou otázku: Kdo to sakra všechno zaplatí?
AsciiWolf avatar 25.9.2012 18:15 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
Hádej...
25.9.2012 18:20 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
Já sem proti stavbě dálnic, stadiónů a justičních paláců, a k čemu mi to je.
26.9.2012 00:13 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
Když zcela pominu podstatu věci a její zjevnou nesmyslnost a neúčinnost, tak mám jednu takovou v dnešní době ne zcela úplně bezvýznamnou otázku: Kdo to sakra všechno zaplatí?
"The Clean IT project is carried out with the financial support from the Prevention of and Fight against Crime Programme of the European Union, European Commission – Directorate-General Justice, Freedom and Security."
26.9.2012 01:24 Delaunay | skóre: 17 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
Neměl jsem ani tak na mysli, kdo ten "projekt" sponzoruje, ale kdo by případně platil náklady na implementaci a provoz celé té polofunkční byrokratické kafkárny. Soudruzi si nejspíš představují, že to zaplatíme všichni prostřednictvím vyšších daní nebo výrazně vyššími náklady na připojení k internetu. Regulací a cenzurou vzhůru k lepším zítřkům!
D.A.Tiger avatar 26.9.2012 09:10 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
Jak jinak? Tuším, že jejich představa asi je, že co budou na to muset vydat státy, zaplatí občané těch států a co na to budou muset vydat provozovatelé serverů tak si zaplatí ze svých kapes.

Je to velmi zajímavé. Oni nad námi získají větší kontrolu a mi jim to ještě zasponzorujem. No nejsou to hlavičky šikovný?
Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
25.9.2012 21:09 vencas | skóre: 32
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kdyby se abclinuxu drželo Linuxu a open-source, nemuselo by být zaplevelné pseudopolitickýma diskusema o hysterických zprávičkách.
Bystroushaak avatar 25.9.2012 22:05 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
Kdyby se EU držela politiky a nesrala se do světa technologií, nemusely by ty jejich opičí mozky plodit hovna, která pak zvedají tep všem ostatním.
D.A.Tiger avatar 26.9.2012 09:12 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
Ono se to tak nějak Linuxu a open-source dotýká. Otázky svobody na internetu se tak nějak dotýkají nás všech, bez ohledu na používaný systém...
Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
26.9.2012 12:05 vencas | skóre: 32
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
Tak že by tady časem byly i zprávičky o DPH a cenách benzínu?! Bez ohledu na používaný systém.
D.A.Tiger avatar 26.9.2012 12:56 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
Jasně, takže podle mínění zakladatele tohoto vlákna se téma internetová bezpečnost open source a Linuxu netýká, a pokud ano, tak podle tebe se potom open source a Linuxu týká i DPH a ceny benzínu? Pánové, máte zajímavou logiku ;)
Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
D.A.Tiger avatar 26.9.2012 12:59 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
aha, to je jen jeden člověk, no tak oprava: "máš opravdu zajímavou logiku"
Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
26.9.2012 08:57 Martin Seman | blog: mseman | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
tak zaznamenavat kto, kedy a kam pristupuje (po dobu 6 mesiacov) je v SR povinne uz rok pre kazdeho ISP podla zakona 351/2011 § 58.
Citujem:
(5) Podnik je povinný na účely podľa odseku 7 uchovávať
prevádzkové údaje, lokalizačné údaje a údaje komunikujúcich
strán odo dňa uskutočnenia komunikácie
počas
a) 6 mesiacov, ak ide o pripojenie k internetu, internetovú
elektronickú poštu a telefonovanie prostredníctvom
internetu

Telekomunikacny urad s tym dost prudi, minimalne viem o jednom malom ISP ktoreho do takeho niecoho dotlacili pod hrozbou pokut atd.
Konkretne pozadovali source IP, destination IP, source MAC, destination MAC (to som nepochopil), cas zaciatku a
konca komunikacie, protokol a este nieco, ale uz si nespominam presne co to bolo.
Proste humus
29.9.2012 12:37 palo
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
dobre uz bolo
Bystroushaak avatar 29.9.2012 17:49 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: CleanIT: unijní internetová totalita
Dobré časy člověk nezažije, na ty se jen vzpomíná.

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.