Portál AbcLinuxu, 29. července 2025 11:40


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
24.5.2011 18:04 Ondra
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Fedora-15-x86_64-Live-Desktop.torrent
24.5.2011 20:03 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Fedora mi je stale vice sympatictejsi, vyvoj jde rychle kupredu a clovek ma i pocit, ze je kus vyvoje odveden i tu v CR (mohl by prosim z nekdo RedHatu popsat, na cem konkretne se pri vyvoji fedory podileli?).
Rezza avatar 24.5.2011 20:34 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
Fedora Board a Fedora KDE SIG, hh. A ted i ambassador.
24.5.2011 22:24 JoHnY2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
Musim souhlasit. Nikdy jsem Fedoru moc nemusel, ale v posledni dobe jsem potreboval bleeding edge distro, ktery by bez prace slo dat na server a Fedora je jasnej vitez. Jedina vyhraha je snad jejich /etc, je takovy neDebiani :-)
25.5.2011 02:18 Michal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
Distro s podporou dlouhou cely jeden rok je na server opravdu jasnej vitez, LOL.
vain avatar 25.5.2011 07:27 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
Na server, který běží ve vnitřní síti je absolutní šumák. Taky ji na pár místech mám. Dokonce tu máme někde na sambu nějakou Fedoru 2 nebo kolik. Takže ano, klidně vítěz.
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
25.5.2011 09:33 JoHnY2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
Jednoznacne jsem psal, ze jsem potreboval bleeding edge distro, ktery by slo snadno pouzit na serveru. Je snad jasny, ze kombinace distra s kratnou podporou a serveru neni dobrej napad pro dulezity servery, ale spis se hodi na testovani a vyvoj. Na bezpecnost a stabilitu tu mame Debian a CentOS/RHEL.
Sešívaný avatar 24.5.2011 23:28 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
Ten seznam by byl hodně dlouhý. Brno se podílí téměř na všem.
contyk avatar 25.5.2011 09:23 contyk | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
Ano, to je pravda :)
Tomáš Bžatek avatar 25.5.2011 11:57 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
Kdybys byl byval vcera prisel, dozvedel by ses to.
Koupim litajiciho tucnaka
kouzer avatar 24.5.2011 20:07 kouzer | skóre: 11 | Mladá Boleslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Upgrade 14 -> 15 proběhl bez problémů. :-) Dobrá práce. ;-)

Linux user #448944.
24.5.2011 20:20 ABC
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
Tak jsem chtěl vyzkoušet Fedora-15-i686-Live-Desktop.iso a při startu vidím akorát hlášku: Oh no! Something has gone wrong! A problem has occurred and the system can't recover. Please Logoutand try again. A takhle pořád dokola. Upřímně čekal jsem od Fedory 15 více :-(
vain avatar 24.5.2011 20:22 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
Skvělý popis problému. Hlavně to takhle napiš do bug trackeru!
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
24.5.2011 20:24 ABC
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
Co chceš víc, když s tím nejde nic dělat. Nejde se ani přepnout do konzole. Když se nedostanu k logům, tak asi těžko můžu uvést podrobnosti, ty chytráku!
vain avatar 24.5.2011 20:27 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
K logům se opravdu dostat nejde? To nevěřím. Hardware je taky nějaký obecný "standard"?
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
24.5.2011 20:40 ABC
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
HW je standard, s linuxem nikdy nebyl žádný problém. Tohle je první případ, kdy jsem nenastartoval do grafického prostředí. Po logout to hodí stejnou chybu a takhle pořád dokola. Přijeď' se podívat PC přestane kompletně reagovat a jediné fungující klávesy jsou Ctrl+Alt+Delete :-D Nezabírá ALT+F1 až ALT+F6 ani magická klávesa SysRQ. Jen tak mimochodem stejná chyba jako u Fedory 15 Beta, kterou jsem zkoušel tento víkend.
vain avatar 24.5.2011 20:41 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
Zkus ctrl+alt+f2.
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
24.5.2011 21:56 ABC
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
Jdu psát, ale zkusím se na to zítra ještě podívat. Kontroloval jsem ještě SHA256 sum a ta je v pořádku.
18.6.2011 16:59 pepa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
Má pravdu, instaloval jsem Fedoru 15 na noťas a bez problému. Ta samá instalace na desktop - to samé. Nejde se zalogovat. Nevím proč. Fedora 14 bez problémů. Josef
Rezza avatar 24.5.2011 20:25 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
No Gnome vic nerekne, matlo by to uzivatele. Ale Fedora neni jen Gnome, chce to zkusit jiny spin.
24.5.2011 20:29 ABC
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
Fedora live CD s KDE4 funguje, ale jen kvůli Fedoře nehodlám měnit prostředí.
24.5.2011 20:22 ABC
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
Oprava: má být Please Logout and try again...
24.5.2011 21:09 otakar | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Už někoho napadlo opravit ty dva nesmysly v příkazu ls ? Např. ls -al.

Tečka mezi hodinou a minutou je opravdu sexy, ale běžně tam bývá dvojtečka. Vrací se to s nějakým podivným kodováním, takže den a datum se přes scanf nenačte jako dvě hodnoty, ale jako jedna.

25.5.2011 00:19 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
Tečka mezi hodinou a minutou je standard. Dřeváci tam bůhvíproč začali psát dvojtečky a teď se tváří, jako že je to tak správně.
25.5.2011 06:58 Honza | skóre: 7 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
Myslím, že je to amerikanismus, stejně jako hromada dalších věcí. Podle českých pravidel mezi hodiny a minuty opravdu patří tečka.
David Šmíd avatar 25.5.2011 07:54 David Šmíd | skóre: 10 | blog: dsmid
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
Má pravdu, předsedo:
# LANG=en_US ls -al
total 8
drwxrwx--T 2 root lp 4096 Sep 17  2010 .
drwx--x--- 3 root lp 4096 May 12 11:49 ..
# LANG=cs_CZ ls -al
celkem 8
drwxrwx--T 2 root lp 4096 17. zář  2010 .
drwx--x--- 3 root lp 4096 12. kvě 11.49 ..
Takže výstup je závislý na použitém localu, s čímž by měl každý skript počítat.

 


Jediné "intuitivní" rozhraní je bradavka. Všechno ostatní se musíte naučit. -- Bruce Ediger, o uživatelském rozhraní
25.5.2011 09:40 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
nevím, koho označuješ za dřeváky, nicméně ta dvojtečka správně samozřejmě je:

"Specifickým případem užití dvojtečky je zápis časových údajů. Pokud zapisujeme pouze hodiny a minuty (viz Časové údaje), můžeme psát jednak tečku (tu doporučují Pravidla českého pravopisu – Je přesně 8.20.), jednak dvojtečku (tu doporučuje norma ČSN 01 6910 – Je přesně 8:20.). Pokud zapisujeme i nižší časové jednotky (např. při běžeckých závodech), píšeme mezi hodinami a minutami jedině dvojtečku."
25.5.2011 12:18 JoHnY2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
Operacni system je stroj, takze je vazne logitejsi tak : podle CSN normy.
27.5.2011 13:52 Honza | skóre: 7 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
Operační systém nemusí být nutně stroj. ;-)
27.5.2011 13:51 Honza | skóre: 7 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
Toto je samozřejmě otázka na dlouhou diskusi :-) Je to dáno tím, že je právě v tomto (psaní časových údajů) neskutečný bordel. Norma opravdu uvádí, že se používá dvojtečka, jenže... Norma jednak není závazná, to bylo kdysi za minulého režimu, a jednak, ti co normu dělali, se měli podívat do Pravidel českého pravopisu a z nich vycházet. Pracovali však (a nikoliv úplně nesprávně) s ISO normou, kde jsou uvedeny dvojtečky. To je ovšem cizí jev přitažený sem z "US like countries".

Takže jak je to správně? Lze používat oboje a zmatky z toho plynoucí můžete řešit na lampárně. Záleží i na situaci. Když píšu rukou dopis, určitě mě vůbec nemusí zajímat norma upravující psaní textu textovými editory a píšu tečky. Když pracuji na počítači, tak zas dvojtečky. Hehe :-)
30.5.2011 15:28 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
Když píšu rukou dopis, určitě mě vůbec nemusí zajímat norma upravující psaní textu textovými editory a píšu tečky.
když píšu dopis rukou, tak by mě ani nenapadlo psát nějakou tečku či dvojtečku, když můžu minuty triviálně napsat o kousek vejš ...
31.5.2011 08:49 Honza | skóre: 7 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
To jde přece v editoru taky :-)
25.5.2011 09:43 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
Už někoho napadlo opravit ty dva nesmysly v příkazu ls ? Např. ls -al.
a už někoho napadlo nahlásit na to bug?

- jinak není to v ls (coreutils) ale v glibc
Vrací se to s nějakým podivným kodováním, takže den a datum se přes scanf nenačte jako dvě hodnoty, ale jako jedna.
to je na druhý bug, scanf by samozřejmě mělo být schopno rozparsovat vstup podle aktuálního kódování
michich avatar 25.5.2011 09:57 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
Vrací se to s nějakým podivným kodováním, takže den a datum se přes scanf nenačte jako dvě hodnoty, ale jako jedna.
Kódování je nejspíš správně UTF-8, ale ten znak je nezalomitelná mezera U+00A0. Nevím, proč to tak autor locale zvolil.
David Šmíd avatar 25.5.2011 11:44 David Šmíd | skóre: 10 | blog: dsmid
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15

Možná proto, že by se to podle typografických pravidel zalamovat nemělo ?

Chyba bude spíše ve skriptu, který spoléhá na fixní formát výstup, který je už z definice závislý na localu. Kdyby si autor takového skriptu napřed nastudoval parametr --time-style, vyhnul by se problémům.

 


Jediné "intuitivní" rozhraní je bradavka. Všechno ostatní se musíte naučit. -- Bruce Ediger, o uživatelském rozhraní
25.5.2011 16:18 otakar | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
Malé upřesnění. Místo původního
den a datum
má správně být den a měsíc, což jsou opravdu dvě různé hodnoty. V pojetí výstupu ls je jedna číselná a druhá textová.

Dají se tyhle problémy někde (s někým) řešit v češtině ?

Nicky726 avatar 25.5.2011 10:35 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
Tak ještě aby to dobublalo do DE a bude to fajn. :-)
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
25.5.2011 20:31 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15

Předně řeknu, že za to můžu já, co by správce překladu glibc a coreutils.

Co se týče tečky mezi hodinami a minutami, tak to je klasický český zápis. Nevidím na něm nic špatného.

(Na ČSN mám svůj názor. Myslím, že postačí, když připomenu, že většina nových norem jsou slepé překlady ISO, o kvalitě vlastních lze pochybovat, vzpomeneme-li si, jak probíhá a kdo se účastní schvalování, třeba medializovaný proces s OOXML.)

Nevím, jak dlouho používáte GNU/Linux, ale tečka byla kromě „krátké“ epizody, kdy překlad coreutils naprosto schátral a řada hlášek, včetně této, nebyla vůbec lokalizována (stav fuzzy), od začátku českého překladu.

Co se týče oddělovače dne a měsíce, je tam (snad zúžená) nezlomitelná mezera, protože v tomto místě se v češtině řádek nedělí. Problémy se scanf jsme zaznamenali a problémy jsou mnohem většího rozsahu, jejichž řešení ale bylo zamítnuto.

glibc nedávno změnila správce, můžeme zkusit štěstí znovu.

26.5.2011 09:51 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
Co se týče oddělovače dne a měsíce, je tam (snad zúžená) nezlomitelná mezera, protože v tomto místě se v češtině řádek nedělí. Problémy se scanf jsme zaznamenali a problémy jsou mnohem většího rozsahu, jejichž řešení ale bylo zamítnuto.
neotvírej tu skříň, padá z ní můj kostlivec :-/
glibc nedávno změnila správce, můžeme zkusit štěstí znovu.
Brew(tm) says owner for glibc is aschwab.
Koji(tm) says owner for glibc is schwab.
?
26.5.2011 20:09 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
Já myslel Ulricha. Ale i Andreas je souměřitelný (proti)hráč :(
25.5.2011 10:46 j AM | skóre: 2 | blog: skeptik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jde vypnout ten Gnome Shell a pouzit normalni Gnome panel?
vain avatar 25.5.2011 11:50 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
Jo, v nastavení se vybere vynucení fall back módu.
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
alblaho avatar 25.5.2011 13:47 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
Já jsem si s tím hrál ve VirtualBoxu a byl jsem překvapený, že fallback mód není starý panel z GNOME 2.x, ale snaží se dost imitovat GnomeShell. Třeba na něj nefunguje pravé myšítko.

Chystám se Fedorku nainstalovat nativně a trochu si pohrát s GS: přidat dock, přesunout zavírací tlačítko vlevo, nějaké applety. Schválně, jestli bude lepší než Unity, se kterým žiju, ale není to ono.
25.5.2011 14:18 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
Ve virtualboxu se chchyta sit, nevim proc (nat i bridge), takze sem moc nezkusil. To, ze zavazi uprostred panelu datum a presunout ho neumim, nepotesi. To, ze se aplikace musi pretahnout na panel a ne kliknout ravym mi chcilu trvalo, nez sem objevil, ze se to musi pretahnout... No - a umistilo se to nekam do ... nevhod. Ale z tama uz to dostat neumim. Jedine, co se mi podarilo, ze kdyz sem tahl se shiftem, zmnozilo se to. Uaaa? Jsou nekde postupy, jak se ma "toto" pouzivat? Na notebooku mi akcelerovane gnome taky nepojede, tak abych se na satra kolena nedivil... :-D

Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
vain avatar 25.5.2011 14:24 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
Nějak to půjde.
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
michich avatar 25.5.2011 15:15 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 15
Já jsem si s tím hrál ve VirtualBoxu a byl jsem překvapený, že fallback mód není starý panel z GNOME 2.x, ale snaží se dost imitovat GnomeShell. Třeba na něj nefunguje pravé myšítko.
Funguje, ale musí se podržet Alt (což je teda dost nešťastná volba, protože Alt+rightclick mi odchytává virt-manager; někde v gconfu to jde změnit.)

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.