Portál AbcLinuxu, 10. května 2025 13:20

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
FrostyX avatar 24.9.2014 09:07 FrostyX | skóre: 27 | blog: Frostyho_blog | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hehe, to formátování se povedlo :-D

4 * "GNOME ...\n"
FrostyX.cz | 1984 was not supposed to be an instruction manual.
24.9.2014 09:18 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pěkně to tam přeskakuje, by mě zajímalo co tam vydrží do zmrazení testingu :))))
Pavel Půlpán avatar 25.9.2014 13:53 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Jj, připomíná mi to pampelišku... :-D
An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
coder avatar 24.9.2014 09:33 coder | skóre: 4 | blog: lINUKS
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tuto zprávičku jsem musel vyfotit na památku. Jinak upřímnou soustrast.
These kids won't have to remember passwords or obsess about security because these kids will grow up with Windows 10!
24.9.2014 16:16 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
"Přístupnosti" hehe. To accessibility byste radši měli překládat nějak inteligentněji, nebo lidi nebudou rozumět, co se tím myslí (funkce pro postižené, nevidomé, a tak podobně).
coder avatar 24.9.2014 18:56 coder | skóre: 4 | blog: lINUKS
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Eh?
24.9.2014 20:18 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Taky jsem chvíli přemejšlel, co že je to ta "přístupnost". Dost nevhodnej výraz.
Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
pavlix avatar 24.9.2014 21:31 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Zase je to přímý překlad.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
24.9.2014 09:39 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dobrá zpráva.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
little.owl avatar 24.9.2014 11:07 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
+1
A former Red Hat freeloader.
24.9.2014 11:31 Boris
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
+1
24.9.2014 18:15 debil
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
+1
Bedňa avatar 24.9.2014 18:52 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
To som rád že zrovna ty si dal plus jedna ;-)
KERNEL ULTRAS video channel >>>
little.owl avatar 24.9.2014 21:54 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
To ja jsem zase rad, ze najdu shodu s kdejakym deb*lem.
A former Red Hat freeloader.
Bedňa avatar 24.9.2014 22:40 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Ono to Gnome nieje zlé, ale veľa vecí tam osekali, popri už v inej téme spomínaných vecí je tu nemožnosť používať 2x vedľa seba spustený Nautilus pri rozlíšení 1600x1200, neviem prečo možnosť cez F3 rozdelenie Nautila na dva panely zrušili a drobnosti na ktoré človek naráža a nedrží to v hlave. No a vytvorenie vlastnej témy je pre smrteľníka nerealizovateľná záležitosť.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
GeoRW avatar 25.9.2014 11:28 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
nemo je prva vec, ktoru na novom Gnome instalujem; ani nie kvoly funkcnosti (F3 moc casto nepouzivam), ale kvoli tomu ako osekali dekoracie okien a vyhodili niektore ovladacie prvky; vyzera to na Desktope uplne nekonzistentne
"This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
Bedňa avatar 25.9.2014 23:17 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Ja používam SpaceFM a zrovna autor prerušil vývoj, pretože je nejak nasratý na systemd, neviem prečo :)
KERNEL ULTRAS video channel >>>
24.9.2014 21:37 Petr Ježek | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
-1
Archlinux for your comps, faster running guaranted!
24.9.2014 10:59 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jeden z problémov je, že Xfce nestihlo vydať novú verziu v dostatočnom predstihu pred zmrazením (takže asi ani nebolo z čoho vyberať).
little.owl avatar 24.9.2014 11:22 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Samotni maintaneri XFCE si nejsou jisti zdali by to melo byt vychozi prostredi, jejich team je maly, vyvoj XFCE pomaly a budoucnost nejista: uplny prechod na GTK3, podpora Wayland - vsechno se vlece. Na stranu druhou, Gnome 3 se vyrazne zlepsilo v poslednich releasech, ma dobrou podporu lidi ze zdravotnimi omezenimi, lepsi systemovou integraci, predevsim se systemd a i limit velikosti CD prestal byt najendou problem.
A former Red Hat freeloader.
24.9.2014 13:30 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
" i limit velikosti CD prestal byt najendou problem. "
Se nedivim, když odebrali skoro všechny funkce. Gedit už je vpodstatě nepoužitelnej.
Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
24.9.2014 16:21 Frack
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
gedit používám na takové to domácí editování už téměř 10 let a nevšiml jsem si, že by z něj po redesignu něco odstranili. Jen jsou ty funkce skrytější, což i docela kvituju, protože chci mít co nejvíce místa pro samotný obsah, ne pro nabídky plné funkcí, které využiju jednou za uherský rok.
24.9.2014 14:05 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Gnome3 som skúšal naposledy asi pred 4-5 mesiacmi (a teda pred poslednou vlnou odstraňovania funkcií) a ešte stále mi to pripadalo ako nepoužiteľné prostredie, ktoré by som nikomu neodporučil (ale je pravda, že momentálne asi nie je pre Linux žiadne desktopové prostredie, ktoré by som sa odvážil niekomu odporučiť).
little.owl avatar 24.9.2014 14:21 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
(a teda pred poslednou vlnou odstraňovania funkcií)
A co ze v teto vlne tak zasadniho odebrali? Ani jsem si nevsiml. V poslednich releasech se spise veci pridavaji.
A former Red Hat freeloader.
24.9.2014 16:18 Frack
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
A co ze v teto vlne tak zasadniho odebrali? Ani jsem si nevsiml. V poslednich releasech se spise veci pridavaji.
Není to jedno? Mantra zní: Vývojáři GNOME odebírají funkce. A mantry jsou od toho, aby se papouškovaly :-)
24.9.2014 17:12 Jindřich Makovička | skóre: 17
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Já bych uvítal, kdyby odebrali Evolution a Tracker, možná ještě Empathy... nebo je aspoň nechali volitelné. Když mi naposled začal Tracker ukládat ebooky do syslogu, jsem Gnome3 po dvou letech používání vzdal a vrátil se k MATE :)
24.9.2014 19:52 tacoberu | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Tracker je zlo, souhlasím. Chápu, proč je potřeba, ale ta implementace (z uživatelského hlediska, netuším jak je to technicky realizováno) je děsná.
24.9.2014 11:12 Jouda
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A proc tam nedaji Mate(Gnome 2)? Gnome 3 budi u spousty lidi stejny odpor jako systemd, XFCE je takove Gnome 2 na zacatku vyvoje.

V Debianu je Mate uz nejaky cas a ja ho bez problemu pouzivam asi rok...
24.9.2014 11:20 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Protože zabedněným haterům se neustupuje.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
little.owl avatar 24.9.2014 11:24 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Protoze je to z jejich pohledu neprilis podporovana regrese.
A former Red Hat freeloader.
24.9.2014 11:42 Jouda
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
No, Gnome3 zahlo tak o 45 stupnu ze spravneho smeru(samo dle meho pohledu). Mate se muze jevit jako stagnujici projekt, ale je to porad lepsi nez G3. V ramci GSOC se treba do Atril(Evince) prida podpora epub. Prechod na gtk3 je taky hotovy, ale gtk3 se stava celkem nepouzitelne pro jine projekty, nez G3.
little.owl avatar 24.9.2014 11:57 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
No, Gnome3 zahlo tak o 45 stupnu ze spravneho smeru(samo dle meho pohledu).
To je relativni, mne design Gnome3 sedl, s implementaci je to horsi.
Prechod na gtk3 je taky hotovy, ale gtk3 se stava celkem nepouzitelne pro jine projekty, nez G3.
GTK3 v podstate stavi na jinem HIG, coz muze vyzadovat zasah do designu aplikace. GTK2 je v podstate neudrzovane, stejne jako rada komponent Gnome 2 a nemam pocit, ze Mate team ma zdoje potrebne k udrzbe a rozvoji.
A former Red Hat freeloader.
24.9.2014 13:36 tacoberu | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Co je to HIG?
24.9.2014 14:05 Jouda
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
https://en.wikipedia.org/wiki/Human_interface_guidelines
24.9.2014 14:07 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
human interface guidelines (sada pravidiel pre návrh používateľského rozhrania)
24.9.2014 14:37 martin.k
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
a nebude to spis kvuli, rekneme.. ehm.. laxnimu pristupu develu gtk3 (gnome3) k zpetne komepatibilite?
24.9.2014 14:51 Jouda
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Pravidelna sabotaz zpetne kompatibilty je samozrejme jeden z duvodu neoblibenosti GTK3.
Grunt avatar 24.9.2014 17:08 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Já jsem teď rád že je obojí a mezi obojím si přepínám. GNOME 2 na starší herce a GNOME 3 na novější. Už jsem uvažoval, že bych dal něco naplocho na stůl a na to nějaké matladlo, protože přesně na ten styl je GNOME3 stavěné, akorát problém je že aby to vůbec utáhlo, tak by ty matladla byly potřeba minimálně čtyři, protože to sotva dává moje dvoujádrové AMD.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
24.9.2014 12:28 Foo Bar | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Opravdu je Vám tak zatěžko prokliknout si ten commit (první odkaz) a přečíst si to tam?
24.9.2014 12:35 Jouda
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Dik za upozorneni. Necekal jsem takovy elaborat v commitu;)
24.9.2014 20:56 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
GNOME je fantastická platforma a dnesk už slušně vyladěný desktop. Jedna z nejlepších věcí jsou GNOME Shell Extensions. Ze všech prostředí je GNOME 3 zatím to nejlepší co jsem vyzkoušel. Chci tablet s GNOME, hodně.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
26.9.2014 13:30 Lol Phirae | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Chci tablet s GNOME, hodně.
Hodně štěstí...
24.9.2014 11:46 petercheco | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Souhlasím se změnou na Gnome Shell.. Od verze 3.8 je to úplně něco jiného než předtím.. Navíc Gnome Shell je co se produktivity týče úplně někde jinde. Pracuje se s ním mnohem rychleji než s KDE, XFCE nebo LXDE (LXQT).
24.9.2014 11:48 petercheco | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Jinak na server se stejně neinstaluje DE.. :D
24.9.2014 11:54 petercheco | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
A komu se to nelíbí tak:

apt-get install kde-standard, apt-get install lxde, apt-get install xfce4 xfce4-goodies, apt-get install mate-desktop-environment-extras, apt-get install ...

Vše je v repo...
24.9.2014 12:34 Trotl
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Jenom to ne, mít na výběr, to by místní fašisti nezkousli :D
24.9.2014 13:45 Erbureth | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Bohatě stačí:

install desktop=kde

Používám už spoustu let
LukynZ avatar 24.9.2014 13:16 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Pracuje se s ním mnohem rychleji než s KDE, XFCE nebo LXDE (LXQT).
Dozvime se i proc by tomu tak melo byt? :)
24.9.2014 13:38 tacoberu | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Subjektivní zkušenost použivatele? I má, mimochodem.
LukynZ avatar 24.9.2014 14:01 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Ja mam teda naprosto opacnou a to jsem gnome 3 daval dlouho sanci jako byvaly uzivatel gnome 2. Tak me hlavne zajima co ma za featury, ktere to oproti ostatnim tak zjednodusi a ktere jsem nenasel...respektive z pohledu oproti KDE, ktere v tom seznamu figuruje taky :)
24.9.2014 14:24 tacoberu | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Předem chci zdůraznit, že se jedná jen a pouze o mé subjektivní pocity. To znamená, že nebráním nikomu, aby používal cokoliv jiného, a byl fanda čehokoliv jiného (pokud po mě nechce, abych mu řešil jeho problémy).
  • Líbí se mi exposé. Funkce, že po zmáčknutí tlačítka se mi všechny aplikace rozmístí v náhledech na ploše, a já získám jakýsi náhled je super. Možnost, že můžu ihned psaním vybrat aplikaci, kterou chci spustit, je pro mě killer feature. Jasně, vykradli to z Maca, ale dotáhli to výrazně dál.
  • Líbí se mi automatické přidávání ploch. Kromě nepřekvapivé vždy prázdné poslední plochy, můžu myší přidávat přesunutím náhledu okna na novou plochu mezi, nebo na začátek. Vzhledem k tomu, že plochy používám hodně, a mám hodně otevřených všemožných oken, je to super. Dlouho jsem používal v práci CentOS s devíti plochama, a doma GnomeShell. Takže jsem měl každodení možnost poměřovat výhody a nevýhody.
  • Líbí se mi minimalizmus, který tým kolem Gnome razí. Nepopírám, že někdy je to možná až moc, ale obecně s tím souhlasím. Na KDE mi vadilo (aniž bych se do něj chtěl extra opírat), že pro samou možnost konfigurace zapadne, k čemu ja ta apka dobrá. Také mi vyhovuje, když featury, které nejsou odladěné tam raději nedají, než aby to fungovalo na půl. (Ano, tady je možná příní otcem myšlenky, ale já pevně doufám, že tak v Gnome uvažujou.)
Jen tak pro zajímavost, zkoušel jsem xfdashboard, ale vůbec to není vono.
24.9.2014 16:16 marek_hb
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
- expose se dá v KDE zapnout taky - mám to nastavené na "ukázání" do levého horního rohu obrazovky a jde to zapnout i na plochy (kdybych byl schopný víc ploch používat) tzn třeba ukázání do pravého rohu mi ukáže všechny plochy i s jejich okny v mřížce

- dynamické plochy - nevím jestli to jde/nejde, ale v nastavení to nevidím

- myslím, že KDE má nastavení většinou schované, takže není nutné furt někam lízt, ale ta možnost tady je (tohle může být jen můj pocit)
24.9.2014 16:33 Frack
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
- expose se dá v KDE zapnout taky
No, to je takové porovnání... asi jako, že Trabant je stejně dobrý jako Porsche, protože oba mají čtyři kola a volant. Tím se nechci nijak dotknout kvality KDE, jen chci ilustrovat, že porovnání typu má/nemá je víceméně k ničemu. Plasma je dost flexibilní nato, aby v ní člověk dokázal vykouzlit stejnou funkcionalitu jako v GNOME. To ale neznamená, že se to bude používat stejně. Nějaký čas jsem používal KDE (z GNOME 3.0 jsem nebyl odvařený), ale po čase jsem se ke GNOME vrátil a musím souhlasit s diskutujícími nade mnou: opravdu se mi v něm pracuje nejrychleji a nejjednodušeji ze všech prostředí, která jsem v poslední době zkoušel.
Václav 24.9.2014 19:11 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
A jsme zas u aut. Z Trabanta udělám na pár kliknutí custom Porsche, přizpůsobené na míru řidiči?
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
25.9.2014 08:34 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Nemelo by to byt spis obracene? Z Porsche udelam na par kliknuti custom Trabanta? :-D
... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
25.9.2014 10:40 Frack
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Ano, podobný pocit z toho mám taky. Je to jako Porsche, které si složil Franta Kutil v garáži. Má tam vše, co chtěl, ale chová se to a vypadá tak nějak...
Grunt avatar 25.9.2014 12:58 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Zato nějací italští buzeranti ve Fiatu poskládají červený tryskový zázrak na kolečkách, který je hodno vyvažovat zlatem, že? Nech žije Franta Kutil a jeho garáž… Tolik k analogiím s vozidlama.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Václav 25.9.2014 15:16 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
To od Franty ovšem dělá přesně to co chci, takže jsem nadmíru spokojen :-) To že mi tam přidal i spoustu věcí typu vodotrysk v hodinách na palubní desce, které nikdy nevyužiju je mi jedno. Když je nepotřebuju, ani nevím že tam jsou.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
Václav 24.9.2014 19:10 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Exposé v pravém horním rohu je tuším dokonce default. Dynamické plochy nevím v KDE 4, ale v KDE 5 je v náhledu ploch možné normálně klepnout na + a přidá se další.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
Václav 24.9.2014 19:10 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Pardon, v levém :-)
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
LukynZ avatar 24.9.2014 19:13 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
To jde davno uz i v KDE4 ;-)
Václav 24.9.2014 19:18 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Tam jsem si na to nepamatoval a rychle jsem to mohl vyzkoušet jen v KDE 5 :D
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
LukynZ avatar 24.9.2014 19:23 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Jak na tom vubec 5 je. Da se to pouzivat nejak jinak nez na feature testovani?
Václav 24.9.2014 19:26 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Teď mě trošku naštvalo že v Archu přihodili pár dalších částí Frameworks do Extra a konfliktovalo to s KDE 4, takže KDE 4 je pryč :-) Zrovna kompiluju z GIT novou verzi Plasma workspace 5.

Dá se to používat naprosto v pohodě, jen je ještě málo plasmoidů, nejsou přepsány všechny KDE aplikace (ale dají se používat staré verze) a chybí pár KCM :-)
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
24.9.2014 16:24 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
ehm, seš si jist, že odpovídáš na otázku, proč by mělo platit "Pracuje se s ním mnohem rychleji než s KDE, XFCE nebo LXDE (LXQT)."?

první bod není výsada GNOME

u druhého mi není jasné, jak to přispívá k rychlosti práce

a třetí už je zcela mimo téma ...
24.9.2014 20:00 tacoberu | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Odpovídal jsem na:
Tak me hlavne zajima co ma za featury, ktere to oproti ostatnim tak zjednodusi a ktere jsem nenasel
A celkově ano, že mi to sečteno a podtrženo zjednodušuje a zrychluje práci.
Václav 24.9.2014 20:08 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Jenže ta otázka končila „respektive z pohledu oproti KDE, ktere v tom seznamu figuruje taky :) “ Všechno jmenované má KDE v základu také. Dokonce někdy lepší, třeba krunner oproti spouštění aplikací v gnome.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
24.9.2014 20:25 tacoberu | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Out-of-the-box.

Taky jsem tu nikde netvrdil, že jsem KDE nějak extrémně zkoušel. Obecně mi nevyhovuje, možná se jen nelíbí, ale nehaním ho, protože jsem na něj už dlouho nešáhl. Takže soudím jen podle KDE/QT aplikací, které používám.

Ale máte pravdu. Až budu mět pár hodin volného času, tak to zkusím, a nainstaluji si komplet KDE. A skusím si ho ohnout tak, aby fungovalo jako GnomeShell. Pak poreferuji.
25.9.2014 11:55 martin.k
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
tip: plasmoid homerun http://netrunner-mag.com/wp-content/uploads/2012/09/homerun2.png
29.9.2014 12:59 tacoberu | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Dal jsem tomu pět dní. Nenašel jsem žádné výhody oproti GnomeShellu, jen samé, byť drobné nevýhody.

Krom již zmíněných, tak třeba přepínání oken má nějakou latenci, či co, a když si toho všimnu já. Gnome to přehodí hned. Dolphin jsem vyhodil, nepřišel jsem na to, jak trvale změnit pohledovej mód. A zadělával mi složky nějakýma .doc-soubarama. Nezajímavej, a snad ještě pomalejší než Nautilus.

Celá ta plocha je děsné přeplácaná. A třeba jsem nenašel způsob, jak sloučit exposé na všechny plochy s exposé na aktuální plochu a spouštění programů a aktuálně spuštěné programy do jednoho bloku. A faktem je, že já to tak chci a potřebuju.

Vzhled jsme si nastavil, klávesové zkratky taky. Něco nešlo, něco nešlo z principu, něco jsem možná jen nenašel.

Gnome vytýkám stejné chyby, jako KDE, či dokonce XFCE. Mohlo by být rychlejší, laguje, některé věci nefungují, nebo blbě. KDE je mocné, to mu neupírám, ale s GnomeShellem jsem se zžíval asi pět minut, a je maximálně pohodlné. Až návykové.

Vracím se.
Bedňa avatar 24.9.2014 21:43 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Zrovna skúšam KDE4.14, prvá verzia po rokoch čo mi nepadá. Kuňa čo nechápem už 3hodiny sa z AUR kompiluje RTAI a stále to nieje na konci, čo to tí chlapy v Archu robia :-) Nekompiloval si to niekedy?
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Bedňa avatar 24.9.2014 21:46 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Aby som bol presný RTAI v userspace.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Václav 24.9.2014 21:56 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Bohužel… A teď to ani nezkusím, kompilace KDE mému počítači dá zabrat i tak dost :D
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
Bedňa avatar 24.9.2014 22:53 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Rovnako :)
KERNEL ULTRAS video channel >>>
LukynZ avatar 24.9.2014 19:22 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
ad expose...to je myslim jen pres extension...nebo alespon bylo...normalne to ukazalo jen okna na aktualni plose

ad minimalismus....se slzou v oku vzpominam na vyvoj epiphany, gtk webkit byl super a byl to opravdu rychly prohlizec (ono takovy Galeon byl snad jeste lepsi, ale to uz jsou doby jeste dal). Ale to co udelali v gnome3, to je ne na facku, ale na pest...ale delaji to zadarmo, takze jim pesti davat nebudu, budu pouzivat neco jineho. Ono nakonec takovy Konqueror s webkit backendem....neznam rychlejsi prohlizec. To ani to gnome3 okno, ve kterem se jen renderuje stranka a rika si to web, neni rychlejsi. :)

Jinak tve subjektivni pocity ti brat nebudu. Jsou jen tvoje :) Jednu dobu se mi docela libila ta integrace empathy chatu do spodni listy a libi i doted. Ale KDE uz ma neco podobneho a stejne pouzivam psi+, protoze to mam jen na jabber a na to je psi+ stejne nejlepsi :)

Zrovna dva dny zpet jsem zkusmo zkusil nainstalovat arch a tam aktualni gnome3 at se podivam, kam se to posunulo. Pripadal jsem si jako bezdomovec, tak jsem se rychle vratil do KDE. Tak nejak nechapu, kam to prostredi kraci a trochu me to mrzi. Tot zase me pocity :) Ale nepopiram, ze na slabsi stroje je to doce dobra modernejsi volba.

24.9.2014 20:02 tacoberu | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Viz mé poznámky ohledně xfdashboardu. To, že se to tam dá dodat neznamená, že to má stejnou kvalitu. V některých věcech jsem díky GnomeShellu produktivnější než na MacOS.
Václav 24.9.2014 20:10 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Jak, dodat? Ty věci jsou základní součástí KDE.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
24.9.2014 20:26 tacoberu | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
LukinZ psal o extension.
LukynZ avatar 24.9.2014 20:28 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
extension na gnome jsem myslel :)
24.9.2014 20:38 tacoberu | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Aha, v tom případě asi myslíme pod pojmem exposé každý něco jiného, a já si nejsem jist, co ty.
LukynZ avatar 24.9.2014 20:59 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
no ze se ti ukazi vsechny okna v nahledu, to melo kdysi gnome snad jen pres extensions, normalne v aktivitach jen pro aktualni desktop, nebo se mylim?
24.9.2014 21:43 tacoberu | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Exposé udělá náhled na aktuální plochu. Vlevo je seznam aplikací, vpravo je náhled ploch včetně náhledu aplikací (takže ještě prťavější). Toto všechno by default, bez extenze.

Extenze jsou kapitola sama o sobě. Dokáží hodně, ale hlavně znestabilnit celé prostředí.

----

Nainstaloval jsem si teď KDE, a pokouším se napasovat své zvyky na toto prostředí. Zatím je to děs a hrůza, ale to se dalo čekat, když přecházím na něco, na co nejsem zvyklej.

Exposé jsem našel (nemůžu najít klávesouvou zkratku, ctrl+f8 je něco jiného), vyhledávání v aplikacích (alt+F2), přepínání mezi aktivitami/plochami (meta+tab) taky.

Existuje nějaký postup, jak to zkombinovat dohromady? Čistě teoreticky, nemyslím to jako rejp. Chtít, aby se mi vytvářela nová plocha jen tím, že přejedu chyceným oknem mezi dvě plochy, to bych chtěl moc, co?

Zatím jsou tam takové ty detaily, jako že při vyhledávání aplikace podle slova "soub" se mi nenabídne Dolphin, nebo, že když dám vyhledat, tak ne vždycky je první položka zvolená, a navíc nejdou použít šipky.
Václav 24.9.2014 22:06 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Zkratku na exposé si můžeš snadno nastavit jakou chceš. Vyhledávání mi vždy hledalo i v popisech, takže nevím kde je problém. Když jsem měl češtinu, začal jsem psát kalk a měl jsem kalkulačku (i když zrovna počítat je ve většině případů jednodušší rovnou v krunneru). Posouvá se tabulátorem, v KDE 5 i šipkama. Desktop grid nové plochy vytvářet umí, ale jen kliknutím na ikonu, tažením okna bohužel ne.

Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
24.9.2014 22:17 tacoberu | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Zkratku na exposé si můžeš snadno nastavit jakou chceš.
Problém je spíše v tom, že nevím jak se to jmenuje.
Vyhledávání mi vždy hledalo i v popisech, takže nevím kde je problém.
Samozřejmě. Beru zpět, když napíšu "file", tak ten dolphin najde.
Desktop grid nové plochy vytvářet umí, ale jen kliknutím na ikonu, tažením okna bohužel ne.
Takže přeci jenom jsem vyhrabal jeden bod mínus ;-)
Václav 24.9.2014 22:24 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Desktop grid – exposé ploch i oken (default ctrl + F8)

Toggle present windows (all desktops) – Exposé všech oken ze všech desktopů (default ctrl + F10)

Toggle present windows (current desktop) – Exposé všech oken z aktuálního desktopu (default ctrl + F9)

Toggle present windows (windows class) – Exposé všech oken jednoho typu (konsole, firefoxy, dolphiny) napříč desktopy (default ctrl + F7)

Nastavitelné v global keyboard shortcuts, kwin.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
Václav 24.9.2014 22:26 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Něco z toho může být v KDE 4 jinak, některé funkce jsem nikdy nepoužil.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
24.9.2014 22:37 tacoberu | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Supr, dík.

No, tak to s těma aktivitama byla blbost, páč jsem nenašel způsob, jak pomocí exposé přesouvat okna mezi plochama.

Takže jsem si udělal jednu aktivitu, a sice musím ručně přidávat plochy, ale jinak se to vzdáleně podobá práci s GnomeShellem. Ještě doladit zkratky a uvidím.
Václav 24.9.2014 22:47 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Aktivity jsou na něco jiného a asi je neřeš, přesouvání oken mezi plochama se dělá na desktop gridu.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
LukynZ avatar 24.9.2014 23:33 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
No dovedeno k dokonalosti klavesovymi zkratkami vseho druhu....bud si to hodi okamzite kam chce, nebo se s oknem presouva po plochach :)
29.9.2014 12:55 tacoberu | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
To jde s Gnome taky.
24.9.2014 13:48 marek_hb
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
mel jsem podobný pocit dokud jsem nezačal víc blbnout s fotkama a videem - provázanost kde a jeho aplikací - u mě asi nejvíc dolphin/digikam/kdenlive byla proti jejich gnome variantám o 100% lepší a efektivnější
LukynZ avatar 24.9.2014 14:02 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Ono nejde jen o fotky a videa, moznosti nastaveni vsemoznych zkratek k obrazu svemu...to je naprosto jina dimenze pouzivani desktopu
24.9.2014 16:10 marek_hb
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
jj, to taky - máme to asi stejné
Rezza avatar 24.9.2014 19:04 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Tak to byla vzdycky killer feature KDE a co me drzi a nepousti. Jinak bych si napsal vlastni desktop :). Jinak i na ten Gnome Shell by se dalo zvyknout, kdyby clovek musel. Jen jednu vec nechapu, cele GNOME je hodne design driven, dokonce par napadu se me libi. Ale proc neudelaji rozumny design samotneho shellu? To je tak moc cluttered, ze proti tomu jsou KDE/Plasma ukazka minimalismu a krasneho designu. A to by potrebovali designera jak sul (Breeze v P5 uz je lepsi, ale porad...).
24.9.2014 20:04 tacoberu | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Můžeš to rozvést, prosím? To ohledně GnomeShellu.
Rezza avatar 26.9.2014 11:53 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Nechce se mi ho poustet, abych to dokazal sepsat - i kdyz ono to chce spis screenshoty ci jeste lip komentovany screencast.
little.owl avatar 26.9.2014 13:09 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Skoda. Vuci clutteru nic nemam - i kdyz je to u Gnome z nouze ctnost.

Jinak: "Kdyz se kaci strom, letaji trisky." ~= "You can't make an omelette without breaking eggs." Google Translate je spise zmate.
A former Red Hat freeloader.
Rezza avatar 26.9.2014 15:34 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Nemyslel jsem clutter jako technologii, ale ve vyznamu toho slova - nevim jaky by byl cesky ekvivalent. Mozna zmatek, zmet, chaos?

A jo, to je pekny s tema omeletama :D.
26.9.2014 18:10 Lol Phirae | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Nemyslel jsem clutter jako technologii, ale ve vyznamu toho slova - nevim jaky by byl cesky ekvivalent. Mozna zmatek, zmet, chaos?
A nemyslels spíš clusterfuck? :-D :-) :-D
little.owl avatar 27.9.2014 16:06 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Nemyslel jsem clutter jako technologii, ale ve vyznamu toho slova
Tak to mi zrovna vubec neprijde. V okrajovych situacich mozna, ale ne pri beznem uzivani.
- nevim jaky by byl cesky ekvivalent. Mozna zmatek, zmet, chaos?
Cesky ekvivalent pro situace, kde jsem slysel to pouzit, me take nenapada. V podstate se jedna o konfiguraci objektu, kde je neceho prilis a pusobi to neusporadane ci neuklizene. Treba, zed kde by mel byt spise jeden obraz a vy jich tam date, byt i usporadane, pet, ci mistnost s prilis mnoho nabytku. Nebo hledate neco ve skrini, a pri te prilezitosti vytahujete kusy obleceni a pohazujete to po posteli, zemi ci kresle. Jde to smerem k untidy, ale ne tolik k dirty ci messy.
A former Red Hat freeloader.
Rezza avatar 29.9.2014 12:04 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Cesky ekvivalent pro situace, kde jsem slysel to pouzit, me take nenapada. V podstate se jedna o konfiguraci objektu, kde je neceho prilis a pusobi to neusporadane ci neuklizene. Treba, zed kde by mel byt spise jeden obraz a vy jich tam date, byt i usporadane, pet, ci mistnost s prilis mnoho nabytku.

Jj, to jsem presne myslel a presne to popisuje GNOME Shell :).
Václav 24.9.2014 20:16 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Breeze a QtCurve jsou designově super :-) Oxygen byla fakt tragédie. Co se mi v GNOME líbí je využití titulku okna pro tlačítka. Co ovšem nechápu je, že tam nacpali tlačítka pro potvrzení dialogu, která fakt patří dolů.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
24.9.2014 15:16 petercheco | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Obecně stačí si to pořádně oťukat a měřit čas při práci.. Nejlépe si nahraj své počínání na video a pak porovnávej :).
24.9.2014 15:17 petercheco | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
http://www.youtube.com/watch?v=kJ2T2gtTL_U
25.9.2014 11:48 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Docela by mě zajímalo, který z uživatelů XFCE by upřednostnil GNOME.
25.9.2014 15:55 tacoberu | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Který z uživatelů Gnome by upřednostnil Xfce?

Když si oblíbíš jeden, tak se ti asi jiný nebude líbit, ne?

Instaloval jsem Xfce na slabé stroje. Přišlo mi líto, že to nebylo tak hezké, jako Gnome. Ale možná jsem se jen dostatečně nesnažil.
25.9.2014 16:13 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Stačí dát pěkný theme, trochu přeházet panely a applety na nich a voila - vypadá to přesně, jak gnome 2. :-D
Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
25.9.2014 16:20 tacoberu | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Mohl by jsi dát nějaké odkazy, co bys' doporučil?
25.9.2014 20:05 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Existuje vůbec něco takového jako uživatel GNOME?
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
25.9.2014 20:12 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Odpověď je ano. Je jich prokazatelně mnoho.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
26.9.2014 20:24 sonma
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
zase sis zapomněl vzít prášek ?
26.9.2014 20:31 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Jakej prášek? Specifikuj. Můžu se podívat.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
25.9.2014 20:06 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
A když už se ptám, existuje vůbec něco takového jako uživatel XFCE?
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
26.9.2014 14:39 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Zde se hlásí jeden exemplář.
Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
27.9.2014 00:37 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Já teda nevím jak jsou na tom jiní, ale mi u XFCE již několik let nic nechybí - plně splňuje mou představu svižného, minimalistického desktopu tak jak je. A většina lidí co je díky mě rovněž "nucena" ho používat, si také vystačí většinou s jeho výchozí konfigurací.
27.9.2014 09:41 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Stejně pořád nechápu proč vlastně XFCE vůbec existuje. Buď chci desktop se vším všudy, tak sáhnu po GNOME nebo něčem odvozeném jako Cinnamon (nebo čistě hypoteticky po KDE) a když bych chtěl něco minimalistického, tak po OpenBoxu nebo něčem na ten způsob. XFCE není ani to, ani to.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
27.9.2014 12:57 tacoberu | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Ale vyrobil Thunar.
27.9.2014 15:37 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Vždyť je to jenom takový míň promyšlený a na místě přešlapující nautilus.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
27.9.2014 18:57 tacoberu | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Dokavad bude Nautilus natvrdo závislej na Trackeru, nebo dokud nebude Tracker vyžírat výkon, nebo dokud nebude Thunar rychlejší než Nautilus, tak Nautilus nebudu používat.
27.9.2014 19:03 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Nemám s trackerem problémy a indexace souborů se mi sakra hodí.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
27.9.2014 20:22 tacoberu | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Což mi moc nepomůže.
27.9.2014 15:22 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Proč? Protože chci panely, window-manager a thunar. Žádný bloated omalovánky (KDE), žádný neergonomický pokusy (GNOME), atd. Pro mě naprosto ideální prostředí.
Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
27.9.2014 15:36 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Asi se lišíme kvůli tomu, že už jsem se od Windows 98 oprostil.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
little.owl avatar 27.9.2014 16:08 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
žádný neergonomický pokusy (GNOME),
A jste schopen z hlediska ergonomie konkretne zduvodnit, proc je Gnome neergonomicke?
A former Red Hat freeloader.
Václav 27.9.2014 16:51 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Mě napadaj jen ty potvrzovací tlačítka dialogů, jinak je to pro člověka, kterému způsob používání sedne, celkem super.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
little.owl avatar 27.9.2014 17:17 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Mě napadaj jen ty potvrzovací tlačítka dialogů, jinak je to pro člověka, kterému způsob používání sedne, celkem super.
Vyborne, tlacitka dialogu. Maly posuv. A co je na nich tedy neergonomickeho?
A former Red Hat freeloader.
Václav 27.9.2014 17:42 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
To že jsou nahoře v okně, pro mě strašně nepohodlné, sjedu pohledem soubory a pak se musím vracet nahoru. Jinak je to ergonomicky fajn.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
27.9.2014 18:58 tacoberu | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Souhlasím.
Václav 27.9.2014 19:16 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Bohužel vrazit je dolů by asi nepomohlo konzistentnosti UI :/
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
27.9.2014 20:21 tacoberu | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME výchozím prostředím na Debianu
Tak pak je otázka, co je důležitější. Zda estetika, nebo přístupnost. (Úzkého vztahu mezi estetikou a přístupností jsem si vědom.)

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.