Portál AbcLinuxu, 8. května 2025 13:56

Hromadná oprava chyb v DNS serverech

Slashdot uvádí, že v DNS byly nalezeny závažné nedostatky (v samotném protokolu a v obvyklých implementacích), které umožňují útok na servery (DNS cache poisoning) i klienty. Na opravě se spolupracovalo s 81 výrobci softwaru, kteří vydali opravu.

9.7.2008 02:49 | Luboš Doležel (Doli) | Bezpečnostní upozornění


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

9.7.2008 06:56 Xerces
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hromadná oprava chyb v DNS serverech
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak nebylo by přeci jen lepší zkusit DJBDNS? Co? Chlapi? :-)
9.7.2008 07:34 camlost | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hromadná oprava chyb v DNS serverech
myslite, ze DJB implementoval jiny protokol?
A slow biker.
9.7.2008 08:14 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hromadná oprava chyb v DNS serverech
Ne, ale úpravu, která teď byla implementována do spousty dalších serverů, obsahuje už dávno (pravděpodobně odjakživa). V DNS protokolu se nedělala žádná změna, vše je záležitost jen úprav software. V dokumentu VU#800113 - Multiple DNS implementations vulnerable to cache poisoning odkazovaném ze Slashdotu se píše:
Daniel J. Bernstein is credited with the original idea and implementation of randomized source ports in the DNS resolver.
9.7.2008 08:24 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hromadná oprava chyb v DNS serverech
Neviem, ako je djbdns pouzitelny, ale qmail od toho isteho autora je totalne nepouzitelny kus sw (bez patchov ani krok).
9.7.2008 10:13 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hromadná oprava chyb v DNS serverech
qmail je docela zajímavý kus softwaru, jeden čas jsem ho běhal, ale pravdou je, že jsem kolem něj měl spoustu udělátek, aby plnil můj účel. Jiné mail servery jsou často jednodušší na nastavení, ale zase chtějí občas provést aktualizaci..

Jinak djbdns pomalu začíná ztrácet dech, jak přichází nové technologie jako SIP, IPv6 atd., tak už je potřeba patchovat, jinak se tyto záznamy vkládají relativně složitě.
Kryptoměny a bločenka.
Věroš avatar 9.7.2008 12:42 Věroš | skóre: 24 | blog: Co není v hlavě | 49.29 s.š., 16.54. v.d.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hromadná oprava chyb v DNS serverech
Pockat, on existuje nekdo, kdo soubory pro tinydns pise v ruce? :-)
Školím Ansible
12.7.2008 17:28 danc | skóre: 21 | blog: Blog nejen o Linuxu | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hromadná oprava chyb v DNS serverech
ano prosim - treba ja :-)
9.7.2008 13:17 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hromadná oprava chyb v DNS serverech
Ani ne, vzhledem k povaze problemu a tomu, ze DJBDNS se nevyviji a nema dnes a v budoucnu uz vubec ne sanci dlouhodobe odolavat tomuto typu problemu.
9.7.2008 13:26 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hromadná oprava chyb v DNS serverech
Na rozdíl od spousty dalších systému tomuto problému djbdns odolával a odolává dlouho a úspěšně.
11.7.2008 22:54 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hromadná oprava chyb v DNS serverech
Ale houbeles. Kdyby jste aspon trosku se podival na uvedeny problem, tak byste tusil, ze DNS servery byly pouze vylepseny, aby danemu typu utoku odolavaly lepe. Rekneme, ze v tomhle smeru dosahly na DJBDNS. Ovsem na rozdil od DJBDNS davaji moznost pokrocit dal a zabezpecit se proti problemum DNS protokolu lepe, tak, jak DJBDNS nemuze, vzhledem k jeho "vyvoji".

Pochopte, problem neni v Bindu, MS DNS serveru, ci DJBDNS, ale v protokolu jako takovem. A tim, ze DJBDNS je funkcne limitovane, tak proste nemuze problemu dlouhodobe odolavat.
12.7.2008 11:32 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hromadná oprava chyb v DNS serverech
djbdns bylo vyvíjeno hlavně s ohledem na bezpečnost, takže lze očekávat, že ostatní servery budou dotahovat djbdns ještě dlouho. A djbdns se nevyvíjí dál, protože to není potřeba. Pokud by se objevila nějaká bezpečnostní chyba v djbdns, bude jistě opravena – ono by to jinak autora stálo dost peněz. Nevím, co si mám představit pod tím, že djbdns je funkčně limitované – je to DNS server, který vyhodnocuje DNS dotazy a posílá odpovědi. Mně takové chování DNS serveru stačí, já nepotřebuju, aby z toho ještě šly posílat e-maily a dal se v tom naprogramovat tetris.
Drom avatar 9.7.2008 15:09 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hromadná oprava chyb v DNS serverech
Proc? Taky se poohlizite po novym kole, kdyz mu spadne retez?
9.7.2008 15:41 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hromadná oprava chyb v DNS serverech
Kdyz chci modernejsi tak ano, nebo ty snad dodnes jezdis na kole znacky Ukrajina a mas na nem dobastleny vsechny ty vychytavky co jsou na dnesnich kolech samozrejmosti?

:-)
Drom avatar 10.7.2008 14:36 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hromadná oprava chyb v DNS serverech
Ne, ja nepotrebuju na kolo klimatizaci, domaci kino, prives a bar. Ja chci, aby to kolo jezdilo dopredu a brzdilo. Kvuli pichly dusi si nekoupim novy a uz vubec ne kvuli tomu, ze nejaky kolo je hezci a ma vic prevodu, kdyz to moje jezdi porad stejne dobre a pro me ucely dostacuje.
10.7.2008 00:28 Radek Hladik | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hromadná oprava chyb v DNS serverech
Já například používám PowerDNS a to je tam uvedeno jako jedno z mála Not Vulnerable...
9.7.2008 19:28 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hromadná oprava chyb v DNS serverech
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tuhle mají "test" poskytovatele DNS, takže si můžete vyzkoušet vaše připojení. DNS servery, co nám nastavil poskytovatel, neprošly. Zdá se ale, že openDNS je v suchu (a taky to tvrdí na svém blogu.)

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.