Portál AbcLinuxu, 17. května 2025 18:14

Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu

Vývojáři Intelu začali přímo spolupracovat s vývojáři Valve. Cílem spolupráce je pomoci Valve v optimalizacích a na druhou stranu zase ukázat Intelu, v jakých místech mají open source ovladače pro Linux své slabiny. Hráče na Linuxu prý čekají dobré časy.

20.7.2012 14:11 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý software


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

20.7.2012 15:02 Dan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Myslím, že by to mohlo postihnout i další, pokud spolupráce povede ke zlepšení ovladačů. Co říkáte?
20.7.2012 15:56 sonicpp | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
V to doufám! Je radost se každý den dočíst nějakou novinku o hraní na Linuxu.
xvasek avatar 20.7.2012 16:07 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
jj, už se pomalu blížíme z fáze "čtení novinek o hraní na linuxu" do "hraní na linuxu". :-) (Ale je fakt, že Minecraft si celkem s oblibou na linuxu zahraju.)
20.7.2012 15:34 mrv
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
tak doufejme, ze to neskonci jako spoluprace intelu s nokii...
MeeGo - no future avatar 20.7.2012 17:52 MeeGo - no future
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
Tak což o to, výsledkem byl povedený OS. Macešský přístup pana Elopa je věc druhá...
20.7.2012 15:36 Michal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je to dobrá zpráva. Malé rýpnutí: titulek by měl znít: „Intel spolupracuje s Valve díky Linuxu“. Kvůli se používá v případě vyjádření negativního efektu.
Luboš Doležel (Doli) avatar 20.7.2012 15:57 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
Nikoliv, "kvůli" je neutrální. Jen z toho lidi dělají něco jiného.
20.7.2012 18:17 chachar87 | skóre: 4 | blog: chacharovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
dokonce bych rekl, ze "kvuli" je pozitivni...udelat neco nekomu k jeho vuli

ted uz se dle me pouziva jako synonymum "z duvodu"
Kdyz nejde o zivot, tak jde o hovno...
21.7.2012 14:07 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
Ne, kvůli je neutrální. Ta etymologie už kolikrát nemusí nic znamenat, když se to hodně zaužívá (příklad: nicméně). Jinak je docela velká tendence používat neutrálně i 'díky', které se považuje za příznakové, pozitivní. Asi hodně působí to, že se to velmi často používá sarkasticky pro negativní odstín, a slova vůbec můžou ztrácet význam/příznak.

Čistě negativní je 'vinou'.
20.7.2012 19:55 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
To teda ani náhodou, to byste říkali něco úplně jiného.

Stávající věta znamená: Intel spolupracuje s Valve, a makají na linuxových záležitostech (cílem je zlepšení podpory Linuxu).

Pokud byste tam nacpal díky, tak by se z toho stalo: Linux (nějak) zajistil, že Intel začal spolupracovat s Valve (nebýt lLInuxu by Intel nechtěl nebo nemohl).
pavlix avatar 20.7.2012 20:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
Intel spolupracuje s Valve díky Linuxu
To by ovšem vyjadřoval něco jiného než vyjadřuje teď.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
AsciiWolf avatar 20.7.2012 22:38 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
Intel spolupracuje s Valve ohledně Linuxu
Co například takto?
21.7.2012 01:25 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
No a k čemu to? Zní mi to o dost hůř než současná (kvůli) varianta ;-).
Baník pyčo!
pavlix avatar 21.7.2012 12:27 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
Já nevidím důvod vymýšlet nějaké alternativy k tomu, co bylo napsáno.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
21.7.2012 19:01 zulu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
Já ano. Nedělají to "díky" ani "kvůli", prostě pracují "na něčem".
pavlix avatar 21.7.2012 19:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
Opět značně odlišný význam.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
23.7.2012 17:48 zulu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
Ne odlišný význam, úplně jiné sdělení.
pavlix avatar 23.7.2012 17:51 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
Další, kdo začíná komentář slovem „ne“ jen proto, aby mi hned dal za pravdu?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
23.7.2012 17:53 zulu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
Jak je libo...
23.7.2012 17:51 zulu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
To nemělo být "na Linuxu", ale to na čem (spolu)pracují - optimalizace her a ovladačů.
Jardík avatar 20.7.2012 16:29 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Doufám, že z toho něco bude. Poslední dobou jsou ovladače intelu v žalostném stavu, obzvláště pro starší HW (GMA X3100) se několikrát zhoršily, propad 66% v opengl je něco hrozného.
Věřím v jednoho Boha.
little.owl avatar 20.7.2012 16:45 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
+1
A former Red Hat freeloader.
mikirc avatar 20.7.2012 18:03 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A ono intel vyrabi jenake pouzitelne graficke karty pro hrace? Berte to jako otazku, ja se zatim setkal jen s grafikama v notasech, ktere byly pouzitelne JEN na kancelarskou praci.
Byl jednou jeden...
20.7.2012 18:23 skywaker
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
pocnuc x4500 a vyssie uz to nie je take zle ale stale je to vykonovo slabe na najnovsie hry.. ked som mal x4500 tak bez problemov mi slo spustit akukolvek linuxovu hru na 1920x1080 horsie to uz je s win hramy ktore vyuzivaju potencial grafiky na plno .. teraz bezim na Sandy Bridge cpu s intel grafikou a kazda takato spravicka potesi
stativ avatar 20.7.2012 19:16 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
Hlavně je u Intelu problém podpora nových verzí OpenGL. Protože co se týče možností efektů ve hrách, dobře (tj. přinejmenším srovnatelně s DirectX 11) se dá používat až OpenGL 3.3 a vyšší. Na jeho podporu v OSS driverech si ale nejspíš pár let počkáme.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
Tomáš Bžatek avatar 20.7.2012 20:09 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
Ja na G45 normalne paril HL2 pod wine, plynule. Ale schazi mi Jardikovsky syndrom ;-)
Koupim litajiciho tucnaka
Jardík avatar 21.7.2012 01:38 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
Já mám nějaký syndrom? O_O
Věřím v jednoho Boha.
AsciiWolf avatar 21.7.2012 11:08 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
64bit verzi poruchy osobnosti? :-D
stativ avatar 21.7.2012 19:13 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
IIRC je to syndrom příliš dobrých očí. Projevuje se to tím že si všimneš, že se něco seká…
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
21.7.2012 21:48 mrv
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
na to nejsou treba dobre oci, staci si zobrazit FPS a jak je to pod 50, zacit nadavat na to, ze se to seka...
Jardík avatar 21.7.2012 22:59 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
Kdyby. Ale zkušenosti s intel grafikou ve hře Regnum Online - nějaký rok zpět ~25-30fps ve Fixed pipeline (shader model 2 nemyslitelný, slideshow s ~0fps), dnes je to ~10fps ve fixed pipeline, shader model 2 stále kolem nuly. Třetinový výkon považuji za hodně velký propad. Nejprve jsem to dával za vinu UI updatu v regnum, ale jak jsem nedávno zjistil, ve Windows v OpenGL je to kolem 20-25fps, skoro jako to kdysi bývalo v linuxu. V direct3d je to ve Windows kolem 15fps. Takže ano, intel ovladač v linuxu se moc pohoršil, popř. se něco totálně podělalo v mese, což by mohlo mít za následek podělání intel ovladače.

Dále composite. Pamatuji doby, co jsem se honil za eye candy s compizem, jak to všechno krásně fungovalo. Nedávno jsem zkoušel live cd ubuntu s unity (což je compiz s pluginem), všechno se seká, přetahování oken seká, okno laguje za myší jakkráva, zobrazení nabídky aplikací - sekunda, než se zprůhlední panel, další sekunda, než se zobrazí nabídka aplikací. Systém během té doby přestává reagovat. "Podsvícení" ikony v seznamu je taky značně pozadu. A to všechno je bez nějakých "fade" efektů, prostě taková slideshow. Ale abych nenadával jen na unity, kwin je na tom stejně. Ten ale můžu přepnou z opengl na xrender, čímž se rapidně zrychlí a dá se používát i s efektama. Nakonec je to ale zbytečnost a composite vypínám. Gnome 3 je kvůli pomalosti všeho taky nepoužitelné, nehledě na to, že kvůli vlastnostem gnome-shellu by nebylo použitelné ani s rychlým composite ^.^
Věřím v jednoho Boha.
Tomáš Bžatek avatar 22.7.2012 17:52 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
Pockej, az ti pri pretahovani okna nebo trafficu na sitovce zacne vrcet zdroj nebo piskat tlumivky na desce!
Koupim litajiciho tucnaka
Jardík avatar 22.7.2012 22:22 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
Deska mi pískala při pohybu myši ... než chcípla :D
Věřím v jednoho Boha.
Josef Kufner avatar 20.7.2012 20:00 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
Transport Tycoon na tom běhá krásně.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
20.7.2012 22:17 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
A co Golden Axe, fachčilo by? :D
D.A.Tiger avatar 21.7.2012 13:21 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
Raptor, QuakeI, Duken Nuken 3D, Aladin, Princ of Persia I, DOOM I-II, Descent... :-D
Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
20.7.2012 18:53 loki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ne, ze bych pouzival intel grafiku, ale na steam na GNU/Linuxu se tesim. Zacnu na stara kolena hrat hry :-)
20.7.2012 21:34 Mike Stuffel
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ano Microsoft to robi z cistej a krystalovej filantropie... Nehlada dalsiu cestu ako sklbat $$$ na OpenSource
AsciiWolf avatar 21.7.2012 11:09 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
Microsoft?
D.A.Tiger avatar 21.7.2012 13:23 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
??? o_O
Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
21.7.2012 13:59 sonicpp | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
Přidávám se k nechápajícím, proč do toho pleteš M$ ?
clayman avatar 21.7.2012 19:30 clayman | skóre: 13 | Praha 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
Máte to trochu pomotané, panáčku. Gabe Newell sice byl dlouho zaměstnancem Microsoftu, nicméně to už je drahně let zpátky a jeho názor na nadcházející Windows 8 by se dal kulantně vyjádřit jako "nepříliš pozitivní." Můžeme jen spekulovat, co skutečně vězí za snahou Valve přinést Steam na Linux, ale pokud to přesvědčí vydavatele a vývojáře k větší snaze portovat své tituly na Linux, jedině dobře.
22.7.2012 10:48 Zopper | skóre: 15
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
Taky mi není jasné, jakou má zprávička souvislost s MS.

A i kdyby, co je na snaze vydělat špatného? Red Hat dělá to stejné, stejně jako Canonical, stejně jako spousta dalších společností a jedinců...
"Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
27.7.2012 09:56 Kerala
Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel spolupracuje s Valve kvůli Linuxu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nevím nevím, ale vrcholem letošní sezony je, že Ivy Bridge umí OpenGL 3.2 .

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.