Portál AbcLinuxu, 14. května 2025 00:06
Zatímco dříve napsaná podpora Direct3D 10/11 byla z Gallium3D nedávno vyřazena, nově napsaný kód přidávající nativní podporu Direct3D 9 na Linuxu na tom možná bude lépe. Jeho autorovi se podařilo svou práci dotáhnout tak daleko, že úspěšně spustil několik her pod Wine za použití tohoto nativního API. Podařilo se mu dosáhnout až dvojnásobného FPS díky odstranění překladů mezi Direct3D a OpenGL. Nutno podotknout, že této funkčnosti lze využít jen s open source ovladači radeon a nouveau.
Tiskni
Sdílej:
driconf
, ktera zapise nastaveni do ~/.drirc
.
Ten vsync se da vyponout i v xorg.conf, myslim volbou Option "GLXVBlank" "false"
v Section "Device"
.
xrandr --output DVI-D-2 --crtc 0 --gamma 0.4:0.4:0.4 nejaka_hra xrandr --output DVI-D-2 --crtc 0 --gamma 1:1:1Zosvetlí obraz v hre, po skončení ho vráti na klasiku. Samozrejme čísla si vyľaď sám. Neviem prečo to funguje presne naopak ako xgamma kde čím vyššia hodnota tým svetlejší.
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.