Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 11:50

OpenTTD v JavaScriptu

Projekt Emscripten sloužící k převodu LLVM do JavaScriptu se dočkal další zajímavé ukázky svých možností - převodu kompletní hry Transport Tycoon Deluxe (OpenTTD) do JavaScriptu.

19.7.2012 20:03 | Pavel Křivánek | Zajímavý software


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

19.7.2012 20:25 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No, vypadá to docela dobře, škoda že to na stroji s 1.5GHz procesorem běží jak na Pentiu 150MHz :)
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
19.7.2012 20:42 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu
Imho ještě hůř :-( (aspoň u mě dvoujádro @ 2GHz), holt ta emulace sežere 90% dostupného výkonu :-(.
cezz avatar 19.7.2012 20:48 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu
Bezi to relativne pouzitelne (aspon teda ja som cakal, ze to bude taka slideshow iba..) Okrem toho FF popri mnohych otvorenych taboch obsadil iba jedno CPU, takze na rozdiel od toho 150Mhz Pentia mam k dispozicii este nejake to Ghz jadro :) Samozrejme nativna binarka ide nepomerne lepsie, ale i tak.. nad moje ocakavania.
Computers are not intelligent. They only think they are.
19.7.2012 21:30 misisko | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu
U mna je to OK - priemerne to zralo okolo 10% CPU (i5 2500K) ale chapem,ze na pomalsich CPU to moze robit problemy
20.7.2012 03:40 8an | skóre: 30
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu
U mě to běželo bez problémů, ještě že mi po 3 hodinách spadnul Firefox, jinak bych to hrál až do rána...
If you build an operating system that even an idiot can use, only idiots will use it.
20.7.2012 11:55 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu

+1

USE="-gnome -kde";turris
Dreit avatar 19.7.2012 20:57 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

OpenTTD jsem se nikdy nenaučil hrát (jaká to škoda), ale vidim že bych se to moh konečně naučit, když už to mám k dispozici doslova na každym kroku :-)  Ještě by to mohlo mít load/save s podporou FTP a bylo by to perfektní ;-)

Nope
cezz avatar 19.7.2012 21:15 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu
Vies to ulozit na server, ale bohuzial len jeden save. Inak teoreticky by na to mohli IMHO pouzit HTML5 web storage.
Computers are not intelligent. They only think they are.
Josef Kufner avatar 19.7.2012 22:38 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu
Nejdřív uhlí přes dvě obrazovky a pak už je to celkem jedno.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
19.7.2012 22:42 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu
:D Ono jakékoliv cargo. Ale vozit lidi, zvlášť takhle zezačátku se prostě nevyplatí :)
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
Josef Kufner avatar 19.7.2012 23:34 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu
Uhlí je nejlépe placené a s dobou přepravy nejméně klesá. Takže na ty pomalé parní lokomotivy to je celkem vhodné.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
mess avatar 19.7.2012 23:41 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu
Já zase jako první hledám vhodný les a pilu. A když se poštěstí, že jsou dva lesy u sebe, tak to chrochtám blahem :-D Potom stavím "výrobní uzel", do kterého pumpuju dřevo z celé mapy. Můj rekord je 9300 beden výrobků z jedné pily za měsíc :-D
Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
19.7.2012 23:47 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu
Tak jasně, monopoly FTW! A když už tu mám ty odborníky - dá se nějak rozumně stimulovat rozvoj měst?
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
19.7.2012 23:52 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu
Mě subjektivně rostlo Metropolis (to superměsto :-D) o něco lépe, když jsem napřed stavěl křižovatky do místa předpokládaného rozvoje. Řekl bych, že i překopání silnic ve městě trochu boostne rozvoj. Silnice má několik variant a párkrát při překopání silnic se změnila taková ta základní do silnice s osvětlením.

A imho asi i vhodně rozmístěné zastávky.

Jo a rozhodně plochá mapa :-D.
mess avatar 20.7.2012 00:27 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu
Shrnul bych to asi takto:
  • Stavět jim silnice na periferiích, aby kolem nich mohly vyrůst domy.
  • Udělat MHD. Já vždycky postavím zastávky po celém městě a pak pošlu dvacet autobusů, aby je objížděly dokola (nechce se mi drbat s jízdním řádem :-D).
  • Začít do města dovážet "goods" (nevím, jak je to v české verzi přeložené).
  • Dát bacha, abys růst města nezablokoval kolejema - přes diagonální koleje nepostaví silnici, to stejné, když dáš semafory na každé políčko kolejí.
  • U menších měst trochu pomůže, když jim pošleš peníze na nové budovy.
  • Propojit osobní dopravou s jinými městy. Tady ale pozor, tohle je trochu dvojsečná zbraň - obyvatelé budou i ubývat. Ale zase to stimuluje obě takto propojená města.
Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
Josef Kufner avatar 20.7.2012 11:19 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu
Chce to do města dovážet zboží a vozit lidi. MHD je na to výborná věc, ale pozor, aby autobusy měly potřebný minimální zisk, jinak to kazí celkové skóre. Je vhodné jezdit vždy co nejdelší trasu přes město, tady přesný opak toho, co řešil obchodní cestující.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
20.7.2012 15:54 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu
Nj, cargo destinations tam ještě nejsou, ale pracuje se na tom (Wiki je bohužel momentálně offline) :-)
mess avatar 20.7.2012 19:06 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu
A taky je potřeba dávat pozor, aby ty autobusy měly dostatečnou kapacitu/stíhaly odvážet lidi, protože pak se člověk diví, proč má u místní samosprávy hodnocení "Appaling". Koukne na zastávky MHD a zjistí, že odvezl jen 2% cestujících :-D.

Jo a taky bacha na železniční přejezdy. Je lepší přes ně autobusy a náklaďáky neposílat vůbec. Jednou jsem takhle hrál a každou chvíli slyším "bum", jako když se srazí dva vlaky. A než jsem zjistil odkud ten zvuk jde, tak mi moje dráha zlikvidovala polovinu silniční flotily (cca 30 autobusů). Prostě nestíhaly opouštět přejezdy před přijíždějícími vlaky :-D

A taky jsem nepochopil, proč mi pořád padají letadla, když mám vypnuté "Disasters" i "Vehicle breakdowns". To je k vzteku, když člověk vybuduje fungující síť letecké přepravy a pak se po čase podívá do seznamu letadel a tam jich půlka chybí.
Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
20.7.2012 19:11 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu
Jj jedině nadjezdy/podjezdy, rychlovlaky v pozdější fázi jsou už moc rychlé.
20.7.2012 19:19 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu
Tak přes monorail ani přejezd postavit nejde, ne?
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
20.7.2012 20:03 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu
Huh tak to vůbec nevím, abych se přiznal, tak jsem monorail/maglev skoro nikde nepoužil (resp jo, hrál jsem si i s tramvajema, ale jen na okraji mapy). Možná to fakt nejde, ale v OpenTTD bych čekal, že to spíš půjde (zvlášť, když mosty nejsou jako solid prvky, ale pevně definovanej je jen začátek a konec). BTW železnice/monorail jde.
20.7.2012 20:08 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu
Přejezd = železniční přejezd (ve stejné úrovni), ne nadjezd/podjezd.
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
20.7.2012 20:39 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu
Sorry nedával jsem pozor (heh navíc jsem dvakrát okno reakce zavřel bez odeslání :-D). Ale aspoň mě to donutilo nainstalovat openttd. Jde to! ;-) (myslím, že si dokonce vzpomínám, jak jsem monorailem brutalizoval konkurenční autobusy).
20.7.2012 02:27 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu
puvodne jsem chtel napsat par rad, ale RTM je rychlejsi...
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
Josef Kufner avatar 20.7.2012 11:20 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu
Jo, ale obvykle na stavbu takovýchto oblud je potřeba trochu víc než počáteční úvěr. Takže to obvykle dělám až jako druhý krok.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
19.7.2012 23:38 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu
Já jsem vždycky cheatoval, ty kopce na mapě se nedaj zaplatit ani za sto let :-D (nehledě na to, že mé hraní spočívalo v několikaletém rozšiřování jednoho města za účelem zkusit kolik to dá :-D).
20.7.2012 03:41 Tom
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu
Jó, ještě vzpomínám na TT, ve kterém nebyl ošetřený overflow - pokud jsi postavil dostatečně dlouhý tunel (přes celou mapu, hory nutné), tak to přičetlo pořádnou sumičku :-)
Václav 20.7.2012 08:19 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu
Pár vhodných newgrf a už to tak snadné není :)
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
19.7.2012 23:09 mnn | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nevie niekto ako to rozbehnúť? Kliknem na Play a znovu vypíše Downloading a nič sa nedeje. Fullscreen samozrejme tiež nereaguje.

Skúšal som FF aj Chrome.
19.7.2012 23:33 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu
Mě to v Opeře 11.62 tuším nejelo, ale v FF 13.0.1 normálně. Akorát, že vytvoření tří autobusů a nastavení jejich cesty bylo skoro na hranici slideshow :-D.
David Watzke avatar 19.7.2012 23:57 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu
V Chromium 20.0.1132.57 mi to jede.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
20.7.2012 02:00 citanus
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
maka vam zmena rozliseni? : ) preci jen koukat na to v 640x480 neni nic moc..
Dreit avatar 20.7.2012 02:38 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu

Probliklo mi to na ten úvodní banner (fuj, bílo a v rohu loga), ale dole už nebylo "Play" a tak asi nebylo jak to spustit :-D

Nope
20.7.2012 03:29 Mmad
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak a teď kdo si troufne na Dwarf Fortress??
20.7.2012 17:36 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu
Nebo spíš Minecraft :-D.
Bedňa avatar 20.7.2012 08:41 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Piče blokerské Heidelberácke, kua "Games server not allowed".
KERNEL ULTRAS video channel >>>
21.7.2012 00:53 Tomas Kopriva | Ceske Budejovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Psát o OpenTTD by se mělo zakázat. Kdy asi teď půjdu spát? :D
22.7.2012 01:46 JirkaH
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
na opere to nefachci...
22.7.2012 02:06 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu
Updatni si na verzi 12, tam mě to jde. Ale pozor verze 12 má oproti 11 určité změny, které by se ti nemusely líbit (close tlačítka na tabech při mnoha tabech kolidují s faviconama a v mém konkrétním buildu je nějakej problém s označováním textu).
Bedňa avatar 22.7.2012 02:47 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu
A prečo ten prehliadač používaš?
KERNEL ULTRAS video channel >>>
22.7.2012 04:24 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenTTD v JavaScriptu
Tak Operu 12 používám teprve asi 8 hodin, po tom co jsem dal hromadný update distribuce a zapomněl jsem operu odfajfkovat :-D. Na druhou stranu moc na výběr není maximálně Firefox a Chrome, ale Firefox má podobný problémy v ovládání a Chrome jsem používal naposled v nějaké verzi 4.x, která byla beta a často padala. Ale už tam mě to přišlo zbytečně přecpaný vlastním řešením GUI prvků.

Vlastně ono jde hlavně o maily, když se pokusím vrátit k 11.xx tak to bude řvát nekompatibilní databáze (už se mě ten přechod povedl jednou na jiném stroji :-D). A historicky jsem dost opatrný vůči přechodu na jinýho mailovýho klienta. Například KMail z KDE 3.5 byl naprosto tristní. GUI občas trucovalo a nic nezobrazovalo a nebo to najednou spadlo. Jindy to se samým mailem a stejnou činností fungovalo bezchybně.

Každopádně jsem ale nepsal, že mě se nelíbí, já jsem dost přizpůsobivý ;-) a obecný trend navalování zbytečností do softu bych mohl stejně vyřešit jen založením vlastní operačního systému.

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.