Portál AbcLinuxu, 20. července 2025 19:59


Programování v OpenGL stylem Qt pomocí Qt/3D

V blogu Qt Labs se píše, že Qt/3D - jedna z novinek v Qt 4.6 - přinese do Qt kromě jiného možnost programovat v OpenGL stylem Qt. Místo krkolomného OpenGL C API bude možné použít třídu QGLPainter, se kterou bude 3D programování o dost přehlednější. Rozdíl si můžete prohlédnout v odkazovaném zápisku.

18.11.2009 06:59 | David Watzke | Nová verze


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

18.11.2009 07:53 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování v OpenGL stylem Qt pomocí Qt/3D
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No snad to někohop přiměje začít progrtamovat pořádný CAD! :-))
vlastikroot avatar 18.11.2009 08:06 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování v OpenGL stylem Qt pomocí Qt/3D
QCad nestačí? Nebo pomýšlíš na něco brutálnějšího?
We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
18.11.2009 08:20 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování v OpenGL stylem Qt pomocí Qt/3D
hyper m,ega dega kua 3D parametric voe! :-)))
vlastikroot avatar 18.11.2009 08:58 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování v OpenGL stylem Qt pomocí Qt/3D
... to musíš asi nejdřív přesvědčit ethanol ultras ať místo simulátorů lízání poštěváku dělají ultra brutal parametric 3D CAD voe:-D
We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
18.11.2009 14:57 vencas | skóre: 32
Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování v OpenGL stylem Qt pomocí Qt/3D
3d zobrazení určitě není hlavní problém pro vytvoření CAD. Můžete se podívat na freecad (který kupodivu za asi 5 let vývoje neustrnul a stále se vyvíjí a vypadá v tuto chvíli jako to nejpokročilejší, co komunita vytvořila...), jak velkou část kódu zabírá 3d visualisace.

Je přece mnohem obtížnější udělat to tak flexibilní, skriptovatelné atd a přitom nepříliš obecné. Představa že jeden nadšenec svým entusiasmem odpracuje 100 man-years (a asi víc), které do AutoCADu vložil Autodesk, během několika víkendů za pár let, asi bohužel neodpovídá realitě.
18.11.2009 17:34 koffr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování v OpenGL stylem Qt pomocí Qt/3D
sadám (a ostatní normální konstruktéři) by potřebovali něco jako proengineer, unigraphic bo catia. s klikátkem jako je autocad jděte někam :)

no proengineer byl na prodej, za tři miliardy USD, se mohla komunita složit, koupit ho a otevřít :)
20.11.2009 00:05 JZD | skóre: 15 | blog: Na_dvorku
Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování v OpenGL stylem Qt pomocí Qt/3D
Tenhle ti nestačí? http://brlcad.org/ Když máš rád ty střílející věci, tank to zvládne co víc si přát?
Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
20.11.2009 00:09 JZD | skóre: 15 | blog: Na_dvorku
Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování v OpenGL stylem Qt pomocí Qt/3D
Tenhle je taky zajímavej.
Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
18.11.2009 10:47 mich | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování v OpenGL stylem Qt pomocí Qt/3D
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
"krkolomné OpenGL C API"
někdy mám pocit, že lidi by chtěli něco jako:
Scene myScene = new Scene(FIGURE_OUT_ALL_PARAMETERS_BY_YOURSELVE);
myScene.setEverythingAsIWant();
myScene.draw();
mimochodem hned první dvě volání v tom jejich příkladu:
1)
glClearColor(clearColor.redF(), clearColor.greenF(), clearColor.blueF(), clearColor.alphaF());
vs
painter.setClearColor(palette().color(backgroundRole()));
Velký rozdíl, opravdu stálo za to tu metodu přidělávat.
2)
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
vs
painter.clear();
V Qt/3D akorát není jasné, které buffery se mají čistit.
je to teď v módě, na žive o tom furt píšou
18.11.2009 11:12 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování v OpenGL stylem Qt pomocí Qt/3D
Souhlas. Čekal jsem něco opravdu radikálního, ne trochu syntaktického sacharinu...
mkoubik avatar 18.11.2009 11:35 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování v OpenGL stylem Qt pomocí Qt/3D
(Kurevskej) rozdíl je snad v tom, že je to objektový API, ne? glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT); maže jako co? Čekal bych aspoň glClear(painter, GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT); . Nebo nedej bože existuje nějaký setGlobalScene(xxx)? To mi trochu připomíná styl programování v gtk.
18.11.2009 14:16 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování v OpenGL stylem Qt pomocí Qt/3D
Hlavni myslenka je IMHO v tom, ze to ted mnohem vic zapada do kodu (jak funkcne tak stylove).
Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
Jardík avatar 18.11.2009 12:03 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování v OpenGL stylem Qt pomocí Qt/3D
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Další zpomalující wrapper ... hurá, hurá, ještě jednou hurá. Kdyby to openGL radši napsali odznovu s C++ API.
Věřím v jednoho Boha.
18.11.2009 20:31 dark
Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování v OpenGL stylem Qt pomocí Qt/3D
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zack to docela kritizoval, ale hlavní proč to dělali je sjednotit opengl na deskopu s mobilní platformnou. Podle mě to lidi vůbec používat nemusí, pokud vyvíjí jen pro desktop (a i to píšou v tom blogu).

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.