Portál AbcLinuxu, 20. července 2025 19:59
V blogu Qt Labs se píše, že Qt/3D - jedna z novinek v Qt 4.6 - přinese do Qt kromě jiného možnost programovat v OpenGL stylem Qt. Místo krkolomného OpenGL C API bude možné použít třídu QGLPainter, se kterou bude 3D programování o dost přehlednější. Rozdíl si můžete prohlédnout v odkazovaném zápisku.
Tiskni
Sdílej:
Scene myScene = new Scene(FIGURE_OUT_ALL_PARAMETERS_BY_YOURSELVE); myScene.setEverythingAsIWant(); myScene.draw();mimochodem hned první dvě volání v tom jejich příkladu:
glClearColor(clearColor.redF(), clearColor.greenF(), clearColor.blueF(), clearColor.alphaF());vs
painter.setClearColor(palette().color(backgroundRole()));Velký rozdíl, opravdu stálo za to tu metodu přidělávat.
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);vs
painter.clear();V Qt/3D akorát není jasné, které buffery se mají čistit.
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
maže jako co? Čekal bych aspoň glClear(painter, GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
. Nebo nedej bože existuje nějaký setGlobalScene(xxx)
? To mi trochu připomíná styl programování v gtk.
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.